• Cosmogagy

    Zdravim, jsem tady na foru novy, tak doufam ze si ze mne nebudete delat srandu, a poradite mi. Jezdit na kole umim samozrejme uz od dob kdy jsem byl maly kluk, ale az doted jsem si vystacil s ruznyma obycejnyma horakama a trekama (naposled Dema Trino).

    Ted se mi ale hodne zacinaji libit silnicky, a vzhledem k tomu ze bych po delsim flakani chtel zacit delat neco pro sebe a pro svoje telo, tak jsem se rozhodl ze se zacnu kolu vice venovat, a to na silnici. Ale jak uz to chodi, jako nemajetny student se snazim jit levnou cestou.

    Sehnal jsem od znameho prekopaneho favorita – ram favorit, vidlice a predni brzda shimano, zadni brzda sacco (saccon?), razeni shimano na riditkach, presmykac nevim jaky, dvoutalir a petikolecko, rovne riditka, jine sedlo. Pustil jsem se do rekonstrukce – komaxit na ram, jiny predstavec a riditka berany, razeni dvoupacka na predstavec (razeni dvoupackou na ramu mi nesedi, proto bude na predstavci), nove petikolecko a retizek, nove duse a plaste, vsechno vycistit, seridit, namazat, kola vycentrovat atd..

    Tohle se na kole momentalne dela, aby bylo bez problemu pojizdne.

    Ted ale k dotazum.. planuju dalsi upravy a chci abyste mi rekli co z nich jsou vylozene zbytecne bejkarny – dvojite hlinikove rafky, hlinikove slapatka, hlinikova sedlovka a gelove sedlo, cyklocomputer (staci mi petifunkcni), kvalitnejsi brzdy…

    Taky bych chtel namontovat k beranum i casovkarske riditka – ma to pro mne jako pro zacatecnika cenu? nikdy jsem s tim nejel, je to pohodlnejsi nez kdyz ma clovek jen berany?? (chci to hlavne proto ze si rikam ze vic moznych jizdnich poloh = mozna delsi doba pohodlne stravena na kole).

    Dalsi dotaz se tyka obleceni – v cem jsou lepsi cyklisticke dresy nez treba kvalitni bavlnene triko? je potreba to kupovat, nebo si vystacim s trickem? sortky s vystelkou jsou pro mne samozrejmost.

    Ted uz ale ten roman koncim, a tesim se na kazdou vasi pripominku, poznamku ci radu (pokud bude k veci) tykajici se veci na ktere jsem se ptal, ci cehokoliv jineho co vas napadne ze by novacek mel vedet.

    0 0
    • nox159  

      nevim v jakem je to kolo stavu a kolik na tom chces denne najezdit..

      ale ja osobne bych do toho kola neinvestoval vubec nic, kazda investice je podle me zbytecna. jezdi na tom dokud se to nerozpadne a pomalu setri na nove kolo, uvidis jak te to chytne…

      0 0
      • Cosmogagy  

        tak kolo jako takove je v dobrem stavu, jen je nejakou dobu nejezdene, takze chce seridit, promazat, vymenit plaste a duse (ztyrely), vymenit petikolecko a retizek, predelat razeni a dat berany… a muze vesele jezdit… vetsinu tech veci co tam chci davat – ty rafky, gelovou sedacku, casovkarske riditka atd..u tech si rikam ze az budu kupovat dalsi kolo, tak je muzu z tohoto sundat, a nasadit na dalsi.. ale na ty brzdy apod, to se asi zaridim podle tvoji rady moc neinvestovat, a vyprdnu se na to..

        co se najezdu tyce – ze zacatku to vidim tak 4–5× tydne zhruba 20–30km… pozdeji vic…

        0 0
        • nox159  

          jen ti rikam jak bych to udelal ja nerikam ze je to tak spravne… :)

          jezdil jsem taky stare silnicni kolo ( stari kola cca 15–20 roku)a jezdit se na tom samozrejme dalo ale neinvestoval sjem do toho ani korunu, jezdil jsem to cca rok a potom koupil nove a je to uplne jine svezeni :)

          0 0
        • rš2  

          20km je na zahřátí těla, to poznáš sám velmi rychle :-) Jinak zrovna do brzd bych investoval a vyprdnul se na časovkářský řidítka (chystáš se jezdit časovky?)…

