• Darius

    Loni jsem objevil kouzlo pevne vidlice, a tak SID pro letosek putoval do krabice. Najednou, tak mesic zpatky, me zacaly trapit caste prurazy na prednim kole (na zadnim nic). Imho jezdim porad stejne a foukam stejne tlaky. Predek 30psu, zadek 35psu, jezdec 75kg, rafky DT 4.2d, duse 120g. Typicka situace: jedu rozbitejsi kamenity sjezd nejlepe plny listi, takze prd vidim, ucitim malou ranku a nekdy ani to ne, dole ujedu tak 500m a pak najednou je plast prazdny… uz jsem zacal uvazovat u bezdusich, ale bojim se znicim rafek… vydrzi neco ZTR 355 nebo FRM 388? Do C-maxu nejdu, na to mam 240ky moc rad.

    Anketa: jak se vyhnout prurazum s pevnou vidli na prednim kole?

    10x
    48%
    UST
    2x
    10%
    0 0
    • Georrge  

      přední kolo je mnohem náchylnější na rázy než zadní, a navíc když ještě foukáš nižší tlak, tak se nediv. Přifoukni, nebo hoď bezduše, ale pak asi pro změnu zrušíš ráfky…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • nox159  

      dej tam objemnejsi plast…

      jinak 30 psu na 75kg je relativne dost…

      0 0
      • JakeF  

        Dost s duší? :) Já když to s dušema zaprasil na 45psi, Foxkou a o 10kg míň, tak jsem to stejně cvaknul.

        0 0
        • bagr84  

          To bych rád viděl :)

          0 0
          • JakeF  

            Co bys rád viděl? Až tak těžký to nebylo, stačilo v dostatečný rychlosti šikovně trefit šutr. Ale když o tom tak přemýšlím, tak už nevim, který to bylo kolo, na TB asi zadní, na Plešivci spíš přední.

            0 0
          • jIrI___  

            Zas jako takový problém bych to neviděl. Já udělal snakebit na plášti (!) nafoukaném na necelých 40 psi, vážím 80 kg… Jinak 30 psi na 75 kg a s duší mi připadá tak akorát.

            0 0
        • nox159  

          jasne vozil jsem cca 20–25 psu s dušema a bez problemu… :)

          stejne s pevnou poradne nezaprasis protoze by ti to urvalo ruky…

          jinak pokud se tohle tobe fakt povedlo tak pro tebe plati ta posledni kolonka v ankete :D

          0 0
          • JakeF  

            Tolik jsem do duší foukal akorát na sníh :).

            Povedlo, no… Když člověk nechce jet pomalu, tak je občas lepší to vzít přes ty šutry a doufat, že to duše ustojí, než se přizabít při pokusu se jim na sypkým podkladu vyhnout. Teď s NoTubes jezdím kolem 30psi a ráfek jsem ještě netrefil.

            0 0
            • nox159  

              stejne nepochopim co te vedlo k tomu foukat na 60kg 45 psu :)

              takove kraviny jsem delal kdyz jsem na kole zacinal…

              0 0
          • JakeF  

            Jasný, hlavně že to tady zrovna řešíme :D. Jsem zpátky ze švihu, po 10km jsem u Točníka procvaknul RaR fouklej lehce pod 2atm a následně se mi povedlo ulomit ventilek při snaze klepat pláštěm s nasazenou pumpičkou :). Ale nejsem si jistej, že jsem ho cvaknul tady, co je ta fotka, možná o kousek vejš, kde je takovej přírodní schod, kde to člověk musí poslat vzduchem skoro na placku do kamenů, jinak by hrozilo zaseknutí předku a polet přes řidítka. Ale myslim, že zrovna tohle je případ, kde už defekt není až tak o technice jízdy jako spíš o materiálovejch limitech lehkejch závodních plášťů na pevňáku.

            0 0
            • nox159  

              z prava se to da v pohode objet a zleva skocit ne ( beru z pohledu jak se na to divam) – dopad je celkem slusny…

              samozrejme fotka muze klamat…

              jinak do šutru jsem dneska nekolikrat naskakoval z FF a prezil ( testuju jestli to vydrzi zavody nebo ne a zatim to vypada ze vydrzi :D )

              btw: proc klepes plastem z nasazenou pumpou?

              0 0
              • JakeF  

                No, ta fotka docela klame :). Zprava je to tak, že člověk se slušnější technikou to projede, zleva to někdy zkusim, ale už je to na hranici, středem je to podle mě na pevňáku nejetelný a skákat podle mě nemožný, těsně nad tim i pod tim jsou vracečky, takže člověk nahoře nemá zrovna moc prostoru se srovnat a dneska jsem to jel celkem rychle, že jsem měl problém se do tý druhý vracečky vejít i bez skákání.

                Proč? Jsem byl línej jí sundavat, mě nenapadlo, že to ten ventilek nerozdejchá :D.

                0 0
                • nox159  

                  spis mysleno proc klepes s kolem obecne… :)

                  jinak pravda z fotky se blbe soudi…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Bylo to cvaklý tak, že byly dvě cca 3mm díry mezi figurama vzorku a jedna těsně nad patkou, kam by se tmel jinak nedostal, tak jsem s tím zaklepal, aby se tam dostal taky.

                    0 0
                    • nox159  

                      ttj sem nevedel ze mas porad to no tube – ja mam takove stesti ze kdyz jsem prorazil RR tak mi vsechen tmel vycakal na zada :D

                      0 0
    • Rychlej turista  

      Spíše, než ráfek, by bylo zajímavější uvést, jaký plášť jezdíš, protože ráfek na ty průrazy asi moc vliv mít nebude :-)

      0 0
      • Darius  

        Zodpovedny plast je Conti Mountain King 2,2" Supersonic, zadny velky balon to neni, vyska bez vzorku cca 47–48mm. Zrovna se chystam koupit neco noveho dopredu, tak si rad necham poradit. Vzadu si spokojene hovi Nanoraptor.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Výška 47 mm bez vzorku je už pořádný balón. Pokud se ti to ale i tak daří cvakat, tak pomůže maličko přidat tlak a hlavně si na ty kameny dávat pozor a nenajíždět do nich natvrdo. Šířka duše na to nemá vliv, ta pomáhá pokud bys měl hodně pomalých defektů.

          0 0
          • Darius  

            NR je vyssi, ale dopredu potrebuju vzorek, zatim jsem chtel nasadit X-king, i kdyz zacinam pochybovat, zda by nestacil Raceking

            0 0
    • pustipav  

      Pevna vidla nema zadny kouzlo :D

      0 0
      • Darius  

        nevis nic:D

        0 0
      • hribik A1  

        ty snáď nevidíš kúzlo v tom, že keď pred teba z krovia vyjde nepozorný pešiak, a ty sa mu v poslednej chvíli vyhneš cez poriadnu dieru, vyletíš do vzduchu a skončíš rovno na ňom? nevidíš snáď kúzlo v 3 mesiacoch spolu s ním v nemocnici, roku PN, pár rokoch súdov a právnikov.. :-)

        0 0
    • Flegmatik  

      Stodvacetigramová duše… to je nějaká odlehčená verze, ne? Co tam dát normální, 150–160 g, která by snad více vydržela?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • o5majkl  

      v anketě mi chybí možnost „zahodit pevnou vidli“… já sám ji nasadím max na dva závody ročně, ale jinak mi to příde úplněj nesmysl na jízdu v terénu. To co tim získáš na silnici a do kopce 2× ztratíš v terénu a z kopce… jinak bezduše sou jasná volba…

      0 0
    • MlokCZ  

      Pláště vozíš poměrně objemné. Tlak mi přijde ok.

      Je mi ale hodně divné, že tak často prorázíš a přitom téměř nic necítíš.

      Je to opravdu proražené? Není třeba špatná páska v ráfku?

      Já jezdil pevnou v terénu jen bez duší a klidně jen na 20psi přední (mám 70kg). A ve chvíli kdy jsem měl pocit, že by to mohlo jít na předním až k ráfku, tak jedině v situacích, kdy mi to málem urazilo ruce když jsem něco většího přehlédnul.

      0 0
    • Darius  

      ani jsem necekal tak zajimavou diskusi

      ono to neni tak zle, ze bych prorazel kazdou vyjizku, ani kazdou druhou ani treti… jen se mi to povedlo za posledni 2 ze 4, tak me napadlo, jestli neco neni spatne… zatim to tedy vidim takhle: trochu prifouknu, v neprehlednych pasazich malinko zpomalim a mezi tim vsim se naucim jezdit… pokud nic nezabere, duse vyhodim a investuji do Notubes

      0 0
      • mr.antik  

        To je rozumný. Ono když do listí nevidíš, není uplně ideální jet kule – podle mě zbytečnej risk který nic nepřináší…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.