• Dandybike

    Jaké pláště , by jste doporučili jako univerzální pláště na xco , xcm závody atd. Nějaké s dobrým Gripen a zároveň aby super odvalovali

    0 0
    • Georrge  

      Cokoli v kategorii XC od jakehokoli vyrobce pneu.

      3 1
    • Pikaču  

      Takové vlákno tu vůbec není.

      2 0
    • puka  

      Vůbec tě neznám, nevím jakou značku preferuješ a jaký by měl být poměr mezi gripem a RR. Vyber si něco, co se ti líbí.

      Maxxis

      Maxxis Ardent

      Maxxis Ikon

      Maxxis Aspen

      Maxxis Crossmark II

      Maxxis Rekon

      Maxxis Minion SS

      Maxxis DHR II (though more enduro-focused, can be used for XC in some conditions)

      Schwalbe

      Schwalbe Racing Ralph

      Schwalbe Thunder Burt

      Schwalbe Nobby Nic

      Schwalbe Rocket Ron

      Schwalbe Hans Dampf (light version for XC use)

      Schwalbe X-One Allround (CX/road option, good for light XC)

      Vittoria

      Vittoria Barzo

      Vittoria Mezcal

      Vittoria Peyote

      Vittoria Mota

      Vittoria Terreno Dry

      Vittoria Syerra

      Onza

      Onza Canis

      Onza Ibex

      Onza Lynx

      Onza Porcupine (lightweight option)

      Kenda

      Kenda Booster

      Kenda Honey Badger

      0 1
      • miki  

        Chybí Ti tam Schwalbe Rick XC????

        0 0
        • scalar  

          Také Tufo, Pirelli, WTB, Michelin, Hutchinson, CST, GoodYear, Rubena (Mitas), Panaracer, Zleen atd.

          0 0
          • worlusho  

            Continentál a legendární RK ;)

            0 0
          • puka  

            Budu rád, když mě někdo doplní :)

            Nechal jsem to na umělé inteligenci. Každopádně zadání to splnilo

            0 0
            • Esi  

              Tak když už tam máš Hans tak to ti tam chybí Will překvapivě na předku docela jede, na silnici děla teda trochu rámus, ale pomalé to neni

              0 0
          • Doyle  

            A Barum :-))

            0 0
      • grafik  

        Specialized fasttrak

        0 0
    • PorkyP  

      Dopředu Barzo, dozadu Mezkal a máš vystaráno

      3 1
    • RMX  

      Ohledně pláště 29" Schwalbe Racing Ralph. Jsou 2 tipy – Addix Performance TL-ready a Addix speed, TLE SuperGround Ta Performance verze je o dost levnější. Je tam výrazný rozdíl a poznám to na běžném XC ježdění v lehčím terénu? Má smysl ten příplatek? Jezdím duše a nyní mám vzadu Ikon 2,20 EXO TR. Díky

      https://www.kupkolo.cz/…ady_z105261/

      https://www.kupkolo.cz/…und_z110035/

      0 0
      • nomecz  

        Zalezi na tom co jezdis a jak, rozdil mezi smesi speedgrip a speed na predku je docela velkej, pokud to mas dozadu a nemas to na nejakou strelu na zavodni jezdeni tak obyc verze asi staci

        0 0
      • grafik  

        Levnější verzi vozim na zimáku. Jsou v pohode. Na závody bych vzal ty dražší. Zvaž přechod na bezduše a budeš vrnět blahem ; )

        0 0
        • RMX  

          Díky za info. Bezduše nevím zda se mi vyplatí. Najezdím tak do 2500 za rok a měl jsem pouze 2 defekty. Na ráfku 27mm budou OK? Co jsem vyčetl z recenzí, tak jsou celkem úzký.

          0 0
          • Lachtis  

            Nejde jen o defekty, ikdyz s bezdusemi v podstate defekty (vyjma riznuti) uz mit nebudes, ale o komfort a grip. S bezdusemi budes moct jezdit nizsi tlaky.

            No, na 27mm vnitrek bych uz dal jedine 2,3 a asi by se i v klidu dala 2,4.

            2 0
          • grafik  

            Pokud máš kompatibilní ráfek tak se to vyplatí : ) Jízdní vlastnosti jsou úplně jiný level.

            0 0
            • RMX  

              Ráfky jsou Remerx2027 a kompatibilní by to mělo být. Jak se řeší třeba prasklý drát nebo centrování. To znamená vyčistit a odlepit tu pásku. To je docela opruz ne? Mám normální pumpičku, tím to asi nenahodím?

              0 0
              • Esi  

                centrování není problém nic nerozebíráš, vycentruješ s nasazeným pláštěm, na mtb pár desetin mm rozcentrování stejně nehraje žádnou roli. Vyměnit drát musíš sundat plášť, pokud je v tom ještě mlíko tak to z toho pláště tou plnící stříkačkou odsát, otřít hadrem ráfek od zbytků mlíka, vyndat ventilek, odlepit pásku, vyměnit drát, vycentrovat, odmastit ráfek, nalepit pásku, našroubovat ventilek a nahodit plášť.

