Davate si pri cestach na posilneni v hospudkach pivo? Nemyslim se zlejt, ale po 30 km dve pivka a zase slapat dal… Jezdim na MTB ne silnice neumim si predstavit ze by me kvuli tobu buzerovali… viz http://www.novinky.cz/…itisice.html
Davate si pri cestach na posilneni v hospudkach pivo? Nemyslim se zlejt, ale po 30 km dve pivka a zase slapat dal… Jezdim na MTB ne silnice neumim si predstavit ze by me kvuli tobu buzerovali… viz http://www.novinky.cz/…itisice.html
„Někteří cyklisté vjíždějí na přechody pro chodce, čímž ale riskují, že projíždějící řidič už nestihne zastavit a srazí je.“ - já bych takovýho cyklistu srazil rád, na přechodu nemá na kole co jezdit!
Taky přejíždím větší silnice jedině po přechodech pro chodce. Nebo když odbočuju z hlavní cesty vlevo a je poblíž nějaký přechod, tak raději na ten přechod dojedu a přejedu po něm, než abych si na silnici přejížděl k středové čáře a nějaký řidič za mnou by si toho nevšiml… Jinak pivo si při výletech nedávám, kdyžtak až v cíli :-). Děsně mě po něm tvrdnou nohy, radši si dám kofolu.
Kdybys napsal „prejdu po něm“ ale „přejedu“? Jak má řidič tušit, že se z tebe stává najednou nějaký cyklochodec? Já bych tě přejel taky.
Tak přes frekventované silnice bývají většinou přechody se semafory. A řidiči je asi jedno jestli přes přechod přejdu nebo přejedu, když už musí zastavit na světlech ;-)
O semaforech nebyla řeč, to je samo něco jiného. Tam tě přejet nemůžu. :(
No tak snad je samozřejmý, že se počká, až žádný auto nejede, ne? Vstup na přechod si nevynucuju ani jako chodec, bo se mám rád, tak proč to dělat na kole? Nevím proč se tak furt rozčilujete, určitě je to takhle bezpečnější, než jezdit v levým pruhu na kole.
Já se nerozčiluju, já jsem smutný, že nemůžu někoho přejet.
Jak píše pepek, pod kola projíždějících aut se nevrhám :-)
Ale můžeš, když na ten přechod odbočíš doprava …
Cyklistu jsi přepokládat nemohl, že …
Ale pokud pojedeš s kolem na přechod tak ti nikdo taky nemusí zastavit, kdežto když si pojedeš prostředkem svýho pruhu, tak stačí jen počkat až nic nepojede v protisměru a pak si v klidu odbočíš… A mrtě rád předjíždím (samozřejmě zprava) auta co zastavují chodcům na přechodu :-D. Ale pokud je to nějaká hodně frekventovaná silnice mimo obec tak je lepší počkat na pravý straně a když nic nepojede v obouch směrech tak teprve přejet ;-)
Pojedu si prostředkem svojeho pruhu, jeden kamion kolem mě profičí zleva, druhý zprava a já si můžu hádat pod který mě to odfoukne… :-). Pokud není v blízkosti přechod tak to řeším jak jsi napsal – počkám vpravo dokud není volno z obou stran.
No pokud to není uzká cesta tak to snad není problém a nepojedeš snad kilák po prostředku…
Já se mám rád, takže to nedělám a hotovo. Z vlastní zkušenosti vím, jak řidiči předjíždí. A cyklista uprostřed se jednoduše přehlédne. Jednou jsem musel fest dupat na brzdy aby se boreček v rádoby vytuněné Škodě 120 (vyhozené přepážky z tlumiče, spoilery HomeMade, atd.) stihl přede mě zařadit a nesloupnul cyklistu čekajícího uprostřed.
ked neni odbocovaci pruh, tak vacsinou pred odbocenim, ak je treba, o poznanie takticky spomalim tak, aby som sa k odboceniu dostal presne a prave vtedy, ked budem mat volno :-) vacsinou to pekne vyjde, len treba trochu sledovat cestu a premavku za sebou chvilu predtym nez sa chystam odbocit. a ked je odbocovaci pruh, tak vlastne tiez tak
Na prechode mozna, ale na chodniku? Vim ze to neni idealni – ale min vikend jsem jel po Zizkove a jet na silnici v tom provozu kde je zuzeny pruh na jeden.. to by byla sebevrazda! A pokud je chodnik temer volny nevidim duvod proc „prekazet“ na silnici.
