Nikdy jsem nejel žádný závod, chtěl bych letos něco zkusit a tyto závody jsou prý relativně lehké. Musím se někde registrovat, nebo stačí přijet přímo na závod a registrovat se na místě?
Nikdy jsem nejel žádný závod, chtěl bych letos něco zkusit a tyto závody jsou prý relativně lehké. Musím se někde registrovat, nebo stačí přijet přímo na závod a registrovat se na místě?
Když se člověk registruje s předstihem, má startovné znatelně levnější a většinou dostane nějaký upomínkový předmět (tričko, ponožky,…). U některých závodů se na místě ani zaregistrovat nejde.
Tady se registruj a přihlašovat se mužeš po netu ,startovný je 500kč + tričko a jídlo+pití v cíly(den před závodem je starovný 600kč). Jak říkají někteří je to masovka,ale když chceš a přišlápneš si dá se zajet dobrej výsledek.Za každej zavod dostáváš body (podle umístění) a podle toho starovní číslo na další závod.
otázka je, čemu říkáš dobrý výsledek.
přesně tak :-)
Pro většinu je to dostat se do cíle :-D
Myslím si že je to velmi idividuální a nemá cenu to tady vůbec řešit.
píšeš tady se registruj, tím myslíš kde?
Pro mě bude první cíl dostat se do cíle :) a prostě si to zkusit.
Přihlaš se na závod a nic víc neřeš.A pěkně si to užij. :-)))
Možná bude asi lepší než první závod na KPŽ, udělat co piše Sharka. Menší závod.
ti liknavci ještě nenaplánovali termíny letošních závodů…
V jinych kalendarich to je, ale nemaj to v tom hlavnim menu…
Spis nez na Kolo pro Zivot bych jako prvni zavod zvolila nejakej mensi zavod… Vetsinou se lze prihlasit na miste, byva tam min lidi, startovne je levnejsi…
tady je seznam letosnich zavodu i s odkazama na weby, treba si vyberes :-)
Na menších závodech máš zas větší šanci, že než se naděješ tak ti všichni ujedou a pojedeš si v podstatě soukromou vyjížďku, s výhodou že se nemusíš na rozcestí rozhodovat kudy se dát. A máš „zadarmo“ občerstvení.
Na psychiku ale nic moc :)
jj, na malých závodech je velké nebezpečí, že se sejde 20 lidí, z nichž 15 jsou nadupaná hovádka a zajet v první polovině je velký úspěch. To na KPŽ nehrozí a v první půlce zajede každý, kdo vyjíždí i kopce :-) Takže jak píše McBlacky, něco se střední účasti.
tak 20 lidí to je spíš partička na ostřejším švihu než závod :)
jsem rikala mensi, ne maly… cili jak pise Blacky, kolem 200 lidi. To je tak akorat, clovek si najde nekoho, s kym muze jet a vyhne se masovym tlacenicim tak typickym pro KPZ, ktere jsou pro prvojezdce s horsi orientaci v baliku dost nebezpecne. A je dost hezkych mensich zavodu, kde si atmosfera s KPZ nezada, naopak byva i lepsi…
Jen tak orientačně. Jak to vypadá na startu Drásala 120km? Závodně toho moc naježděno nemám a letos chci pár menších závodů prubnout a Drásal bude takový vrchol, akorát netuším co čekat, na takovéhle masovce sem ještě nebyl. Prozatimní cíl na něm je dojet do cíle, v jakém čase… to se uvidí až podle kondičky před ním.
Nazdar, zezačátku je tlačenice ale potom se to hezky roztrhá a jedeš si svoje až do cíle.Je dobré prvních pár km pálit naplno.Vyhneš se tak ucpání.Potom lehce povolit:-D.
nebo tady
Na mensich zavodech si to uzijes lip, nejhorsi je prezit ve zdravi start, nekteri lide jsou zvlast pri startu schopni jet pres mrtvoly :) Pak uz se to rozhtrha a jedes vicemene podle sebe, nikdo se na tebe nelepi…
tak tak v tlačenici stovek lidí na KPŽ je potřeba umět jezdit alespon trochu v balíku a skupince.
ideální je tak 200 lidí závod a pestrým profilem, je s kým jet a v kopcích se to natrhá do malých skupinek
Nechci nijak shazovat kolopro(občas ho jedu) ale na první závod si opravdu vyber menší masovku. Aspoň budeš mít víc pohodlí sledovat vše, co se při závodech děje. Na druhý už ber to co budeš chtít
Já si myslím, že volba závodu KPŽ jako prvního není špatná, když si chce vyzkoušet závodní atmosféru. Přesně pro takové lidi jsou ty závody chystané.
Souhlas, sám jsem zajel první závod od KPŽ a až potom něco „menšího“. Člověk se na tom větším závodě víc vžije do té atmosféry a potom ví, co čekat dál.
