• pezr

    Vsem moc diky pri vyberu kola, vyhral to Giant Reign 2 mod. 2010. Ma ale Kenda Nevegal a to jsou hrozny brzdy, aspon mi to tak prijde. Potrebuju neco rychlejsiho, jelikoz obcas jezdim i spritelkyni a ta moc do terenu neni. Co jsem tak procital, mam vybrano, ale zjistil jsem, ze od doby nekterych prispevku se obcas neco zmeni a plast tenkrat uprednostnovany uz ted neni takovej kral, takze prosim o rozhodnuti nebo radu. Nasledujici 3 plaste to vyhraly, pocitam, ze to neni psatnej vyber, jen dodam, ze jezdim asi jako vetsina… les, polnacky, rozbity a obcas sotolinovy cesty. Vyhejbam se bahnu, kolo mam nad posteli. Rafek wtb trial laser disk. Ale to asi neni podstatny. Diky za pomoc.

    1. SCHWALBE Racing Ralph 2.25
    2. SCHWALBE Nobby Nic 2.25
    3. SCHWALBE Smart Sam 2.25
    0 0
    • roud  

      A co třeba Continental RACEKING 2,2 je to širší než to co máš ve výběru a opravdu rychlej plášť (určenej na sucho) ? ? ?

      0 0
      • Lucke  

        tady jen souhlasim, sic ted nakoupim Schwalbe, ale Race Kingy v 2,2 naprosta spokojenost se vsim…od vahy, pres zivotnost, odpor ci kruceni v zatackach

        0 0
      • Lister  

        Na Reigna???

        0 0
        • roud  

          Jasně proč by ne ? vzhledem k tomu že uvažuje o pláštích jako je ralf tak tohle mi přijde mnohem lepší volba…

          0 0
          • Lister  

            Jde o to jestli ho v tom bludu dálé podporovat.

            IMHO RK má navrch akorát v rychlosti a objemu, pokud jde o záběr, brždění a zanášení, tak je RR lepší, ale to je fuk, protože na tohle kolo prostě nepatří.

            Dal bych v každém případě NN dopředu a k tomu dozadu buď SS a pokud by to i tak bylo pomalé tak RR.

            0 0
            • MlokCZ  

              Proč by ale nemohl Reigna používat jako pohodové XCčko i bez extrémnějších terénů a dát si tam rychlé pláště?

              Taky jsem teď cíleně měl na chvíli na Stereu RR/RR.

              A ten SS bych dozadu určitě nedával, ten je ve všem horší než RR. To už tam může dát rovnou NN taky a rychlostně to bude skoro stejné co ten SS.

              Pokud chce rychlejší a odolnější, tak RR double defense.

              RK a RR jsou rychlé ± stejně.

              0 0
              • Lister  

                Stereo je spíš převlečené XCčko, Reign je podle mě kolo do mnohem drsnějšího terénu. Na pohodové XC bych si pořídil Trance X.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Stereo sice výborně jede (Reign ale také jede velmi slušně), ale že by byl Reign do mnohem drsnějšího terénu s tím tedy nesouhlasím vůbec (jel jsem samozřejmě i na Reignu). Odolností a možnostmi v těžším terénu je řadím minimálně na stejno, možná dokonce Stereo od 2009 modelu co má pevnou osu i vzadu by se dalo řadit o malý chlup více do endura než Reign.

                  Oni jsou si ta kola vlastnostmi, které určují zaměření kola ne jen podobná, ale téměř totožná.

                  Třeba geometrie, co hodně určuje zaměření kola je totožná nebo téměř totožná (tedy hlavový úhel – ten je totožný, téměř stejný rozvor, téměř stejná délka rámu).

                  Průběh staveb není sice stejný a chováním se liší, ale třeba progresivita je velmi podobná.

                  Používá se stejná vidlice, zdvih je reálně taky stejný (Stereo má více než udávaných teoretických 140mm).

                  Naopak Trance X je úplně jiná kategorie než Stereo, nižší zdvihy, geometrie extra do XC a úplně jiná než u Sterea (mnohem větší hlavový úhel, o hodně menší rozvro, …).

