pomůže dvojkolo pro fyzičku přítelkyně?

122 nepřečtených
  • ROMAN_BIKE

    Ahoj,

    možná blbý dotaz… ale pokud je na tom přítelkyně s fyzičkou o dost hůře než já a někdy jak jsme jeli, tak nejen že čekám na každém kopečku, ale i po rovině jedu s ní o dost pomaleji, tak jsem si řekl, jestli by nepomohlo nějakou dobu jezdit spolu na dvojkole, že by si zvykla na moje tempo a dohromady by jsme byli rychlejší, já se nenudil, potrénoval bych si… :-)

    a jí by to pomohlo dříve získat lepší vyzičku, zvyknout si na kmih, na tempo, na udržení nějaké rychlosti, atd…

    Je mi jasné, že pro nabrání fyzičky je hlavní trénovat, trénovat a trénovat (řekl Lenin :-) , ale nabere na dvojkole se mnou fyzičku rychleji, než když budeme dál jezdit každý na svém kole?

    Co myslíte?

    a jaké dvojkolo máte?

    horské, trekingové nebo silniční?

    Anketa: ,,,nabere na dvojkole fyzičku rychleji ?

    ano
    4x
    9%
    ne
    43x
    91%
    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Výběr z produktů
      Kellys Swag 10 29 kolo, šedé Skladem 2 ks

      Akce -13% Kellys Swag 10 29 kolo, šedé

      od 43 899 Kč -13% MOC 62 999 Kč

      Kellys Mystery 70 29 dámské kolo, modré Skladem 1 kus

      -10% Kellys Mystery 70 29 dámské kolo, modré

      37 999 Kč -10% MOC 41 999 Kč

      Cannondale Trail SL 3 29 kolo, zelené Skladem 1 kus

      Výprodej -13% Cannondale Trail SL 3 29 kolo, zelené

      29 799 Kč -13% MOC 43 099 Kč

      Mondraker Chrono DC 29 kolo, graphite/desert grey/orange Skladem > 2 ks

      Black Friday savings Mondraker Chrono DC 29 kolo, graphite/desert grey/orange

      od 26 799 Kč savings MOC 47 099 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • Evilcleaner  

      no podle mě jestli nabere dříve fyzičku při stejných treninkových jednotkách na singlu nebo na tandemu je velmi spekulativní. nicméně na tandemu nebudeš muset na ni čekat, pokecáte si, ji to dost možná bude více bavit, takže já si myslím že lepší pro ni bude najíždět to s tebou na tandemu než se plahočit někde v dáli.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • martin_bakov  

      nebude to na dvojkole spis nudny ? Fakt se chce zlepsovat nebo se chce vozit :) ?

      0 0
    • Excel  

      Jestli psychicky unese čumět na zpocený záda a prdel a jestli ty uneseš, že si nebudeš moct poodjet a vypustit větra, tak i tak myslím, že ne. ;-)

      0 0
    • MlokCZ  

      Já myslím, že to může být naopak ještě horší, protože na dvojkole budete muset řešit navíc problémy se vzájemnou synchronizací, nic jí nebude nutit zabírat místo jen volného šlapání (ono to pojede i tak).

      Navíc se nenaučí další potřebné návyky jako řazení, kdy je vhodné jít ze sedla, atd.

      A na kmih, tempo, udržení rychlosti si podle mě stejně nezvykne, protože to budeš vše stejně udržovat především ty. Když pak přejde na samotné kolo, tak naopak bude překvapená, že to najednou nefunguje.

      Sice výhoda, že pojedete spolu a nebude žádný problém s rodílnou výkonností, otázka je jestli to nebude stejně spíše oba otravovat.

      Já bych třeba ježdění na tandemu nezkousnul (a teď je úplně jedno s kým, i kdyby to byl třeba výkonnější kamarád, který by mi pomohl k vyšší rychlosti).

      0 0
      • MlokCZ  

        A dvojkolo jsem zkoušel a je to z mojeho pohledu neskutečný opruz.

        Samozřejmě sem tam to někomu opravdu sedne, ale těch dvojic bývá hodně málo.

