• jannk

    Nevite, jestli existuje neco jako ‚maly cyklo servis primo u zakaznika‘ (Praha)? Jsem dost v pr… s casem a pokud nejaky mam, tak ho radeji projezdim … takze stihnu tak max kolo umyt a namazat retez. Potreboval bych obcas drobnosti jako vycistit naboje/orech/stred apod. Tim nemyslim skutecny servis, vse mi na kolech funguje ok, ale proste nektere veci obcas primaznout, aby dele vydrzely.

    Muzu do servisu, ale tam zaviraji brzo a maji plno prace, takze se na vsechno ceka pres tyden. A jezdit tam s blbostmi zabere vice casu nez si to rovnou sam udelat. Vim, ze si to vetsina lidi, dela sama, ja obvykle taky, ale ted mi to nejak nejde – idealne bych potreboval nejakeho nezamestaneho znameho/studenta, ktery ma obcas cas a za nejakou primerenou sumu by venoval tak hodinku tydne v mem sklepe mym kolum :) Ale uplne promyslene to nemam.

    Ja vim, asi blbost, ale kdyz jsem vcera ve 2 rano menil desticky a potom rano zase mazal do prace, tak jsem si rikal proc to vlastne vsechno delam …

    0 0
    • Breakpain  

      Pokud to zaplatíš… není problém, jako student jsem takhle dojížděl za 500/h k jednomu známému a staral se mu o seřizování modelů. Byl čas a platil dobře.

      Tím se sice nehlásím, že to budu dělat, ale přijde mi to jako přes kopírák – zcela funkční model.

      Nahoď hodinovou sazbu a on už se někdo ozve ;) …

      0 0
    • jonti  

      zadarmo ti to nikdo delat nebude, slozitejsi servis se dela v servise s naradim lip, nez u tebe. bikesos.cz nabizi dovoz a odvoz kola po Praze. to je ale komercni a levne to neni.

      vetsina servisu ma ve ctvrtek otevreno do sedmi nebo osmi, to bys uz mohl po praci stihat.

      0 0
    • Barak  

      Chápu, že čas jsou peníze, ale neříkej, že si nanajdeš chvilku hodit kolo na zahrádku a hodit to po cestě z domu do nějakého blízkého servisu, zvlášť v Praze.

      0 0
      • jannk  

        O zadarmo vubec nemluvim, to je jasne.

        Servis se na to proste nehodi – jednak to jsou male veci (vetsi tam samozrejme vozim), cele leto se na servis ceka 1–2 tydny, pokud uz musim do prace autem (v Praze za trest), tak nemam rano cas ani obleceni davat kolo na strechu, s kolem na strese nevjedu v praci do garaze, takze vsechno nekolikrat. A u servisu casto nezaparkuji…

        Klasicky treba vymena brzdovych desticek – s tim prijet do servisu, tak si pripadam jako idiot :) Ano, sam si to udelam za 30min (porad je neumim seridit rychle a furt se s tim drbu), ale to pro me znamena bud 30min nekdy v noci nebo o vikendu vyjet o 30min pozdeji.

        0 0
        • MD1972  

          máš mít držák kol na tažné..

          a o víkendu vstávej o 30min dříve…

          0 0
        • Medunka  

          Krab cycles i v sezoně dělá servis do 3 dnů. Má parkoviště pro zákazníky.

          Jinak jak píše Jonti – BikeSOS a zaplatíš si za to.

          0 0
          • jonti  

            Ski a Bike Centrum Radotín má taky otevřeno do osmi a o víkendu do sedmi. Navíc nejenom tam se objednáš na servis a kolo stačí dovézt před servisem, nemusí tam být týden a půl, když jsou delší čekací doby.