Jako dávka adrenalinu je KPŽ to pravé. Zažít ten kotel lidí kolem sebe je fakt supr, ale přesto po vlastních zkušenostech, bych si nechal tenhle zážitek až jako druhý v pořadí :o) Možná se pletu, možná ne. To už si musí každý rozhodnout sám, poněvač to každý jedinec vidí jinak :o) Toť můj názor
Shrňme to – ať se bass.tom přihlásí na PŘES DVA KOPCE asi spíš kratší trasu, je to nadstandardně zajištěný závod na pěkné trase a v pohodové atmosféře :-)
ty tenhle závod prostě miluješ, přiznej se :)
už za 6 týdnů, to je dobrý zlo
Kdepak, přistupuji k tomu naprosto objektivně, ale je prostě úplně nejvíc nejlepší :-)
:-D
Na ten se uz taky tesim. Minuly rok se me libil nejvic asi trans brody od zahoranske kliky, maly komorni zavod, pekny teren, pak jsme zvaleli fotbalistum hriste a jelo se dom :)
jo klika, ta byla moc fajn… :-)
Taky mě tato varianta napadla. Já to takhle udělal před 4 rokama stejně, akorat že jsem jel dlouhou variantu (a to je maso).
Já zas můžu doporučit menší závod jako např. http://www.krkonosskypohar.cz sice nedostaneš tričko ale za 80kč pohoda, nebude tě to štvát když třeba nedojedeš, nehrozí žádný hromadný pády atd..
Snad se bude letos konat.
No jo ale to je okruh 6km :(
ano, je klasický XC závod, tratě většinou jednoduché a pěkně.
XC je podle mě na začátek to nejhorší. Vždycky se tam sejdou největší chrti z širokého a normální člověk nemá šanci stíhat :)
tohle je fakt v pohodě a bejvá i kategorie příchozích co jedou třeba jen 15km
Ty XC většinou bývají jen pro místní, nedovedu si představit hobíka, který kvůli hodinovému závodu jede někam autem :-)
Jezdil jsem zatim jen 30ky a to maš cca 80min a taky kvuli tomu jedu autem a je nas takovych vic :)
Vážně???
Co jsem kdy na XC byl, tak autem přijíždí většina. A hodně z nich je místních.
Tak tomu nerozumím, že někomu stojí za to skládat věci do auta, jet někam třeba 60 km, všechno vyskládat, převlékat se, hodinu jezdit dokola a po dojezdu vše absolvovat v opačném gardu. Pořád mám na mysli hobíka bez ambicí na pódiové umístění. Mě to přijde jako zbytečně ztracený den.
XC fakt bývají i s vyhlášením na celý den. Na Chebský pohár je vesnice vždycky plná aut. A pochybuji, že tam jsou lidé z nějaké dálky 60 km. To jsou všechno místní do 20 – 30 km. Taky jsem se tomu vždycky divil, že jim to stojí za to.
vtip bude asi v tom, že je tam málo lidí a hodně kategorií, takže na bednu jede skoro každej :)
jinak od sprintů na 1,5hod, kterým se říká maratony nebo 1/2maratony to už zas tak odlišný není
Třeba Český ráj Hruška odsprintuje v podobném čase jak píšeš, pro většinu členů startovního pole se však jedná o velice adrenalinový závod a jen samotná účast na něm jim mezi kolegy a přáteli zajišťuje gloriolu drsného bikemaratonce.
když je Hruška v cíli bývám na první občerstvovačce :D
tak někdo třeba nemá nic jinýho na práci a jinak by ten den strávil doma u kompu, tak proč nevyrazit :)
Jo, myslím, že ti lidé to tak i berou, vyráží celé rodinky.
Jo když jedu někam „závodit“ jede žena i děti a je to akce na celej den.
poznáš nové kraje, nemusíš plánovat cestu, přemýšlet, která turistická značka je sjízdná a která ne, navíc kolem trasy bufety … jen musíš jet aspoň trochu rozumným tempem, aby ti je na některých rychlovkách typu CMT (Okolo…) nestihli uklidit.
Tomu rozumím u maratonů nebo půlmaratonů, ale xc okruhy se většinou motají někde kolem hnoje a trasa je pro pozdější vyjížďky nevhodná a krátká.
ano myslel jsem něco s označením maraton, či půl maraton. Tam bych řadil dlouhé a kratké tratě typu kolopro, cyklomaratontour a dlouhé-kratké tratě spousty popularních akcí. Zdá se mi, že jsou více vidět než klasické XC, a subjektivně se těší i větší popularitě.
Kdyz to cloveka fakt bavi, tak to za ztratu casu nepovazuje :)
na zavode jedes v tempu ke kterymu se jinak nevybicujes, potkas lidi. Oproti minulemu roku mam o 7kg nizsi vahu a uz se klepu na prvni zavod abych se mohl porovnat s kamarady, s mym lonskym casem a nadopoval se endorfiny :)
jj vetšinou to neni ale klasicke XC ale je to nazvane nejak jinak, vetšinou 2 (dlouha, kratka) trasy aby sis to užil i ty co bys tam kvuli kratke nejel ;-) ja jezdim vetšinou kratkou protoze na dlouhou nemam natrenovane a jak sem mel o 2 roky min tak na zavodech ktere jsem jel, nebyla na dlouhe trati kategorie juniori a ani se tam nedalo prihlasit.
u kratkych trati zustanu i nadale pokud s koupi silnice nezacnu trenovat jinym stylem.