taky přejíždim po přechodu… ale jenom v tom případě, že jedu předtim po chodníku a nebo vim, že nic nejede, popřípadě auta maj červenou a chdci tudíž zelenou
Já po chodníku nejezdím, jsem přece cyklista…
no občas je to i bepečnější, třebas když takhlenc jedu na trialu, kterej má singla 18/15, tak bych akorát dělal zmatek pomalou jízdou a všichni by mě museli předjíždět… a pak když se vracim z ježdění domů na celobrku, tak jsem již znaven a nedokážu ject rychle, tak se šourám pomaličku po chodníku, neb se mi to zdá zase bezpečnější a i pro mě pohodlnější
Njn, já bydlím na vesnici a když ji celou projedeš na kole pomalu, tak třeba nepotkáš ani jediný auto, ale chodníky tu máme :-)
Jinak trial a celopéro, to je něco jinýho. O tom nemluvím, protože s takový trialem správně ani na silnici nesmíš, takže je chodník nejvhodnější ;-)
no je fakt, že příliš nesplňuju povinnou výbavu ani na jednom kole :-)
Zásadně jezdím po chodníku,na cestu mě nikdo zbytečně nedostane a to i za cenu pokuty nebo nahánění se s našimi ochránci…nejsem sebevrah.
A pivo si dám klidně také,desítku jednu či dvě a ke konci vyjížďky když už se vracím domů z hor tak klidně i dvanáctku(opakuji,po cestách nejezdím)
Takze az si soupnu jedno dve pivka, tak sednu do auta a pojedu po chodniku, domu to vezmu po prechodu. Tedy naprosto stejne, jako dalsi ucastnik silnicniho provozu Pitos… Nechapu!
misto auta jsi mel napsat radej kamion, ty absurdisto ;-).
pesky ti klidne pujdu po deseti pivech po chodniku nebo i po silnici jako ucastnik silnicniho provozu. srovnavat kolo s autem je trosku na hlavu, nemyslis? ;-)
Rozhodne je to mene na hlavu nez srovnavat pesaka s motoristou (potazmo cyklistou), nemyslis? Co plati pro auto, plati povetsinou i pro cyklistu, takze mi moje srovnani nijak absurdni nepripada. To je pak reci, jaci jsou ridici prasata, bruslari ani chodci se neumi chovat, ale kdyz se pak podivame na nektere mistni cyklisty, kteri maji kolo zrejme na to, aby si vyjeli po chodniku…
Nevím, jaký provoz máte v Přelouči, ale já tady radši budu riskovat pokutu za jízdu po chodníku, než se nechat přejet na ulici.
Mě zase připadá mnohem více absurdní srovnávat cyklistu s autem, než chodce s cyklistou.
tak to každopádně jestli někdo má takový názor nemůže se považovat za bikera
To máš pravdu a ještě víc mě zaráží že i tady na B-F někteří hrdě prohlašují, že by rádi srazili cyklistu. To už ani nemá cenu komentovat.
To že nechápeš je tvoje věc,jezdi si kde chceš.Já budu dělat také co uznám za vhodné,obzvláště když jde nejen o můj život.
Navíc tvé srovnání je směšné.
Dej si jich 12 a sedni si do tanku, ať to srovnání líp sedí.
já si myslím, že jezdit na kole po chodníku je velmi bezohledné vůči chodcům, pokud se nepohybuješ podobnou rychlostí jako chodci…
mluvím tedy o Praze, kde je frekvence chodců dost vysoká, nevim, v jakejch Kotěhůlkách svištíš po chodnících tedy ty…
neviem teda ako v prahe, ale v mojej vesnicke strediskovej je frekvencia chodcov rozna ulicu od ulice, a meni sa aj v dennom case, takze to nejde takto pausalizovat
No minulej tejden nějakej týpek v kokosce a s podobnym teréňákem, co máš na fotce, si to mastil proti mě a dalším chodcům po chodníku širokym cca 1,5m a z jedný strany blokovanym zdí a z druhý zábradlim. Šlapal jak o život, když mě asi o 5cm míjela řidítka, měl jsem chuť do něj štouchnout, z toho zábradlí by se vymotával ještě teď :) Jinak když je chodník širokej, málo lidí, tak po něm jet pomalu mi nevadí.
