zdravím štěrba radí mazat patku tedy to mezi tím tím rámem a patkou no ja ji sundal a vypadá to že tam žádná vazelína nebyla už z výroby tedy bylo to i seřízený, maže se tedy ta patka rámu nebo ne
zdravím štěrba radí mazat patku tedy to mezi tím tím rámem a patkou no ja ji sundal a vypadá to že tam žádná vazelína nebyla už z výroby tedy bylo to i seřízený, maže se tedy ta patka rámu nebo ne
Mám rám 3 roky a zatím jsem to dělal jenom jednou a myslím,že to nebylo ani nutné.V zimě jsem mazal vše tak došlo i na tohle.Je pravda,že jsem ji mazal při skládání kola.
Ahoj, tím že to tam mázneš nic nepokazíš. Pokud to nenamažeš a dostane se ti tam bordel, nebo to pořádně nedotáhneš (nebo se to povolí) a pod., tak ty zvuky pak můžou být dost otravné. A myslím, že bys jejich zdroj začal hledat určitě jinde. Já osobně to místo mažu. Namaž to, nic tím nepokazíš a máš klid :)
Vazelína není věčná, pár deštíků nebo brody a ozývalo se mi to zas. Já to pak dával přes klempířskej tmel a podruhý přes sanitární silikon. Pokud tam není nic, nemusí to taky nic dělat, ale někdy to může začít cvakat jak stará ku*va, ty budeš rozebírat kliky, střed a hledat problém tam kde není. Takže doporučuju tam něco dát.
V práci mám vazelínu do nejtěžších podmínek.Už se tomu pomalu nedá říkat vazelína,je to takové červené skoro lepidlo.Kam to mázneš,musíš pak oškrabat,hadr se na to akorát přilepí a nesetře to.
Zbytečné…
Jak kdy, jak pro koho…
A význam?
Myslím že výše to již bylo zmíněno ale budiž. Mezi patku a rám se může dostat bordel a pak to může způsobovat dost otravné a nepříjemné zvuky. I když tam bordel nebude, ale bude to špatně dotažené, můžou se plochy vůči sobě pohybovat a tím taky můžou vzniknout ony nepříjemné zvuky.
Takže stačí před montáží přejet dosedací plochu kartáčem a patku dotáhnout… Co?
Dělej jak myslíš, až si někdy rozebereš půlku kola, abys zjistil že je to v patce, tak proč ne. Nemyslím že je to zase tak nadlidský výkon to máznout a ušetřit si tak případné potíže, ale když to někomu nevadí tak proč ne. To že se ti to zatím třeba nestalo neznamená, že je to tak u všech. Ony se ty dosedací plochy vůči sobě můžou pohybovat, byť jen nepatrně (i když to bude dotažené), ale i to stačí.
Já jí tam dal. Nedostane se tam ani voda ani bordel, takže o potenciální problém míň.
lahoda je pak to povolování při výměně patky, pokud sebou nevozíš klič na povolování šroubů převodníků, kde je podobný šroub . .
Jednou mi patku mázli v servisu a pak to prostě nešlo povolit, jak se to po namazání protáčelo
Tak bezne na svihu menim patku :-D
Za me nemazat.
+1
To se ti to šaškování na kole musí pěkně prodražit když měníš patku každej tejden
ano, inbus, ale „matice“ tohoto šroubu má v sobě jen dve pidi dřážky a tam nepomůže ani šroubovák, který máš vetšinou na stejném multiklíči jak inbus, jen bys ho potřeboval z druhé strany. .
Ať si maže kdo chce, co chce, já jen upozornil na málý neduh této supervychytávky :)
To nemusí bejt utažený žádnou extrémní silou a díky vazelíně to nezaroste. Matice se při povolení „přidrží“ sama třením o dosedací plochu a pak to stačí přidržet rukou.
mě to nikdy nedělalo problém, dokud se to nemázlo a vazelína se dostala právě na tu dosedací plochu šroubu a bylo vymalováno
stačí s sebou vozit kousek plíšku nebo něco podobného, myslím že to není problém.
ty drážky jsou bohužel po dotažení utopené v závitu toho šroubu a v zahloubení rámu. Já si vypiloval do velkoplošné podložky dva zobáčky (hodinářská práce na 3 minuty) a pak to šlo povolit. .
Tak nějak jsem to myslel. Když si člověk umí poradit tak je to v pohodě :D
tak jsem patku rámu promazal a stále furt klepe nevím kde by mohl být problém. Při záběru to klepe pak jsem skusil zastavit na místě zmačkl jsem brzdu zatlačil na kliku porádně a ozývá se takový klepnutí.
Ale vyměnil jsem středové složení nové kliky, patka ramu promazána, pedály promazány i ložiska a seřízeny, nové ráfky i náboj vycentrovány nevím jestli nejsou příliš napnutý zatím nic neprasklo, nové zadní vícekolečko, nový řetěz.
takže když zabrzdím a zatlačím na kliky tak tak se ozývá to klepnutí jakoby někde odzadu
Vůle v hlavovym složení neni?
není to jsem taky čistil mazal a seřídil kromě přehazovačky a vidlice jsem všechno měnil pucoval nebo mazal
Poškozený/zanešený ořech?
je to šroubovací vícekolečko 7sp je to nový leda že by bylo něco vevnitř špatný už z výroby
Možná je to blbost, ale jestli tam máš rychloupínáky tak zkus vyčistit dosedací plochy a zkontroluj jestli jsou dobře usazené, případně správně dotažené.
Převodníky? Rozebrat, očistit, namazat styčné plochy…
Sedlovka v ramu?
Jake mas brzdy? Jestli V, tak cepy celisti? Jestli diskove, tak desticky asi nikdy nesedi uplne presne. Po povoleni se nejak usadi, kdyz zabrzdis, posunou se ve trmeni a cvaknou pri dorazu? Zkus zabrzdit a zacloumat kolem vpred a vzad bez slapani – jen za ramovou trubku.
Mas spd? Kufry mohou taky cvaknout a prenese se to a zni to ramem? Zkusit v jinych botach.