Pání fotografové, prosím o radu- Canon EOS 10D

78 nepřečtených
  • Madman1

    Zdravím, mám možnost mít za pěkný peníz(4000kč) tělo Canon EOS 10D, a nějaký příslušenství.cche se Vás zeptat, Bylo by to Ok na focení přírody a sportu? Kolo, Motokros.Vaše nějaké osobní zkušenosti?Nebo mám počkat a sehnat něco novýho a dražšího? Nebo má někdo něco zajímavého na prodej?Díky všem

    0 0
    • Spock lone wolf  

      Přemýšlím jestli už dneska není 4k za 10D dost. Asi záleží co je za příslušenství. Do koupě takovéhoto přístroje už jdeš dneska s tím rizikem, že závěrka může být krátce před smrtí, pokud nebyla měněna a má pár desítek tisíc snímků nachozeno, a výměna by vyšla pomalu dráž než samotný přístroj.

      Co se týká focení přírody, tak je to přístroj vyhovující, co se týká rychlé akce, může být problém ve starším ostřícím modulu (pomalejší ostření, ale žádná kastastrofa), pomalejší sekvence, ale mě by hodně chyběla možnost měření expozice jen na středovém bodě.

      0 0
      • Lenka.05  

        S 10D jsem před lety začínala. Nyní odpočívá v šuplíku – závěrka to má za sebou a výměna by stála asi jako to tělo co je tu nabízeno. Samotné tělo je pěkně zpracované, i po několika letech provozu umí vypadat jako nové :-) Co si pamatuju, tak závěrka byla výrobcem testována myslím na cca 50tis cyklů (nynější foťáčky desítkové řady mají tuším sto nebo dokonce stopade). Přesný počet nacvakaných cyklů by možná zjistili ve značkovém servisu.

        0 0
    • Trainman  

      Na naučení to asi stačí, ale nevím, radši bych počkal a koupil něco vývojově novějšího. Nemusí to bejt nový, ale radši novější. Bůh ví, co už zažila závěrka… Do 10 se už dá třeba koupit D70 se setovým sklem.

      0 0
      • Madman1  

        A D70 by byla lepší?

        0 0
        • Madman1  

          tak dle stavového displeje prý 5500fotek

          0 0
          • Spock lone wolf  

            5500 fotek od čeho? 10D nemá počitadlo, podle kterého by se dalo zjistit, kolik cyklů má závěrka za sebou.

            5500 je dost málo, někomu sice trvá třeba 5 let než se na takový počet fotek dostane, ale jsou i lidi co to nacvakají za 2 měsíce.

            0 0
            • Madman1  

              jou jasný no, prý to kupoval od nějakýho pána co tomu ube nerozuměl

              nevim no teda

              0 0
              • zichis  

                nerozuměl … ale přitom dobře věděl že je ho lepší prodat. Divný.

                0 0
            • Al Stra  

              pocitadlo snimku ma maximalni cislici 9999 a pak jede zase od nuly, tak na to neni mozne brat ohled!

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • t29  

      4000 je snad ok, co se týká příslušenství, tak nabíječku a baterky počítám jako samozřejmost, další věci v té ceně potěší (třeba nový UV filtr by byl za pětistovku).

      Pokud bude ten foťák mechanicky v pořádku, pak může fungovat hodně dlouho, a když na tom motokrose dostane ránu, bude to menší škoda než u nového.

      0 0
      • Madman1  

        No jsou k tomu dvě baterky a neorigo nabíječka a originál baterka. jen nevíém jestli bych k tomu třeba sehnal grip bateriovej, a jinak k tmu můžu mít ještě tento objektiv TOKINA 19–35 F3,5/4,5, jen nevím za kolik, plus filtr.otázka za kolil no

        0 0
        • pepko  

          objektiv nic moc … a baterie uz budu tiez za zivotnostou … kapacitu budu mat tak polovicnu … takze do tych budes asi tiez casom investovat …

          0 0
          • t29  

            ta Tokina na vyzkoušení stačí, jen je otázka ceny. Na motokros to ale bude chtít nějaký 55–200 nebo 70–300.

            0 0
      • Madman1  

        k fotáku je popruh, dvě baterky a nabíječka

        0 0
        • t29  

          V tom případě je to odpovídající cena, nikoli výhodná koupě. Samozřejmě záleží na tom, jestli je foťák zdravý, přece jenom si za pět nebo šest let služby mohl užít dost.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pepko  

      tak ako pisu niektori, na naucenie to staci … ale inak je uz ina doba … ja by som takyto nakup velmi zvazoval a asi by som skor nieco nasetril a kupil nejaky sucasny low-end … pravdepodobne s nim budes spokojnejsi …

      0 0
      • Matony  

        to: Madman do 10D jak už bylo psáno bych taky nešel

        0 0
        • Madman1  

          důvod?Všichni tu píšou že nmám brát, ale nenapíše nikdo pořádně proč:(

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Matony  

            pomalé sekvenční focení 3fps, starší procesor, pouze USB1,1,

            7 AF bodů. To vše znamená zjednodušeně pomalejší, horší ostření. jinak s kvalitou fotek to nemá nic společnýho,a co se týče rychlosti tak dá taky na frak většině kompaktů. Kdyby to byla už novější 20D tak to bych už zvažoval.

