sory ze opet otravuju ale podle toho co sem si precel nebude ladenej epicon nej. volba mohli by ste me do porucit nwco kolem 6500kc (davejte odkazy) kolo merida tfs 500-D puvodni vydle moc tvrda
sory ze opet otravuju ale podle toho co sem si precel nebude ladenej epicon nej. volba mohli by ste me do porucit nwco kolem 6500kc (davejte odkazy) kolo merida tfs 500-D puvodni vydle moc tvrda
Je to sice inovativni zduraznovat, ze je vidle tvrda ve slove, ale pochybuju, ze se to v pravopise chytne…
mě nezajíma naka gramatika spis me zajima kdyz uz chcu ty prachy do toho narvat tak chcu vdet ze je to za ty prachy nej. prece jen pro me jako studenta sou to šílený prachy
to sem nenapsal nejlip ale vy to pochopite
Smiř se s tím, že nic lepšího než Epicona v dané cenové kategorii neseženeš.
ale prdek…
Mě teda nic jiného nenapadlo. Co bys bral jako ekvivalent k Epiconu?
hodně by záleželo na tom co od vidle čeká to že ta jeho stávající je tvrdá je sice hezký ale o ničem to nevypovídá myslim že jako první krok by bylo dobrý kdyby si měl možnost někde zkusit víc vidlic aby měl možnost zjistit jaký sou rozdíly v chování u nich epikon je fajn sám jednoho mám (netuněnýho) tuněnýho sem měl možnost ozkoušet ale rozhodně to neni všelék a za 6500,– se už dá dost laborovat a vymejšlet…
Ja osobne bych toho Epicona taky moc neprecenoval. Dneska za ty prachy mas vetsi vyber. Epicon ma jednu dobrou vlastnost a spoustu spatnejch…
No flame..
A ta spousta špatnejch je?
Vidle se propada (moc velkej Sag)
Pri castejsim pouzivani se musi vypoustet vzduch z tlumici casti.
Pri delsi vyjizdce v bahne vidle prestava velice rychle fungovat…
Ma jaksi podivne linearni chod – ale to je muj subjektivni nazor, jel jsem na ni jen chvilu…
To první je normální chování každé fungující vidlice a mnoho jiných vidlic má téměř totožný průběh a tedy chování (např. u-turnová Reba, RVL, Talas pro některé váhové kategorie).
Samozřejmě u upraveného Epiconu předpokládám, že jsi testoval upravenou vidlici pro tvojí váhu, abys měl vhodnou negativku (tenhle problém je ale u všech vidlic s pružinovou negativkou a tedy třeba u Foxek mimo Talase, tedy je třeba mít negativky vhodnou pro svojí váhu).
Vidlice jako neuturnová Reba, které jsou extra progresivní jsou v tomhle ještě mnohem horší, tam buď je přefoukáš a nebudeš využívat zdvih (pokud tedy nejezdíš superagresivně, aby ta extra progresivita sedla, pak ale bys musel Epicona foukat také hodně a naopak měl sag hodně malý) nebo bude sag ještě mnohem větší (když se nafouká málo).
To druhé nevím, kde jsi vzal, to je vadný kus a ne vlastnost.
S tím výrazným zhoršováním v bahně jsem se také nesetkal a to jsem byl na více vyjížďkách, kde bylo bahno a někdo měl upraveného Epicona. Tím ovšem nemůžu vyloučit, že někomu se to někdy nestalo (stát se to v závislosti na stavu vidlice může u každé vidlice).
To poslední je velmi podivné vyjádření, pokud má podivný lineární chod, jak se může propadat do zdvihu v první části zdvihu? Tohle si zcela protiřečí, protože do zdvihu na počátku se propadají hodně právě hodně progresivní vidlice, lineární vidlice v první polovině jde do zdvihu naopak méně ochotně a sag bude mít také menší.
A z praxe např. u u-turnové Reby pokud se upraví citlivost, tak jsou chodem s upraveným Epiconem v postatě zcela totožné (a to ve všem).
Upravený Talas mám také téměř totožný průběhem a chodem s upraveným Epiconem až na na dva rozdíly. Upravený Epicon je pořád nepatrně citlivější (sice fakt o málo, ale pořád je na tom lépe) a pak pokud nemá dodělanou high speed expanzi (což standardně upravený Epicon nemá, jen na speciální přání), tak se projeví velká výhoda high speed expanze u Talasu, která tam je standardně.
Dokud jsem Talas neměl upravený, tak pro příliš vysoký tlak ve třetí komoře jsem pro využití zdvihu musel hlavní komoru foukat na extra málo a sag měl větší než na upraveném Epiconu a už se začína v první části zdvihu propadat do zdvihu příliš (výsledný průběh byl příliš progresivní).
Pořád dokola se tu píše upravený Epicon. Ale kde ho vyzkoušet, aby se dalo porovnat? Já neznám nikoho, kdo by ho měl. V žádné cykloprodejně ho nenabízí a když jsem se ptal, tak na mne koukali skoro jak na blázna, co chci. Bez vyzkoušení, srovnání, je to trochu koupě ala „zajíc v pytli“…
No oficialne v obchode upraveny Epicon asi tazko kupis :-)))
Zkus se domluvit třeba s nějakým majitelem z BF, má ho tu už hafo lidí a určitě se najde někdo poblíž. V mojem okolí jich jezdí větší množství, ale sám ho nejezdím, takže nemůžu pomoct.
V prodejně je to jasné, tam nebudou ani tušit o co jde a je jedno jestli se jedná o upravenou vidlici od Milana nebo třeba úpravy tlumičů v TF tuned.
Nezlob se ale koupě vidlice ala zajíc v pytli je koupě jakékoliv vidlice.
Co o ní víš a znáš před koupí? Hledáš maximálně zkušenosti, které ti někdo popíše.
Já jsem se snažil rozšířit povědomost o funkci vidlic a o jejich skutečných kvalitách, které je vhodné oceňovat, mám o tom celé stránky.
Zde se u těch znalejších a zkušenějších toto měřitelné posuzování ujalo a prakticky otestovalo, přineslo to výsledky v lepším porovnávání a posuzování vidlic.
Výsledky měření jsou ovšem jenom pro ty zkušenější.
Kdybys potřeboval něco jednoduššího a přímějšího, jsou zde reakce majitelů vidlic a všech, kteří měli možnost vyzkoušet velké množství vidlic dostupných zde na trhu. Tohle je bike-forum a jeho zkušenosti.
Zde se výsledky měření a zkušeností praktické propojily a potvrdily navzájem.
Potom už se jedná se už jenom o tvé případné priority, které ty sám vidlici přikládáš. Chceš citlivou a nebo necitlivou? A jak má být případně necitlivá? Tohle je ten pravý zajíc v pytli, je to o tvé zkušenosti a požadavcích, tohle ti nikdo nenahradí ale zajíc v pytli a zdejší hodnocení, to nesedí.
Víš, co, já ti zde zkusím rozebrat příspěvek kaface.
Má FOXe Talas a na toho zřejmě nedá dopustit a podle něho posuzuje vše ostatní.
Talas ovšem není vzor citlivosti a do sagu se také nepropadá dle požadavků na nastavení vidlice. Je to prostě dost netypická vidlice. Naproti tomu upravený Epicon jde do sagu lehce a v porovnání s Talasem musí působit zcela jinak. Ty vidlice jsou ve svém projevu jednoznačně dost odlišné. Když si prohlédneš pořádně kafacovy příspěvky a znáš případně ty vidlice v reálu, poznáš, co chtěl říci. Talas například dobře nevyužívá svůj zdvih, to mu zřejmě také vyhovuje a posuzuje podle toho ostatní. Epicon využívá zdvih více, a snadněji. Je to komfortnější? Ano. Podle něho ale ne. To je to, jeho vyjádření k linearitě. Posouzení o citlivosti obou vidlic zde nemáme. Chceš hádat jak by vyznělo porovnání těchto vidlic na stejném zdvihu?
Dále píše, že Epicon ztratil citlivost v bahně. Zastavil se zcela? Nikoliv, opravdu pozorovatelně mohl ztratit citlivost, jak píše i mlok ale citlivost z 5 kg odtrhu na 8 kg je poznat více, než z 10 ti kg na 13kg a to je přesně příklad Talas verzus Epicon. Tady je ta zkušenost. Jednou podaná kafacem a jinak vypadající ve světle měřitelných faktů.
Takže pro mne osobně je rozklíčováno a informace pro mě vlastně přesně sedí.
Dokázal bys takhle poznat o co šlo v diskuzi a jaké má závěry kdekoliv jinde? Netahám informace z klobouku, nepřekrucuju fakta, snažím se dobrat a nejlépe naměřit rozdíly.
Tohle jsou podklady k tomu, jak nekupovat zajíce v pytli z mého pohledu.
Vyzkoušení a praktické je ovšem tím nejjednodušším, na příkladu kaface jsem ale chtěl naznačit, že vlastní vnímání a posuzování bývá u každého dost ovlivněno.Jak ty vnímáš a posuzuješ, případně požaduješ vidlici je čistě tvůj vlastní požadavek a tvé rozhodnutí, zde se mnoho lidí snaží o zpřesňování vnímání díky svým praktickým zkušenostem víc toho nejde udělat.
Na závěr zase zkusím použít fakta. Jakmile se zde začne psát o citlivosti, tak se objeví spousta připomínek, že citlivost je špatně, že citlivost není prioritou? Proč? Když je dnes na každé z vidlic zamykání?
Zase uvedu zde často opakované příklady. FOX 36 freeridová vidlice je zde jednoznačně doporučována ve verzi pružina a zcela a jednoznačně zavržena právě ve verzi vzduchové konkrétně Talas o které zde byla již řeč. Víš, čím se ty vidlice liší? Právě a jednoznačně odpory a průběhem který lze u pružinovky označit za lineárnější. Tady najednou existuje shoda a každý okamžitě ocení citlivost co největší a pokud možno plné využívání zdvihu. Jsou tedy FR jezdci nějak jiní a mají jiné požadavky? Nikoliv jedná se jenom o jeden typ vidlice a nenabízí se boj jezdců o prioritu té které preferované značky. Takhle mezi řádky jdou číst skutečné a praktické zkušenosti ale má to chybu, tohle rozeznají především ti zkušenější.
Ty mas zvlastni schopnost vsecko vzdycky prekroutit ve svuj prospech. To co tady provozujes uz hranici s demagogii.
Nikde jsem nepsal ze nevyuzivam zdvih, a to ze Epicon vic jak tretinu zdvihu obetuje citlivosti,a pak ho dam na doraz i na miste je vec druha…
Zjednodusene receno: tim ze na trabanta koupim elektrony a napisu na nej jezdi na Castrol z neho Mercedes neudela…
Uz jsem si vcelku zvykl na neustale vychvalovani „tve“ vidlice, i na na neustale urazeni vsech, kdo se jen sluvkem zmini ze to neni tak jak to tady licis. Ale vseho moc skodi.
Ostatne nenadarmo se rika ze kvalitni veci reklamu nepotrebuji…
Pardon, že se vměšuju, ale sag na vzduchové vidlici si snad určíš tlakem, ne? Takže když nafoukáš málo, máš sag 33% místo doporučených 25%, tak je celkem jasný, že dáš vidlici nadoraz i na místě. Nebo se pletu?
U normalni vidle ano, u Epicona s TT ti to Milan nastavi primo dle tve hmotnosti a ten SAG je hroznej, kdyz to prifouknes tak inzerovana citlivost je samozrejme v haji…
Ty si nedáš pokoj.
Nelži nepiš nesmysly.