          0 0
          • Cosmogagy  

            tech 20km jen pro zacatek, nez se do toho trochu dostanu, zvyknu si na kolo a znovu si zvyknu na pravidelny pohyb.. sice jsem 9 let hraval zavodne pingpong, a aktivni pohyb jsem mel denodenne, ale je to uz par let co jsem prestal, a telo si na pravidelnou zatez odvyklo.. po par tydnech bych chtel denne jezdit aspon 50–60km, a nekdy i delsi trasy…

            casovkarsky riditka – ptam se na ne proto ze se mi to libi, ale nikdy jsem s tim nejel.. takze nevim jak se s tim jezdi, jestli je to lepsi mit berany+casovky, a nebo jen berany, na bezny jezdeni.. osobne se mi to libi jak jsem psal hlavne proto ze ty casovky znamenaji minimalne jednu jizdni pozici na kole navic… coz se muze hodit, pochybuju ze nekdo vydrzi jet celou dobu jen v jedne pozici, ne?? ale pokud jsou uplna pitomost, a berany staci, tak si necham poradit, a nebudu je porizovat ;-)

            0 0
            • Dlabka  

              s beranama máš minimálně tři pozice

              0 0
            • rš2  

              Tak se na to podívej takhle – když jsi venku na kole tak sleduj silničáře…kolik jich uvidíš s časovkovejma nástavcema…? Já zatím za ty 4 roky potkal asi dva a ti fakt makali :-))

              0 0
            • treatt  

              A myslíš, že je něco pohodlného na tom mít lokty kousek od sebe, srolovat hlavu někam k představci, sednout si na špičku sedla a váhu těla v podstatě nést na svalech přední strany stehen, trapézových svalů, ramen a tricepsů? :) Jestli ano, tak jsi asi hodně namáklej, ale většina lidí se k tomu, aby tak mohli jezdit, vypracuje dost bolestným tréninkem :)

              Jednoduše, než si je koupíš, tak si to na rovince schválně zkus – poposuň se úplně na špičku sedla, nalehni na představec jako Cancellara na fotce (jak kdybys tam ty nástavce měl) a uvidíš, jak dlouho Ti to bude pohodlný ;)

              0 0
    • rš2  

      Vezmu to odzadu – dres by měl být samozřejmostí, rozdíl oproti bavlněnému tričku? Ta bavlna nasákne pot a jsi v mokrém, dresy jsou funkční – odvádí pot od těla… A s obměnou na tom kole co jsi popsal souhlas s nox159 – jezdi a šetři :-), pětikolečko :-/, páčky na představec :-/, co tam máš teď za sedlovku a pedály, že výměna za hliník je posun vpřed…? Z toho popisu se opravdu nevyplatí upgrade tohoto, lepší brigádu a našetřit na nový nebo bazarový, myslím, že za takových cca 15 tis. už je krásný bazar na začátky, letos bych tohle dojezdil a na příští sezonu v novém a kvalitním. Tak ať ti to jezdí :-)

      0 0
      • Cosmogagy  

        no abych upresnil – petikolecko uz tam je, ale rekneme ze uz je takovy hoodne sezvejkany, takze vymena by mne stejne cekala po par km jezdeni.. tak se vymeni rovnou..

        razeni na predstavec – je tam razeni shimano, na rovnych riditkach, uplne naprosto obycejne, skarede vypadajici, divne funkcni, a snad jeste z devadesatych let.. ta klasicka dvoupacka vyjde na par korun, a tak nejak podle mne ke stary silnicce patri, ne? jen kvuli pohodli sem se rozhodl vyvest ji od ramu az na predstavec (nebo mozna jeste na horni trubku ramu, oboje je stejna invetice jako ji nechat dat na ram kde byla z vyroby)…

        co se pedalu tyce – jsou tam obycejny hranaty, cerny plastovy pedaly, ty uplne nejlevnejsi co se snad kde daji sehnat (cena rozhodne pod 100kc za oba…).. a vypadaj priserne :-) sada obycejnych o neco mensich hlinikovych (zadna znama znacka) mne vyjde do 200kc, a budou daleko lip vypadat, a rekl bych ze vic vydrzi nez ty plastove (taky na nich nebudou tak klouzat boty)…

        vidim to ale tak ze spoustu dalsich invetsic jeste zvazim, a asi i vypustim – brzdy, sedlovku, casovkarsky riditka, rafky a tak… a usetreny prachy investuju do dalsiho kola (pokud mne to silnicni jezdeni chytne ;-) )

        0 0
        • Richi  

          Ty ses dočista zbláznil a chceš slyšet, že hovadina je dobrý nápad. Přesto, že ti ostatní dobře radí pořád meleš svou.