        0 0
      • Evilcleaner  

        a kdo řekl že musí řídit ROMAN_BIKE?:-) pokud jsou aspon trochu sobě výškově blízko tak se můžou klidně střídat. a taky na tandemu se obvkyle dělá posed o kus uvolněnější, takže to většinou není nic striktně na milimetry odměřeného jako u závodního xc.

        jinak jako někdo kdo se pohybuje poslední roky kolem stavby tandemů vím, že pokud si někdo pujčí tandem na odpoledne tak jej obvykle vrací nijak nadšený. když však pujčujeme na týden, obvykle nám jej nechtějí vrátit a v zápětí přijde objednávka:-) ale je bez debat, že tandem skutečně není pro každého.

        0 0
        • nox159  

          kdyz si tu zeptam se jde si od vas pujcit tandem na tyden? popripade kolik za si za to berete?

          0 0
          • Evilcleaner  

            jop, za zk. mtb tandem ca.1000/7 dnů. +vratná kauce myslím 7500.

            0 0
            • nox159  

              jsou to „sroty“ nebo neco pouzitelneho… a velikost 21/19 ?

              jinak vazne o tom uvazuju kdybych se rozhod zavazne tak ti staci napsat mejlika a nejak se dohodneme ne?

              0 0
              • Evilcleaner  

                no je to takový základ na alivku, funguje to, ale žádné zázračné poježdění to není. velikost není problém, když budeš potřebovat tak na mail.;)

                0 0
              • romachain  

                Mám 21/19 MTB tandem na slušné úrovni a za podobný peníze bych ho klidně půjčil. Parkuje v Brně. Specifikace je v NB.

                0 0
                • karliner  

                  Koukal jsem, že se na něm chcete Loudat. Máte můj respekt…

                  0 0
                  • romachain  

                    To chceme, i vloni jsme chtěli. Vloni to pokazili státnice, letos hrozí, že nedostanu dovolenou…:-(

                    0 0
        • ROMAN_BIKE  

          Kde půjčujete a za kolik? (nějaký odkaz?)

          Právě že naslepo bych nechtěl kupovat, až po vyzkoušení…

          0 0
          • Evilcleaner  

            tandemservis.cz – ostrava.

            pochopitelně bez vyzkoušení něčeho tak specifického jako je tandem… to bych nedoporučoval;)

            pujčovné:

            300/den

            500/víkend

            1000/týden

            kauce 7500

            no a to je konec mojí volební agitky, kdyžtak pisni ma mail bud mi nebo přímo na ofiko mail.

            0 0
        • karliner  

          Nedovedu si představit, že bych seděl na kole, které by řídila holka.

          Co se týče tandemu, tak vidím ještě jako dost postatnou komplikaci obtíže spojené s jeho přepravou kamkoliv.

          0 0
          • Evilcleaner  

            tandemservis.cz

            skládací mrázek trvá rozložit a složit ca. 2 minuty a má poté takové rozměry že lze bez problémů přepravovat letadlem. mimo jiné se vleze naležato do kufru Oct I. takže veskrze je jeho převoz skoro méně prostorově náročný než normální rám.

            0 0
    • mr.antik  

      proč by si měla zvykat na tvoje tempo? To by asi musela stejně často jezdit a i tak to bude rozdílný.

      I mezi závodníky a závodnicemi jsou dost velké rozdíly, takže se buď holt přizpůsobíš nebo si trasu někde prodloužíš přes kopce, případně ji pošli s nějakou kamarádkou a jeď sám.

      0 0
      • MlokCZ  

        Souhlas. Navíc se občas dá třeba kus kopce nebo celý kopec pomoct (ať už tlačit jen rukou nebo vozit gumicuk – gumicuk se vyplatí ale až od dlouhých kopců).

        Ještě taky někdy provozuju, že jedu kus napřed a hned se zase po stejné trase vracím. A pak zase jedu třeba kus jejím pomalejším tempem.

        Při opravdu velkém rozdílu výkonností je to ale vždy problém a ideální to nikdy nebude.

        Za nejlepší řešení považuju využití větší party, kde budou srovnatelně výkonní další pro oba dva z partnerské dvojice.

        A když se pak kombinují všechny ty metody dohromady, tak se to nějak dá.