Kratke trate mě bavi a na menšich zavodech si zajedu nekdy i bednu což taky potěší, někdy je možná lepsi byt druhy z 80 nez 50. z 1000 :)
Takhle to dopadlo,když jsem se rozhodl dát si poprvé Olomouckou 50 v rámci KPŽ :-)
doporučuji na první závod www.ratiborickymaraton.cz
Podobny je bezdez50.cz nebo 50ceskyraj.cz , prevyseni nic moc, rychly a snadny cesty a hodne lidi.
Kdyz uz bys jel nejaky masovejsi zavod, tak si zkus odhadnout na jakem miste tak skoncis a podle toho se zarad do startovniho spaliru s predstihem klidne i hodinu…
I na vyhlášené bitce o startovní flek „Král šumavy krátká“ stačí 30minut.
koneckonců stačí i několik minut a dostatečně drzé čelo :-)
hodinu stepovat na startovní čáře jen kvůli dobrému místo je dle mého názoru kravina
drzé čelo lepší než poplužní dvůr, že :)
občas ale riskuje, že čelo dostane. Zvlášť když se nasáčkuje dopředu a pak nejede.
vzhledem k tomu, ze na prvnim zavode nebude mit nejspis ambice na bednu, staci zhruba pulka startovniho pole, na kterouzto pozici se procpe i minutu pred startem :-)
Ratibořice, na který Ti už někdo dával odkaz, by mohly být pro první závod dobrý. Sice jsem to nejela, ale úpičtí pořadatelé mají tratě dobře značené a závody na slušné úrovni. Navíc to máš z Pardubic blízko.
Pokud bys chtěl s prvním závodem počkat až na květen, můžu, tentokrát už z vlastní zkušenosti, doporučit ČT. http://www.cyklomaraton-ceskatrebova.cz/
Je to za rohem, organizace na slušné úrovni.
Naopak nevalný zkušenosti ze závodů u Tvýho bydliště mám s Okolopardubic, trať špatně značená, bloudění náladu nezvedne. Abych ale úplně nekřivdila, třeba to už je lepší, loni jsem nejela.
S Kolopro moc zkušeností nemám, ale lidu je tam dost, pravda, že kdybych je jela jako první závod, asi nebudu mít na startu zrovna dobrej pocit. Celkově jsem vždycky ráda, když se pole už trochu rozptýlí, prořídne.
To jde vyřešit pozdním příchodem na start :-)
jednou se mi to podařilo na Nova Author cupu o 26 minut, jelo se nádherně :-)))
Ratibořice jsou vskutku hezkej zavod, jela jsem před dvěma lety – to byl první ročník, a navzdory tomu byla organizace perfektní. Trať pěkná, terény nenáročné. Jen ten start byl trochu natěsno – na atletickém stadionu, hned prudká zatáčka, takže opatrnost je na místě. Nicméně, kde není…
Okolopardubic má, podobně jako jako některé další závody z této série problémy se značením, a jednou jim dokonce selhala čipová brána, takže jsem se druhého místa domohla jen díky cílové fotce a na internetu měli ještě dlouho potom špatné výsledky… Ale neplatí to naštěstí o všech závodech z této rodiny – většinou je pořádají místní pořadatelé, a třeba Okololiberce je vážně super :-)
A trvala jsi na opakování ceremoniálu ? :-)))
naštěstí jsem se „práva“ domohla před ceremoniálem… Ale na webu byly výsledky ještě skoro půl roku špatně… Blbý když člověk honí body do seriálu… Jó, chrtí doby :-D
Jen na okraj pro všechny: koná-li se závod poprvé, není to první ročník, nýbrž nultý ročník :-)
Nesouhlasím – nultý ročník to je, když se to koná po nulté. Nazvat to nultým ročníkem je alibismus, když se předpokládá, že chyb v organizaci bude víc než by mělo.
To máš jako s narozeninami. Své první narozeniny si taky slavil až po roce života a tedy první rok ti nebyl hned při narození :) Zcela analogicky je to u závodů. Ročník je od slova rok, tedy uplynulý rok od prvního závodu.
V nejdivočejších snech by mne nenapadlo, že dospělý člověk nechápe co je to první ročník závodu. Takže vysvětlím: První ročník závodu je ten první :)
V nejdivočejších snech by mne nenapadlo, že dospělý člověk nechápe, co je to první ročník závodu. Takže vysvětlím: první ročník závodu je ten, kdy uplynul rok od prvního (nultého ročníku) závodu.
a nechybi ti nulty rocnik zakladky;-)
Ty to nechápeš. Jeden rok ti je v den prvních narozenin, ale první rok života jsi žil od narození do prvních narozenin. Takže první ročník závodu je od startu (narození) do prvního cíle (narozenin). Protože věk se udává že ti je „jeden“ rok, kdežto ročník je „první“, je to rozdíl mezi základní a řadovou číslovkou. Takže nultý ročník závodu je stejná kravina jako nultý rok života.