          Tuším, že včera byl v Semilech lyžařský závod, frajeři běželi na běžkách přes celé město.

          K takovým by ses mohl klidně přidat, takže je každého věc co dělá a pokud chceš dělat kraviny je to v pořádku, tvé rozhodnutí, tvé peníze.

          Hodně najetých kilometrů a ať tě to alespoň baví.:-)

          0 0
          • Cosmogagy  

            kde porad melu svou?? upustil jsem od tech nejvetsich a relativne na toto kolo zbytecnych investic – brzdy, rafky, cas.riditka, hlinikovou sedlovku apod… a bude se delat jen to nejnutnejsi co je potreba…

            to petikolecko je nutna oprava aby kolo najelo vic nez 500–1000km.. a pedaly? ty necele 200 stovky mne nezabijou a nebudu muset jezdit na popraskanych plastovych, ktere by se za chvilu rozpadly..

            a razeni – je tam razeni (jen ty ovladaci packy na riditkach, zbytek – presmyk, prehazka- je dobry) co prakticky nejde dat na berany tak aby se to dobre ovladalo a neprekazelo to tam, a navic uz je v zalostnem stavu).. proto se tam vrati klasicka favoritacka dvoupacka, coz je otazka par korun za pouzitou.. a jestli se umisti tam nebo tam, to uz je jedno ne? to neni zadna investice navic…

            0 0
            • rš2  

              Na toto kolo je zbytečná každá investice…opravdu kašli na to a šetři na něco jezditelného, nikdo ti tady neřekně abys tuhle věc upgradoval. Jinak s tím pětikolečkem…teď se jezdí 9-ti a 10-ti kolečka… :-), hliník je samozřejmost a řazení na představci…nedokážu si představit jak to tam lovím…i ty základní stroje mají duály tzn řazení v brzdových pákách…sorry, že je to tak natvrdo, ale vypadá to, že jsi mimo realitu… :-)

              0 0
              • Janes  

                Tak to zase brzdi, znám dost lidí, co v pohodě jezdí na takových veteránech, jako mám v profilu, řazení na představci je asi blbost, ale na rámu je to při troše cviku v poho a počet potřebných koleček je taky zavislej na tom, kde jezdíš, mně jich 6 na Polabí stačí v pohodě.

                0 0
              • prvniodkonce  

                Ted se jezdi 11-kolecko. sorry, ze je to tak natvrdo, ale vypada to, ze jsi mimo realitu :D

                0 0
                • Cosmogagy  

                  tak kdyz to prenesu smerem treba do aut.. dnes je bezny ABS, kopec airbagu, posilovac rizeni atd (jakoze 11kolecko u kola).. ja mam auto bez abs, bez posiovace, aurbag ani jeden.. a jezdi se mi v nem docela dobre :-) (jakoze 5–6kolecko u kola.. a ano, ridil jsem kdejake novejsi a drazsi auta).. i to je mimo realitu?? princip je stejny :-)

                  neberu ze je to treba kapanek za zenitem, ale co je trochu starsi, je hned mimo realitu??

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Pokud se něco takového válí doma a je to provozuschopné, tak se na tom samozřejmě jezdit dá. Je ale nesmysl něco takového kupovat a ještě do toho cpát další peníze.

                    Marně o radu žádáš, když jí uvěřit nechceš.

                    0 0
                  • t29  

                    Problém je ten, že starý Favorit je něco jako Škoda 105, kterou musíš před každou sezonou rozebrat do posledního šroubku, aby aspoň od jara do podzimu vydržela jezdit. Zatímco stejně staré Colnago nebo jiná slušná značka je jako Volvo 240, které funguje a řešíš jenom opravdu nutné věci.