        0 0
      • ROMAN_BIKE  

        nechci aby se dostala úplně na mojé tempo, jen prostě začíná, myslím že má na to se zlepšit (a zlepšuje se) a jen mě napadla tato úvaha, jestli by jsme třeba 2–3 roky střídavě nejezdili i na dvojkole, tak jestli by jí to neprospělo…

        jen úvaha ;-)

        0 0
    • soptik85  

      Nechci se vám, chlapci, do toho plést. Ale já jako ženská, která je na tom s fyzičkou hůř, než drahá polovička, bych byla raději pro singl. Je to i určitá motivace, když vidím, že daný kopec už vyfuním rychleji a chlap na mě čeká méně, než na začátku. Vždyť by to byla otrava, tahat hnedka za zadkem svou milou, ne?!

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • raf007  

      Ahoj,

      řekl bych, že je to dost individualni, asi by to chtělo napřed zkusit. Nám to funguje výborně, ale přítelkyně není ortodoxní cyklistka a na sing kole téměř nejezdí. Na tandemu ji baví, že jede rychle:-)

      0 0
    • soptik85  

      Proč ty žlutá vajca ;)?

      0 0
    • whom  

      Fyzičku nabereš spíš ty. Až přijde na to, že nemusí šlapat, bude se ulejvat. A že na to přijde brzo. Jo, a konverzace, tedy spíš hulákání s pootočenou hlavou (z pohledu toho vpředu při trochu vyšší rychlosti) je taky diskutabilní. Vedle sebe v tomto případě asi nepojedete :o).

      0 0
    • mr.antik  

      ještě pokud jde čistě o tvůj tréning, vem si nějakou těžkou plečku, na to 2,3 Kenda Nevegal nebo ještě pomalejší pláště a jí sestroj nějakou rychlou lehkou raketu

      0 0
      • fousek  

        Jo a pokud bude porad ujizdet, tak bych tu Kendu ufouk pod jednu atmosferu.

        0 0
      • ROMAN_BIKE  

        ne, o můj trénink nejde, jde jen o to, aby jsme mohli dojet někam dál a nebo stejnou trasu pohodověji, nebo rychleji :-)

        ale aby si někdo nemyslel, neženu jí naplno, nebuzeruji aby přidávala na tempu, nechci aby měla fyzičku jako závodnice, to ne, jen o něco lepší, než člověk co poprvé sedne na kolo ;-)

        0 0
        • romachain  

          Tak jestli ti jde o to, abyste ujeli stejnou trasu rychleji a nebo byli schopni dojet někam dál, tak k tomu je tandem ideální. Mluvím z vlastní zkušenosti. Ale jako trénink to naopak příliš nefunguje…

          0 0
          • karliner  

            Jen tak od pasu bych střelil, že určitě funguje jako nenahraditelný mentální trénink :)

            0 0
            • romachain  

              No já si nemyslím, že by na tandemu jezdec (ani přední ani zadní) trénoval cokoliv využitelného na singlu. Je to prostě úplně jiný ježdění, nás to baví, ale bez vlastních kol bychom to nechtěli ani jeden.

              0 0
    • vlasto  

      Nemyslim si, ze by ji to pomohlo. Koukam, ze vic lidi ma stejny problem. Otazka je, jestli pritelkyne vubec chce zlepsit kondicku.Moje tedy ne, tak to vyresilo elektrokolo.

      0 0
      • ROMAN_BIKE  

        to je zajímavý nápad.. s tím elektrokolem :-)

        0 0
        • Evilcleaner  

          elektrokolo není špatná alternativa, ale zatím je jednoznačnou nevýhodou váha, která i s lehkými li-on baterkami je ±7kg a pak stále velmi vysoká cena, kdy pro koncového zákaznika vyjde tento pohon na skoro 20k. (obě hodnoty záleží na výkonu (max 250w) a kvalitě baterky.

          0 0
          • ROMAN_BIKE  

            a navíc je to už cena, za jakou se dá pořídit v inzerátech nějaké to dvojkolo… a nebo nové hodně základní.

            Tím ale neříkám, že lektrokola úplně zavrhuji, to ne.

            0 0
            • Evilcleaner  

              no na základní tandem to chce ještě trochu přitlačit, ale už se to dost blíží. i když letos na SL prý vystavoval někdo tandemy s nejnižší cenou 12000. výstaviště jsem jenom proletěl a nepotkal ten stánek, ale dost by mě zajímalo jestli jako kluci co to dělají to dotují, nebo se dokážou dostat takhle nízko s náklady, případně jestli si na tom nechávájí tisícovku… zkus pohledat trochu na netu, možná to najdeš. a potom mi pošli link, protože to bych chtěl skutečně vidět.

