Polykání kilometrů i výlety za trailama: jakej bike?

50 nepřečtených
  • Theriak

    Plánuju koupit nové kolo a trochu tápu, kterej typ a potažmo model je pro mě nejvhodnější. Pročetl jsem mraky fór, recenzí, trh mám celkem dobře zmapovanej, ale s chybí mi reálný zkušenosti s některými typy kol – hlavně s trailovýma.

    Rád šlapu kilometry, ale nic šílenýho (běžně 50 – 80km), podstatnou část mých vyjížděk se snažim s kolem trávit v lese na cestách, ale i v terénu, kterej mi pevňák dovolí. To má samozřejmě svoje omezení, proto bych chtěl fulla.

    A tady začíná ten problém. Potřebuju něco, s čim můžu celkem pohodlně dál šlapat, ale zároveň něco, s čim se budu moc trochu vyblbnout i v terénu typu Trailcentrum Rabenberg, Singltrek pod Smrkem a pod. Dřív jsem v minulosti jezdil street/lehčí freeride, mám nějakou základní techniku, ale jsem po operaci ramenou a vím, že už nikdy nebudu skákat, případně dropovat něco, co má víc než třeba 40 čísel. Nevyhledávám proto hodně obtížnej terén a ani nikdy nebudu.

    Obvykle jezdím V Krušných horách na všemožnejch lesních cestách okolo a z Klínovce (v rychlosti občas celkem obtížný, dost kamenů) a blízkých trailech, k tomu sem tam nějakej výlet do míst jako je Rabenberg. Ty lesy s tim pevňákem celkem jdou, ale jsem limitovanej maximální rychlostí a stabilitou cestou dolu, což bych chtěl změnit.

    Nějde mi o to bejt ale nejrychlejší, nejde mi tolik ani o váhu kola (sám mám 100kg a měřim 190cm – proto potřebuju i něco odolnějšího)a s ohledem na výše napsané nepotřebuju asi ani vysoký zdvihy. Zároveň chci ale pořád rád šlapat svoje kilometry (tady nicméně počítám s určitym kompromisem).

    Vnitřně cejtim, že čistý XC asi už neni úplně pro mě, stejně jako trailbike jako třeba Giant Trance, kterej je už nejspíš moc „overkill“ – případných 80km po cestičkách si s nim nedovedu představit. Ale jak jsem už psal, NIKDY jsem na v terénu delší dobu na žádnym trail biku nejel. Koukal jsem například na Meridu One-twenty, trail bike se 120 mm, ale je to pořád o geometrii, kterou prostě nemůžu v praxi posoudit.

    Cenově se bavíme o kole za 40 – 45k.

    Díky za radu!

    0 0
    • Deep  

      Na podobné ježdění, jak píšeš, mi právě Merida One-Twenty naprosto vyhovovala. Konkrétní geometrie je o zkoušení různých kol, ale 120 mm zdvihu je podle mého názoru tak akorát. Jen jsem začal trochu závodit a tak Merida půjde z domu.

      0 0
      • Theriak  

        Díky za tip, ta Merida je zatím pro mě takový favorit. Nicméně Canyonu Nerve se taky špatně odolává, akorát nemá velikost XL, což mě v kombinaci s celkem krátkym prostorem mezi sedačkou a řídítkama docela odrazuje … a řešit to delšim představcem je u kola tohohle typu blbost.

        Trochu jsem ještě přemejšlel nad Giant Anthem, je to takový XC lehce na steroidech, ale obávám se, aby podemnou nekřupnul .. a aby mi v tom, v co jezdim, vyhovoval.

        Obecně mi jde hlavně o to, z který kategorie kol volit. Jsem někde na hraně mezi agresivnějším XC a lehkym trailovym ježděním a to je ten problém :-)

        0 0
        • TripleTap  

          Mám to výškově/hmotnostně podobně a toho Gianta Anthem (a další) jdu v sobotu vyzkoušet na testovačku. Dám pak kdyžtak vědět dojmy…

          0 0
          • Theriak  

            Určitě napiš! :-)

            0 0
            • TripleTap  

              Tak jsme byl dnes testovat. Zacal jsem Anthem 29er, pak jsem si vzal XTC 27,5, pak 3× ruzne velikosti a vybavy Anthem 27.5. Největší překvapení dneška (pro mě) bylo, že dosud jsem při své výšce o ničem jiném než 29 neuvažoval, teď se jim vůbec nebráním a klidně bych do něj šel. Druhé nejvštší překvapení (na poslední testovačce takového typu jsem byl před x lety a od té doby jsem na fulu neseděl) bylo to, že i na tom fullu (v tomto případě Anthemu) se dá docela dobře uhánět i po asfaltu (ve srovnání s Xtc to prostě není až tak zásadní rozdíl jak jsem čekal). No a překvapení číslo 3…bude to co si nakonec vyberu. :-D

              0 0
              • McBlacky  

                a rozdíl mezi 29 a 27 u Anthema?

