• kadett

    Zdravím,

    poraďe mi prosímjaké pedály do terénu.Nyní mám Shimano PDM520,ale potřebuju pedály do težšího terénu kde nebude vadit,když vypnu botu a budu mít stále oporu v pedálu.Takže klasický spd už ne.

    Takže co vybrat ?

    EXUSTAR PEDÁLY SPD – DH PM84

    http://www.cykloworld.eu/…-spd-dh-pm84

    nebo jednostranný EXUSTAR PEDÁLY SPD JEDNOSTRANNÉ PM812

    http://www.cykloworld.eu/…tranne-pm812

    nebo tyhle Shinana SHIMANO PEDÁLY PD-M324

    http://www.cykloworld.eu/…daly-pd-m324

    nebo jiné? Poraďte

    0 0
    • JakeF  

      Za chvíli zjistíš, že tretry s tvrdou podrážkou na pedálech bez pinů absolutně nedrží a vrátíš tam zpátky 520ky. Anebo koupíš rovnou pořádný platformy. Jednostranný pedály jsou nesmysl.

      0 0
    • Vilém  

      Ty druhy ani treti rozhodne ne. Necekej vsak, ze ti jakekoli podobne pedaly, jako v prvnim odkazu, poskytnou nejakou vyrazne vyssi oporu. Dost zalezi na tretrach, ale klasicke jakmile vyklapnes, tak je to podle me, rozhodne min bezpecne, jako jet zaklapnuty.

      0 0
      • kadett  

        mám enduro kolo a opravdu někdy při sjezdech nebo v težkým terénu je to opravdu nebezpečné se zacvaklýma botama,tak jsem myslel,že bych koupil nějáký pedály,který v takovým ternu vycvaknu a bota bude mít oporu o platformu pedálu.Poranění pinama mě nevadí,na to jsem zvyklý.Jen bych rád našel nějáký takový pedály do 1000Kč.

        0 0
        • Vilém  

          Prave pri tom vycvaknuti pak noha na pedalu nedrzi a byva to nebezpecnejsi, nez jet zacvaknutej. Za ty penize by asi bylo nejlip poridit normalni platformy a nejaky vhodny boty pro ne.

          0 0
        • Mr.Duck  

          Na to bych se vyprd..v technickym sjezdu je nezacvaknutej nášlap největší zlo, i když máš třeba DX od Shimana a boty na sjezd..

          V jakymkoliv terénu se nechá jezdit obojí, jak SPD, tak klasický platformy, ale cíleně jet s vycvaknutejma SPD kdekoliv, kde je to těžší je podle mě sebevražda..to si radši pořiď 5.10 a pořádný pedály k tomu, divil by ses jak to drží, ale do kopce budou furt SPD lepší..

          0 0
        • Frostty  

          Je to jen o hlavě. O enduro kolu to fakt není :o).

          0 0
        • ZuzicK  

          Povol pružinu, nauč se techniku a rychlé vycvakávání.. no problem.

          0 0
    • gallardo  

      Resim podobnej problem. Jako reseni me napadaj sjezdovy naslapy, mallety atd. Ty prej i bez nacvaknuti drzi, pokud mas boty na sjezd. Chtelo by to nekoho kdo to tak opravdu jezdi, aby poradil a porovnal to s klasikou.

      0 0
      • Hermanek  

        mam nove kolo kde jsou SPD nikdy jsem v tretrach nejezdil tak jsem pomale zacal ale po ujeti cca 200km uvazuji o normalnich slapatkach, hodiljsem parklat tlamu a ty spd me pripadaj do terenu hodne spatne. Jednou jsem malem padl do rybnika, proste jak mam nejakou tendenci padat tak se nestihnu vycvaknout :-(

        0 0
        • JakeF  

          To si zvykneš a pak už je to jenom lepší ;-).

          0 0
          • Hermanek  

            muj nazor teda zatim je ten ze to vycvakavani proste neni nikdy ono a je tam vetsi nadeje ze hodim tlamu, normalni slapatka jsou urcite vzdy bezpecnejsi a rychlejsi v sundani nohou nebo opreni tak zabtanit padu

            0 0
            • Vilém  

              Nejsou:)

              0 0
            • JakeF  

              Když si zvykneš, tak vycvakávání je pomalejší opravdu jenom o málo a přibude situací, kdy to díky nášlapům ustojíš.

              0 0
            • Frostty  

              Argument jak Brno, ale je pravda že dělat něco na křeč asi nemá význam.

              0 0
            • mpdu  

              Blbost. Jak si na to zvykneš, tak ani nevíš, že vycvakáváš. Upadnout kvuli nevycvaknutí z pedálu se mi nestalo už mnoho tisíc kulometrů. A když už du na tlamu, tak buď stíhám vycvaknout, nebo to je ( a to častěji :-) takovej fofr, že z nich vyletim ani nevím sám jak :-) Jediný kolo, na který bych si pro sebe dokázal představit obyč nenacvakávací pedály, by bylo kolo na jízdu jen a pouze dolu (leč takové nemám). Jakmile je to po vrstevnici, nebo do kopce, ani bych bez spd neuměl šlapat :-)

              0 0
              • JakeF  

                Pozn. Kulometr jest naczyniem, w którym przebiega elektroliza, tak skonstruowanym, ¿e mo¿na dok³adnie zmierzyæ iloœæ jej produktów.

                Google translate:

                Měřiče je nádrž, v níž elektrolýze dochází, konstruovány tak, aby mohl přesně změřit množství svých výrobků.

                0 0
              • ZuzicK  

                Blbost to není. V rychlosti a bezpečnosti sundání nohy bude platforma vždy lepší.

                V začátcích většinou spadne každej, naž si navykne.