              0 0
              • vlasto  

                u nas stoji prestavba na elektro 1000 Eur, minus 200 Euro dotace od statu. Vahu pritelkyne neresi, nevyhoda je, ze to neni na celodenni vylety, baterka nevydrzi a dobit ji po ceste neni kde.Zatim. Ale kazdopadne stiha do kopce lepe, nez ja:-))Nefrfle, ze je to drina, proste klid:))

                0 0
                • krokus  

                  Normální kolo se dá přestavět na elektrokolo? To slyším poprvé.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Třeba ten motorek vkládaný do sedlové trubky (kter pohání přes středovou osu), co se tu hodněkrát řešil půjde do většiny kol, podmínkou je pouze správný průměr sedlové trubky (myslím, že bylo třeba aby byl 31,6).

                    A s baterkou dohromady to bylo jen kolem 2kg váhy navíz. Ale zase má jen menší výkon a vydrží jen po kratší dobu. Tedy k použití jen pro občasné vypomáhání.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tady ještě pro jistotu odkaz na ten grubber

                      http://www.gruberassist.com/…description/

                      Kdyby byla nižší cena, tak je to docela zajímavá věc. Samotný motorek má pod 1kg, takže bez baterky když se nevyužije, tak až tolik váhy kolu nepřidá (baterka se dá snadno nevézt, samotný motorek pravidelně oddělávat by asi byl opruz).

                      0 0
                      • krokus  

                        Cenu tam nikde nevidím, ale v tom starším vlákně kdosi mluvil o 1800 E. To je brutální.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          V popisu tam teď už mají:

                          „…any bicycle frame with the requisite seat tube internal diameter of 31.6 mm or 30.9 mm…“

                          0 0
                    • krokus  

                      To vlákno jsem si našel, díky. Tímto způsobem bych asi zčásti vyřešil disproporci mezi mou výkonností a výkonností mé přítelkyně. Bohužel to stojí moc peněz. A přítelkyně navíc má kolo s užší sedlovou trubkou.

                      0 0
                  • romachain  

                    V pohodě, už jsem to dělal, na váze kolo přibere cca 5kg (odhaduju, nevážil jsem), funguje to skvěle, MOC vyšla i s prací okolo dvaceti, jestli si to teda dobře pamatuju…

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      váha spíš k sedmi kilům, ale záleží na modelu no. funkce je přesně taková jakou většina uživatelů očekává. co mi na tom ale skutečně vadí (kromě váhy) je strašné množství přidané neodpružené hmotnosti.

                      0 0
                    • krokus  

                      Kde sis to nechal dělat? Funguje to i s véčkovými brzdami? Kolik výkonu motor přidá a jak dlouho vydrží baterie? Tohle mě opravdu zajímá.

                      0 0
                      • vlasto  

                        Baterie vydrzi cca 800–900 vyskovych metru, pak se pri sjezdu dobije na cca 20–25%, coz je pak na dojezd domu. Da se s tim udelat 3 hodinovy vylet do kopcu. Pritelkyne je do kopce hodne rychlejsi nez ja.

                        0 0
                      • romachain  

                        Dojezd cca 70km, s véčkem není problém. Dá se speciální brzdová páka, která jakmile začneš brzdit tak vyřadí motor. Motor „šlape“ jen s tebou, tedy jak šlapeš, tak motor tvůj výkon znásobuje. Když nešlapeš, ani motor není v provozu. Výkonu to přidá až nečekaně hodně.

                        0 0
                        • vlasto  

                          takzes to taky prestavel na pedelec. K ilustraci vykonu muzu dodat, ze trasu 12km do kopce s prevysenim 800m jsem s tim vyjel za 25 minut. Na normalnim bajku hodinu dvacet.

                          0 0
                  • Evilcleaner  

                    vymění se jeden náboj (jednodušší je přední) za motor na který se naplete s krátkými dráty znovu ráfek, baterka se dá umístit do držáků různě na rám, na řidítka se namontuje regulace výkonu

                    0 0
                • Evilcleaner  

                  takže stejná cena jako u nás i bez příspěvku (1000e = ca. 24500kč)

                  0 0
    • Hejdik  

      Ano ,ale musí sedět vepředu!

