zdravím,
Názor na pláště od specialized ? jaké preferujete univerzální plástě na xc co jedou a podrží i na bahně popřípade jaky na predek a jaky na zadní kolo ?
dík
zdravím,
Názor na pláště od specialized ? jaké preferujete univerzální plástě na xc co jedou a podrží i na bahně popřípade jaky na predek a jaky na zadní kolo ?
dík
Anketa: univerzální plášť na xc ?
Na trailu mám vzadu Ground Control a vepředu Purgatory, na XC vzadu Fast Trak a vepředu Ground Control :-)
no a vcelku spokojenost .-)
Plášť co jede na asfaltu a drží na bahně, to je nemožná kombinace.
Ale z vlastní zkušenosti bych doporučil Ground Control na předek a Fast Track na zadek, oboje jsem měl v S-Works verzi a byla to dobrá kombinace, taková jezdivá a na trailu vpohodě.
+1, jen FT dozadu určitě ne v S-Works verzi, lehčí je proti Control o pár gramů, ale odolností je o hodně horší.
souhlas, tu s-works verzi jsem taky řezal – viz můj příspěvek níže :-)
to mi přijde jako divná kombinace. FT je dobrý max na sucho, zatímco GC je solidní plášt na predek na všechno.
Zadek ti nevadí že trochu klouže… Já na takhle objel před pár lety enduro v Rychlebech a je to celkem schopný kombo.
když si můžu vybrat ;)
mě to přišlo tragický, ale možná mám jen přehnaný nároky na kontrolu kola
Blacky co by si dal tedy na zadek? O tyhle kombinaci uvažuji. Ve srovnání Rar+RoR jsou lepší, či horší? Díky
RoR+RaR je ve všem lepší než GC+FT, od letoška ty pláště vydrží fakt dost – taky šly váhově hodně nahoru. Tím pádem odpadla největší nevýhoda, špatná odolnost.
já ted jezdím RoR + RoR a to je ještě lepší (do terénu) a budu to asi vozit i příští rok. Nákladově to na závodní kolo vyjde o jeden plášť navíc, protože se víc sjíždí, zejména při závodech kde se hodně dobržduje na asfaltu na poslední chvíli, tam fakt hořej.
+1
Navíc co se pamatuju FT vyšel nic moc i v měření valivého odporu. Odkaz na tabulku tu někde byl nedávno.
Diky..me vadilo, ze docela brzy zacalo mliko pomalu prosakovat pres behoun a na mokru nic moc. Zkusim Ror a Ror a uvidime
Ahoj. stale plati, ze nejlepsi kombinace je RoR + RaR? Z kramu mam fast traky 29* 2,3 a rad bych zkusil i neco jineho. Nejvic ctu o teto kombinaci nebo RaceKing. Dalsi vec je sirka, tech 2,3 bych chtel zuzit jestli je to mozne. takze otazka je co mam koupit?:) diky za rady
Proc zuzit? Malo to jede? :-)
jede to dobre problem zatim nikde nebyl, jen premyslim jestli by to na uzsich nemohlo jet jeste lip:)
Pochybuju,vetsinou zalezi na vzorku a tlaku…
Pokud bys chtěl zkoušet Schwalbe, tak bych bral nový RaR.
Tedy dopředu Racing Ray a dozadu RaR 2019. Nově je pro přední a zadní kolo jiný vzorek i jiná směs. Racing Ray je tedy nová verze RaR na přední. A nový RaR je určený především na zadní.
Nový Ray se mi líbí na přední více než RoR. Otestované to ale pořádně nikdo mít nebude, teď se akorát objevil reálně v prodeji.
Tady jsem dával odkaz na b-d, kde je mají
a ma cenu laborovat se sirkou? ted tam mam 2.3
Já bych bral 2,25". K 2,1" nevidím žádný důvod a stejně ty užší zatím ani nejsou reálně dostupné.
podle fotek jel teď Avancini novej Racing Ralph i vepředu https://mtbs.cz/…fotka/236830 což samozřejmě nemusí znamenat vůbec nic, jenom jako že to úplná blbost asi nebude
Schwalbe všude píše, že RaR 2019 je sice hlavně na zadní, ale dopředu na zcela suchou trať, že lze použít také.
Já o něm na přední také uvažuju. Chci zkusit dvě kombinace:
Tedy RaR zkusit na přední místo TB/TB. Rychlostně by to mohl být téměř neznatelný rozdíl (TB/TB vs nový RaR/TB).
Schwalbe tvrdí, že nový RaR je rychlejší než starý a držet má stejně jako starý RaR. A Ray, že má být stejně rychlý jako starý RaR a držet na předním výrazně lépe. Uvidíme, co realita.
