Přátelé,
vadí karbonovému rámu otryskání kovovými kuličkami, resp. vadí pak při vypalování v peci karbonu teploty okolo 200 stupňů?
Díky za erudované rady. :o)
Přátelé,
vadí karbonovému rámu otryskání kovovými kuličkami, resp. vadí pak při vypalování v peci karbonu teploty okolo 200 stupňů?
Díky za erudované rady. :o)
Hod to do louhu a bude klid.
Proc takova teplota?
Otryskání kuličkama v rámci jedné ceny v práškové lakovně (vypalování v peci), proto.
Rad bych vedel, jak bys na to ten prasek dostal:)
Tryskani bych si urcite nelajznul, to spis nejaky specialni barvozrout, urceny pro tyto ucely. Presny typ jde na B-F dohledat.
Nize mas cloveka povolaneho a znaleho.
Prášek na karbon dostane bez problémů, kuličky nevím a pec mu asi moc neprospěje.
A jak se tam udrzi?
Fakt me to zajima, ja mel vzdycky za to, ze jde o pritahovani pozitivnich casti praskoveho laku a negativniho kovoveho ramu (zjednodusene receno a jestli mam opacne naboj, tak co uz)…
A nejsem si prave jist, zda je karbon vodivy…
Je vodivý. Odpor kolem 50 Ohmu. Připojit je potřeba někde, kde není gelcoat – hlavovka, středové složení, vnitřek sedlové roury…Dokonce se dá i upéct, ale já bych na tom pak nejezdil :-)
Tak jo, diky, zase jsem o neco chytrejsi ;).
Ale je fakt, ze hned druhy odkaz na uchylnem stryckovi G stoji: Rámy a vidlice z karbonu se lakují tzv. mokrou barvou. Důvodem je nutnost vypalovat práškové laky v peci při teplotě 180°C, což karbonu škodí. Pokud je rám …
Muzu vedet co je vodive? Ja si snad zabehnu pro ohmmetr a zabodnu jej do ramu.
Zaběhni a bodej ;-)
Furt je to čistý uhlík i když spojený pryskyřicí. Pokud se dostaneš na vlákno, pak není problém.
Abyses třeba nezaběh ;-)…
To cumim, fakt ze jo:)
Kolo nemam u sebe, tak jsem premeril vidlici. Musel jsem trosku odstranit lak a mam tam krasnych 15 ohm. Mam tam asi vic uhliku:)
Sedlovka dokonce 7ohm.
No vida :-)
Já měřil vidlici taky. Na insertech jsem se taky dostal na pěknou hodnotu, ale na magneziových patkách jsem nenaměřil nic. Což si myslím je OK, vzhledem k tomu, že tyhle materiály by měly mít rozdílné potenciály a pokud by byly galvanicky spojené, docházelo by mezi nimi k elektrochemické korozi a tím k poruše lepeného spoje.
Kdyz uz si takhle pekne hrajete (a beru i poucne), tak da se z toho neco vydedukovat? Treba „kvalitenjsi“ komponent?
Myslim to jako takova jednoducha testovacka na ramy :-D
Myslím, že rozdíly v odporu nebudou moc vypovídající. Když znovu změřím tentýž díl, jen hroty líp spojím s materiálem, tak je hodnota odporu jiná.
Taková měření by spíš mohla naznačit, jestli je komponent vyrobený rozumně tj. namáhané kovové části galvanicky oddělené od kompozitu. V případě, že by byl u kompozitu odpor nulový, mohlo by se jednat o kompozit s jiným, než karbonovým vláknem.
Nějaké zásadní závěry bych z toho nedělal, ostatně o tom tohle měření, ani nebylo.
Ok, diky. Nejsem strojar ani fyzik a ze zakladky/gymplu si toho fakt moc nepamatuji. Za to mam rad siroky informacni prehled…
Proto me i napadlo to porovnavani. Vychazel jsem z toho, ze u podobnych komponent mate +/- stejne hodnoty – jestli tam neni vice pryskrice apod.
Ale je fakt, ze by mohli majitele karbonu z Ciny proverit, jestli to neni jen nejaky plast :-D…
Jasne, ze nebylo, ale jen tak me to napadlo ;-)
Moc mi neni jasne, jak to myslis s tim nulovym odporem. Jaka nahrazka by mohla byt vodivejsi nez karbon? Skelne vlakno by nevedlo, nebo mozna min, podle toho, jestli by tam nejaky karbon primichali.
Čistě skelný kompozit s klasickou epoxy, nebo polyesterovou pryskyřicí je nevodivý (pro speciální účely existují i laminovací pryskyřice s malým vnitřním odporem, ale ty se pro výrobu cyklokomponentů, pokud vím, nepoužívají).
V karbonovém kompozitu vodí jen uhlíkové vlákno, samotná pryskyřice má jen minimální vliv na vodivost výsledného výrobku. V případě, že by byl kompozit kombinací pryskyřice, karbonového a skleněného vlákna ve formě tkanin, tak by se to měřením odporu odhalovalo těžko, bez nějakého referenčního vzorku.
Takže na čistě skleněném kompozitu naměříme nějaký vysoký, spíš nekonečný odpor. Na čistě karbonovém kompozitu, malý odpor. Na kompozitu karbon/sklo, malý odpor. Možná o něco větší, než na čistém karbonu.
Spekulace: asi by se dalo „šidit“ tak, že by byla pryskyřice nadopovaná sekaným karbonovým vláknem, které by vodivě propojilo i skelná vlákna, ale to by se myslím výrobci nevyplatilo. Plast Grilon, který používá Sram pro svoje komponenty a podle referencí je plněný karbonovým vláknem, je nevodivý.
tak uhlik vodivy je, ze. ale ta pryskyrica bych rekl, ze to odizoluje :-)
hezkej chlupac:)
:D Podobnou vizáž má vořech mých rodičů…:)
Bike pro mozkomora.
vadí
vadí
:o)
Kup si vodní šmirgl 800, 1000, 1200 + dvě lahve červeného a udělej si hezký večer. Kuličky bych rozhodně neriskoval, jestli nechceš mít z rámu trsátka.
Co se týká laku, pak osobně bych volil mokrej. Z těch 200°C jde trochu strach. A nebo ho jen obrus na karbon a nalakuj transparentem…;)
EDIT: Špatně zařazené – patří pod Hynase…:)
Nevím jak velké ocelové kuličky máš na mysli. U nás v práci používáme 0,6mm a víc. Když se podívám co to dělá s ocelí, která má mnohem větší tvrdost, nikdy bych si netroufnul dát carbonový rám takto otryskat. Myslím, že i tryskání křemičitým pískem , které je mnohem šetrnější, je pro karbon nevhodné maximálně tak pro hlínu.