No vidis, a uz je to tady zase… urazky…
Nelzu, nepisu nesmysly. Ja nemam duvod lhat… ja se nesnazim nikomu nic vnutit.
Lež, to je vědomá nepravda a nesmysl je něco, co logicky smysl nedává.
Obě náležitosti tvé vyjádření plní.
Předvedl jsi toho tady už mnoho a dole jsem napsal, že konečně začínám rozumět tvým pohnutkám.
Presne tvuj styl konverzace, popises list papiru a vlastne nic nereknes.
Co jsem konkretne lhal, co je konkretne nesmysl?
Kdybys to mohl napsat strucne bych bych vdecnej…
Pokud jsi nepochopil, tak odahlit tvé pokusy s podhuštěním vidlice prokoukl i Lišáka napsal ti to.
Psát, že vyšším tlakem se připravíš o citlivost je další pokračování lži, kterou ti nikdo z majitelů neuvěří. Ti, kdo nemají zkušenost se nechají jistě zlomit a o to ti jde a to je prostě lež a ty jsi lhář a nic s tím nenaděláš.
Me pokusy s podhustenim? LOL… ty jo, ted fakt nevim jestli se u toho taky smejes tak jak ja, nebo to myslis vazne? (doufam ze ne)… nafoukal jsem to na tlak kterej tam doporucujes ty, a pak jeste o dost vic, aby to chodilo nejak rozumne.
To, ze cim vetsi tlak je v komore, tim je vetsi odtrh a o neco mensi citlivost nevychazi z nejakeho nekaleho umyslu lzi, ale z meho osobniho presvedceni.
Je lez vyrcena v dobre vire taky lez?
Proste jako studovany clovek jsem usoudil, ze kdyz vetsi tlak v komore bude pusobit vetsi silou na vnitrni cast vzduchoveho pistu, ten bude pritlacen vetsi silou k telu komory a vzroste odtrh a odpor…
Takze… budto tomu vlastne ani nerozumis, kdyz tohle nevis… nebo proste lzes…
Mam rad, kdyz nekoho nachytam na hruskach ;)
Milan Ti podle Tvé hmotnosti dodá správnou negativní prižinu (ocelovou) a Tobě doporučí přibližný tlak vzduchu v positivce. S tím ±laborovat můžeš, aby jsi dosáhl nastavení přesně na svůj styl jízdy.
Máš pumpičku? Zkus přifouknout.
Podívej se, co jsem napsal dole.
Prý má ode mne dvě vidlice provozuje je už dlouho a přitom dokáže psát takovéhle nesmysly.
Uz jsem psal jednou ze ty vidlice nemam ja, ale moji kamosi ;)
Zvýšení tlaku v positivní komoře citlivost nijak zvlášť neovlivní. Ovlivní průběh zdvihu, odtrh pouze minimálně.
myslel sem že si normalne inteligentni bajker, ale po tomhle postu zacinam pochybovat.
Asi jsem fakt magor, odvazit se rict na BF ze Epicon ma sve mouchy.
Ale neboj ja se s tim nejak vyrovnam ;)
Tys nepředvedl odvahu a názor, tys předvedl něco o dost jiného a je to dost do očí bijící.
Ty dokazes potesit ;)
A asi bych predvedl aji dost drzosti kdybych se te slusne zeptal jestli nemas zkusenosti se stirakama Enduro, popripade jake?
Ale jestli se k tomu chces vydrajit, tak prosim srozumitelne (jen fakta bez omacky) a bez urazek
Tak dobře, shrneme si to, máš Epicona koupeného jinde a pečlivě se řídíš návodem na údržbu od svých kamarádů, kteří mají vidlice ode mne.
Za to se jim staráš o vidlice tak, že je evidentně vozí podhuštěné, protože jim je nahustíš špatně.
Zde si dáš dohromady vše negativní, co jsi kdy slyšel a vytáhneš jednoznačně do boje proti údajným zásadním nešvarům, které řádně a náležitě přikreslíš.
Když se po dlouhé diskuzi dobereme k podstatě, která je pěkně podivná, tak mě obviníš z urážení a nakonec se mě ještě zeptáš na rady a zkušenosti.
Co by mě na tomhle mohlo ještě překvapit?
Muzu to shrnout ja?
Takze mam doma Epicona o ktereho se staram standartnim zpusobem. Cistit, mazat, dolivat olej do vzduchovku. Vzhledem k tomu ze na tom jezdi moje pritelkyne to neni moc caste.
Nevim jestli ji vozi podhustenou, je me to fuk, rekl me na kolik to ma podle Tebe nafoukat, tak jsem mu to nafoukal, bylo to malo tak jsem to dle jeho prani prifoukl.
Ano, dal jsem si dohromady vse negativni co jsem slysel, a vyzkousel to v praxi.
Do zadneho boje jsem netahl, jen jsem napsal ze za 6500,–Kc se da dnes jiz vybrat a ze Epicon trpi nekolika neduhy.
A ted si rejpalove reknou… asi s tema Enduro stirakama zkusenosti nema :(
žes napsal něco špatného o epiconu je mě srdečně fuk, já se na rovinu přiznám že mě na té vidli vadí nálepky, takže pro mě zatím vhodná není. ale šlo mě spíš o to cos napsal
že ti v TT něco nastaví. copak nemáš pumpičku a nedokážeš si vidlici přifouknout?
Další věc je že ti vidlici dokážou nachystat přesně podle požadavků – takže s to jen blbě specifikoval co vlastně chceš, všechno je to o komunikaci
Od zacatku tady pisu ze ty vidlice nejsou moje, to akorat Milan tady porad pise blaboly…
neřeším co máte s Milanem, ale řeším tohle cos napsal:
U normalni vidle ano, u Epicona s TT ti to Milan nastavi primo dle tve hmotnosti a ten SAG je hroznej, kdyz to prifouknes tak inzerovana citlivost je samozrejme v haji…
což je samozřejmě velká blbost jak s tím nafoukáním od Milana tak s tou ztrátou citlivosti
Co je blbos? Ze mu na ten papir napsal na kolik to ma foukat? Mam ten papir oskenovat a hodit ho sem?
Ano citlivost se snizi, je to ligicke. Vzrostou pasivni odpory ve vzduchove komore.
Uz me to fakt nebavi. Ze ty se odjakziva Milana zastavas, a pritom Epicona sam nemas asi neco znamena.
Uz jsem tady nekolikrat psal, ze Epicon od Milana neni spatna vidle, ale to co se deje kolem neho (myslim arogantni chovani, urazky, atd.) ji proste srazeji…
heh epicona mám a několik dalších sem montoval a kamoši je k spokojenosti vozí – takže si zase mimo
blbost je to že ti předepsal tlak – to prostě nejde záleží na geometrii kola, takže může být pro různé kola a stejnou váhu jezdce rozdílný, tohle neokecáš prostě sis nedokázal tu vidlici správně nafoukat.
a to že při nafoukání na vyšší tlak se sníží citlivost taky není pravda :-) tím že nafoukáš vidlici víc, na svou váhu tak se pasivní odpory nezmění mění se jen odpor vzduchové pružiny a ta jen vyrovnává váhu jezdce.
a ty reakce sou většinou z podmětu někoho kdo něco blbě napíše neuzná že to může být trochu jinak a už se to veze
Goebbels by mel radost…
Vyjadrim se k tomu naposledy.Vidlice neni moje, muj kamarad si ji u Milana objednal s tim ze kdyz mu dosla udajne byla nafouknuta na Milanem predepsany tlak a v navodu je tlak doporuceny Milanem na jeho hmotnost.
Pokud si myslis ze se vzrustajicim tlakem se nemeni treci odpor pistku vzduchove komory, pak je zbytecny o tom dal diskutovat ;)
To ze nekomu neco vyhovuje jeste neznamena ze to vyhovuje vsem… mozna kdyby tvoji kamosi nebyli omezeni financema a zkusili FOXku byli by spokojeni jeste vic. A nepis ze nemam pravdu, at ze sebe nedelas troubu jak Milan…
Zato v tom tvym zazracnym foxu, je to urco tesneno bezdotykove, ze? Nebo jak to ti kluci usati vymysleli, ze se tam neodehrava to co tu popisujes?
Psal jsem nekdo neco takovyho?
Ne nepsal, ale prijde mi, ze to tak myslis. Proste fox je zazracnej a maji v nem ten vzduchovej pistek udelan a tesnen, nejakou zazracnou technologii. Kdezto ten shit od suntouru proste prifouknes a an dre a dre a dre. Ze ti tu dost lidi rekne, ze placas nesmysly, te evidentne nezajima a presto budes stale mlet dokola svoji pisnicku o tom protlacovanem milanove suntouru, kterej ale ve skutecnosti stoji za prd.
Nikde jsem nepsal ze je Fox zazracny, jen jsem napsal ze proti Epiconu proste chodi lip…
ono by bylo smutny kdyby vidle drazsi nez 20tis byla v souctu horsi…
kazdopadne chodi lip je sirokej pojem.. pokud se to budem snazit definovat nakejma meritelnejma hodnotama -jak se snazi milan prosadit – tak se muzem treba orientovat podle toho odtrhu a tam ladenej epicon muze byt lepsi nez foxa..
pokud to bude brat jen na nemeritelne subjektivni dojmy tak ja muzu jen rict ze moje marzocha chodi zarucene nejlip…a vyvrat mi to..
komfort.
kazdej si o nem udela svuj obrazek. Nebo myslis ze tady bud psat jak Milan ze jsi rafinovany lhar (nebo jak to pise)?
no asi zalezi na tom jakej fox.. ono pokud budes brat i cenu za jakou jsi to schopen sehnat – tzn nakou neofiko tak ja muzu nadhonit nakou neofiko u epiconu za jakou ho sezenu.. porad to bude propastnej rozdil…
celkovy komfort je opet nemeritelna velicina.. ja jezdil na stejnem kole s epiconem i s foxem float32 a funkci to bylo hdne srovnatelne.. da se rict ze ten epicon je citlivejsi a v te upravene verzi treba v tomto konkretnim pripade disponuje tlumicem s hispeed expanzi.. kterou ten float nemel…
ad to oznaceni o rafinovanem lhari.. dokud nemam neco meritelneho nebo objetktivniho jak danou vec posuzovat tak jsem porad jen u tvrzeni kdy si o sobe navzajem muzem myslet ze jsme lhari nebo ze mluvime pravdu.. ale k vysledku se nikdy nedoberem nekdo bude chtit poradit a jeden bude tvrdit ze je lepsi fox, jeden M a jeden SR..
Beru oficialni ceny, FOX Float 32 RL jsem nekde videl i za 9000,–Kc
Staci hledat.
o neco niz ale uvadis zase u epiconu cenu 2800 .. to je zas proti 9ti docela dost rozdil…
tohle uz je ale trosku o nicem debata…
Ja uz fakt nevim jestli j eto normalni ze vsecko musim vysvetlovat po lopate?
14 a dokonce jsem ji videl i za 9.
nez dat za upraveneho Epicona cca 6000,–Kc koupit ho za cca 2800 + asi 500 Enduro stiraky, jsem na 3300,– mam vcelku funkcni vidlu.
ja sem to strelil.. fox vidle jde koupit i levneji a i draz.. ty si nespecifikoval jaka.. me treba tyhle vidlice nezajimaj, ja vzdy koukal jen po 36RC2 a ta byla vzdy pres 20 .. proto sem napsal tohle.. nebylo receno a jakou foxku se tu vlastne jedna a i cenu sem trelil od boku.. ad cena epicona.. kubad rika ze na strnkach TT je rec o cene 4,5? takze tak nevim jak to je a kde beres 6 .. me jsou tyhle hratky s cislama celkem sumak.. kazdopadne je to tu jen o tom ze v cenove hladine epicona neni moc lepsich vidli a ze vlastnosti upraveneho epicona jsou na podobne urovni jako u znatelne drazsi foxky.. tak mi ted nevnucuj naky hratky s cisly.. ja zadny presny ceny neznam a neoperuju s nima.. proste jen s faktem ze vim jak ktera vidle funguje a s tim ze si myslim ze epicon je levnejsi.. to je cely..
