Zajimave, podporim to. Nicmene jezdim sam a kdyz jedu na silnici, tak me ti retardi v autech drazdi zpetnym zrcatkem velice blizko myho loktu :D A i kdyz je to rovny usek bez aut v protismeru, tak aby naaaahodou neprejeli bud plnou nebo prerusovanou caru. Vsak to znate!
Znám, proto je vhodno jezdit tak, aby když tě chce řidič předjíždět, tak musel tu čáru prostě přejet.
flamewar in 3… 2… 1…
Taky tak jezdim, pac kdyz vidis nejakyho kokota, mas sanci jeste nekam uhnout a ne jet do pangejtu nebo vymetat kanaly.
Jen to občas chce holt ignorovat troubení.
+1 jezdím cca metr od krajnice.. jediné řešení jak na našich cestách zůstat naživu
Taky to tak dělám, ale jsou tu dva problémy – jednak prostě neslyším auto za mnou, takže do poslední chvíle netuším, že se blíží, tudíž blbec mě mine o pár cm tak jako tak. A druhý problém – pokud je v protisměru provoz, tak to auto vzadu, který neslyšíš ani nevidíš, má tři možnosti – a to znám jako řidič – přibrzdit a jet za tebou dvacet dokud v protisměru není volno, nebo tě předjet a narazit do auta v protismëru, nebo smést ze silnice tebe. Takže v tomhle případě radši jedu těsně u škarpy a modlím se.
a když tam místo cyklisty pojede traktor, řidič stejně nepředjede, pokud nebude mít volno. a do traktoru nenarazí. tak jaký je rozdíl mezi traktorem a cyklistou? buď může bezpečně předjet nebo ne.
No jo, ale ja mluvim o situaci, kdy te predjede tak, ze ty jsi tesne u krajnice, auto te miji o chlup a v protismeru je provoz. Adrenalin jak sviňa. Nebo aspoň pro mě na silničce zkušenost že radši to objedu po rozbité okresce. Ideální by bylo, kdyby v takové situaci auto nepredjizdelo vubec a pockalo, nebo te predjelo velmi pomalu.
JJ, sice tomu moc šanci nedávám, ale podepsáno … naděje umírá poslední.
„Žádáme tímto možnost při sportovní jízdě skupiny 8 a více cyklistů“
takze kdyz pojedou dve rodiny na vylet, tak nesmi, protoze nemaj dresy a nedrti Stravu? A celkove nektere ty argumenty v petici mi prijdou liche – napriklad tyto:
„Jedoucí skupina nikdy nemanévruje tak prudce, jako jednotlivci za sebou, tudíž je její jízda lépe předvídatelná“ – no tak ja teda nevim, ale balik cyklistu velikosti kamionu je podle me daleko nebezpecnejsi nez snura. ve snure jeden spadne a ostatni najedou do nej. v baliku jeden spadne a muzou se valet az do protismeru.
„sme díky tomu v Evropě na čele zemí s největším počtem usmrcených cyklistů na silnicích v poměru k počtu obyvatel“ – cira demagogie, velka cast nehod cyklistu je zpusobena samotnymi cyklisty.
dale definice velikosti – uvedomte si, ze maximalni pudorys kam by se balik vesel je definovan maximalni velikosti vozidla, tedy cca 2,5 × 20m. pokud pocitam nejaky odstupy vpredu vzadu, tak mi to vychazi ve dvou radach na nejakych 14 – 16 cyklistu s minimalnim odstupem (20 ani omylem pokud nejedou kolo na kolo coz je velmi nebezpecne). az jich pojede vic, rozdeli se na skupiny a mezi sebou umozni dost mista na predjeti? dost pochybuju. Uvedomuje si pisatel petice, ze i pro nej plati pravidla silnicniho provozu, tedy ustanoveni o dodrzovani bezpecneho rozestupu?
a pro tuto formulaci:
"V neposlední řadě je třeba si uvědomit, že agresivita a bezohlednost některých řidičů v ČR je pověstná a stále rostoucí a k vymáhání si absolutní přednosti na silnicích neváhají páchat mj. i nestíhané pokusy o vraždy cyklistů " ktera je vyslovena demagogie a pokus o rozestvani a postvani cyklistu a automobilistu proti sobe tuto petici rozhodne nepodporim.
+1000
nepodporim ani omylem
Lépe bych to nenapsal. Přidat se k této petici je z mého pohledu kravina.
+1
+1
Naprosto souhlasím. Jednou ročně se ve skupině asi 10 lidí vydáváme 700–800 km napříč ČR a neměl bych odvahu jim říct aby jeli vedle sebe. Ono totiž ani nelze shrnout všechny cyklisty do jednoho rance. Úplně jinak se chová skupina sehraných žiletkářů a jinak nesourodá skupinka cykloturistů. O chování řidičů ani nemá smysl polemizovat, je to stejné jako u cyklistů jsou řidiči slušní i bezohlední. Nakonec, často jde o ty samé lidi jen změnili dopravní prostředek. Je tady ale ještě jedna věc, cesty jsou u nás často v hrozném stavu a pokud na užší cestě pojede dvojice vedle sebe a budou uhýbat dírám, mohou se snadno dostat do protisměru. Nelíbí se mi ani definice „sportovní jízda osmi cyklistů“. Dopravní předpisy musí být co nejjednodušší. Kdo bude posuzovat zda jde o sportovní jízdu? A co když se dvojice ze skupinky opozdí, bude to ještě skupina osmi nebo ne? Byl by to stejný zmatek jako u cyklostezek kdy došlo ke třem druhům značení: jen pro cyklisty, smíšená a smíšená s určením pruhu. Kdo to ale ví a respektuje?