                    Když si vezmu brašnu plnou šíleně tvarovaných plechových výstřižků, které sloužily jako klíče, a položím vedle toho sadu imbusů… jsem rád že už na Favoritce nejezdím.

                    Mimochodem, praskly pode mnou tři favoriťácké rámy v době, kdy jsem vážil 60 kilo i s batohem a jezdil jenom po silnicích.

                    0 0
                  • Jarque  

                    No, počkej až to auto obmotáš kolem stromu, kandelábru, svodidel…

                    0 0
    • muppet  

      Taky bych to kolo nechal tak jak je a jestli tě to bude nadále bavit,našetříš a koupíš lepší.

      Kvalitní bavlněné tričko ,kvalitně nasákne všechen pot :-)

      0 0
    • orgoj.chorchoj  

      Nikde ve tvem seznamu nevidim prilbu. S tim bych asi zacal ze vseho nejdrive.

      Jak je uvedeno vyse – investice do tohoto stroje bych minimalizoval na uroven „aby to jelo“ – plaste a duse pokud jsou treba, seridit a namazat, mozna sedlo pokud stavajici je nejaka hruza, na podzim mozna blatniky.

      Usetrene finace pouzij na obleceni – s kratkym drezem pojezdis jen pokud je opravdu teplo – a nebo je usetri na nejakou skutecnou silnicku.

      Ale hlavne jezdi at poznas jesti te to opravdu bavi.

      0 0
      • Cosmogagy  

        prilbu samozrejme mam ;-) kdyz jedu na trekovi do prace, k babce atp u nas po meste (male mesto 6000 lidi), tak se priznam ze si ji neberu (vim, je to risk), ale mimo mesto pokazde.. silnicku ale chci ciste na jezdeni (na pojizdky zustava trek), takze na ni si budu prilbu brat na kazdou vyjizdku ;-)

        0 0
    • folty.hans  

      pedály nekupuj žádné hliníkové, ale pořiď si nášlapné. Je to větší investice protože musíš koupit i boty, ale svezení je to uplně jiné, na silničce obzvlášť.

      0 0
    • vlasof  

      eště k tomu dresu (tedy spodní části): jedna věc je na něm z mého pohledu velmi důležitá (obzvlášť na silničce) a oproti normálnímu oblečení odlišná a to jsou vycpaný kalhoty. Vycpaný a nevycpaný kalhoty jsou hodně velkej rozdíl a pro mě je vycpávka stejně důležitá jako kvalitní ráfky, pedály, cokoliv…

      0 0
      • nox159  

        presne tak… kalhoty si taky vzdycky vepredu nečím vycpu at to pekne vypada ;-) to je prvni zasada spravneho silničáře :D

        0 0
        • Trog  

          no lol,tzv. dívčí sen(tak se u nás říká pěknem velkejm klbáskům)

          0 0
          • Cosmogagy  

            takze mam poridit cyklisticky trenky s vycpavkou, a dvoje cyklisticky ponozky?? jedny na nohy a druhy srolovat do trenek? :-D

            0 0
    • onik  

      hlavní je si oholit nohy,ja nemam a citim se na silnici blbě(myslím važně) :(

      0 0
      • nox159  

        to je taky pravda, dneska jsem jel z kamosem co oholene nohy mel ( ja si je neholim ) a nestihal jsem mu :(

        0 0
    • alinceb  

      Být tebou do toho kola nic neinvestuju a pošetřím pár peněz na bazarovku. Na Aukru se dá kolem 2000 koupit solidní oceláček s dobrou výbavou, který pro tebe bude pro začátek ideální a až budeš mít na lepší kolo, tak ti zůstane jako zimák. Pro ilustraci:

      http://aukro.cz/…favorit.html

      http://aukro.cz/…ni_kolo.html

      http://aukro.cz/…peugeot.html

      http://aukro.cz/…zavodka.html

      http://aukro.cz/…am_kolo.html

      nebo dražší, ale nejlepší lepší varianta s dualama:

      http://aukro.cz/…_vel54.html

      Já osobně sem tam včera koupil tohle (za super peníze):

      http://aukro.cz/…ni_kolo.html#…

      …kolo bude ostatně na prodej, ovšem už bez dualů (kvůli nim jsem ho koupil). Bude na něm komplet sada Shimano 105 s řazením na rámu.