                  Samozřejmě na pohodové XC je možné vzít Trance X, já bych ho ale třeba ani na pohodové XC s občasným výletem do hor nechtěl, mně se geometrie Trance X už nelíbí. A rozdíl jak jede Reign oproti Trance X je minimální.

                  0 0
    • Trainman  

      Za mě NN dopředu, Ralph dozadu. Případně Mountain/Race King od Conti, budou pohodlnější.

      P.S. Tuny historie :-)

      0 0
      • winprog15  

        Kombinaciu Conti Mountain vpredu a Race vdazu sam vlastnim,zatial osvedcena kombinacia :)

        0 0
        • kubad  

          A nevadi ti ze mas predni kolo uzsi nez zadni?

          0 0
        • DaSnail  

          ale ty máš strašné užovky. keby to obul na reigna, tak ten chudák od hanby skoroduje…

          0 0
      • pezr  

        prave… tuny. A casto s rokem 2008.

        0 0
    • Pijer  

      Jak to tak čtu, tak by to spíš než výměnu plášťů chtělo změnit model kola :-)

      Třeba na Trance X, Reign mi přijde spíš na větší prasárny než jsou rozbitý polňačky a jízda s přítulkou.

      0 0
      • nox159  

        prave u jizdy s pritulkou to muže mit prinos, ona veme silnicu, on toho religa a tim se vykompenzuje vykonostni rozdil, takze nikdo nemusi na nikoho cekat ;-)

        0 0
    • Lister  

      Dvě připomínky.

      Odpor zadního pláště dělá cca 70–75% celkového odporu.

      Potřeba dávat na Reigna dopředu i dozadu pláště typu RR nebo RK svědčí opravdu nejspíše o špatném výběru kola, jak nade mnou píše Pijer.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • xshreck  

      Jak tak čtu … mám nové kolo a mám tam origo pláště. Jezdím hodně silnice. Vyplatí se mi koupit jeden zadní plášť spíš na silnici ( teda pokud beru v potaz listera že je na něm odpor až 75% z celkového)? Najel jsem 200km a je docela už vidět rozdíl mezi předním a zadním opotřebením toho pláště :( tak zase že bych si koupil silničnější a vepředu nechal ten co je … nebo je nechat sjet oba ( obměnit přední za zadní až se to sjede …) a pak koupit nové pláště?

      0 0
    • mrssti  

      Presne takýto istý problém som mal aj ja mám tiež giant reign 2 2010 a kendy nevegal mi vôbez nesadli šlo sa nanich velmi tažko hlavne ked bolo treba absolvovat dlhšie výjazdy.

      Takže prvé čo som spravil som ich predal, dal som tam dočasne nobbny nic 2,1 a continental race king 2,2 a túto kombináciu ti na bike na ktorom chceš jazdit AM určite nedoporučujem na tom sa nedá poriadne jazdit s istotou. Racing ralph by som tiež určite vylúčil kedže mám sním skusenosti (to je plášt vhodný na XC).

      Objednal som si schwalbe fat albert 2,25 ktoré som mal na druhom biku a dalo sa snimi fajin pojazdit pri nie zlej váhe myslím že jeden mal okolo 650g.

      0 0
    • rf  

      Taky se zeptám: Mám na CD Rush (XC/Maraton) UST Maxiss Crossmark 2.1, přední i zadní stejné. Teď bych chtěl do předu něco co víc podrží. Zatím mám ve výběru tyto gumy:

      • Continental MK 2.1 UST
      • Kenda Karma 2.0 UST

      Poradíte?

      0 0
      • mrssti  

        Myslím že continental MK sa nerobí 2,1 ale 2,0 2,2 2,4. Ten 2,2 by nebola zlá volba podla mna jedine má trošku nevýhodu že sa pomerne rýchlo zoderie ale to je skorej problém zadného čiže vpredu by som sa toho moc nebál.

        Tú kendu karmu nepoznám, ale podla mna má pomerne nariedko bočné vedenie čiže v čo sa týka vedenia stopy v zákrutách tak by to nemuselo byt zrovna idealne.