                0 0
                • mpdu  

                  Jasně. Já to myslel tak, jakože je blbost takhle uvažovat. Raději budu jezdit na obyč pedálech, abych neupadl když se mi nepovede vycvaknout… Spadnout musí díky nevycvaknutí každej mockrát a pak pochopí … :-)

                  0 0
                • La Piér  

                  Když pominu fázi učení se s nášlapama, tak si neuvědomuju, že bych někdy spadl nebo řešil krizovku jen proto, že jsem nevycvakl nohu z pedálu.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • ZuzicK  

                    Jezdíš málo technický věci :-) No, nebudem to tady rozebírat. Já už taky kvůli nášlapům pár let nepadám, ale někdy jsou situace, kdy bych fakt chtěla mít platformy.

                    0 0
                    • La Piér  

                      Nebo spíš jen umím za ty roky vycvaknout, kdy poteřbuju aniž bych o tom nějak přemýšlel.

                      0 0
                      • ZuzicK  

                        Nebudeme se hádat, nemá to cenu :-)

                        0 0
                        • La Piér  

                          No já to určitě neberu jako hádku.

                          Jak jsem psal, já v zimě na sněhu platformy vozím, ale ne kvůli vycvakávání nohy.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Vidíš, já na sněhu považuju SPD skoro za nutnost, protože jinak nemůžeš šlapat do kruhu a má tendenci se protáčet zadní kolo.

                            0 0
                            • La Piér  

                              Na sněhu toho najezdím nejvíc z kopce dolů, takže tohle neřeším. Ale jinak souhlas.

                              0 0
                      • cat  

                        Chapes uz ze neni problem vycvaknout, ale nacvaknout?:)

                        0 0
                        • La Piér  

                          Chápeš už, že jsem nikdy nenapsal opak? Chápeš už, že jsem reagoval na větu " V rychlosti a bezpečnosti sundání nohy bude platforma vždy lepší."?

                          Mimózo :-))).

                          0 0
                          • cat  

                            Jo to je fakt. Nicmene, platforma je bezpecnejsi. Kdyz se s SPD ritis do pruseru a rad bys vycvaknul, tak nemuzes, protoze ti sjede noha. No a potom jdes na drzku „clipped in“:)

                            0 0
                            • La Piér  

                              „Kdyz se s SPD ritis do pruseru a rad bys vycvaknul, tak nemuzes“ – ne, vycvaknu, kdykoliv to potřebuju.

                              0 0
                              • cat  

                                Takjo no:)

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Je to proste superman.

                                  0 0
                                  • La Piér  

                                    Pokud vycvaknutí nohy z SPDčka považuješ za výkon hodný supermana, pak jsem superman :-).

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      V situaci, ktera se probira, to za supermansky vykon povazuju:)

                                      0 0
                                      • La Piér  

                                        Nechápu proč. To na vycvaknutí potřebuješ 10m rovinku s rovným povrchem?

                                        Nevím, co je na tom pro tebe tak sci-fi. Je to jeden pohyb nohou, který má každý biker zažitý pod kůží.

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          Predstavuju si treba situaci, kdy jedes po nejake uzoucke cesticce, lavce, padlem stromu ap. Tam kratkou ztratu rovnovahy s platformama hrave vyrovnas, proste das nohu do strany a tim se vyvazis. S SPD toto tezko udelas, s tim, ze budes plynule pokracovat v jizde.

                                          Nebo kdyz nekde zastavis pred terennim schodem, stojis na miste v pedalech, nez se predni kolo prevali pres schod, tak se platformy, pro pripad zavahani, hodi.

                                          0 0
                                          • La Piér  

                                            „S SPD toto tezko udelas“ – a proč? Z SPDčka sundám nohu stejně rychle jako z platformy. A neznám nikoho, kdo by řešil, že s SPD má pomalejší reakce (pokud je vozí delší dobu a je na ně plně zvyklý).

                                            0 0
                                            • Vilém  

                                              Tak to potom vysvetli treba trialistum, FR jezdcum, tem co jezdi narozny technicky teren, proc nevozi SPD, ze s nima jim to pujde uplne stejne jako na platformech:)

                                              Soude podle tvych reakci je videt, ze nevis o cem je celou dobu rec, protoze nic takoveho nejezdis.

                                              0 0
                                              • La Piér  

                                                Opakování je matka moudrosti, pro tebe to nejspíš platí mnohonásobně. Proto znova píšu, že mluvím o vycvaknutí, ne o nacvaknutí a že v na sníh, na kterém toho nejvíc najezdím z kopce dolů, si taky dávám platformy kvůli jistějšímu dávání nohy zpět na pedál.

                                                Óóó jéé… :-).

                                                0 0
                                                • Vilém  

                                                  No nic, nema to smysl, jeden o koze druhej o voze. Skoda, ze jsi nepobral, cim tato debata zacala. Koncim, bav se dal supermane.

                                                  0 0
                                                  • La Piér  

                                                    No, pro mne tahle debata začala reakcí na větu „V rychlosti a bezpečnosti sundání nohy bude platforma vždy lepší.“

                                                    A celou dobu píšu o sundávání nohy, o ničem jiném. Čti pozorněji.

                                                    0 0
                                            • ZuzicK  

                                              Balancoval jsi někdy na kole déle než 5 vteřin?

                                              0 0
                                        • cat  

                                          Zkratil bych to tak, ze se kola neda vyskakovat nebo zahazovat v letu, kdosi tu psal, ze i kdyz ti SPD vypne, tak ti kazdopadne pozmeni drahu letu pri padu a ten se stane tak hur kontrolovantelnym. Ja mam navic problemy s ramenem.

                                          Vyse uvedene veci nekdo treba neresi, ale bavime se o enduro kategorii a tu si kazdy vyklada jinak.

