Pohodlné kolo pro 110kg chlapa do 20tis

47 nepřečtených
  • HogoFogo

    Zdravím – dovolil jsem se zaregistrovat, zda by mi někdo neporadil s výběrem kola.Mám už hrozně starou šunku cca 17 let horské kolo, ale jezdit s tím traktorem po silnici je docela dřina.

    .

    Proto bych si chtěl pořídit nějakou lepší kvalitu a jezdit častěji – zřejmě asi nějaký cross ( horské kolo nechci) pro nenáročné ježdění a turistiku.

    .

    Cenu bych viděl cca někde do 20 000,– pokud ovšem cena je skutečně adekvátní kvalitě. Byl jsem teď náhodou v prodejně a tam mi bylo doporučováno kolo Superior jako špička.

    .

    našel jsem na netu kolo Superior RX 650 ( cena 21000,–) nebo lehčí Superior dark Face (19350,–) – myslíte, že by to byla dobrá volba pro mě nebo byste mi doporučili jinou značku a typ ?

    .

    Můžete mi případně také poradit s výběrem sedla, které budu muset ze základní verze hned sundat a pořídit nějaké co nejpohodlnější ? Při mé váze je sezení na normálním sedle po delším čase dost opruz …díky za rady ( a koupit klidně na netu nebo raději smlouvat a objednat přes místního cykloprodejce ? )

    0 0
    • HogoFogo  

      nebo myslíte, že za 20tis. je to vyhazování peněz a že stačí nějaký cross za 12 až 13 000,– a rozdíl prakticky jako rekreační jezdec nepoznám ?

      0 0
      • t29  
        • RX 650 je klasický turistický cross s odpruženou vidlicí, Dark Face jespíš fitness kolo – pevná vidlice a víc sportovní posed. Bratr máSuperior Dragon (vyráběl se 2007), rám a posed je podobný (stejný) jakoDark Face. To kolo člověka nutí jezdit rychle :)
        • Superior bych přirovnal ke škodovce, dělá fungující kola a příplatekza značku ještě není extrémně velký. Špičkou bych si ho nazývatnetroufl.
        • Sedlo budeš muset vybrat sám. Jestli tvůj cykloprodejce bude ochotnýpůjčit (třeba za poplatek) sedla z prodejny na delší výlet nebo celývíkend, máš skoro vyhráno. Vlastní zkušenost ti v tomhle poradí vícnež celý internet.
        • Rozdíly mezi koly za 12 a 20 tisíc jsou. Problém je, že ty podstatnérozdíly, které při svojí váze poznáš (náboje kol, ráfky a výplet +vidlice) jsou až mezi koly za 20 a za 30 tisíc – výrobci se radšichlubí nejlepší přehazovačkou a kola často šidí, aby mohli nabídnoutnižší ce­nu.

        Zkusils někdy dát na svoje horské kolo úzké silniční pláště a pořádně je nafoukat? V terénu to sice bude drncat, ale na asfaltových cyklostezkách to bude slušné urychlení.

        Taky je možnost si nechat kolo poskládat, nebo vyměnit některé věci hned při nákupu. Třeba ke kolu za 12 tisíc nechat vyměnit lepší kola a doplatit rozdíl ceny. To záleží na dohodě s tvým prodejcem.

        0 0
    • nox159  

      muzu se zeptat, co te vede k myšlence že cross jo a horské ne?

      0 0
      • HogoFogo  

        no ta otázka mě teda překvapila – jakou výhodu bych požíval kdybych si koupil opět „horské“ kolo ? Už jenom název snad napovídá, že se jedná spíše o kolo do terénu – když budu jezdit převážně po silnici případně po lesních a jiných upravených a asfaltových cestách výjimečně polních, k čemu potom horské kolo ? Jakou výhodu má horské kolo na silnici oproti crossu ? O trekkingu jsem se přiznám zatím neuvažoval …

        .

        Třeba je to jenom hraní se slovíčky a pojmy – já si klidně pořídím znovu horské kolo, pokud bude o „parník“ lepší než to co mám teď z roku 1992 a půjde na něm jezdit po silnici úplně stejně pohodlně jako na crossu případně trekkingu…

        0 0
        • nox159  

          tak když to vezmu z toho co jsi napsal- horske kolo je " do terenu " tzn mělo by byt pevnějsí než cros.