            0 0
            • Madman1  

              OK, Dík, tak na to asi seru a koupím pak snad E-620

              0 0
              • tark  

                tenhle foťáček už je holt starší záležitost. nejsem úplně schopný odhadnout cenu starších zrcadlovek, ale jak psali kolegové, je tady riziko… zase je ovšem pravda, že u zrcadlovek se dají měnit jednotlivé části systémů, tzn. když si nakoupíš objektivy a odejde ti tělo, tak si jen koupíš kompatibilní tělo (= cokoliv od Canonu) a fotíš dál, nemusíš měnit objektivy a tak…

                navíc, ohledně těch lowendů.. to je taky takové na štíru.. dám příklad, třeba lowendová edice canonů 1000d/450d má imho domrvené ovládání, nemá stavový displej, menší hledáček a takové finty.. ale budou zase rychlejší a spolehlivější než stařeček 10d :-)

                každopádně já bych ho tady zase tak nezatracoval… minimálně bych si třeba rád koupil nějakou takovou starší zrcadlovku na tahání na kolo, nebo prostě na takové ty „nebezpečnější“ akce… :)

                0 0
            • t29  
              • 3 fps je na krajinky zbytečné a na motokros taky, pokud nechceš plnitkartu odpadem a pak v něm hledat dobré snímky. I tak rychlost zrcadlovkydovolí nafotit za motokrosové odpoledne stovky fotek.
              • USB 1.1 se dá vyřešit čtečkou za dvě stovky, tím se zároveňzbavíš nutnosti používat PTP protokol (Canon se hodně dlouho vyhýbal MassStorage, možná u nejnovějších modelů už ho zprovoznil)
              • počet AF bodů nic neřeší, důležité je, aby středový bod dokázalzaostřit (výběr AF a komponování se dá řešit u krajinek, na motokrosuradši přepnu na středový a soustředím se na správný okamžik)
              • na rychlost AF má vliv taky motor v objektivu, pro motokros důraznědoporučuju USM motor (Fotil jsem s konfigurací 350D+ Sigma105/2,8 Macro ai když jsem omezil rozsah AF, bylo to pomalé).
              • takže jediné omezení je v nemožnosti použít objektivys EF-S bajonetem.

              Podle mě je zdravý bazarový 10D + bazarový EF 75–300 USM (tipnu na 4 až 5 tisíc) na motokros dobrá volba. Nové tělo by odletující šutr mohl bolet víc.

              0 0
              • Honza729  

                3 fps na motokros zbytecne ? Proc ??

                0 0
                • t29  

                  možná je to rukama, ale když mačkám spoušť po jednotlivých snímcích, mám lepší výsledky, než když nechám foťák cvakat nepřetržitě.

                  0 0
                  • Honza729  

                    Behem skoku pri motokrosu, ktery trva ctyri, pet vterin nacvakas zrcadlovkou kolik dobre zaostrenych snimku bez sekvencniho snimani?

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • t29  

                      čtyři, pět vteřin? to by letěl vzduchem skoro sto metrů… ;)

                      0 0
                      • Honza729  

                        Ja nevim, nemeril jsem to. Ale tim spis, pokud trva skok kratsi dobu, ocenis vyhody sekvencniho snimani.

                        0 0
                        • goofy  

                          Hele, fotil jsem kola, fotil jsem ruzne hybajici se predmety, ale na sekvenci jsem vzdycky prdel… Proste kdyz clovek chce udelat peknou fotku, tak se stejne musi soustredit na tu jednu, a bud vyjde nebo ne.. V sekvenci pak stejne nezachytim presne ten moment, ktery chci..

                          0 0
                          • Honza729  

                            Hele, pokud mi fotak umoznuje vyuzit vyhodu, tak ji vyuziju. To bych dodnes mohl podle tehle logiky fotit se zrcadlovkou Zenit na kinofilm. „Protoze bud to vyjde nebo ne“. (to ber s nadsazkou)

                            Navic pokud jde o neopakovatelny vzacny okamzik, tak sekvence minimalizuje prusvih ze ztraty zaberu…a uz bych se v tom nerad pitval dal.