Ja si s cisly nehraju, jestli jsi cetl zakladajici prispevek, tak debata byla o vidli za cca 6500,–Kc
Z toho jsem vychazel..
jo a ze dotycnej chce vidli do 6500 znamena ze kdyz mu nekdo doporuci epicona ze ten epicon je za 6500? nemuze to byt ze bude za min a jemu zbyde na bublifuk? ono potom jaksi postrada smysl mu i nabizet i foxe za devet jestli dobre pocitam.. ono ani ta reba za 6800 nebo kolik to bylo tam matematicky moc nepasuje.. kdyz budeme chti byt presni…
Nerad bych tady slovickaril, ale on nepsal do 6500 ale „kolem 6500“ coz si myslim ze castka 6800 splnuje.
Navic si myslim ze maximum je vzdycky relativni…kdyz budes chtit kolo za cca 50tacku, a pak ti nekdo nabidne kolo za 55 ktery normalne stoji treba 100, tak tech 5 tacku asi taky prihodis…
ad oficialni cena.. je cena dovozce… a ne ze se nekde da najit za 9 kdyz hledas.. v dobe kdy jsem svoji 66 koupil novou za 9 byla oficialni cena u Bartonicka 17,5 … takze to ze sem ji sehnal za 9 z obchodu, novou znamena ze oficialni cena je 9? kdo je dovozce foxu? ten ma 32RL taky za 9?
Ja beru jako ofocoalni cenu tu, za kterou to mohu oficialne koupit… to znamena v obchode, v e-shopu atd.
Pokud se budem bavit o neoficilani cene tak nekde v USA to bude asi jeste levnejsi…
je v cecha uz spousta eshopu ktery sem tahaj „vyprodej“ z USA a pak v ceskym eshopu/obchode sezenes vidli za USA cenu (+neco pro prodejce,doprava) to ale neni moc „oficialni“ … ono casto i ty nove vidlice za super cenu v kramu bejvaj sundane z nveho kola.. kde jsou v cene zvyhodneny… opet ponekud „neoficialni“ postup…
oficialni cena je ta za jakou to koupim u dovozce, koupi to tam takhle kazdej a treba vic nez jen jeden kus…
to pak muzu napsat ze mi Milan nechava z kamaradstvi epicony po litru .. je to ofiko, je to z obchodu.. je to bez konkurence…
Oficialni cena je podle me ta, za kterou to oficialne prodava oficialni prodejce. Kde to vzal a za kolik je jeho vec.
Co ti kdo a za kolik nechava z kamaradstvi je vec dalsi.
Taky jsem tady uvadel cenu Epiconu z oficialnich stranek a ne cenu od kamosa z velkoskladu…
No tak ty a ti tvoji kámoši z Epiconama :-D
Já už bych to být tebou radši nevytahoval
troubu tu ze sebe děláš akorát ty, Foxku si z nich může kdokoli zkusit mám ji na svém kole,
přidám jen jeden názor kamoše co má U-Turnovou Rebu Team, a vyzkoušel vyladěného Epicona, v kostce řekl" paráda dala by a se ta moje Reba taky takhle upravit"
a to že Milan někomu nafoukal +/- nějak vidlici je možné, ale je potřeba to doladit na kole a né brát jako dogma že takhle je to 100% a tak to musí být, to dokazuje jen o jediné – to že si nikdo nepřečetl návod.
Hned se zeptám, jaký je ročník té u-turnové Reby Team? Dotaz mířím na 2009+, která má už dual flow. Pořád nemám potvrzeno, co to vlastně je a jestli to je high speed expanze nebo ne.
2007
škoda
Nevím, jak myslíš, že je možné lhát tady donekonečna, tebou vykonstruovaný problém, jak se řídíš mým návodem a přivedl jsi vidlici k nefunkčnímu stavu tady opakuješ, vyhrožuješ, že naskenuješ návod ale ten návod jsem sem už dál tys ho již viděl i tady vystavený a vyvádíš i přesto, jak když jsi dosud ještě nic nepochopil. Pokud ani po tomhle nepřestaneš, tak jsi doslova pominutý a naprosto nechápavý.
Návod, který přikládám zní takto.
„Maximální povolený tlak je 130 PSI. Nedoporučuje se využívat, vidlice by nedokázala využívat celý zdvih. Běžná hodnota nastavení se však bude pohybovat v rozmezí 80 – 100 PSI. Nastavení předepsané jakoukoliv hodnotou berte pouze informativní a rozhodující je vždy i jízdní styl. Správně nastavená vidlice nechodí až na doraz a nabízí přitom dostatečnou citlivost na počátku. Informativním údajem může být takzvaný SAG, ale pozor, při jeho měření se dělá mnoho chyb a vše je zkresleno. Ověřte proto raději hlavně to aby vidlice nechodila na doraz v žádném z režimů jízdy, vše ostatní je tak nastaveno správně.
Sag dosahuje běžně hodnoty 20 – 30% celkového zdvihu.“
Konkrétní hodnoty v návodu se vztahují k modelu 2009 ale text a význam byl stále stejný i u starších modelů.
Ty se chovas jak kdyz decko zjsiti ze Jezisek neexistuje :)
Problem si vykonstruoval ty, zadnou vidlici jsem neprivedl do nefunkcniho stavu. Nevyhrozuji – jen jsem informoval ze ten navod naskenu a dam sem, aby v tom bylo jasno.
Ne, zadny tvuj navod na BF jsem necetl.
Ano, pochopil jsem vse. Je des kam dokaze zajit maly cesky obchodnik…
Tu vidlici ma asi 2 roky, takze predpokladam model 2008
Milane jsi dusevne v poradku? Poslednich nekolik prispevku napovida ze ne…
I kdyz je clovek rozcileny, mel by si udrzet trosku uroven…
Tvá úroveň je jak zkoušet debatu s někým na novinky.cz
Tahle část debata začala tímto tvým tvrzením
„Nikde jsem nepsal ze nevyuzivam zdvih, a to ze Epicon vic jak tretinu zdvihu obetuje citlivosti,a pak ho dam na doraz i na miste je vec druha…“
Následně jsi přiznal, že takto foukáš vidlice svým kamarádům, kteří je mají ode mne a kteří se řídí mým tlakem z návodu.
Přestože jsem ten návod sem dal už třikrát dal jsem ho sem do diskuze a tys to nepřečetl? Jak je možné, že chrlíš své příspěvky a nevšimneš si co je napsáno už tolikrát. Tohle hodně vypovídá.
Ten návod sem již několikrát vložený hovoří jasně a srozumitelně a usvědčuje tě ze lhaní a diletantství, tys nezměnil styl a lžeš, jak když tiskne ( no když nic nečteš není se co divit) Tvůj styl se začíná podobat ročilenému pubertálnímu děcku, to má také jen svojí pravdu a začne kopat a přirovnávat k různým postavám, aby odvedla pozornost od tématu, protože diskutovat neumí.
Já tvé reakce čtu a obrázek mám čím dál hroznější.
Neustale vyvozujes mylne zavery…
Ctes asi spatne. Epicon chodil na doraz, kdyz mu prisel od Tebe serizeny a upraveny na jeho hmotnost. Pak jsem mu ho prifouknul, na jeho zadost.
Me nic z niceho neusvedcuje. Usvedcujes sam sebe ze jsi labilni arogantni clovek, ktery nema zadnou uroven…
Diskuse spociva v tom, ze dva lide diskutuji. Ty nediskutujes, jen plives spinu na ostatni…
kafac, milan1: Nechcete si to pánové vyřídit mezi sebou po mailu? Kterékoliv vlákno o vidlicích z TT vs. normální je z 80% zaplněno flamem a urážkama. Přitom si myslím, že dost lidí, včetně mě, by se rádo dozvědělo něco o technických probémech vidlic, ale v tak zasra*ých vláknech se fakt nedá orientovat a navíc si myslím, že vaše spory moc ostatních lidí nezajímají. Nemějte mi to za zlé, ale je to bohužel pravda.
Ja se omlouvam ze jsem se nechal strhnout k tehle debate, ale proste me to nedalo a navic jsem myslel ze uz Milan dospel..
Jeste jednou sorry…
jak rikam zvysene treni u tesneni „vzduchove“ komory pruzinovejch macech po nafoukani nemuze byt brano jako vychozi pro ostatni vidlice.. vzduchove vidle to maji vyreseno konstrukcne jinak a s tlakem se citlivost prilis nemeni.. ono ty marzochy stuhly jiz s 0,5atm.. co by pak delali ty vzduchove? ty by se nesmely ani hnout…
S tou citlivosti to mas asi krapet pomotane se starejma marzochama, kde byl vzduch v celych nohach. Tam opravdu vyssim nafoukanim dochazelo k vetsimu sevreni „gufer“. V vetsiny soucasnych vidlic je vsak vzduchova komora oddelena, zalezi take na tvaru tesneni vzduchoveho pistku. Pokud tam bude o-krouzek ap, tak nebude zvysene treni nijak vyrazne a urcite ne takove jak se tu snazis tvrdit.
Pomotany to mas ty, nebavim se o guferech ale o vzduchovem pistu. Kdyz nevis jak to funguje tak nepolemizuj, uz tak je tady veselo ;)
Ono je tady spíš smutno, já jsem už dlouho neviděl takovou ubohost, kterou zde předvádíš.
Smutno? ale proc, dyt je to sranda…
Zato ty jsi zu uz nescetnekrat predvedl, jak moc tomu rozumis:) Skoda slov.
Vzhledem k tomu ze kdysi davno jsem ty vypocty delal, tak o tom asi neco vim ;)
Verim ti zes takove vypocty delal. Nemusim to ani pocitat, aby mi bylo jasny ze se zvysujicim se tlakem bude rust pritlak a tim i treni tesneni pistku. Taky mi je ale jasny, ze hodne zalezi na konstrukci toho tesneni a mnoha dalsich vecech. Proto jsem vyse psal o tom foxu, ktery beres stale jako meritko. Jak to teda ti konstrukteri z foxu dokazali, ze jim se toto nestava? v cem je podle tebe chyba konstrukce tesneni pistku u epikonu?
Foxe jsem nikdy nekuchal, tak nevim. Abych ti pravdu rekl tak jsem se tim ani nijak moc nezabyval. Proste mam vyzkouseny, ze se zvedajicim tlakem ta citlivost jde dolu. A asi nejen u Epiconu, to netvrdim.
Jen me proste upravenej Epicon za cca 6000,–Kc nenadchl. Podle me je lepsi volba koupit za cca 2800,–Kc normalniho, dat tam stiraky Endura a predelat na olej.
Tot vse. V tomhle duchu se ubirala debata od zacatku…
konečně trochu konstruktivní názor, o kterém má smysl debatovat.
tohle je samozřejmě taky řešení, otázka je jak daleko se s cenou dostaneš cca 3,5 t.kč počítám, na stránkách TT vidím ceny 4,5–5t kč a né 6 jak píšeš.