tak maj vymyslet cyklostezky.. pro chodce chodníky, pro auta silnice a co my – cyklisti? sakra..
myslela jsem tím, vymyslet nový cyklostezky:-)
hej, vymyslia, nacarbu na chodnik caru s obrazkom a co 100 metrov krizovatka s niecim v zmysle „cyklisto sesedne z kola“ a bude to este horsie. mat povinnost ist po takej, to radsej pojdem fakt autom
preco by tam nemohol jazdit, ak je prechod inac prazdny alebo dokaze chodca s dostatocnym odstupom bezpecne obist? nevidim k tomu realny dovod, len by si pritom nesmel vynucovat prednost pred autami a slusne pockat az vsetci prejdu. uz som videl aj pripady, ze cyklista v pohode prebehol po inac prazdnom prechode v dostatocnej vzdialenosti pred autami, ktore potom plynule presli. keby zosadol a potom vstupil na prechod, musela by cela kolona zastavit
Proč by nemohl jezdit po přechodu? Protože to je přechod prochodce, tudíž jako cyklista je povinen zastavit chodcům, kteří se chystají přechod použít. Kdyby se chtěl dostat na druhou stranu, musel by slézt a kolo tlačit.
„keby zosadol a potom vstupil na prechod, musela by cela kolona zastavit“ – tak proč jezdil na přechod když „nic“ nejelo, mohl přejet jinde…
comu vo vyssie popisanom pripade uskodil, koho obmedzil alebo ohrozil?
prejst inde nemohol napriklad kvoli obrubnikom
Znám stoustu cyklostezek, které jsou přechdem přerušeny a nevidím důvod proč přechod nepřejet, když člověk přibrzdí. Ty jistě v takovém případě s kola slezeš a převedeš ho? Jinak pevně doufám, že se ti auto do rukou nedostane.
Sorry, ale už autem jezdím :-) A cyklostezky končí buď přejezdem pro cyklisty a když přechodem, tak by se z toho kola mělo správně slízt… ale já těchto stezek nikdy neuživám, ve městě to objíždím klidně celý dokola po hlavní a baví mě to :-) A jinak bych z kola slezl, počkal až někdo zastáví a pak znova nasedl a přejel, aby řidiči nemuseli dlouho čekat než se dostanu na druhou stranu… Ale to bych užil k přejezdu na cyklostezce, ne místo odbočování na křižovatce ;-)
U nás je na několika místech stezka kolem zastávky trolejbusu, je tam cedule Cyklisto, sesedni z kola a po cca 5m můžeš zas nasednout. Jestli to děláš, jdi do parlamentu, Dušína tam ještě nemáme :)
pivo nepijavam, ani mi moc nechuti, vozim si zasoby kyselky, a to v dvojlitrovych miniflastickach ™ :-D
tych co tych piv vypiju nie 2, ale 12 a potom jazdia po ceste, by aj buzerovat mohli
Tak nějak diskuze o ničem. :-) Pivo piju s rozumem. Malá desítka lepší než ionťák. Víc až v cíli. Je to snad otázka zdravého rozumu. Nevidím důvod, proč by cyklista nemohl na přechod. Když řídím auto, tak se koukám dopředu a předpokládám, že mi tam vjede. Myslet za druhé je základ. Pokud je chodník prázdný a nejedu 40, proč ne. Vše je o toleranci a ohleduplnosti. Hough
Pivo si nedám, nemůžu po něm šlapat (ani po jednom). Taky často dojedu k přechodu, tam jednou nohou sesednu, aby bylo vidět, že nejsem cyklista a jako na koloběžce přejedu přes přechod :-) Ještě jsem s tím neměl problém.
