• CZFilip

    Ahoj, chtěl bych se vás zeptat na nové mtb pláště . I když se to zde řeší často, pořád nevím který zvolit. Bydlím v Praze, takže se silnicím bohužel nevyhnu. Často jezdím například dolů k vltavě a dále přes Zbraslav, Mořinu na Karlštejn a zpět. Na terén tedy narazím až někde za Radotínem. Jezdím za každého počasí, takže jízda lesem za deště není výjimka. Plánuji zkusit i nějaký půlmaraton/maraton. Do teď jsem jezdil Kenda Nevegal, ale už cítím že zpomalují a chtělo by to něco rychlejšího (hlavně na těch silnicích). V diskuzích jsem zde narazil na pláště:

    Kenda Karma

    Schwalbe Nobby Nic

    Schwalbe Racing Ralph

    Kamarád má Hutchinson Python a prý by neměnil. Je tu někdo kdo jezdí podobné trasy? Pokud ano, jaký plášť jste zvolili/byste zvolili?

    0 0
    • maajkee  

      michelin xc dry 2, na silnici se odvaluje krásně a poměrně dobře podrží i v terénu, nestojí majlant a má hodně dobrou výdrž.

      0 0
    • BigKarel2  

      Já jsem pro Schwalbe Racing Ralph, páč je mám a jsem spokojen…

      0 0
    •  

      za mně jednoznačně conti Race King http://www.bikesport.cz/…ersonic_1341 , i když se to nedá brát jako bernou minci, tak v posledním velu vyhrál test plášťů bez ztráty kytičky (v dané kategorii)

      0 0
      • JJ  

        Raceking dozadu, Nobby Nic dopředu, parádní kombinace. Samozřejmě ve 2.2(5)

        0 0
    • deeppurple  

      CAU, MAM TAKY PYTHON A MUZU JEN DOPORUCIT. JSOU NA TVRDE POVRCHY, TAKZE AKORAT PRO TEBE.

      0 0
    • Pumsc  

      Měl by tu někdo porovnání Racing ralph-Race king???kdo oba jel…

      0 0
      • TJK  

        Race King je srovnatelne rychlej s Racing Ralphem, ale pocitove pohodlnejsi, urcite o neco rychlejsi nez Rocket Ron.. konkretne se bavim o kevlar 2,1 EVO plastich od Schwalbe a kevlar 2,2 Supersonic Continentaly…

        0 0
      • nox159  

        cca stejne rychle, jen RR ma podle me o trochu lepsi zaber (pri stejnem tlaku) ale u RK zas muzes dat mensi tlak protoze je to poradny balon tak se to stovna. pocitove je jiste RK pohodlnejsi a RR je zas odolnejsi :)

        jinak rozdily opravdu minimalni

        0 0
    • nox159  

      chce to proste si rict co od plaste cekas a pak nejaky co se ti zda ze by mohl vyhovovat zkusit.

      plast je ale spotrebni vec tak se na to tak divej a kup si klidne 3–4 ruzne plaste a zkousej . zas tolik to nestoji, nebo proste zkus vzit ten co se ti bude libit a uvidis jaky nakonec bude. Pokud nebude nic moc tak na nem par mesicu pojezdis sjedes ho a pak nahodis jiny a uvidis jestli bude lepsi nebo ne…

      jinak jezdil jsem:

      na HT

      • RR 2,1"/RR 2,1" – nejrychlejsi
      • RR/crossmark 2,1" – z nouze
      • RR 2,1" raceking 2,2" – na zkousku nejmene odolne ( pro menevyhoujici)

      na fulu

      • NN 2,25"/ RR 2,1" – nejlepsi – ale malo odolne
      • NN 2,25"/crossmark 2,1" – z nouze – nejodolnejsi ale na zadkumaly zaber

      a pak jeste dalsi noname

      jatim jsem si jisty tim ze NN 2,25" na predku zustane ale vyhovujici zadni jsem jeste nenasel :)

      ale tohle ti stejne nic moc nerekne ;-) kazdy jezdi jinak

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • CZFilip  

      Moc děkuju za odpovědi. Prošel jsem si hodnocení uvedených pláštů. U Racing Ralph a Race King se bojím mokrého terénu. U RR

      poměrně hodně lidí píše, že ho po několika km prořízli kvůli tenkému boku. Když už se dostanu do terénu, tak volím ten „nejhorší“, proto nevím jestli to bude to pravý. Je Nobby Nic pevnější? Všimnul jsem si že NN Evo se vyrábí ve velikostech 26×2.1 a 26×2.25. Co byste doporučovali? Teď mám 26×2.1 a tak nějak si širší nedovedu představit :)

      Každopádně asi dám na radu nox159 a prostě nějaký zkusím. Zatím u mě vítězí Nobby Nic, verdikt bikeradar.com „Delicate and expensive, but outstanding grip and agility“ :)

      I když mám současné Nevegal v terénu rád a jejich hlasitý „bzučení“ na silnici mi bude chybět, rychlejší budou snad všechny uvedené pláště.

