Plaste na mokro, slizko, snehovo? Ale aby to jelo ... :)

46 nepřečtených
  • Crowly

    Plaste, plaste a zase plaste:) Forum uz jsme si procetl nekolikrat, ale pokud jsem nasel potrebnou informaci, tak byla 5 let stara … toz nove vlakno na stare tema … pls poradte.

    Jezdim vicemene celorocne (hlavne do prace) a vyhlizim si plaste na zimu. Coz znamena …

    • 40% mokrej asfalt nebo asfalt pokrytej rozjezdenou snehovou breckou
    • 60% mokra a lehce zablacena sotolinova cesta, pripadne pokrytaujezde­nym/utapanym sne­hem
    • sem tam sucho, po ranu namraza:)

    Hluboky bahno potkam zridka, neresim. Kdyz je hlubokej snih, tak neresim, prestavam jezdit … nehodlam se na tech 20 km do prace sedrit:)

    Takze mi to vychazi nejak takhle:

    • sirsi plast s mekou smesi aby to melo slusnej grip na mokrym povrchu
    • prijatelne hrubej vzorek aby to drzelo na udusanym snehu a aby to neplavalov lehkym bahne a snehove brecce
    • ale ne zas tak moc hrubej vzorek aby to prijatelne rychle jelo (bahnak typuJones ACX super grip, ale to bych jel jak snek a hucel jak nasranej cmelak)

    Co poradite?

    Premyslel jsem o WTB ExiWolf, ale nemam moc dobrou zkusenost s Nanoraptorama, tak nevim …

    //Nanoraptory loni …

    • prakvapive dobrej grip na udusanym snehu
    • slusne rychlej

    / jakz takz prijatelnej grip na mokrym asfaltu

    • nepohodlne plaste, kdyz se trochu vic nafouknou, tak vubec netlumi
    • behem konce zimy a jara jsem predni jsem prorazil 2×, zadni snad 6× a pakjsem ho musel vyhodit … des bes …

    (stejnou trasu ted na Conti RK jezdim od jara bez defektu)//

    0 0
    • LRRTM1  

      Něco od rubeny se silicou? Ale osobní zkušenost nemám, takže nevím, jestli je to třeba v zimě znát.

      0 0
    • krokus  

      Nanoraptory v kevlaru vozené s mlíkem a nafoukané na cca 1,8 barů se mi tedy zdají dost pohodlné. A za několikměsíců jsem s nimi nepíchl ani jednou. Pravda, když jsem je vozil s duší, tak jsem lepil dost často.

      0 0
    • pstasek  

      Překvapivě dobře se mi tehdá chovaly na udusaným sněhu a ledu Speedmaxy alfa a beta, když byly fungl nové. Ale jen, dokud se trochu neopotřebovaly ty malé ostré výstupky. Navíc ve všech ostatních podmínkách se chovaly nepředvídatelně.

      Potom jsem jezdil Rubenu Harpii ve 2.25 se silicou na předku. Pláště držely jak přibitý, ale zase to moc nejelo. Možná nějakej jemnější vzorek a menší šířka by ale mohla být dobrá. Na asfaltu ale ubývala před očima.

      0 0
    • Jakobo  

      Ja jsem 2 roky jezdil do prace z docela prudkeho kopce. Prvni rok jsem vzdycky nejak odbruslil s jednou nohou na silnici a rychlosti 5 km/h, ale loni jsem koupil pneumatiky s hrebiky. Vetsi jistota, hlavne me nedesi prechody sucho-naledi, sucho-ujety snih, poprasek snehu na naledi apod. Pokud by i na pad doslo, mate ho pod kontrolou, neni to takove to svezeni predniho kola, co asi vsichni zname. Nemam pocit, ze by plaste byly vyrazne pomalejsi (snad o 10%), ale hodne asi zalezi na znacce (ja mam Nokian, vyrabi Nokia). Guma ani hroty nejsou po sezone nijak ojete, jen kolem hrotu je guma popraskana, takze minimalne dalsi 2 sezony normalniho jezdeni do prace vydrzi (pres zimu bezkuju). Jo, ve predu mam plast za asi 900 a vzadu 4 rady hrotu za 1500? Zdravi mam jen jedno.

      0 0
      • RomanH  

        Na 40% asfaltu a za tech podminek, co Crowly pise, mi prijdou hreby dost nevhodne.

