• MD1

    Ahoj, chtěla bych si koupit nové kolo a byla bych vděčná za Vaše rady. Jezdím hodně, ale převážně po zpevněných cestách (vedlejších silnicích), a proto by se mi asi hodil cross. Dosud jsem měla vždy MTB a minulý rok jsem si koupila crosse (Pells Elite), který byl fajn – hlavně jsem oceňovala rychlost, ale po měsíci mi ho ukradli… Teď pošilhávám po Pells Crono XT. Máte s ním někdo zkušenosti? Díky moc.

    0 0
    • RomanH  

      Kupoval jsem jej loni v lete mamce k odchodu do duchodu, v tu dobu asi nejlepsi pomer cena x vybava x vaha, tak jsem prekousnul i to ze, ze PELLS nemusim :-). Zatim zadnej problem.

      0 0
    • Marskatin  

      Pokud ti Crono elite vyhovolavo tak proč ne. Já bych ale si šel maximálně do crono absolut. Cena crono xt o 8000Kč vyšší než crono absolut a o 11000Kč více než crono elite mi připadá neadekvátní. Nárust ceny o 65 resp 40% přinese jen velmi málo na užitné hodnotě. Ani váhově to není podle oficiálního webu nijak ohromný přínos. (pokud mají správně váhy.) Tolik můj názor.

      0 0
      • RomanH  

        tak tak

        0 0
        • MD1  

          Díky moc za názory!Jen ad info: proč, Romane, Pells nemusíš? Na Crono XT jsem se začala koukat, protože je lehčí než ty ostatní. Je totiž s podivem, že alespoň podle základních informací Pellsu, které mají na www stránkách, jejich kola přes rok „ztěžkla“ (nemluvě o tom, jak se jim zhoršil design). Loni mělo Crono elite 12.1kg, letos má 12.7… Váha je pro mne celkem důležitá. Koukala jsem, že lehký cross je třeba Merida Crossway HFS 1000-M 10 (http://www.cyklotech.cz/…S-1000-M.htm) – 11.6kg.. No je zase o něco dražší + nevím, jestli to stojí za to…

          0 0
          • jIrI___  

            Asi měli u Pellsu špatně zkalibrované váhy :). Věřil bych spíš těm vyšším číslům.

            0 0
            • kubad  

              no možná ani těm ne :D

              0 0
              • MD1  

                No musím říct, že ten loňský crono elite byl opravdu lehoučky. Klidně bych si ho koupila znova, ale v mé velikosti už je zcela vyprodaný.. A ten letošní se mi vůbec nelíbí – vím, že je to blbost, ale i tak..

                0 0
              • Marskatin  

                teď jsem s etam díval, a zjistil jsem, že s váhama jsou an tom ještě hůře než jsem si myslel. Např. základní Demon za 11kkč je o 100g lehčí než Demon lite s karbonovou vidlí za 17kkč, který je jinak na stejném rámu a s lepšími komponenty.

                To mě na té firmě sere, plno keců o top kvalitě, špičkových produktech, ale vše jen kecy, jejich web ve mě budí pocit bezmoci:( V eshopu miniaturní obrázky kol, po kliknutí neexistující stránka, půl roku mi trvalo než jsem v jiné sekci webu našel geometrii, která není z eshopu přístupná…

                0 0
          • Marskatin  

            zatím jsem na krosu nepotkal žádnou vidlici, který by bůhvíjak fungovala. Pokud nejezdíš nic složitého (to musíš posoudit sama) a chceš lehké kolo, tak bych třeba zkusi Demon lite, nebo když už tu jsou kola blízko 30 000Kč tak demon karbon. Myslím, že karbonová vidle taky nabízí jisté pohodlí a celokarbon ještě více. a bude tak o 2kg lehčí.

            Ale crono XT mi oproti absolut připadá opravdu předražené:(

            Nejlépe by bylo vyzkoušet.

            A váhám moc nevěřit.

            0 0
            • DaSnail  

              jo

              0 0
            • MD1  

              Demon lite je krásné kolo, ale myslím, že na naše šumavské cesty – i když zpevněné – to asi není. Budu se muset poradit v PELLSu. V nejbližší pobočce mají teď celkem dobrého prodávajícího. Když jsem tam byla naposledy, doporučoval mi horáka od SCOTTa.. :-)Nenapadá Vás ještě nějaké kolo, na které by stálo za to se podívat? Priority: rychlost na zpevněných vozovkách, váha… Pořád přemýšlím, jestli se nevrátit k MTB, ale na silnice to asi fakt nemá smysl.