Enduro fork nemá přímo stíráky na Epicon, možná budou některé pasovat nevím které, a jestli ti ztráta záruky za to stojí, a jaký bude výsledný chod vidlice – já bych volil upravený přímo od Milana se zárukou. Uprava není jen výměna stíráku, ale musíš doladit minimálně pouzdra jinak tam máš brzo vakl, a další zásahy, to se mě ale nechce rozebírat, ale je to řešení. Jinak rozsah úpravy se dá i s Milanem domluvit, jak bude vidlice chodit je v podstatě jen a jen na požadavku, ale je potřeba vědět co vlastně člověk od vidlice chce a očekává
No s Milanem bych nerad neco domlouval, prece jen jsem zvyklej na jinou uroven diskuse a nemam rad kdyz me nekdo neco vnucuje za kazdou cenu…
no jo ale to uz jsem jinde.. pokud to sezenes nekde za levnejsi cenu nez je ofiko a sam si cast te upravy co dela milan udelas tak uz je to zase nekde jinde nemyslis?
to je jako ze ja si koupim obycejne subaru impreza za 500tis, mam zkusenosti a dily pro prestavbu na preplnovany motor.. pridelam turbo s naklady cca 50tis a budu na vykonu 260ti koni te spickove verze a ustrim skoro milion.. a na zaklade tohodle budu tvrdit ze ta spickova verze je vlastne SHIT
Tady mas zhruba ceny za kolik se daji koupit:
http://www.kupkolo.cz/…/EPICON157/
Ty stiraky cela sada stoji necelejch 500,–Kc
Hlavne ty stiraky resi problem s tuhnutim vidlice v bahne (podotykam ze tohle nemam odzkouseno, je to nazor americkych kolegu).
Bohuzel druhou cast tveho prispevku jsem jaksi nepochopil.
Spickova verze je jaka? Homologacni neupravena serie? nebo tovarni uprava?
spickova verze sem bral klasicky prodejni WRX Sti … cena neco pres mega… zaklad bude zhruba za pul.. ja si to upravim tim turbem an zhruba podobnej vykon co to STi.. v tomhle parametru(vykon) to bude srovnatelne.. samo sti bude mit i dalsi rozdily proti tomu memu…
je to prirovnani.. ale ne dokonale.. jako ty kdyz koupis vidli za 2800 upravis neco (stiraky) a olej tak budes v jistem smeru na tom podobne jako Milanova verze.. ale ta milanova uprava bude zahrnovat vic veci…
Ano to je ale uplne nekde jinde…
A pokud nejsi ani schopen precist co jsem tam psal o vzduchovem pistku… tak nepolemizuj ty.
Pomotaný to nemá, spíš narozdíl od tebe ví co píše, u maruny to byly guferaco se stahovalo. Jiný vidlice mají o (X) kroužek ten těsní právě z boku toho vzduchového pístu a tlakem se zase tolik neroztáhne!!
Nebavim se o zadnem roztahovani… ale vzdyt je to jedno ;)
Tak mi zkus vysvětlit jak tam teda tak hrozně změní tření? Když tvrdíš jak se nafoukáním změní citlivost, tak mě napadlo, že to bereš tak že při větším tlaku dojde k větši deformaci toho o kroužku, u gufera jak psal vilém dochází k tomu, že tlak víc přimáčkne břit.
Člověče tyhle vlastnosti jsem si u svýho epicona od milana nevšiml :-)
Meles hovna…
Byl bych moc rád, kdyby ses mě třeba mailem nějak připoměl, tady na mě působíš dost podivně.
První příspěvek zněl, že ses na Epiconu projel krátce a hned jsi odhalil spoustu závad.
Následně píšeš, že máš ode mne dvě vidlice, které mají společně najeto přes 3 000 km.
Tady popisuješ podivná nastavení, která jsou jenom tvojí zásluhou špatná a chováš se celkově hodně podivně.
Fakta, která uvádím vycházejí ze znalostí, to, co předvádíš ty je hledání jakéhokoliv problému sebeneschůdnější cestou.
Ano jel jsem na nem kratce, neodhalil jsem spoustu zavad ale ty hlavni nedostatky.
Nepisu ze „ja“ mam od Tebe dve vidlice, ale ze dve vidlice od Tebe mely stejnou zavadu. (v mem okoli na ni jezdi 3 lide)
A ta podivna nastaveni nejsou spatna moji zasluhou, ja jen kamosovi tu vidlu foukam dle Tveho doporuceni na predepsany tlak (on nema pumpicku).
Nechovam se podivne, jen vyslovuji svuj nazor. (i kdyz vyslovit ho na tema Epicon na BF muze zavanet podivnosti).
Me poznatky ktere uvadim nevychazeji z teoretickych uvah a mereni na cihle, ale z celorocniho jezdeni na MTB.
Ono kazdymu sedi neci jinyho, me proste Epicon nesedi, tak jsem se snazil dotycnemu sdelit svuj nazor a poznatky.
Ona ta vidle asi neni sama o sobe spatna, ale ta propaganda kolem ni se me fakt natolik hnusi, ze uz jen z toho principu bych si ji nikdy nekoupil.
A neber to ve zlem, ale tvuj styl diskuse taky neni muj salek kavy, a asi nejsem jediny..
Tak víš, co já to zkusím shrnout, ty máš sám epicona, koupils ho jinde a já ti ho jistě nepřijal k úpravě, jak mám ostatně stanoveny podmínky.
Nemusíš nic dalšího říkat jsi docela průhledný a začínám tomu nějak lépe rozumět.
A pokud se kámošovi staráš o mojí vidlici přesně tak, jak jsi popsal, tak pěkně děkuju výrobče problémů.
Nebrat to, co jsi napsal jako ve zlém? proč, vždyť tys vlastně hodný, přímý a upřímný, že?
Je to opacne. Upravenej Epicon se me proste za ty penize nezdal takova vyhra, tak jsem koupil normalniho.Chci na nej dat stiraky ENDURO a predelat ho na olej, negativku necham jak je (asi)
O vidlu se staram dle tveho navodu, a jeho pozadavku.
Vyrobce problemu? ;) uz toho nech je po 22hod a ja nechci vzbudit smichem decka
S tebou to není moc zábava čím víc je do tebe vidět, tím je to horší.
jaký vliv má negativní pružina na průběh zdvihu?
Myslím na celkový průběh zdvihu. To mi není jasné.
Chápu, že řeší samotný doraz a i úplný konec zdvihu.
Ale proč tak moc záleží na správné negativce jak zdůrazňuješ?
negativni pruzina pokud je to klasicka vinuta pruzina ovlivni jen pocatek chodu – tak dlouhej jak dlouha je ta negativka…
pokud je negativka vzduchova tak ovlivnuje chod v celem prubehu a pomery objemu pozitivni/negativni a tlaky v nich delaj vlastne celou charakteristiku te pruziny…
No to jsi jenom potvrdil, že ovlivní, ale ovlivní jak?
Mám pružinovou negativkou a taky se i pružinová negativka v případě Epikonu řeší.
Proč má různou funkci pružinová a různou vzduchová?
A napsal jsi, že ovlivní jen počátek nemyslel jsi jen konec?
Teď v tom mám ještě větší hokej než předtím.
negativni pruzina pusobi proti te pozitivni.. pruzinova proti ni pusobi jen v delce jak je vlastni pruzina dlouha.. pokud mas treba vidlici zdvih 100mm a pruzinovou negativku 4cm dlouho asi tezko ovlivni chod ve vetsi delce nez je jeji celkova dylka ze jo… aby ovlivnila celej chod tak by musel abejt dlouha jako celej zdvih…
ke konci chodu? konec chodu beru jako smerem k dorazu pri stlacovani.. tam by negativka zpusobila jen to ze by to slo snaz do dorazu.. tam se spis pouzivaj systemy ktery to jeste pritvrdi tzn opacne fungujici nez negativka..
vzduchova ovlivnuje celej chod.. ovlivni ho podle toho jaka je jeji kosntrukce, objem, tlak atd.. jak to ches rick konkretne? kazda vidlice ma jine usporadani.. navic ty na ni nemas moc sanci neco zmenit.. objem je danej vyrobcem.. u nekterych vidlic foukas do negativky tlak.. podle toho je vidlice vice nebo mene progresivni…
OK, takže když to vezmu modelově, tak příliš tvrdá negativka= necitlivý počátek chodu vidlice?
přiliš měkká zbytečný propad zpočátku ve výsledku zbytečná ztráta zdvihu?
Na citlivost vidlice má na počátku zdvihu tedy větší vliv negativní pružina?
Ne, přesně opačně. Uvědom si kterým směrem působí negativky. Je to stejný směr jako jezdec.
Tedy když přitvrdíš negativku (u vzduchové přifoukneš), tak jde vidlice do zdvihu.
U Reby to tu pak bylo mnohokrát napsané (tam si to každý může snadno ověřit v praxi).
Super díky, evidentně v tom mám zmatek, ale k tomu bodu dvě. Píšeš že měkká negativka ztráta citlivosti.
Ale jedná se jen o počátek zdvihu? (vzduchových zejm. o počátek zdvihu?)
Tím chci říct, že když je s ideální neg. vidlice citlivá a jde do zdvihu lineárně, tak s měkkou neg. je necitlivá, ale když ji přemluvím, tak jde stejně lineárně jako v tom ideálním případě?
A když to převedu na svůj případ, kdy mám pružinovku od foxe.
Takže mám pozitivní i negativní pružinu a přitom jsem spíš těžší váha 85kg+ tak mám pravděpodobně nějakou neutrální negativku, takže by moje vidlice byla s ideální negativkou ještě citlivější?
A když přitvrdím pozitivní pružinu (což budu v brzké době dělat) tak tím citlivost na počátku zdvihu zase otupím?
Negativka ovlivní i první část zdvihu, tedy nejenom okamžik než se pohne vidlice do zdvihu, ale i jak se bude chovat v té první části zdvihu (u pružinové přesně dle její délky jak tu bylo uvedeno, u vzduchové to bude určitě o něco více do zdvihu).
A Foxka + těžší váha jezdce + nutnost foukat velké tlaky do pozitivky je typický případ, kde bez výměny negativky to bude chodit blbě. A ano, výměna negativky by to tomu pomohla.
Akorát samozřejmě netuším, jaká přesně negativka v dané konkrétní vidlice přesně je a na jakou váhu je vhodná.
Obecně proto také nemám rád vidlice s pružinovými negativkami (pokud nejsou rovnou kupované upravené na váhu jezdce). S dostupností různých pružinových negativek to totiž nebývá zrovna dobré.
Na druhou stranu vzduchová negativka je lepší pouze pokud je dobře navržená. Třeba Talas 2007 neměl zrovna ideálně navrženou negativku a na maximálním zdvihu se to negativně projevovalo docela dost (na nižším zdvihu už to bylo ok).
U 2008 verze už to bylo vyřešené mnohem lépe.
Sory, jsem nezaregistroval při tom předchozím příspěvku, že máš Vanillu, to co jsem psal bylo pro Fkové Foxky a Floaty, tedy pro vzduchovky.
U Vanilly je to trošku jinak, protože není vzduchová. U pružinovky nemusí být pozitivní pružina předepnutá vůbec a takové extrémní problémy jako u vzduchu pak s citlivostí nevznikají.
U vzduchovky bez negativky by bylo vždy extrémně velké předepnutí (u pružiny končí její působení na její délce).
U Vanilly nedokážu přesně říct, jak je to v praxi moc podstatné, odhaduju, že si výměnou negativky nijak významně nepomůžeš.
Pomůžeš si nejvíce tím, abys měl pozitivní pružinu takovou, abys ji nemusel vůbec předepínat.
Pružinová vidlice by negativku ani nutně nepotřebovala, může být citlivá i bez ní, protože i jen pomocí pozitivní pružiny může být průběh začínají v počátku (teď zanedbávám pasivní odpory), tedy už při minimální síle by se vidlice pohnula do zdvihu.
