Zdravím, chci se zeptat zda je ještě možné nahodit pláště 2,35 na 19mm ráfky ve velikosti 26”? Je to ještě použitelná kombinace nebo řešit spíše užší pláště? Jedná se o pláště Maxxis a je to na enduro celopéro. Díky.
Zdravím, chci se zeptat zda je ještě možné nahodit pláště 2,35 na 19mm ráfky ve velikosti 26”? Je to ještě použitelná kombinace nebo řešit spíše užší pláště? Jedná se o pláště Maxxis a je to na enduro celopéro. Díky.
Já má na ráfkach s vnitřním průměrem 17mm nálepku že pojmou maximálně 2,3 pláště. Takže pro 19mm bych to v klidu zkusil.
můžeš, na širších se to bude chovat líp, ale dřív jsme to tak všichni vozili a fungovalo to .D
Přesně
Vozil jsem 2.3 od Maxxisu na 19mm ráfku a líbilo se mi to víc než identické pláště na 28mm ráfku.
Když jsem 18 mm ráfky vyměnil za 30 mm, taky jsem měl na stejných plášťích takový pocit, ale jen dokud jsem nesnížil tlak o víc, než jen o rozdíl odpovídající vyššímu objemu vzduchu, na hodnoty, při kterých bych na 18 mm už jezdit nemohl. Pak to začalo být naopak výrazně lepší.
Nejde o tlak alen o tvar. Na 30mm ráfek to už chce pořádnou nebo dobře uzpůsobenou gumu.
Maxxisy jsou většinou už v základu dost hranaté, jak se pošlou na široký ráfek jsou z nich regulérní kostky.
Vyměnil jsem za WT verze a to se chová úplně jinak.
U klasických verzí (neWT) mám raději užší ráfek i u typů plášťů, které jsou konstrukčně poměrně kulaté (jako Contíky RK nebo u Schwalbe teď Ray/RaR).
Širší než 25mm ráfky by na klasické pláště nechtěl (to je cca hranice, kterou jsem zkoušel a bylo to ok, na svojich kolech vozím jen 23mm ráfky a jsem zcela spokojený).
Tak to je bezva
Mám totiž nová zapletená kola s ráfkem vnitřní šířka 23 mm původně jsem je měl na gravel, ale teď jsem je dal na hardtail s contíkama 2,4" a 2,25" (bezduše) a trochu jsem měl obavu že to bude naprd
23mm je úplně ideální rozměr prakticky na cokoliv. Užší pláště se nerozplácnou a ty širší to už dostatečně podrží.
Ty fakt široké ráfky už chtějí i odpovídající obutí – ideálně WT, jinak je to spíš k zlosti.
Vozil jsem 19, 23, 28, 33 a 35mm a těch 23–25 je prostě ideál. Na 28 jsem neměl moc co dát – z klasických byly kostky a ráfek byl děsně na ráně a WT tou dobou ještě nebyly. Vše přes 30mm už chce jedině WT.
U aktuálních Schwalbe Ray/Ralph to s tou hranatostí na i30 ráfcích není tak žhavé, Thunder Burt je malinko hranatější.
Na přiloženém snímku je Ralph vlevo ještě na 18, Ray vpravo už na 30, oboje ve 2,25" šířce.
Ray a aktuální RaR Schwalbe poměrně dost zakulatilo, takže se to celkém dá. Ale stejně je mám raději na užších ráfkách (těch 23–25mm).
Ono také hodně záleží kolik to kdo fouká. A také záleží hodně na vzorku. TB je přesně jak píšeš o něco méně zakulacený. Jenže jak má výrazně nižší i boční vzorek, tak se tak snadno nestane, že se boční vzorek dostává do záběru i mimo zatáčky (nebo šikminy).
Já foukám málo, už jen proto, aby ty široké ráfky měly nějaký smysl :D Každopádně jsem s upgradem spokojen, je to pohodlnější, odolnější proti procvaknutí (ještě se mi nepodařilo vyhodit duše a jezdím lightky), jsem s tím i rychlejší. Co mě hodně překvapilo, byl velký rozdíl při jízdě v prudkém větru, aerodynamicky to funguje o hodně lépe.
To je nějaký divný postup. Koupíš nové ráfky, máš pravděpodobně TLR pláště a nacpeš tam duše?
Koupil jsem celé záplety, plášťě už byly jeté, zadní trochu pořezaný, tak jsem to nechal na další. Ale ještě jsem se nerozhodl, jaké to budou :)
Dík za informaci
ano
Tak vám všem díky za reakce. Půjdu tedy do toho.