              0 0
              • Marskatin  

                Já myslím, že zpevněné cesty by to zvládlo, záleží na tom jak si představujeme zpevněnou cestu.

                pak třeba ještě uvážit 29", za cenu crono XT je slušná 29, vidlice bude taky funkčnější, váha nastejno, a podle plášťů z toho mužeš mít od skorosilničky přes treka, krosa až po MTB.

                Nebo klasické mtb na lehkých rychlých pláštích. Tam taky půjde snaze jít z váhou dolů. Vesmě všechny vidlice na krosy jsou pěkná těžítka o půl kila těžší než 26" vidle na mtb.

                0 0
                • MD1  

                  Promiň, ale teď nějak nechápu – co je „29“.. Díky.

                  0 0
                  • Marskatin  

                    29 = MTB na 29" kolech. což jsou ráfky stejně velké jako u krosa, ale s pořádnou šíři 1,8 – 2,25 palců. crosy většinou končí s šířkou plášťů na 42 mm 29" jsou od 47–56mm (přibližně, liší se to dle pláště a výrobce). Jedno takové kolo můžeš vidět v mém profilu ;)

                    0 0
            • Mr.Duck  

              Jenom když mluvíš o těch vidlicích, nechal by se na crosse dát epicon 29? Slečna má crosse za asi 7,5k, vcelku jí to stačí na těch 500km co sme loni najeli, ale porát někde drncá, tak si řikám že kdybych nečekaně zbohatnul, tak přemejšlim jak bych jí to zlepšíl )

              0 0
              • Marskatin  

                lze kdeco, problém je v tom, že epicon 29 je jen na pevnou osu 15mm. A to znamená další výdaje, které jsou asi v přepočtu na ujetý km neúměrné. to spíše nějakou kvalitní krosovou (nechat si od někoho poradit, já žádnou slušnou neměl možnost zkusit), nebo se podívat co nabízí na krosová kola milan.

                0 0
                • scalar  

                  Epicon 29" by taky dost rozhodil geometrii, odkaz na vidlici, která vychází z lepších MTB vidlic Suntour jsem dával do tohoto vlákna, jezdím s ní rok a nabízí ji i upravenou Milan na TT (cena je ale pak 6000,–, což se blíží původní hodnotě kola :-))

                  0 0
                  • Marskatin  

                    jo to máš pravdu, zdvojnásobí se hodnota kola? Ale raději tu crosovou. Epicon vy na laciném crosu vypadal trochu mírně řečeno exoticky a s velkou pravděpodobností by uplně rozhodil geometrii.na kole teto kategoririe bude něco pevného nebo s nějakým 4cm zdvihem. Jedině kdyby tam byla nějaká 64 (nebo kolik se ten zdvih dělá ) vidlice a dívčina byla lehká tak, žeby vidla neměla žádný sag, pak epicon nastavený na 100mm s 20 mm sagem by to moc nerozhodil. Ale myslím si že jsou to jen úvahy z říše fanzazie.

                    Mimochodem, co tam má momentálně za vidlici a kolik váží jezdkyně, pakliže to není tajné? třeba by ji posloužila i nějaká levnější vzduchová croska, odpružená sedlovka, tlustší gumy…

                    0 0
          • RomanH  

            Ta vaha je vyssi, neco jsem tam nechal mati vymenit a bylo 12.8. No a Pells nemusim ciste subjektive – hraje si na vlastni vyvoj, pritom vetsinu veci bere z katalogu a jen tak tiskne sve logo, vidis jej v kazdem kramku, barevne je strane strakatej, praskl mi od nej predstavec a tak dale… Je to proste ciste subjektivni, ani ten predstavec jim nedavam za vinu – prasknout muze vse.

            0 0
          • Kric  

            Ptal jsem se přímo u PEELSu, jak je to možné, že jsou ty kola za rok těžší a bylo mi sděleno, že to v 2009 vážili bez šlapání a vždy udávali váhu nejmenšího modelu. 2010 už je reál

            0 0
    • scalar  

      Za ty peníze je tam trapná vidlice. Kvalitní vidlice na krosové kolo existují, třeba tahle Suntour NRX RLD (vychází z Axonu a bájného Epiconu), má tedy hliníkové vnitřní nohy i krk, nastavitelné tlumení, zamykání za řidítek a hmotnost 1690 gr.