                                          0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                    • mpdu  

                      Někdo napíše, že si nevybavuje, že by měl krizovku kvůli nevycvaknutí z pedálu a ty hned poznáš, že jezdí málo technické věci? Podle všeho tipuji, že ho ani neznáš, takže ani netušíš co jezdí a on zatím možná taky jezdí daleko náročnější technické bombónky než ty. Tak nech toho mudrování po netu prosímtě, ty vědmo :-)

                      0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • Tina  

          všetko je to iba v hlave :) nesmieš na to myslieť. SPD pedále sa dajú ľahko vypnúť, ale keď spanikáriš tak máš problém.

          0 0
          • Hermanek  

            na SPD jdete ven prvne patou do strany nebo to delam spatne?

            0 0
            • JakeF  

              Tak mě napadlo, nemáš je moc utažený?

              0 0
              • Hermanek  

                uplne utazene nasledne otacky povolene, a to vycvakavani delam dobre?

                0 0
                • Hermanek  

                  o jeden a pul otacky povolene

                  0 0
                • Vilém  

                  No vetsina to dela naopak. Zcela povolis, pak treba o 2–3 otacky utahnes. Jen na takovou silu, abys pedal nevytrhl pri zaberu.

                  0 0
                  • Hermanek  

                    jj dobre udelam potle tveho popisu :-) nicmene prosim jak se vycvakavas?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Sam nevim:) Vetsinou vsak do strany, jedno do ktere.

                      0 0
                    • ZuzicK  

                      Patou ven. Časem to začneš dělat, ani na to nebudeš myslet.

                      0 0
                      • Hermanek  

                        koukam ze na kole mas normalni slapatka?

                        0 0
                        • ZuzicK  

                          90% času mám SPD ;-) Ty fotky jsou z jara kdy víc piluju techniku, ale dokonce i na platformách vystupuji s vytočením paty :-) Holt zvyk.

                          0 0
                          • fousac  

                            já tak nějak v průběhu eónú pedály průběžně střídam a při přechodu z SPD na platformy mam problém kolikrát vystoupit, protože to z těch červíků do strany prostě nejde…

                            0 0
                            • mpdu  

                              Já na platformách nikdy nejel. A na nenášlapných pedálech jsem taky zatraceně dlouho nejel. Dovedu si dost živě představit, že se mi na těch velkejch pedálech s výstupkama děje přesně to co popisuješ jak mám zažitý vycvaknutí do strany :-)

                              0 0
                • JakeF  

                  Jj, patou ven…

                  Teď jsem nepochopil, kolik to máš teda utažený, ze začátku je lepší to mít spíš volnější.

                  0 0
                  • Hermanek  

                    no znova ty SPD seridim jak jsi popsal

                    0 0
                    • Hermanek  

                      jinak ty SPD te maji normalne pustit treba aj trhnutim nahoru?

                      0 0
                      • ZuzicK  

                        Pokud máš zacvaklo „v rovině“ tak ne, ale při mírném natočení už to jde silou vytrhnout.

                        0 0
                      • Tina  

                        iba strieborné SPD kufre by mali ísť mierne do strany a nahoru vypnúť. Čierne iba keď sú veľmi ojazdené ;)

                        0 0
                        • tonik666  

                          Občas u povolených pedálů noha vypadává v nejnevhodnější chvíli, takže že přetlačíš pružinu a vyskočí ti předek kufru.

                          Jinak Shimano dělá dva druhy kufrů – jen do boku(černé) a i nahoru (stříbrné), jak píše Tina.

                          0 0
                        • nox159  

                          silou se daji spd vzdycky nejak vyrvat i nahoru :)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Fungující nášlapy nahoru nevyrveš, to jen Shimana :-)

                            0 0
                            • nox159  

                              vsak ja mluvim o spd ? :)

                              0 0
                              • Hermanek  

                                SPDcka se maji take promazavat olejem?

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  snad ani ne, ale já to dělám, když jsou špinavé od bahna nebo jílu, tak je „čistím“ řídkým olejem (WD40 apod.), aby se nezalepily a chovaly se čitelněji.

                                  Myslím ty vnější hejblata, do kterých se zacvakáváš.

                                  0 0
                          • mpdu  

                            To je přesně ten moment, kdy například z ničeho nic se mi podsmekne kolo vo nějakej kořen, či cokoliv jiného a já z toho letím držkou napřed – to je sama moje váha vyškubne i nahoru ani nevím jak a vždy z toho vyběhnu. Nikdy v tom nezůstanu nacvaklej, vždycky se to někudy vyrve :-)

                            0 0
                            • JakeF  

                              A zase bych neřek, že to vyrveš přímo nahoru… Tipoval bych, že buď se vycvaknou rotací úplně, nebo se pootočí a pak už jdou nahoru vyrvat snáz.

                              0 0
                              • mpdu  

                                JJ, dyť píšu … někudy vyrve .. prostě je to venku, jestli přímo nahoru, nebo při jakékoliv rotaci je jedno :-)

                                0 0
                            • pitos  

                              Vyrve, ale to už je většinou pozdě a ty se probereš namotaný v kole:)

                              0 0
                              • mpdu  

                                No to se mi právě ještě nestalo … asi to nemám nijak extra utažený, ale v žádném terénu z toho nevylítávám ani při sjíždění parádní šutrokořenodrncač­ky, ani při výjezdech ze sedla když za to rvu. Ale když jdu na tlamu, tak skutečně vždycky nějak vypne – chodí mi to jak dobře seštelovaný vázání – podrží když má, vypne když má :-)

                                0 0
                                • pitos  

                                  To nebude těma pedály:)

                                  Pokud jedeš rychleji a něco tě pošle třeba přes řídítka, tak šance že vycvakneš a potom přistaneš na nohy je malá.Pokud ti to vypne samo,tak to už je také pozdě,při pádu tolik času nebývá.Navíc to odepnutí ti většinou lehce pozmění dráhu letu,prostě tě lehce rozhodí a nemáš šanci.

