zdravim, chci se zeptat chci si koupit xc kolo scott. na kole jsou vlastovky,proto se ptam jestli jsou lepsi vlastovky, nebo to mam vymenit za rovne ridla s rohy? a jeste jaj je idealni tloustka plastu na xc? diky vsem za rady.
zdravim, chci se zeptat chci si koupit xc kolo scott. na kole jsou vlastovky,proto se ptam jestli jsou lepsi vlastovky, nebo to mam vymenit za rovne ridla s rohy? a jeste jaj je idealni tloustka plastu na xc? diky vsem za rady.
Dneska je trend, že závodní XC je čím dál víc o technice a proto i výrobci kol ty nový závodně určený kola osazujou – kratší posez, širší vlaštovky…
Normální hobby jezdec si dá rovný řidítka a delší představec na závody jako je Kolo o život, protože tam je cíleně málo techniky.
Pokuď tě ale baví jezdit technický terény (v rámci XC) tak Ti vlajdy přijdou vhod a pomůžou ti právě v tý technice.
To si jako (z toho, co píše) myslíš, že hned půjde jezdit nějaké technické ukruťárny? Já si dovolím tipnout, že ho spíš bude zajímat rychlost a normálně sjízdné cesty.
mě to třeba začalo bavit hned co jsem to s bajkem začal myslet vážně… podle mě je na teréní cyklistice technika moc důležitá je to jako když už se naučíš mluvit(dupat), je potřeba se naučit i psát(jízdu terénem)
(dobrýho technika znám i z kategorie „skoro důchodci na 24h“ Nepriho staršího – ten sjezduje líp než já nebo jiný mlaďoši a to mu je dost přes pade)
To si musí každý sám rozhodnout, co ho baví, ale většina lidí si kolo pořizuje na ježdění, málokdo se specializuje na sjezdy. Každopádně, pokud v terénu nejezdil, tak se stejně musí nejdřív vyjezdit a k tomu nepotřebuje sjezdovat, stačí jezdit.
nechej tam ty vlaštovky – přešel jsem na ně letos a už se nebudu vracet
Pláště se volí způsobu jízdy, terénu a kola. To je ideální způsob. Pak jsou lidi, co jezdí na jedněch pláštích a proto hledají univerzální pláště a diví se, že nic takového neexistuje, protože vždy mají nějaký nedostatek.
přesně. Jen pokud se vozí tmel, je to trochu pruda, nebo nutnost mít alespon 2 páry, nebo alespon kompresor.
Nech tam vlastovky, aspon to zkusis a vymenit je muzes vzdy. Pokud ti bude chybet dalsi moznost uchopu, pridej rohy a kasli na mistni reci, ze rohy na vlastovky nepatri.
Sirka plastu by mela byt tak akorat na to, co chces jezdit :) Nicmene dulezity je i vzorek. Takze bych tam taky nechal puvodni plaste, vyzkousel, pojezdil, casem zjistis jesli treba malo drzi, nebo jsou moc pomale a aspon budes vedet, co bys chtel dal…
Mám od června scott scale 80 -vlajdy pohoda ,pláštěvýrobce uvádí a mám Schwalbe RoRo 2,1 -s kolem jsem spokojeny a pomalu zjistiji představy o novém kole jak by mělo vypadat-měnil jsem jen přední kolo jelikož jsem ráfek poslal do věčných lovišť
nech si tam, co chceš… akorát mě vždycky udivuje, proč se v MTB mluví o rychlosti a nedejbože aerodynamice, když se jezdí v terénu… ještě by si HT-čkáři mohli pořídit časovkářské přilby… .-) žabomyší válka a ničem…
rozdíl je jezdit a závodit..
Taky jsem v poslední době na xc fanda spíš vlaštovek. Dřív sem si lámal krk na nízkých řidítkách, ale to už nechci. Přemýšlím o přechodu na vlajdy, jen si říkám, jestli už nejsou pro jízdu do nějakých krpálů příliš vysoké, aby mě to nepřeklápělo dozadu.
neboj, je to jenom o technice. Proste se poradne predklonis a „ozobavas riditka“ :-)
Vždy můžeš pokrčit v loktech
pohodlí → vlaštovky nebo širší rovná s vlašťovkovými úhly (nížší posed, lehčí)