Poloha zamku sedlovky na lizinach sedla

13 nepřečtených
  • tele

    Ahojte,

    asi viete, ze niektore sedla maju na lyzinach mierku a znacku Stop, ktoru by zamok sedlovky nemal presahovat.

    Chcel by som sa opytat, z akeho dovodu to vyrobcovia takto urcuju, ked pri maximalnej polohe sedla dopredu alebo dozadu by bolo mozne posunut sedlo o viac ako 5 mm, spolu teda by mohol byt rozsah pohybu sedla horizontalne o viac ako 10 mm.

    Robia to z dovodu bezpecnosti? Je to nebezpecne, ked by sa lyziny sedla zlomili pocas jazdy? Znizuje taketo nastavenie zivotnost sedla alebo sedlovky?

    Ak by to zohravalo nejaku ulohu ja by som chcel mat sedlo co najviac vzadu [zamok sedlovky, co najviac vpredu lyzin sedla].

    Dakujem za odpovede.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MlokCZ  

      Posunutí sedla na maximumu dozadu, tím si koleduješ o zlomení ližin (opravdu se v reálu stává). Posunutí sedla na maximum dopředu sedlu nevadí, maximálně budou hůře pružit ližiny.

      0 0
      • figur  

        Jj to mě potkalo u WTB Laser V Stealth. Na ližinách nebyla žádná značka, tak jsem to dal hodně dozadu. Krásně to odchytávalo rázy cca 6 let a pak ta ti vzpěra praskla přímo za sedlovkou – tam je to náchylný k lomu. Výrobce se asi poučil, protože další stejný sedlo mělo značku a ta rovná část ližin byla podstatně kratší.

        0 0
      • tromboonen  

        A oboji byva vetsinou znamkou toho, ze je neco spatne s velikosti ramu (pokud teda nejsi Adam Hansen)..

        A to lamani by se melo tykat asi jen karbonovych lyzin, plus na silnici pokud clovek nevazi ke 100 kg to sedlo zas tak netrpi, zvlast pokud jezdis normalne a odlehcujes jej kdyz to drnca..

        Bych spis resil ten fit, pripadne offset, nez tohle..

        0 0
        • MlokCZ  

          Lámání se týká jakýchkoliv ližin, už jsem těch zlomených ližin viděl dost (vše tedy bike).

          S velikostí rámu být problém hned nemusí. Při trochu atypickém poměru stehno x lýtko se stát může, že to vyjde tak blbě (ale je jasné, že to tak má jen sem tam někdo, většinou se to nestává). Dá se tomu sice předcházet cílným výběrem extrémů pro sedlový úhel (extra malý pro dlouhá stehna, extra velký pro krátká stehna), ale to dost omezuje výběr kola a když není zrovna moc peněz na nákup…

          Takhle mi v okolí zrovna jedno kolo jezdí. Rám je majiteli přesně akorát velikostí a s posedem je naprosto spokojený, jen ten sedlový úhel by potřeboval ještě menší (má extra dlouhé stehenní kosti).

          Zlomil už takhle 3× ližiny na sedle (vždy to praskne těsně za uchycením v zámku). Vždy to je ale po cca 2 roky+, takže je to pořád nejlevnější varianta. Sedlo už stejně vždy bylo na výměnu tak jako tak (příliš orvané).

          A viděl jsem i další zlomená. Ani jeden případ nebyly karbonové ližiny.

          Vozí offset 25mm (ten je dostupný běžně i na lavnějších sedlovkách) a k tomu sedlo nadoraz dozadu. Tak mu vyjde akorát poloha jakou potřebuje. Rám nemá nijak velký sedlový úhel, takže by sháněl obtížně vhodnější (a za ty prachy co kolo koupil bez šance, jezdí 29" HT Radona). Výsledný posed by měl s jiným rámem pořád stejný, jen to sedlo by tolik netrpělo.

          Mohl by ještě shánět větší offset, ale tam je výběr sedlovek už hrozně malý a většinou samé drahé kousky. Takže by to bylo vlastně mnohem dražší řešení než občas vyměnit sedlo (které by měnil zhruba po stejné době tak jako tak).

          0 0
          • tromboonen  

            Jo, ale to mluvis o biku.. na silnici bych rek ze by ty extremy mely nastavat mene casto a to lamani taky, teda pokud nejezdis humpolacky a nemas 120 kilo.. asi bych pokud to neni plecka do hospody nebo na zimu sel do drazsi sedlovky s mensim/vetsim offsetem, ono to i lip vypada..

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.