Naprosty souhlas se vsim…
Počet usmrcených cyklistů v celé Evropě z celkového počtu usmrcených při dopravních nehodách je 7%, v ČR 10%. Myslíš že v Evropě si cyklisti nezaviní nehody nebo je demagogie že 10 je víc než 7 ? OMG…
To sepisovals ty, ten blabol na ktery tu odkazuje zakladatel?
Zajímá mě jak to je což není problém najít ve statistikách na netu a nejsem tupá ovce abych si neověřil co kdo píše. S tím ty asi nemáš problém, takže jsi určitě šťastný člověk, protože máš o všem jasno už předem že? Kdyby ti auto úmyslně srazilo kamaráda a ujelo, taky by se ti možná zajídalo číst tady ty hejty…
to se stava vsude ve svete…
Četl jsem fakt výživnou diskusi na FCB RoadCycling, kde jsem našel tu petici a pak i vzkazy pod ní a nakonec í odkaz tady do toho fóra a mám pocit, že se takhle jinde (za sebe můžu posoudit Rakousko, Německo Itálii a Francii kde občas jezdím) fakt skoro nikdo nechová ani neuvažuje…
tak ti povim, ze nejvic jsem se auta bal v nemecku nekde u koblenzu, kdyz jsme v noci jeli po nejake malo frekventovane okresce. k nasi smule tu malo frekventovanou cestu zrovna vyuzivali mladi kluci k zavodeni v autech. ;-)
predpokladam, ze do zahranici jezdis do cyklisticky atraktivnich lokalit, kde je cyklistu vic a jsou na ne zvykli. u nas se vetsinu casu placatis kolem baraku, a proto mas trosku pokriveny pohled na vec.
Četl jsem fakt výživnou diskusi na FCB RoadCycling, kde jsem našel tu petici a pak i vzkazy pod ní a nakonec í odkaz tady do toho fóra a mám pocit, že se takhle jinde (za sebe můžu posoudit Rakousko, Německo Itálii a Francii kde občas jezdím) fakt skoro nikdo nechová ani neuvažuje…
kolik z nich jelo v balíku? Sportovní jízdu? S helmou?
Ehm… no… spíš akrobatickou jízdu… S flaškou… mnohem více než jinde v Evropě…;-)
Koukám, že říct že podporuji petici, která by mohla vést k obdobným pravidlům pro cyklistiku jako v sousedních zemích je celkem problém i na tady tom fóru… Nechápu že u nás se nejde chovat stejně jako v Rakousku, Itálii a Francii, kde jsem nikdy tolik nenávist nenašel :(
ono je asi nerealne chtit aplikovat to nej z ruznych zemi v jednom state. ;-)
kazdemu, kdo byl treba v te italii, trosku se zamysli a spocita si kolik baliku cyklistu potka v ceske republice a kolik v te italii, ma ohledne teto petice hned jasno. ;-)
kolem brna muzes pravidelne vidat 8+ balik akorat, kdyz je favorit na treninku nebo v sobotu silnicni svih od olympie. to se tyka takovych 50 cyklistu v pulmilionovem meste, coz je 0.01% obyvatel. celorepublikove to bude urcite jeste o nejaky rad min. ;-)
V Liberci by jsme asi taky občas měli problém složit 8 a více a ani nevím jestli je potřeba nějaký počet v Itálii nebo Rakousku, ale pokud vyloženě neznemožňuješ nějakým dementním chováním předjetí, tak tě nikdo nevytroubí ani nevytlačí do pangejtu…
takze sam vidis, ze by to nic neresilo. ;-)
A na druhou stranu by to teda nikomu ani nemohlo vadit že?Je to podle mě stejný, jako se změnily pravidla pro chodce směrem k jejich rovnocenosti vůči autům…
to si myslim, ze vadit to muze. jak sam uznavas, dana zmena nic neresi a nebyla by zadarmo.
tou rovnocennosti chodcu a aut myslis, ze auto musi davat prednost chodci na prechodu? :-)
Jasně, tu přednost (ne absolutní) chodců myslím. Je o vzájemném rozumu a toleranci, což samozřejmě nikdy nebude úplně fungovat, ale postupně se myslím povedlo zavést proti tomu co bylo před tím…
na kole jsi na silnici autu zcela rovnocenny, co se pravidel tyce. jsi fyzicky mensi, ale to je i osobni auto vuci kamionu. ;-)
Asi tak… Hlavně taky rozdíl chování řidičů ČR x Itálie absolutně nevyřeší to, jestli jedou cyklisté vedle sebe nebo za sebou… Kdo je ohleduplný, nepotřebuje vyhlášku. Kdo ne, vyhláška stejně nepomůže. Stav silnic je v Itálii také trochu jiný…
A jak jsem psal výše, ono to chce i tu ohleduplnost od těch cyklistů – oni jsou ti „slabší“ na silnici… Ne, že jich je osm, tak ať si ostatní políbí…a jedou jejich tempem…
Aha, takže ohleduplnost je třeba od cyklistů, protože jsou slabší… OMG!
