Pomoc s výběrem pláště odolného proti defektům

19 nepřečtených
  • Hannys85

    Ahoj,

    o víkendu jsem byl poprvé po zimě na kole a pří první jízdě hned defekt. Vzhledem k tomu, že je to už asi 7 defekt na „novém“ kole Trek 6500 (koupeno na začátku 2013), na kterém mám ujeto pouze 1500 Km (mám asi jen 9–10 výletů za sezónu, průměr na jednu jízdu 50–60 Km), tak mě to hodně štve. Na minulém Authoru s pláštěma „z výroby“ jsem měl za dvojnásobný počet kilometrů snad jen dva defekty.

    Proto bych chtěl koupit nějaké lepší pláště, které jsou méně náchylné na defekty. Je mi jasné, že budou těžší, ale je to velká vada při mém hobby relaxačním ježdění, kdy jezdím pro radost a ne pro závody ? Chci mít prostě klid, když si někde vyjedu a ne řešit neustále defekty.

    Na současném kole jsou tyto pláště: Bontrager XR1 – rozměr 26 × 2,2", ráfky: Bontrager AT-850 alu.

    Na ceně nezáleží.

    Líbí se mi tyto pláště:

    http://www.schwalbe.com/…lus-mtb.html

    které se dělají v tomto rozměru: (26 × 2.10).

    Vzhledem k tomu, že jsem opravdu amatér, tak netuším, zda můžu tuto velikost pneumatik použít na mém kole, kde jsou pláště 26 × 2.20).

    Jsou tyto pláště vhodné pro mé kolo ? Popřípadě doporučíte mi jiné vhodné pláště. Jde mi opravdu především o minimalizování množství defektů.

    Děkuji

    0 0
    • Hannys85  

      Případně tento lehčí:

      26×2.25

      http://www.mojekolo.cz/…enguard-drat

      0 0
    • Val  

      mozna bys moh radsi zjistit pricinu tech defektu – jestli to neni podhustenim, technikou jizdy, rafkem… a naucit se je rychle opravovat, ale jestli ti nevadi se tahat s temahle tezkotonaznima pneu tak jo tyhle typy s tou hmotou pod behounem by mely byt dost odolne na defekt, kazdopadne i ty je mozne pichnout

      0 0
      • Hannys85  

        Já právě vůbec netuším, jak se změní chování kola s těmito „těžkotonážnima“ pneu. Nevím jestli můžu očekávat výrazně zhoršený „komfort“ ježdění. Pneu hustím na cca 4 bary (předepsaný tlak u mých pneu je 3–5 barů). Jízda hraje velkou roli to vím, ale když to srovnám s předchozím kolem, tak určitě jezdím stejně a tam jsem měl opravdu jen dva-tři defekty (na dvojnásobném počtu kilometrů) a z toho ten jeden si pamatuji velmi dobře, protože jsem vjel do rozbitých flašek (snad milión střepů – tam to jinak ani skončit nemohlo).

        0 0
        • Espen  

          4 bary? To musí strašně drncat ne? Já foukám vzadu max. 2.5 a vpředu 2.2 baru. Mám 87kg a defekt jeden za 3000km. Pláště Hutchinson Python Light 2.0

          0 0
          • Hannys85  

            Ja jen dodrzuji predepsane tlaky. Kdyz mam nafoukane na 2,5–3 bary, tak se mi pohmatem zdaji ty pneu mekke.

            0 0
            • Breakpain  

              To je ale účel do terénu… aby to dobře sedělo ;)

              Doporučené tlaky jezdí málo kdo, neni důvod se bát. Jen to chce první jízdu kontrolovat, zda už to není málo.

              Ikony 29–2,25 jezdím 2,2 / 2,0. Bez duší 1,8/1,5 – 2,0/1,8.

              Váha 95kg na „ADAMA“. Oblečeněj budu mít tak 100kg ;)

              0 0
            • danielh  

              4 bary to musi byt jako beton tvrde, fouka se cca 70kilovy jezdec 2 bary s kazdym 5kily navic +1–2 desetiny baru navic, cili pokud mas napr 85kilo tak 2,4–2,6 ti musi byt akorat. Ty popisy na boku plaste s temi tlaky jsou orientacni, tim se vyrobce jen jisti ze nekdo nebude jezdit 1 bar napriklad a vymlouvat se ze tam nebylo nic napsano, takze tam pisou vice nez je treba hustit.

              0 0
    • Val  

      1150g u toho Marathonu je dost, je to jako setrvacnik – kdyz udrzujes stejnomernou rychlost tak dobry, kdyz musis casto brzdit/zrychlovat tak si holt trochu vic maknes :) na cestu kolem sveta bude asi ta pneu dobra, ale na to tvoje jezdeni… asi bych priste zkusil vysledovat jak k tomu defektu doslo – abys vyloucil rafek – protoze pak bys pichal s jakymkoli plastem :) pokud uz plast vypada sjete tak samozrejmne vymenit, jinak vozit lepeni a verim ze po 100× uz to zvladnes opravit behem nekolika minut :)) je to na tobe

      0 0
      • Hannys85  

        „abys vyloučil ráfek“

        Nejspíše Vás teď pobavím, ale jaký problém může být s ráfkem, respektive, co mám zkusit vysledovat u ráfku ?

        Kolo si dávám do servisu a kromě výměny duší a mazání řetězu si na kole sám nic nedělám, protože tomu nerozumím..

