Pokud mam americké ráfky HB jak poznám jaké MTB pláště jsou pro něj vhodné? Na dost stránkách napíšou pouze že to jsou MTB pláště a víc nic…nebo tam mužu nacpat jakékoliv
Pokud mam americké ráfky HB jak poznám jaké MTB pláště jsou pro něj vhodné? Na dost stránkách napíšou pouze že to jsou MTB pláště a víc nic…nebo tam mužu nacpat jakékoliv
Muže mi to někdo vysvětlil jestli je to jedno vzhledem k pláštum ?
Může se tam nacpat cokoliv, jen musíš držet rozměr kola, zda je to dušák či bez a taky dát pozor na šířku ráfku, z toho se dá pak odvodit max šířka pláště. Jinak je to šumák :o)
Moc dík to je fajn, tak samo dušák. jen k tý šířce někde jsem tu četl jak se to spočítá já tam mam ted 26× 2.2 a chci si tam dám nějaké univerzály okolo 2 což by neměl být problém
Tak na co se teda ptáš?
Jen jsem chtěl vědět ohledně těch typu rafku a pláštu tohle jsem už dohledal. Je fajn že do toho mužu nacpat co chci
Problém nebude, bez potíží tam půjde i 1,9, takže s chutí do toho
Fajn chci si tam dát nějaké univerzály s drátem protože většinou mají větší odolnost k prurazum a na nějaké deko nekoukám závody nejezdím
No já jezdím Schwalbe Ralph Racing 26×2,1 kevlar a zatím jsem přes 2500km neměl jediný průraz pláště … Jsou to perfektní rychlé pláště s dobrým poměrem cena/hmotnost/výkon
na silnici frčej?
Když se pořádně nafoknou, tak po silnici dobře letí, podhuštěné zase dobře jedou v lehkém terénu i v bahnisku. Je to dobrý kompromis, v Brňenský luzích a hájích supr uni plášť. A i samočistící schopnost je dobrá. Jediné co mi kdy vzalo iluze byly Michelin XCR DRY II se 127tpi, to je zas jiné liga :o).
Jinak na fotce se můžete kouknout, jak vypadá plášť po cca 2 500km. A ani na rozlámaných střešních taškách jsem ho neprořízl a to jsem mysle že to bude jejich smrt. Bych to hovado liskal, co to tam dalo…
Jj pěkné. No tak něco takového asi koupím:) tam mam ted ty 2.2 od bontrager od výrobce a to je teda síla toto:D to mam pocit že to je pneu na traktor
Já jsem měl 2,1 MAxxis Ignitor, drát a přechod na Schwalbe RR 2,1, byl pro mne velký šok, jsem taky ten vejkend dal skoro 200km, jak jsem se jich nemohl nabažit :o). 120% zlepšení chování kola, odporu a ovladatelnosti :o)
ten plast mas jezdeny jen na zadnim kole nebo stridas predek a zadek? protoze z fotky bych soudil ze ten plast ma na zadku najeto max 1000km mozna ani to ne. jen muj nazor a moje zkusenost :)
Toto je 110% zadní plášť, já přední nefotím, nemají vypovídající hodnotu. Ne plášť nebyl ještě otočen a ani asi nebude, vepředu je přeci jen potřeba větší záběr a dávat tam sjetější plášť …
inak posílám foto ještě předního pláště a opravdu mají najeto 2500, blíží se to k 2600, ale já to radši zaokrouhlím o řád níže.
co máš za bike? vidle podobná mojí:D
Felt Q920 2008
Drží?
Drží, zatím jsem spokojený až na pár detailů, ale to prostě odpovídá cenové relaci kola …
jasné
Je to moje první kolo toho druhu, takže se na něm učím, časem půjdu do něčeho lepšího…
kolik byla nákupka?
stálo mě to něco okolo 23 000,–Kč, příští hranici vidím tak na +/- 60 000 :o).. Jestli se do té doby nezabiju nebo mě to nepřejde
tak to nebylo tak hrozné :) hehe 60 to už je dost to bych asi na to ježdění nevyužil, navíc by to moc lákalo ke krádeži
Jojo, já se na tomhle vycvičím, vyblbnu a a pak se uvidí, je to moje první odpružená vidla, hydrové brzdy, apod. co bude kdo ví :o)
Jasné taky tak ale zase si myslím že prostě na muj styl jízdy a to že nejezdím závody a pod bych stejně nepoznal rozdíl s kolem za 60 tis ani bych nevyužil jeho potenciál. Ale tak pokud jo tak do toho jdi
je to bahno… 8oD
:D co to
Jojo, je to hlína :o)
ja te nepodezrivam ze tu kecas… jen me to zajimalo protoze jezdit tez ralphy a ty moje meli po 2500km vzorek uz o dost mensi. tak sem se chtel jen zeptat jestli je treba netočis. ( taky to nedelam protoze predek musi drzet;-)
jinak jestli jeste muzu otazku kde jsou prevazne jezdeny na jaky tlak a kolik vazis :) zajima me totiz proc se mi ztraci vzorek rychleji nez tobe ;-)
tak jak hodně brzdí :))
Važím +/- 85kg a kolik je foukám nevím, nemám pumpu s manometrem, ale tak akorát záleží na situaci. Když mám línej den a jezdím po cyklostezkách, tak jim dopřeji hodně vzduchu, aby měli minimální opor a nehučeli. Když mám masochystický den a vyjíždím na sever Brna, to jsou z větší části lesní cesty, zpevněné, nezpevněné, kameny, šotlina, hlína, směs, polňačky, tak jim trošku uberu, aby seděli pořádně na terénu a aby už, už zabíraly ty drapáky na boku.