To neděláš dobře, Jaromíre, s těma sirkama… :-)
:D no já se chovám tak, že čekám, že mě na silnici chtějí všichni zabít – nečekám že dostanu přednost kde ji mám, předvídám že ten co mě předjede pak prudce zatočí doprava a to i na kruháči, zaparkovaný auto otevře všechny dveře těsně přede mnou, vím že jsme ve slepým úhlu pro všechny skoro pořád atd… Na to už jsem dost starej, abych věřil v nějakou ohleduplnost či co :D
Myslím, že tady nikdo nepsal, že by auta měla jet za balíkem cyklistů padesát kilometrů třeba třicítkou. Ale řekni mi, kterého řidiče zabije, když se zdrží půl minuty, než projedou všechna auta v protisměru, aby mohl předjet druhým pruhem? Leda tak frajírka v báwu, který pak na semaforech začne troubit asi tak 0,01s poté, co skočí zelená…
No já jsem říkal, že mám pouze jednu špatnou zkušenost, kde jelo odhadem kolem těch 8 lidí do kopce, kéž by 30…, za nimi x aut, která postupně troubila (přiznávám včetně mě), protože jeli do prostředku silnice, kde nebylo moc vidět-resp.jak jeli i na šířku i na délku, tak by se člověk bezpečně (pro ně) nezařadil… Troubení s nimi ani nehnulo… Takže ano, ohleduplnost z jejich strany žádná… A to mohli v pohodě uhnout!-nejednalo se o půl minuty… Nevím, jak by se jim líbilo, kdybych pak já z kopce jel 20… Ale ano, je to jen 1 špatná zkušenost-ale je fakt, že je to asi jediná větší skupina, co jsem kdy potkal… Ale jako za cyklisty jsem se styděl… A ano, měl jsem kolo na střeše:-)
Jinak fakt máš pocit, že když je počet silničních cyklistů v menšině, tak je potřeba jim zakázat ježdění po silnici nebo je rovnou pozabíjet, jak jsem četl v těch reakcích silné většiny v plechovkách ?
tohle jsem tu nikde necetl. ;-)
To jsem četl nejvíc asi v diskuzi pod tou peticí. Ale i tady se najdou borci:
midlander 14.3.2017 10:31
A já navrhuju založit petici za přejíždění cyklisty na plný plyn. :-)
Případně :
MeridaMilda 16.3.2017 15:11
pro kola jsou snad cyklostezky ne ??? co nějaký brždění provozu ? kdo tohle vymyslel..
Tohle je taky samozřejmě totální blbost – takhle by se musely postavit cyklostezky úplně všude, nebo zakázat lidem jakoukoliv dopravu na kolech… To vypovídá o IQ autora takovýho výplodu, ale je to jen hloupý blábol.. Výzvy k zabíjení cyklistů jsou podle mě ale opravdu jiný kafe a v normální společnosti by tyhle individua začali okamžitě trestně stíhat ! Na silnic u nás každoročně zahyne 50–100 cyklistů, kolik lidí u nás pozabíjí každoročně třeba teroristé a jaký je kvůli tomu humbuk…
Tak mně zrovna to citovaný „přejíždění cyklisty“ připadá spíš jako překlep a mělo tam správně bejt „předjíždění cyklisty“.
Jako že myslel „petici za předjíždění na plný plyn“ protože teď si myslí, že z nějakého důvodu nemůže předjíždět cyklistu s plným plynem ?? Sorry, jako…
aha. ;-)
ono tezko podporit petici s argumentem ze kdo ji nepodpori tak z nenavisti, kdyz v samotne petici krome demagogie, lzi a nepravd ta nenavist je primo obsazena tez.. takze jinymi slovy – cykliste, podporte petici vyzivajici k nenavisti a kdo ji nepodpori, tak fasista! kdo neni s nami, je proti nam! Losnu nebo Maznaka!
pardon, „vyzyvajici“ pochopitelne..
Já jsem tady reagoval na komentáře typu cyklisti na silnici vůbec nepatří, ať projdou crash testem v 50 do betonu, přejet je na plný plyn, pokosit je jak lán obilí Johnem Deerem, atd. co se objevilo v komentářích. Mě je úplně jedno kdo co podepíše, nebo ne, to beru jako normální právo z Ústavy, ale ty asi reaguješ na nějakou výzvu a já žádnou nikam nedával, nebo reguješ sám na něco ve svý hlavě, nebo kde jsi vzal že kdo tu petici nepodpoří tak z nenávisti a je fašista ???
vtipný „nestíhané pokusy o vraždy cyklistů“ :-)
Jsem přesvědčen že i když by to dali zákonodárci do zákona, nezmění se lautr nic…
Kdo chce stejně jede vedle sebe a nikdy jsem neslyšel že by dostal flastr…na druhou stranu kdo chce dělat v autě naschvály, bude je dělat i tak.
Snad v životě jsem skupinu 8 a více silničářů nepotkal. Zbytečnost.
Já párktát jo. Obvykle jeli 3–4 vedle sebe, další předjížděl a na zatroubení jsem schytal spoustu nepěkných gest a výrazů (troubil jsem po tom co mi vjel ten trouba přímo pod auto v okamžiku, kdy jsem je velkým obloukem objížděl). Nicméně po zastavení už se nikdo k další diskuzi neměl. Na dresech měli logo nějakého týmu, ale už je to déle, takže nevím.
Za mě určitě ne.
nepodpořím takovou bejkárnu
Až bude kolo fungovat jako dopravní prostředek pro velkou část obyvatel, tak něco takového bude mít smysl.
Zatím není důvod.
Jo, protože se cyklisté budou zajisté někam „dopravovat“ v organizovaných skupinách. #facepalm
No třeba takovej cyklokurz 40 dětí za sebou, to je slušnej had
Tam ale pro mě není kolo „dopravním prostředkem.“ Taková skupina má pak mnohem blíže sportovnímu oddílu – viz OP.
Ale jinak máš jistě pravdu. Každý den vídám na silnicích tři takové dětské cyklokurzy. V červnu až pět. Je to vopruz. =)
spíš bych byl pro max. 4 cyklisty za sebou. Když je to had o více cyklistech, tak se to blbě předjíždí a je to nebezpečné.