                Normální velkou pumpou některé pláště nahodíš některé ne, záleží na kombinaci plášť ráfek. Když to nejde pumpou tak kompresor a nebo bombička. Základ je při nahazování mít demontovaný vnitřek ventilku aby tam šel dostatek vzduchu dostatečně rychle.

                0 0
                • RMX  

                  Základ je při nahazování mít demontovaný vnitřek ventilku aby tam šel dostatek vzduchu dostatečně rychle.

                  I při nahazování pomocí bombičky? Bombička stačí 16g?

                  0 0
                  • Kaizr  

                    Někdy to jde i pumpičkou – velkou, ale je to zbytečné zdržování. Chce to vyzkoušet čím ti to půjde nejlépe.

                    Nejlepší asi kompresor, vzdušník a popřípadě jsem to dělal i bombičkou přes ventilek ( nevyndával jsem vnitřek ),ale teď už jen přes vzdušník ( mám ho z hasičáku )

                    0 0
                  • JakeF  

                    Nedělal bych z toho vědu… Schwalbe fungujou na bezduše dobře, takže pokud ten ráfek nenavrhoval idiot, tak to nahodíš na pár šťouchnutí normální pumpou i se zašroubovaným vnitřkem ventilku.

                    5 0
                  • Hrabex1  

                    Zkusis i s ventilkem a kdyc to nepujde, vysroubujes ho. Pomuze to. To samy s pumpou – muze to s ni jit a nemusi.

                    0 0
                  • Esi  

                    jak píšou ostatní je potřeba to vyzkoušet, pri mojí kombinaci pláště a ráfku to jde dílenskou pumpou když tam není vnitřek ventilku. Bombičku jsem použil pro nahazování jen jednou. tím že přezouvám jednou za sezonu tak nemusím celý rok zakopávat v garáži o vzdušník. Přece jen když ho nechceš dělat na koleni tak vzdušník stojí ca litr, to jsou pro mě bombičky asi za 20 let. pokud někdo přezouvá každý měsíc tak je vzdušník asi jasná volba.

                    0 0
                    • Martinson  

                      S těma bombičkama mě překvapujete, z webu Stan's:

                      Je Stan's tmel kompatibilní s CO2?

                      CO2 se nejlépe používá v nouzové situaci. Pokud nemáte jiný způsob, jak pneumatiku dostat na místo, můžete použít CO2. Doporučujeme však vypustit CO2 buď po jízdě, nebo po nastavení pneumatiky a vyměnit ji za normální vzduch. Dlouhodobé vystavení CO2 může způsobit oddělení tmelu a/nebo snížit životnost vašeho tmelu.

                      0 1
                      • novas752  

                        Však se tady bavíme o dnes už dost raritní situaci, dnešní pláště a ráfky fungují o dost lépe než v začátcích masovějšího rozšíření bezduší = obvykle se to snadno nahazuje a moc nehrozí že by patka pláště při defektu odskočila z patky ráfku. Takže je z toho spíš úvaha „coby kdyby náhodou“.

                        Ale dobře:

                        1. Při nahazování nového pláště někde doma je dobré nejprve nahodit plášť bez tmelu a tmel až poté nalít skrz ventilek. Mimo jiné si tim ověříš že to přijatelně drží tlak i bez tmelu a pokud ne, tak bude řešení problému výrazně čistější než když to rovnou zaděláš tmelem. ;-) Takže pokud bys to musel nahazovat bombičkou, automaticky si pak CO2 vypustíš a po nalití tmelu to nafoukneš pumpou.
                        2. Při nutném nafouknutí bombičkou po nějakém nešťastném defektu, kdy ti spadla patka pláště (za 1000+ hodin na bezduších se mi nestalo ani jednou) stejně pravděpodobně po dojetí budeš ten plášť zouvat a měnit nebo lépe opravovat (zašití řezance, vnitřní knot apod.) a pak dávat nový tmel, takže je to zase víceméně jedno.
                        3. Když to drží nahozený a jen potřebuješ dofouknout, pro klid v duši, resp. v bezduši :-) , můžeš dofoukat pumpičkou, bombičku není nutné použít.
                        0 0
                      • J1RKA  

                        No pokud to prorazis moc, tak vetsinou toho tmelu vycaka hodne, tak ho stejne musis doplnit. :D

                        0 0
                • scota  

                  např. pumpou Topeak Joeblow Mountain X nahodíš snad všechny bezdušové normální pláště

                  1 0
                • vlk  

                  Není třeba žádná extra pumpa. Obyčejnou velkou pumpou z Lidl vpoho nahodím Maxiss, Victoria a Continental pláště co jsem měl. Jen občas ne hned napoprvý a je třeba si pomoc- nejdřív nafouknout s duší, jakmile zaskočí patky tak vypustit a sundat jen patku na jedné straně, vyndat duši, namontovat ventilek, nahodit tu sundanou patku a pak už se to chytne vždy.