Zatím bez testování bych věřil, že bude platit:
Ray figurami dost připomíná bontrager XR1 team issue. Což je super plášť, ale drží ± stejně jako starý Ralf, Ron je trochu jinde, zejména na mokra
Zejména za mokra bude znát dost směs a Ray je pouze v ADDIX SPEEDGRIP. Předpokládám, že s RoR srovnáváš ve verzi ještě buď starší pacestar nebo ADDIX SPEED (i RoR existuje v ADDIX SPEEDGRIP a ten bude z toho držet nejlépe, ale také je už nejpomalejší).
nebo tam mam prihodit radsi jeste neco?:)
FT mi teda přijde opravdu na zabití, když je mokro
Když je sucho tak to s ním jde ale jak mi na grevlu vyhovoval, tak teď mi teda těžce nestačí
To jsem chtěl na předek něco drsnějšího a na zadním ho nechat, ale teda po dnešku fakt nevím
To prostě klouže jak sáňky, do kopce, přes kořeny i na skále…kdybych nebyl zaty roky vycvičenej źe jsem měl na zadním slick,tak s FT neujedu sní deset metrů
:-) FT, FT letos enduro na Zadove, ale jinak jako GC, FT je docela použitelné na takove to pohodove závodní ježdění
Já jel na FT/FT zase Trilogy… To byl ten rok, kdy jsme se potkávali ještě i na trati :D. Za mě je taky FT v pohodě guma, ale nový Schwalbe vyzkoušený nemám, tak se nehádám :).
To jsme na tom stejně, letos jsem dojizdel loňské zasoby, takže nové Schwalbe, taky ještě nemam odzkoušené.
Thunder Burt Tubeless Easy ve 2.25 not bad at all. Vaha nejakych 620g. Docela jede. :-)
A neprolouštěl plast jako tady jiný píšou ?
A není verze S-WORKS dozadu moc lehká neporazí se ?
Dřív jsem vozil na předku The Captain a vzadu Fast Trak. Oboje v S-works. Ten Captain celkem držel, ale asi se už nevyrábí a místo něj bych vzal ten Ground control. Fast Trak jel pěkně, ale dost jsem ho řezal (asi lepší se vyhnout té s-works verzi)…
Jezdíte někdo Maxxis Forekaster? Ten by měl být určen do na agresivní XC, Traily ve vhlkých podmínkách (má velké rozestupy figur). Jinak asi Ikon, nebo X-king.
vozím fast trak contorly a dobrý,
dokonce i řízlý z boku drží lepidlo a jezdím dál.
nicméně jsem byl pro jistotu koupit náhradu a koukal jsem, že už jsou zase jinak pojmenovaný na rok 2017.
Jezdím Ground Control na obou kolech. Je to imho nejuniverzálnější plášť. Fast Trak je rychlejší, ale v měkčím terénu má tendenci se špatně čistit s následnou nevyhnutelnou horší trakcí. Zadní plášť ve verzi Control, přední odlehčený S-Works. Vozím je bez duší se Stans Notubes a vše ok.
Díky za reakce
A co renegeade dozadu hlavně kvůli tomu že je lehký a ground control dopředu ?
Tak ta posloupnost od nejrychlejších a nejméně držících je Renegade->Fast Trak->Ground Control->Purgatory.
Kombinovat Renegade s GC je podivné, přeskakuješ FT.
Také mi není jasné, co myslíš tím dát ho dozadu kvůli tomu, že je lehký. Když už někdo ladí dopředu jiný dezén, než dozadu, tak se dozadu obvykle dává vzorek s nižším valivým odporem (=horší trakcí), protože více zatížené kolo lépe drží už proto, že je více zatížené a zároveň se na něm menší valivý odpor více projeví, když je více zatížené. To ale úplně nesouvisí s hmotností pláště. Já dávám dopředu lehkou a méně odolnou variantu S-Works, protože lehčí přední kolo mi lépe překonává nerovnosti a lépe zatáčí (na 29" se to docela projevuje) a dozadu dávám odolnější a těžší verzi Control, protože jednak zadní kolo nemám tak pod kontrolou jako přední, ve smyslu kam ho pošlu a jestli se vyhnu hranám na kamenech a potřebuji tak odolnější plášť proti proražení.
Aby nedošlo k nedorozumění: „Ground Control“, „Renegade“, „Fast Trak“ jsou druhy plášťů určující dezén a směs, ale každý tento druh se dělá v několika hmotnostních a odolnostních variantách, kde „S-Works“ je ta nejlehčí varianta, „Control“ je něco uprostřed. Takže celý název pláště pak může být např. „Ground Control Control“ nebo „Ground Control S-Works“.
v reálu mezi control a sworks často není skoro rozdíl. Měl jsem v ruce i váhově shodné FT, papírový boky mají obě verze, odolnost téměř shodá. U schwalbe mi přijde mezi liteskin s snakeskin (zvlást od 2016) rozdíl obrovský, u spešlu moc nechápu proč dělají control a sworks u RNGD a FT, jiné jsem nejezdil.
Dík za rady
A ještě dotaz https://www.specialized.com/…ready/117755
2 bliss ready je mě jasny že je na bezdusaky ale provedení pláště je jaké ? Například ten co je v odkazu.
Díky
V odkazu bude nejspíš Control verze. Jinak co tak koukám na obrázek, tak je vzorek trochu pozměněnej proti dřívějším rokům.
Tak on mi místní Specialized technik říkal něco ve smyslu, že překopou ty odolnostní kategorie a že S-Works se už nebude dělat. A skoro to tak vypadá. Vidím tam jen „bez přívlastku“, což asi odpovídá původnímu Controlu a pak GRID, což je odolnější verze. Hm.
Aha chápu to tedy že místo verze S-WORKS a control bude jenom jedna ?
Ještě dotaz co takhle ?
Sucho – dopředu Fast trak S-WORKS dozadu renegeade control.
Normální podmínky – dopředu Fast trak S-WORKS dozadu Fast trak control.