Přesně tak
Jako blbec jsem si to zkusil dát do Google, kolik sportovních akcí to s tímto označením najde (1. ročník tam nemá smysl dávat, protože se to zahrne školství a kde co). Mysli si co chceš, je mi to fuk, ale přesvědčovat mě nemusíš.
Nebo jinak: nultý rok života = den narození, nultý ročník = den prvního pořádání závodu. Prvního roku života se dožiješ až po roce, nikoliv v průběhu toho roku. Zamysli se nad tím, třeba u vás na fakultě.
Hele, přečti si třeba tenhle článek o 1. Forum maratonu a povšimni si slov historicky prvním závodem http://atletika.erasport.cz/…eportaz.html
Takových příkladů sem můžu hodit zillion.
Bóže… Stejně tak ti sem můžu dát akce, které se konaly poprvé a byly uváděny jako nultý ročník. Ale to vůbec nic neznamená. Zřejmě jde jen o úhel pohledu. Asi napíšu na Ústav pro jazyk český, ať mi to vysvětlí :)
http://www.czechdesign.cz/index.php…
http://www.pivnidenik.cz/…gu/index.htm
Zajímavé je, že ÚJČ AV ČR toto spojení (nultý ročník nějaké akce nebo soutěže) ve svém slovníku má: http://prirucka.ujc.cas.cz/… Má cenu se v tom dál babrat? :-)
To udělej. Nultý ročník je nesprávné označení pro něco, co opravdu reálně proběhlo nebo probíhá. Termín nultý ročník lze použít obrazně – například nultý ročník vysoké školy (kde to označuje jakýsi přípravný stupeň před začátkem reálného studia na 1. ročníku), ale nemůžeš ten první rok studia označit jako nultý. LOL Už to nebudu dál rozvádět.
Člověče, jsem rád, že jsem při svém nultém startu na bikovém maratonu vůbec dojel do cíle :-)))
Ale jako zpestření vlákna je to VÝBORNÉ!!!
Ne, ode dne narození do prvních narozenin je ti „nula“ roků, ale žiješ „první“ rok života. Je to jako se sexem, taky jsi nepřišel do hospody a neřek jsi: „tak kluci, včera jsem měl svůj nultý sex“. Anebo, závod se už pořádal třikrát, byl to jeho nultý, první a druhý ročník. Já ti teda nevim, ale podle mě když se něco stalo nula-krát, tak se to nestalo a když se to stalo jednou, tak se to stalo poprvý=první ročník/sex (nehodící-se škrtněte).
podle mě když se něco stalo nula-krát, tak se to nestalo tim padem muze platit tohle :)
„tak kluci, včera jsem měl svůj nultý sex“
:D
jinak uz jsem videl na zavodech psane nulty rocnik ale je mi to celkem fuk jak to kdo nazve ;-)
No, to samozřejmě může, ale počítám, že to právě není ten případ, kterym jsem myslel, že by to chtěl označit :).
No, vidět to samozřejmě je, ale není to myšlený jako regulérní ročník číslo 1, ale prostě odrbávačka „hele kluci, budou s tim problémy, sponzory nemáme, trať je označená fáborkama, ale nemáme lidi, co by hlídali blbý zatáčky, tak si to pojďte projet, ale nenadávejte nám za to“ :)
Měl by se změnit název vlákna, protože je tím vlastně myšlena nultá účast, první je totiž až ta druhá.
:D dneska ti to jde ;-)
Já být váma radši bych nultý ročník jakéhokoliv závodu nejezdil – nebudou tam fáborky, organizace na pikaču a vůbec… počkal bych na první ročník, až to budou mít vyladěný :-)
má 4-letá dcera taky někdy počítá prsty od nuly – ale jen proto, aby mě namíchla…
to budu muset poradit sve dceri – umi jen do ctyrech a porad ji chybi jedno cislo na posledni prstik. tak ji poradim, at zacne od nuly. :-)
To je blbý přirovnávat to k sexu, ne? :-) Leda že bys jen jednou za rok… a pak bys to mohl počítat na ročníky. Ke školním záležitostem (lynxx)je to také hloupé přirovnávat, protože tam to tak nefunguje. Mě jde jen o to slovo „ročník“. Neříkám, že první závod není první, to samozřejmě je a nultý závod je nesmysl. Ale ve spojení závodu se slovem ročník to je už dost matoucí. Možná ještě by šel ještě použít termín „1. sezóna“ a bylo by to OK.
Zeptej se mamky nebo táty, kdy slavili tvé první narozeniny. Možná to u každého jiné, ale já je slavil právě po 365 dnech od narození. Druhé narozeniny po 730 dnech od narození atd.