                  0 1
                  • grafik  

                    Tak si kup lepší pumpu. Tohle řešení nahození pomocí duše je už snad jak z pravěku : )

                    1 0
                    • vlk  

                      Většinou nahodím napoprvý. Ať je nebo není z pravěku u problematických plášťů funguje vždy :) Chtěl jsem jen, že není zapotřebí žádné specielní nářadí, že třeba za pomocí tohodle triku se to dá nahodit kde čím. Jinak to jde i přes redukci kompresorem na auto, ale to se mi nechce většinou vytahovat.

                      1 0
                • RMX  

                  Jsem docela načatej ty bezduše vyzkoušet. Tmel je asi jedno nebo máte nějaký osvědčený? Co jsem studoval na netu, tak údajně ne všechny ventilky sednou do určitého ráfku (mám Remerx2027). Pásku 30mm do 27mm vnitřní šířky ráfku?

                  0 0
                  • scota  

                    Tyto fungují dobře i s vložkou Tannus, ano páska musí být o 2–3 mm širší já používám Schwalbe, tmel Oko Magic Milk

                    https://www.kupkolo.cz/…2mm_z112815/

                    0 0
                  • Hrabex1  

                    paska 30 mm je akorat. Tmel se mi osvedcil Orange Seal Endurance. Je drazsi, ale jednoznacne nejlepsi, co jsem mel.

                    Ventilky doporucuju s gumou ve tvaru podkovy – ale to podle tvaru zlabku rafku. Jeho delku zvol podle vysky rafku. Treba tento.

                    0 0
                    • RMX  

                      Ty bezdušové pásky z Ali máte někdo vyzkoušené?

                      0 0
                      • orm  

                        Pasky jsem na Ali nevidel. Ma to cenu resit, kdyz Tesa pasku sezenes za par korun? Funguje to a vyrobce ti to nareze na sirku jakou potrebujes.

                        0 0
                        • Esi  

                          asi tak a je jí délka na celou životnost kola :-)

                          0 0
                        • RMX  

                          To asi nemá.. Koupím nějakou Force nebo Max1. Začíná se před ventilkem a končí za? Jakoby přes ventilek 2 vrstvy?

                          0 0
                      • grafik  

                        Zbytečná komplikace.

                        Pokud nemáš pásku zalep to v nouzi elektrikářskou. Oba konce přes ventilek cca 10 cm.

                        0 3
                        • Hrabex1  

                          to je vtip?

                          0 0
                          • Lachtis  

                            Já tak ksysi opravoval taky bezdušák a fungovalo to celou sezónu, takže elektrikářská páska, pokud se nalepí dobře, tak mám odzkoušeno, že min. jednu sezónu na biku fakt dá.

                            0 0
                            • Esi  

                              Ale jo proč by nedala, na druhou stranu proč tam cpát elektrikářskou pásku kdy pásku do ráfku koupíš na každém rohu

                              1 0
                              • Lachtis  

                                Jako nouzove a docasne reseni. Coz byl i muj pripad.

                                Ale realne verim, ze muze fungovat i naporad. No a cena je stale nizsi, neb el. paska stoji do 50 kc a paska na bezduse stoji cca 400,–. Takze cenovy rozdil tam je xnasobny. Nerikam, ze to je hodne a ani to nezastavam, sam vozim bezdus pasky, ale moje primarni reakce byla na to, ze el. paska na bezduse funguje.

                                0 1
                                • Esi  

                                  jo to asi klidně fungovat může proč ne, já měl takhle jako nouzovku na trekovém kole pod duší když se mi v rakousku rozpadla ta plastová páska co kryla niple, tak jsem tam namotal myslím náplast bez polštářku, 2× dokola a bylo to tam taky několik let :-)

                                  0 0
                          • grafik  

                            Ne, na zimáku mi vydržela dva roky.

                            0 0
                          • grafik  

                            Ne, na zimáku mi vydržela dva roky.

                            0 0
                        • grafik  

                          A dva čuráci mi dají dislike: )

                          0 6
                          • Lachtis  

                            Me jeden taky :-D. A to jsme oba psali ze to jde a mame to odzkousene a fungovalo to. A stejne se nezavdecime :-).

                            1 0
                          • Hrabex1  

                            ja to nebyl, i kdyz to nechapu…

                            0 0
                      • nksh  

                        Pásky z ali nebrat

                        0 1
              • grafik  

                Ja nahazuju dílenskou pumpou, zpravidla na drc. Patky natři mýdlovou vodou. Klidně to zkus jen tak bez mlika. Uvidíš. Ale chce to ráz vzduchu. Patky při nafukování do středu ráfku a půjde to …

                0 0
                • ladys  

                  Ono je to o kombinaci ráfek plášť. Momentálně plášť nasadíme a nafoknu, nic neřeším a drží tlak bez mlíka. Na 26 jsem musel prvně nahodit duši, aby se plášť srovnal a pak šel teprve blbě nadhodit.

                  0 0
    • scota  

      Schwalbe Rick Evo XC Pro

      https://www.bicyclerollingresistance.com/…albe-rick-xc

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.