                                  Takže buď jezdíš prostě hodně pomalu,nebu máš nějaké zázračné reflexy:)

                                  0 0
                                  • mpdu  

                                    Nevim – onehdá jsem jel v šeru takovým singlíkem po rovince v začínajícím dešti tak cca 25kmh a neviděl jsem příčný zvlhlý kořen – přední kolo se smeklo a bez varování to šlo rovnou k zemi. Přesto jsem z toho vyběhl – sice po čtyřech a byl to takovej švunk, že ještě tři metry za ležícím kolem jsem to napálil zlehka levým ramenem do stromu, ale prostě po těch čtyřech jsem to ustál a nebyl jsem namotanej na kole ani jsem nešel v kotrmelcích. Minulý měsíc jsem kousek nad Sázavou v lese přejížděl jednu klouzavou dřevěnou lávku, která se za mokra skoro nedá přejet pomalu, natož rychle (debilní nájezd ze svahu a ještě přes pěkný šutry, tehdy taky vlhký a uklouzaný – spíš je to taková technická sranda). Samo jsem to zase nedal a taky jsem z toho vyběhl. Kolo zůstalo stát, jenže v potoce půl metru pod lávkou postavené na sedle a rodlách (to byla docela prdel :-) Prostě jsem ještě nezůstal namotanej na kole :-)

                                    0 0
                                    • ZuzicK  

                                      Tak máš štěstí, ale počkej, jednou to přijde :-)

                                      0 0
                                      • mpdu  

                                        Já vím, to se neboj. A už se na to těším :-) Doufám, že to nebude tak hrozné, abych tady o tom nemohl psát s úsměvem :-)

                                        Možná v tom hraje roli taky moje váha – nyní 95 kg. Lehčí a výkonnější „nítěnky“ to třeba nevyrvou, ale přitom ve šlapání v tahu mohou stejnou, nebo spíš větší sílu než já a taky jim to nepovolí. Ale zas to jejich musí váhy nepustí tak lehce při pádu. Nevím, mohlo by být… ?!?

                                        0 0
                      • fousac  

                        s trochou šikovnosti to jde i nahoru… jednou se mi to povedlo i s tema plechama, co drzi kufr… nejaky laciny pedaly od authora…

                        0 0
            • Tina  

              mám ten pohyb nohy tak zautomatizovaný, že nad tým ani nerozmýšľam. Ale asi pätou do jednej alebo druhej strany. Jazdím SPD od doby keď bol top model PD-M737. A späť k platformám alebo jednostranným pedálom by som sa už nikdy nevrátila.

              Základ je aj správne nastavenie sily vypínania. Aj veľmi malé napnutie pružiny môže spôsobiť nechcené vytrhnutie nohy z pedálu pri skoku alebo v rozbitom teréne. Musíš s tým trošku laborovať a zistiť čo ti vyhovuje. ALE HLAVNE NEMYSLI NA TO, ŽE MÁŠ NOHY ZACVAKNUTÉ V PEDÁLOCH. Sústreď sa na jazdu a úžívaj si ju.

              0 0
              • Hermanek  

                jj jak tu kazdej pise hlavni PROBLEM JE HLAVA :-) aserizeni naslapu

                0 0
            • mpdu  

              Neděláš to špatně. U shiman to jde na obě strany stejně, jiné neznám. Chodím patou ven, jak popisuješ. Obráceně bych to asi nedokázal a ani nevím, jestli bych se tam při pohybu patou směrem ke kolu vešel :-)

              0 0
        • gallardo  

          asi sem to napsal blbe, ale me naopak prijdou naslapy do terenu super, ale vadi mi, kdyz se zastavim treba pred nejakou prekazkou v prudkym kopci, podivam se co a jak a kdyz to tam chci pustit, tak nestiham naslapnout treba uplne hned a pak to projedu blbe nebo pomalu atd…

          0 0
        • alexandr  

          mam taky spd 520, parkrat jsem s nima hodil tlamu a vzdycky jsem z nich nohu vyrval ani nevim jak. Obcas, kdyz jedu na kraji srazu, tak mi naslapy vadi, ale je to o psychice, proste mam strach, ze z nich tu nohu nedostanu vcas, pokud ztratim rovnovahu, coz vede k tomu, ze mam tendenci ztracet rovnovahu :)

          Ale jak jsem v terenu a nemam nohy bud v naslapech nebo klipsnach, tak se citim nejiste, furt cekam, kdy me nejakej koren z tech pedalu katapultuje a hodim drzku…

          0 0
    • Specík  

      Není nad tenisky s rovnou podrážkou + platformy s piny – i když mám ty nohy v létě pěkně tetovaný od pinů :)

      0 0
      • Mr.Duck  

        Je, nad tenisky sou 5.10. Nechci tu tlačit nějakou mediální masáž, ale je to neuvěřitelnej rozdíl..jak sem si na fajfky zvyknul, tak tenisky s rovnou podrážkou sou jak led :)

        0 0
    • Luk02  

      zdar, hele s těma prvníma mám zkušenosti, respektive mám welga, vypadají uplně stejně…

      cca 2 roky používání v jednom trochu vůle…dají se servisovat. Měnil jsem je právě taky za 520…celkem to účel splnilo…

      Teď jsem vlastně u toho jednoho rozlomil tu klec…

      Jinak na Enduro použití bych volil něco takového…Ale asi nejlepší mi příjdou CB Mallet – dotýká se podrážka těla pedálu takže je tam největší opora. Trochu mínus je životnost těch pedálů…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mr.antik  

      V téhle cenové kategorii máš dvě možnosti – buď se naučíš jezdit s SPD nebo si kup platformy. Každý má něco – SPD tě víc udrží v rozbitém terénu a platformy ti zas dovolí lehce vyzkočit z kola třeba při skoku nebo na lávce.