      0 0
    • misko  

      chalan bud rad ze priatelka nema lepsiu kondicku ako ty…ego by utrpelo:) nastastie v zjazdoch to dohanam

      0 0
    • Max  

      Hlasuji ano. Ty se jen vezeš a o to víc popoháníš přítelkyni, má-li tě ráda bude makat :))

      0 0
    • McBlacky  

      základem je přestat si namlouvat, že když neměla o kolo vážný zájem -s tím souvisí i fyzička na kole- do teď, tak už se to na 99% nezmění.

      Bohužel to je pravda, ikdyž si každý zarytý biker myslí, že on tu svojí změní…

      Platilo by i obráceně, že ty bys po chvíli pokusů o adaptaci začal milovat nakupování, válení u vody, tlachání o ničem :) asi ne co

      0 0
      • Marskatin  

        tady bych rád kliknul „Hlasovat, toto je kvalitní názor!“

        0 0
      • ROMAN_BIKE  

        omyl, ona začala jezdit bez ohledu na mě, těsně než jsme se poznali. A začalo jí to bavit. Takže se mnou v ježdění pokračuje. A kolikrát tahá na kolo ona mě, než já ji :-)

        0 0
    • Karlos009  

      Kdybych přítelkyni do každého kopce ujel a pak na ní nahoře čekal, asi by se mnou moc ráda nejezdila. To pro tu tvoji asi taky nebude příliš motivující, co?

      Nevím kolik je tvé přítelkyni a na kolik je sportovní typ, ale většinou je snaha vytáhnout ženu na svoji úroveñ cestou do pekel. (i když znám i vyjímky) Jeden rok jsme taky jezdili pořád společně a jediné čeho jsem dosáhli bylo, že se přetrénovala a rok byl v háji. Teď to praktikujeme tak,že pokud jedem spolu (tak 1 x týdně), jedu zkrátka pomalu. Jinak jezdí sama tak jak jí to vyhovuje. Loni 3600km na horákovi, dobře polovina v terénu a ke konci roku už jsem si s ní docela máknul.

      0 0
      • ROMAN_BIKE  

        na kolo jí to táhne, ale do kopců jí to moc nejde. Má chuť jezdit a zkouším vymyslet něco, co jí pomohlo, aby nabrala trochu vyzičku a mohla pak jezdit více v pohodě

        :-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Beeda  

      otazka je zda chces ty aby tu fyzicku, nebo ona …

      jestli ty a ona se chce kochat, tak to mas marny… dvojkolo by resilo, ze bude spolu, a fyzicku nenabere…

      0 0
    • ROMAN_BIKE  

      ještě pro info, většinou se jedeme projet jen tak v klidu, např. 30km, vyjímečně 50km. Většinou asfalt, šotoliny, nebo rovné hlíněné stezky.

      Delší výlet jsme podnikli jen jednou a to na Lysou horu, ale to je hned 90km a s mnoha zastávkama a vysedáváním po hospodách jsme to dali asi za 12 hodin :-)

      když tak tady jsou nějaké fotky z toho

      http://www.drticbike.cz/…801-lysa.htm

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • marrier  

      Tohle znám, když jedu s manželkou – rychlostně já na hranici stability, ona na horní hranici svých sil. Dokonce jsem si musel kvůli tomu pořídit zpětné zrcátko, protože i když jsem jel co nejpomaleji to šlo, vždycky jsem po pár stech metrech zjistil, že je daleko za mnou… A jet za ní nešlo už vůbec, to hrozilo kolizí, protože kdybych jel její rychlostí, neudržel bych balanc, takže jsem byl neustále nalepený na jejím zadním kole…

      A je to k vzteku takhle jezdit, to nemám z vyjíždky nic. Tak tohle by dvojkolo možná vyřešilo, ale s tím, že prostě ty budeš zabírat víc a ona bude jen do počtu, abys nebyl sám. Jinak spíš vidím to řešení ve výše navrhovaném – větší parta lidí o různých výkonových hodnotách.