Jasná věc, vyjížďku bez pivka si nedovedu představit. Mám takovej obobní limit jednu desítku na 30km (po prvních 30km první pivko atd…) To při mých 90kg nenadejchám ani bezprostředně po požití (odzkoušeno)
L(.)
Alkohol na cesty nepatří.
Přece není tak těžké odpustit si na vyjížďce to pivo a dát si ho až po návratu a kdo to neumí, tak je snad alkoholik nebo nevím.
V těhle horkách je to nejlepší způsob jak zahnat žízeň a doplnit minerály :-) a pokud si dáš jednu desítku za těch 30km…
Podle mě by měli být u cyklistu tolerováno např pul promile přece jen na kole jezdíš pomalu oproti autu a taky tak neohrožuješ okoli.
Pivo ke kolu prostě patří…navic kdyz si das jednu desitku a chvili pockas este v ty hospudce tak podle me vetsinou stejne nic nenadejchas. vyjma tech co maj 20 kilo i s tretrama a helmou:-D ale ty si spis daj asi nakej ten carbogel nez pivo:-D
Přesně tak…
L(.)
Ani nemusiš čekat. Jedna desítka je max 0.2 promile, tedy limit, do kterého by laboratoř při kontrole z krve dal odpověď NIC.(nebo nezměřitelné, nebo co tam píšou).
úplný nesmysl
Kdepak panáčku, žádný omyl. Sice to oravdu nejde říct obecně, protože to záleží na váze a metabolismu, ale dám ti konkrétní případ z !!!policejního!!! měřáku a naší rodinky…
Připomínám že při 0,1%o se neděje nic (chyba měření) při 0,2%o a výš se jede na krev, což trvá minimálně hodinu, za kterou člověk jako já zpracuje cca 0,5%o
Měření probíhá po dopití alkoholu(desítka, Müller) a jednom loku nealka (spláchnutí alkoholu v puse a návazujících „rourách“)
Já 90kg 26let – 1pivo 0,10%o, 2piva 0,26%o, 3piva 0,45%o
Tatík 125kg 55let – 1pivo 0,00%o, 2piva 0,00%o, 3piva 0,01%o
Máti 55kg 56let – 0,2l vína 0,33%o, 0,4l vína 0,67%o. 0,6l vína 0,95%o
Pak nás měření přestalo bavit (PS: Otec a jeho pupek je holt spalovač uplně všeho :-)
Takže:
L(.)
No, osobně se řadím spíše do kategorie „tvoje máti“, ale od Pigiho níže souhlasím!!! :)))
s tou chybou, kdy 0,1promile se nic neděje je další nesmysl. Vím o tom dost, páč dělám na dopravce a denně používám ten „policejní“ měřák – Dräger.
Vždyť o tom byla celá debata a je to jeden z důvodů, proč zavést povolený limit alkoholu 0,2 či 0,3 promile. Vy naměříte jen 0,05 promile a stejně musíte rozjet celou mašinerii včetně odběru krve.Z laboratoře pak pro rozsah 0,01–0,2 promile napíšou NIC, protože může jít o fyziologický přirozené množství. Pak jde věškerá práce do stoupy a daňový poplatník platí.
ono to je trochu jinak, pokud naměřím 0,1 promile (+ -) a řidič se přizná k alkoholu, tak se rozjede celá mašinérie. Pokud řidič tvrdí, že nic nepil, opakuje se dechovka po cca 20min a pokud je 0, tak sbohem, může jet.
add povolená hranice – problém bude v tom, že si řidič řekne: 0,2promile je povolené, to budou asi 2 pivka a dá si je. Jenže dle stavby těla, jídla před požitím apod, foukne třeba 0,4promile a začnou se nám na cestách prohánět lidi s více alkoholem v krvi než si myslí. Nikdo přesně neodhadne kolik alkoholu v danou chvíli může vypít, aby se vlezl do těch např. povolených 0,2promile. A nevěřím, že si každý řidič koupí nějaký alkotester, aby si mohl vyhodnotit zda může jet nebo ne.