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • MaPa  

          Tak třeba Atombike na Evropský má každý pracovní den do půl osmý, kolo ti tam i umyjou a parkovišťátko pro zákazníky taky mají ;-). A vysvětlit jim že na to nemáš čas není tak tragický, určitě nejsi jedinej…

          0 0
        • Macháně  

          Vazne menis desky 30minut? :D Ja mam servis za barakem na pankraci, mladej ochotnej tipek, menil sem celej pohon sam, ale uz sem nemel nervy to seridit pritoze nemam stojan a to fakt nedas. Byla nadherna sobota, kolo nepojizdny, totalni past, zavolam tipkovy ze to chci hned, za hodinu uz sem frcel s perfektne serizenym kolem smer tocna o 180korun lehci ;-)

          0 0
    • bruco  

      Dost ma zaujima, ako to chces procesne riesit. Uvedies cloveka do pivnice k biku a nechas ho tam? Vysvetlis mu, co ma urobit? Comu sa zatial budes venovat ty, kym dotycny bude pracovat? Preberies odvedenu pracu a vyplatis ho? Nech robim, co robim, nejako tam nevidim nejaku vyraznu casovu usporu oproti tomu, keby si si to oservisoval sam.

      0 0
      • -b-n-x-  

        Tak muze travit cas s rodinou treba :-)

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Asi tak, jako když ti přijde opravář na cokoliv jiného…?

        0 0
      • jannk  

        Uplne stejne jako kdyz nam treba chodi myt okna, dodelavam treba resty do prace, ktere udelat musim. Nebo bych jel na jinem kole :) A do sklepa bych nekomu asi i nechal klice, ja jsem celkem duverivy.

        Chapu vase komentare ze to mam odvezt do servisu, ale viz vyse – nez nekde vozit kolo treba na vymenu desticek, to si to muzu udelat sam. Akorat to potom delam o pulnoci nebo v 7 rano pred jizdou. Ale jasne, to se spatne vysvetluje, i ja vetsinou mival vice casu, jen ted se mi to nejak seslo.

        0 0
        • tromboonen  

          Tak proste najdi nejakyho bajkera z okoli co ma hloubs do kapsy, studenta nebo nekoho kdo dela za prumernou mzdu a ma vic casu, dela svoje kola a ma treba i vybaveni…

          Ja bych kolo do servisu nedal, beru to jako relax a ten cas si najdu i kdyz by se mi vic vyplatilo makat za penize, ale to je stejny se spoustou jinjch cinnosti..

          0 0
    • Petr L2  

      Naprosto chápu ten nedostatek času, kdo to nezažil, nepochopí. Vím že takhle to funguje třeba v modelařině, je dost lidí, co přijdou na plac, mechanik přinese odladěný model, poskytne podporu a po závodech dostane zaplaceno, model včetně všech krámů si odveze zpět. Závodník jezdí na závody pouze s peněźenkou. Okolo mě podobně čím dàl víc lidí takhle řeší surf a lyže. Ale mit vlastně mechanika na svoje kola doma, to je trochu jiná věc. Myslím, že by se to asi nikomu dělat nevyplatilo.

      0 0
      • tromboonen  

        Asi nejlepsi by bylo naucit to syna, coz pravda zabere vic casu nez si to udelat sam, plus obavam se, ze predstavitele post-plysak generace budou v naproste vetsine odkazani na servis…

        S tim casem: me prave prijde ze vetsina bezne udrzby mi zabere min casu nez kolo nekam vozit a pak jej vyzvedavat… ale je fakt, ze mam celkem old-school quiver a resim hlavne silnice, coz je brnkacka..

        0 0
      • Njaji  

        Petr L2 : surf? trošku off topic, ale jako že mi někdo postaví hračky na mou váhu, na mé přání s ohledem na vítr /který u nás fouká většinou čerstvě proměnlivý :-)/ a já ve svém trapézu hrdě vyrazím vstříc živlům..... to existuje u nás v Čechách? Kde?

        Díky.

        0 0
        • Petr L2  

          No já jí takovou měl doma od táty, dokud jsem jezdil, ale jinak u nás asi ne :-)

          0 0
    • Mysee  

      Úplně vlastně nechápu co s tím kolem děláš a jakej máš nájezd.

      Ale mně stačí 1–2 ročně kompletní servis, tedy rozebrání a čistka do mrtě, včetně vidle a tlumáku, práce tak půl den. Běžně jen mažu, řetěz a kontroluju spoje a případné problémy co se objeví, zpravidla ale na dvě minutky a do dalšího kompleťáku se nic neprojeví.