          Vidlice u crossu bude na tvoji vahu mekka, pokud koupiš vzduchovou tak se pod tebou podle me bude kroutit – vidlice na crosech maji užší nohy než na horaku ( ve většině připadu, pokud se teda nepletu )

          horske bude jiste pohodlnějsí ( plaste větší balony pohltí vic nerovnosti ( totiz ani cesty u nas nejsou ok) , absenci absolutne nejtěžších převodu jistě oželíš, predpokladam že nebudeš potřebovat dosahovat rychlosti nad 55–65km/h.

          pokud te to začne časem bavit vic mužes bez problemu ( pouha vymena plastu) vlitnout do terenu – u crosse tohle fakt nepujde.

          prezentuju ti tu jen svůj nazor – ty na tom kole budeš jezdit takže je to na tobe, ale ja bych bral jiste MTB :)

          0 0
          • HogoFogo  

            můžu mít tedy dotaz – co toto horské kolo, které dle popisu mohu proměnit v onen cross či pomalu silniční kolo ?

            .

            SUPERIOR 2010 – BIG WHEELS 29" , 829¨ a popisek říká:

            Tento speciální model z řady MTB se vyznačuje svojí universálností z výroby je navržen jako MTB, při pouhé výměně pláště a duše máme kolo cross, při další výměnně duše a pláště , za rozměr 622/23 máme kolo na asfaltový povrch. Velká výhoda 29" verzí je velká universálnost máte kolo 3 v 1.

            Byla by to lepší volba než ty nahoře zmíněné ? cena je sice masitá, ale snad bych našel něco

            0 0
            • nox159  

              jak psali už nekteří níž o (Wakita/Wakan )- to je cross kde ram umožnuje nasadit plaště s hrubým vzorke

              chce si to ale o tom neco zjistit každe kolo se bude chovat jinak, nektere ma lepsi akceleraci, nektere setrvašnost, jine bude pohodlnejsi…

              zkus projit historiji a hledej tam – 29" kola – neco si o tom pročti… ale nejsem odborik ( na to jsou tu jini ) 29" kolo jsem nikdy nejezdil… takze by ch nerad tvrdil neco co nemusi byt pravda a co jsem nekde jen čet nebo slyšel …

              jen sem napsal svuj nazor – klasicky cross bych nebral :)

              0 0
            • Janes  

              29" nebrat, je to slepá vývojová větev, jen tím výrobci oblbujou lidi, aby si namastili kapsy.

              0 0
              • nox159  

                takova rada je přímo nic neříkající – tohle je na nic! – tim to končí, zbytečně pak člověka který o tom asi moc neví plateš – nekdo napíše 26" je na nic, nekdo ze je na nic kros a nekdo že se mu nelibi 29"… tazatel pak zase nevi co si vybrat

                0 0
                • Al Stra  

                  obzvlaste kdyz sam jezdi 29, tak jako ja, taky vsem tady radim ze je to nanic a sam mam jasno v tom ze uz budu jedit jen 29ku

                  0 0
                  • nox159  

                    jo ale tyhle kraviny když tu piše, zakladateli vlakna nepomužou ;-) o to tady jde. Pokud je tu novy tak si nezjisti co jezdi ten a ten … :)

                    0 0
              • t29  

                ses od Hynasa nakazil, co? :)

                0 0
                • Janes  

                  Jasně, nechci aby to jezdil každej :-) , a navíc, proč to má za všechny 29káře odnášet pořád jen Hynas :-)

                  0 0
              • kloubik  

                Opravdu mi uniká tupost,omezenost a neslušnost některých lidí.

                0 0
            • t29  

              Navrhuji protikandidáta: Author Traction 29

              http://www.author.cz/…4&pid=625891

              Pro Traction mluví náboje na průmyslových ložiskách a silnější nohy vidice, Superior má lepší brzdy a pláště.