U vzduchové vidlice bez negativky (když také zanedbám pasivní odpory) by byl odtrh obrovský, klidně 50kg, vidlice by se nepohnula do zdvihu, dokud bys nevyvinul sílu, která překoná počáteční nafoukání vidlice.
Ovšem bez negativky jen s elastomerovým dorazem (nebo ještě hůře bez něj) je pak nepříjemné třeba nadhození vidlice. Tohle bylo kdysi dávno u vidlic, kde při zvednutí předního kola byl cítit doraz. A třeba právě u zmíněného Talasu 07 to tak cítit je také (na max. zdvihu) kvůli nedostatečné negativce.
super díky. už mi to konečně začíná zapadat.
Mě došlo, že mluvíš o Floatu ale předpokládal jsem, že to bude podobné u pružinovky, ale jakmile jsi vysvětlil to „předepnutí“ tak už mi to docvaklo.
Právě, že jsem si už taky říkal, na co tam sakra ta pružina vlastně teda je. Ale to jsi vysvětlil tím druhým postem.
Už tomu snad začínám rozumnět. Ještě si to zkusím v klidu urovnat v hlavě.
Taky s tou citlivostí mi to nesedělo, protože už si moc neumím představit, že by ta citlivost mohla být lepší. Ale opět jsi mi to uvedl na pravou míru. Díky Mloku ani bych se na to neuměl tak vyptat.
Vanila má nastavitelný zdvih (tím myslím servisem a ne jako např. Talas) a já si ji zvedl a tím jsem i eliminoval nutnost přechodu na tvrdši pružinu, ale 120mm na moje kolo je moc a budu to tedy zase znižovat a tak pozitivku musím chtě nechtě měnit. proto je to pro mě velmi aktuální téma.
Napsal to správně. Negativka ovlivňuje pouze počátek zdvihu. U vzduchové negativky sice teoreticky celý zdvih, ale protože objem vzduchové negativky je malý (orpoti pozitivce), tak její vliv na druhou polovinu zdvihu už je v podstatě zanedbatelný.
Větší rozdíl je daný charekteristikou pružina x vzduch, kde pružinová negativka ovlivňuje počátek zdvihu mírně jinak než vzduchová.
Zjednodusene receno, u pruzinove negativky pusobi proti vzduchovemu pistu sila pera, kdyz je pero dlouhe 4cm tak ovlivnuje prvni 4cm chodu. U vzduchove negativky ovlivnuje cely chod, a prave proto u vzduchove negativky muzes menit progresivity vidlice a to je ten zasadni rozdil…
no supr a jsme na bajkforu, a mě neuspokojí jen prostý fakt, že to tak je.
Takže je to nezjednodušeně?
O kousek vys ti to vysvetlil MlokCZ
Tohle vlákno sleduju, autor požaduje aby mu byla vybrána vidlice nejlépe za 6 499, tys mu to téměř splnil s Rebou, on by jí měl spokojeně koupit a v pořádku. On nic jiného, než splnění ceny verzus požadavek nechce.
Co mě vadí, je to, že následně píšeš doslova nesmysly, které sis přečetl a podivně poskládal z velice pdivných podkladů zde na fóru.nejsou to fakta a ty je jen kopíruješ, překrucuješ a vydáváš za svojí zkušenost.
Nevydávej je za fakta zjištěná tvou krátkou projížďkou je to velmi průhledné.
Huštění vidlice a sag mají souvislosti, stejně jako chod vidlice ale to tady řešit nebudeme, nic, čeho by se dalo chytit neuvádíš a je to zbytečné rozebírat.
Jak jsi poznal, že je třeba vypouštět vzduch z tlumící části? Ano, je to někdy potřeba a je to zhruba tak potřeba, jako výměna poškozených těsnění u Reb spíš ale méně a když k tomu dojde, není to náročná operace. Ty ses o problematice a těsnosti Reb zde nedočetl? To jim nevyčteš?
To, že přestává v bahně Epicon fungovat je taky pořádný nesmysl šířený zde dost podivně lidmi, kteří nemají vlastní zkušenost. Chceš naproti tomu nějaké pádnější a skutečně vypovídající důkazy také odsud? Podívej se do nedávné historie, kde figurují neošetřované vidlice FOX a Reba a mají zcela zničené kluzáky právě jako následek provozu v bahně. Našel jsi zde někdy takto poničeného Epicona, tohle jsou průkaznější důkazy a ne povídání neznalých o tom, co přestává fungovat v bahně.
Přiznám se, že tohle byl další příklad překrucování faktů, které se kupí a každý je rád sbírá hlavně dle svého přesvědčení a ne podle skutečné jízdní zkušenosti.
Ted sis podle me trochu nabeh treba u starsich epikonu nvm jak je to presne s rokama vyroby ta povrchovka na nohach mizela prakticky sama a moh ses o to starat jaks chtel mam pocit ze sam si pak delal nakou upravu tech noh…
Jenze to byly Epikony jese s ocelovyma nohama a jenom lakovanyma nohama.. Ted uz je situace uplne jina
A navic ta slezla barva nemela, krom estetiky, vliv naprosto na nic.
Jak psal goofy, to platilo dříve pro ocelové nohy. Ale i dříve to byla jen kosmetická záležitost, která neměla na funkci žádný vliv. Ale samozřejmě chápu, že i taková kosmetická záležitost leckomu vadí.
Každopádně současného Epicona se to netýká.
Soucasnyho mam to mi rikat nemusis ale kdyz to nakous proc to nevytahnout jinak neverim ze se to na funkci ani trochu neprojevilo jinak hlavni problem hodne citlivejch vidlic vidimv tom ze ve zhorsenejch podminkach se jejich citlivost hodne rychle zhorsuje a to plati i u epikonu…
A jak by to asi mohlo ovlivnovat? Pro priklad vemu nynejsi tory nebo Domainy… Klasicke ocelove nohy, akorat nejsou striknute lakem.. Je jasne, ze to na tech Epoconech bylo zbytecne, a bylo to jenom pro design, ale jinak ta vrstvicka byla tak minimalni, ze to ani nemohlo mit nejaky vliv..
To, že se v extrémních podmínkách zhoršuje citlivost (u každé vidlice) je jasné. V čem je ale ten problém? Samozřejmě to samotné zhoršení citlivosti se mi taky nelíbí, ale v čem je ten problém oproti jiným vidlicím? A teď nemyslím některé extrémní supernecitlivé kousky, které díky tomu mohly i o něco lépe těsnit, ale srovnání s dnešními běžnými sériovými kousky, tedy např. Rebou, Foxkami.
Jezdil jsem dlouhodobě Rebu v originále i upravenou a ta citlivější upravená v tomhle v praxi žádnou nevýhodu neměla, chovaly se úplně stejně. Zhoršování citlivosti bylo v obou případech také stejné (u té citlivější to ale více vynikne, když se zhorší odtrh z 5kg na 8kg, tak je to mnohem více znát než když se zhorší z 10kg na 13kg).
Nekonalo se žádné rychlejší zanášení vidlice bordelem, apod.
Ono taky ani nemohlo, protože stíráky byly pořád totožné a vnitřní nohy taky.
vemu zapříklad třeba moji fattynu pod prachovku se sice nákej bordel dostane ale je ho naprostý minimum jednou ročně stačí dát vidli na pravidelnej servis a je zas ok a za ten rok prakticky nepozoruju rozdíl v chování vidlice (jezdim na kole celoročně i v zimě) prostě u těch dnešních kousků je něco špatně ( fattyna mi rozhodně nechodí hůř než epikon co mám doma )
Chtělo by to trochu znalostí.
Na otěr barvy starých Epiconů jsem upozorňoval a také to, že není nebezpečný.
Setřít měkčí povrchovou vrstvu a neporušit povrch materiálu není problém a nemá vliv na těsnost.Ocelové nohy starých Epiconů takové byly.
Tvrdá povrchová vrstva duralových nohou a její poškození je něco zcela jiného, tohle nevíš a ani foto, případně praktické znalosti ti o tomhle nic neřekly?
Otěr tohoto typu na Duralových nohách dělá doslova díry a prohlubně zcela jasně viditelné a rozeznatelné. Že tohle neutěsní už žádný stírák není třeba komukoliv, kdo tohle viděl vysvětlovat. Rozdíl v opotřebeních a typu opotřebení musí rozeznat každý, kdo to jen jednou viděl.
jenže to byla jen povrchová designová vrstva, bez vlivu na funkci
Uz jsem se lekl ze do toho nezasahnes ;)
Ze se musi vypoustet vzduch vim od Tebe, cetnost vypousteni nevim, ale u jedne vidle asi po cca 1500km u druhe o neco pozdeji.. obe koupeny u Tebe.
Ze prestava Epicon fungovat neni nesmysl, psalo to tady hodne lidi – ale ty je vetsinou preargumentujes.
Kdyz sem mel kolo s Epiconem v Chorvatsku, tak prestal fungovat asi po 15km… Foxka fungovala OK. Abych predbehl dalsimu flame, upozornuji ze obe vidle mely patricnou udrzbu.
Jsem ti oparvdu rád, že informace ode mne tak pěkně použiješ. Informace ode mne máš k dispozici vždy abys mohl sám a ihned opravit, říká se tomu technická podpora.
Dal jsi je někdy do souvislosti s těsností tlumičů u Reby a porovnal jsi někdy náročnost opravy? Tohle je prostě to samé, jenom u té Reby budeš lovit postupy, shánět těsnění a rozebírat celou vidlici.
O psaní hodně lidí, kteří měli problém s chodem vidlice v bahně? Dost zajímavé, já mám vidlice z provozu a znám jejich problémy zřejmě z širšího spektra a nemám tyhle informace, čím to je?
Taky neberu u Reby jako vlastnost, že má vadná těsnění a musí se neustále měnit. Naštěstí z té nejhorší série, tedy ročník 2008 jsem tu měl jen jednu (i když je otázka jestli 2010 modely na tom budou už lépe nebo ne). A ta vadné těsnění měla, projevilo se to u nové ani ne po 400km.
Tohle prostě řadím k závadám na konkrétních kusech a pokud nestojí oprava daného problému velkou část ceny celé vidlice, tak to není až takový problém.
tak si kup FOXe která se bude chovat +/- hodně podobně dáš 3× tolik peněz a budeš spokojený holt placebo nálepky no :(
to myslis fakt vazne ze je vlastne fuk jestli kupis foxku nebo epikona?
Nechci mluvit za kubad..a
Ale asi na tom bude ten epicon i lepe :) A to mluvim z dvou vlastnich zkusenosti at uz se jedna o moji vidlici nebo o vidlici moji pritelkyne ja z Foxe presel na Duroluxe, Pritelkyne si nechala Foxe vytunit takze mela super citlivost ( jako u vytuneneho epicona ), ale prubeh porad nebyl idealni tak jdeme holt jinam :)
prijde mi to divne, epikon od milana je tady na bikeforu nejlepsi a nejuniverzalnejsi vidlice. Kdyz se bavim s kymkoliv kdo jezdi (na urovni)a bikeforum nenavstevuje tak o upravenem epikonu nikdy neslysel. Mozna je to jen nejak mistne rozsirene ale jak se divam i na zavodech… tak epikona jako zavodni vidlici sem tam uprimne jeste nevidel.
nesoudim milanoveho epikona to bych si nedovolil protoze sem ho zatim nejezdil, jen by me zajimalo jestli je opravdu jak vsichni tvrdite lepsi nez reba, foxky… nebo jestli to je jen tak ze tady to rekne par lidi pak to par lidi slysi rekne to taky ze je to dobre… :)
Proč by to bylo divné?
Kolik závodníků ocení citlivou vidlici?