Co když do toho vlezl přestupný rok :-)
Nic v rozporu s tím, co jsem napsal. První narozeniny máš rok od narození, od té doby ti je jeden rok a začínáš žít druhý rok svého života. Těch prvních 365 dní ti ale bylo nula roků a žil jsi první rok svého života. Dvacátý rok života žiješ když ti je 19 let, stejně jako dvacáté století byly roky 1900–1999.
A první ročník závodu je první rok, kdy se závod koná. Protože počet závodů se nepočítá v obyčejné číslovce jako věk (0 roků, 1 rok od prvních narozenin), ale v řadové, první závod, jako první rok života, druhý závod jako druhý rok života.
By mne zajímalo, jestli ti dojde, že si z tebe dělá srandu ještě letos nebo oslavíme první ročník flegmatikova fórku :-)))
Myslim, že ten byste měli oslavit až za rok, no ne? :)
prvni prvek v poli ma index nula, to je pohled z IT hlediska :D
Hahaha. To snad ne!!! Jak píše Pelhřimov, tak první ročník závodu je ten první.
Bééé bééé
Štětináči, ty si na to kápnul!
Flegmatikova úvaha bude jednou patřit do Zlatého fondu B-F :-)))
Počkejte až mi odpovědí z ÚJČ :-) Teď se jim tam vaří hlavy, měli určitě dneska speciální zasedání a v tiskové zprávě vyleze, že jsem měl pravdu :-)))
Pánové, prosím o radu. Minulou (nebo ještě letošní? :)) sezónu jsem objížděl „dětské“ trasy na KOLOPRO. Všechno OK, sice trochu zamrzí když si člověk zajede v 1. 1/10 pole a další závod opět startuje od konce, ale chápu to – není to hlavní závod (stejně je to ale pak s bodama – v celkovém hodnocení jsem suma sumárum nedostal ani bod). Letos (tedy následující sezónu :) bych rád pokoušel trochu 1/2 maratony a chci se zeptat. Na jednom závodě bych si zajel nějaké body, které by třeba odpovídaly III. startovnímu bloku. Tyhle body už uplatním v následujícím závodě (= budu startovat třeba právě z III. bloku?) a nebo se body sčítají a do koridoru mě to zařadí až další sezonu? Tady jsem to nikde nenašel, v pravidlech odpověď přímo není. Opět děkuji :)
Bouzel drzy clovek se nacpe skoro vsude a jinak ti staci prijit treba hodinu pred startem a zaradis se hodne dopredu. Co si pamatuju z KPZ MB tak startovni koridor byl pro prvnich 100 lidi a pak uz se to radilo samo kdo driv prisel…
Jake umisteni si na tom pulmaratonu odhadujes ?
Netroufám si nic zatím odhadovat, na divokou kartu to rozhodně není :)))
Já byl na KPŽ jedinkrát, do tý vlny 51. – 200. se k nám snažil zařadit nějakej evidentně fakt závodník, co si ale nezařídil divokou kartu jako třeba já a okamžitě diskvalifikace…
jj..loni na Drásalovi měla problém i eliťačka Bára Radová..dostala ňáké trestné minuty za to , že startovala z první vlny…
Proto už to dva roky nejezdím, je z toho komerční cirkus. S tímhle přístupem vyhazování ze předu je to na palici.
Mně to přišlo docela fér, co jsem jel Trans Brdy. Při tom počtu lidí by tam člověk musel stát fakt šílenou dobu předem, aby měl slušnou pozici. Na Galaxy se před nás takhle cpali borečci 5 minut před startem, často s nižší výkonností, než moje. Pak po startu předjížděli lidi po chodníku apod. a v druhým ostřejším kopci odpadli. Tohle se při vlnách na Trans Brdech moc stát nemohlo.
Taky mi rozdělení do vln přijde férovější. Občas si někdo myslí, že co mu chybí na fyzičce, dohoní drzostí a ostrými lokty před startem. Pak takoví „borci“ jen brzdí a ohrožují ostatní.
No a druhej extrem jsou 60 kiloví silničáři, co se v prvním kopci nacpou dopředu a jakmile se trasa zlomí směrem dolů, tak jim začnou vařit brzdy, nedejbože, když se na trase objeví kamínek, zapomenutá větev nebo dokonce kořen. To zastavují, zachvacuje je panika a kola přes ty nepříjemné překážky přenášejí…
:D souhlas :D
Sorry, ale udělovat trestné minuty Báře Radové, to je divadýlko. Každý si má stoupnout tam, kde na to má. Když na to nemám, jdu dozadu. Když nevím, jak na tom jsem, jdu dozadu. Když vím, že jsem dobrej, jdu dopředu. Ty ostatní tam nemají co dělat a mají si to uvědomit sami. Je mi jasné, že na KPŽ, kde jezdí kdekdo, to uhlídat nejde, a tak tam jsitý systém být musí, ale divokou kartu by snad mohli dát každému s licencí. Kdybych tam přijel já (jako že tam mě nikdo neuvidí), tak se mám po startu drát přes 400 (nebo kolik VIPáků to jezdí) lidí přede mnou? Ani náhodou za pět set startovnýho a bez zajištění. Ale to bych tady mohl psát traktát o svých názorech na KPŽ, a to nechci :)
Já dostal divokou kartu na základě výsledků a licenci nemám a moh jsem si stoupnout hned za 50 nejlepších jezdců loňský sezóny. Takže asi když má člověk rozumnou výkonnost, tak s divokou kartou nemá problém, pokud si o ní nezažádá, tak je to jeho blbost.