                0 0
                • TripleTap  

                  Oba bych si dovedl predstavit mit doma, to jo. :-) Nerekl bych, ze je zasadni rozdil z meho pohledu. Asi bych sel do te 27.5, ale spis proto, ze v 29er je tusim jen jeden model (nepocitam ted ten karbonovy), kdezto v 27.5 jsou 4 ruzne osazene.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    uvažuje o něm právě žena, 27,5 advanced 1 proti 29 advanced X. 27,5 za stejný prachy už má carbon kola.

                    Blbý, že carbon anthemy nemá nikdo na test, což u kola za víc než kilo je fakt tristní :/

                    0 0
                    • TripleTap  

                      Jo no, Advanced to je jeste jiny level. :-) Jinak co jsem se bavil s klukama od poradatele te testovacky, tak vsichni brali jako hotovou vec, ze „29 uz nebudou“ (taky tam snad na testovani meli jednu jedinou 29).

                      0 0
          • Gustaf 81  

            náhodou mám jednoho v bazaru na prodej…kdyby byl zájem ;-)

            0 0
        • mr.antik  

          Giant Trance 27,5 je uplně v pohodě na to co píšeš.

          0 0
          • Theriak  

            To si právě neumim moc dobře představit … Jako 140 mm a ta geometrie Trance mi intuitivně říká, že na nějaký kompromisní XCčko to asi úplně nebude … ale jak říkám, nikdy jsem ho zatím nezkoušel.

            0 0
            • Lister  

              To je právě ten pohled člověka, který to nezkoušel. Ale chápu tvůj pohled. Dost lidí tady zastává názor, že je lepší se 50km tahat s hrubými plášti a 150mm zdvihu kvůli 200m technického sjezdu, ale on to jiný člověk může vidět i jinak.

              Zdvih sám o sobě nemusí nic znamenat, ale geometrie může omezovat hodně, pokud bude obtěžovat posed nebo bude kolo zbytečně vratké do výjezdu, kvůli hodně dopředu položené vidlici, tak to dokáže jednoho odradit.

              Kolo s nižším zdvihem tě nemusí nijak omezovat v technickém ježdění, maximálně si budeš muset dávat větší pozor na volbu stopy. Terény brouzdám pořád dokola ty stejné, to co sjedu na současném fulu, jsem jezdil i předtím s 20mm zdvihu méně, sjezdu to i na současném HT a rychlost až tak rozdílná nebude. Když vím, že pojedu převážně hladký povrch a občas úsek technický, tak vezmu klidně HT a užiju si to stejně.

              0 0
              • Theriak  

                Nevím, jestli jsem to správně pochopil. Z toho co jsi napsal, mi trochu přijde, že ten Trance je pro mě pak teda skutečně trochu příliš – to, co sjedu na něm, sjedu i na kole s nižším zdvihem, což je pochopitelný. Může mě vlastně tak teoreticky spíš limitovat právě třeba kvůli celkem dost položenýmu přednímu kolu, tedy geometrii obecně. Tak proč myslíš, že by stálo uvažovat i o něm?

                Díky.

                0 0
                • Lister  

                  Jo asi jsem to napsal zmatečně. Myslel jsme to tak, že si dokážu představit proč se ho bojíš, a že by opravdu mohl být zbytečný. Jestli to tak opravdu bude, záleží hlavně na tom, jak a kde reálně jezdíš.

                  Full se zdvihem kolem 120mm bude asi jistější volba – v terénu zvládne dost a je předpoklad že dobře pojede. Full s vyšším zdvihem může jet stejně, ale už to chce trochu uvažovat nad osazením a hlavně se rozmyslet, jestli mi bude sedět geometrie – jestli nebude krátký posed, jestli využiju položenou vidlici se stabilním projevem apod.

                  0 0
                  • Theriak  

                    Chápu. A pokud zůstaneme u Trance, je podle tebe tenhle konkrétní model vhodnej s ohledem na popis toho, co jezdim? Je to ten typ „fullu s vyšším zdvihem, kterej jede stejně“? Samozřejmě s ohledem na osobní dispozice …

                    0 0
                    • Lister  

                      Neví, nedokážu posoudit, co pro tebe bude ještě dostatečně rychlé a co ne. Na poslední generaci Trance jsem nejel. Ten systém je relativně efektivní, ale mezi úplnou špičku nikdy nepatřil, poslední generace má navíc nové ložiska, která zvýšila citlivost, ale zase trochu ubrala na jezdivost – z doslechu, ne osobní zkušenost. Takže vyzkoušej, co nejvíc půjde a udělej si obrázek sám, tohle za tebe asi nikdo jiný nerozhodne.

