• decimax

    Ahoj,

    mám prosím dotaz.U novýho gravel kola které mám vybrané(https://www.bikeinvest.cz/…eleste-54cm/), je sada GRX 600 1×12.Jsem domluvenej s klukama na prodejně že mi to předělají na 2×12.A já se ptám, jestli předělat jen tu jednu páku na přesmyk nebo vyměnit rovnou obě a dát tam páky grx 810.Nebo jestli se vyplatí předělat celou sadu na grx 810.Cena puvodních dílu by měla být odečtena.Nikdy jsem neměl gravel ani silnici, tak se možná ptám blbě..Předem dík za názor.

    0 0
    • VojtaXY  

      neni to 1×12, ale 1×11

      0 0
    • iceduck  

      GRX 810 vypadá lépe, na funkci to ale nemá vliv, tak jen záleží zda si ochoten si za obě nové páky /sadu připlatit. Jenom páky by byla cca o 3–4k dražší, celá sada… bude nad 10.

      Já třeba vozím GRX 810 sadu a páky Ultegra.

      0 0
      • decimax  

        Ani to jejich servo co je v pákách nemá vliv na brzdy?Pak ještě otázka o kolik by byla dražší elektrika ale to jsem už řešil s více lidma a každej řekl že radši karbon rafky????‍♂️

        0 0
        • hrota  

          Mám “zimní” váhu 95kg, co do brzd, zatím u pák 6×x řady nepociťuju na silnici nějaký diskomfort. Přecházel jsem z ráfkových brzd.

          Co se karton kol týká, taky jsem je upřednostnil před eletrikou. Navíc shimano nemá x12 elektrickou gravel sadu, Sram nechci a tak uvidíme, jak dlouho mi 1×11 bude sloužit.

          0 0
        • iceduck  

          Elektrika? No to si připrav tak 30.

          0 0
          • decimax  

            No to já pořád tak uplně nechápu ty ceny, přece když elektriku pořídím do cca 35000 i s bater­kou(https://www.roadbikeshop.cz/…175-mm-11-32) a odečtu cenu sady grx 600 1×11, tak to by mělo vyjít cca max 15 –20000 navíc, stím že bych už ale nemusel překopávat s 1×11 na 2×11, což je ušetřených cca 5000.Takže jestli počítám dobře, mělo by to vyjít na cca 10–15 navíc a měl bych elektriku.Jestli se někde nepletu a to bych asi klidně dal ty prachy, za to ty kola v karbonu nepořídím a ty si už pak můžu koupit kdykoliv..

            0 0
            • JachymP  

              Ano všichni ti říkají, že radši karbon záplety než elektriku a ty si stejně koupíš radši elektriku ;)

              0 0
              • Singlespeed  

                Lepší je mít elektriku na kole hned než na ni posléze přecházet. Karbony pak můžeš koupit kdykoliv a není s tím takového s-raní jako při přechodu na elektriku.

                4 0
              • decimax  

                To já chápu, kdybych měl vysolit 20 a víc tak to neřeším a vemu radši karbon ráfky, ale kdyby to mělo být do 15K tak je to na zváženou, jak tu kolega píše, ráfky koupím vždycky ale sadu překopávat bude už raketa, protože za starou sadu nedostanu nic skoro..

                0 0
                • hrota  

                  Ono záleží kolik za tu sadu dostaneš. Přijde mi, že GRX je ja bazaru strašně přeceňované a dycky tam leží. Tyhle přestavby jsou dycky riziko :D zpětné ohlédnutí bolí.

                  0 0
                  • decimax  

                    Tak ta elektrika vychází cca do 20K navíc proti GRX 600 ne?Nebo se pletu?

                    0 0
                    • hrota  

                      Tohle nikdy dopředu neodhadneš. Musel by si prodat starou sadu aspoň za 15k, což je celkem dost podle mně.

                      Ale uvidíš, evidentně prostě tu sadu chceš a máš vnitřně ospravedlněnou tuhle útratu. Tak do toho jdi a uvidíš, na kolik to vyjde.

                      0 0
                      • decimax  

                        Původní sadu nechám v krámu, jako novou, jestli jsem to teda dobře pochopil..

                        0 0
                        • hrota  

                          No, ale kolik za ni dostaneš, toť je na tom krámu. Plus výměna, seřízení, to taky není zadarmo. Plus třeba nová omotávka na rodla, jedno s druhým.

                          Já to říkám hlavně proto, aby si pak nebyl nemile překvapen, akorát tedy v tvým případě budeš překopávat něco tak či tak :)

                          0 0
            • tompca  

              To překopání z 1×11 na 2×11 tě vyjde na víc jak 5.000 (zvláště v bikeinvestu, tam rozhodně nejsou charita).

              Musíš koupit páku GRX ST-RX600 levou (3.900,–), přesmykač GRX FD-RX600 (1.100,–), vyměnit kliky GRX FC-RX600 (3.200,–) možná i přehazovačku (ta GRX RD-RX812 Ti nemusí s dvojpřevodníkem chodit a v tom případě i kazetu). Když odečteš co dostaneš za kliky FSA a páku, tak to bude víc jak těch 5.000,–, ještě nějaký spotřební materiál a zadarmo to přehazovat asi nebudou.

              0 0
              • hrota  

                GRX 812 je na 1× only, díky excentrické kladce to chodit jinak nebude, takže je potřeba vyměnit i tu. Na klikách by stačily převodníky, 6×x maj závity na druhý převodník dycky.

                0 0
                • tompca  

                  Převodniky by stačily, ale 1. FSA se blbě shání, jde použít i jiný výrobce, ale cena není lidová a za 2. když už bych tam dával GRX přesmykač, aby seděla řetězová linka, tak GRX kliky.

                  Ta 812 jde občas seřídit i s dvojpřevodníkem a kazetou 11–42, ale není to ideální.

                  0 0
                  • hrota  

                    Moje chyba, nepodíval sem se na specifikaci a čekal sem GRX610, v tom případě je potřeba je dokoupit.

                    No je to laborování, vyplatí se koupit 810 a mít klid.

                    0 0
            • iceduck  

              Ta GRX z shopu je ale bez baterky, junction boxů, kabeláže … :)

              Takže si připrav dalších cca 6–7k.

              0 0
      • Florenc  

        Myslím, že u 810 jde nastavovat chod, 600 je klasika, asi hlavní rozdíl. Pak ještě je mezi nimi rozdíl v gumě gripu, to 810 prý lepší

        0 0
    • decimax  

      Kuwa, nevím..Karbon kola určitě budou ale né hned, ty chci až budu mít na tom něco najeté, až si to zasloužím a ocením to..Ale na tu sadu bych už nechtěl sahat potom..

      0 0
    • decimax  

      Díky za rady..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.