Zdravím,
Dělám servis na vidlici SR raidon. Kromě toho že vidlici byla suchá, nebyl molitanovy kroužek pod stirakem. Ma to tak být? Nebo to je ojeb. Dá se to koupit jako ND?
Zdravím,
Dělám servis na vidlici SR raidon. Kromě toho že vidlici byla suchá, nebyl molitanovy kroužek pod stirakem. Ma to tak být? Nebo to je ojeb. Dá se to koupit jako ND?
Neni to ojeb, je to mazane vazelinou.
Krouzek muzes stocit treba v pasku z uterky na nadobi, nebo treba vhodne tlusteho molitanu.
Je to tak z výroby, Suntoury jsou mazaný vazelínou (což je zejména teď v zimě dost na prd), ale jde to předělat na olej. Je potřeba dát těsnění pod šroub/matici na spodku vnějších nohou, ty molitany z jiné 32mm vidlice nebo vyrobit z molitanu, pak se tam leje trochu motorovýho nebo převodovkovýho oleje, ale nesmí se tam toho dát moc, jinak by si to přisála tlumící patrona – v nějakym staršim vlákně je to rozepsaný víc..
Ok, díky. V zimě žena nejezdí. To že to je namazaný vazelinou jsem věděl, ale nevím co by se stalo tam dát kroužek namoceny v oleji. No něco málo by nateklo dolů většina by zůstala v molitanu a mazala. Nedovedu si představit jak by těch pár kapek mohlo poškodit tlumici patronu. To by tam muselo být deci oleje.
Krouzek namoceny v oleji ti toho moc nenamaze, nebo spis moc dlouho nepomaze. Do spodnich nohou musis dat primerene mnozstvi oleje.
Samotnej krouzek tomu nijak extremne nepomuze, oleje pojme dost malo, musi se jeste do spodni nohy striknout dalsich 5–15ml oleje, nevim kolik je presne maximum, pokud tam das vic, patrona si ho muze pricucnout.
15ml do každé nihy je cajk, měl sem raidona na jednom kole, teď jezdí tu vidlu bratr a nejsou s ni žádné problémy, dal jsem tam tlumičový olej co byl po ruce, nad vzduchový pistek šel převodový.
Co se molitanu týká, koupil jsem origo od BP Lumen, ale nejsem si jistý, jestli je to nezbytné :)
Díky za rady. Namazal jsem to vazelinou a poskládal. Servisovat tam není co kromě očištění gufer. Taková dětská hračka
Zdravím, včera jsem servisoval RAIDON -XC-DS-LO-R-29 rok 2019, tak přikládám pár postřehů, kdyby někdo hledal.
Molitanové kroužky tam už jsou od výroby, napustil jsem je tlumičovým olejem RockShock.
Kupoval jsem ji s nastaveným zdvihem 100mm, po rozebrání jsou tam nachystány otvory na zvih 80mm, 100mm, 120mm a 130mm.
Nastavil jsem si ji na 120mm a dám větší SAG aby byla jemnější i na menší nerovnosti.
Namazána byla dost skromně, takže jsem ji přimazal vazelinou a do každé nohy jsem přidal ještě 6ml tlumičového oleje (3ml pod horní futro a 3ml pod spodní futro do každé nohy).
Záměrně jsem tam dal jenom menší množství oleje, protože jsem tady někde četl o přisávání oleje do patrony odskoku. Do svého AIONU jsem dával 15ml do každé nohy, opět polovinu pod horní a polovinu pod dolní futro.
Píst vzduchové komory je z výroby namazaný nějakým olejem uvnitř komory (zjistil jem to při zmáčnutí ventilku při obrácené vidli vzhůru nohama – přes ventilek mi kapka oleje vystříkla)
Jinak je vidlice zpracována dost precizně, uvnitř je jednoduchá. Co se týká její menší odezvy na menší nerovnosti, jak jsem se tady na BF dočetl, tak to bude asi způsobené absencí tokenů ve vzduchové komoře, což mají dražší modely. Věřím, že to částečně doženu větším SAGem a větším zdvihem.
Ahoj můžeš mě napsat na email Piskot20@seznam.cz
Potrebuji se optat na pár věcí díky
Přisávání oleje patronou Radionu je fakt. Díky nemožnosti rozebrat se pak patrona nedá opravit. Řešil jsem to nalepením gufera zvenku na patronu tak, aby nelezl olej dovnitř do patrony. Celkově to byla modifikace asi za 10 Kč + sekundové lepidlo.
Někde jsem narazil na informaci, že se dá přebytečný olej z tlumící patrony vypustit pomocí tenké spárové měrky zasunuté kolem gufera. V praxi jsem to nezkoušel, zatím není důvod.
Ano. Já to řešil injekční stříkačkou s tenkou jehlou. Pomocí které prebitecny olej vytekl. Paradoxně mi přišlo ze tlumič potom začal lepe fungovat …
To je taky asi možnost, ale u toho člověk riskuje, že poškodí gufero. Pokud se tam navíc olej dostává, tak dojde k mísení tlumičového oleje a oleje v nohách.