Samozřejmě tady jsou takoví ale pokrok v odpružení hledat při závodech a zrovna u závodníků to je protimluv.
no zavodnici maji casto dost specificke pozadavky na vidli..
podle toho se neda soudit.. kdybys sis na bezne jezdeni dal do auta podvozek co pouzivaji na zavodech tak to z tebe vyklepe dusi do tejdne…
to je ale asi na delsi povidani..
ono moc kol merida matts na zavodech nepotkas.. a proste uz se jede v jinejch cislech…
pokud by se tady resilo zavodni kolo.. tak by to vypadalo zase jinak…
Jak uz napsali jini na zavode se jede na rychlost a ja se kolikrat zavodnikum divim, ze nevozi radeji pevnou, Par lidi, ale co vozi epicona i mimo jine na zavody znam a jsou to lidi kteri si delaji ze zavodu spise rekreacni vyjizdku a tudis onu citlivost a hodne aktivni pruzeni oceni. Navic ono co si budem povidat jezdeni s hodne citlivou vidlici chce take trosku jinou techniku, ne lepsi nebo horsi, ale proste jinou, kdyz se te citlivosti naucis vyuzivat ve svuj prozpech, das veci na kterych by te necitliva vydlice uz vykopala a to je take duvod proc naopak sjezdove vidlice byvaji tak casto brany jako priklad tzn… ze sjezdova vidlice byva vetsinou take ladena do citliva a linearity s progresivnim koncem, jako tyto epicony jen maji jen zasadne mensi zdvih. Naopak vidlice chrtiho charakteru maji nad funkcnost postavenu vahu a spise tak jsou jen zmekcovace velkych nerovnosti.
Edit: nehlede na to ze citliva a aktivni vidlice udrzi daleko snaze a lepe plast prilepeny na podklade a diky tomu zlepsi adhezi a jistotu jizdy.
Vegan,assassin,milan1: nekde sem tu resily vidlice tak sem se pridal a ze ji raci foukam narvtdo… a vsichni mi tvrdili ze je to blbost ze s citlivou vidlici se v terenu pojede vzdycky rychleji nez z mene citlivou co nema odtrh 5 kilo jak tady epikon ale 15… ze na fulu bude clovek rychlejsi nez na HT a tedka tu vidim ze epikon je lepsi jak fox tak se v tom nejak zacinam ztracet :(
pokud zavodim na „tvrde“ vidlici tak trenovat musim logicky na stejne. jednou za cca 8 dnu jedu nekam na kole se svoji a tam je mi celkem fuk jakou vidlici budu mit. takze mi nejak unika proc vsichni tvrdi ze je epikon nejlepsi protoze je nejcitlivejsi ( milane neber to jako nejakou kritiku na sebe a tvoje vidlice neni to mysleno spatne ;-)
jen mi to nejak nesedi no
Koukni to mas asi tak… Nac je to vidle nafoukana na tvrdo kdyz ma lock ? kdyz si aby byla tvrda tak ji na Xc zamknu, kdyz pak potrebuji aby drzela max adhezi a pomohla s technikou ve sjezdu tak ji odemknu a ve sjezdu vzdy budu rychlejsi s citlivou vidli jak s necitlivou… takze ano podle me je lepsi citliva vidlice i pro zavodniky. Ale protoze nekdo je betonysta tzn ma rad vidlici tvrdou jako beton, ale pritom chce machrovat na zavodech trebas SIDem misto toho, aby si dal pevnou karbonku ktera bude lehci a odvede mu vetsi sluzbu, tak prave proto uz jsem toto prestal rikat abych tyto lidi neprovokoval a vyhnul se zbytecnym flamum :). Toz tak snad jsem se te tim nedotknul v pripade, ze by si to bral osobne ( osobne to mysleno nebylo ).
ne vubec, sem rad za tvuj nazor. U me ta vidlice tvrdsi je ale neni upne nafoukana do tvrda ale ma fakt mensi sag nez by mela mit ( teda spis skoro zadny cca 5% zdvihu :D)
prave ze lock je pro me hodne tvrdy potrebuju at vidle veme cca 3–5cm prekazku ( tzn at mi to neda ranu primo do ruk). nepotrebuju abych jel po kostkach a necitil je pod sebou :)
z tou citlivosti ve sjezdu, asi to bude moje chyba ( chyba techniky) ale kdyz sem jel fakt prudky sjezd tak sem to jednou zkousel jet z fakt tvrdou a jednou z fakt mekknou a jak sem jel z tou mekkou tak sem mel tendenci co chvili letet pres riditka do pradu i kdyz sem mel prdel daleko za sedlem a vahu vzadu. Jen rikam ze to byl extrem, a muze to byt nezvykem na mekci vidlici.
hmm sag 5% ? daj si radsej pevnu :-D
uz sem o tom dost uvazoval ale i ze super technikou bych v 50km/h mezi sutry asi tezko nadhazoval vcas predni kolo a klickoval mezi kořeny :)
pokud to zvládáš s odpruženou kter=a ti stejnak skoro nepruží nevidim v tom problém…
prave ze ona ve sjezdu pri te rychlosti ty prekazky bere a o to mi jde.
jak nebudu mit z prachama co dealt koupim pevnou karbonovou a uvidim treba u ni zustanu ;-)
never tomu, jazdil som pevnu velmi dlho(15–16rokov), a da sa zvladnut aj tazky teren a rychlost. Ale s odpuzenou je to ine kafe, lenze vidla ma aj fungovat, lenze pri tvojom sagu to tak asi nie je :-)
Pokud se nepletu tak mas ultra linearni vidlici R7 ? Mozna se pletu. A s prominutim to je vidlice v orginale uplne na ho*no. a) odtrh ma nekde u hodnoty XY*x tzn hodne vysoko b) kdyz uz se raci odtrhnout tak zase prozmenu jde na doraz proto tve pocity chapu. Z tohoto vypliva ze tvuj pohled na odpruzeni, kdyz to ted tak reknu je kapku deformovan. Popisu ti situaci jak by mela vidle asi tak fungovat podle me a jak vzdy se snazim aby cca fungovala ( pro nekoho jineho to nemusi byti idealni ) Mela by byt citliva aby vzdy reagovala na podnety, mela by myt tak 25% SAG idealne aby byla schopna zmekcovat i negativni prekazky (prekazky co necni nad uroven terenu, ale naopak trebas ryny tedy pod urovni terenu ), dale by ta vidlice mela myt relativne linearni prubeh, ale poslednich rekneme 5–10% by mela myt prudce progresivni, aby kdyz to prepalim jsem nedostal ranu do ruk. Takova vidlice pak, kdyz najedes na prekazku cnici nad uroven terenu by nemela jit nikdy vic do zdvihu nez je velikost one prekazky ( aby s te prekazky neodskocila ) a melo by to byt vzdy spise o neco malo mene ( to se samozrejmne odviji jak moc do zdvihu je vidlice zatlacena… laicky receno ). nevyhodou chovani takoveto vidlice pak samozrejmne je, ze pod brzdenim se ma tendenci pri nespravne praci s tezistem propadat do zdvihu, dale ma tentenci se zapichovat na nekterych prekazkach ( zmenou techniky to uplne eliminujes ) a ma tendenci delat teren lehcim nez je. Je to hodne laicky psano tzn to nepopisuje 100% realne chovani, ale spise takovy jednoduse pochopitelny nastin.
R7 v orginale ma totiz tu zasadni nevyhodu, ze diky vysokemu odtrhu pvni cast zdvihu jen prohuci ponevads bud neni podnet tak velky, aby se vubec odtrhla a az se uraci otrhnout tak tim pocatecnim zdvihem jen profrci a jde rovnou do hlubsiho zdvihu. A to je samozrejmne ne uplne idealni.
Jeste jsme zapomel ze by pro tebe mohl byt idealni motioncontrol ( nevim jak presne to ma R7 ) kde muzes privirat tlumeni a tim ji myt neodemcenou a nezamcenou zaroven. Proste by sis to privrel podle aktualni potreby.
z tou R7 si to trefil, i to ze pokud se odtrhne tak pak jde skoro nadoraz… to ze mam asi trochu zkresleny pohled na vec to priznavam jel sem zatim jen 2 vidlice a to suntour XCP 75 a R7 comp absolute. tu suntourku sem ve sjezdu zatloukl az na doraz a pak to vsechno slo do ruk takze oproti ni je ta R7 lepsi to je jediny pohled ktery na ty vidlice mam z nicim jinym neporovnam bohuzel.
jinak jak si psal s tim monitioncontrol ( nevim jak se to jmenuje a jestli je to presne ono na pojmy sem nikdy moc nebyl) ale mam tam kolecko z 5ti polohama co chod vidlice nejak ovlivnuje ale moc sem s tim zatim nelaboroval.
tedka prave uvazuju o nove vidlici nebo spis o tom ze bych se zkusil poptat milana jestli by s tou R7 nedokazal udelat nejaky zazrak ( jestli to bude cist tak by mohl zareagovat ;-)
Mám zkušenosti s vidlicema a vím, jak to kdo si vnímá, pokud napíše rozumný výklad a ne nnesmysly, jako tady kafac vždy se jde shodnout a každý pozná, že se bavíme ve stejném zájmu.
Tvá zkušenost je zatím jenom s problematickýma vidlicema.
R 7 je zatím nejlepší a přesto stále necitlivá na počátku a obzvlášť když jí nafoukáš aby ti nešla na doraz. Ta si o to takzvané závodnické nastavení doslova říká. Jde to sasmozřejmě odstranit a cokoliv, co jsi zde četl o citlivých vidlicích je mimo tvojí reálnou jízdní zkušenost.Upravenou a citlivou vidlici má Mc blacky se kterým jsi již komunikoval.
Ovládátko na lock je vlastně postupné přitvrzování High speed komprese a mělo by význam právě kdyby byla vidlice citlivá a tys jí mohl postupně přitvrzovat. Díky nastavení tlakem vzduchu tohle ovšem těžko rozeznáš, protože přitvrzování již tak tvrdě nastavené vidlice je celkem nanic.
zkusil bych nejak shrnout pozadavky:
chtel bych tu vidlici upravit k zavodnimu pouziti, (jsem z beskyd takze tady teren celkem mame) vazim 70 kg ( planuju se dostat na 75)
chtel bych aby byla vidlice progresivnejsi a zaroven aby byla na zacatku zdvihu citlivejsi ( odstraneni toho vysokeho pocatecniho odporu nebo jak bych to nazval)
jeste otazka to kolekco s tim kockem ovlada asi tlumeni ze? nevim presne jak je ta vidla konsruovana protoze sem ji jeste rozebranou nemel, ale pokud bych tim koleckem potocil tak pujde pak do zdvihu huř ale ten zacatek bude stejny ze?
jen sem napsal takovy souhrn, nevim jestli jsou moje pozadavky realne.. to uz necham na posouzeni tobe :)
Až budou tratě stavěné tak, že vyhraješ rychlostí a ovladatelností ve sjezdu tak oceníš o čem je ovladatelnost kola s citlivou vidlicí.
To, že závodník XC hlídá aby se mu nepohnula vidlice vlivem šlapání je jasná věc a že to není to pravé na ježdění v terénu,je další jednoznačný fakt. Právě požadavky závodníků jsou odlišné od toho, co chce každý jiný. Proč by se tím měli řídit lidé, kteří chtějí komfort a ovladatelnost a přitom mají jednoznačně a vždy k dispozici lock pro stejný účel, jakým závodník pravidelně umrtví svojí vidlici? Jednoduchý přepnutím potom mají vždy volbu a kdo tohle nerespektuje, tak snad nepochopil, k čemu ty moderní konstrukce s lokem jsou.