Jezdím to tak 60% terén 40% silnice a cyklostezky. Není nic lepšího když člověk valí v lese a na záda mu stříka bahno, mezi zuby má písek a oči slepené bordelem :o)
dik :)
„s drátem protože většinou mají větší odolnost k prurazum“ To určitě ne. Aramid nebo drát, to průrazy neovlivňuje. Snížení váhy v pláštích se projeví mnohem víc než třeba na sedlovce, řídítkách.
tak do ted jsem měl drát a defekty skoro žádné a nejezdím jen lehký terén. Bezdrát kámoš má a i blbej trn mu to prorazí tak nevím. Hlavně chci něco co vydrží víc a pokud pujde váha dolu tak to bude jen dobré
To je divný, ne nadarmo se tomu říká patka (vede krajema pláště, ty co jdou první do ráfku, na průraz by to nemělo mít prakticky žádnej význam).
to jo ale jak je to skládací tak to má asi měkkčí směs nebo nevím tak každá je asi jiná
nemá měkčí směs, skládací je jen proto, že se to ocelové lanko v patce, narozdíl od kevlaru nedá ohnout …
nemusí být pravda, velmi často je u plášťů s drátěnou patkou použita tvrdší směs. Souvisí to mimo jiné s potřebou spíše vyšší životnosti na úkor adheze, ale i odolnosti vuci defektu.
tak u plastu z kevlarem neni rozdil jen v te patce vetsinou byva i jina smes ( mekši aby plast lip drzel ale tim padem se rychleji sjizdi)takze obecne drat vydrzi vic :)
tak tak a je taky silnější
tak ale blbej trn prepichne skoro všetko.
napr plášť 1300g s 300g dušou som tak pichol.
a (nie že by na tom záležalo) ten plášť bol drát… ;o)
já to bral z hlediska že když to je drát tak se to neskládá tudíž tam muže být ten plášt i tlustší. Prostě těžší hutnější pneu než u bezdrátu kterej přece jenom když se složí tak nemuže bejt z nejtlustší pryžové směsy
prosimte neplet tu furt to skladani – si s tim trochu vedle
Jiste vyrobce nevoli u kevlaru mekci smes aby se lip skladal :D kevlar ma meksi smes aby lip drzel a tlouštka steny je vetsinou mensi kvuli vaze… ne kvuli skladani :D
zkusil jsi to někdy u drátu? :)) když jsem je dojel tak jsem kus drátu vyndal zkusil takže tak
proc bych mel skladat drat? :D
kevlarovy plast neni jak triko nemusi se po kazde jizde sundat a slozit :D
pokud ale myslis ze kevlarovy plast je delany tak jak je, jen kvuli tomu aby se dal slozit a stojis si za tim, tak asi je zbytecne v tehle diskuzi pokracovat ;-)
Psal jsem že to ostatní je jasné co jsi psal jen jsem to zkoušel a prostě ta pryž byla o dost tvrdší…jinak samo že je přilnavější a pod ale to je jak se zimákama no taky do nich líp vše leze
jinak ten zbytek jasné proto je měkčí
Vem raděj 2,25 jsou dost ůzké.Jezdím RR 2,25 a super.Širší plášť taky jen tak lehce necvakneš.Mají lehce nad 500g.
To už je spíš do těžkého terénu ne? už tyhle 2,2 na kole mi přijdou široké až až teda. i když 0,05 není moc navíc
Já ti nevím,přeměř kolik mají tvoje na šířku bez vzorku.Schwalbe RR 2,25 na ráfku 17mm mají slabých 52mm bez vzorku.2,1 mají 48mm.Na tvou váhu bude širší lepší.Nemusiš ho tolik foukat a v terénu lépe sedí než jeho tenčí kolega.Taky vážím + – 80kg.
To s tou váhou tu psal někdo jiná jinak taky vážím ± 80kg. Zase se na tom nechci nadřít protože jezdím tak 60 silnice a zpevněné cesty a 40 terén
Jezdím to podobně,50 na 50 asfalt terén.S těmito plášti se hezky jezdí průměrky 30km/h.Samo že né v terénu.Takové to pojezdění po hané.
Tak tady kolem hodoše to je pohoda. No ted jsem měřil tyhle a maj cca 48mm šířku. no takže 52 je o 4 víc tak přemýšlím jestli to není moc ale zase je fakt že širší nejsou špatné
2,1 stačí bohatě …
a jak se ted mam rozhodnout :D
Na to normální blbnutí to prostě stačí, nezažil jsem situaci, kdy mě tyhle pláště nepodrželi … A kdy jsem se vysekal, tak že by mi ustřelilo kolo. Většinou jsem boural vlastní blbostí a ne kvůli plášťům. A i v bahně se snima krásně kravne a driftuje :o)
tak jasné by mi ještě ty 2,25 neprošly vidlou:D:D asi vemu ty 2,1 a bude klid příště mužu zkusit širší a pak uvidím na kterých to bylo lepší
V Olomouci bydlím jen rok,nejvíce mám najezděno v Beskydech a hostýnkách.Tam jsou širší taky lepší.Široký plášť jede hezky.Hlavní je vzorek.Jak je podobný tomu na traktoru tak nepojede:-D.
jj tak já ted vemu užší příště širší a porovnám
Jasně,chce to laborovat.Širší je jen pohodlnější a lépe drží stopu.Zdarec
jj užší má zase vyšší tlak na plochu takže líp drží. měj se