              Jinak na „Big Wheels 29“ od jiného výrobce jezdím taky a i když to není „3 v 1“, tak přezutím plášťů je z džípu slušná formule.

              http://www.bike-forum.cz/…09180739.jpg

              http://www.bike-forum.cz/…/img0739.jpg

              0 0
          • nooski  

            Nebo ho to začne opravdu bavit a bude lítat po asfaltu, a na cross klidně hodí silniční pláště a pofičí jak drak ;-) Klasická 26 s aspoň trochu silničními plášti vypadá blbě a blbě i pojede. A chápu, že ortodoxní bikeři se na silnici bojí, pokud nemají obrovské pláště a odpružení, ale co máme říkat my silničáři? Je to možná neuvěřitelné, ale na těch rozbitých silnicích se pohybujem na tvrdých silničních kolech a 23 pláštích nafoukaných na skoro 10 atmosfér. A jde to. Jde to docela dobře :-)

            0 0
            • nox159  

              Z crose silnicu neudela ani omylem. Cross je porad kolo co nejede na silnici ani v terenu. Pokud by teda koupil crosse z pevnou vidlou tak uz by to mozna trochu slo na tom asfalte ale v terenu je v haji.

              na bika silnicni plaste hodi (1" už celkem pojedou)a pokud hodi klasicke bikove plaste tak bude mit plnohodnotneho bi­ka.

              Pokud koupi silnicu tak bude mit plnohodnotne silnicni kolo ale tam to konci, na ni hrubsi plaste neda.

              0 0
              • Singlespeed  

                Zakladatel vlákna ale nechce v terénu jezdit vůbec, tak zde horské kolo strácí úplně smysl. Po cestách, které popisuje v úvodu diskuze (po silnici případně po lesních a jiných upravených a asfaltových cestách výjimečně polních) se bez problémů proháním na karbonové silničce.

                0 0
                • nox159  

                  neni pole jako pole :D

                  jinak asi mas pravdu at si koupi karbonovou silnicu bude to pohodlnější na polní cestičky nez bike :)

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    O pohodlí zakladatel příspěvku vůbec nemluví. Dokonce má ve výběru kolo s pevnou vidlicí. Kros je tedy pro něj dobrá volba.

                    0 0
                    • nox159  

                      dobre, tím padem pokud mu nejde o pohodli at koupi silnicu a neřeší :)

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Na silničce by se musel moc hrbit, proto je lepší i pohodlnější kros. Klidně Superior v odkazech v prvním příspěvku. Jen pružinová vidlice u RX650-tky se bude dost nořit. Za 2100Kč však docela dobrá koupě. Dark Face se mi taky líbí, sice nemá odpružení, ale kilo dolů se počítá. Navíc, stroje s pevnou vidlicí po asfaltu subjektivně lépe jedou.

                        0 0
                        • nox159  

                          o pohodli nejde ( to jsi psal ty ) tak proc ne silnicu ?

                          bude rychlejsi než MTB i než cross :)

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Snažím se dát proveditelnou radu. 110 kilový netrénovaný člověk se na silničce asi dobře cítit nebude a vypadat bude taky divně, to snad chápeš. Já se na ní cítím dobře, nejsem totiž ani 110 kilový ani netrénovaný. Právě pro takové lidi, jako je zakladatel příspěvku, se vyrábí krosová kola. Tak proč mu vnucovat něco jiného, pro něj horšího. To, že si na silničce klidně vyšlápnu lehčím terénem jsem uvedl jen proto, abychom Hogofogovi nezatemňovali mysl, že na krosu po polňačce neprojede. Projede, spousta lidí na krosu dává i bajkové maratony.

                            0 0
                            • nox159  

                              dava i bikove maratony – mužes mi konkretne říct co je u tebe slovíčko dáva? ( vyjezdy tlačí, sjezdy nese ?) :D

                              jinak za svojim nazorem si stojim – nemam crosove kola rad

                              když bych mel mit:

                              1 kolo – tak bike (HT)

                              2 kola – silnice, bike (full)

                              3 kola – silnice, bike (HT) ,bike (full)

                              4 kola – silnive, bike (HT) ,bike (full), furtku/singl

                              5 kola – silnive, bike (HT) ,bike (full), furtku/singl , dirt…

                              crosse jedine na dlouhe trasy s bagáží – ale asi ani to ne :)

                              jestě jedna věc jak se bude pod 110kg clověkem citit pruzinova crosova vidlice? :)

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Ti nejlepší na krosu i maratony vyhrávali. Třeba Martina Sáblíková před pár lety na krosu favorit za 10 litrů na několika padesátkách hravě pobila všechny bikerky a skoro všechy bikery. Ale to je jen historka pro pobavení, i když pravdivá.