        0 0
        • Espen  

          Jestli tam není nějaká ostrá hrana, ta páska v ráfku jestli je dobře,jestli v plášti nezůstal nějaký ostrý zbytek něčeho. Když foukaš takhle hodně, jestli není ta páska nějak prasklá v místě díry na nipl a pouhým okem to nevidíš nevidíš. Prostě všechno sundej, pořádně prohlédni a nefoukej to tolik! Najdi si svůj optimální tlak, při kterém ucítíš, že to přestalo drncat jako prase, ale kolo pořád pěkně jede.

          0 0
    • kopejda  

      Trochu me tvuj dotaz zarazil a to ze dvou duvodu.

      1. Mam na svem kole Bontrager XR1 taky. kolo mam neco pres rok, kilometry nemopočítam ale jezdim dost. Jen pro priklad rychleby loni 5×. Za celou sezonu jsem nemel defekt. Jezdil jsem duše, pred 14 dny jsem predelal na bezduše. Mimochodem je to pecka. Proto me to zarazi a spis bych poradne prohledl plast jestli v nem neco nemas. nekdy to muze byt fakt jen pidikousek nejakeho trnu.
      2. psal jsi že foukaš 4bar což mi prijde prestreleny. ja foukal max 2.5 pri 70 kg ale spis min. nyni bezduše max 2.1 a to jen kdyz je vic asfalt. nevim teda kolik mas kilo ale podle me jsou 3bary strop takze se zkus zamyslet i nad timto
      0 0
      • Esi  

        ten plášť to chce opravdu prohlédnout pořádně, loni když jsem měl na předním kole 3 defekt na 200km tak jsem si ze zoufalství sundal jen jednu patku z ráfku, vyndal duši našel dirku přiložil duši na plašť a namaloval na plášť oblast kde něco musí být, otočil plášť naruby a až detailním zkoumáním zjistil že je vražená tříska v jednom špuntu tak že není vidět ani z veku ani z vnitřku jen když se tím špuntem najelo na kámen tak se ta tříska protlačila do duše tu propíchla o uvolnění zase v pohodě zajela zpátky. To jen pro informaci že občas nestačí jen ten plášť prohlídnout pohmatem :-) už jsem byl odhodlanej že ten plášť zahodím pokud nic nenajdu a dám tam novej

        0 0
    • scota  

      A co jezdíš? Terén, nebo spíše polnačky? Např. Continental X-king Protection 26×2,2". Rozhodně bych zkontroloval a vyměnil duše.

      0 0
      • Hannys85  

        Vetsinou jezdime po cyklostezkach. Ted jak jsem pichl jsem jel novou cyklostezku kolem odry, kterou udelali ti blbi celou ze sterku. Jinak jsou u nas ty cyklo vesmes asfalt a pres les.

        0 0
        • jIrI___  

          Na tvém místě bych nejdřív zjistil, proč k těm defektům dochází. Na štěrkové cyklostezce podél Odry nemám problém ani na hladkém 28 mm silničním plášti bez vzorku…

          0 0
    • MlokCZ  

      Takhle velký tlak co píšeš výše k těm defektům bude výrazně přispívat. Pro píchnutí nebo říznutí běhounu platí, že čím víc foukáš, tím více defektů. Nabušený plášť se na ostré překážce nemůže deformovat a snáze se propíchne/prořízne.

      Velký tlak zabraňuje akorát cvakání duší, ale to hrozí až s mnohem nižším tlakem (tedy pokud zrovna nevezmeš třeba hranu obrubníku při velké rychlosti, tam to ani větší nafoukání nemusí zachránit).

      Odolné pláště defekty zejména na běhounu sníží opravdu o hodně, Marathnon plus bude odolný na běhounu opravdu hodně. Jezdit bych ho ale už nechtěl, to už je s hmotností a hlavně i velkým valivým odporem opravdu úlet.

      Dále jak už bylo řečeno, tak rozhodně prověřit jaké to jsou defekty. Aby nebyl problém typu špatná páska v ráfku a s odolností pláště to nemělo vůbec nic společného…

      Pokud jsou defekty všechny na běhounu, tak bych šel do kombinace. Tedy trošku odolnější plášť na běhounu, který ale pořád není přehnaně těžký a aspoň trošku jede.

      A k tomu nefoukat tak přehnaně velké tlaky.

      A konkrétně např. již zmíněné protection verze Contíků, ty mají běhoun celkem odolný v rámci dané kategorie plášťů (např. o hodně odolnější než snake skin nebo performance Schwalbe, u Schwalbe bys pro srovnatelný výsledek musel vzít double defense, ty ale narozdíl od protection vůbec nejedou).

      Třeba X-king protection dopředu a RK protection dozadu.

      0 0
      • Esi  

        no píše že jezdí po cyklostezkách a rozčiluje se že jednu udělali štěrkovou tak že X-king bude asi celkem přehnaný, dal bych třeba Scylu tu bez textry protože stejně ochranu boků na nic nepotřebuje a ta scyla pojede patrně o dost lépe než X-King. jezdím ji vzadu v lehkém terénu, ale i po kamenech a kořenech, už jsem najezdil cca 3000km a zatím ani jeden defektík (ťuk, Ťuk)

        0 0
    • zimic  

      Ja Hutchynson Python 29 × 2,10 boucham taky na 4 bary a za rok sem to nepichl. Jezdim vse a vcelku dost. Taky si myslim, ze mas bud velkou smulu nebo a to spis mas mezi rafkem nebo plastem trvale bordel.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.