      0 0
      • krokus  

        Jej, takhle to mám taky. Z většiny vyjížděk s přítelkyní se vracím duševně poněkud unavený.

        0 0
      • pelhrimov  

        A Tvoje žena jezdí ráda nebo ji do toho nutíš? Mám zkušenost přesně z Tvého věku, že když ženská chce jezdit na kole, tak i když nemá čas seriozně trénovat, tak časem po lesních asfaltkách a šotolině je schopná do 40 km jezdit docela svižně (na Vysočině prům. cca 18–22 km/h) a jednou do roka dá i stovku (to počítej pro tak 5h a kousek). Předpoklad je, že to nedrncá, není bahno a neprší. Musí chtít nebo je možné ji raději netrápit.

        0 0
    • Duppy123456789  

      Mylsim že lepší jet vedle, zvyšovat jí sebevědomí a občas zatlačit do zad->nebo níž ;-)

      0 0
    • pelhrimov  

      Ten Tvůj nápad je naivita zamilovaného. Tandem je ztráta svobody a volnosti pohybu. Podle mne to je stejně „praktické“ jako spát v jedné posteli, tj. na šířce do 90 cm. Teď mne napadlo, Vy spolu asi chcete i umřít, pokud se Vám to nepovede, tak Vás sanitky stejně rozvezou do různých špitálů :)

      0 0
    • nox159  

      ja jsem nad tandemem zacal uvazovat po lonske dovolene ( delsim vylete) na kolech. bylo by to super… ale zkus se zamyslet na jak moc ho vyuzijes – koupis slusny tandem za cca 40k a nakonec zjistis ze jste na tom 20× za sezonu vyjeli neli min, tohohle se ja osobne bojim že by to tak dopadlo…

      kdybych ale prece bral ( uvidim az vyzkousime) tak bych to videl nejspis na 29" s pevnou vidlou + 2 sady kol

      ale jak to tak vidim tak to bude pri jizde o nervy :D

      0 0
      • Evilcleaner  

        ta pevná vidlice se moc nevyplácí… nevšimneš si velké díry a můžeš ji zlomit třeba v korunce nebo krku. u obyčejnějších nábojů hrozí ohnutí osy i s odpruženou. (samozřejmě se nebavíme o situaci kdy na tom jede 60kg chtrt a jeho 50kg společnice:-) )

        0 0
        • nox159  

          ja se o takove situaci bavim :) mam 70 pritelkyne 60 a nebal bych se ze bych to zlomil…

          chtel bych to spis na beznou turistiku v pomalem tempu na cyklostezky… s nosicem a brasnama…

          0 0
    • Mojo  

      Našel jsem náhodou tohle fórum trošku později, ale zaujalo mě. Takže:

      Jestli Vaše přítelkyně na 2kole zesílí nebo zešílí, záleží nejvíc na ní samotné, jestli bude šlapat nebo se jen poveze. Dohromady se na dvojáku nadřete míň, než každý na svým zvlášť. Jestli šlape (předpokládám, že pán tvorstva bude vpředu, i když obráceně je zase víc, nač se koukat) poznáte přes pedály spíš na rovině – kopce to zkreslují. Jedna příhoda mimochodem:

      Čundrovali jsme s tehdy 12letou dcerou na dvojáku po Maďarsku, asi 600 km za 10 dnů. I když se to nezdá, i tam se najdou kopce. S plnou polní na několik dní, se stanem a spacáky cítíte v nohách každé malé převýšení. Ve chvíli, kdy jsem v jednom táhlém stoupání měl jazyk skoro na předním blatníku, mě dítě upozornilo: „Podívej táto, tamhle vážka sežrala mouchu.“ Přišlo mi to divný, ohlédl jsem se z posledních sil – dítě mělo kopyta na štangli a čumělo po vejrech. Zbytek kopce jsme tehdy došli pěšky…

      Dvojkolo jinak doporučuju úplně všem. Tady jsou moje zkušenosti.