Hlavně alkotestery do cca 12.000 jsou celkem naprd, jak jsem někde čet.
taky si myslím, že levné alkotestry stojí za …
jo ale ty drahé můžou mít jednu nevýhodu – mohou být přesnější než ty pánů policistů :))
to je úplně fuk, protože stěžejní je rozbor krve
Tak si vem příklad z nejmenovaného kolegy, pojď s námi na pivo a pivařům dopřej klid :-)
L(.)
např jeden případ z praxe, chlap cca 90kg foukl 0,86 a na záchytce už to bylo 0,95 a výsledek z krve přišel 1,09 promile. A to prý asi už 1 hodinu, než sedl za volant, nic nepil, jen nealko.
Tohle je klidně možné. A důvod je jednoduchý, chvíli trvá než organismus zpracuje co vypije a než se alkohol do krve dostane.
U jednoho piva to je průměrně cca tak, že alkoholové maximum v krvi je až po jedné hodině po vypití piva a tu hodina hladina roste a až pak teprve klesá.
přesně tak, jen jsem to u toho případu zapoměl vysvětlit :)
Ten model spracovania alkoholu v tele bude asi zložitejší, ako sa štandardne predpokladá. Onehdá sme s kurýrom skúšali v jednej hospode mašinu, ktorá ti za 10kč odmerala alkohol v dychu. Keď si sa napil piva a hneď potom dýchol, ukázal v pohode aj 4–5 promile. Teda sme mali byť dávno v bezvedomí. Prepokladám, že tá hodnota bola skreslená alkoholom, ktorý sa nachádzal v ústnej dutine a hltane, takže to nebolo len to čo sme vydýchli pľúcami.
V tom odkazu, co jsem dal níže je celá ta problematika moc pěkně vysvětlena včetně toho kdy a jak se alkohol dostává do krve za jakých podmínek.
Špatná metoda měření. Neví jak dlouho jste to pili, ale jestli třeba jen hodinu, tak klidně za další hodinu po vypití mohla hladina alkoholu v krvi vyletět hodně nahoru (samozřejmě i tohle je individuální).
Tady je to všechno moc pěkně popsané a vysvětlené i s dalšími faktory, které to ovlivňují jako jak jsem najedený, co to je za pití a další. A také je tam jasně napsáno, že hladina do 0,2g/kg se bere jako neprůkazná.
Ja chci bejt taky tatík:-D
Například na http://www.dropin.cz/zmedii.shtml?… PhDr. Ivana Doud ze společnosti Drop In říká:problém, který znají všichni lékaři, že jsou lidé, kteří mohou mít 0,1 promile alkoholu skutečně jako obvyklou fyziologickou hladinu v krvi.
V diusledku toho pak laboratoře skutečně postupijí takto: http://www.lidovky.cz/ln_domov.asp?… :Podle České televize je totiž množství alkoholu v krvi do 0,2 promile prakticky neprokazatelné. Laboratoře v takovém případě píšou do papírů nulu nebo přes číslo dají razítko, že neprokazuje přítomnost alkoholu v krvi.
Když tu jednu desítku dopiješ, máš 80 kg a je tam 3,5 proc alkoholu tak jsi na 0.218 promile. To ale už zase nějakou dobu spaluješ tempem cca 0,2 promile za hodinu.
Než plácneš nějaký nesmysl ty tak se zeptej kamarádů alkoholiků. Omlouvá tě jen to, žes sám abstinent.
Nepřijde ti, že půl promile je už dost na to, aby jsi měl reflexy přeci jen výrazně zpomalené? I když ti co pijí „denně“ x piv možná už ani ne a jsou odolní.
Jinak ta tvá věta: „V těhle horkách je to nejlepší způsob jak zahnat žízeň a doplnit minerály.“ mi přijde spíš jen jako obhajoba tvé závislosti na pivu :-)
A vy tam zase všichni pijete víno a načerno pálíte slivovicu, tak nás pivaře nech na pokoji :-)
Pul promile není snad taková hrůza nemají někde toleranci i pro automobilisty ? A je snad rozdíl v řízení kola a auta.
Nejsem zavislej na pivu ty 3–4 za týden je snad i zdraví prospěšné…
V Anglii maj dokonce toleranci 0,8promile – coz podle me uplne v poradku neni. Nicmene zastavam nazor, ze na kole si piv muzes dat kolik chces. Bitej bude vzdycky cyklista.