      Bohužel moc býrobců ji na kola nemontuje :-)

      Já jsem to vyřešil tak, že jsem koupil Pells Demon 08 a tuhle vidlici tam přehodil.

      0 0
      • scalar  

        ještě odkaz na tu vidlici:

        http://www.koloshop.cz/…-model-2009/

        0 0
      • MD1  

        To je hodně zajímavý nápad! Na toho demona lze dát odpruženou vidlici??? To by mi snad přišlo úplně ideální..

        0 0
        • DaSnail  

          lze

          0 0
          • MD1  

            A jak se Ti na tom jezdí? Předpokládám, že super?? :-) To by zcela vyřešilo můj problém, zdá se…

            0 0
        • scalar  

          Ale jen na model 2008, tam je stejný rám jako na Crono Absolut, model 2009 má jinou geometrii.

          Jezdí se na tom super :-)

          0 0
          • MD1  

            Sakra, co mi tedy radíš? Model 2008 už asi neseženu… Je nějaká dobrá vidlice, která by seděla na demona carbon light?? Upraví to pak člověku přímo u pellse nebo spíš někde mimo??

            0 0
      • Marskatin  

        ano máš pravdu existují, akorát se běžně montují ty co váží 2100g. prorot jsou krosy i s tenkýma pláštěma kolikrát těžší než 29". Navíc prakticky s pohledu váhy až na vyjímky neexistují crosové pláště s kevlarovou patkou pouze s drátovou. takže ve výsledku je pláš 700×38, 700×42 težk¡í jak kevlarový 29×2,1.

        0 0
        • scalar  

          Crossové pláště s kevlarovou patkou běžně existují a váží cca 350 gr., např. Ritchey Speedmax, Kenda Small Block Eight, spoustu jich dělá Continental, např. se podívej sem:

          http://www.bikesport.cz/…use-trek143

          0 0
          • MD1  

            Omlouvám se za ignoranci, ale jaký je rozdíl mezi kevlarovou a drátovou patkou? Díky!

            0 0
            • scalar  

              S kevlarovou patkou jsou takové ty „skládací“ pláště, jsou lehčí než ty s drátovou. Většina krosových kol má pláště s drátovou patkou, jejich výměnou se dá ušetřit hmotnost na správném místě (u kol se to počítá dvakrát:-))

              0 0
              • MD1  

                Aha.. A má to nějaké nevýhody?

                0 0
                • scalar  

                  Jedinou nevýhodou plášťů s kevlarovou patkou je jejich vyšší cena :-)

                  0 0
                  • MD1  

                    Dobrý typ. Díky. Ale ještě k tomu Demonu a vidlici… Co mi radíš? Model 2008 neseženu. Je nějaká kloudná vidlice, která jde k modelu 2010? Děkuju!!!

                    0 0
                • jIrI___  

                  Vyšší cena a dřív se sjedou, protože zpravidla mají měkčí směs. Aspoň u MTB to tak platí.

                  0 0
          • Marskatin  

            Ale já vím, že existují,nepopírám to.

            A teď mi řekni kolik jich se skládací patkou existuje v širším provedení než na opravdový cyklokros tj. v šířkách 37–42? Aby nedošlo k záměně kros a cyklokros. 32 to je ještě silniční plášť :)

            Když už to má mít odprůženou vidlici tak čekám trochu víc drncání:) a tloušťka pláště má komfort celkem vliv. Já jsem zatím myslím na širší jak 37 nenarazil, možná existuje, ale rozhodně jich není moc aby si člověk mohl nějak vybírat.

            0 0
      • DaSnail  

        hmotnosť toho Demona sedela s katalógom?

        0 0
        • scalar  

          Tak to nevím, já jsem ho ani nesestavoval, hned po vybalení z krabice jsem ho rozebral a předělal podle sebe, ted¡ zrovna pracuji na druhé verzi :-)

          0 0
          • DaSnail  

            škoda, podľa katalógu vychádza pomer cena/váha pekne.

            0 0
            • scalar  

              To jistě, ale ta hliníková vidlice je hrozně tvrdá, nezapomeň, že je to taiwanská konfekce za pár korun…

              0 0
              • DaSnail  

                asi máš pravdu. nemám s čím zrovnávať, jazdil som len ocel.

                škoda že slečna potrebuje odpruženú vidlu. za tie prachy čo stojí crono xt by sa dalo postaviť niečo takéto … 8o)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.