zdar,
dá se starý kolo (zimák-rám Fávo) s řazením SH 105SC na rámu osadit klikama 50/36 ? Bude to řazení fachat se stávajícím smykem? Jaký jsou nejlevnější kliky 50/36 ? diky…
zdar,
dá se starý kolo (zimák-rám Fávo) s řazením SH 105SC na rámu osadit klikama 50/36 ? Bude to řazení fachat se stávajícím smykem? Jaký jsou nejlevnější kliky 50/36 ? diky…
Nevidím důvod, proč by nemělo. Rozteč převodníků by měla být stejná a pokud máš i smyk 105, tak by to mělo chodit v pohodě.
Nejlevnější compacty Sora mají na kupkole asi 1200, ale já bych koukal na cyklobazar…během pár dnů se tam určitě nějaké objeví. Na zimáka je 1200 moc velká investice. Nebo se zkus podívat po starších cyklocrossových Sh RSX. Jedny tu mám s plackama 46/36, délka 170, rozteč 110mm, ale mám je připravené na fixie. Jedině bych je vyměnil za nějaká starší Shimana s roztečí 130mm…
ty staré RSX 46/36 bych bral hned ! Hodily by se mi i k přehazce…nabízím na výměnu kliky, co mam na zimáku teď: SH 105 SC 170mm 53/39z. Malá pila je fungl nová SH 105 šedomodrá.
Moc pěkná F1ka;) Proč si chtěl jiný rám na zimáka, když máš tenhle? Příjde mi, že F1 je na zimáka ideální rám…;)
Výměna by určitě šla, háček je ale v tom, že ty moje kliky byly povrchově poškrábané, tak sem je přejel kotoučem z brusného rouna (měly jít do komaxitu) a jsou teď matné, takže bych je musel vyleštit. Každopádně do LBC pojedu teď o víkendu a můžeš se na ně podívat…Máš ještě tu objímku na smyk, kvůli které jsem ti psal?
Fotky jsem fotil kvůli eloxu, tak tam je i ten forbec. Mám k tomu samozřejmě i malou pilu.
no jestli jsou ty tvoje kliky použitelný, tak bych je vyměnil. To se leští nějakou pastou ? Pavouk vypadá ok, pily ještě nejsou moc otlačený ? Asi těžko bych pak sehnal nový ekvivalentní. Šrouby k pilám máš k tomu taky ? Objímku už jsem někomu dával, tos nebyl ty ?
Rám Fávo1 r.v.2003 je prostě hrozný netáhlo a vlní se jak lambada – jízdy z kopce na 53–12 hodně nepříjemný, do kopce dřeš jako čů…nepoužívám to jen v zimě ale celoroč…váha kola skoro 13kg. Kurňa bejt nějaká obyč. no name hlína s delší stavbou a průchodnou vidlí, tak jde setík F1 z baráku hned…co je to za smyk, co tam mam ? Krom napisu nenese jiný označení
Smyk bych tipl na nějakou Soru nebo max. Tiagru.
F1 už se v r. 2003 podle mě nedělala a nebo ne pod tím názvem. Říkalo se tomu Passat. Já sem teda na jiné než ocelové silničce nejel, ale zatím mi to vyhovuje. Moje F1ka má 10,8kg a příjde mi, že jede moc pěkně. Výjezd z JBC na Severák byl asi o 1000% příjemnější než na MTB. Oproti mojí dráhovce z Columbusu mi nepříjde, že by se to nějak víc vlnilo.
Kliky jsou v pohodě použitelné, jen mají teď hrubší povrch. Měly jít do černého komaxu, tak mi bylo jedno, jestli budou nebo nebudou vyleštěné. Pily můžu zkontrolovat, ale podle mě by měly být v pohodě jezditelné (nevymačkané). Vezmu je o víkendu s sebou a rozhodneš se na místě…;) Až budu doma, tak na ně ještě mrknu a můžu ti nafotit detaily;)
S tou objímkou sem to nebyl já, ja sem jen psal maila…:( Musim sehnat jinou…
jestli je smyk Sora nebo Tia, tak jakej má max. zdvih ? Já typuju 14z, takže případně na kompakty 50–34 nepoužitelný. Jestli jsi z okolí Lbc, tak já můžu popadnout nářadí a stavit se u tebe-kliky prohodíme na místě. Co se týče mýho Fáva, tak nevím po pravdě jaký je to model-kupoval jsem ho přímo z Rokycan v tom r.2003, podle mě F1 měla krátší zadní stavbu. Oproti ocel.Kovaříkovi Genius je tenhle rám hrozně poddajnej a hodně vlní. Nejsem na takovou nestabilitu zvyklej. Vliv na to má i ta hodně měkká vidle…O váze rámu a celkově kola raděj nemluvě…Můj MTB je o 2,5kg lehčí a jede se na něm do kopce po silnici stejně blbě jako na fáčku
porovnávám zuimáka s tvým bleděmodrým krásným F1 a já teda nemam F1 určitě, a určitě trubky nejsou C.Gara ale Sčvk Vodovod :-). F1 jako ty měl kdysi můj brácha a to bylo uplně jiný svezení
Columbus Gara je jen ta vidle, kterou sem koupil zvlášť. Ta je teda ale tuhá jako prase, takže se to kolo nevlní. Rámovka sou taky nějaké mostecké trubky, ale takové bláto jako obyč favority to určitě není.
Na ty kompakty by se to asi muselo vyzkoušet a nebo mrknout na nějaké kolo s kompaktama a změřit délku vodítka. Každopádně s těma RSX to chodit bude určitě…;)
Z LBC nejsem, respektive zatím. Ale pojedu tam na víkend k rodičům přítelkyně. Teď sem v Brně, ale jestli chceš, tak se klidně stav, odpoledne budu doma…;D
no Brno nezvladnu na odpoledne :-) jestli budeš o weeku v Lbc, tak bysme to když tak prohodili u mě v dílně – Borový Vrch 291 v Pavlovicích Lbc XIII
tak jsem už ty kompakty pořídil – SH R600 50/34. Tuhost je opravdu znatelně větší než stará 105 na 4hranu…Stávající smyk SH 2200 fachá, nebylo třeba pořizovat novej 16z smyk…Deformační síly si našli další slabinu – výplety kol.
Na druhou stranu to je přechod na menší rozteč. Teoreticky se dá předpokládat menší tuhost velkého převodníku při podobném počtu zubů než u klasiky s bcd 130mm.
tuhost velkého převodníku by byla menší při stejném tvarování jako 105 SC. Velká pila R600 má však lépe rozmístěný materiál mezi nohama pavouka, takže je to beton. Zásadní tuhost ovšem dělá osa a mohutné kliky (opět v porovnání 105 SC)
při záběru ty kliky cvakaj ! to je hrůza, to jsem nezažil ani na 4hranu. Řekl bych, že cvaká levá klika na tom drážkovým hřídeli, už jsem to jednou sundal a znovu dotáhnul ale nepomohlo to. Asi to zkusim dotáhnout nasucho bez vazelíny…