• huricane

    zdravím štěrba radí mazat patku tedy to mezi tím tím rámem a patkou no ja ji sundal a vypadá to že tam žádná vazelína nebyla už z výroby tedy bylo to i seřízený, maže se tedy ta patka rámu nebo ne

    0 0
    • couffy  

      Mám rám 3 roky a zatím jsem to dělal jenom jednou a myslím,že to nebylo ani nutné.V zimě jsem mazal vše tak došlo i na tohle.Je pravda,že jsem ji mazal při skládání kola.

      0 0
    •  

      Ahoj, tím že to tam mázneš nic nepokazíš. Pokud to nenamažeš a dostane se ti tam bordel, nebo to pořádně nedotáhneš (nebo se to povolí) a pod., tak ty zvuky pak můžou být dost otravné. A myslím, že bys jejich zdroj začal hledat určitě jinde. Já osobně to místo mažu. Namaž to, nic tím nepokazíš a máš klid :)

      0 0
    • Excel  

      Vazelína není věčná, pár deštíků nebo brody a ozývalo se mi to zas. Já to pak dával přes klempířskej tmel a podruhý přes sanitární silikon. Pokud tam není nic, nemusí to taky nic dělat, ale někdy to může začít cvakat jak stará ku*va, ty budeš rozebírat kliky, střed a hledat problém tam kde není. Takže doporučuju tam něco dát.

      0 0
      • kyl  

        V práci mám vazelínu do nejtěžších podmínek.Už se tomu pomalu nedá říkat vazelína,je to takové červené skoro lepidlo.Kam to mázneš,musíš pak oškrabat,hadr se na to akorát přilepí a nesetře to.

        0 0
    • Kosta  

      Zbytečné…

      0 0
      •  

        Jak kdy, jak pro koho…

        0 0
        • Kosta  

          A význam?

          0 0
          •  

            Myslím že výše to již bylo zmíněno ale budiž. Mezi patku a rám se může dostat bordel a pak to může způsobovat dost otravné a nepříjemné zvuky. I když tam bordel nebude, ale bude to špatně dotažené, můžou se plochy vůči sobě pohybovat a tím taky můžou vzniknout ony nepříjemné zvuky.

            0 0
            • Kosta  

              Takže stačí před montáží přejet dosedací plochu kartáčem a patku dotáhnout… Co?

              0 0
              •  

                Dělej jak myslíš, až si někdy rozebereš půlku kola, abys zjistil že je to v patce, tak proč ne. Nemyslím že je to zase tak nadlidský výkon to máznout a ušetřit si tak případné potíže, ale když to někomu nevadí tak proč ne. To že se ti to zatím třeba nestalo neznamená, že je to tak u všech. Ony se ty dosedací plochy vůči sobě můžou pohybovat, byť jen nepatrně (i když to bude dotažené), ale i to stačí.

                0 0
    • novas752  

      Já jí tam dal. Nedostane se tam ani voda ani bordel, takže o potenciální problém míň.

      0 0
      • antt  

        lahoda je pak to povolování při výměně patky, pokud sebou nevozíš klič na povolování šroubů převodníků, kde je podobný šroub . .

        Jednou mi patku mázli v servisu a pak to prostě nešlo povolit, jak se to po namazání protáčelo

        0 0
        • Dejv94  

          Tak bezne na svihu menim patku :-D

          Za me nemazat.

          0 0
        • novas752  
          1. Běžně měnim patku čoveče, skoro každej tejden…
          2. Ta patka (Aspoň teda u Shimana) je na Imbus 6, což je běžná součást multiklíče, nebo možná trox u novějších (ten mám na multiklíči taky).
          3. Když už by ta patka na nějaký akci byla nenávratně zničená, po sundání bych jí zabalil do kusu potravinový fólie, co sebou vozim pořád, nebo zahodil do nejbližší popelnice.
          4. = nevidim nikde problém. :)
          0 0
          •  

            +1

            0 0
          • kyl  

            To se ti to šaškování na kole musí pěkně prodražit když měníš patku každej tejden

            0 0
          • antt  

            ano, inbus, ale „matice“ tohoto šroubu má v sobě jen dve pidi dřážky a tam nepomůže ani šroubovák, který máš vetšinou na stejném multiklíči jak inbus, jen bys ho potřeboval z druhé strany. .

            Ať si maže kdo chce, co chce, já jen upozornil na málý neduh této supervychytávky :)

            0 0
            • novas752  

              To nemusí bejt utažený žádnou extrémní silou a díky vazelíně to nezaroste. Matice se při povolení „přidrží“ sama třením o dosedací plochu a pak to stačí přidržet rukou.

              0 0
              • antt  

                mě to nikdy nedělalo problém, dokud se to nemázlo a vazelína se dostala právě na tu dosedací plochu šroubu a bylo vymalováno

                0 0
            •  

              stačí s sebou vozit kousek plíšku nebo něco podobného, myslím že to není problém.

              0 0
              • antt  

                ty drážky jsou bohužel po dotažení utopené v závitu toho šroubu a v zahloubení rámu. Já si vypiloval do velkoplošné podložky dva zobáčky (hodinářská práce na 3 minuty) a pak to šlo povolit. .

                0 0
                •  

                  Tak nějak jsem to myslel. Když si člověk umí poradit tak je to v pohodě :D

                  0 0
    • huricane  

      tak jsem patku rámu promazal a stále furt klepe nevím kde by mohl být problém. Při záběru to klepe pak jsem skusil zastavit na místě zmačkl jsem brzdu zatlačil na kliku porádně a ozývá se takový klepnutí.

      Ale vyměnil jsem středové složení nové kliky, patka ramu promazána, pedály promazány i ložiska a seřízeny, nové ráfky i náboj vycentrovány nevím jestli nejsou příliš napnutý zatím nic neprasklo, nové zadní vícekolečko, nový řetěz.

      takže když zabrzdím a zatlačím na kliky tak tak se ozývá to klepnutí jakoby někde odzadu

      0 0
      • novas752  

        Vůle v hlavovym složení neni?

        0 0
        • huricane  

          není to jsem taky čistil mazal a seřídil kromě přehazovačky a vidlice jsem všechno měnil pucoval nebo mazal

          0 0
          • novas752  

            Poškozený/zanešený ořech?

            0 0
            • huricane  

              je to šroubovací vícekolečko 7sp je to nový leda že by bylo něco vevnitř špatný už z výroby

              0 0
      •  

        Možná je to blbost, ale jestli tam máš rychloupínáky tak zkus vyčistit dosedací plochy a zkontroluj jestli jsou dobře usazené, případně správně dotažené.

        0 0
      • vp2  

        Převodníky? Rozebrat, očistit, namazat styčné plochy…

        0 0
      • Murphy-HC  

        Sedlovka v ramu?

        Jake mas brzdy? Jestli V, tak cepy celisti? Jestli diskove, tak desticky asi nikdy nesedi uplne presne. Po povoleni se nejak usadi, kdyz zabrzdis, posunou se ve trmeni a cvaknou pri dorazu? Zkus zabrzdit a zacloumat kolem vpred a vzad bez slapani – jen za ramovou trubku.

        Mas spd? Kufry mohou taky cvaknout a prenese se to a zni to ramem? Zkusit v jinych botach.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.