Požadavky závodníka XC a kohokoliv jiného, včetně jiných závodníků – sjezdařů, jsou zcela odlišné a neznám horšího příkladu, než se řídit poznatky XC závodníků právě v oblasti odpružení. Neexistuje důvod, proč používat jejich návody k nastavení kdekoliv jinde, kromě závodů.
Jsou ovšem i zde XC závodníci a jsou to ti, kteří směřují k maratonům kteří už dávno pochopili a vyzkoušeli, že citlivé odpružení jim šetří síly. Každý, kdo nejezdí na bednu by mohl vyzkoušet o čem je kvalitní a citlivé odpružení.
Mnoho lidí už poznalo, že vlivem citlivého odpružení šly jejich výkony po delší době v terénu nikoliv dolů ale přinesly jim kupodivu větší průměrnou rychlost a oddálily únavu.
Z hlediska techniky je potom doslova žalostné, když ty nejlepší materiály použité pro nejlepší chod a nejcitlivější reakce jsou doslova devastovány závodnickým nastavením. Postavit vidlici, která by vyhověla tomu závodnímu nasazení, jak ho chápeš ty by mohlo být daleko levnější. Chod vidlic o kterých zde čítáš, jako o tom nejhorším šuntu, to je přesně to, co poskytne závodníkem nastavená drahá vidlice.
Udělat z vidlice necitlivé citlivou nejde naproti tomu prostým nastavením. Zkazit nastavením podle požadavku závodníka jde kterákoliv superdrahá vidlice.
Postavit závodnickou Xc vidlici, tak jak je provozována je totiž velice snadné a mohlo by to být i levnější. Požadavky na skutečnou funkci jsou totiž krutě nízké.
Vše se samozřejmě odvíjí od terénů ve kterých jsou provozovány a jeden příklad za všechny. Taková formule jedna je špička v závodní technice ale proč by měla auta pro běžný provoz být nastavována podle nich? vyžadují jenom a jenom svůj povrch a prostředí, kdekoliv jinde by byla nepoužitelná. Vytáhnout takovou Formuli 1 na autokrosovou trať tak pohoří stejně jako by to bylo opačně, každé chce své a vždy to vyžaduje lidi schopné rozumě posoudit, co je jejich prioritou a prioritou závodníka není odpružení.
diky za vycerpavajici odpoved je to pro me dalsi duvod k zamysleni a treba i zmenou stylu jizdy, zatim sem toho moc nevyzkousel (v oblasti odpruzeni) a rad si vychlechnu nazor nekoho jineho potom si to zkusim overit v praxi a pak sam uznam jo dotycny pravdu mel je to fakt lepsi nebo si reknu raci zustanu u toho co mam tedka :)
jinak jeste jedna otazka proc si myslis ze zavodnici jezdi tak tuhe vidlice a proc vecina lidi na zavodech a nabusene traba plaste na skoro maximalni tlaky ( z tim klakem sem taky zacinal na max a postupne snizuju a je to lepsi – ale prvni sem tomu taky neveril :)
prezitky zo starych cias…tvrde necitlive pruzenie, vysoke tlaky v plastoch
nekracaju s dobou :-)
Ono kdyz se podovas, tak Epicona tady neustale vychvaluje pouze par jedincu (Milanovi pochlebovaci) a pak sem tam nekdo, kdo proste veri tomu, ze kdyz vsichni tvrdi jak je Epicon skvelej tak to asi bude pravda.
A neni pravda ze nikde v obchode upravene Epicony neznaji, v Brne treba ano, ale zakazniky od nich spis odrazuji…
Co si budem povidat Brno musi byt vzdy neco Extra :D a to rikam jako 100% moravak.
mno zas takhle bych to neviděl epikon je určitě nejlepší vidle ve svojí cenový kategorii ale určo neni dokonalá a určo nemusí vyhovovat všem…
V tom obchodě ty upravené vidlice prodávají? Nebo jen vědí, že existují? Pokud je to ta druhá možnost, tak je snad odpověď proč je nedoporučují jasná, ne?
P.S. V HS va Veveří mi taky pan prodavač fundovaně tvrdil, že Trek Fuel EX 6.5 NENÍ přepákovaný jednočep…
Prodavaji (samozrejme neupravene), proc je nedoporucuji? O tom si musi udelat obrazek kazdy, ja nejsem clovek co da na nazor nekoho jineho aniz by si to overil. Ale ten clovek tomu hodne rozumi, a kdyz jsem se s nim bavil (na uplne jine tema) tak jaksi skocila rec na tohle a kupodivu mu te vidli vadilo to stejny jak me…
co ze je ten problem coti na te vidlici vadi? moc velkej SAG a ze chodi moc do zdvihu?
no ono v cenove relaci co je epicon neni moc konkurence.. v absolutnim meritku to samo nikdo netvrdi ze je to nejlepsi vidle…
takhle doslova asi ne, ta Foxka je přece jen udělána o něco kvalitněji, ale ve funkci budou opravdu dost podobné.
pokud se jedná u laděný Epicon. a stejně jak Vegan nade mnou mám osobní zkušenosti s oběma
jak pro koho.. pro bezne ala XC jezdeni e dost mozny ze ten epicon bude pohodlnejsi.. lepsi citlivost.. (v beznejch rychlostech se nepoznaj zadny superkonstrukce tlumicu – planzety atd)
pro nakej sjezd ve velke rychlosti uz treba poznas rozdil mezi tlumicema.. epicon je o dost jednodussi nez foxky.. co se tyka tlumice .. ale je fakt ze to uz je vec spis vicezdvihovych vidlic a rychlejch sjezdu..
řešil sem vidle 100–120mm ve větším zdvihu se rozdíly zvětšují
v tehle kategorii jeste v kombinaci s pevnym ramem staci kdyz to trochu tlumi odskok.. jinak je to celkem sumak:)
Záleží co od vidlice čekáš a jaké jsou prioritní vlastnosti. Pokud chci maximálně citlivou žehličku, tak v originálním stavu na trhu dnes asi není žádná vidlice, která by se aspoň vyrovnal upravenému Epiconu.
Ovšem i jiné vidlice lze nechat upravit a pak se více vidlic dostane na citlivost Epiconu.
Když vezmeme třeba upravená Reba x upravený Epicon pro nastavený stejný zdvih, tak budou chodit zcela vyrovnaně a v podstatě úplně stejně.
Oběma k dokonalosti bude chybět high speed expanze (u Epiconu lze na přání dodělat, u Reby by u Team verze u současných modelů měla být standardně, ale neměl jsem žádnou současnou team verzi v ruce, tak nemůžu ověřit, že uváděné dual flow je skutečně high speed expanze).
Foxky RLC a RL verze budou mít výhodu v tom, že mají standardně high speed expanzi, citlivost ale Foxek v originále je dnes dost bídná (není to jako kdysi, kdy je ještě nemršili kompresí; neměl jsem ale ještě v ruce 2010 modely s FIT patronou, tam nevím jak to je).
Ovšem do 120mm není high speed expanze až tak podstatná.
Pro dosažení citlivosti upraveného Epiconu by byla opět nutná úprava. A navíc u Foxek bude komplikace v originále, aby byla vhodná negativka na váhu jezdce.
Pokud zabrousím do kategorie 140mm vidlic se snižováním zdvihu, tak tady to máme Talas x Epicon TAD.
A proč třeba já nemám Epicona, tady srovnání toho co vozím (plánuje na další kolo – to je ta Reba) a proč tomu dávám přednost před Epicony.
Mám 2008 RLC verzi Talasu upravenou přesně dle mojich požadavků a je z té vidlice dostnáno už pravděpodobně maximum co lze. Kdyby byla neupravená, tak Epicon TAD upravený by chodil lépe.
Takhle by byl chod ± vyrovnaný s tím, že teď nevím jestli i u Epiconu TAD lze dodělat high speed expanze (pokud by nešla, tak by to bylo u tohoto zdvihu už jasná nevýhoda oproti Talasu).
A co Talasu zůstane jako výhoda pořád je o trošku komfortnější změna zdvihu. A já změnu zdvihu používám opravdu hodně (narozdíl třeba od locku, který u tohoto zdvihu nepoužívám takřka vůbec).
Takže Talas je na tom po úpravě nepatrně lépe než upravený Epicon TAD. Ovšem když připočtu, že je Talas mnohem dražší…
Cena Talase v rámci celého kola nebyla tak hrozná, takže proto jezdím raději upraveného Talase a ocením ten lepší komfort snižování zdvihu. Kdybych musel kupovat vidlici samostatně, tak si to už dobře rozmyslím, jestli bych byl ochotný za Talase připlatit.
A co se týká mého výběru pro 120mm zdvihu (na chrtího fulla), tak tady u mě vyhrává upravená u-turnová Reba nad upraveným Epiconem. Cenově není až o tolik dražší (mám bezva cenu na tu u-turnovou Rebu) a vyhrává u mě díky u-turnu (chci mít možnost sem tam vidlici snížit hlavně na akce v horách pro stoupání typu 1h+, i když je štelování u-turnem opruz). Varianta Epicon TAD, kde by bylo lepší snižování zdvihu a šle nastavit třeba 80–120 zdvihu, tak ta prohrává proto, že v tomto případě chci poplock a protože není snižování zdvihu na tomto nižším zdvihu taková priorita, tak raději maximální citlivost (všechny vidlice s rychlým snižováním zdvihu i po úpravě jsou nepatrně méně citlivé než vidlice bez rychlého snižování zdvihu).
Plus ta Reba bude mít o pár gramů méně (ovšem jen o pár, u-turnová váží v reálu kolem 1700g).
Kdyz ti bude nekdo tvrdit ze nova Dacia je skoro lepsi jak novy BMW budes mu verit?
Dneska za ty prachy mas vetsi vyber. Epicon ma jednu dobrou vlastnost a spoustu spatnejch…
Máš na mysli něco konkrétního?
Nj, ale to je trosku drazsi reseni, nez i upravenej, epicon.
Jednak je to znatelně dražší řešení, ale hlavně je to přesně vidlice ve stylu toho co píšeš jako špatnou vlastnost Epiconu.
Neuturnová Reba jak už píšu výše je typická hodně progresivní vidlice a pokud ji nafoukáš tak, aby byla potřebná podobná síla pro plné využití zdvihu jako u upraveného Epiconu, tak bude mít sag právě výrazně větší jako ten Epicon a v první polovině zdvihu se bude propadat do zdvihu také výrazně více.
U upraveného Epiconu samozřejmě předpokládám vhodnou negativku (což u upraveného vždy bude, samozřejmě myslím, když na tom bude jezdit ten, kdo si ji nechal upravit na svoji váhu a ne to zkoušet někdo jiný s rozdílnou váhou).
Osobně bych neupravenou neuturnovou Rebu (uturnová by šla i neupravená i když škoda pořád té horší citlivosti) nechtěl kvůli chodu ani kdyby stála méně než upravený Epicon (Rebám se vůbec nevyhýbám, dávám ji po úpravě přednost před Epiconem a budu opět pořizovat Rebu na nové kolo a to z konkrétních důvodů o trošku nižší váhy a možnosti ladit zdvih externě pomocí přefoukání negativky nebo u-turnem, ale každý musí vědět, zda mu to za ten příplatek stojí – to jen, že nejsem určitě proti Rebě zaujatý).
Já myslím, že v tomhle případě udělal moc dobře, autor příspěvku neraguje na chod vidlice, nechce rozebírat vlastnosti, on potřebuje prostě kus, který bude za jím určenou cenu, co nejblíže a to bude pro něho ten nejlepší kup.
Tohle je téměř splněno a měl by tu Rebu koupit.