Mokro – dopředu Ground control S-WORKS dozadu Fast trak control
Dík
Jasne, klasika. Ted Spesl asi prekopal sirky ne? Koukal jsem na Kulhecuv Renegade a ten mel teda sakra objem, na webu maji 2.3
Zbytecnej voser, lip nez FT rngd nepojede. Na sucho ft+ft na mokro Ground+Ground.
Ahoj, můžete poradit spešlí alternativu k Conti RaceKing 2,2 ProTection?
Jaká je reálná šířka spešlů ve 2,1" rozměru?
Díky
Ber 2.3. Realne maji kolem 54–57mm podle rafku. A objem navic se hodi.
aby mi to prošlo zadní stavbou :)
Ty snad chces dat pryc ty krasne pokakane big apply? :-)
nikoliv :) ptám se na XC bajk (RB CRR), ne na plečku :)
Jestli se vejde 2.25 Schwalbe, Maxxis nebo Conti, tak pohodicka.
FastTrak 2.1 má na 21mm ráfku 53 mm, takže na pohodu :)
Budu kupovat nový bezdušový plášť na přední kolo, doposud jsem vozil rocket ron v performance a narazil jsem na ground control 2bliss ready gripton 2.1 za 799 Kč a za ty peníze by mohl být lepší volba než ron v performance. Jezdím takovou celoroční nezávodní xc potulku s asfaltem okolo 50 %, hluboké bahno ne, ale chci něco, co i slušně drží, hlavně s blížícím se podzimem. Vzadu je a bude ralph 2.1 Jít do něj?
jo je to dobrá guma, jezdil sem ho teda vždy vzadu ale držel obstojně
Přesně tento plášť jsem vozil minulý podzim/zima, drží pěkně, pokud ale jezdíš tolik asfaltu, zvolil bych jinak, přejezdy ale zvládne… Jako bezdušový je naprosto bezproblémový.
Chci ho nahodit nejspíš jen na to ježdění podzim/zima a říkal jsem si, že úplná kotva to na asfaltu nebude, když podle měření je S-Works verze ground controlu rychlá jak top verze ikonu… No asi vyzkouším a uvidím :)
Na podzimni XC asi ideal.
Mate nekdo zkusenosti s tou novou (2019) S-works verzi Fast Traku? Ma to smysl priplacet?
Ja mam Renegade na gravelu a je to ok. Fakt lehkej a fajn grip. Ale na zadek bych to nedal. :-)
Teď jsem nasadil Fast Trak (ve 29er, ten širší, levnější verze) místo širokýho Rona. Vloni jsem přes léto jezdil RaR + TB v 2,1, to taky pěkně jelo, ale chyběla tomu taková ta jistota pod prdelí – občas se to žvejklo a to mi vadilo. FastTrak je trochu těžší, ale jede jak tank – až se od kol práší, drží a ani se nehne :)). Profil má trochu do špičky, není tak kulatý a jede výborně i na tvrdým povrchu včetně asfaltu. nevím co ta s-works verze, tu jsem nebral protože jsem chtěl něco trochu víc odolnýho, všecko bezduše…
Ja presel z RaRa na FastTraky (vpredu 2.3 a vzadu 2.2 klasicka verze s Griptonem) a zpet k Schwalbe uz nejdu. Ten plast je pomerne lehkej, drzi a jede a i odolnost zda se byt OK.
Dnes dorazily Specialized Fast Trak GRID T7 v 29×2,35
Jeden má 810g druhý 820g vypadají tedy dost solidně oproti předchozí verzi Control která měla v 2,3 nějakých 660g.
Směs se zdá krásně měkká na omak. Dezén cca 3mm
Dnes nebo zítra budu dávat na kolo.
Jezdil někdo tu GRID verzi? Je na cestě pomalejší nebo se rozdíl váhy pozná jen při rozjezdech?
Je to u mne dost proměných, jiný nový dezen, měkčí směs, vyšší váha a zpevnění, bezduše vz latex. Tak sem dost zvědav.
Hmotnost na rovnoměrnou jízdu po rovině nemá vliv. Větší hmotbost je možná i příjemnější – větší setrvačnost. Ale je to širší, trošku hrubší vzorek a měkčí směs, takže to asi trošku pomalejší na asfaltu bude.
Jako vzít normální Control i ten šel váhově nahoru asi na 680g v T5 a 710g v T7 tak bych necekal nějaké zásadní rozdíly, ale ten novej vzorek a nova směs a ten jinej kord pláště v GRID, tady si říkám, že to musí byt poznat.
No uvidím. Hlavně doufám ze to bude aspoň širší v té 2,35 oproti starým 2,3 (které do 2,3 měli daleko).
Je to širší dost. V terénu taky lepší.
Super tak to se těším.
PS ale starej Ground Control to asi do bláta nenahradí co?
Mám právě dilema kam až se to mohlo posunout a zda bude lepší dále kombinovat s GC do bláta a Renegade zas na výlety po silnici.
Dřív sem vozil Fastrak léto, GC zima. Teď mám nové Fastraky v T5 a zatím nemám potřebu to přehodit a to veřím, že ty T7 budou ještě lepší. GC to sice nikdy nebude, oproti starému dezénu je to ale o dost lepší guma třeba i do sněhu a bláta.
No podle mě ta T7 bude lepší tak max na mokrých kořenech/kamenech.
Uvidím no možná ze by ale stačil GC jen na přední.
Jasně, ale to je docela dobrý když to na šutrech akořenech tolik neujíždí. V bahnu je to jedno, tam jde o vzorek ne o směs.