      Výhody:

      • Neztratíte se. Zvlášť při cestování s dětmi je to výhoda –máte potomka přivařeného metr za sebou a nemusíte se starat, jestli dítěněkam zabočilo, někde se zakoukalo apod.
      • Překonáváte proti ložiskům a větru prakticky jen jeden jízdní odpor(nebo jeden a kousek), takže když oba šlapou, jedete víc.
      • Ve vlaku platíte jen za jedno kolo.
      • Na dvojkole můžete v pohodě jet i sám (někdy lze dokonce sedět vzadua řídit vpředu). Takže můžete třeba někoho někam hodit a sám sevrátit, pro někoho pěšího někam dojet a někam ho dovézt apod.
      • (Toto už kdesi bylo) líp se při jízdě kecá, než když jedou2 vedle sebe.

      Nevýhody:

      • Nemůžete se rozdělit (ty sem, jám tam), ledaže jedenpůjde pěšky.
      • Blbě se dvojkola dávají na střechu nebo na různý háky u auta,protože jsou dlouhý.
      • Hůř se nesou do schodů, protože jsou těžší, ale to jdepřežít.
      • Dva chlapi na dvojkole vypadají jak výlet homo-klubu, i když tohle jevýhradně věc vkusu. Nic nemám proti nikomu.

      Konstrukce:

      Pokud se vám nechce dávat nějakých 25000 za další kolo a nevyžadujete nablýskaný snobácký vzhled, dva pánské rámy vám nejlépe plynem svaří skoro každý místní šikula. K tomu mám tyhle zkušenosti:

      • S dámským rámem na samo-domo-dvojkole si koledujete, že vám někdepraskne nebo se ohne. Bacha! Dámský rámy nebrat.
      • Navíc přibude jenom spodní trubka mezi středy.
      • Svářeč musí dát bacha, aby nezmrvil závity na středech nebo musítemít na ně závitník. Jinak pokud svařuje pevně, je to bez nebezpečí.Jeden takový samo-domodvoják nyní mám a jezdí už 20 let.
      • Jediný součástky, který nejsou k mání v obchodech, jsou:
      1. jedna klika bez talíře s pravým závitem pro pedál (na přední střed

      vpravo)

      1. dvě kliky s jednoduchým talířem s levými závity pro pedál (na

      přední a zadní střed vlevo). Vím o člověku, co umí závit na klice předělat z pravého na levý nebo naopak – na požádání dám kontakt.

      1. Lanko pro zadní brzdu ovládanou z předních řidítek je potřeba hledat

      a vybírat co nejdelší nebo udělat na míru, ale dá se to.

      • Řetěz vlevo mezi předními a zadními klikami stačí vést přímo beznapínání, jenom odměřit přesně délku. Pokud jsou talíře v zákrytu (ane rovnoběžně nebo ještě hůř), rozdíl délky jednoho článku řetěz natalířích v pohodě udrží.
      • Není dobré šetřit na brzdových špalcích, protože tahle částdostává na kole dvojnásobně pokouřit.

      Možná jsem probral i jiná témata, ale nemám čas je číst všechny. Mějte se.

      0 0
      • Chaingang  

        a není pak u takovýho svařovanýho tandemu problem,že zadní rám je moc krátkej?

        0 0
        • Mojo  

          Tohle mi nikdy nepřišlo. Jsou to starý klasický rámy, kola 28×1 1/2" (trochu honička bylo trefit délku špic-drátů, když se tam přidával náboj s přehazovačkou), na těch se jezdí spíš vzpřímeně. Past je, kam dát zadní řídítka. Pokud se napevno přivaří rovnou na rám za přední sedlo, může je silnější zadák při nějakém zavanglování ohnout nebo utrhnout. Škubnutí řídítky bývá často podvědomé a je trochu otrava každému, kdo si ho chce půjčit (a bývá jich dost), vysvětlovat, že „zadní nesmí řídit“. Lepší je nějak zadní řídítka připojit za přední sedlo. Detail závisí na použitém sedle. Potom zadní škubající pootočí sedlovkou a předním jezdcem (ten mu za to hned vynadá (:o)) a jede se dál.

          0 0
      • Excel  

        technická, jak dostanu, pominu-li rychlík s nákladním vagónem, dvojkolo do běžnýho vlaku?

        0 0
        • Mojo  

          Asi myslíte „úschovu během přepravy“. Ta bývá v předsíňkách osobních vagonů. Kolo tam sice překáží o trošku víc, než běžné stroje, ale vejde se. Pokud jsou tam věšáčky, tak se zaparkuje pod nimi nebo poblíž. Věšet se nedá.