      0 0
    • scota  

      Trochu se přiživím. Mám SPD teprve cca 1 měsíc a v sobotu jsem poprvé řešil problém s nacvakáváním treter XC-50N do pedálů M-520 (oboje Shimano). Byl mokrý sníh a místy bahno + listí. Je problém spíše v zaneseném prostoru mezi kufrem a botou nebo v pedálů? Mám ten bordel šťourat nebo postačí zabrat násilím ;-) Jsou na tom vyšší řady pedálů Shimáno lépe? Díky.

      S vystupováním problém nemám, při sjezdu jsem letěl přes řidítka ani nevím jak (zablokované přední kolo) :-)

      0 0
      • unitak  

        Jo s tímhle jsou někdy problémy, že když se jezdí v bahně atd. tak se někdy špatně zacvakává u shimana. Třeba u CB ti nehrozí, že bys nezacvakl.

        0 0
        • JakeF  

          Jenže do čistejch CB se našlapává tak blbě, jako do zprasenejch SPDček. Nějaký to bahno akorát posune Shimano na úroveň CB v základu :D.

          0 0
          • unitak  

            Nevím, já s našlapáváním teda nemám absoltuně problém, ale je to o zvyku.

            0 0
            • JakeF  

              Nezvyknul jsem si za několik měsíců (odhadem tak 3–4 tisíce km) a vrátil jsem osvědčený XTčka.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Kubiczech  

                Vidím to podobně. Spolu s pramalou výdrží je to jasný důvod si je na kolo více nedat.

                0 0
              • jIrI___  

                Přesně takhle jsem na tom teď s Lookama :/

                0 0
      • ZuzicK  

        Musíš jako kůň když hrabe mlátit nohou do pedálu → 100% úspěch, opadá to a zbytek přerveš silou. Nějaký šťourání při každým šlápnutí, to je ztráta času.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Tina  

          alebo ako to robil Štybar na majstráku. Oklepával obe nohy o seba za sedlom :)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Hermanek  

      maji se SPDcka promazavat olejem?

      0 0
      • Vilém  

        Ano, pohyblive casti ano. Vseho vsak s rozumem, staci par kapek, na cep po kterem se otaci vypinaci mechanismus a trosicku semtam na vratnou pruzinu.

        0 0
        • ZuzicK  

          Olej postačí, ale lepší je trochu tužší konzistence (chvíli tam vydrží). Např. lithiová vazelína.

          0 0
      • mpdu  

        MOje pedály (520) nepotkaly olej od pořízení (10kkm?!? cca) a makaj porát báječně – žádná vůle, žádný skřípání. Na některý věci nesmí bejt člověk moc hajsavej a musí je používat, ne je leštit, mazat a donekonečna opečovávat :-)

        0 0
        • Kubiczech  

          Tak o 520ky se nemá cenu starat. Až začnou blbout, tak je prostě hodíš do koše a koupíš za cenu řetezu nové. (:

          0 0
          • xshreck  

            to bych je vyhodil po 1000km kdy začaly příšěrně cvakat

            0 0
            • mpdu  

              Ty moje maj bez údržby cca 10kkm a stále choděj zcela čistě. Teď tam mám jen tak pro změnu nějaký stařičký oježděný 737 (tuším, že takový to číslo je) – Funkčnost bezvadně stejná jako u 520 a počitám, že dalších X kkm namotaj bez zásahu.

              0 0
            • Kubiczech  

              Tak je vyhoď. (: Většinou co vidím kolem sebe, tak to jsou prostě držáky. Sám mám tři páry několik let.

              0 0
          • ZuzicK  

            Zase namazanejch se míň drží bahno. Vpodstatě mažem jen kvůli tomu :-)

            0 0
    • Svart  

      Na jednom kole mam ty druhy z tveho vyberu a na druhym kole M780…

      Vyhody tech kombinovanejch jsou jasny – pred narocnym sjezdem vycvaknes a stoupnes na druhou stranu. S klasickejma MTB tretrama s tvrdou podrazkou neni problem, kdo rika ze je, tak to asi nikdy nezkusil. Extremne prudky vyjezdy taktez, ale urcite to neni tak pohodlny jako mit zacvaknuto (ovsem kdyz vis ze se realne muzes prevratit dozadu, tak to stoji za kousek nepohodli). Nevyhoda je slozitejsi naslapnuti do pedalu a taky ze se zanasi blatem mnohem vice jak oboustranne SPD.

      Vyhoda M780 je urcite vaha, snadnejsi nacvaknuti boty v podminkach kde je malo casu a nebsi zanaseni bordelem. Nevyhoda je taky celkem jasna, ve slusne rychlosti z kopce nemas sanci vycvaknout, jedine nohu vytrhnout a to uz zpravidla neni cas neco zachranit.

      Co je lepsi? Ani jedno, zalezi proste na co si zvyknes a jak moc se bojis rozbit si usta vymenou za pohodli.

      0 0
      • nox159  

        ty si opravdu technicky sjezd das s vetsi jistotou na „klasickem pedalu“ a tvrdou MTB tretrou nez kdyz jsi zaply v SPD? bych chtel ty sjezdy videt… bez urazky… :)

        0 0
        • Carloss  

          bo klasickej pedál tě míñ odře, když si při přenášení kola štréchneš lítko nu ni?

          0 0
        • Svart  

          S větší jistotou že si nerozbiju hubu když už poletím? Každopádně.