Jj což já prave pro to chtěl tu T7.
Vypadá to dost jako Vittoria Barzo i když ten je asi hrubší mám pocit.
No hlavně doufám ze ten objem bude větší chtěl sem dat Maxxis v 2,4WT ale jak ukázal spesl tyhle nové pláště řekl sem si ze tomu dam ještě šanci. Byly fajn jen ten objem mi na 2,3 proste neseděl byla to spis 2,2.
No já tu otázku automaticky vzal jako zimní ježdění, které je u nás dost na mokru. Jasně, na mokro měkká směs bude vždy lepší. Jako popravdě ta T5 mi přijde v ruce nesmysl tvrdá. Jízdně to ale tak hrozný není, čekal sem to o dost horší. Asi stejně jako s váhou, vždy sem byl k Fastrakum skeptickej, protože jsou dost lehounký. Vydrží toho ale relativně dost (nepočítám S-works, ty nevím).
Teď sem měl ty starší FT Control a jako co do defektu v pohodě. V blátě absolutně nedržel hned byl ucpanej takže na to sem měl GC.
No ano většinou je to v ČR o blátě teď je zrovna krasnej sníh a já drepim v práci :( než vyjedu tak to zas sleze.
Ale každopádně pokud tedy vezmu obyčejný FT Control a GRID tak ten GRID by se měl odvalovat stejně to že má tu vystuhu nemá tedy negativní vliv na jízdu ano?
Ty GRID sem totiž nikdy nejel v žádné verzi.
Sehnal sem je po necelých 800 za kus tak sem si řekl 400 na jednom úspora oproti CZ ceně tak to musím testnout.
Šlo to i líp, bral jsem je za 25 éček na bike24.de na black friday. To se tam nedalo nechat :-)
Tak sem je bral taky ale za 30 no i tak dobra cena.
Teď jen aby je spesl začal dělat v 2,5–2,6 aby konečně měli objem kolem 2,4 :D
Zrovna 2,6" Spešly jsou už hrozně široký. Já měl na Butcheru na 29mm ráfku 69mm přes bok. Což je spíš 2,7". Teď 2,6" Michelin je o 6mm užší.
No budu doufat ze se k těm 60 časem dostanou.
Vozil jsem x let Spec Resolution 2,1" (už se nedělaj) a šířka byla stejná jako teď u Hutchinson Cougar 2,4" :-).
Můj S Works Fast Trak 2" má 54 mm… větší objem než 2,1" TB
GRID má o něco tlustší kostru. Takže je odolnější vůči proříznutí, ale v přímém srovnání s Controlem těžší a trochu méně pohodlný. Jenže ta tlustší kostra má zase věší oporu = dá se vozit s trochu nižším tlakem než Control. Pro agresivnějšího jezdce je to lepší resp. možná spíš nutný. Minimálně vzadu – moc jsem nepochopil proč se nedělá verze FT Grid T5
Přesně tahle verze mi taky chybí.
Jinak souhlas co si psal… Ten Control beru jako perfektní maratonskej plášť.
Hele to zas chápu – pokud jezdíš více agresivně v terénu asi das přednost prilnavosti tedy měkčí směsi tak T5 by se jim asi moc nevyplatila dělat.
Jo Control mi občas pšouknul u patky a dost se mi žvejkal. Uvidím jak to bude s tímto.
Navíc ho budu dávat s latex duší tak si myslím, že únik i žvejkani je vyřešeno. Teď jen kam mě pustí ten tlak a jak to pojede po cestách.
A Renegade v nové verzi tady asi nikdo nejel že?
Mno, těžší jezdci tu tužší kostru vzadu využijí, aniž by jezdili nějak výrazně agresivněji v terénu. Třeba někdo kdo se sem tam sveze na nějakých flowtrailech. Vzorek moc není potřeba, lepivá směs také ne, ale Control musíš mít o dost víc nafoukanej abys ho v nějakých kompresích a zatáčkách nezmuchlal jak hadr.
Renegade jsem nejel, ale má taky trochu přiostřený vzorek.
Prave co to tak pročítám tak se ty pláště dost posunuli.
Novej Renegade by měl bejt mezi starým R a FT
Novej Fast Trak mezi starým FT a GC
A novej Ground Control těžko říct na ten sem názory nečetl.
Novej GC mi konečně dává smysl. Na předek na takové to térénější xc proč ne. Stejně jako ostatní xc pláště ho vlastnostma posunuli kousek víc do terénu.
Pak má ale Specialized stále docela díru v nabídce končící u Purgatory a pak nabízí jen nepoužitelně úzké 2,3" nebo obludně široké 2,6" trail/enduro pláště.
To už mě s Epicem netrápí :D
Taky jsem dnes rozbalil balík, bral jsem Fast Trak 29×2,35 Grid T7 na zadek, má 787g a na předek Ground Control 29×2,35 Grid T7 Trail, ten má 837g, oboje v součtu nějakých 70 Eček. Vzorky vypadaj fajn hlavně ten Fast Trak je o něco hrubší , než jsem byl zvyklej. Doteď jsem na trail vozil kombo Conti Trail King/Race King a to jelo velice pěkně. S tou jejich 2BlissReady (butylovou) patkou nemám žádnou zkušenost, ta drží jak v ráfku?
Co? Si delas prdel? Mas ten samy FT 29×2,35 GRID T7 co já a jeden mám 810g druhej 820g a ty nemáš ani 790g….? To už vypadá jako velkej rozptyl váhy.