      Na takovém kole už se bude dát trošku líp jezdit než na měkkém favoritu a samozřejmě kvalitnější komponenty budou taky šlapat líp…;)

      0 0
      • Cosmogagy  

        no ja to kolo jako takove mel za par korun, a i s tema opravama/upravama (jen to nutne – namontovat berany ktere jsem k tomu dostal, petikolecko, dvoupackove razeni, slapatka, plaste a duse, seridit, promazat, vycentrovat), se vejdu do 2 tisic.. z puvodniho favorita je tam jen ram, sedlovka, berany a brzdove paky.. jinak jsou to komponenty shimano, a brzdy tekpro a saccon)… ale vic uz do toho vrazet nebudu, nechal jsem si poradit ze zbytek investic co jsem chtel je na takovem ramu zbytecna, a posetrim na nove kolo, pokud mne to bude bavit.. co jsem se dival, tak ojetina se da slusna (oproti favoritovi, i kdyz ma jine komponenty) ojetina poridit bez problemu do 10 tisic, tak posetrim treba 7–8 tisic, a pak se po necem porozhlidnu..

        0 0
        • alinceb  

          Zjevně si se na ty oceláky ani nepodíval. Ale komu není rady, tomu není pomoci… Nech si poradit, kup si staršího oceláka za pár korun a šetři na nové…Budeš hned jezdit a to nepoměrně kvalitněji než na favoritce, kterou chceš stavět… Pokud ti jde o to skládání, tak pak investuj radši do kvalitního oceláka (třeba ten Peugeot z kvaliní oceli Reynolds), než do obyčejného žvejkačkového favoritu…

          0 0
      • alinceb  

        Btw. když na kole vyměníš to, co jsi vypsal, tak počítej se mnou:

        komaxit 400 (a to sem levný)

        představec 200

        berany 250

        řazení 100

        brzdové páčky 200

        pětikolečko 200

        omotávka 130

        pláště 2×150 tj. 300

        duše 2×70 tj. 140

        centrování 200

        řetěz 150

        bowdeny 150

        lanka 200

        CELKEM 2620K a to sem ceny jen nastřeloval spíš nižší…

        (podívej se mi do profilu – všechny kola sem stavěl, tak vím, kolik co stojí a to nemluvím o práci)

        A až to doděláš, tak zjistíš, že to kolo je stejně morálně staré a nestačí ti…

        0 0
        • nox159  

          bowdeny 150

          lanka 200

          netahej ho za nos prosimte, to ze s cyklistikou zacina neznamena ze mu musis valit do hlavy takove kraviny :)

          0 0
          • alinceb  

            To sem asi přestřelil, tak sorry…to bude tim, že kupuju jen nerez lanka a bowdeny Alligator…:) Zase u ostatních položek sem ceny podtřelil, takže celkem to docela odpovídá…Na faktu, že taková rekonstrukce je blbost (pokud teda není nadšenec do stavění jako třeba já), to nic nemění…

            0 0
            • nox159  

              zeptam se jinak, myslis si ze u tech kol na aukru budou bovdeny, lanka, terez a VK nove? – pochybuju :)

              0 0
              • alinceb  

                Ne, ale pravděpodobně to bude v relativně pojízdném stavu – tj. půjde řadit, brzdit a jezdit. Pak kdyžtak investuje do bowdenů a lanek, popř. do plášťů – každopádně bude mít ale slušné kolo a né pojízdné muzeum lidové tvořivosti…;)

                0 0
                • nox159  

                  no je problem v tom ze my vlastne presne nevime v jakem je to kolo stavu tak se spatne soudi ( treba neco menil uplne zbytecne…)

                  jen.. kazda mince ma dve strany ;-) a my absolutne nevime jak to vlastne je :D

                  0 0
          • Rychlej turista  

            Ale jinak má pravdu, předsedo.