          O tom že je pohodlnější mít nohy zacvaknutý, o tom žádná. Nicméně mě teda tretry po té platformě nekloužou, kufr je pod úrovní vzorku podrážky a i když zrovna pohodlný to určitě není, tak na sjezd bez šlapání je to pro mě dobrá volba.

          PS: Přijeď do Brna, nějakej sjezdík ti rád ukážu. Třeba se mi vysměješ a třeba si srazíš vaz, kdo ví… Teoretiků je na tomhle fóru více než dost.

          0 0
          • nox159  

            jsou vubec v brne nejake kopce aby to tam nevypadalo jak v hradci a olomouci :D

            jinak nevim jak rychle a jak moc rozbity sjezd je ani jake mas kolo ( z profilu souhim ze HT) ale pokud to rozjedes trochu v lese nebo v sutrech tak nerikej ze ti noha na pedalu drzi a neklouze…

            0 0
            • Frostty  

              Vole neser, tady u nás na Hané máme krpál jak sviňa!

              0 0
            • JakeF  

              Neklouže, to už na pedálu totiž dávno není a kolo se válí o pár metrů dál :D.

              0 0
              • nox159  

                tak to pockej, prvni jizda je u nej takze mozna se budu valet ja…? treba smichy na zemi :D

                ( omlouvam se to uz bylo trochu moc ale zrovna se to hodi :)

                0 0
            • Svart  

              Tak hory tu určitě nejsou, ale sem tam kopeček se taky najde, když se vyrazí na správnou stranu.

              V profilovce je můj zimáček (v době focení teda ještě ne) a je to opravdu HT zrovna s těma jednostrannejma nášlapama. Na fullu (4ever SXC0) mám oboustranný SPD. Jo a na XC kole určitě nejezdím downhill, to jen pro pořádek :)

              A mám asi divný boty protože mi to neklouže, dokud nemám podrážky od bahna.

              Ale jak tak koukám, tak mě tu nikdo nepochopil… Vycvaknout stojí za to před kopcem, kde už prostě předpokládám při svým stylu a daným kole problém.

              0 0
              • JakeF  

                Mě tak napadlo, jak se ovládá XC kolo, když je tak náročná pasáž, že musíš jít za sedlo (na XC kole nepředpokládám, že by sis dával dolů před sjezdem sedlovku)? To musí být slušně no control, zvlášť dostat se pak zpátky, když se o hladký pedály skoro nemůžeš zapřít…

                0 0
                • Svart  

                  To opravdu nedávám a problém jít za sedlo a zpět jsem teda nikdy neměl, zapřít se o ty pedály rozhodně jde. Zase tak hladký nejsou… :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jakože za sedlo opravdu tak, že se o sedlo můžeš opřít hrudníkem? Neříkám, že to nejde se pak vrátit, ale člověk má daleko míň kontroly nad kolem, je to pomalejší atd, atd. A je díky tomu dost velká pravděpodobnost, že spadneš, rozhodně mě to teda nepřesvědčuje o výhodě vozit na XCčko v těžkejch úsecích hladký pedály…

                    0 0
                    • Svart  

                      Asi nejsem schopnej posoudit jestli mám nad kolem větší nebo menší kontrolu, ale prostě mi to tak vyhovuje. Samozřejmě jsem taky 99% času v nášlapech, ale když se na něco necejtím, tak si přešlápnu na druhou stranu. Když to nedám, tak si nenabiju ústa tak jako v nášlapech a řešit jestli bych to v nášlapech zvládl projet mi přijde zbytečný.

                      Jde prostě o tu možnost a mě vyhovuje ji mít, pak už je to totiž jen na mě jak se rozhodnu jet. A zrovna když jsem dole za sedlem a málem hobluju zadek o zadní kolo, tak mám rád možnost si v pohodě vystoupit a poslat kolo do údolí samotný. Vycvaknout SPD v krizovce když se o něj opírám silou je pro mě problém, pro někoho třeba ne.

                      0 0
          • JakeF  

            Co tu mám tak možnost sledovat vás tu jako teoretiky, tak mám vcelku jasno o tom, kdo by si na sjezdech toho druhýho srazil vaz, nic ve zlým ;-). Ty samý pedály jsem dneska používal (na trenažéru) a ze začátku jsem je jezdil na bajku a jistota zacvaknutejch SPD je daleko větší výhoda, než že může člověk z kola rychlejš seskočit. Samozřejmě, pokud jezdíš v dostatečně náročným terénu na to, aby zacvaknutí SPD byl přínos…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • jIrI___  

            Křížovku u Veverské Bitýšky taky sjíždíš s vycvaknutými pedály?

            0 0
            • Svart  

              V levé stopě ne protože je celkem v pohodě, ve střední jak kdy si vzpomenu, v pravé jo protože se mám rád a už jsem tam kdysi letěl přes řidítka po „úspěšném“ manévru. :). Ale na HT jsem tam už dýl nejel a na fullu mám oboustranný SPD, takže nevycvakávám…

              0 0
      • Frostty  

        s tvrdou podrazkou neni problem, kdo rika ze je, tak to asi nikdy nezkusil …Neplké, je to ********* jak noha.

        0 0
      • Vilém  

        Jednostranne spd jsem kdysi pred lety mel jako svoje prvni naslapy. Pedal se vzdy otocil tam kam jsem nepotreboval, s tvrdou tretrou se na tom opravdu jet nedalo, teda ne nejakou techniku. Nechtel bych to uz ani nahodou, jedinou vyhodou by snad mohla byt jizda v normalnich botach, ale to tak nekde do mesta na nakup.

        0 0
      • JakeF  

        Zkusil… A dokonce přesně ty samý ;-). Meleš kraviny.