        0 0
        • rf  

          Pravda, je to 2.2. A je možná i varianta Continental RK – myslím do předu?

          0 0
          • mrssti  

            Je to tažko takto hovorit čo je dobré a čo zlé, záleží čo od toho čo jazdíš a očakávaš. Jazdím také AM a mám na biku vzadu dočasne race king 2,2 a vcelku to lieta v zákrutách ale tak na také tvrdšie XC by sa to dalo vzadu ale vpredu si to neviem moc predstavit.

            Bracho mal race king 2,2 vpredu aj vzadu na LP zesty 314 2009 a zopár krát ho nepríjemne zradil. Potom tam dal dopredu mountain king a grip bol o niečo lepší.

            0 0
      • bagr84  

        Vozím Crossmark 2.0 vzadu a MK 2.2 vpredu a spokojenost. Jsou to ale dusovy verze. Pripada mi, ze se MK na prednim temer nesjizdi…

        0 0
    • McBlacky  

      dal bych 2,4 NN dopředu a 2,25NN dozadu. ve verzi snakeskin nebo rovnou tubeless. Jediná nevýhoda, že se vzadu NN celkem rychle sjede. Nebudeš se pak muset omezovat co kde jet a i po silnici a šotolině jedou NN pěkně.

      Na zimáku jsem vozil loni NN/SS a přešel jsem letos na NN/NN. jednoznačně změna k lepšímu v terénu a hlavně v bahně. Jestli nejezdíš bahno vůbec, tak bys mohl dát dozadu i toho SS

      0 0
      • mrssti  

        Ja by som namiesto NN 2,4 zvolil fat albert front 2,25 alebo prípadne aj 2,4. Myslím že FA podrží vpredu viacej hlavne do strán pretože štuple sú orientované pozdlžne a tým by mal byt vačší grip do strán čiže by malo mat predné koleso menšiu tendenciu ušmykovat do strán.

        Dozadu je nobby podla mna v pohode a pravda je že sa trošku rýchlo derie.

        0 0
        • MlokCZ  

          NN nebo Fat Albert je teď skoro jedno, drží ± stejně (řekl bych že každý podrží nepatrně lépe v trošku jiné situace, ale rozdíly jsou stejně velmi malé) a jedou taky ± stejně.

          Rozdíl je hlavně v tom, že Fat Albert se vůbec nedělá bez snake skinu a to ani v UST verzi.

          Takže UST verze FA bude ještě výrazně odolnější než NN, ale taky je za to výrazně těžší. Pro dušové verze je FA nepatrně těžší a i tady bude asi i nepatrně odolnější.

          Akorát jsem nejel 2010 verzi NN, ta možná bude o malinko rychlejší (tedy jak než 2009 NN, tak než FA) a taky nevím jaký je rozdíl v trakci po mírném přepracování vzorku.

          Já bych vybíral hlavně dle požadavku na odolnost, kde ale už double defense nebo UST verze NN je velmi slušná.

          Na 2009 NN jezdím dlouhodobě, na FA jsem taky jel, ale ne už dlouhodobě.

          A teď jsem právě rozmýšlel co z těch dvou pořídím a UST verze jsem se kvůli už dost velké váze FA přiklonil k NN a to zatím 2,25. Později zkusím 2,4. 2,4 bych dal ale klidně i dozadu, ať jsou oba stejné, já nemám moc rád rozdílné šířky.

          A mezi 2,4 a 2,25 NN je rozdíl v šířce poměrně velký.

          U dušových bych klidně ale naopak vzal double defense FA (double defense je ale pouze 2,25 verze – platí pro oba dva).

          Ale určitě bych nevolil místo 2,4 NN užší FA. 2,4 NN bude držet určitě lépe než 2,25 FA.

          0 0
          • mrssti  

            Ja by som určite netvrdil že FA a NN 2009 pri rovnakej širke sú ± rovnaké. Samozrejme nieje tam nejaký extra velký rozdiel ale hlavne vpredu je to isto cítit.