„Bitej bude vzdycky cyklista.“
To máš sice pravdu, ale co když pojedeš v noci domů autem, po kraji silnice pojede cyklista, tak ho přejíždíš a najednou ti vjede pod auto, protože je ožrelej a motá se, ty ho srazíš, zabiješ, odnese to on. Ale co ty – budeš muset žít zbytek života s tím, že jsi někoho přejel, i když si za to mohl sám.
Jo a samozřejmě pokud ho nechceš srazit, strhneš řízení a napereš to kvůli němu do stromu a „cyklista“ si pojede v klidu domů, tak to odneseš jen ty…
ano, ale to stejny se ti muze stat s pesim, ktery nic neporusuje.
To je fakt, ale cyklista je na kole daleko nebezpečnější… když jsem náhodou ožralej, tak pěšky domů dojdu vždycky a i docela rovně, ale na kole – to se nedokážu většinou ani rozjet. Ale třeba to je o tréninku :-)
Me zas dela vetsi problem v opilosti rovne jit, nez rovne jet:)
Porad lepsi zit s pocitem viny, nez byt mrtvej cyklista.
Jsou veci, ktery zkratka nemuzes ovlivnit – stejne jako ve meste musis jet opatrne, kdyby ti tam vbehlo decko, tak cyklistu je lepsi objet velkym obloukem – a to nejen proto, ze by mohl byt ozralej.
Uznavam, ze je to neprijemny, vina ale neni na tve (ridicovo) strane.
Pak je taky rozdil mezi nama (lidi co ctou b-f), kteri si na sve zdravi davaj sakra pozor a dedkama, co ozrali na kole jedou v 11 vecer s hospody dom a nemaj ani odrazku.
Je to na kazdem z nas a muj nazor jsem rekl – kdyz chces jezdit na kole ozralej, tak si jezdi.
A jeste jedna zkusenost: Mel jsem 2 zname – Oba dva sejmula ozrala zenska v aute. Jeden trenoval na kolobezce (Finsko) a druhy na treninku na silnicce – Karlovarsko.
nejlepsi je radegast birell – u nas ho v okoli maji takze si davam ten, pripadne Bernard s cistou hlavou – pivo je nejlepsi osvezeni,
samo se v clanku myslelo alko .. no pokud si clovek da jedno pivo tak se nic nestane, ale obcas vidim u hospody lidi co nemuzu ani nasednout na kolo tak ty bych fakt pokutoval – takze bych stanovil nejakou latku treba pul promile a pak asi pokutoval
Bez piva se na kole klidně obejdu, navíc docela zpomaluje reakce. Radši piju Kofolu, malinovku… 1 pivko maximálně v úplnym závěru vyjížďky, když už mě nic závažnýho nečeká.
ano dám si pivko :-)
jako plzeňák … hádejte co si dám za pivko :-)
P ano
G nee, už asi rock G nee
tak to ja si kolo bez piva umim predstavit,ale cestu mestem bez jizdy po chodniku a pres zebry ne. ano, pokud bydlim v nejake male riti na konci sveta,tak mozna ano,ale v Praze si to budu sinout dale svejma cestama po chodnicich :) naposledy me zastavovala hradni straz na Prazskym :) ze by to takhle neslo „jako projet“ :)) a ja si dal este tak peknej rozjezd :)
jsem to doklikl drive tak dokoncim ted.....
vzhledem k tomu, ze tam smi projet vozidlo paplase, nemuzu se brat (H)hrad jako pamatka,kam je i takovy slusnostni zvyk - nehuntovat to. upozornil jsem je,ze nikde nevidim cedulku se skrtlym bajkem :P a oni ze to stejne nejde. :). nj no, zlej svet:)
No tak ten Hrad docela chápu. Pro mě a pro spoustu dalších lidí to památka je, takže prohánět na kole bych se tam nezkoušel. I bych se tam v elasťákách cítil blbě. :)
tak to by se mi nestalo,ja v elastacich nejezdim : )
Já si pivko na vyjížďce taky klidně dám. A pokud mě čeká víc náročná trasa tak si dám Birrelka. Myslím, že každý, kdo konzumuje pivo ví, jak se po jednom pivu cítí a tudíž je schopen odhadnout své možnosti na kole. A jedno pivo po náročném zdolávání hřebenů je pro mě energy drinkem. I když mi to tělu moc tekutin nedodá. Ale to už doženu s Camelem. A co dodat- když to naše pivo je tak dobroučké a na biku tak chutná. Samozřejmé větší množství po vyjížďce.