Ten Ground Control to tak nějak souhlasí dle webu měl mít asi 10g víc od FT GRID.
No tak váha má nějakej roptyl, ale jsem mezi 781 – 787g při vícero váženích, ať nežeru 784g…takže nasranej mám být já, protože mě obrali o gumu :-D Máš stejnou krabici? Já popravdě z těch marketingovejch žvástů a popisů prd poznám, aby si člověk vzal den volna na to, aby věděl, co vlastně kupuje za produkt.
Jj vypadá to tak.
Jinak váha mi váží na 10g ale jede přesně – prověřeno celním úřadem kde musím udávat váhy.
A taky jsem dal latex duši dle Vittorie 145g na váze 0,14kg takže sedí.
Holt výrobní tolerance, osobně ty hmotnosti komponent moc neřeším, vážím to prvně jenom proto, že mi to chodí postupně a ještě jsem nezačal stavět, tak jen pro zajímavost. Až shodím 10 kilo z břucha, takto to možná začnu řešit :-D
Hele jasný sak jo ale tady už je rozpětí 30g na plášti což vypadá docela dost. No na druhou stranu to není ani 5% tak ono možná se to na tom plášti zas ani nepozná.
A co stavis?
Cotic SolarisMax, počítám, že začnu někdy po Vánocích…dostupnosti komponent to protáhly od července až do konce roku. S podzimním vyjetím jsem byl dost naivní optimista. takže prozatím pevně visí......
To muže byt pěknej oceláček. Jen taková poznámka když HT s vyšším zdvihem a koukal sem že má prostupnost na 2,6 tak proč tam dáváš 2,35? Bych tam vrazil něco kolem 2,5 a užíval si ten balon.
Moje zkušenost s velkýma balónama je nula, takže z toho mám trochu obavu, že to nepojede. Max šířku jsem si prozatím řekl 2,4, do budoucna nevylučuju, že vyzkouším i těch 2,6. Druhá věc je terén v okolí, nemám tu zas tolik extrémních tras, kde bych to využil.
To neni vůbec nic, Schwalbákum lítá váha kus od kusu stejné verze i dost přes 50g.
Drží úplně v pohodě. Nijak zvlášť se neliší od jiných plášťů. Je to prostě normální skládací patka s větší vrstvou gumy stejně jako u jiných bezdušáků. Ty nové verze plášťů jsou trochu těsněnjší než bývaly, do patek to nezaskočí už tak snadno. Ale furt je to trochu lepší než třeba Schwalbe, Bontrager.
Hele v rafku – nevím jak to myslíš. Nahazoval sem je dilenskou pumpou na sucho a šlo to.
Za jízdy držela ale při agresivnější zatáčce a brzdění bokem se mi při 1,4 bar zvejkal a občas ušel. Ale já 90kg kolo 10kg a batoh 5kg takže zátěž cca 105kg při 1,2 na předním a 1,4 na zadním.
S nižší vahou asi cajk.
Jsem váhově lehce nad tebou 94/13,5 kolo, jde mi právě o ty agresivnější průjezdy zatáčkama, ale popravdě doteď jsem měl 23mm ráfek, na novým kole už bude 30, takže to bude zas o něčem jiným, aktuálně jsem musel vozit o něco vyšší tlaky, než bych chtěl.
Mě se zadní plášť v agresivnější zatáčce sem tam přižvejkne i když jsou tam 2 bary na 95kg kompletu a Grid Trail casing.
Tak první nahozenej. Tyjo fuška jsou výrazně těsnější než ty staré a ta GRID verze je fest tuha na těch patkách při nazouvání.
Tak mám tam 3 bary a šířka je 57,2mm na 25mm ráfku, což je dost málo na 2,35 čekal sem víc, snad se časem roztáhne. Aby odpovídal 2,35 musel by mít 59–60mm
Starej FT 2,3 má 57 rovných.
Psal jsem do vedlejšího vlákna:
„Po měsíci cca 58,5 mm na 25 ráfku, 18 – 20 PSI.“
(2.35", Control T5)
Dík to mě dost znepokojuje.
Control je oproti tomu GRID jak máslo. Sem si připadal jako kdybych rval na rafek plnohodnotný UST :D
Takže nečekám, že by tak snadno povolil a když mas po měsíci teprve 58,5mm i když zas fakt při nízkém tlaku. No uvidím budu je dofukovat na 3 bary aby ,,makali” s tím roztazenim :)
Sem se kujva těšil na 60mm :(
Nicméně pokud do nich někdo půjde tak doporučuji pořádnou montpaku – mám jen mini a dost sem se bal, že ji zlomim, ty předchozí papírky šli prsty, u tohodle sem se fakt zapotil.
Ale ta směs je krásně měkkoučká to se mi líbí moc.
To nechtěj vědět jak vypadá sjezdový BlackDiamond casing, proti tomu je jako papír zase Grid. ;-)
Nojo tak to už jsme zas jinde a tam člověk asi bude už počítat s kovovou montpakou.
Ale u XC pláště mě to dost zaskočilo ;)
Prd kovovou montpákou, to na kolo používá akorát dobytek. Ono to jde celkem v pohodě i plastovejma. Když k tomu ještě dává dovnitř CushCore tak se už docela zapotí. Na grid většinou potřeba ani montpáky nejsou, leda když to jsou nějaké dost těsné ráfky Bontrager, WTB.
