Zdravím, hledám levnější oválné převodníky na silničku, ale nikde jsem nic nesehnal. Na mtb toho jsou mraky.ale silniční nikde. Nepočítám rotor nebo osymetric. Pokud máte někdo nějaký tip budu rád.
Zdravím, hledám levnější oválné převodníky na silničku, ale nikde jsem nic nesehnal. Na mtb toho jsou mraky.ale silniční nikde. Nepočítám rotor nebo osymetric. Pokud máte někdo nějaký tip budu rád.
aliexpress
co znamená levnější? Rotor 39z jsem kupoval před týdnem za 1800,– ale nevydrží tolik, u mne asi 30 tisíc km.
Na mtb se dá sehnat v pohodě za třetinu, tak asi tak.
Mohl bys dát prosím odkaz?
Na mtb kolem 600,– seženeš jeden převodník. Na silnici jsem už sehnal 50/35 za 51 dolarů na aliexpress
asi to bude tím že ty levné MTB převodníky nemusí řadi, nemusí se dělat s náběhama a nýtama
a ovál z alia – hodně štěstí, a ještě technická, pokud nedáš oba převodníky oválné nebude to to dobře řadit, možná vůbec
Ale jo, řadí to, dal jsem nouzově 39 kulatý a 53 ovál Rotor a šlo to. Jen nezvyk při šlapání.
Na Ali neví, kvalita? Rotor také žádný zázrak s výdrží.
Samozřejmě je to cena za pár
Jezdíval jsem kdysi silničku na oválném převodníku od Shimana, myslím, že se to jmenovalo Biopace. Malé placka byla taky kulatá a řadilo to. Nicméně někdo to tady srovnával a ten ovál pro silničku byl jinak posunutý oproti klikám.
Mám schovaný z nostalgie, taky jsem jezdil, ovály jsou všechny tři: 28–38–48.
Já mám jen dvouplacku. Taky je ji mám z nostalgie – u s celou silničkou – na půdě :-)
Biopace jezdím teď a převodníky jsem pootočil, aby byly nastaveny vůči klikám do lepší polohy, ale je to 40/52.
to bude tím , že na silnici se moc 1×11 nejezdí
Ale já hledám 50/36.
většina výrobců dělá ovály na 1×11 pokud s to co sem nepsal nepochopil
asi si budeš muset přplaťit za Rotor nebo Symetric
Ale pochopil.
Hoj na gravel zvažuji malou pilu ovál od AbsoluteBlack. 34z.
Mám normální pětipacku 110 BCD. Je nějaká past, má kterou se mám nachystat?
34z na gravel? Není to nějak málo?
Velkou pilu zatím nechám kulatou… chci vyměnit jen malou.
aha, tak to pak jo .. pak bych mozna videl problem v razeni, nw prevodnik asi nebude kamaradit s presmykacem nebo je delaji i ne nw?
Dělají je samozřejmě i non-NW pro dvouplacky. To už mám zjištěné.
v tom pripade uz jsem uplne klidnej :-)
Froom to třeba vozí. Ale ten jeho tvar to už není běžná kuželosečka.
Mám to přesně takto na silničce, kliky duraace 9000, velká shimano 50z, malá absolute black 34, bez problémů při řazení
Super, díky :)
Taky jsem to zkusil (AbsoluteBlack) a už nikdy více. Přínos sporný, blbě řadí, tahá za hazku. Klasika je klasika. Výborně funguje placebo, po nasazení proběhlo velké nadšení, po čtvrt roce jsem vrátil původní a opět proběhlo nadšení. Vydrží to do okamžiku, kdy si člověk zvykne.
Zdravím ,
chtěl bych vyzkoušet oválné převodníky. Jezdím 53–39 ,zkoušel jsem i 52–36 i 50–34, ale 53–39 je pro mě nejlepší.
Jenže ať hledám ,jak hledám jediné co nacházím je 52–36.
Nevíte ,kde by se dali sehnat?
Já používám na jednom kole Rotor Q Rings na Shimano Ultegra R8000 klikách, varianta 53 + 39 mají také.
Vypadá to zajímavě. Zatím jsem hledal v podstatě jen Absoluteblack.
Používám kliky Dura Ace FC 9000 – 110/4
Nedá se sehnat někde v ČR?
Nikde jsem je v ČR na prodej nezachytil, dnes bych asi objednával klidně i z DE eshopu.
Můžeš prosím nějaký osvědčený doporučit?