            Měl nejdřív zajít na všeznalé B-F pro radu a teprve pak za ty peníze koupit něco slušného. Místo toho nejdřív koupil zřejmě nějaký šrot a teprve teď si jde pro radu, co s tím udělat :-(

            0 0
        • Babec  

          A až to doděláš, tak zjistíš, že to kolo je stejně morálně staré a nestačí ti…

          Velice výstižné, nedá se, než souhlasit.

          0 0
        • Cosmogagy  

          no rozepsane to mas pekne.. jen neco uberu – berany jsem dostal ke kolu (uz jsem to tu i nekde psal), i s predstavcem, a dobrou omotavkou, a pouzitelnyma packama to je hned skoro 800 podle tvych poctu dolu.. komaxit 250kc (znamost je znamost, zejo :-) ), to je dalsich 150kc dolu.. centrovani mne bude stat 100kc, takze dalsi stovka dole.. pak pises ze bowdeny a lanka jsi prestrelil, takze to je kolik, dalsi stovka dole?? to mame 1400kc dolu, od tvych poctu :-).. pocitam ze za ten servis na kterem to je, a po kterem si myslim ze to bude vpohode dlouho jezdit mne vyjde na takovych 1200… i s kolem jsem pod 2000… a muzu jezdit, a setrit na dalsi, lepsi kolo…

          ale i tak diky moc za prispevek a rozpis, jsem rad ze jen nekritizujes, ale dal sis s tim i praci :-)

          0 0
          • alinceb  

            Jak už někdo napsal: Nečekej, že tě v tvém plánu na opravu někdo podpoří…Každý tu ví, že je to blbost;) Pokud ti 1200 za kolo tak na jezdění pro rohlíky příjde málo, tak to prostě udělej, ale nechtěj poradit…

            Každý silničář ti tu poví, že starší kvalitní ocelák na 105ce je asi o 1000% lepší než měkký fáčko na mixu lowendových komponentů…a kdybys měl koupit nové pláště a vedení (nic jiného zřejmě nebude potřeba), tak je to investice do kola, které už na ceně padat nebude a pravděpodobně ho kdyžtak prodáš za stejnou cenu, jako si ho koupil…;)

            Já tu mám taky opískovaný žvýkačkový rám připravený na lak, ale to je rám, který dostal můj táta od svého táty, takže má morální hodnotu…a já ho postavím na komplet sadu 105, ráfky Mavic a další krásné klasické komponenty…

            0 0
            • DaSnail  

              ja ho podporím. to že chce vymeniť napr staré plastové pedále za nové, a ostatné drobnosti, imho blbost neni.

              závoďáka z toho mat nebude, ale to asi ani nepotrebuje.

              0 0
              • alinceb  

                Nejde o výměnu pedálů atd. Z úvodního příspěvku jsem pochopil, že chce jezdit trošku aktivněji, ne jen do sámošky pro rohlíky – a na to obyč. favorit 2×5 opravdu není…

                To už by pro něj bylo lepší, kdyby si na tu svou Demu Trino koupil silniční slicky (třeba 25×622), dal nižší představec a udělal si z toho takovou pseudofitnesku…A šet­řil na to pořádné kolo, které mu tady každý doporučuje…;)

                0 0
          • alinceb  

            Konkrétně tohle kolo bude určitě úplně v cajku a připravené na ježdění…podle popisu tomu ten kluk rozumí a o kolo se s láskou pečlivě staral…doporučuju;)

            0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Roman jsem opravdu nečet, jen kousek. Poradím Ti.

      JEZDI, JEZDI a JEZDI:) Jezdi v čem chceš a na co máš finance. Na začátek jezdi klidně i v žabkách a tangách:D Až zjistíš, že Tě kolo baví, tak investuj víc:) ale jezdi:)

      0 0
    • jonti  

      Nic s tim kolem nedelej, za 5000Kc v bazaru koupis o dost lepsi kolo stare cca 10–15 let.

      Jako treba

      http://www.cyklobazar.cz/…i-centurion/

      http://www.cyklobazar.cz/…rt-ro-entry/

      http://www.cyklobazar.cz/…lnicni-kolo/

      http://www.cyklobazar.cz/…author-3305/

      http://www.cyklobazar.cz/…1438/merida/

      Jestli budes hledat, urcite najdes i levnejsi.