Co se pak vlastně děje s tím plynem, co je v tlumiči už z výroby? Ten se taky vypustí?
Takže i model 2019 má stále nerozebíratelnou patronu? :-/
Můžete prosím někdo hodit nějaký podrobnější návod, jak upustit tu patronu? Mám tu jednoho Raidona s nasátým olejem. díky
navrtat
Jak jsem psal výše… zkus tu injekční stříkačku… já to tak udělal a pak na tom odjezdil přes půl sezony bez problému.
Řešil jsem to samé, Raidona ale 27,5. Zvedl jsem ho prvně na 120mm, potom na 140mm a spokojnost. Mám vazelínu na pístnice, takže jsem ji taky přimazal. Pročítal jsem fóra, objednal molitany (ve vidlici nebyly) a mám je zatím „připravené“ a nějak se mi nechce do jejich implementace kvůli případnému přisátí oleje do patrony.
Na zdvih 140 jsi tam měl dírku na kolík, nebo jsi dírku vrtal. V mojí vidlici 29 palců jsou otvory ve vzdálenosti po 20mm a ten poslední už jenom 10mm, takže dohromady 130mm. jak jsem proměřoval vysunutí vůči spodním futrům, tak na zdvih 130mm jsou vnitřní nohy asi 15mm za spodním futrem, takže skoro max. vysunutí.
27,5" ma 80, 100, 120, 130 a 140mm. Vozím ji takhle někdy od června, vidle je bez problémů a já spokojenej.
Hmm, díky!
Mazivo, dával jsem tam silikonový olej od RST a pohoda. Seženeš i olej větší viskozity, v RC modelářských potřebách (rádi poradí) cena a výkon ,dos slušné.
Nac nejaky silikonovy olej, kdyz v pohode staci motorovy, ktery zaroven maze nohy.
Mám několik typů tlumičových olejů do vidlic motorek. Začnu s 5w. Ty kroužky jsem zkoušel různě vyrobit, ale vždy to bylo jen na nasrání.
Lidi je delali z kuchynskych uterek. Takova ta silnejsi sava uterka. ustrihnout cca 1cm siroky prouzek a svinout do kruhu.
kup si je na tom aliexpressu, za pade super.
Jasný, objednáno.
Nebo jsou ty kroužky tady a máš je hned.
Jemu šlo o cenu. Princip. 120,– za gram molitanu.
Ale jinak máš pravdu. Přesně zde já kupuji ty své.
Ale noták…
Promiň. Asi jsem to nějak po… Myslel jsem, že jsi prostě nechtěl platit 120,– za takový nic. Pardon.
Hele jde jen o pokus, vidlice chodí na moje požadavky obstojně, jen teď v zimě je ztuhlá vazelína prostě cítit a navíc je už po záruce tak mám nutkání do ní vrtnout a za dva filce tři kila se mi taky dávat nechtějí, navíc když to nehoří. Toš tak.
Jo, to je v pořádku. Já to chápu. Psal jsem dawkovi, který ti tu dal odkaz na Bike4U. Že mi přijde, že asi nehledáš ofiko kroužky za 120,– kus.
Hledej na Alikovi jsou tam za zlomek ceny .
Už jsem psal hore, že jsou už objednaný.
chlapi, koupil jsem teď nového Raidon a když vypustím vzduch, je normální, že nejde zdvih až nadoraz? Zatlačím ji jen 1 cm před konec kluzáku, pak už ani prd. Chod jsem snižoval na 80mm, ale to by na to snad nemělo mít vliv
Myslím že ano. U Epicona mám taky kousíček „mrtvého“ zdvihu. Mám 100 mm zdvih, ale ten kluzák je asi 110 mm venku a ten poslední cm je už doraz.
Raidona mám na 140mm a metrem naměřim cca 145mm.
díky. už jsem se dočetl, že to není porucha, ale vlastnost. Ale moc normální mi to tedy nepříjde :-)
Ale funguje to :)
Ber to pozitivně. I když půjdeš 100% na doraz, nebudeš muchlat ty gumové stíráky.
Dnes jsem využil deštivé odpoledne na servis Raidona. Přeměřil jsem otvory na kolíček a jsou na 80, 100, 120, 130 a 140 mm zdvihu. Přidal jsem jeden na zdvih 110 mm, po odladění tlaku je funkční zdvih 105–106 mm. Přidal jsem molitanové kroužky z Aliho napuštěné olejem RS a vazelínu od RSP. Snad bude poznat nějaký rozdíl v chodu.
Zdravím, mám zřejmě tento kousek 2014 , mažu pravidelně sloupky, je na této vidlici potřeba něco servisovat (mazat atd.)?
Jestli jsi za 6 let vidlici nerozebral a nenamazal, tak už to máš jedno.
Tak to je asi pravda, chlap co mi to kolo prodával mi řekl že stačí mazat ty sloupky. Já o kolech nevěděl nic až teď si tady trochu rozšiřuji obzory.
Mazat ale i zevnitř :)
Hele rozebrat a uvidíš jak bude vypadat vevnitř .