Pořídil jsem nový řetěz Wippermann Connex 9 SG.
Zlatý -prostě jako tunig. Nahradil můj osvědčený Sram PC991 a vypadal krásně. Nový převodníky Specialites, nová X0 přehazovačka, tak co si přát víc
Při zkušební jízdě se lepil na převodník ale to jsem doufal že se ochodí.
Ovšem včera na vyjíždce na Americe mě tento krasavec připravil hotové peklo. Sukoval se tak, že jízda byla skoro nemožná. Nepomáhalo absolutně žádné kouzlení se seřízením. Vyvrcholilo to vtažením a ulomením přehazovačky. Dojel jsem s nouzově přišroubovano hazkou šroubem apřemýšlšl co s tím.
Domo jsem vše opravil a seřídil ale řetěz furt neřadil, buď se lepil na převodník na výstupu nebo zeni nechtěl vylézt nahoru.
V zoufalství jsem do velkýho převodníku nainstaloval zvedací šroubky, který se mě osvědčily u levných železných převodníků.
Zlepšení nepatrné, pořád nevyhovující.
Zkontroloval jsem fakturu, zda to není 10ka ale OK. Přesto jsem ho proměřil.
A ouha!!
Sram vnitřní 2,6 mm, vnější 6,4, čep 6,2
Wippermann vnitřní 2,3 vnější 5,8 čep 6,5
Je to tak, že Sram má čepy uskočené dovnitř a největší šířki tvoří ven prolomená bočnice, která se tak dobře nabírá na zvedací nýty předodníků. Vnitřní řířka je s dostatečnou vůlí a jde dobře ze řetězu.
Wippermann má vyčnívající čepa a tak ho zvedače převodníků prostě nezachatí, nebo jen náhodně právě za čep. Vnitřní šířka je tak těsná, že se už přimalém nakřížení pevně drří za zuby převodníku.
Máte někdo podobnou zkušenost? Pro mě to znamená, že Wippermann už nikdy víc.