            NN 2009 má podla mna dost nariedko štuple a si môže na rovnakom teréne človek dovolit o niečo viacej na FA ako NN.

            Dozadu je NN vcelku v pohode a tam by som povedal že ten rozdiel by nebol nejaký citelný. Myslím že aj napr. canyon dáva na AM biky dopredu FA a dozadu NN.

            Čo sa týka tej šírky tak ja tiež moc nemám rád ked je jeden plášt širší ako druhý

            0 0
            • MlokCZ  

              A jezdil si je oba? Tedy tvrdíš to z praxe? Já to tvrdím na základě praxe (FA jsem aspoň chvilku jezdi jak tu předchozí, tak současnou verzi a NN jezdím mnoho tisíc km, takže ten mám zažitý jako etalón pro srování).

              Především na mokru a v bahně bych řekl, že NN jmírně lepší, v bahně i díky lepšímu samočištění. Na suchu bych řekl nepatrně lepší FA, ale i tam záleží na konrétním povrchu a situaci.

              A pokud si je oba jezdi, tak je to potom dle tebe cítit, tedy v čem FA oproti NN vyniká?

              Řidší vzorek je někdy nevýhoda, někdy naopak výhoda, proto jsem psal, že každý se chová lépe v trošku jiné situaci. Já se jistěji tedy cítím na NN, ale bude to asi taky tím, že na něm mám najeto mnohem více a jsem na něj více zvyklý.

              A pokud bych měl vzít jiné zdroje než svoje srovnání z praxe, tak v testech bike magazinu byl 2,4 FA hodnocen totožně (a to v obou hodnocených parametrech, tedy jak držení v zatáčkách, tak grip) jako 2,4 NN a naměřený valivý odpor mají také totožný.

              A kombinace FA + NN se mi nelíbí už vůbec, to je přesně ta typická kombinace, co se tu víckrát řešila, že není vhodná. Tedy pláště stejné kategorie s podobným gripem, ale přitom každý z nich má slabinu někde jinde. A pak se na slabinu dostane v obou typech situací a je to mnohem nepředvídatelnější a jistotu to pak nemá nikde.

              Tedy ať už si kdokoliv vybere kterýkoliv, tak rozhodně bych je nekombinoval dohromady. A to, že to některý výrobce kol dělá nic neznamená, Cube třeba taky pořád cpe 2,4 FA na ráfky, které na to nejsou dostatečně široké a na kterých se to nechová moc dobře.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jinak brzo snad přidám ještě z praxe srovnání u FA pro 2,4 šířku a pro NN 2010 verzi (tu 2,25 zatím). I když FA bude handicepovaný, protože ty 2,4ky budu zkoušet jen s dušemi, NN budou UST (tedy samozřejmě bez duší).

                0 0
              • ememem  

                ja som jazdil dost dlho oba a kebych mal porovnat tak FA je plast vyslovene na alpencross, tam je snad fakt neprekonatelny, zabera, drzi, vo verzii ACross neznicitelny s nekonecnou vydrzou. na miestne podmocene pripadne zablatene luhy a haje je NN lepsi, proste s blatom, makkym terenom a pod. si albert moc nerozumie. ak je sucho tak je to viac menej jedno, FA je snad trocha lepsi v gripe a stope ale zas horsie ide.

                FA vo verzii UST je uz av 2.25 na moj vkus riadne hoviadko aj na alpencross, to snad uz fakt len na jazdenie dole kopcom.

                0 0
              • mrssti  

                Mal som NN 2,25 aj FA 2,25 ja som jednoducho citil v predu rozdiel medzi nimi hlavne grip. To že NN je lepší do blata tak to beriem ale na blate oba plášte držia vcelku mizerne. Ja som to všetko bral na suchom povrchu.

                Inak podla mna sú to dost subjektívne názory čo je lepšie čo je horšie, každému vyhovuje niečo iné.

                0 0
                • pezr  

                  Diky vsem, pomohli jste mi zuzit vyber, vidim to na NN a asi je dam dopredu i dozadu, ted jeste rozmyslim rozmer… 2.25 ci 2.4

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.