Co založit petici, žádající o to, aby byl autor této výše uvedené píčoviny …pardon petice… veřejně kopnut do koulí tretrou značky SIDI? :-)
ono to není o petici. Musí se to prosadit už do autoškol a nějaká mentální výchova už tam. Aby řidič věděl už ze školy, že cyklista na cestě je běžná věc a jak se v situacích chovat. Pak nebude mít pocit (snad), že na cestě má jet cyklista „za krajnicí“, jinak překáží. Já jezdím kamion a nemám s cyklistama problém, ani na menších tazích, před horizontama atd. Prostě jen přibrzdit a počkat na vhodnou chvíli. Jak se vzájemě chovat, je potřeba učit obě strany už od startu. Malé děti ve skautech a podobných kroužcích, na táborech. Ve školách bývali akce. Řidiči pak v autoškolách, ne jen že cyklista existuje, ale že má na cestě kanály kterým se vyhýbá, nerovnosti který z auta nejsou ani vidět, boční vítr ktrerý může cyklistu rozhodit a podobně. Prostě vysvětlit oboum stranám, že to není zápas o kus silnice, ale rovnocené užívání a jak tedy si to vzájemě ulehčit. Protože i cyklista co čučí do země a udělá myšku před kanálem plynulosti a bezpečnosti nepřidá.
+1
Takhle rozumny nazor jsem uz dlouho necetl, diky.
Jo! K tomuhle imho člověk mnohdy dojde, až když ten provoz pozná/zažije z více úhlů, za volantem, za řidítky, ale i pěšky…
Tak petici rozhodně nepodepíši, ale pod toto se podepsat bych neměl vůbec žádný problém !
+1
+1 samozrejme. K " cyklista na ceste je bezna vec" je ale potreba cyklistum taky dovysvetlovat, ze „5 cyklistu v druznym rozhovoru roztazenejch po celym pruhu“ neni bezna vec- z tech „akci“ o dopravni vychove za komancu si pamatuju jako jasny dogma, o kterym nikdo nediskutoval, ze cyklisti jezdi za sebou, hotovo. A jako se perou s kanalama a bocnim vetrem, tak auta se perou s vyrazne vetsi rychlosti a vahou. Rozhodne nesdilim nazor, ze by cyklista mel " donutit" ty ohavny ridice aby se mu poradne vyhybali do celyho protismeru. Takze jo, snazit se maji vsichni spolecne, ale cyklisti maji jezdit za sebou, a v predjetelny dylce pelotonu, rekneme 18 metru ( nebo kolik je soucasna norma na kamion).
Super napsáno.
Nám teda učitel v autoškole nějaký 4 roky zpátky vysvětloval, že když sebou cyklista na krajnici mrdne doleva, tak potřebuješ bejt ideálně tak metr a půl od něj, abys ho nepřejel, ale esli se to děje všude, to netušim.
jasně, že se to učí v autoškolách, o tom to není. Je to o tom jestli ten řidič na toho cyklistu s prominutím sere, nebo na něj nesere.
Tak ono bohužel to platí i naopak. Skupina cyklistů jedoucí do kopce jede ve srovnání s autem docela pomalu. Když se rozloží po celém pruhu, je hůř vidět dopředu a neuhnou Ti ani o píď, tak to taky docela štve… Ono i ten traktor kolikrát uhne a nechá projet kolonu, co se za ním vytvořila-to je ohleduplnost… Stejně jako objíždění cyklistů v druhém pruhu, když to jde…
Ale když si taková skupina šlape, za ní 10 aut, která postupně začnou troubit,a s cyklisty to ani nehne (stačilo by trochu uhnout,na chvíli jet v řadě, nebo aspoň blíže k sobě), tak pak není divu, že to řidiče otravuje (mně se to teda stalo pouze jednou-taková naprostá ignorace-a to jako cyklista mám, myslím,ještě docela pochopení…)
to nijak nerozporuju. Ja chodil do autoskoly v roce 96 a uz davno predtim, za komancu nam vtloukali do hlavy, ze se jezdi po jednom. A kdyz jsme s klukama jezdili k rybniku, a ze jsme se teda kujva neco najezdili, nikdy nas nenapadlo jet vedle sebe.
A jestli mas 1 ziletku pul metru od cary, 1,5 metru odstup, tak precuhuju na na 3metrovym pruhu furt jen trictvrte metru – to protismernej ridic s mozkem v hlave vidi, trochu mi uhne a vsichni jsou spokojeny. Kdyz navic ziletka pochopi zadani a uhne na caru, tak je to jeste jednodussi. A jiste s kamionem nebo busem to bude trochu jinak, bo ty maj 2,5 metru. Se dvema ziletkama se ti totez ani omylem nepodari…
Tak tohle je snad ten nejblbější příklad, kdy se předjíždějící auto snaží nacpat mezi cyklistu a protijedoucí auto. Dost nebezpečná situace. Pak je tam tak málo místa že tě div nesundá zrcátkem a nemáš skoro kam uhnout. Z toho důvodu je lepší jet na kole kus od krajnice ale stále při pravém okraji, aby neměl místo kam se pokusit nacpat. Dyť mu stačí sundat včas nohu z plynu a vteřinu nebo dvě počkat.
za tenhle názor tě pár místních ukamenuje :D
Nechci rozjíždět flame, už se to tu řešilo mnohokrát.
Jen přidám postřeh z jednoho úseku, co jezdím do práce pravidelně. Je to jediných 500m, kde je poměrně provoz a nemůžu se mu vyhnout (pokud nechci jet celou trasu úplně jinak a tahle až na těch 500m je zase celá super).
Používám strategie obě, jak jezdit až úplně u kraje, tak si nechávat kolem 0,75m rezervu. Takže můžu dlouhodobě srovnávat na stejném úseku.