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud chceš u Schwalbe odolnější plášť, tak aspoň snake skin verzi (pouze odolnější boky) nebo double defense (odolnější boky i běhoun), případně UST verzi (pokud bys měl UST ráfky).

        Ve 2,25 se double defense dělá RaR i NN.

        0 0
        • ememem  

          tak jak pises, ale jak sme sa uz viac krat bavili tak znovu pre uplnost pripominam ze to potom neni zrovna najlacnejsi spas, schwalbe gumy su vobec dost drahe(NN pod 30E zozenies leda jak nahodou, MK je bezne za 20E), cokolvek od schwalbe vo verzii DD uz stoji cez 40E/kus co je imho pri nie zrovna excelentnej vydrzi zmesi triple nano zmesi pomerne dost. (mimochodom DD je drahsie jak UST). bolo to akceptovatelne este pri dvojzmesovych „alpencross“ gumach ktore vydrzali „neveky“ (6kkm vzadu, vpredu sa asi skor rozpadol prirodzenym rozkladom jak ojazdil), prechodom na triple compound je to imho uz trocha za hranicou unosnosti hlavne ak vela jazdi a cena mu neni uplne egal.

          0 0
          • MlokCZ  

            Souhlas, že jsou dražší, ale určitě seženeš DD verze pod 40 euro.

            RR: http://www.bike-components.de/…ll-2010.html

            NN dokonce ještě levněji než RR:

            http://www.bike-components.de/…ll-2010.html

            A případně se dá zkusit na bike24 kvůli levnějšímu poštovnému a neplacení poplatku za platbu kartou jejich „price guarantee“, aby nabídnuli cenu stejnou jako bike-componenst. Jinak je mají na bike24 o trošku dražší, i když pořád pod 40 euro oboje.

            A ta hranice únosnosti, to je jednak invdividuální, ale hlavně to záleží na konkrétní výdrži u každého jedince.

            Když někdo sjede třeba RR za 1000km, tak chápu, že to už je proklatě drahé.

            Když ale třeba mě vydrží přes 3000km do poloviny vzorku (na zadním, na předním mnohem více), tak už je to zase jiné.

            A 2010 NN 2,4 UST, kde je podle mě použita směs měkčí než předchozí ročníky, tak mizí i mě hodně rychle, hlavně na asfaltu. Ale protože parádně drží díky tomu, tak tady akceptuju na zadním i nižší výdrž, odhaduju to na max. 1200–1500km, pokud tam bude i nějaký asfalt.

            0 0
      • ememem  

        NN neni v zakladnej verzii o nic odolnejsi jak RR(to znamena ze ododlnost zakladnej verzie je pomerne biedna), pozri nizsie co ti pise mlok prip. moju poznamu za nim.

        0 0
    • siafu  

      Nobby Nic si pro větší přesuny po silnici neumím představit… v blatě nejezdím, takže po většinu roku mám vzadu Furious Fred 2.0, vpředu Kenda Karma 2.0 – jinak ‚nejhrubší‘ kombinace pro to, aby to trochu jelo – je pro mě Kenda Karma 2.0 vpředu, vzadu, tak místo ní by šel třeba Racing Ralph, ale zatím mám Kendu

      0 0
      • nox159  

        NN ale zas tak blbe po asfaltu nejede ;-) ale oproti tvoji kombinaci samozrejme ztraci, tipl bych tak 5–10 min na 30km useku ( po asfaltu)

        a v terenu te hodi ale o level vyš, a je to uplne jiny pocit z jizdy ;-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Větší přesuny po asfaltu nejsou problém ani na UST NN 2,4 (tedy až na to, že pak mizí na zadním ta 2010 verze dost rychle). Jede to samozřejmě mírně hůře, ale nic hrozného v bezdušové variantě.

          0 0
          • nox159  

            vsak ja sem spokojeny :) ale mam ho zatim jen napredku, kde zustane podle me pomerne dlouho (i kdyz mam taky ( myslim) tu 2010) . zatim je to nejlepsi plast co jsem na predku jezdil .

            dozadu chci zkusit kendu karmu jen vaham jestli 2,0 nebo 2,2

            u 2,2 nevim vahu, coz by me celekm zajimalo tak kdyby nekdo vedel tak at napise ;-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • marapara  

              Karma 2.2 v kevlaru je sice docela pořádný balon, ale taky má pořádnou váhu 670 gr. Za odměnu dostaneš vyšší vrozek a téměř neprůstřelný plášť. Za 3500 km co jsem ho měl vzadu se mi ho nepodařilo píchnout a to jsem ho vůbec nešetřil, ale dostával docela zabrat, ostré kameny, zatáčky smykem …

              Valivý odpor je samozřejmě taky vyšší, než u Karmy 2.0.