No tak nahazoval sem dost plášťů včetně UST a tohle je prostě dost podobný. Normální FT sem dělal jen prsty, stejně tak GC a jiné, ale tohle bylo tedy dost – jednak je absolutně těsný po nasazení do středového žlábku nemá nikde mezerku.
A kovové paky mohou byt pogumovane ;)
Mám normálně Rovaly.
zadni grid trail na Cushcore jedine s 2 montpakama, tam to nedas do zlabku, tak potrebujes tu patku fakt premluvit aby tam zapadla.
Predni Hillbilly Gid gravity (coz je nova verze black diamond) sem daval rukou
na DT XM481 rafky
Asi zvednu tlak :D
Aktuálně povolili na 58,2mm
Fouknout tam 5bar tak bych je nozna do rána dostal na 60mm :D
Tak teď ráno už pěkných 59,1mm na 25mm rafku. Což už vypadá slušně a dát to na 30mm ráfek tak tam těch 60 musí bejt.
Myslím, že až se na tom trochu povozím a pokud budu mimo jízdu takhle tlakovat tak ho aspoň na 59,5mm dostanu.
Takže ano opravdu je v reálu širší než stará verze.
Dnes zakoupeny dva pláště Ground Control GRID T7 29×2,35.
Jeden 850g druhý 890g.
Tak GC po nahození slibných 58,4mm jestli bude povolovat jako FT tak tady vidím velkou šanci na brzkých 60mm i na 25mm rafku.
Trochu OT, ale tedka jsem koupil butcher 29×2,3 za velmi lidovou cenu v bikomatic. Třeba se to někomu bude hodit :)
Potřebuju poradit co na přední kolo…Eliminátor nebo Butcher?Teď mám GC a musim ho přehodit na zadní kolo poněvadž FT už mi vzadu nestačí (mokro a už mám zničeny nohy jak mi ustreluje přes mokrý kořeny)
Vzal bych Eleminatora akorát chci pneu co se dobře čistí od bahna, vyhovoval mi starej Mountain King Contik
Dik
Butcher, eliminator je spis dozadu a reslne bych na nej zapomel a pockal na Cannibal
Butcher, eliminator je spis dozadu a reslne bych na nej zapomel a pockal na Cannibal
Zdar, nejakej vysledek po mesici, objednaval jsi neco? Ted mi dosel Eliminator T9 a GC T7 pujde na zadek. Tak jsem zvedav na nejaky info. Diky.
ja bych osobne uz eliminator nebral a dal cannibal
No jo, ale ten mi prijde na ty naše ht už zase mooc ne…
Laudys: ještě jsem se nerozhodl… Zatím to vypadá na Butcher
Zvažoval jsem 2,4 Nobby Nic, Bontrager Xr4 nebo 2,4 Pirelli Trail S (nebo jak se to jmenuje:-) a nebo Conti Trailking, Vittoria Martello
You don't need to be a World Cup contender to enjoy the Cannibal, or even be a racer at all. It's a sturdy, very supportive option that works best at higher speeds, but doesn't give up that much performance when things slow down. The big, sipe free side knobs should help with longevity, making it a good contender for bike park or eMTB usage.
It'll be interesting to see what tires the Specialized Gravity Team choose for the remainder of the World Cup season, but if I had to guess that ol' Sharpie isn't going to see much usage – the Cannibal is that good.
Canibal pozral Eliminatora…ja koupil nejak impulzivne toho Eliminatora, ale zase za 31 E sem to tam nemoh nechat lezet, ze jo…ted kdyz koukam na tu specifikaci, tak ten Canibal bude asi trochu overkill, jak pise TK75. Vyzkousim a uvidim, kdyztak budu hledat idealni kombo dal.
A bral jsi 2,35 nebo 2,6?
2,3, na to svoje jezdeni a hlavne na to, co mam v okoli takovej balon neuziju, max na par mistech a hoblovat je fut dokola, by byla dost nuda. Verim, ze to ma neco do sebe a jezdit s tim plnohodnotne enduro, tak do toho jdu, ale za soucasnyho stavu ne. Navic ta 2.3 uz ma lehce pres kilo :-)
Ono hlavně ty Spešlácký 2,6" maj na 30mm ráfku reálně spíš 2,7", jsou fakt široký
Jak které serie, mají rozptyl od 2,5 do cca 2,7 jak píšeš, lítalo jim to
Aha…no já se ptal, protože jsem koukal že 2,6 Butcher měl na 30 ráfku míň. Ale je to fotka 2017 datum, takže ten starej model asi
Ale nekde jsem to nedávno četl v porovnání, že právě 2,6 má míň a 2,3 víc…celkem jsou u sebe blizko
https://mbaction.com/…e-combo/amp/
Já bych chtěl těch 60–62 mm, to mi vyhovuje
Hele vyhledove nahodim, necham trochu nadrceny, aby se roztahl a postnu, kolik sem na 30mm int. rafku nameril.
Čerstvě nahozenej Eliminator Grid T9, 2,3" na 30mm ráfku má přes boky 62 mm rovných a přes špunty 60,2 mm. 4 měsíce ježděnej Ground control 2,35" má přes boky 61,7mm a přes špunty 60,25mm.