                      0 0
                    • mr.nikdo  

                      Ahoj,

                      trochu Ti do toho vstoupim. Ted jsem kupoval XC raketu (celopero). Je to 100/100. A jako doma to je hlavne na polnich cestach – trochu rozbitejsi. Da se na tom jet hodne rychle a i celkem dlouho.

                      Ale jakmile vjedu na nejaky trailik, nebo proste korenovou a houpavou pasaz, hned citim, ze to neni uplne ono.

                      U 120 si myslim, ze taky narazis i pri normalnim jezdeni na limity 120 mm.

                      Nanestesti je nynejsi kolo fakt mazel. Super geometrie (pro mne), lehke a hrave. Takze 100 mm je pro mne v pohode. Osobne jsem se dival i na Trance. I na 100 km vyjizdky a na Drtice apod.

                      Bych hledal jen 120–140 mm.

                      0 0
                      • mastihuba  

                        Trochu ti do toho vstoupim :) drtic i treba sudety se mi jely lepe na xcs natazenym posedem a zdvihem 100mm nez na . Kratkym 120mm marinovi o 140mm zdvihu bych na sviznejsi jizdu nad 60km ani neuvazoval. To ze si uzije par sjezdu mu bohatě znechuti drina do kopce. Ve finale mu tady nikdo neporadi protoze nejlepší zkušenost je ta vlastni.

                        0 0
                        • Fran-tic  

                          je to o tom, jak se ti chceš šlapat :) jezdím to (drtiče) na 140 mm biku, mohl bych to dát jako xc vyjížďku na nějakém ht a být brzo v cíli, ale i tak na AMku dojedu do 17 do cíle, když se mi jede fajně. Takže všechno jde, když se chce :)

                          0 0
                • mr.antik  

                  právě že ta geo i úhly jsou celkem na pohodu, je to i o tom, jak ti sedne velkost, jak moc závodní posed zvolíš, jak moc přitáhneš komprese na tlumičích, jaké gumy tam dáš atd…

                  0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Lister  

          Možná bys byl dobrý kandidát na Anthem SX, ale ten je hrubě přes tvůj limit.

          0 0
    • Lord_de_Wolf  

      Cao, řeším podobný problém.

      Jen toho asi nemám tolik naježděnýho na celopérech, ale jaký je zásadní rozdíl (výhoda / nevýhoda) mezi uložením tlumiče horizontálně vs. vertikálně?

      Osobně vybírám něco jako:

      http://www.kola-online.cz/…9–2015/d9517

      Testoval jsem ho v Bílovicích a fakt mi sedl. Navíc se slevou od BB cyklo se dá sehnat za okolo 50…

      a nebo:

      http://www.cyklokyjovsky.cz/…d-2015-t4853 tenhle kus plánuju otestovat 8.5. ve Slavkově.

      Ale jelikož jsem chtěl původně „jetýho“ Epica… tak mě přitahuje ten SUP (ale tu značku zrovna nepreferuji). I když momentálně jezdím na zimáku s rámem FORCE :D

      0 0
    • kubasowa  

      Zdarec. Taky jsem řešil stejný problém. Já 195/110. Nakonec jsem koupil spec. Camber evo na 29 a zatím max spokojenost.

      0 0
      • Theriak  

        Vypadá dobře, nicméně 29ky mě neoslovily, přestože by se k mojí velikosti asi i hodily.

        0 0
        • kubasowa  

          no já jezdil GT avalanche na 26 a chvilku trvalo než jsem si zvykl. ale ted je to fakt na pohodu. Je to trochu motorka, ale ovladatelnost není špatná.

          0 0
    • Lister  

      Asi bych volil nějaké rychlejší, ale přitom stále hravé kolo. Zdvihově kolem 120mm, sporťáky se 100mm bych nechal opravdovým chrtům.

      Něco ve stylu Trek Fuel nebo Canyon Nerve – oboje ve verzi 650b.

      0 0
      • Lister  

        Tak Trek je asi mimo limit.

        Docela slušný univerzál – hlavně teda spíš sporťák, ale něco snese Scott Spark, dostupná velikost XL, komponentové osazení není žádná exta hitparáda, ale za ty peníze člověk nemůže čekat zázraky.

        0 0
    • gambo11  

      Čauves, pořídil jsem před pár dny RB IQ 275 ve verzi RACE. Zdvihy 120/120mm. Jsem maximálně spokojenej. Výlety 50km+ nejsou vůbec žádným problémem a v terénu mě nijak nelimituje :) Takže za mě dobrá volba. Velikost XL – 188cm

      0 0
      • Lister  

        To není vůbec špatný nápad, ale do limitu se mu tahle verze nevleze. takže jedině Team, osazení je slušené, Epicon vepředu odvede dobrou práci, zauvažoval bych nad příplatkem za lepší kola s bezdušovými ráf­ky.