Jó, maj to na tom KPŽ složitý, vůbec jim to nezávidím :D
Po mé zkušenosti už taky KPŽ nejezdím raději dávám přednost jiným závodům…
Dávat trestné minuty není divadýlko ale dodržování pravidel. Já bych asi spíš dal pokutu jejímu manažerovi, který ji přihlašoval, za to, že byl tak línej o tu divokou kartu požádat, protože nevěřím, že kdyby si o ní řekli, že by jí nedostala. Pokud se cpala dopředu bez ní, trest je naprosto namístě.
přesně – pak by to porušoval kde kdo. Sama Bára je pak někde na mbts.cz citována, že to byla její chyba, že si o kartu neřekla
Tohle je divadýlko, psát o něčem, o čem zřejmě nemáš páru. Člověk s výkonností právo na divokou kartu mít může(a nemusí mít ani licenci), ale musí si o tu kartu požádat před startem a né se pak na místě divit… Tvrdit o sobě, já sem patřim, může kde kdo. Může mít pravdu a nemusí, od toho je pak ta divoká karta, aby se to dalo řešit v klidu předem a nevznikaly podobný hádky na startu… V tomhle, si myslím, že to v Kpž mají zařízený velice dobře.
Jo, a kolik za tu kartu chcou? :D
Btw, viděl jsem Boudnýho někdy v roce 2008 v Příbrami, jak si „neprávem“ vlezl do první vlny. Hlavní Pták si toho všimnul (ti jejich tvrdý trhači čísel ne) a okomentoval to tak, že přece exmistr republiky nebude startovat zezadu, a žádné trestné minuty nedostal.
Já jí teda měl zadarmo, asi provize či co.
Tak to je ovšem luxus, vážení. ;)
body to přičítá po každem závodě který dojedeš a podle toho pak dostaneš číslo na dalším.
Osobně mě to taky vadilo..sice chápu, že jsem jen blbec, co jede krátkou (dětskou) , ale to zařazování nechápu. Na Priesnitzovi startovali všichni fitnesáci hned na začátku volné zóny a ještě s jedním ( docela sem se ho bál, vypadal namakaný) jsme se hned po startu drali vpřed, přes tlustoprdy z vlny před náma, kteří jeli-nejeli..Vznikaly tak komické situace: předjíždění přes chodníky,kolem aut ( jeden blbě najel na chodník a už jeli všichni) , nebo v prvním lepším kopečku, který jsme do půlky skoro prostáli, protože ti před náma si zařadili malou, to byli nadávky :D…, nakonec sme to vzali po poli a v dalším kopci jsem mu ujel ( takže pohoda) , ale takhle to přestal být závod a podle mě by si měl každý stoupnout tam ,kde chce ( však těm borcům se to pak vrátí..) a fitnes by měli být aspon v té třetí řadě, nebo startovat až po hlavním závodě, at si každý hned jede,co umí. A taky nevím, jak je z řazením prvních tří průběžně, jelikož na Priesnitzovi jsem první dva nikde nepotkal,ani mě nepředjeli a na Mlýnici už startovali s náma ve volné zóně. V tomhle je ideální KPŽ Olomouc, po startu je super kopec , a pak se už fitnes odlučuje od hlavní trati..
No nevim, já si pamatuju, že sem v Olomouci stál hned v tom prvním prudkém výjezdu.Totální špunt.Pak dál se to teda oddělilo a byl klid
myslíš ten bahnitý ?
no zrovna bláto bylo… ale já mám na mysli roč.2009 .Hned vlastně po nájezdu do terénu
Tama se to jelo jen 2009 kvuli honu jinak se to tam nejede.
a já si vždycky myslel že fitnes jízda je jenom taková pohodová vyjíždka pro ty co se jedou jenom projet,protože nechcou závodit a nebo nemají najeto,ale asi jsem se mýlil a koukám že se tam chtí ještě víc na normální trase.
jel jsem svoji kategorii
V Galaxy sérii jsou ty tratě často dost vyrovnaný, co se týče osazenstva, na tý špičce si ty lidi výkonnostně skoro odpovídaj, co jsem to měl možnost porovnat, třeba na P50. Samozřejmě tam budou rozdíly ve vlastnostech rychlost vs. vytrvalost.
Moment, krátká není to samý co fitnes, ne?
Je fakt, že na KPŽ je to rozdělení asi blíž tomu co psal on, tam by mě snad ani nenapadlo o tý fitness uvažovat. A ono třeba krátká trasa Dobříše je podle mě náročnější trať, než hlavní závod Trans Brdy.