          Největší problém, co jsem ve vlaku měl, byl samozřejmě úřeední. Jeden průvodčí si přede mnou přečetl snad všechny předpisy, co měl sebou, jestli se účtuje jako jednoduchý nebo mám platit dvakrát. Svou dizertační práci uzavřel tím, že mi jízdný za dvojkolo naúčtoval jen jako za jedno kolo.

          Největší technický problém je vynést ho nahoru do schůdků. Pokud je jedna narvaná brašna vzadu a druhá vpředu (je tam nosič i nad předním kolem), tak je docela těžký. Pokud jedete s nezletilou dámou, ta toho moc nezvedne. Je lepší pak kolo odstrojit a nalodit se navíckrát.

          0 0
          • Mojo  

            Náhodou jsem potkal jedno „bambusový“ dvojkolo v Olomouci na nádraží. A ještě s přívěsem. Kolik z toho byl skutečně bambus a kolik kamufláž běžných trubek se mi nepodařilo zjistit. Ale pohled na špice-dráty mnohé napovídá. Ale i tak vypadalo zajímavě.

            0 0
            • Biker jak Pes  

              Jsem myslel, že ty uprchlíky už z toho nádraží vyhnali a oni už sem jezdí i na kolech.

              0 0
              • Mojo  

                Tihle „uprchlíci“ byli dvojička – efektní sportovně založená, jinak velmi efektní česká blondýna a její stejně efektní maskulinní partner typu „Andy Gibb“. Odhadl bych Austrálii, ale můžu se mýlit.

                0 0
          • Mojo  

            Odlovil jsem v létě na cestách ještě jedno dvojkolo, tohle je typu „master-slave“, tedy přední leží a zadní sedí. Řídit můžou oba. Snímečky pocházejí z města Rovinj na Istrijským poloostrově v Chorvatsku. Ještě jsem v Německu (tam jsem mimochodem potkal kola asi nejexotičtější) viděl dvojkolo, kdy vpředu bylo kolo dětský a vzadu seděl a řídil rodič. Ale než jsem vyhrabal z báglu foťák, byli pryč.

            0 0
          • Mojo  

            Tohle dvojkolo poměrně standardní konstrukce značky CONWAY jsem našel u jedné zdi v maďarským městě Györ.

            0 0
      • ROMAN_BIKE  

        super, pěkně dlouhý příspěvek s plno informacemi co přinutí k zamyšlení…

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • maajkee  

      Je třeba si uvědomit, že těžko se ti žena někdy fyzicky vyrovná, leda že bys byl uplně s fyzičkou v prdeli a ona trénovala a jezdila závody.

      Holt je třeba najít si ve společných vyjížďkácj jiný radosti a nezabývat se tím jestli jedu pomalu nebo musíám čekat v kopci, do kopce je dobrý prostě nastavit takový tempo abys jel stejně rychle a nebo ona se časem zlepší, když na ní nebudeš tlačit.

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      S byvalou pritelkyni jsem se snazil o neco podobneho, bohuzel to nema vysledek a ani smys. Ma prumerna rychlost byla klidnym tempem, takovym vyletnim cca 17km/h bohuzel jeji maximalni 12km/h takze opravdu neco neskutecneho. Ja jsem skoro neslapal a ona umirala… Vyresil jsel to az novou pritelkyni, ktera ma kondicku, chut sportovat a hlavne miluje kolo.

      Takze bud to pretrp, anebo najdi novou zenu;)

      0 0
    • veteran  

      Mám dotaz ne na fyzičku, o tu mi až tak nejde, ale na bezpečnost – jak se padá na dvojkole?

      Manželka má za sebou druhý pad z kola na hlavu, podruhé už to nebyl „jen“ otřes mozku. Od doktorů má kolo zakázané, ale vzdá se ho úplně nechce. Hledám pro ní bezpečné řešení. Mimo jiné mně napadlo lehokolo tříkolka, nafukovací airbag místo přilby a také tandem. Předpokládám, že z tandemu se nedá jít přes řídítka na hlavu, zvláště ze zadního místa a i další pády jsou spíše na bok. Přivítám vaše názory a hlavně osobní zkušenosti.

      Ještě dotaz – jezdíte s nášlapy nebo bez?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse