mám brzdy shimano a mám problém stím že pískají jako když jsou zamaštené ale kdyz je odmastim po kilometru je to pískaní zpět zkoušel jsem šmirgl papírem přejet destičky ale ani to nefungovalo tak už nevim
mám brzdy shimano a mám problém stím že pískají jako když jsou zamaštené ale kdyz je odmastim po kilometru je to pískaní zpět zkoušel jsem šmirgl papírem přejet destičky ale ani to nefungovalo tak už nevim
A to zacalo z niceho nic? Nebo po myti kola nebo po zimni odstavce kola?
Cim si cistil kotouc a jak odmastil desticky?
Delaji to predni i zadni brzda?
Netece ti olej ze trmenu kolem pistku?
olej kolem pístku neteče, a začne to vždycky tak že po odmaštění asi po 3 4 zabrždění to začne řvát a dalším bržděním se to jen zhoršuje, čistil jsem odmašťovačem muc-off,zkoušel jsem jeste čistič brzd na auta ale nic nepomohlo
Pokud jsi nějak zamastil omylem i desky, tak obzvlášť organické desy (resin) mastnotu vcucnou velmi rychle a odmastit to skoro není možné. Někdo je vypaluje nad plynovým hořákem (pozor na saze) anebo v troubě. Vzhledem k ceně destiček je lepší je vyměnit za nové.
Kotouč se čistí snadno odmašťovačem na brzdy (na auta za cca 70kč).
Zamastit brzdy lze snadno například při přepravě kola na autě, hlavně na držáku na kouli. Nebo při neopatrném mytí kola, kdy ti bordel steče do třmenu. Nebo při stříkání kluzáků vidlice silikonovým sprejem. A tak dál. Možností je mnoho.
Otázkou je, co tam máš za destičky a v jakém jsou stavu. Taky styl brždění má na to vliv. Pokud brzdíš jen slabě a dlouze stojíš na brzdě, tak vlastně jen leštíš kotouč a destičky, až se ti tam vytvoří taková sklovitá vrstva, která moc nebrzdí a píská. Ale ta jde obrousit smirkem.
Organické, nebo semiorganické destičky jde považovat za neodmastitelné. Mastnosta se do nich vpije.
Ono „řvaním brzdy“ muže byl taky hnutý třmen, nebo posunutá osa v patkách.
Presne kvuli rvoucim brzdam jsem ted kupoval nove desky. Stare byly skoro uz na konci zivotnosti, tak financni ztrata nebyla vysoka. Nicmene organiky opravdu neodmastitelne.
Zamaštěné desky se dají „vypálit“.
Ne vždy. Organické nesnesou moc vysokou teplotu – ne vždy je možné je vypálit aniž by je to nepoškodilo.
Mely 6000 najeto a uz si duchod zaslouzily o)
Jako uprimne kdo jezdi denne do rachoty zlate Vcka. To zamasteni je hned ani se nemusim moc snazit.
Jo a všude černej svinec z špalíků a ráfku, furt štelování zatuhávajících čelistí…
Souhlas s Jokobo
Mam na dennim dojizdedle do prace mini v xlc s kvalitnima spalikama ok coolstop, jezdim na tom od dubna do rijna, nic nesteluju, nic nespini, neserizuju.
Absolutne blbovzdorne, ted treti sezona a stale ok, na pristi rok je vymenim.
Teren je zapad od Prahy po stezkach nahoru dolu mezi poli, takze brzdim dost
Z hlediska udrzby a spolehlivosti mi vecka prijdou pro denni mulu do prace uplne nejlepsi, v brasnicce 2 nahradni spalky a lanko a vse po ceste opravis.
S hydraulickyma neni co po ceste opravovat. Na jihozapad od Prahy dojizdim do prace celorocne. Neni nic lepsiho nez kdyz ti na veckach v zime namrzne rafek. :-)
Pokud se bavime o zime a namrzlem rafku tak souhlas, jak jsem psal, vozim to do prace od jara do podzima…
V zimě bude stejně špinavé celé kolo. Ale nechápu jak někdo může zamastit desky…
Neni špína jako špína, „mletej ráfek a špalky“ nejdou moc dobře umýt, kotoučová brzda dělá bordelu daleko méně a kolo je pak špinavý akorát od bahna a spol. což jde dolu snadno. Nejlíp je to vidět na silničkách s pláštěma se světlejma bokama. Na kotoučovkách je to v klidu, na véčkách to světlý moc dlouho nevydrží.
Tak jsou experti co „pěkně poctivě“ udržují kolo WDčkem a podobnýma věcma, to je pak zamaštěné raz dva. Když se dlouho jezdí s mastnou tak se vyleští kotouč a jen odmaštění nepomůže. To samé když někdo neumí brzdit pořádně, mastný to neni ale stejně to kvílí a nebrzdí. Já tyhle vyleštěný kotouče vždycky beru po vyčistění smirkovym kartáčem do vrtačky, krásně to obnoví povrch a odstraní případné zbytky mastnoty.
A pak jsou jini experti, co fantaziruji doma ve sprse, na kole poradne nejezdi, ale na BF delaji brouka pytlika. Poctive WDcko.
Z toho ráfku odejde minimum a špalky u mne vydrží sezónu. Desky také. Světlé bočnice nevozím, je to hnusné a rychleji degradují. Není co řešit..