Přesně tak, každý snad dokáže zhodnotit jak se chová po kolika pivech. Třeba pro mě jedno pivo je naopak do technických sjezdů zcela ideální. Nemám po něm ještě nijak znatelněji zpomalené reakce, ale už mi trošičku uvolní a dodá jistotu (bez ničeho jedu křečovitěji). Ale třeba dvě piva, ty už si před takovým úsekem nedávám nikdy, to už je pak mnohem horší než žádné pivo a na reakcích už je to znát celkem dost.
A já si tedy klidně dám třeba dvě piva během delší vyjížďky (ne najednou).
To „ne najednou“ je přece samozřejmé – nejdřív vypiješ první a pak si teprve necháš přinést druhé :)
:))
samozrejme to predsa vobec neni: dokazem si technicky predstavit, ze si das pred seba polozil dve piva naraz a obe budes sucasne pit: prilozis si ich vzdy naraz k ustam a upijes. pravda, bolo by to mierne neekonomicke, pretoze by to obnasalo vyssiu pravdepodobnost strat zapricinenych vyliatim casti prave piteho piva (teda oboch) mimo priestor ustnej dutiny
Ja mam pivo velmi rad, jezdeni na kole taky, a kdyz vyjedu na celodenni vyjizdku a je kolem 30 stupnu a slunicko pali, tak za ten den dam klidne i 8 – 9 kousku a jsem v pohode. Nutno dodat, ze se snazim vyhybat trasam s vetsim automobilovym provozem, navic mam skoro metrak, takze se to pivko rychle vstreba. Kdyz si doma dychnu na konci vyjizdky do pristroje, tak vetsinou nadycham neco kolem pul promile…
Ale to se jeste tesne pred domovem (150 metru) stavim na 2 – 3 kousky z cehoz vyplyva, ze behem vlastni vyjizdky jsem strizlivy…
Během vyjížďky žádné pivo (jen nealko pivo). Doháním to po dojetí, o to je větší motivace „pohnout zadkem“… :-)
Ja tedy na kole vždy nějaké to pivko dám, protože to je pro mě už takový rituál. Odpouštím si to jen když je opravdu zima. Naopak v letních parnech si dám klidně 2–3 a pak jedu dalších 20km. Pochybuju, že bych pak něco nadýchal, navíc se mi při tomto systému nikdy nestalo, že by se mi z horka udělalo zle, což se mi stávalo, když jsem ještě pivo nepil.. :-)
Po pivu se mi jede rozhodně hůř,ale stejně si ho skoro vždy dám,bo to je tááááááák dóóóóóbréééé.
No vidíš, já po něm mám naopak hroznou sílu, ta ale vyprchá asi po 10km :D
Tak to znamená, že po 10km si máš dát další :-)
Kolik jich potom tak dáš na 100km? :)) Mně osobně by se ten interval pak zkracoval: 10…8…6km :-P
to co opisujes je logicky vyvoj cyklistu v case. najprv je nadsenym cyklistom ktory pije len malo piva. neskor pije pri cyklistike pivo kazdych 50 km, potom kazdych 30, 20, intervaly sa postupne skracuju, az napokon ten opruz pochadzajuci z tupeho rozslapavania pedalov sa vyluci uplne a ostane len pri tom pive :-)))))
Vývoj bajkera? Myslíš zánik bajkera!!! ;)
kdeze, ziadny zanik, iba transformacia od bikera na bikera trochu ineho druhu
Od zkušených jsem slyšel, že po pivu jsou olověné nohy jen prvních 60 km. Pak už je to prej dobrý.