        0 0
        • JSt  

          jo. tady mne prijdou vhodny prave nejaky ty semislicky typu speedmax ;-)

          0 0
          • Crowly  

            No sakra … uz se vidim jak v zime pri sjezdu z toho krpalu v Michelskym lese hazim paradni semidrzku:)

            0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Me taky a bez smajliku. Hlavne aby to jelo.

            Odjezdil jsem dve kanadsky zimy na tomhle, bez problemu. Jediny na cem se neda jezdit je black ice- ledovka, ale ta je jednou do roka. Nech tam co jezdis normalne.

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              jeste ten obrazek.

              K tomu 3× rijen-listopad v severnim Svedsku, a mnoho ceskejch zim, uzitkovy kola maj vsecky podobny plaste. Na snehu to stejne obvykle nehrotis.

              0 0
              • Crowly  

                Proboha, tak to gratuluju ke ztrate pudu sebezachovy. Ale vzhledem k tomu ze sjizdim pekny kopce a nekdy jsou tam i auta, chci plaste na ktery se muzu splehnout. A jet kvuli tomu 10km/h taky nechci.

                0 0
                • JSt  

                  tak to ti potom nerozumim. chces poradit, ale chovas se, jakoze vis, co chces. tvuj boj ;-)

                  0 0
                  • Crowly  

                    No, nechci urazit, ale je mi nejak zatezko uverit ze hladka guma ma na ujezdenym snehu stejnou trakci jako hrubej vzorek.

                    Lonskou zimu jsem jezdil na Nanoraptorech a taky jsme se jednou projel na tvrdym snehu i na svym starym treku se semislickama. A ten rozdil byl obrovskej. Brzdna draha treku snad dvojnasobna a zatacky projizdene pomalu a i tak ustrevalo predni kolo. Na Nanoraptorech jsme si mohl dovolit o hodne vic.

                    Ale idealni to nebylo, tak se ptam kdo co zna dobreho na popsane podminky …

                    0 0
                    • pstasek  

                      U těch semi slicků drží právě to velký množství malých ostrých výstupků, ale zase je nevýhoda v hlubším sněhu.

                      Možná bych kouknul po něčem typu Smart Sam, Racing Ralph, Kenda Karma, …

                      Případně kombinaci plášťů … dopředu něco hrubšího, dozadu něco hladšího.

                      0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Opravdu nebezpecny jsou situace, kdy ti plast nepomuze. Vyjety koleje v rozjezdenym snehu a v provozu, tam te to hodi plast neplast.

                  Proste drzet predni ve smeru, zadni nechat at si plave, nebrzdit predni a v zatackach nejit do naklonu. A obcas holt tech 10 km/h.

                  Spolehnout se na ujezdenym namrzlym snehu ze te vzorek udrzi, tomu rikam ztrata pudu sebezachovy zas ja.

                  0 0
    • Ricci  

      Conti MK 2,4

      0 0
      • Lister  

        Máš pravdu, hlavně né tohle :-)

        0 0
        • Crowly  

          No taky me to trochu zarazilo. Podle toho co jsem kde cetl, tak Conti MK sice super, ale jejich slabina jsou mokre sutry atd. Takze na asfalt (casto pekne hladkej), bud mokrej nebo pod snehovou breckou bych se s tim trochu bal …

          0 0
        • Stingray  

          proč ne? Na zimu se mi zdají ideální, lepěj jak přibitý a že by klouzaly na mokrých šutrech jsem si nějak nevšim. Moc větších lepidel co se týče směsi jsem nejel…

          0 0
          • Crowly  

            Fakt?:) No vida, konecne nejaka poziticni zprava:)

            0 0
          • Lister  

            Protože 40% mokrej asfalt – na tom se sedře, ty pláště sice lepí, ale 100% to platí i o jejich rychlosti.

            Bral bych je, pokud bude jezdit většinu v rozmoklém měkkém terénu, tam se opravdu výborně zakusují. Na tvrdém povrchu jsou ale dost pomalé.

            Od Contiho bych zkusil X-Kinga 2,4 – to je můj favorit na příští plášť, protože 4 roky starý NN vepředu už prostě nedrží – vzorek je OK, ale směs je asi už hodně vytvrdlá.