Na FJ. závoděj hlavně mladý kadeti, starší chlapy už většinou jezděj normá trasu , proto taky většinou první 10 je složena z mladých ročníků
jo
ty jezdíš za kooperativu ?
ne nejezdím , ani bych nechtěl :-) letos sem jezdil jen český pohár na silnici, tak sem nejel žádný biky, ale příští rok …
a jak ? :-) jsem tě hledal ve výsledcích z letošní Olomouce ..
Měl bych dotaz na KPŽ.
Z rohoto starýho vlákna je zřejmý, že znalců KPž je tu spousta. A těch kteří jezdí bednu ještě víc.
Jelikož jsem KPž nikdy nejel, tak se na to musím zeptat. Když tu píšete že se někdo řadí drahou dobu před startem, tak to je stále aktuální?
Čumím do propozic Bolky zitra a tam je napsaný deset minut před startem. To netuším co znamená.
Předpokládám, že se dopředu naskládajou eliťáci (a pak půlka bajkfora :-) ) a až potom je umožněno se zařadit běžným smrtelnikům?
Případně dokáže mi to někdo rozumně vysvětlit jak a kdy na KPž probíhá řazení?
Jak říkám nikdy sem takovou masovku nejel, tak to vůbec netuším kdy mi bude umožněno si tam jít pokorně stoupnout. Max jsem jel tak 300 lidí a tam si člověk může stoupnout kam chce, pokud to stihne :-)
Řazení probíhá podle startovního čísla (pokud se nic nezměnilo) vždy po stovce odděleno páskou. Takže pokud se budeš přihlašovat na místě, budeš startovat mezi posledníma. Nevím jak jezdci z Top, jestli maj nějaký privilegia. Už druhým rokem jsem nejel, přijde mi dávat litr za startovný na místě trochu mimo. :)
Aha, tak to je Teda pěkně naprdlačku. Každopádně děkuju za info
A zrovna v MB start zezadu fakt idealni nebude.
To byl uplnej šit.
Nikdy jsem takovou masovku nejel.
Startoval jsem za páskou 400 a celou dobu se jen prokousával dopředu. Přeskakoval z jedné skupinky do druhé, ale s jedním týpkem sem fakt pěkně střídal.
Každopádně mě nasralo několi zabijáků, co schválně nechtěli pustit, najížděli s kecama do místa, kde sem je do kopce předjížděl a ještě po předjetí měli keců… tohle jsem na regilnálních závodech nezažil nikdy.
Proto to nejezdím…
Chtěl jsem to vyzkoušet.
Popravdě myslím, že startovat zepředu, tak to mohlo být i pěkný a neskončil bych jekejsi 79. :-) ale takhle se jen prokousávat dopředu, tak to bylo dosti demotivační.
Ty roviny v lesech, taky dosti nezvyk.
To nebylo jak bláznit po lese na závodech v Jeseníkách nebo Orlickejch.
Jojo, nejsilnějším zážitkem na těhle závodech bývá zarputilý boj strejců, kteří v boji o prestižní 453. místo neváhají prasit, srážet lidi do příkopů, bez varování najíždět do neuvěřitelných nesmyslných pozic takovým z působem, že ohrozí dalších 5 lidí kolem. No more.
Tak standardně pro lidi co už něco jiné předtím jeli trochu vepředu na jiných závodech je říct si o lepší vlnu, většinou tě potom dají do vlny 100–200 a to je už lepší.
Pokud jezdíš pravidelně je ideální být ve vlně 1–50.
Símvas, to řazení na KPŽ je stále podle toho, jak rychle se člověk přihlásí? Případně podle nějakých vyjetých bodů z předešlých závodů?
Případně jaký je možný postup jak startovat více zepředu než z pátýho fochu? Jen se přihlásit brzo?
Konkrétně se mi tedy jedná jen o závod v Bolce a jediný KPŽ, který sem kdy jel byl právě závod v Bolce loni a to byl nejen psychyckej boj se prodírat zezadu – vlastně člověk ani nic jinýho nedělal. Čili žádný body ze seriálu určitě nemám.
(teď neberu v potaz profi týmy někde v prvních dvou lajnách)
Díky předem za odpověď
Ještě se zeptám jestli náhodou někdo znalej KPŽ se najde.
Existujou někde nějaký databáze fotek z KPŽ?
Páč to vypadalo, že tam bylo spousta lidí s obrovskejma foťákama a vypadalo to, že fakt fotí každýho – ne jen třeba členy svých týmů.
Zkoušel jsem se dívat na rajče, ale tam se pravidelně nic nedává z KPŽ, na ofiko stránkách kolopro, když už jsou nějaký fotky z minulosti, tak jich je jen pár.
Díval jsem se i na youtube, kde je sice už i nějaký aktuální video, ale zase z céčkové trasy – to vůbec nechápu, že si na béčko nikdo nevzal kameru :-).
To se ptám hlavně z důvodu, že třeba na Moravským bikemaratonu vyloženě fotí týpek všechny a pak je možný si na základě startovního čísla dohledat nějaký fotky z trati.
