Zdravím, hledám někoho šikovného kdo by uměl povolit imbus s vyžvýkanou hlavou, popřípadě vyvrtat. Okolí Vsetína.
Pokud o někom víte, napište prosím do zpráv.
Předem děkuji moc
Zdravím, hledám někoho šikovného kdo by uměl povolit imbus s vyžvýkanou hlavou, popřípadě vyvrtat. Okolí Vsetína.
Pokud o někom víte, napište prosím do zpráv.
Předem děkuji moc
Kdybys nikoho nenašel, tak https://www.alza.cz/…d5639240.htm + akuvrtačka s vhodnou velikostí vrtáku a máš to.
Toto su len zavitniky, este potrebuje vratidlo (do coho ich dat) mozno – rucne sa to robilo mozno viac s citom
S takym niecim som inak uspel presne na kotucoch pri kupenom 2nd habd biku kde to bolo na krv.
To sou vytahováky, ne závitníky.
Tak třeba na Slovensku to používají jako závitníky :-))
jj sorry :)
Závitníky???
Videl jsem video jak mezi sroubovak a vyzvejkanou hlavu vrutu dal gumicku a pak to slo povolit. Mozna by se to dalo aplikovat i na imbus
Funguje to.
Hodne krat pomoze do ozvejkaneho otvoru narazit Torx
A pokud tam je Loctite nebo jiný sajrajt na závity tak před pokusem o vytažení nahřát regulovatelnou horkovzduškou (s citem, ne tak aby se pálil lak a svítil kotouč).
Co je to přesně za šroub? Jak moc utažený? Na jakém místě? Třeba bys to zvládl doma sám. Namlátit torx a povolit. Pokud si to ale zkoušel, beru zpět.
Jsou to imbusy u kotoučové brzdy, utažené jsou hodně
Jako u třmene, nebo u kotouče?
Kotouč
Nejlepší bude, když to vyfotíš, v jakym je to stavu. Na kotouči bejvaj torxy, ne imbusy.
Taky si myslím, že torx. A navíc na závitech bude lepidlo, aby se šroub nepovoloval.
Dávají se i imbusy. Bohužel.
Co to je za kotouč? Jestli drahý, smysl to má, ale jestli ne, tak to odvrtej a vyhoď…
Zkus tam naklepnout torx vhodne velikosti.
Vem si platek na zelezo, opatrne odpiluj hlavicku sroubu, kotouc pak „vyloupni“ (idealne tak, aby sis ho neohnul) a zbytek sroubu ze zavitu v naboji vyndas treba kombinackama.
U těchto malých šroubů to jde celkem v pohodě. Naklepnout kvalitní torx, nebo i vhodný plochý šroubovák. Před tím s citem poklepat kladívkem ať se závit uvolní. Lokálně šroub nahřát třeba nad plynovým sporákem nažhaveným jiným šroubem přiloženým na hlavu poškozeného a aplikací nějakého uvolňovače šroubů nebo jen oleje. Odvrtání a použití vytahovačů bych řešil až když vše ostatní selže. Šroubek má malý průměr a hrozí že se vrták smekne a veme závit, navíc ty malé vytahováky jsou dost křehké a spíš se zlomí než šroub povolí.
Pučit úderový šroubovák, druhá možnost je tak trochu „ na prasáka" ale šikovnej svářeč přes to heftne matku, aniž by poškodil nebo vyhřál kotouč.Navíc se šroub ohřeje a snadno povolí (vyzkoušeno)
Svářeč je super, už jsem to dělal mockrát, ale má to smysl kvůli kotouči? Pokud je to XTR, tak bych to zvážil, jinak odvrtat hlavu šroubu
Odvrtáním hlavy šroubu kotouč nezničíš, ne? A k tomu ti zbyde ze šroubu tak 1,5mm a za ten to nechytíš, abys to vytočil, obzvlášť šroub na lepidle. Navařit matku TIGem a je to venku hned.
Šroub bez hlavy už v díře nic nedrží, takže když do něj začneš vrtat, vytočí se (pokud díra neni neprůchozí, v tom případě by bylo třeba ho vytočit levotočivym vrtákem).
Šroub bez hlavy v díře drží právě to lepidlo – na originál Shimano (KCK, Avid a jistě i dalších) šroubech je to ta modrá věc, co vypadá jako barva.
Jo pravda, na lepidlo sem zapomněl, ale modrý snad nebude držet tak moc, aby to vrták nevytočil, primární svěrnej mechanismus bude roztažení mezi závitama a hlavou.
Tak ono to nedrží utažení, spíš to bude zarostlé, pokud by to drželo jen na utažení tak tam pilkou vyřízneš drážku a vytočíš to plochým šroubovákem
Ne nutně, vona se hlava může vyžvejkat i bez toho, aby to bylo zarostlý.
Kvůli kotouči ne, ale kvůli náboji už jo, o kotouč nejde, vezmeš 6 vrták a to hlavní odvrtáš hlavu šroubu za pár minut, ale vyndat ten zbytek z náboje může být problém pokud je to zalepené
Mám v práci toto https://www.prumyslovezasobovani.cz/…-bahco-7865/ domu bych si to asi nekoupil, tolikrát to nepotřebuju, ale je fajn že přes redukci nasadíš v podstatě cokoli (jakejkoliv bit, ořech atd.) a co nepovolíš tímto, nepovolíš ničím.
Ale kdyz ma vyzvejknutou hlavu, tak mu uderovej sloubovak moc nepomuze, ne?
Tak pokud to má ještě nějakou hranu tak šance je.Prostě skusit kříž,thorx …těch bitů je hafo, prostě v ruce prubnout kterej se alespoň trochu pojímá a pic.
Další možnost ke zmíněným je malou bruskou do hlavy šroubu fiknout šlic a zkusit pak po nahřátí povolit plochým šroubovákem. Před povolením do šroubu zlehka klepnout (netemovat). Když to šroubovákem nepůjde, tak se ještě dá vzít průbojníček, opřít do toho šlicu a malými údery postupně opatrně vydatlovat. Nedávno jsem takhle uvolňoval celou řadu orvaných torxů na vaně motoru pod autem. Chce to trošku trpělivosti, ale šroubky šly ven.
Klepat přes ten plochý šroubovák už do té drážky, 6 hrané tělo šroubováku a 8mm klíček kterým budeš točit