Fajn…já jsem zradil značku a vzal Pirelku S 2,4" …
Jen teda plavu v tom co by vlastně bylo pro mě ideální… otevřenější vzorek je fajn, bahno atd jenže já rád jezdím techniku přes skalky, balvany a tam si nejsem teda jistej co tam drží nejlíp na tom tvrdém podkladu
na predek :-D sebevrah… good luck a ne moc zraneni :-D
Vždyť to má i kolega Kubánec, tak co je na ní špatně?
Na zadní kolo je R
Je to tahle https://dolekop.com/…in-ci-enduro
na Suchy a pevnejsi OK, do horsich podminek, mokra a hlubsiho bordelu (nedejboze) je to takova ruska ruleta akorat s Pirelkou vepredu to je jako bych misto 5 naboju z buninku vyndal jen jeden :-D
jezdil sem na tom dost, je to docela gut guma, co je fakt ze to jede jako utrzeny, na enduro gumu se vzorkem to ma fajn odval… ale moc to nebrzdi, na sypkym fakt malo a do zatacek to ma opravdu brzky limit… po 3 tlamach na TT Enduru kdy sem 2× fakt letel sem to sundal… jsem zpatky na Hillbilly / Butcher a tomu nemam co vytknout (na moje potreby)
Hm…a já byl tak spokojenej, nižší tlak jde, nezvejka se, celkem se i čistí dobře a proti GC drží. Eliminátor je lepší?
hele pokud srovnavas s Eliminatorem tak to neni spatna guma… neumim rict konkretne protoze Eliminatora sem mel na zadku tyden a rozlousknul s nim karbon rafek hned prvni minutu na Enduru v Rakousku (Reschen) tak letel do kose… ale ve svetle srovnani s takovouhle gumou bych rekl ze to je oK… na druhou starnu, pokud sedi Eliminator tak proc nepockat na cannibal?
A u Pirelli na predek co? eMko? Zase stejna pisnicka, zabit marketaky, jsem na ne koukal a vubec jsem nepobral ten system znaceni gum a byl bych v pasti jak TK :-D To je R, M, S a do toho jeste XC S…past vedle pasti pitcho…
Bordel je že se prodávají starý a nový verze .. pár let zpátky to bylo na zadní R a potom H,M,S …od xc po enduro. Finta je v napisu na gumě …stará má Scorpion MTB a písmeno
Teď už to je rozdělený že xc , trail i enduro má svoje podskupiny:-D Napis je Scorpion Trail S třeba
Jinak to M je míň agresivní než moje S
Ale musel jsem hodně zapnout mozek a máknout, abych ten systém pochopil :-D
NEBUDU TO DELAT! :-D presne timdle proste nechci palit cas, tahle cinnost mi staci v praci. Pripomina mi to kat.listy Schneideru…spousta kecu, ale informace 0.
A já přesně proto nemám rád maxxis…ta hromada nápisů mi vždy řekne, že to bych nepochopil :-D
Maxxis je úplně jednoduchej. Směs dvousměs nebo 3C Maxx Speed/Terra/Grip, casing Exo/Exo+/DD/DH a bezdušová nebo nebezdušová. Plus rozměr samozřejmě. To je jednoduchý oproti Pirelli.
u speslu taky.
Control / grid / grid gravity casing
T5 / T7 / T9 směsi a kombinace obojího
u WTB snad ještě víc
Light / Tough casing
Fast rolling / High grip směsi a kombinace obojího
neco z tech uplne novych, coz je uplne jiny vzorekn nez Enduro S
Ano, předek ulítl a je vystaráno
Nicméně moje chyba, skočil jsem do koryta, který ale díky dešti a sněhu bylo o dost hlubší než v létě.Kluzkej jíl a dopad na šikmou plochu…a nestihl jsem ani vycvaknout nohu
Možná by se víc hranatá pneumatika chytla, nevim
Počítám že si chvilku nezajezdim :-|
Ty jo..to je blby pouceni…To by se ti se Speslem nestalo :-) Tak at to neni nic vaznyho a ses zas brzo v sedle.
Dík :-)
Tak už mám GC na zadním, na 30 mm ráfku … Cinturato S předek
Myslím že se už k FT nevrátím ani v létě, on ten GC jede totiž jak Messerschmitt taky, ale má daleko větší grip.
Das stimmt! Prodlouzenej vikend v Jizerkach proveril GC na zadku dokonale a jelo to paradne! Prvni den sucho a zaveje listi, druhej den chcanec a treti den vlhko, obstalo na 1. Na predku Eliminator taky nezklamal. FT bude v zaloze, kdybych cvakl :-)
Nema nekdo zmerene, jak jsou realne siroke ty nove varianty ve velikosti 2.2". Ted mam jeste starsi verzi ground control a fast trak ve velikosti 2.3" a dozadu sednou akorat a sirsi plast tam nedam. Podle toho co se tu pise, tak verze 2.35" jsou uz siroke pres 60mm a to uz je moc.
já jsem s FastTrackem vepředu T7 vzadu T5 2,35 zatím na cca 58–59mm na 25mm ráfku. Jsou nahozeny tak 3 týdny
Muj ft 2.3" ma pri tlaku 1.8baru na rafku s vnitrni sirkou 25mm sirku 57.5mm a je to uz na hrane. 59mm mozna tak za sucha a dobre vycentrovanych kolech :)). Rad bych u znacky zustal, protoze jsem s nima zatim spokojeny. Mam grid verzi.