                                Pružinovka se bude dost nořit, už jsem to tu psal. Lepší bude pevná nebo vzduchovka, to se ví. Úplně nejlepší je si kolo postavit sám, u krosů se to vyplatí (pár jsem jich přes zimu postavil). To však u Hogofoga asi nepřipadá v úvahu.

                                0 0
                            • Bren  

                              S náma na silničkách jezdil kámoš, který tu váhu měl. Ne dlouho. Během jedné vyjížďky třikrát nejméně měl defekt. Vy asi nechápete jak moc je 110 kilo na pologalusky nebo galusky, co? Dcera má na silničce silniční pláště, ale trekové a jde to. Ale ona váží padesát kilo i s rakví.

                              Být tebou, šel bych do treka. Já na něm jezdím, používal jsem ho pět let do práce 14 km tam a 14 zpět bez ohledu na počasí a roční dobu, časy jsem měl stejné jako na silničce, akorát jsem každou druhou jízdu nemusel měnit duši.

                              0 0
                              • jonti  

                                Ono by stacilo tu silnicni plaste nahustit na 8atm a nemas problem. Vetsina lidi to ale da jen tak na pohodu, 4atm a potom se divi. Normalni malou pumpickou dostatecny tlak vetsinou vubec nedosahnes.

                                0 0
                                • Bren  

                                  To by jsi se divil, ale nadřel jsem se jako svině… V benčí tlačím devadesát kilo. Ne že by to bylo moc, ale dostal jsem tam jen sedm atmošek a něco. Víc to prostě nešlo.

                                  0 0
    • Bafoon  

      apache wakita nebo líp wakan když by to měl být „kros“

      0 0
      • mitch  

        a pořádný pláště na to a je to :)

        0 0
      • t29  

        já to okecávám a ty jdeš přímo na věc :)))

        jojo, Wakita/Wakan souhlas

        0 0
    • Igor Hnizdo  

      Kolik ma ta stara sunka najeto? Jediny co ti vadi je podle tvyho vyjadreni: 1. drapak(asi namaha a velky odpor), 2. nepohodli – to je co konkretne? A)tlaci te zadek? B)boli te ruce? C)boli te zada? D)boli te za krkem? E)musis slapat? atd. Dal je to pro pripad vymeny nekterych casti na starym kole.

      1. se da resit zmenou plaste za uzssi a hladky. navic pokud je to kolo

      s prumerem 26", tak ma proti krosu vyhodu ve vetsim pohodli uz na plasti. 26" plaste maji vyssi „vysku“ vzdalenost od rafku k behounu do ktere se schova lecjaka nerovnost. Promazanim retezu a vymenou os/lozisek a vycistenim a namazanim.

      1. pohodli…

      2a. tlaci? odpruzeni muze znamenat vic namahy, ale jinak na rozbitych cestach je to poznat.

      2b. bud kratky posed moc zatezujes ruce, takze zkusit delsi predstavec nebo i jiny riditka sirsi nebo zvyseny nebo pridat rohy na riditka. pripadne moc narazu od predniho kola, takze asi odpruzenou vidilici a mekci gripy a cyklorukavice s tlumicim materialem.

      2c. kratky posed nebo narazy od zadniho kola. odpruzena sedlovka nebo sedlovka s vetsim offsetem.

      2d. nizky natazeny posed na velky bricho. vyssi zahnuta enduro/dh riditka a zvednout predstavec pokud ma stavitelny uhel.

      2e. elektrokolo nebo radsi skutr.

      atd.