Pokud si někdo udržuje kolo sám, tak to udělá jednou. Pokud není úplný dement.
Zásadní je nebrzdit:)
Na denní dojíždění spíš torpédo, bubnová brzda nebo roller brake, zkrátka něco co je uzavřený a svinstvo se nedostane ani ven ani dovnitř.
Zkus vzit smirglem i kotouc
zkoušel jsem nepomohlo
:)
Odmasti kotouč a dej tam nové destičky, všechny ty pokusy o odmaštění destiček stejne funguji všelijak a není nad to když je prepálíš horkovzdušnou pistoli a při zabržděni se rozpadnou. Při ceně těch destiček to nedává smysl.
Vsechny rady uz dostal. Ted je to uz na nem. Snad se dovime vysledek.
Já to mám stejný přes kopírák už několik let :-)
Mám brzdy Hope mono M4.
Už jsem si zvykl a používám je místo zvonku, funguje to dobře. Ale mladej, když se mnou jede, tak protestuje, že mu ten zvuk vadí..
Čas od času koupím nový kotouče, i desky, testuju různý kombinace a vždy je to stejný.
Dokonce jsem letos poslal brzdy na repas dovozci(yarroline) + dodání nových origo desek.
Dneska jsem si z koloshopu přivezl základní Galfer desky (černé), teď tam byly červené. Taky nový SLX kotouč(mimochodem,vypadá zpracováním nejlíp, co jsem zatím viděl, zabroušebé všechny hrany atd..) , který nejdřív vezmu isopropanolem.
A očekávám, že to jako vždy po 10 minutách začne zase řvát :-))
Piskajici brzdy bych nezatracoval. Neni potreba zvonek.
To jo, ale jednou jsem takhle přibrzdil po dešti u nás na lávce u zeleznicniho mostu a babu co šla predemnou jsem potom malém musel krisit, vypadala ze se fakt lekla :-)
Ukaz mi brzdu, ktera po desti nerve ;). Pamatuju kdyz jsem nekam jel za mirneho deste poklidnou vesnickou a musel pribrzdovat. Otaceli se vsichni :) …
Jojo a proto mám na předku metalické destičky, to už zvonek nepotrebuješ :-)
Jak to brzdí, tak bych to neřešil.
Dětské kolo, brzdy Shimana BR-M7100, nové destičky a nové kotouče SM-RT76, kotouče vyleštěny (dětské kolo), řvou obě jak na lesy, několikrát prostříkáno odmašťovačem na brzdy bez acetonu. Vzít smirkem (kolikátkou, 1000?) jak destičky tak i kotouče?
Na tomto rámu, jsem měl předtím naprosto stejnou kombinaci a bylo to OK.
Dík za radu
Ano, klidně i o dost hrubším. Dobrý je na to smirkový kartáč do vrtačky.
Taky přispěju… Brzdy od Shimano, původní desky už odešly, tak jsem v TS Bohemii koupil Shimano OEM (došly jen v sáčku). Týden v poho, teď po zimě řev jak sviňa a brzdí málo. Skoro vůbec. Možná bych hledal problém tam – asi nějaká špatná sérka. Zkusím koupit ještě jedny desky a pak půjdou na řadu i brzdy…
Brzdy bych asi moc nevinil, spíš destičky a kotouče. Zvukové projevy jsou vždycky známkou rozkmitani systému. I když je fakt, že některé brzdy jsou k tomu dost náchylné.
Zkusím ještě výměnu koutouče a desek, to bude asi to nejlevnější řešení. Doporučil bys mi něco?
Těžko radit, záleží na rozpočtu. Já teď používám destičky Galfer červené a kotouče Formula Cura. Kotouče Galfer brzdily hodně dobře, ale životnost malá. Ale bude spousta i jinych kombinací . Na BF je spousta dalších doporučení.
Asi bych začal destičkami a trochu zdrsnit kotouče smirkem. Já k odmasteni kotoučů používám starý recept – vyvařit v silném roztoku krystalické sody na prani. Stačí vařit tak 5 minut a opláchnout horkou vodou.
A proč takového ****** když na kotouče existuje čistič na brzdy ve spreji za 75kc? Myslíš, že v autoservisu taky vyváří kotouče? :-D
Protože kilogram sody stojí 30,– a vydrží roky. V autoservisu nevyváří, ale mění. Dá se tak odmastit cokoliv, kazeta, převodníky…
Tak jestli řešíš 30Kč vs. 75Kč, tak to tě lituji. Ten sprej mi vydrží klidně roky. V servisu se brzdy fakt čistí. Někdy se totiž zamastí při některých úkonech a nebudou je hnedka kvůli tomu měnit za nové, ne?
Taky používám čistič ve spreji, v pohodě. Ale vyvarení se mi jeví jako důkladnější. Práce na 10 minut i s demontáži. O autoservisech vím svoje , 42 let jsem dělal v automobilce . :-)
Těch sprejů spotrebuju víc, tak 5 velkych za rok. To už se prodrazi. Lepší je koupit kanystr isopropylu.
Když to tak vidím :-D … mám stálý přísun bremzáku ve spreji, tak v 5L kanďáku … Würth … chceš? :-)
Pošli cenu na mail, díky.