                            0 0
                            • goofy  

                              Uz vidim jak udelas trebas mazle pozadi na sekvenci, ale to je jedno..

                              0 0
                              • Spock lone wolf  

                                A to by nemělo jít proč?

                                0 0
                              • Honza729  

                                Proc ne ???

                                0 0
                                • Spock lone wolf  

                                  Řekl bych že myslel spíš panning, ale jsem si celkem jistý že třeba u téhle fotky jsem panning i sekvenci použil ;)

                                  http://commons.wikimedia.org/…_57_1.8T.jpg

                                  0 0
                                  • Honza729  

                                    Asi jo, mne to doslo az kdyz jsem to odeslal…ale i tak to lze udelat…

                                    0 0
                                  • goofy  

                                    Jo panning. Nemohl jsem to slovo vyhledat ve svem slovniku :-D

                                    0 0
                                    • Honza729  

                                      Ano, ale i tak to se sekvenci das…

                                      0 0
                                      • fousek  

                                        Problem je v tom, ze pokud potom z toho chces udelat sekacku, tak je to vetsinou do oblouku a na kazdy fotce je to rozmazani pod jinym uhlem takze to jde dost blbe napojovat, ale u toho Caterhama by to asi slo

                                        0 0
                                        • Honza729  

                                          Jak uz nekdo psal, neni to problem u spojite se pohybujici veci (typicky prave to auto). U zvirat, ktery treba klickujou uz to problem byt muze…ale i tak bych ja osobne jel sekvenci spis nez se modlil, ze to zmacknu vcas…

                                          0 0
                                          • fousek  

                                            Jo treba u hmyzu to snad ani jinak nejde, ale Goofy ma zas pravdu v tom ze kdyz se foti treba skok na kole tak je lepsi udelat jednu fotku nez sekvenci kde je odraz a dopad a mezi tim nic

                                            0 0
                                            • Honza729  

                                              No to je prave omyl. V sekvenci z principu nebude JEN odraz a dopad…

                                              0 0
                                              • fousek  

                                                Rek sem to zjednodusene a taky zalezi na FPS sekvence. Tak treba kdyz fotis backflipa tak sekvencne to vezmes tak ze je na 2 snimkach hlavou dolu, ale ani na jednom neni hlavou svisle dolu a u jedny fotky se to povede, ne vzdycky, ale podle postrehu a zkusenosti fotografa je vetsi pravdepodobnost ze chytne ten okamzik, kterej chtel

                                                0 0
                          • Mamut  

                            Bez sekvencie mozes urobit dobru fotku aj hybajuceho sa objektu ak sa hybe predvidatelne. Auto napriklad, alebo bike. Ale ak fotis zviera/vtaka a cakas na akuratne roztiahnutie kridiel alebo nieco podobne (co sa neda v pripade neuspechu zopakovat o pol minuty znova), tak potrebujes hodne velke stastie to trafit bez sekvencie.

                            0 0
                            • pepko  

                              pepko

                              0 0
                            • Honza729  

                              Honzasedmdvadevet

                              0 0
                              • goofy  

                                Vidite, asi mam jiny pristup.. Do porna nedelam, cili ptaky nefotim, ale proste kdyz chci neco vyfotit, tak chci at je to muj vytvor..

                                Je mi jasne, ze nevyjde kazda fotka, ale nefotim proto, abych nafotit tunu odpadu, pak vybral jednu priblizne dobrou, orezal ji, upravil, a pak si rikal jaky to nejsem borec… Pro mne je umeni zachytit fotku tak abych ji nemusel upravovat..

                                0 0
                                • Honza729  

                                  Aha. Tak my co fotime porno radi vyuzijeme moznosti DF.

                                  Diky za vysvetleni.

                                  0 0
                                • pepko  

                                  O.O

                                  no ty wole …

                                  0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
          • pepko  

            no zavisi aj od toho aky si profik … ak chces fotit na automatiku, tak v tom pripade budes prehravat voci novsim lacnym fotakom …

            ale ak si profik, co ovlada kazde nastavenie vacsinu fotiek nacvaka na manual, tak potom je to jedno a aj so starsim telom urobis pekne fotky …

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • pepino  

      Jeste detail-na 10d nejdou novejsi objektivy Canon,od 20d uz jo.

      0 0
    • kacerak  

      Radsi bych si priplatil na minimalne 20D a novejsi.

      Duvody:

      • ne EF-S
      • pomalejsi ostreni, verte ze je to znat
      • maly display
      • exp. rozsah senzoru je nizsi pri porovnani s novejsimi modely
      • vyssi sum na vysoka ISO.