To je dobrý no:-D fakt ze dycky kdyz si dam pivo tak pak este jedu 60 kilaku:-D
V poslednej dobe si nerád kazím jazdu pitím piva. Taktiež si nerád kazím pitie piva jazdením. :)
to asi nemas v skutocnosti rad ani jazdenie, ani pitie piva, ked kazde z toho to druhe kazi :-)
Práveže mám obe rád, a preto robím vždy len jedno z toho ale naplno. :) Proste keď sedím a popíjam pivo s priateľmi, nemám chuť sadnúť na bicykel. A naopak keď sedím na bicykli, nemám chuť piť pivo. Aj tak mám biednu kondičku, a po pive je to ešte horšie.
na vyjížďce zásadně nealko!!!
Kdo lze, ten i krade, a kdo krade, muze i zabit :)
a tak je to spravne. kazen musi byt :-D
Copak? Játýrka furt zlobí? ;-)
Piju v intervalu 20km. Vím, že bych nadýchal i po jednom pivku, ale to je holt loterie. Myslím, že nemá cenu si celý život upírat na kole „to hezké“ za cenu, že mne třeba jen jednou nechytí. Jezdím většinou v terénu, takže mám pocit, že nejsem TAK nebezpečný – a o to mi spíš jde. V autě vůbec nepiju, i když mne také ještě nikdy nekontrolovali. Silnice jsou totiž peklo a nebezpečný bych tam potenciálně tudíž byl.
A problém je obecně v nepozornosti cyklistů. Naposledy jsem jel „společensky“ s kamarádkou, která neřídí auto, a té vysvětlovat, co je přednost zprava nebo VŮBEC přednost bylo těžké. A to je to velmi chytrá holka. Pravidla provozu ale prostě nezná… A pak mám zkušenost, že plno cyklistů, co normálně řídí auto, na kole nevěnuje pravidlům tolik pozornosti. A pak když tam to pivo je, byť takřka spálené/vstřebané, je to ve statistice hned „nehoda pod vlivem“. A problém je takhle přitom jinde.
S předností z prava mám opačnou příhodu. Jel jsem s kamarádem po cyklostezce, která se napojovala téčkem na cyklostezku vedoucí podél řeky /podjezd tramvají u baranďáku/. Osobně tam přibrzdím a kouknu, pak trpeve odbočím. Tehdy jel předemnou a poslal to tam tak, že biker jedoucí v přímém směru musel vzít dost za brzdy / pokud to čte, tak se za kámoše omlouvám /. Na můj dotaz, co to tam vyváděl za hovadinu, mi zcela vážně odpověděl „Přednost z prava“.
Ale asi měl pravdu…
Tak, včera po jízdě jsme si s klukama dali dvanáctku. A pětkrát… :-) Bože, to byla lahoda.
Teda ty tady některé pěkně provokuješ. Ale co -já se taky dnes pojedu projet a taky si dám.:-)
nemáte odkaz na nějakou vědeckou studii, jak působí alkohol na fyzičku, nemysím v průběhu, ale všeobecně v sezóně…
jo to znám…
Dle mé osobní studie dost blbě… :-))
No pro mě je nejlepší dát si ho před a nebo během jízdy, aspoň jedno, nemám pak takový strach to z kopce více pustit, takže ano, pivo je podmínkou pro dobrý výkon:-) Nebo odvážnější, no:-D
To já bych se po jednom pivu bál na kolo sednout, natož ještě jet z kopce!
To je ale naprosto v pořádku…ve tvém věku.
tak jako ja si dam dycky radsi dve, pac po jednom se mi chce tak akorat spat.
Mi se taky vždycky chtělo spát a špatně se mi jelo. Díky tomu jsem se na kole naučil pít nealko pivo a v poslední době mi chutná víc, než to alkoholické :)
Tak pro ty kdo tohle nezkoušel na sobě tak pěkný průvodce z posledního reflexu. ZDE
proto pijem 10° to vypiješ a vychč..š :), ale deset dvanáctek je slušnej výkon
tak vypadá realita u průměrného konzumenta, pro trénovaného borce je třeba deset kousků každodenní porce a náhodný pozorovatel to na něm ani nepozná. každý má „optimum“ pro správnou náladičku a ráno bez opice někde jinde. taky je důležité jestli v průběhu víceboje člověk něco jí – mě se perfektně osvědčuje chleba se sádlem