              0 0
    • lutte1  

      .

      0 0
    • marapara  

      Dozadu bych dal Karmu 2.0, jede a vydrží. RR je sice výborný plášť, ale nevydrží ani polovinu co Karma vzadu.

      0 0
      • StuntJ  

        hmm, pokud karma vydrží 8 000km, tak je to tedy bez debaty :o), otázka, o kolik hůř jede …

        0 0
        • marapara  

          Běžně na ní dávám kolem 8000–9000 km vzadu, takže poměr sjetých plášťů je 1 Karma na 2 RR :). Sice po 9000 km je to už docela „galuska“ :), ale pořád na ní vzorek ještě je. Měním, až začnu mít víc defektů díky sjetí pláště.

          O kolik hůř jede nedokážu porovnat, protože jsem RR vzadu nejezdil. Jezdí ho kolega a vidím, jak mu ten vzorek ubývá rychle. Nicméně Karma je na silnici a tvrdém povrchu docela raketa. Řekl bych dozadu docela ideální plášť.

          Můžu večer vyfotit a postnout. Mám teď na biku Karmu 2.0 kevlar ježděnou rok na předním kole (cca 9000 km), loni v září předělanou dozadu (cca 7000 km). Úsudek si může každý udělat pak sám. Už mám koupenou i novou Karmu asi měsíc, ale zatím vzadu nedefektím, tak ještě vyčkávám :).

          0 0
      • nox159  

        me by karma vydrzela 15 000 nez by byla uplne hladka :D takovy plast vsichni hledaji :)

        0 0
    • o.1  

      Mam hutchinson vpredu a Karmu vzadu (obe 2.0), velmi dobre aj rychlost aj vlastnosti v terene-az prekvapivo, uplna spokojnost, na dane urcenie dobra volba.

      Ale z toho co som vyskusal vitazi jednoznacne Conti Mountain King, zaber a drzanie v terene neporovnatelne, rychlostne tazko povedat, zda sa mi to asi rovnake. A zvladaju aj uplne bahno, takze pre mna absolutny univerzal. A najazdim dost aj po asfalte mozno 50% (±40 (-:)

      Pritom sa daju zohnat za dobru cenu (drotene 2.2 som mal za 10 euro a kevlar 2.0 s vadnym popisom za 12) asi ten rozmer 2.0 by bol pre teba ideal.

      Ak si rad vychutnas rychle zjazdy a teren tak by som dal radsej toto aspon dopredu.

      0 0
    • zalciks  

      Čau co treba jeste zkusit tyhle http://onzatires.com/index.php… u nás budou k dostani u Bottico http://www.bottico.cz/.

      Maji zajimavý vzorek jak do terenu tak i treba na tu cestu.

      0 0
    • CZFilip  

      Měl bych pár otázek na Kenda Karma. Jezdí tu s nima někdo na obou kolech závody? Podařilo se mi tu zjistit, že existuje víc verzí. Která je nejlepší? Je 2.0 o hodně užší než nevegal? Děkuju

      0 0
    • TeryPV  

      Tak trošku zahrobaříme :) nevím kam to dát tak zkusím sem. Řeším teď před dovolenou nějaký zadní plášt pro 26Fulla. Potřeboval bych asi něco jezdivého, kvůli aktuálnímu suchu a tomu, že bude asi i nějaký asfalt (x-king?), navíc NN se tvrdé polňačky mc nelíbí, Ale aby to i něco vydrželo. Jsem na jaře koupil NN SS a teda ten běhoun je hrozná šlupka… už tam mám dvě díry a pěkně mě to… Jedeme do Beskyd a říkal jsem si že SS bude super, že se jen tak neřízne, jo boky super, ale běhoun šlupka :/ Tak se tedy ptám, zda by mi byl schopný někdo poradit co vzít ? Díval jsem se třeba na X-king, performance. Jako chápu, že asi protection bude lepší, ale že by se mi aktuálně chtělo vyhazovat litr za plášť, když jsem nedávno za NN dal dvojku se říct nedá :) Nebráním se ani tomu, kdyby někdo měl nějaký plášť jetý, jde mi hlavně o to to i vyzkoušet.

      0 0
      • MlokCZ  

        Mám tu poslední kus 26" 2,4" X-king protection (nový nikdy nenasazený). Na 26" fullu jsem byl s X-king 2,4" docela spokojený. Více v SZ.

        Snake skin Schwalbe rozřezávám na běhounu docela dost (už 4 kusy), u protection Contíků jsem oproti tomu neměl nikdy žádný defekt, kterého bych si všimnul a tmel okamžitě nezacelil.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.