        0 0
        • gambo11  

          Určitě, mám verzi TEAM, komplet na XT s Rebou vepředu. Ještě mi budou měnit tlumič za černý, páč to špatně poslali :) Ale jestli RB, tak počítej s čekačkou – já to měl za 24 dní doma. Ještě jsem si připlatil za ráfky WTB KOM, přece jen vážím 89kg. Předtím jsem zkoušel Anthema, koukal jsem i po verzi SX ale barevně me odradila :/. Taky jsem zkoušel SUPa, XF949 – super svezení, ale 29. Dá se sehnat okolo 50tis. Ale je to taková šedá myš. RB jsem nikdy předtím nezkoušel a na začátku jsem ho vůbec nechtěl.. Nakonec je doma a max spokojenost.

          0 0
      • Theriak  

        Rbčko mě vůbec nenapadlo – díky za tip! Vůbec bych se mu nebránil … a kdo ví, možná to bude skutečně ta cesta. Určitě ho zkusim. Trek je fajn, ale mimo finanční možnosti. Na Scotta jsem taky koukal, možná a ten v tý akci je sice trochu za stropem, ale zkusim ho taky. To osazení by mi pro začátek stačilo.

        0 0
        • Lister  

          Pokud si ho můžeš půjčit, tak to udělej a vyzkoušej, bude to dobrý odrazový můstek. Pokud ti i tohle přijde, že to pojede relativně pomalu, tak nebude mít moc cenu uvažovat o něčem s vyšším zdvihem. U RB se mi líbí možnost cokoliv v sestavě vyměnit a doladit bez nutnosti prodávat pak nepotřebné díly.

          0 0
    • scota  

      A co si domluvit ve Vrbovce test RB IQ 275 na víkend ;-) Cenově je taky v limitu.

      0 0
    • Kubiczech  

      Na krušnohorké crosscountry bych osobně s klidem pořídil Konu Process 111, ale chápu, že tvým požadavkům asi nebude vyhovovat. (:

      Odolných nízkozdvihých kol zatím na můj vkus moc není, stejně jako se donedávna nedalo narazit na nízkozdvihé enduro. S tvými kily bych se vyhnul chrtím strojům, i když i ty se poslední dobou sunou dost do trailova. Okolo 100 mm mě napadá Focus Super Bud Factory, okolo 120 mm pak ještě nebyl vzpomenut Patriot Trail, i když tam je cenovka bída.

      0 0
      • dave1689  

        Mám Author Epoque 2.0 (předchůdce patriotu trail) a můžu doporučit ;-)

        0 0
    • jecnak  

      Mozna by bylo zajimave napsat, na cem jezdis ted. Ono najednou skocit z obstarozniho 26" htcka se 120mm predstavcem, 80mm zdvihem a 56 riditkama na nejaky 120mm 29" full muze byt docela sok. Navic to trochu ukaze jaky presne teren jezdis.

      0 0
      • Theriak  

        Teď jezdim na obyč 27,5 Meridě Big Seven se 100mm raidonem, a to mi právě nevyhovuje – je to obyčejnej „horák“ – dlouhej představec, vysokej přední trojúhelník … na cestičky v pohodě, v rozbitym terénu to moc dobře už nejde. 29ky jsem zkoušel nekolikrát a nikdy jsem tomu nepřišel na chuť, proto bych rád zůstal na 27,5. Dřív jsem jezdil na DaBombu XLR8 se 130mm dirt, freeride, skateparky, bikrosky, prostě co se kde našlo. Zkrátka – ani tohle ježdění mi neni cizí, byť kvůli těm operacím už do ničeho tak moc agresivního nepůjdu.

        0 0
    • Jirka D!2  

      A co tohle XCčko od Superior ?

      0 0
    • hanness  

      Ahoj,zacinal jsem na ht kellys mystery 07 s 80mm vidlou,ze dne na den prechod na gt force 08 150/150 do ted,neskutecny pracant a UNIVERSAL,jezdim do ted a menim jen spotrebak,100pro spokojenost,pokud budou drzet foxky-nemenim ;)

      0 0
    • X-biker  

      Specialized Camber ci Stumpjumper 29" by te mohl uspokojit, v te cene nejaka lonska vyprodejka ci bazar…

      0 0
      • Jirra  

        Když jsem hledal něco podobného taky jsem zkončil u Stumpa, jen na takové to brouzdání krajinou, jsem si tam nechal zaplést lehčí kola a na ně jezdivější pláště. Ale jak píše tazatel nahoře 29" mu nevyhovují.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.