        0 0
      • mr.antik  

        to by mě zajímalo, jak v tom náročném terénu vybíráš, na kterou stranu pedálu stoupnout, když si třeba šlápneš :-))

        0 0
    • crom  

      jezdil jsem xlet naslapy,ted par mesicu platformy+5.1 a na blbnuti do lesa uz bych nikdy SPD nenandal:)

      bud jedno nebo druhy,vse mezi neni dobra volba

      0 0
      • gallardo  

        na cem mas vetsi jistotu v technickych usecich?

        0 0
        • crom  

          zkopce jeznoznacne platformy,navic mi prijde ze se do nich muze clovek vic zaprit.z platforem mas nohu na zemi hned a navic ji mas taky hned zpatky,kdyz ti to treba tehce ustrikne nebo projizdis zatackou s nohou dole.

          na rovine nebo do kopce v tezke pasazi uz to tak jednoznacny neni.preci jen SPD davaji vetsi zaber.chce to vetsinou silu a rychlost na prekonani,ale vetsinou zas kdyz to nevyslo(vetsinou podklouznuti,za­seknuti)byl to pad:)

          takze ja uz jen platformy,no kecam na maratony si vezmu spdecka:)

          0 0
    • cat  

      Vozil jsem piny, momentalne mam par let Mallety s temito botami a az bude cash, vratim se zpet k platformam.

      Rekl bych ze vycvakla noha stejne nedrzi a navic je na nespravnym miste, pripadne se sama zacvakne aniz by to clovek tusil. Parkrat jsem to pouzil jako nouzovku, kdyz jsem nemohl nacvaknout druhou nohu.

      Budou nejspis lepsi vtom, ze mas lepsi kontakt s velkou plochou pedalu, ale nemuzu to moc posoudit, protoze klasicke spd s tvrdou botou jsem jel jen parkrat.

      Me spd vadi vtom, ze nasedani/vystu­povani z kola je problem(nemyslim tim asfalt:). A vzdycky to taky nevypne.

      Dalsi celkem subjektivni pocit je, ze mam s platformama lepsi kontrolu nad kolem, skoro bych rekl ze je jizda procitenejsi, ale to je dost subjektivni dojem.

      0 0
      • mr.antik  

        Rozhodně. Všem co maj pocit, že kolo dobře ovládaj v terénu bych doporučil čas od času nasadit platformy aby se ukázalo, kdo je pánem… Jinak ať si vozí kdo co chce a v čem má jistotu

        0 0
        • pitos  

          jj patformy dokáží otevřít oči a srazit seběvědomí:)

          0 0
        • nox159  

          je to hodne o zvyku kdyz jezdim 5 let spd tak abych se alespon trochu naucil jezdit na platformach tak bych tomu musel obetovat celou sezonu… což je k mojemu stylu jezdeni nerealne…

          co jsem zkousela na platformach je to pro me tezsi, spatna technika, zlozvyky z SPD, mozna i spatne pedaly a boty…

          az poridim enduro o plaformach nebudu ani uvazovat pro me to postrada vyznam, protoze SPD vypnu i zapnu kdy potrebuju, problem je jedine s odhazovanim kola kdyz clovek nedoleti skok… a to mi zatim nehrozi :)

          pokud nekdo casto odhazuje kolo, casto pada, posunuje svoje hranice a moznosti rychleji nez je zdravo a pritom mu je jedno co vyjede a co vytlaci, tak bych volil platformy :)

          0 0
          • mr.antik  

            pokud přes sezónu jezdíš nějak víc, tak bych to taky nepřehazoval, ale třeba teď přes zimu je na to čas a v podstatě nic to nestojí.

            0 0
          • pitos  

            Jízda na platformách je jiná a určitě to není jen o tom jestli vždy vypneš nebo zapneš.

            Volný pedál tě může lépe a správně naučit některé prvky techniky které si s nášlapy ani neuvědomuješ že děláš špatně.Zlepší se cit pro ovládaní kola,naučíš se lépe využívat těžiště a podobně.

            Osobně si myslím že nejlepší je se naučit jezdit na obojím a potom to buďto kombinovat, anebo přejít nato co bude více tvému ježdění vyhovovat.

            Jinak k tomu odhazování kola při letu… je to často zmiňované, ale myslím že špatný příklad.To odhození,nebo seskočení využiješ spíše při jízdě v terénu když jdeš k zemi,tedy běžná situace.

            0 0
            • ZuzicK  

              Tak tak, správně se naučit techniku na spd dle mě nejde.

              0 0
              • pitos  

                Neřekl bych že se to vyloženě nejde, spíše je to kapku složitější.

                I když zrovna ty spd nejsou dobrý příklad,to je fakt:)

                0 0
                • ZuzicK  

                  Nejde to s žádnými nášlapnými pedály, podle mě nejde eliminovat pomoc pevně zapnutých nohou (spd jako příklad). Většina lidí kteří tvrdí, že (s spd) umí bunny-hop dobře, by s platformama na začátku zadní kolo ani neodlepila. Při skocích a v terénu tě s spd nic nenutí držet se s kolem v kontaktu a pak to taky tak vypadá.