Existuje něco podobnýho na KPŹ?
Jestli si jel ted o vikendu, tak jim dej dost casu to zpracovat.
Dost casto po zavode prijde odkaz na fotky s tvym cislem, ktery si pak muzes koupit.
Jo jo přesně něco takovýho jsem myslel. Díky.
fotky z letošních KPŽ jsou zde. https://www.captainsnap.com/cs/albums
Ahoj, tak me kamos ukecal a pojedu ted v sobotu v Hluboke nad Vltavou svuj prvni zavod v ramci KPZ. A jelikoz uz jsem skoro veteran (kategorie 40–49), tak predpokladam, ze je necham trosku odjet (at me nezrani) a pak si to v poho odjedu a po ceste jich urcite jeste par dohonim. Mam hodne najezdeno, ale nechce se mi se tam fakt nejak prat o poradi. (na bednu to stejne nebude) Zaroven nemam zadne ambice, takze to beru jako rychlejsi vylet. Co byste doporucili za taktiku? ;-)
Prvnich par km jet co nejrychleji a dostat se trochu dopredu, at se ti tam nemotaji vyrazne pomalejsi a sobe i ostatnim nebezpecni jezdci.
No jo…ale zaroven je to na startu dost o nervy v tom houfu jet, aby te tsm nekdo nesjmul:)
Tskze chapu i tu strstegii jet to na jistotu ze zadu s tim, ze rezignujes na poradi v zavode
Takze na startu jsou vsechny vekove kategorie v jedne vlne?
Ne. Ale myslím, že to moc řešíš…
Neni to podle veku, ale vykonosti (razeni elita a pak propocet podle toho, jak si jel v loni).
Ti novi jsou pak razeni dale podle toho, kdy se kdo prihlasi – tady me opravte, nejsem si stopo jisty.
Za me nejvetsi nebezpeci KPZ na startu jsou jeste nahodne rozseti premotivovani lemplove v tom poli.
Prave proto je dobry jim co nejdriv odjet a drzet se svy vykonostni skupiny (viz koment vyse) a osetris si zacpy prvniho narocnejsiho mista (a zatim ti ta tvoje kategorie odjede).
ano, novicove dostavaji cislo podle data prihlasky < mozna i data zaplaceni >
ano, nejvetsi kotel je prave na zacatku, kdy slapou vsichni jak < ozivot >
jenze on nezjisti svoji vykonovou skupinu a < 40–49 > nejsou zadni veterani :D a byva to nejpocetnejsi skupina
idelani je zjistit si, kde seto pravidelne sekne
nevim ,jestli to nekdo jel loni, ale je to tak, ze prakticky prvnich 7km je po asfaltu?
ja nato koukal, a jeto rovinka, mozna i trochu zkopce, tam se pojede uplne vpohode 40
Takze na zacatku na asfaltu to urvu a do terenu uz v ramci sve vykonnosti. Dekuji moc za rady!
Problem obcas je, ze presne tohle si v ten moment rika cca 300 lidi najednou:)))
A v podstatě se tím jeho původní předpoklad otočil o 180 stupňů.
takze zacatek zvolna, a pak je vsechny predjet vtom 1 stoupani :DDD
a s tim asfaltame to tak skutecne je? pokud se zacina na namesti a pak sjizdi na tu stezku do Purkarce, tak to je samy asfatlt…to je celkem husty, to bude jeden vel;kej peleton a pak se to pri najezdu do kopce ucpe..:-)
na YTB bude urcite sposty videii z lonska, staci si to projet :)
ok, mrknu, dik. No, tyhle dlouhy presuny me moc nebavi…
Na asfaltu rozhodne nic neurves, minimalne do prvniho kopce nebo nejake techniky pojede balik pohromade a spis se to jeste vic zahustuje, protoze vsichni, co stali ve 3. nebo 4. koridoru, maji pocit, ze se jede desne pomalu a potrebuji se nutne dostat na celo, aby to pak mohli po prvnim zrychleni odpojit.
Ze zacatku proste jed s balikem a drz si konce riditek ;) Zavodit zacnes v terenu, az se to trochu vyselektuje a nebude to tak nervozni.
Ten začátek není moc selektivní, ale je to široké a dá se prokousat dopředu.
40+ je nejprestiznejsi a nejvic obsazovana kategorie. stoupni si do zadu, pockej az se to pomlati a pak zrychluj :)))
Tak jsem to dnes odjel (trasa B), pocasi krasny, obora take. Na zacatku se to ani moc neucpavalo, takze tempo smrtici :-) Dojel jsem na zacatku druhe poloviny startovky, jsou tam fakt jini borci. Celkove super zazitek, ale pro tento rok bohate stacilo. Samozrejme jsem startoval az uplne v posledni vlne jakozto novacek. Kazdopadne vsem doporucuji si to alespon jednou zkusit.
Jakej cas jsi mel?
2:39:08.6
Tak zalezi kolik jsi cekal :D, ale na 1 zavod urcite dobry