Když jedu dál od kraje, tak když jede něco proti a je málo místa na předjetí, tak to sice některé řidiče odradí a počkají s předjížděním.
Jenže na druhou stranu to neodradí úplně každého a ti co si myslí, že to ještě akorát stihnout (a vůbec nemají odhad jak jedu rychle) a pak musí hodit na poslední chvíli myšku aby nedošlo k čelní srážce s protijedoucím, tak to bývá mnohem nebezpečnější jak je tam méně místa (a tedy oprasí mě o to těsněji) i když se snažím v tu chvíli začít uhýbat ke kraji (když ale hodí prudkou myšku na poslední chvíli, tak se moc uhnout nestíhá).
Když jedu až u kraje (jedu na biku, takže v nouzi to vždy můžu poslat mimo silnici, ještě tak půl metru bez asfaltu tam skoro všude je), tak mě sice oprasí o dost více aut, ale na druhou stranu je méně těch nejtěsnějších oprasení, jak je tam více místa.
Kritickou situaci jsem měl jen jednu, kdy mě oprasil tak blízko, že už jsem myslel, že se kontaktu nevyhnu a sestřelí mě i když jsem se snažil uhýbat. A to bylo právě, když jsem si držel odstup od kraje.
Tedy nemám vůbec vyhraněný názor na to, co je lepší a postupně se přikláním spíše k ježdění až u kraje.
Ale je to i o tom na jakém kole jedeš a na jakém konkrétním místě. Tím myslím hlavně možnost nouzově to vzít až mimo asfalt v případě jízdy zcela u kraje. To na silničce je problematické a na některých silnicích není kam.
na široké silnici, kde se ty auta i s cyklistou v pohodě vlezou jezdím až u kraje, na úzké jedu metr od kraje, aby prostě zpomalit musel, pak ho klidně pustím, je docela rozdíl jestli mě oprasí rozdílem rychlostí 20 nebo 80 km/h. Jinak já předjíždím cyklisty tak, že jsem celým objemem auta v druhém pruhu.
Postředy co jsem psal jsou právě ze šířky silnice něco mezi (odhaduju 6,5m široká, teď dle měření na mapě mi vychází právě mezi 6 a 7m, měří to jen celé metry). Tedy když jedu u kraje, auto v protisměru jede také zcela u kraje a jsou to dva malé osobáky, tak se vejdou ještě tak, že mne předjíždějící auto má odstup ještě rozumný (je to ve městě, takže není problém předjíždění rychlostí 90km/h+).
Ale stačí, že ten proti jede dál od kraje nebo jedno z aut je něco lehce většího (malá dodávka) a už je to s místem horší.
A také je to o provozu. Když je malý provoz, tak prostě zpomalí a pak tě hned předjede, když je volno (když jedeš dále od kraje). Ale když je provoz velký a hned bych tím vytvořil velkou kolonu, která by mě neměla kdy předjet (v protisměru pořád něco jezdí), tak je to zase jiná.
jistě, hlavní je používat mozek, ale zas není dobré být za každou cenu subka v jedoucí v příkopu
+1! Taky jsem to zkousel, ale asi na to nemam koule jezdit dal od kraje :D Vzdycky se podvedome stahnu ke kraji, kdyz za sebou slysim auto. Mam to presne jak pises – kdyz jedu na silnicce do prace, tak vsechny useky v pohode, az na jeden cca 1,5km dlouhy, ktery je hodne frekventovany, tak ten musim prejet.
Já to v poslední době praktikuji tak, že jedu kousek od kraje a na poslední chvíli to strunu úplně ke kraji. Tím donutím řidiče trochu uvažovat před předjížděním a zároveň, když už mě předjíždí, tak mu uhnutím ke kraji ulehčím předjíždění.
s tímhle souhlas,také se to snažím praktikovat..dáváš jasně najevo silnice je volná,jeď (pokud u kraje není past)
řidič v autě za tebou vidí míň než ty a ještě si hlídá tebe ,který si výše,leckdy ještě máchnu rukou ,aby jel
jako řidič mám problém s koly (horáky) s extrémníma řidítkama co jsou „módní“ a rukama nemají široký profil…hodně to zkresluje,přijedeš k němu a zjistíš ,že je mnohem širší než se zdál z dálky..jo a ještě se snaží chrtit,ale moc mu to nejede,sotva 20km
Takže jsi ve svém elaborátu sepsal, že jsi svým dlouhodobým srovnáním nepřišel vůbec na nic. Ty bys byl ideální grantový vědec.
jo, taky mne to učitel v autoškole před těmi 26 (?) lety vštěpoval do hlavy. Jenže u nás, v tom břeclavském „sajgonu“, kde na kole jezdí každý, to je/byla nutnost. :)
Když spadne doleva, tak se můžeš vyhnout myškou doprava :-)
Tesat do kamene. Líp to napsat nejde. Za mě A+++
Jenze k tomu male nikdo nevede. V parku kde máme vyznačené bruslarske stezky venci rodice haranty na kolech, odrazedlech atd. Kdyz decko jezdi ze strany na stranu a bruslari vjede do cesty, rodice se jeste chechtají tomu jak bruslar skáče do trávy a nebo leti do krovi. Ja jako maly si pamatuju jak mi rodice porad říkali, jezdi se vpravo, jezdi se vpravo, jezdi se vpravo. Ted nic, serou na to, proto to vypadá na cestách jak na divokem zapade. :-\
Pokud svůj dopravní prostředek bezpečně ovládáš, doporučuju s citem oprasit, smyk, zvonek atd. A mít připravenou nějakou vychovnou hlášku pokud by matka prudila. Nebo to vysvětlit i to mu dítěti.
Hlavně nic nehrotit.