      0 0
      • HogoFogo  

        Díky chlapi za rady, nejvíce to ovšem asi vystihl Singlespeed a půjdu do toho crossu – teď jenom vybrat

        to správné pro „těžkou váhu“ v poměru cena/výkon/pohodlí

        Mým favoritem je docela onen Superior Dark Face za 19 319,– Kč

        U toho Superioru RX-650 kdybych vybíral, tak nevím, jestli verzi 2009 nebo 2010. Uvádím rozdíly ve vybavení

        obou verzí – cenový rozdíl je ovšem 5 000,. Kč ( verze 2009 je za 16200,– a verze 2010 za 21000,–)

        • opravdu odpovídá vybavení typů cenovému rozdílu nebo je to jenommarketingové vymývání mozku zákazníka u nové verze? nebo jsou tykomponenty nové verze tak kvalitní, že to při jízdě pozná i takový„nean­drtálec“ jako já ? Prubnout tedy třeba verzi za 16200,– avýrazně tak ušetřit i proti tomu zmiňovanému Dark face ?

        středové složení: verze 2009 = FSA M egaExo Integrated systém

        středové složení: verze 2010 = FSA SHIMANO BB-ES25 BSA

        přední a zadní brzdy verze 2009 = AVID SINGLE DIGIT 3 w/cartridge pads

        přední a zadní brzdy verze 2010 = HAYES STROKER hydraulic disc brake,

        rotor V6“ 160mm

        kliky s převodníky verze 2009 = FSA Gama-Drive MegaExo Trekking w/black hard anodized,48/36/26­, S-9

        kliky s převodníky verze 2010 = SHIMANO FC-M521 48/36/26T

        přední a zadní náboj verze 2009 = SHIMANO WHR500FRCBX

        přední a zadní náboj verze 2010 = KT-alloy industrial

        bearings w/QR

        madla verze 2009 = MTB soft foam

        madla verze 2010 = Tape grips w/Hi-Tech non-slip systém

        Jako čtvrté jsem vybral do užšího výběru ještě

        Crossové kolo KELLYS Exquisite DSC 2010 za 20000,– Kč

        takže mám ve výběru celkem 4 modely – které byste pro mě z těchto vybrali, kdybyste nic jiného neměli na výběr?

        cenové rozpětí od 16200,– ( Superior RX-650 verze 2009) do 21000,– (Superior RX-650 verze 2010).

        0 0
        • martin_bakov  

          Trochu mimo tema, ale kdyz vidim cross kolo s pevnou vidli tak je to pro me proste kolo silnicni a pres polnacku nebo min kvalitni asfalt by me s tim proste nebavilo jezdit protoze by me to vyklepalo jak ratlika.

          Jaka ze je teda vyhoda krossu oproti silnicnimu kolu predpokladame tu pevnou vidli ?

          0 0
          • borda  

            Treba v posedu? V prevodech? V jiste (byt mirne omezene) vyuzitelnosti na polni/lesni cesty? V pohodli? Pokud ma chlap 110 kg, na kole evidentene leta nejezdil, tak se na silnicce zblazni a bika nevyuzije. Chapu, ze je tu spousta elitnich zavodniku, ale zkuste uz jednou proboha pochopit, ze mnozi lide si kolo kupuji ne pro vykonostni jezdeni, ale na vylety, pro radost z pohybu. Krossovy kolo je pro tohoto cloveka naprosto idealni volba. Nebo 29er bike. Kdyz ho to chytne, tak si muze koupit silnici nebo bike. Nebo oboje.

            0 0
          • scalar  

            Nemám tušení, na kolika crossových kolech s pevnou vidlicí jsi jezdil (a jak kvalitních), ale já na tomto typu kola jezdím skoro 20 let a musím s Tebou nesouhlasit. Je to ideální kolo pro běžné ježdění – rozbité asfalty, polní a lesní cesty, zvládně i nějakou terénní spojovačku. Mám několik biků i silničku, ale na crosce jedním asi nejčastěji. Samozřejmě jsem vyježděný a umím se na takovém typu kola pohybovat, pokud na to posadíš někoho, který je zvyklý sedět jako pytel brambor na fullu, asi si to tak neužije :-)

            0 0
            • Bren  

              Přesně můj případ, zdarec kámošu! Já taky na tenhle typ kola nedám dopustit. Nic moc teda, mám jen 4ever credit s komplet sadou Alivio, plná spokojenost, plná spokojenost a plná spokojenost.