      Nájezd 4k km, silnička a full.

      Tak mě jen zajímá co si představuješ? Jinak servisáka dělám plno kamarádům, ale že bych za těch pár stovek ještě jezdil s nářadím za nima to by mě ani nehlo.

      0 0
      • nox159  

        Za půl dne udělás komplet generálku včetne vidlice i tlumiče? půl dnem myslim 24h/2 nebo dopoledne?

        0 0
        • Mysee  

          Podle výkonnosti a jestli k tomu čučím na film apod. Ale většinou půl dne (6–8h).

          0 0
          • wilda81  

            Generálku řeším v zimě po večerech. U toho testuji různé lahváče, takže mi komplet generálka zabere i týden :))

            0 0
          • Jakobo  

            Zrejme slusnej oddil.

            Ja minimalne pul dne pripravuju kola – vycistit, docentrovat, namazat, seridit loziska a orech. A to kde je myti ramu, vymena bowdenu, lanek, vetsinou rovnou 1× za rok davam novy stred HT2, namazu hlavove atd. Jestli toto vsechno, coz je u me komplet sezoni servis, zvladnes za 8 h, tak ses superman.

            0 0
            • nox159  

              Vzdy je otazkou co je to generálka :)

              Jelikož mi občas servis kol leze krkem tak na svojem kole si udělám klidne „generálku“ za 3h vim co je spatné vím co chci menit co nechci co nechávám umřít…

              Jak más delat generálku poctive u fula který je jezdeny ve sračkách má avidy brzdy hrabal se v tom predtim nekdo s kladivem tak i 2 dny muzou byt málo :(

              0 0
            • Dejv94  

              ale jo, vpohodě, když máš prostor, nářádí a nevěnuješ se dalším věcem, tak vpoho.

              Když jsem si dělal naposled generální servis Cannona (mimo servis Lefty), tak jsem ho po oběde rozdělal a večer byl zas složenej jak novej, stačí mít už všechno připravený dopředu a vše po ruce.

              Rozebral na prvočinitele, doplnit dráty do výpletu, vymenit ložiska v hlave a středu, rozdělat náby a vyměnit ložiska, nové desky, odvzdušnit (Avid), rozdělat, vyčistit a namazat pedale, namlíkovat nové pláště, nové vedení řazení, nové ochranné samolepky, novou omotávku na řídítka, reset Lefty, a ještě pár další tuningových fičur.

              0 0
              • nox159  

                vetsinou se sekneš na nejaké veci kterou předem pripravenou nemáš… nemás všechny možné ložiska, všechny pripadne dily do ořechu, prasklou kladku hned po ruce, nové hlahové složení…

                0 0
                • Dejv94  

                  90% spotřebního matroše na kole mám náhradní, takže nemusím nic shánět (všechna ložiska, další pedály, kladky, v nouzi mám doma hromadu starších dílů co jsou jen „lehce“ jeté).

                  Kolo si udržuju/kontroluju pravidelně, takže vím co je v kaši a co je vpohodě, proto mě u servisu nic nezaskočí a vše jde rychle a netrávím tím tolik času nebo mi zbytečně nestraší polorozloženej bike ve stojanu několik dnů.

                  0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Doplnit dráty – tos jezdil jako bez nich…? :)

                0 0
                • Dejv94  

                  No, dva dráty mi ve výpletu chyběli a 4 jsem tam dal provizorně aby tam něco bylo (praskalo to postupně, stříbrný 2,0 dráty v černým, 1,8 výpletu). > dráty vyměnit a kolo srovnat a pohrát si s výpletem a tenzometrem (ujeto dalších asi 600km a vše cajk).

                  0 0
            • Mysee  

              Tak jasný záleží co kdo za to považuje. Tedy rozebrání na kousky, vyčištění, promazání, kontrolu funkčnosti, to včetně ložisek zadní stavby, vidle výměna oleje, tlumák vzduchová komora, případná výměna těsnění u obou. Řeším výměnu nebo větší servis toho, co si myslím, že už je na odpis nebo nevydrží do dalšího. Každý má za generálku prostě něco jiného, já neřeším a jezdím většinou. Zvládat se to dá a ikdyby celý den jednou za půl roku, tak pokud chce někdo jezdit, přijde mi to jako v pohodě čas to kolu věnovat. Za mě téměř veškerej servis vždycky vychází časově líp udělat ho sám, než se s tím tahat tam a zpátky a ještě čekat.