Píšu to z pozice létajícího bruslaře. Nepomáhá nic, když upozorníš rodiče, koukají na tebe jak na blázna, co se jim sereš do výchovy a při druhém kole projíždíš vedle nich a je to to samé. A navíc to dělají i oni. Na kole je mi to jedno, objedu, vystraším, poslechnu si nadávky, ale ty brusle jsou nebezpečné.
Pak mě to přestalo bavit a z cca 500km na bruslích za měsíc se stalo tak deset km za rok. Loni už ani to ne.
proc jsou ty brusle nebezpecne? ze jedes moc rychle a nemas je zcela pod kontrolou? za to rodice ani deti nemuzou. ;-)
spíš to, že případná srážka bolí víc tebe než sraženého. Proti kolu třeba
Bohužel je trendem se chovat jako nesvéprávný debil a tvrdit, že všichni okolo musí předvídat, co nepředvídatelného udělám. A když je takhle od mala vedené dítě, vyroste z něj jen další debil. Takže zašpuntovaný uši, na přechod bez rozhlídnutí, …
Netvrdím, že socík stav, kdy lidi uskakovali autům, byl dobře. Ale opačný extrém teda taky ne. Dělá to z lidí medvídky koaly, kteří se pak ani nestačí podivit, co to bylo za kočku, která je sežrala.
beru jen, co tu pise jeniiiik:
„Píšu to z pozice létajícího bruslaře. Nepomáhá nic, když upozorníš rodiče, koukají na tebe jak na blázna, co se jim sereš do výchovy a při druhém kole projíždíš vedle nich a je to to samé.“
podle me se na nej rodice divaji jak na blazna zcela pravem. ;-)
Věř že i ty brusle jde mít pod kontrolou. Ale když ti na poslední chvíli uhne děcko/dospělých/kdokoli k levému kraji neuděláš nic. Sejmul bys ho na kole, na koloběžce a možná bys do něj vrazil i kdyby si tam behal. Jinak to klidně porovnám s tím, když jedeš na bajku po hlavní a trefí tě auto z vedlejší. To taky nemáš bajk pod kontrolou?
To upozornění rodičů bylo myšlené tak, že když vidím pitomce, kteří nechají jezdit děcko nebo sami jezdí/chodí zleva doprava a upozorním je na to, tak se nic neděje a serou na to. Pak je míjíš podruhé, potřetí…a je to to samé. To tě omrzí přibržďovat furt dokola. Samozřejmě okolo nich nejedu jako *****.
Na kole blbce objedeš třeba po trávě, na bruslích ne.
Teda já nejsem žádný bruslař, ale po trávě už jsem jel mockrát
vsecko mas pod kontrolou, ale jen do urcite rychlosti. pokud pravidelne nekoho srazis nebo padas do krovi, mas dve moznosti – zpomalit nebo se zlepsit. ;-)
Ok, tohle neřeš. Prvním příspěvkem jsem chtel říct, že tam kde není výchova, tak těžko pak někdo bude dodržovat pravidla. A povědomí o tom, jak se jako cyklista, chodec atd. mas chovat neziskas, kdyz decka na základce 1× vytáhnou na dopravní hřiště. Dal je to jedno s druhým. A klidne tady říkej, ze mam umet lepe na bruslích, je mi to jedno. Přitom by stačilo aby chodci, cyklisti atd na bruslostezce v parku chodili vpravo a nechali se normálně předjet/objet. Autem taky nejezdíš po levé straně a cik cak po ceste a neříkáš ostatním, že mají mit své auto vic pod kontrolou aby te minuli, ne?
Bych ty namachrovane pumpickare jedouci vedle sebe a plkajici nakopal do ******.. Od toho je cyklostezka si to uvedom ty jantare.
a per tam velkou!
s pumpičkama souhlasím :)
Suhlasim a pridavam – ne, ani na cyklostezkach to nemozu robit. Cyklostezky su casto moc uzke a dvaja cyklisti vedla seba ju celu obsadia. Najhorsie je to v pekne slnecne dni ked vyjde na bajk naviac takychto ignorantskych jantarov.
+1
přijde mi skoro neuvěřitelný, že si někdo myslí, že formace cyklistů 1×8 je v provozu bezpečnější než formace 2×4.
by mě zajímalo, kolik takových exotických útvarů řidič potká ročně, aby na to muselo být pravidlo, všichni to dodržovali a chovali se tak…
skupinu víc než osm cylistů jedoucích za sebou? V sezoně ve „výletnických oblastech“ běžně. 20m dlouhej štrůdl kolikrát prostě předjet nejde aniž bys je neohrozil…
A co 8 × 1? :)
zavřít oči a pustit stěrače:)
Tak tohle je z mého pohledu jakožto cyklisty tak i každodenního řidiče naprostá stupidita …
tak tady evidentně moc podpisů neseženou:-)
tak co taky cekat na foru ktery se jmenuje Bike-Forum, ze :)
Asi by to chtelo jit treba na bmw forum nebo tak neco …
Nějak si nemůžu vzpomenout, kdy se nás na silničkách sešlo víc než 8 :-)
Podepíšu ti petici proti zmrdství a bezohlednosti, to je kámen úrazu, když se vyřeší tohle (obecně), bude po problémech…
Tohle je směšné.
Krásně napsaný. Souhlasím. I já bych podepsal. Zkusme se k okolí chovat tak, jak bychom chtěli aby se okolí chovalo k nám.
jj, přesně tak. A proto taky na silniční švihy jezdíme do Rakouska.
Nejhorsi jsou ti co jezdi jen na kole nebo jen autem..
PRESNE!