Reba za tie peniaze je dobra kupa
Ale jistě, že to je skvělá cena z pohledu, když se díváš jen na ceny Reb.
Když vezmeš parametry, můžeš skládat a porovnávat hodnoty. Jako první bych začal evidentně nereálnou uvedenou vahou.
Ale jak jsem uvedl. Tazatel stejně nic z vlastností a parametrů vidlice neřeší a bude jistě spokojen.
Kdyby se zaměřil na výhody a nevýhody, tak mlok zde již vše uvedl.
Pro mě osobně by byla hlavní předností Reby možnost přizpůsobení zdvihu huštěním vidlice ale nevšiml jsem si, že by zrovna tohle v tématu nějak dominovalo a tazatele tohle nějak oslovilo.
Opravdu tady vidím jeden jediný zájem proinvestovat dané peníze za něco, co splňuje přesně tuto hodnotu a to je splněno.
Další vysvětlování rozdílů a parametrů nevidím, jako důležité.
Máš pravdu, že tazatel nic neřeší a pro něj to nemá cenu psát. To už také předvedl v tom minulém vlákně, kde pořád dokola chtěl mermomocí dávat co největší zdvih na HT, kde měl původně 80mm vidlici.
Kratkej dotaz – co je to progresivita vidle?
Chapu dobre – linearni chod vidle je kdyz – pri urcitym kroku se odpor vraceci sily vidle zvedne o urcitou hodnotu a pri dalsim stejne velkym kroku se odpor opet zvedne stejne? Zkratka odpor je primo umernej kroku?
Progresivita je kdyz – vraceci sila se zvetsuje vic nez v linearnim pripade – opet v zavislosti na kroku?
no trosku zmaten popsane.. nejlepe na prikladu.. linearni vidle: zatizis ji jendim kilogramem a jde 1cm do zdvihu, zatizis ji 2kg a jde 2cm do zdvihu.. zatizis ji 10kg a jde 10kg do zdvihu…
progresivni: zatizis 1kg a jde 1cm do zdvihu, zatizis ji 2kg a jde 1,8cm do zdvihu na 10kg jde uz jen treba 5kg do zdvihu… tzn ke konci zdvihu uz je potreba na to „zmacknuti“ opravu velka sila…
Jo, dik, tak to chapu dobre
…gramatika by tě měla aspoň trochu zajímat, jinak riskuješ, že ze sebe uděláš blbce ještě dřív než stačíš promluvit. :)
Za tyhle peníze bych se podíval po bazarech, nebo nějakou starší od Manitou:
Obě Manitou mají nohy průměru 30mm. Epicon má 32mm. R7 je o ±120g lehčí než E., Black o ± 40g. Black má zdvih 80mm a nejde zvýšit. R7 100 a taktéž napevno. E. se dá nastavit až do 140mm. R7 je o 1650Kč dražší než E. LOD z TT. Black cenově je srovnatelný s verzí RLD z TT. Vidlice z TT bude mít vyšší citlivost, než tyto sériovky. Toš tak.
Jsem taky student a taky si money netisknu…budu přecházet na Epicona RLD…už ani nepochybuju, prostě za ty money jinou novou lepší žehličku podle mě neseženu! :-)
A z čeho a kde konkrétně jsi vyčetl, že Epicon z TT nebude za ty money nejlepší volba? A taky jsi v tom případě musel vyčíst, co pro Tebe bude lepší volba, takže jaká jiná vidle???
Tebe ani nezajima co ti tu lidi doporuci… Proto si projdi eshopy, najdi vidli, ktery se bude blizit 6500, a mas vyhrano..
JJ, suhlas, to iste bolo aj v tom vedlajsom vlakne – co sa tykalo zdvihu. Dokola len ja chcem 130…sto ludi mu povie, ze nie – to je vela, ala ja chcem 130! Nuz, povedal by som ze obycajne rozmaznane decko, pyta sa na nazory inych a aj tak si urobi podla seba…tak naco sa pyta???
Tu je to iste…
Vyskusaj si to u niekoho,aby si vedel,do coho ides…
Hlavně neber Epicona a neposlouchej milana1 tomu jde jenom o kšeft.Reba je reba :-)
jj to její těsnění nemá chybu xD xD xD
jo to jo, po paměti umím rozebrat jen rebu
no za 1. sem nereagoval protoze sem byl ve skole
2.jsem laik nerozumin tomu jak vy tak nevim co se vam neliby bych chtel vydet vas kdyz ste zacinali
3. k te vydlici chtel bych aby ta vydlice přežila aji nejaký ten skok a aby hezky tlumila nake ty nerovnosti v terénu
……………
Wojtek II. ?
……………
Ve škole? Opravdu?
ano opravdu
A český jazyk dneska odpadnul, co? ;-)
ano opravdu
Myslim, ze kdyz jsem te jednou slusne upozornil, tak snad by jsi se pak mohl poucit, ne? Asi ne… Takze vidlice, kurfa, vidlice!!!!!
takže je vhodna VIDLICE epicon vhodna i na menčí skoky?
…menší … :)
Tak, a ted pod cim si predstavujes mensi skok? Do pul metru, do metru, do metru a pul, do dvou metru? Hele Epicon toho vydrzi dost, a to je tak vsechno co te musi zajimat.. Kdyby eco, tak ti stejne driv odejde ram, takze bud vklidu
děkuji za opdovedi pudu do toho ep. z TT
Ty můžeš jít do čehokoliv.
Rebou si splníš své přání na odpovídající investice.
Podle posledního popisu ti vše, co potřebuješ (moc toho není) splní i neupravený Epicon. Ovšem varování o nevhodnosti nějakého dlohodobého skákání na XC vidlicích bys měl vzít jako dobrou radu.
Na mě, tedy TT se obrať jedině, když chceš a oceníš špičkovou citlivost.
Prosimte rezved to varovani xc vidle verzus skoky – mam na mysli predevsim bezpecnost.
Co je na tomhle k rozvádění?
Svého času definovala Marzocchi podmínky užívání vidlic a u těch označených XC nedovolila skoky žádné.
Technicky se nějakých skoků do jízdy nemusíš vůbec bát ovšem skoky dnes, kdy každý zkoukne video a snaží se napodobit extrémy ve skocích jsou o něčem jiném. To, že dopadají na placku a vidlice se láme nikoliv ve směru jízdy ale přesně opačně, to je namáhání, které nemůže nikdo po lehkých vidlicích chtít.
Kdo zvládá skoky a má perfektní techniku dopadů si může dovolit cokoliv, tohle ale není jistě zdejší případ.
Je mi jasny, ze kdyz nezvladnu nejakej skok, tak vidle muze jit do kytek (spolu se mnou) instantne.
Co ovsem takove nake drsne zachazeni, kdy to technicky zvladnu? Pamatuje si to ta vidle – mel bych treba po 2 letech rict stop a koupit jinou aby mi treba nepraskla v krku? A taky myslis ze v tomhle smeru je treba rozdil mezi Rebou, Epiconem, Popr. jine znacky?
Pohybuješ se ve fázi dohadů o ničem, to by měli vydávat výrobci doporučení, hele, ty to zvládneš a ty můžeš skákat a ty už ne?
Prostě máš nějaká doporučení a jejich překračování je čistě tvojí záležitostí.
Mezi Rebou a Epiconem není žádný zásadní rozdíl. Pokračovatelem Reby na vyšší zdvih je ale Recon RVL a nakonec Pike a ten je s pevnou osou.I Epicon má verzi s pevnou a to by možná byla varianta i pro tazatele ale pochybuju, že bude chtít investovat i do náby a možná celého předního kola.
Pevná osa samozřejmě přidá na pevnosti. Osobně si myslím, že nabídka vidlic je tak široká, že by si měl pro své konkrétní užií vybrat každý a odstuňovat si sám co on konkrétně potřebuje, nikdo jiný to za něho neudělá přesněji. Výrobci tě tak dobře neznají a nikdo další nerozhodne, smiř se s tím, že riziko takového užívání je čistě na tobě.
Ani pevné osy a tyto vidlice samozřejmě nedoporučím k začátečnímu učení se skokům.
Mel jsem za to, ze nejzranitelnejsi misto vidle je rozhrani krk vs korunka – na to prece pevna osa nemuze mit vliv?
Podívej se pořádně kde vidlice praskají, krk to většinou není.
Nejčastěji narazíš na prasklé můstky vidlic.
No vida, to jsem nevedel. Ja jsem nazivo videl jenom jednu zlomenou – a to byl krk. No a kdyz si se predstavim padat k zemi pod zlomenou vidli – tak jiste omluvis tolika meho vyptavani.
Když s vidlicí najedeš na překážku a nebo skočí skok správně do jízdy, vidlice se vždy zasouvá a pracuje ve správném směru pro pohlcení nárazu.
Když s tím plácneš na placku, vidlice se láme a její aktivita v pohybu není vůbec žádaným směrem. Takové namáhání může vyvolat praskání v jakémkoliv momentálně nejslabším místě vidlice.
Pokud chceš nějaký odhad, tak tady mám třeba sesterskou vidlici k Epiconu (XC PRO), která skončila pod autem a nic neprasklo, sloupek i korunka jsou ophnuté, (nepraskly) spodní monoblok, byl zničen.
Jaká byla ta tvá s ulomeným krkem a jaké byly souvislosti.
Když budeš hledat na netu, tak objevíš spoustu vidlic popraskaných a komentáře k nim budou, jak to bylo vinou materiálu. Skutečnost bývá jiná a zdejší pokusy se skákáním na XC rámech a XC vidlicích doporučuju ke sledování.
no na naky drsny zachazeni a skakani nemas ram a predpokladam ze i ostatni komponenty – kola, brzdy.. tzn na to na co je to kolo ti epicon staci bohate.. jestli chces na tom litat nakej freeride tak kdyz koupis odolnou vidli tak tak nejspis vydrzi a oddelas zbytek..
tohle se neda nejak extra rozebirat… epicon je dobra vidle v pomeru vykon cena.. a myslim podle tvych dotazu ze to co nabizi drazsi vidle (ala fox) bys neocenil…
jo a jeste jedna vec.. jestli myslis ze cim drazsi vidle tim vic vydrzi, musi se o ni min starat atd.. tak naopak.. ty drazsi vidle vyzaduji vic a drazsi udrzbu a diky velkemu mnozstvi soucastek je vetsi moznost ze se neco rozbije..
Jasny – mam HT a jsem ,jak BF rika, chrti tip. Ovsem doted jsem jezdil singletraily, kde jsou obcas i freeridovy skoky a jak rikas ty – mam odrovnany cely kolo. Asi ten epicon je dobra volba pro me – nebo ten axon, nebo jak se to jmenuje.
no to je jasny ne? ta vidlice kdyz ma polovicni vahu nez vidle na Freeride ktera na to stavena je tak tam bude nejakej rozdil …
dokonce u tehle XC vidli mas napsany ze na skakani nejsou delane a ze pokud ji poskodis skakanim tak se na to nevztahuje zaruka apod.. z hlediska bezpecnosti… kdyz se ti na dopadu zlomi vidle rozbijes si hubu.. jak proste…
ad skoky.. kdyz skaces stylove a skoky ktere maji dopad tak muzes skocit treba 10metru do dalky a vidlice dostane podobnej kour jako kdyz prejedes deseticentimetrovej koren.. ale i blbej skok z pul metru na placku ji muze nenavratne znicit..
ty jsi fakt trol, spamovat tu forum. o vidlicích tu byly popsány mraky. nevím co chceš ještě slyšet. všichni ti doporučili epicon, ty nechceš, všichni ti vysvětlili že je debilovina cpát na xc 130mm a ty po 20ti dobře míněných radách pořád meleš svou. házení perel sviním.