            0 0
            • Stingray  

              tak nebude natom jezdit závody a trochu víc gripu se v zimě určitě hodí. A čtyřicet procent asfaltu je už docela v poho. Zase na jaře když nazuješ nějaký užovky, tak to pak letí jak střela :-)

              0 0
            • Ricci  

              Bral som do uvahy hlavne jazdu v zime a na snehu, ja s nimi v zime dobre skusenosti, v zime je hlavna istota jazdy,nie rychlost

              0 0
    • blisterexist  

      já třeba v zimě na vrstvě oježděného nebo neuježděného sněhu jezdil na silničce:-),vzadu skoro stejná trakce jak u mtb s hrubými plášti, akorát ten předek se občas vezl:-)

      0 0
    • McBlacky  

      neřeš jak to jede vem jistotu Noby nic 2,25 od schwalbe. Nic jistějšího jsem nejezdil. Albert už moc nejede a narust gripu není tak velký. Ron se zase brzo ojede. Meduza sice drží, ale nejede, Explorer na mokrým asfaltu je tragedie, Velociraptor kroěm sněhu nedrží a brutálně nejede.

      vůbec neuvažuj o semislikách, vybírej z plášťů co maj pořádnej vzorek

      0 0
      • Nimrod  

        zkus big betty. alberta jsem měl na prdeli, moc mi vepředu neseděl. ale na zimu nevím, jezdil jsem s ním skoro jen v lese ve sněhu, tam byl parádní. škoda jen, že se dělá jen v 2,4. celkem by mi zajímalo, jestli je nějaký užší plášť s podobným gripem…

        0 0
        • Nimrod  

          nikdo netuší nějakou alternativu k big betty v užším provedení? jak drží ve srovnání s ní nobby nic? mountain king? nějaký hutchinson? panaracer? nevím co?

          0 0
      • max78  

        Presne takhle to resim uz treti sezonu a jsem spokojeny.

        0 0
      • Crowly  

        Jo, vzkazy o semislickach me trochu desej. Na Nobbyho jsem koukal, ale vzhledem k tomu ze je to vsechno pevnejsi povrch (i kdyz zasvinenej snehem nebo necim), tak mi to prislo uz trochu moc.

        A protoze taky prazak, tak upresneni trasy, treba to pomuze: par kilaku po silnici, ve Stodulkach sjezd do Prokopaku, pak pres Barandak a podel Michalskeho potoka az do Krce a pak Michelskym lesem nahoru na Chodov …

        0 0
        • Lister  

          Však ho můžeš nakombinovat. V zimě je nejdůležitější aby ti předek držel, dozadu můžeš dát rychlejší plášť.

          IMHO je to stejně jedno, protože v rozměklém sněhu tě nepodrží nic :-)

          0 0
        • pepek  

          Nobby v drátu je preisgünstig

          0 0
        • jonti  

          Na to bych nic neresil a nechal tam nanoraptor. Nebo jak pise blacky NN2.25, to podrzi asi vsude. K tomu poradne duse, nebo nejlip bez duse.

          0 0
        • Twister  

          A co crossmarky? Pokud se nezalepěj bahnem, nebo není hluboký sníh, tak jedou i držej a životnost je taky slušná. Na tuhle trasu bych se jich nebál celoročně.

          Jinak na zimáku mám Alberta/NN ve předu a SS vzadu dokud není hodně sněhu, pak nastupuje Albert i dozadu.

          0 0
      • JSt  

        chce to na cestu do prace po rovnych cestach. nic technickyho. to se vpohode da jezdit na silnicce s 23 gumama. nevim, proc premyslet o drapaku ;-).

        0 0
      • black.horse  

        Naprostej souhlas. Taky vozím na na horší počasí NobyNic a je to fajn kompromis jezdivosti a gripu… A s větším vzorkem se na normálním ježdění člověk zbytečně nadře. Ačkoliv pokud by jezdil jen do práce a zpět po rovných cestách, stačil by mu RR celoročně, když s tím nejezdí do terénu:-)

        0 0
    • cragsman  

      Vzal bych rocket ron…

      0 0
    • jIrI___  

      Hutchinson Bulldog MRC High na tyhle podmínky jasná volba.

      0 0
      • Lister  

        Možná něco změnili, ale ty moje vydržely na asfaltu asi tak 800km a pak šli do kytek – doslova bylo vidět, jak vzorek po vyjíždce s velkým podílem asfaltu ubýval před očima.

        0 0
        • jIrI___  

          Já je jezdil tak před třemi lety jen na sněhu a případně na bahnité závody a na tyhle podmínky mi připadaly perfektní. Hezky držely a v rámci možností i jely. Pak jsem dostal rozum a přestal na kole v zimě jezdit, takže teď jeden Bulldog visí někde v dílně :)

          0 0
    • šlapatko  

      Na předním kole vozím Rrona 2,4 a na zadním Rralph 2,25.Předek dobře drží a zadek hezky odvaluje.Jezdím tak zimní vyjížďky a do práce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.