No to bohužel není tak úplně pravda, není vyjímečný že tě oprasí ****** v autě s bajkama na střeše. Speciálně loni kolem Jedovnic jich bylo nečekaně dost.
I když by se dala očekávat znalost problematiky a určitá ohleduplnost, tak to není vůbec pravidlem. Ono to že si někdo párkrát do roka sveze prdel na bajku kolem baráku ještě nemusí znamenat, že to prostě není *****.
Presne tak, tiez mam par podobnych skusenosti, a vacsinou na tej streche boli enduro alebo dh bajky. Chlapci si asi myslia ze ziletkar a xckar je len nejaky chudak co nema na auto, aby sa presunul do svojej destinacie.
Bych spíš udělal aplikaci, do které by mohli řidiči – „rallye závodníci“ napsat kdy kde pojedou, a skupinky žiletek by věděla že tam v tu dobu nemá jet :-)
no a jak bych jel já, tak raději ať nejede cyklista žádný
A poldové by věděli kam maj píchnout radar. :)
Zakládám petici za věšení idiotů na lampách…
pod takhle naivne formulovany text se snad nemuze podepsat ani ten, kdo se zakladni myslenkou souhlasi. :-)
trochu jiný návrh-
Povolit řidičům aut při předjíždění cyklisty přejet plnou čáru.
Nebude hrozit postih a tak bude předjíždění s větším a bezpečnějším bočním odstupem.
Souhlasí se mnou někdo?
doufám, že ne
to se jako někdo při předjíždění cyklistů omezuje tou namalovanou čárou na cestě? :-) já to beru jako značení kde se nemá předjíždět, né že se nemá přejet kolem.
plnou caru muzes prejet, akorat pokud se vyhybas prekazce. a cyklista prekazka neni. ;-)
traktor, klaďák a cyklista jsou pevné překážky :-)
cyklista moc pevný není. Je vidět, že jsi ještě ádnýho nepřejel.
a ty? jaky to je – jen tak to drcne, nebo i zakňučí?
nejdřív si trochu zaknučím a pak bývám dost sprostej.
spousty, ale nejsem *****, abych ho nepředjel, když do protisměru nic nejede. Nebo abych ho oblízl zrcátkem, aby mi kolo nepřejelo čáru. Dneska ráno jsem na kole dojížděl ke křižovatce, už tam byla plná čára a odbočoval jsem doleva tak jsem si najel blíže ke středu. Borec v dodávce mě ještě švihnul 20m před křižovatkou, plná neplná.
To už se ale dostáváš do míst, kde si může řidič určovat, kdy smí a kdy nesmí přejet plnou čáru.
kdyby ti dal policajt flastr za to, ze dodrzujes odstup od cyklisty a prejedes kousek plne cary pri jeho predjizdeni, tak to by musel byt megasulin. Vim, i taci se najdou! :D
Řekl bych, že by to pokutovali standardně s argumentem, že bys měl dostatečně zpomalit na bezpečné předjetí a zároveň nepřejet plnou. Ještě by možná přimhouřili oko u jedné plné čáry, ale u dvojité už těžko.
protože na užší silnici legální způsob jak předjet cyklistu na plné čáře neexistuje. Buď přejedeš plnou nebo nedodržíš odstup..
no vsak to je tak, jak pises ..... a nebo za nim pojedes az k prerusovane! :D
no v autoškole jsem to na úzkých cestách dělal.. všichni tě maj za kreténa (včetně cyklisty), ale jiná správná možnost prostě není
Tohle treba krasne funguje v ITALII!! V serpentýnách, ja s bandou na skládačkách, jedeme jak s hnojem a pravidelne ridici cekali at muzou predjet. I v Rime v tom dopravním pekle jsem se na bajku citel lepe nez v maloměste! Bydlím v Opave.
ten odstup od cyklisty je nekde ve vyhlasce pevne definovany?
netusim … abys ho neomezil / neohrozil ne?
Neni. Beru pul ( spis trictvrte) metru jako absolutni minimum pri predjizdeni malym rozdilem rychlosti.
a o tom to je. nevim, proc bys nemohl autem predjet cyklistu na plne care aniz bys porusil predpis? staci neprejet ani plnou caru ani cyklistu. :-) budeme-li predpokladat, ze se do pruhu auto i cyklista vlezou a cyklista predjizdeni neumozni, porusuje predpisy on, pac se ma drzet u prave krajnice. ;-)
na tohle zadne predpisy nepomuzou. bud clovek v sobe slusnost a ohleduplnost ma nebo ne a je jedno jestli na kole nebo v aute. ;-)
Tak jestli kazde predjeti pri kterem cyklista zustane nazivu povazujes za legalni tak pak mas samozrejme pravdu :)
No v té české bohužel ne, tam je jen uvedeno v „bezpečné“, což si kdejakej ****** vysvětluje tak, že se tě jen nesmí dotknout.
Ale v civilizované Evropě to bývá a dodržuje se to. Většinou minimálně 1,5m
Citace :
Například v sousedním Německu, kde byla stanovena minimální vzdálenost mezi
automobilem a cyklistou od 1,5 do 2 m. Také ve Francii je již dlouho stanovena
vzdálenost 1,5 m. [30] U dalších sousedů v Rakousku je také odstup stanoven na 1,5 m.
[31] Stejně tak je tomu v Portugalsku. [32] A nebo v Austrálii, je boční odstup stanoven
na 1 m při rychlosti do 60 km/h a na 1,5 m při rychlosti nad 60 km/h. [33]
Tady je celkem zajímavá diplomka na tohle téma.