Já bych nakupoval buď R2-bike.com, event. bike24.com
https://r2-bike.com/…d-outer-Ring
https://www.bike24.com/p2267374.html
a malý převodník k tomu…
Můžeš zkusit patvar od stronglight.
http://www.stronglight.com/…ic_catalogue
K dostání třeba https://www.bike24.com/…s/o-symetric
Tak Osymetric je klasika šišoid pro Keňany na kole… :o)
Pravda je, že to je ještě o úroveň dál oproti normálním oválům, ten patvar je dost nehezký, i když o to jde až v poslední řadě…
Toto je z konce minulého roku…
02/2023
Pokud by to někoho zajímalo, proč stojí za to vyzkoušet/jezdit s ovály…
http://absoluteblack.cc/why-oval/
"Oval road chainrings deliver power more smoothly to your rear wheel. This means you are better able to generate and maintain, constant cadence. …
Smoother power delivery to your rear wheel means that you will be able to maintain better, constant cadence. Because oval chainrings reduce the peak loads on knee joints, riders using them get less stress on the joints (knees) and therefore are able to keep certain level of effort for longer. …"
V mém případě je používám právě kvůli kolenům a zlepšení kadence… A jsem spokojený… Aktuálně Absolute Black v kombinaci 50 + 36…
… v kombinaci s Di2…
A co garbaruk? Objednával jsem přímo od nich, za dva dny doma.
Čau, chtěl bych zkusit ovál na 2×11 SH 105 7000, ale největší přínos bych viděl na malým převodníku. Bude to řadit, pokud nechám velkou placku origo kulatou?
Ano, naprosto bez problémů, chvíli jsem to tak i vozil, kombinace velký převodník Dura-Ace 9100 + malý Absolute Black.
a pocity z toho? Resp chápu to tak, že už to nevozíš, proč?
Naplno jsem chtěl využít vlastností oválu, protože jsem se v tom našel, pomáhá mi to ve všem, už to mám na všech svých kolech…
Ok, díky.
Tak jsem to nasadil a pocity rozporuplné. Do kopce je to gut, překonání mrtvého bodu je o dost snazší, ale kruhové šlapání, to teda nic moc. Ze začátku mi přišlo, jak kdyby mi kliky utíkaly pod nohama, pak jsem se přizpůsobil frekvenci, ale to jsem pak zase šlapal čtverec. Možná je to jen o zvyku. Každopádně zajímavý, pár týdnů a uvidím, jestli si ho nechám, nebo půjde do šuplíku.
Tři jízdy a už jsem o tom nevěděl, potom jsem po několika měsících zase jel na normálnim a to byl děs Potom jsem ty kola střídal a srovnal nohy na obě možnosti a teď to nepoznám na čem jedu…fakt :-)
Zvláštní jak je člověk prizpusobivej…ale chci dát ovál i na to druhé kolo
Chce to si zvyknout, po dvou jízdách už jsem to přestal vnímat.
Ovály + Speedplaye a úplně jsem přestal mít jakékoliv problémy s menisky, po několika měsících o nich nevím…
Tak rok s oválem nemůžu si vynachválit. Přesně jak jste psali, v nohách vůbec neregistruju tu ovalitu a do kopce mi to dost uleví. Od vyzkoušení velké placky mě odradil asi jen její „pavučinovej“ dizajn, to bych asi nerozdejchal Malá je schovaná, tam to neva. Dík za rady
Jaký je přechod když jdeš z malého oválu na standardní velký. Uvažuji zatím zkusit jen malý, ulevit koleni v kopcích kde už mám menší kadenci a na koleno jde velký tlak. Hodně mi pomohla změna posedu, sedlo šlo dopředu a níž, pocitově mi to sedlo a dodatečně potvrzeno na fitu. Dal jsem 30 kazetu místo 28, ale pořád při větší zátěži se sem tam koleno ozve. A u velkého si nejsem jistý, dost se uvádí že čím větší kadence, tím menší rozdíl mezi oválem a kulatým převodnikem.
Tj mi asi jedno, na velký pile jezdím frekvenčně. Čím těžší převod a větší sklon, tím víc využiju vlastností oválu. Ale na velké jsem ani nezkoušel…
Mě to u jednoplacky ovál přišlo takto.
Do 80ot.pomolo snadněji točit těžší převod.U vyšší frekvence mě to spíš rozhazovalo.
Dodávám,že nejsem frekvenční motač.
Ja mam 3000km s gravelem na Wolftooth ovalu 42z, ktery jsem menil za 40z GRX prevodnik, zvykl jsem si rychle a nemenil bych.
Můžu se prosím zeptat, jaké problémy jsi měl s menisky? Nikdy jsem neměl problém, ale letos se to nějak posr…
V pravém koleni jsem měl z intenzivního hraní fotbalu a futsalu uražený pravý vnitřní roh menisku, levý je narušený…
Dík, fotbal jsem vynechal. Ale kolena dostali za mlada zabrat… Velká placka je KO, tak jsem objednal ovály.
U mě došlo postupně také k vývoji, nyní už mám na všech svých kolech kombinaci oválných převodníků od Absolute Black 50 + 34, minulou sezónu jsem testoval na jednom kole kombinaci 50 + 36.