              0 0
      • Bren  

        Nadře se nejspíš proto, že geometrie kola na jeho postavu je úplně blbě, ne že to má drapáky.

        0 0
    • dancing dog  

      Cokoliv od Kony, nejlíp Hoss

      0 0
    • HogoFogo  

      čus, abych férově svoje vlákno uzavřel, tak sděluji, že jsem se dnes stal majitelem biku SUPERIOR 929 verze 2010 – po měsíci výběru jsem se vrátil tam kde jsem původně začal -singlespeed má sice pravdu ve svých příspěvcích, ale já jsem po dlouhém vyhodnocení dospěl k tomu, že mám vlastně čím dál větší averzi na silnici když vidím ty kolony aut a kamionů a co nejdřív sjíždím na vedlejší cesty a stezky a poté, co jsem tohle kolo ( starší model ) vyzkoušel, tak jsem ho rovnou posadil a sedne mi jak vyšitý …

      0 0
      • Michal_K.  

        Gratuluji k výběru!

        Poté, co jsem přečetl celé vlákno, mě nakonec tato tvá zpráva potěšila ;-) Pokud sis tedy koupil opravdu 929 (a ne 829) tak si sice trochu překročil původní limit, ale určitě nebudeš litovat. Já jsem jezdil týden na loňském modelu 929 a letos už přes měsíc jezdím na letošním a každou další jízdou se utvrzuji ve správnosti svého výběru. Tak ať ti dobře slouží.

        0 0
      • Michal_K.  

        Jo a ještě mě napadá jedna poznámka, na kterou určitě přijdeš časem sám – nemusíš se bát, že by ses teď musel vyhýbat silnici a jezdit pouze terénem. Já se svou 929 dělám i čistě silniční výjezdy třeba přes 200 km/den a oproti předchozímu crossu/trekingu se mi jezdí mnohem pohodlněji a rychleji.

        0 0
    • Bren  

      Můj názor:

      • bacha, rámy klasických kol jsou stavěný jen na omezené váhy a tušímže tvoje je na hranici nebo už přes. Doby, kdy se na „štangli“ dalyvozit na dámském kole holky a kolo furt sloužilo jsou dávno pryč.
      • Musíš ať chceš nebo ne, přímo k nějakému solidnímu prodejci, kolasi tam vyzkoušet za jízdy. Sedla taky. Když nebude prodejce ochotný,jdi jinam.
      • při tvé váze nebude žádné sedlo pohodlné nikdy, posed na něm siproto uprav tak, abys na kole více ležel a váha se přenášela i na ruce,ne jen na těch pár cm čtverečních na zadku
      • při tvé váze je taky vysoce pravděpodobné, že ušetřit za odpruženévidle rovná se ty levnější hodně brzo odvařit.
      • musíš vědět, pa jakých površích jezdíš, podle toho vol druh kola.Pokud nejezdíš terén, je zbytečné brát horáka. Dbej přitom na to, abyjsi měl kvalitní pláště, které se dají slušně nahustit, spoustalevnějších má velmi omezen tlak, co se do nich dá dostat.
      • k těm plášťům ještě potřebuješ takové, které mají dostatekvzduchu, aby jsi na každé ostré hraně neseknul duši o ráfek.
      • ráfky si vybírej jednoznačně dvojité, vyústění špics límečky.
      • náboje do kol a středu si pohlídej, aby byly kvalitní, ty dělají spolus dalšími věcmi jízdu dřinou nebo naopak procházkou.
      • kolo za dvanáct táců nemůže potřebnou kvalitu k tvé vázenabídnout. Pokud jezdíš pravidelně výlety a najíždíš nějaké většíkilometry, pak ani kdyby jsi vážil méně.

      Hodně štěstí na prodejce přeju a hodně spokojenosti s novým mazlíkem. Jak koupíš, tak se pochlub.

      0 0
      • scalar  

        Plha se hlásí :-)

        0 0
        • Bren  

          :D sem si to nedočet celé… prosím a ještě bych se chtěl zeptat: tadyhle je ve šklním řádu napsáno, že žák přichází do školy čistě ostříhaný a oholený. Ale já když se holím, tak krvácím!!! :D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.