              0 0
        • kali222  

          strebas takovou starou olej/pruzina marunu mas hotovou za okamzik, ale ty modernosti dneska. to se musi jemne citlive a nekolikrat kouknout do manualu (aspon ja) abych neco netento. a pak druhej takovej zadrhel, ze cokoli, co delam pro sebe, trva 10× dele. :)

          0 0
    • scota  

      Slušný vercajk nestojí pár stokorun, ale pár tisíc, takže pochybuji že ho normální student bude mít.

      0 0
      • jIrI___  

        Zas bych z kola nedělal raketu, oservisovat se dá v pohodě i bez vercajku za tisíce. Naopak bych řekl, že pro studenta to je super přivýdělek, protože lidi pracují od rána do noci už z principu nemají hluboko do kapsy a dá se je dobře vyvařit.

        0 0
      • praivo  

        Jako student mám téměř kompletní sadu nářadí na servis mých kol (zatím chybí lis a vyražeč hlavového složení, centrovací stojan a pár dalších blbostí). Času mám zatím dost a pořád to vyjde značně levněji než servis. Kdyby byl autor vlákna v Plzni a ne v Praze, tak bych to klidně šel dělat.

        0 0
        • nox159  

          píšeš téměř kompletni sadu a na centrování nemáš nic? jen rýpu nic vic :D

          0 0
          • praivo  

            Klíč mám a bez toho stojanu se to dá, i když ne úplně přesně.

            0 0
            • nox159  

              tenzometr, centrovaci pravitko, ruzne bazmeky na prichyceni spič, ruzne centrkliče…

              0 0
              • praivo  

                Proto jsem napsal, že ještě pár dalších blbostí a že je to jenom na moje vlastní kola (další nářadí kupuji většinou až když ho potřebuji).

                0 0
                • Esi  

                  nic si z toho nedělej, taky kola na biku centruju od oka když je potřeba, po sezoně (v lednu) to potom hodím kámošovi a on to co jsem zprasil napraví a v únoru můžu zase v pohodě vyrazit, jinak se držím hesla co funguje neopravuj :-)

                  0 0
                  • praivo  

                    Teď zrovna čekám na nové hlávko, takže budu muset udělat ten vyrážeč a lis, snad se to povede :-)

                    0 0
                    • Esi  

                      lis není podle mě problém měla by stačit závitová tyč a pár podložek :-)

                      0 0
                      • wilda81  

                        jako nouzovka OK, ale vracet už se k nim nebudu

                        0 0
                        • Esi  

                          no tak jasně, tohle je použitelné tak pro někoho kdo jednou za 5 let si chce sám vyměnit hlavko, určitě ne pro někoho kdo se servisem živí

                          0 0
    • oddie  

      Nápad to špatný není, akorát aby se někomu vyplatilo kvůli hodince někam jezdit a zabít tím tak hodinky klidně třeba tři, bude ta přiměřená suma (aby byla přiměřená pro něj) zřejmě dost vysoká.

      0 0
    • wilda81  

      Změň práci.

      0 0
    • Gad  

      Co na kolech chces delat hodinku tydne? Ja si vzdy pred jarem udelam sam pripravu na sezonu a pak jezdim. Udrzuju takhle v rodine sest kol a pak jezdime. Obcas neco seridit, vycistit a maznout retez, ale hodina tydne? Nechapu. Tedy pokud je nepotrebujes mit vylestene do vysokeho lesku :-)

      0 0
      • Mr.Duck  

        Tohle je ve Vancouveru vcelku osvědčený byznys, kámoš takhle jezdil s velkou dodávkou ve které má prakticky servis, a na zavolání přijede a opraví, jezdil s tím po závodech a různých akcích, podle mě by dávalo smysl něco takového rozjet :)

        0 0
        • oddie  

          Jo, kdyby tu bylo dost lidí ochotných za služby platit tak, aby se tím dalo uživit…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.