                  0 0
                  • nox159  

                    mas pravdu na druhou stranu je lepsi dat si technicky sjezd napohodu s SPD nez ho jit vedle kola s platformama…

                    0 0
                    • Vilém  

                      Zas ty tvoje moudra:(

                      0 0
                      • nox159  

                        radeji jezdim nez chodim vedle kola… a to ze spd kazi techniku nepopiram… :)

                        0 0
                        • mr.antik  

                          záleží jestli se chceš něco naučit a nebo jen využívat komfortu a techniky…

                          0 0
                    • pitos  

                      Ne,jezdit do kopce na platformách se také musíš naučit:)

                      0 0
                    • Pedro404  

                      Sjezd, kde s nášlapama jedeš na pohodu a s platformama kolo vedeš? Jak to vypadá?:D

                      0 0
                      • nox159  

                        muj bezny stav kdyz jedu vic v sutrech tak mi nohy na platformach nedrzi ( mozna spatne boty pedaly nebo technika ) s spd ti nohy drzi a peres to dolu :D

                        nerikam ze ty bys to mel stejne… :)

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • cat  

                          Tak to nechapu:)

                          0 0
                    • DaSnail  

                      jop, spd majú mikročip ktorý pedále v prípade pádu alebo potreby bleskového zloženia nohy vypne.

                      vo všetkých ostatných prípadoch drží jaxviňa a nasilu sa vyrvat nedá.

                      priemerný bf user na nich vpohoho dá to čo samhill na platformách celý spotený. nejaká technika neni potrebná, pedále to vyriešia.

                      dá sa na nich jazdit aji horekopcom.

                      a dalších tridsat výhod…

                      0 0
                      •  

                        A každá nějaký ty podvýhody.

                        0 0
                  • pitos  

                    To máš pravdu, ale pořád to neznamená že se nelze naučit dobře určitou techniku s nášlapy.

                    I když zrovna ten bunny hop se učí s nášlapy hodně špatně,na tohle jsou nášlapy asi největší zlo.

                    0 0
                  • mi-psi  

                    toto je svatá prava, přešel sem z pedálů s pinama na spd. jediná výhoda je, že si dovolim víc přes kořeny a kameny a šlapu při tom. Jinak mi to přijde spíš horší – od země se blbě odlepuju, v malejch rychlostích sem jak hruška (mám to dost utažený, aby to nevypínalo ve sjezdech). Přemejšlim, že se na spd vybodnu, blbý je, že na obyč pedálech neudržim nohu ve stejný pozici a furt ji přemisťuju.

                    0 0
                    • cat  

                      To je prave na tom to dobry, prace s kolem a procvicis komplexne vic svalu:D

                      0 0
    • Coffin Corner  

      Tina tady napsala, pro mne novou, informaci, o černých a stříbrných SPD kufrech. Koukal jsem, že ty stříbrné jsou na e-shopech o pár korun dražší, než černé, znamená to tedy, že jsou i lepší? Respektive, proč se třeba nedodávají s vyššími řadami pedálů?

      0 0
      • Tina  

        strieborné sú tzv. turistické. Vypínajú vo viacerých smeroch (multiple release). čierne sú vhodnejšie pre jazdu terénom (single release).

        0 0
        • Frostty  

          Hmmm to je movinka, jdu si zkontrolovat všecky tretry.

          0 0
          • Tina  

            to nie je novinka :) strieborné a čierne kufre tu boli vždy :D K obojstranným SPD pedálom sa štandardne dodávajú čierne.

            Mám však taký dojem, že jeden čas boli v krabičke k jednostranným PD-M324 (v minulosti M323) aj strieborné aj čierne kufre.

            0 0
            • Frostty  

              Člověk se učí celé život, já to vážně nevěděl :o)).

              0 0
            • kubad  

              mám pocit že je na těch kufrech i jiné číslo – nejen rozlišení barvou :D

              0 0
        • Coffin Corner  

          Díky za vysvětlení, vždycky jsem si myslel, že je rozdíl pouze v materiálu. Jak píše Frostly, člověk se učí celej život… :)

          0 0
        • mpdu  

          Třebas to je důvopd, proč z toho vždycky vystoupím bez obtíží i při pádu :-) Možná mám ty vystupovací do více směrů – nevím – byly k M520. Je na těch kufrech vyryto SM SH-51 – víš které to jsou? Já teď už vím prdec, jestli nebyly kldysi dávno černé, teď je to ošlapané na železo i kdyby byly původně pozlacené :-)

          0 0
          • tonik666  

            V současném manuálu se píše, že multi-release jsou SH-SM56 a jsou stříbrné či zlaté, single relesase SH-SM51 jsou černé.

            0 0
          • skvedo  

            SH-51 jsou single release (rámeček nahoře)

            Pokud je máš už hodně ojeté, třeba se ochodily na tvar multirelease SH-56

            0 0
    • Necris  

      Nebo se naučit jezdit v SPD ;)

      0 0
      • Kubiczech  

        Tak někdo na to buňky nemá… (:

        0 0
        • Necris  

          Si to kromě sjezdu nedokážu představit už nikde. Přemýšlel jsem o koupi městského kola a na něj bych taky určitě dal SPD. Bez nich se prostě nedá šlapat.

          Kolikrát se taky brodím terénem že by se z toho jeden rozbrečel, a přesto mi to v SPD přijde lepší. Noha na tom drží lépe za každé situace. A když už padám s SPD, tak nohu stejně sundavám a šlapu na zem, jako s normálním pedálem.

          0 0
          • cat  

            A když už padám s SPD, tak nohu stejně sundavám a šlapu na zem, jako s normálním pedálem.

            Tady se clovek dozvi veci:D

            0 0
            • Necris  

              Nechápu cos nepochopil napoprvé a budu ti to muset vysvětlovat ?

              0 0
    • baboon  

      Mám jednostranný platformy Leopard a je to docela OK, ale ve smyslu na vyjížďku tretry, na blbnutí obyč boty..Kombinace tretra/platforma je úplně naprd, klouže to a nedrží a když špatně došlápneš na pedál, tak je to o hubu.

      0 0
    • devet  

      Přečetl a většině rozumím. Závěr..jdu do SPD. Tretry Diadore jsou už doma. Teď ještě stříbrné (turistické) pedály. Prosím o radu. 520 s ohrádkou http://www.bajkshop.cz/…-SPD-PD-A520

      nebo bez ohrádky http://www.bajkshop.cz/…520-stribrne

      Díky za rady

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.