Ahoj, ozivim vlakno a zeptam se… jezdite nekdo fast treka/renegade 29 ve verzi Sworks? Jedno jakou sirku, jde mi o odolnost. Driv jsem mel sworks (nekolit let zpet) a byl to hrozny papir. Tak by mne zajimalo, jak jsou na tom s odolnosti ted? Pouziti, samo na bezdusich. Diky.
Furt je to papir. Grid XC je uplne nekde jinde.
Dik, tak je ani zkouset radsi nebudu ;-)
Záleží jak , co a kde jezdíš. V běhounu jsem díru nikdy neudělal. Pokud se něco povedlo,tak vždy z boku.
Hele ten klasika S-Works jsem kdysi měl (starej model) a jak píšou kluci, ale všimnul jsem si že mají teď nějakej mix, kdy má běhoun T5 a boky jsou ale T7…to by mě jen tak ze zvědavosti zajímalo o co go :-D
Na ty jsem prave koukal… ale asi to riskovat nebudu, ta vaha je proste nizka a treba moje vittorky maji kolem 760g, ale jsou top, co do vydrze, defektu a drzeni tlaku. Nicmene na 2,2 maji dost gramu no, tak jsem premyslel nad zmenou, ale defektit proste nechci.
No klasická dvousměs na běhounu. Střed je tvrdší, boky měkčí. Jinak jsou Spešl pláště jen jednosměs (na povrchu pláště). Ale že by to bylo na xc nějak podstatný si nemyslim, FT je furt takovej nizoučkej vzorek že to směs moc neovlivní. Akorát asi bude míň mizet než komplet T7 plášť.
Mám vyzkoušený, že u 2,2 plášťů je hraniční 650g, 2.3 už to chce aspoň 680g, jinak to jsou hrozný papíry. Cokoliv do 700g je na XC v hmotnostně v klidu. Šetřit gramy na pláštích je asi to nejhorší místo.
Jezdíme s kamarádem už třetí rok Fast Trak control skinwall 2,3 bezduše a tri roky oba bez defektu.
Jo ty controly budou fajn, ale taky uz maji logicky vetsi vahu
650g
Pochybuji. Mam ve skrini renegade control 29×2,3 grid jako zalozni a misto udavanych 615g nebo kolik psali, ma pres 700g!!! A fast trek bude vzdy tezsi
Tady to mas cerny na bilem, 702g 29×2,3 a lehci renegade. FT bude mit spis kolem 740g
Renegade 29×2,35 S-works
Hmmm, to je super vaha, ale to musi byt papir uz brutalni.
Váhy
FT control 29*2,3 704g váženo, bral jsem to z netu pro verzi či má Johnny
loni dva FT 2.35 T5 a oba kolem 680g
Odolností je to blíž Gridu než SW no.
Grid jetej v létě..pár měsíců a mlíko teče pěkně )
Je to jen na této jedné straně kde mám vždy i nejvic obouchanej rám.Jezdím pravou nohou dozadu a tady na levé se asi trefuju o skalky …nebo nevím
Tlak drží ..ale překvapilo mě to ))
A to jsem vlastně vzadu i 27.5 kolo takže tohle 29 není zas tak moc jezdeny.
Zvláštní. Vzorek jako novej a bok takhle teče. Kdyby to bylo odrbaný, tak bys to na tom plášti viděl ne? Že by se jim ve formě nerovnoměrně rozlila guma?… nebo jak se to vyrábí:)
Nevím…dneska jsem se na to za jízdy občas mrknul a ja to na tuhle stranu dost klopim do zatáček a jedu přes bordel ze to jde do tehle míst na pneumatice .Ale fakt nevím jak se to tam za jizdy zkrouti )) co jsem měl předtím obuty tak to bylo na obou stranách ale postupně..jak dírky přibývají.Tady je na druhý straně pár direk coz chapu ze obcas za nejakou skalku chytnu, ale že to je na druhýstraně takhle komplet me prekvapilo
Vrsek je krytej špuntama
Na světle
Nemůže tam končit nějaká vrstva casingu?
Při takto pravidelném prolínání po celém obvodu bych to netipoval na externí poškození. Možná jak to víc klopíš, tak se tam něco odlaminovalo
Moje Renegade 2Bliss ready 2,3 maji 660g.
Na Cape Epic jsem viděl na kole zvláštní pneumatiku n zadním kole..... Renegade s rychlou T5 směsí, ale Grid kostrou… normálně je u grid vždy T7 (má to tak Ground Control třeba)
Už je doma a těším se na léto…pojede a přitom pevna kostra, boky
Na tu variantu jsem cekal. Diky objednano :)
aha to vypadá supr, nemáš to zváženo? to bude na XC na zadek na pevňáka TOP
Mám ji sundanou takže jsem ti to zvážil i se zbytkem mlíka a písku ))…780g na 2.35"
A je to opravdu ta pevná kostra…není to jako Control
jasně chápu, nyní jezdím FT control je potřeba víc foukat oproti maxxis exo, víc se to nějak žvýká, příští rok třeba vyzkouším
Na tyhle trailový hardtaily je to prostě málo. S kolem se dá prasit fest a tyhle lehké pláště docela trpí. Já jsem na zadnim kole v terénu spokojen až s pláštěm okolo 1200g, čili Maxxisy DD nebo Continentaly Enduro. Ale už je to 140 s hoodně agresivní geo.
Celkově škoda že se tyhle rychlejší vzorky v hodně odolných verzích a přitom tvrdších směsích moc nedělají. Ground Control T5 Grid Trail apod.