      0 0
      • alinceb  

        Krom toho Centuriona (štafle 62 pro normálního člověka nejezditelné) není ani jedno z nich za 5k…;) Neříkám, že jsou za špatnou cenu, ale relativně nedostupné…

        0 0
    • Cosmogagy  

      je mi jasny ze kdybych rovnou koupil na aukru ocelaka treba za tu dvojku, tak pojezdim nejspis lip – ale kde mam zaruku ze na tom kole nebudu menit hned to, a hned tamto, a ze se investice nevysplha vys?? jsem v tomto vetsinou prakticky, radsi mam za tu dvojku horsi favoritacky ram (s komponentama mozna o malinko horsima nez maji ty ocelaky), ale vim co je na nem delane, a ze vydrzi jezdit… navic to mam z blizka, skoro zpoza rohu, a nemusim resit slozitejsi dopravu atd u toho ocelaka ktery muze byt vhodny treba z druheho konce republiky… je mozny ze po par vyjizdkach budu brecet, ale taky treba ne… mam to jen na vyzkouseni abych vedel zda mne silnice bude nadale bavit, a pokud ano, tak pres zimu posetrim treba 5–10 tisic, a poridim neco lepsiho, treba neco takoveho jako kola co posilal jonti o dva prispevky vyse :-)

      0 0
      • Iwo  

        Jezdi na favoritu, dej to nejak dohromady, porid naslapy a vic do toho nevrazej. A posetri tak 20.000,– aspon na hlinik, zadnou ocel, pak budes mit pekneho zimaka – favorit a nove kolo na lepsi jezdeni. ;-)

        0 0
        • Janes  

          žádnou ocel… a pročpak ???? :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • treatt  

          Aby to pořádně drncalo nebo co? :)

          0 0
    • Iwo  

      Tak ani ja ti nereknu nic jineho nez ostatni, na chalupe jezdim favorita, ktereho se snazim udrzovat v nejakem stavu, ale doma mam novou silnicku.

      Takze se pridavam a rikam, ze stareho „krapu“ nove kolo neudelas a stejne jako ja si na tom favoritu budes jezdit v naproste pohode az do dne, kdy si koupis nebo ti treba jen kamarad na chvili pujci novou silnicku. ;-) Tak to je a zadnyma vychytavkama to nezmenis.

      Casovkarske riditka az budes jezdit casovky, ale pro normalni jezdeni to je nesmysl. Pedaly, jak uz ti bylo poradeno – naslapy a pokud mozno tak silnicni, zadne SPD z horaku.

      A jeste k dresu, kdysi jsem jezdil na kole v normalnim tricku, prave to bylo na tom favoritovi, jel jsem lesem fouknul vitr, tricko se zavlnilo a ja mel pod trikem cmelaka, ktery me kousnul do hrudi takovym zpusobem, ze jsem se malem … Od te doby hezky v upnutem cyklodresu, ono mimochodem na nove silnicce primo laka mit dres nejakeho ProTour tymu. :-)

      0 0
      • DaSnail  

        ale tobě neni dvaatřicet, že ne? 8o)

        0 0
      • alinceb  

        megalol…:D

        0 0
      • McBlacky  

        je to spíš k smíchu když vidím jak se po silnicích plouží lidi v dresech Liqui nebo Saxo…

        PS: i pod dres ti vletí hmyz. Třeba vosa taky docela umí…

        0 0
        • Janes  

          JJ, a někdy to vezme i rovnou přes dres :-), nebo do přilby :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Já Ti to moc nedoporučím…

      Investuj ten čas raději do vydělávání peněz a pak kup něco v bazaru.

      Já jsem měl takhle potuněnýho favorita ale to je 10let a komponenty byly sice bazarový ale kvalitní (SH600, dura, Thun, Cineli).

      Jestli chceš za každou cenu stavět(přestavovat) tak klidně ale uprav si rozpočet směrem nahoru protože jinak spláčeš nad výsledkem.

      0 0
    • alinceb  

      Dneska ti utekl tenhle Passat

      Nakonec ho za vyvolávačku 800K koupil vykuk Olkyč a na Aukru ho rozprodá po dílech…mohl si mít solidní kolo pro začátek za pár korun…škoda:( a do Moravských Budějovic bys to z Dubňan neměl tak daleko…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.