      Objektivy:

      Po zkusenostech, ktere mam s vyrobci z 3. stran, preferuju Canon, i kdyz je mirne drazsi. Na uceni staci zakladak, 18–55, i kdyz ho vsichni hani, za ty penize nema konkurenci.

      Optimum: crop 17–55/2,8 nebo 24–70/2,8. Stoji sice dardu, ale fotak ziska dvojnasob na svem vykonu!!! Pomerne univerzal je i 17–85 i kdyz nema svetelnost. S novymi poslednimi skly nemam osobni zkusenost.

      75–300 bych nebral, je pomaly, kdyztak pak novejsi 70–300. Je mirne lepsi, i kdyz ta rychlost je taky diskutabilni.

      Nejlepsi je podle me 70–200/4, kvuli take svym rozmerum a velmi slusne rychlosti. Nevyhoda je svetelnost, ale cena super.

      Blesk: ??? Zjistis, ze je casto setsakra potreba. Staci 550EX prip. 580EX, do mensich vykonu bych nesel. Pozor EZ blesky nejsou kompat. s novymi dig. tely.

      Bacha jak uz bylo psano na vylozene „stara“ tela. Vymena zaverky se pohybuje cca 5t. POkud nevis co ma fotak za sebou = muze byt problem.

      Dojdi se ke Skodoj do bazaru a fotaky si omakej. Pak se teprv rozhodni.

      Pri prechodu z kompaktu budes nadsenej pri foceni ale mirne zklamanej z fotek. Chce to trochu cviku a pak se to srovna. Zrcadlovka je ale proste super.

      Jsem Canonak, takze s Nikony mam pomerne malo zkusenosti. Fotaky jsou to vsak srovnatelny. Do jinych znacek bych vsak nesel, i kvuli omezenemu vyberu bazarovych objektivu.

      Vse samozrejme zalezi na financnich moznostech.

      Uf, to je dlouhy :-) Hodne stesti pri vyberu.

      Moje doporuceni: bazarova 30/40D + objektivy dle potreby a moznosti. Zacal bych na 18–55 + 70–200/4 a pak se uvidi.

      0 0
      • fíha  

        Uwaga! Neee 18–55, ale 18–55 II, lepsie 18–55 IS. Dost sa pozna.

        0 0
      • t29  

        Souhlasím, akorát s jednou, resp. dvěma výhradami: místo 24–70 bych na crop bral 18–50/2,8, kde je ten široký konec opravdu znát, a druhá výhrada je, že dohromady už by to znamenalo ranec peněz i za použité věci, když nový 70–200/4 přijde kolem 20 tisíc, 18–50/2,8 tak 30 tisíc a v bazaru na ceně moc neztratí.

        0 0
      • Ruprt2  

        Já po svých zkušenostech ze začátky bych do 18–55 nešel, ale šel bych do Sigmy 17–70

        cena jen o málo vyšší a výkonově je násobně. lepší

        Lepší světelnost na širokém ohnisku, mnohem větší rychlost, neotáčí se přední člen, clona v ceně.

        A krapet lepší zpracování.

        S bleskem bych naopak brzdil. Nevím proč pod 550 nejít.

        Podle mě je velice dobrá 430 a přitom stojí půlku.

        0 0
        • kacerak  

          Finance:

          Pouzity 30D cca 8 000

          18–55 cca 1 500

          70–200/4L bez IS 12 000

          Cela sranda cca 23 000.

          S bleskem ano 4×x rada je dobra, ale kdyz clovek foti neco vetsiho tak vykonu neni nikdy dost a umoznuje to vic moznosti.

          Nechci zadnou flame o koruny, ale proste kolem 20t se uz da poridit velmi slusny zaklad na tento druh foceni.

          Samozrejme v budoucnosti je otazka co chce dotycny dal fotit a podle toho vybirat skla.

          Ta Sigma 17–70 neni spatna, ale proste bych zacal setakem. Pak se da doplnit pevnyma sklama, nebo nejakym wide zoomem.

          0 0
          • pepino  

            Super rady.Jeste se ho zeptejte,za kolik ze to chtel ten 10d s 19–35 koupit.Vzdyt za 20000 uz ma slusnej zaklad:)

            0 0
    • Tomcat  

      Do toho bych nesel je to věc „před smrti“ a oprava by stala moc . ceny skel se mne taky nezdaj

      0 0
    • jizby  

      Měl bych taky dotaz a žádost o pomoc.

      Víte někdo, kde jsou schopni opravit foťák HP R707?

      Vypadá to, že by stačilo jen nahrát firmware. Opravu ve větším rozsahu bych ani nechtěl, ale tohle by se snad ještě za rozumný peníz podniknout dalo. Ale nemůžu najít opravnu, kde by nad tím nekroutili hlavama a neposílali mě s tím taktně k šípku.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.