Aktuálně přemýšlím, že bych otestoval jinou variantu, možná i značku… Ten velký převodník 50 mi sice pomáhá s kadencí, má to ale své limity, i když nemohu říct, že by se to nedalo přežít, a to ani s rychlejší skupinou… Tam mě budou vždy spíše limitovat mé nohy a můj nešvar s nízkou kadencí…
Člověk si zvykne velmi rychle, po určité době už mu přijde ta ovalita naprosto přirozená, nevnímá to…
Můžeš podrobněji vysvětlit jak ti ovál pomáhá s kadencí a jaké to má limity?
Začnu tím limitem, myslel jsem primárně své limity a když pak člověk jede s lidmi, kteří jedou velkou kadenci, musím točit ještě více, než bych točil sám, abych se s nimi srovnal…
Co se týče zlepšení kadence, ano, tím lepším překonáním mrtvého bodu, jakoby pozvolnějším, tak se nohy dostávají do lepšího točení a je to pro mě už přirozenější…
Díky. Mám tendenci spíš k nižší kadenci, běžně se pohybuji mezi 75–85, takže ovál by měl pomoci držet se s kadencí výš…
NZ, ano, tak jsem to měl i já, toto mi pomohlo, nicméně ani na oválech to není samospásné…
Pořád mám kolem sebe kamarády, co bez problémů odjedou stejný švih třeba o deset RPM průměrně více…
Na to jsou dobrý válce.
…vyšší kadenci…
I když já na nich umím i průměr 50????????????
Pročetl jsem pár recenzí a protože chci ulevit kolenům, pořízení oválů je rozhodnuté. Momentálně váhám jestli Rotor nebo AbsoluteBlack a potom i počet zubů. Kulaté mám kompakty. Ale třeba v této recenzi https://www.roadbikereview.com/…view.380928/ píše, že místo kulatého 50/34 se může použít ovál 52/36 a pocitově to je stejné. Máte to někdo vyzkoušené a shoduje se váš názor s tím co se píše v odkazu?
Osobně bych vzal rotor, myslím, že ten má větší „ovalitu“ 12.5% absolute black má myslím 11.5%.
Na oválu se ti podle mých zkušeností tak nějak přirozeně zvedne kadence, když teď jezdíš do kopce na 90 otáček tak na oválu to bude cca 95 otáček.
Tam si musíš vybrat buďto 50/34 a jezdit to samé jen s tou trochu vyšší kadencí, nebo vzít 52/36 a jezdit se stejnou kadencí jak do teď (když to máš kvůli kolenům bral bych 50/34).
Rychlost převodníků bude úplně stejná, obvod převodníku (kolik metrů ujedeš na jednu otáčku) je stejný jak u 50 oválu tak na 50 kulatém.
Třeba bude mít někdo jiné zkušenosti.
Čím si vysvětlit že se ti přirozeně zvedne kadence, je to menší silou potřebnou k překonání mtrvého bodu?
Je to možné to vysvětlení co píšeš, ale jinak nemám tušení proč, jednoduše to na mě tak funguje :).
Tak doufám že na tom budu podobně.
Jezdil jsem jak 52/36, tak 50/36, nyní na všech kolech 50/34, začínal jsem s ovály necelé tři roky zpátky…
https://www.bike-forum.cz/…otor-q-rings
Z mých zkušeností to je tak, že ten převodník se chová lehčí stranou jako odpovídající danému počtu zubů a překonáváním mrtvého bodu se zrychluje a ten převodník se naopak chová jako větší, tzn. 50 zubů jako 52 zubů, 52 zubů jako 53 zubů… Alespoň tak to pocitově působí, rozhodně převodník ovál 52 zubů nepůsobí při jízdě jako kulatý 50 zubů…
Absolute Black mají na své vnitřní straně řadící „rampy“, které pomáhají řetězu nahoru, Rotory jsou prakticky rovné a mají v sobě „piny“ napomáhající řazení… V mém konkrétním případě jsem jeden ten pin urval, u Absolute Black převodníků jsem neměl problém… Dále jsem měl pocit, že ty Rotor převodníky nejsou tak tuhé v záběru, jízdě ze sedla a naopak Absolute Black jsou tužší, nekroutí se tak…
nemas nahodou zkusenost jak funguje kombinace AB prevodniku (velká) a origo shimana (malá) ?
To bohužel nemám, ale neviděl bych v tom problém…
Zkušenost mám jen s variantou kulatý Dura-Ace 50 zubů + oválný 36 zubů Absolute Black…
Jsem dam malou placku AB 34z a Ultegra 50z. Na stojanu to nechce zrovna dvakrát nahoru. V provozu je to podstatně lepší. Příští týden dám i velkou placku AB. První dojem je pozitivní :) Osobně mám i na klasickém převodníku problém s kadencí úplně obrácený, pokud jedu tak se pohybuji 90–100. Někdy i více , musím se hlídat.
Co je nad 90 je ale dobře, tedy podle toho co se v současnosti uvádí. Takže ty se pohybuješ v ideálním rozsahu.