Ď
Pokud se ocitnu v situaci, že hrozí oprasení při předjíždění, tj. relativně široká silnice, kam se jen tak tak vejde cyklista, auto ve stejném směru i auto v protisměru (ale je to natěsno), jedu prostě tak, aby se nedalo předjet, když zrovna jede něco proti. Sorry jako, ale cyklista je úplně stejný účastník silničního provozu jako auto, tak se řidič neposere, když se zdrží dvacet vteřin a pak předjede protisměrným pruhem, beztak by ho místo toho zdržela třeba červená na světlech. Situace, že by jela proti tak dlouhá kolona, že by se nedalo předjet několik kilometrů, nastane leda tak ve špičce na silnicích první třídy a tam na kole v tu chvíli vjede leda sebevrah. Navíc na takových silnicích jsou většinou hodně široké krajnice, tak se dá jet tam a nezdržovat vůbec.
na školení povídali že je to vzdálenost kdy sedí cyklista na kole, a když se vyvrátí do cesty tak tam kde dopadne hlava :-)
menší kousci mají menší bezpečnou vzdálenost :-)
Na to, že auto nesmí při objíždění cyklisty přejet plnou čáru nás upozorňovali u referenčních zkoušek. Ve výsledku to znamená, že ti co nedají na zdravý rozum, se snaží nacpat mezi mě a plnou i v případě, že na kilometry daleko není vidět auto. Takže já souhlasím s přejížděním plné, pokud se jedná o bezpečné předjetí.
Ještě k danému tématu trochu z jiného úhlu. Délka plné čáry je navržena podle mě podle auta jedoucího 90km/h rychlostí. V případě cyklisty na začátku plné to znamená, že k nebezpečnému úseku je třeba ještě půl minuty daleko, přesto už ho nelze objet. Navíc objetí cyklisty jedoucího 25km/h nevyžaduje takový prostor a čas jako třeba traktoru s obrovským přívěsem jedoucím 60 km/h.
Co se týká bočního odstupu při předjíždění, tak tu vzdálenost 1,5m, už by konečně do zákona měli dát a začít ji postihovat.
podle me v miste, kde je videt na kilometry daleko, nebude plna cara. ;-)
Pokud se bere cyklista jako prekazka, muzes ho predjet i pres plnou. Ja ho beru jako prekazku a tezkou hlavu z prejeti plne nemam. Navic jako ***** vetsinou predjizdej blbci co stejne letej na okresce 120, tak nevim proc najednou dodrzujou plnou caru.
Nepodpořím ani náhodou, je to ptákovina. Ani jako řidič, ani jako cyklista.
Mno, tak snad abys to zamknul, né? Tady pšenka nepokvete.
Cela ta petice je totalní kravina jezdím každy den autem.
Podepíši petici za povinnost zařadit se za sebe při dojetí autem. Už to začíná, silnice kde není kudy předjet, a dva mektající idioti metr vedle sebe. Troubení nemám rád, ale jinak to nepůjde.
Kdyz muzes bezpecne predjet jednoho, tak predjedes bezpecne i dva. Co tam mas dal?
Treba vyhlasku? Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou. Co tam mas dal?
:) ja tam nic nemam. Ja tu nebrecim, ze neumim bezpecne predjizdet. To ty tu skuhras, ze jeden je OK a dva jsou moc.
Já něco mám, trochu to bolí, ale funguje na 100%. Vyzkoušené :)
Hemoroidy? ;)
Ty taky:)
BTW jeden je OK, dva se dají, dva kkti přes celej pruh co neuhnou ani o píď nemůžu vystát.
Taky při nutných přesunech po málo frekventovaných komunikacích jedem občas vedle sebe, ale koukám za sebe a okamžitě uhybám jak je na obzoru auto.
Na hlavních tazích, vedle sebe a přes celý pruh ( jak mají někteří „lycraři“ v oblibě) nechápu.
Souhlas s Lucasmcl. Jen tohle zadna vyhlaska nevyresi. Kdyz je clovek bezohledne hovado tak to respektovat nebude.
Zrovna vcera jsem potkal cestou z prace jednoho silnicare, co to vesele vzal par set metru protismerem protoze by mu to, v jeho pruhu, na silnicce drncalo. To, ze za nim jela ctyri auta asi kilometr a mohla ho v klidu predjet, to ho naprosto nezajimalo. Chtel bych vedet jak by se tvaril, kdybych ho podjel zprava.
jo některý useky silnic jsou mordor, klidně bych jel za krajnicí, jenže je tam bordel, kamínky, střepy nebo díry. Ale já většinou jezdím trasy co znám, tak mi přijde lepší se takovým silnicím vyhnout a vybrat si jen ty s pěkným asfaltem
Krásně napsaný. Ještě bych doplnil, že pokud je dotyčný bezohledný Hovado, tak je takovej i jako chodec, cyklista i automobilista. A to se opravdu zákonem nevyřeší..
+1
Ja bych tem zavodnikum naopak zcela zakazal jizdu po normalni komunikaci. As si jdou trenovat na zavodni okruh k tomu urceny. Tam muzou jezdit i tri vedle sebe.
jo, závodníci na okruh, MTB do lesa a commutery na cyklostezky. silnice autům!
Ale jenom pokud nejedou moc pomalu:) Btw. tady jsou příspěvky, které by někdo čekal někde na tuning foru a ne na bike foru.
Ano cyklisti se nekdy chovají jako prasata, ale jako ridic, jsem zazil minimum takových případů, zatímco jako cyklista mě nějaké auto oprasí skoro každou vyjížďku…nechápu, proč si všichni účastníci provozu nedokážou uvědomit, že tady jde opravdu o zdraví a trocha ohleduplnosti vás může stát pár sekund Vašeho času, ale v důsledku může zachránit život…
P.S. Psáno pod dojmem toho, že mě dnes nabralo auto…
A kde presne ty zavodni okruhy jsou?