Je skoda ze neexistuje podobne zamereni zavodu. Jaky na to mate nazor? Trat 60–80km, velmi narocna nahoru i dolu. Minimalni zdvih 130mm a poradna komplexni proverka schopnosti ridera jak techniky tak fyzicky.?
Je skoda ze neexistuje podobne zamereni zavodu. Jaky na to mate nazor? Trat 60–80km, velmi narocna nahoru i dolu. Minimalni zdvih 130mm a poradna komplexni proverka schopnosti ridera jak techniky tak fyzicky.?
Ten zdvih bude někdo kontrolovat na startovní čáře, jestli někdo náhodou nepodvádí a nepřijel na kole 120/120? A co když někdo zapomene vytáhnout sníženou vidli – půjde domů s brekem? :)
Ale o to nejde, podvadet se da vsude. Jde o to aby ten teren byl takovy aby si clovek na 100mm proste netroufl. :-)
Takový terén ale nebude celých 80 km. Mně spíš přijde zajímavější ten styl rychlostních zkoušek a měřených přejezdů, kterým se jezdí enduro závody. To umožní namixovat více technicky zajímavých míst v kratších celcích a mezi nimi přejíždět.
Přejezd neměřený. Tam by měl být určený jenom čas příjezdu do časové kontroly.
Máš recht, tak jsem to myslel.
Podle mě by byl ideál okruh cca 40–50 km a na něm tak 3–4 RZ.
Dopoledne jednou, odpo podruhý.
Tam by jich šlo nacapat i 6–7 si myslim, 3–4 je málo. A dvakrát by to dalo pár lidí :-)
ukaž mi terén, který na 100mm nejde a na 130mm už jde :-))) S vytaženou sedlovkou.
Ja si niekedy trúfnem s 80/0 tam, kde by niekto s 120/120 pustil do gatí. A teraz čo? Netreba to nasilu paušalizovať :-D
To se rozhodně nesmí paušalizovat, protože co někteří předvádí v bikeparkách na kolech za 80tis je prostě utopie.
Tak někdo má prostě víc vyvinuté pud sebezáchovy :o)).
130 mm zdvihu je ještě XC, ne AM.
Z jakého informačního zdroje jsi čerpal? :)
Ze všeobecného mínění a zdravého rozumu :).
Aha, tak proto XC závody jezděj všichni na 120, 130mm fullech :)
Závodní XC je kategorie sama pro sebe, tam pár jedinců dokonce ještě pořád jezdí na HT ;-)
Na a vem si, že AM kolo může být klidně i HT ;)
nebo athem co?:)
1+ :)
130 pouze priklad. 150 by bylo vhodnejsi. 140–150 a horni hranice neomezena :-), je skoda ze nic podobneho neni si myslim.
Enduro závody. V čechách vím jen o illegal, které se odehrávají na západě v Krušných horách. Zde si můžeš přečíst. Jinak v cizině se dělají i různé série enduro závodů.
V zahraničí je taky blízko „Mad East Enduro“:%C2%A8www.google.cz/search?ix=heb&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=enduro+mad+east+challenge kousek od Cínovce. Minulý rok poprvé jako otevřené mistrovství Německa.
Ahoj
Tak pojed mtbtrilogi nebo mtbchallenge tam si myslim ze si ty sjezdy uzijes :-D a vyjezdy taky. Jinak v polsku tesne u hranic se jezdi ENDURO pohar kde se meri jen useky.
Oboji mam v planu.:-D
Nejaky odkaz na ten polsky pohar?
Minimální zdvih myslíš přikázán pravidly? Nemělo by být také stanoveno minimum průměru kotoučů? Šířky řidítek? Zakázány 29"? Tak snad každý může jet na tom, co mu nejlépe vyhovuje, ne?
Zakázány 29" určitě.
Jde to resit nejakym delsim sjezdem ala treba Rychlebske enduro, kde to na sjezdaku neni ono a na XC taky ne, nebo systemem ala Krusnohorske endurka, a to je podle me to, co by se ti mohlo libit. Nekolik merenych RZ (nektera i do kopce) spojenych spojovackama s omezenym casem na prujezd
už mě bolej nohy jen jak to čtu :)
Právě jsem si uvědomil, že jsem dneska trénoval málo:o)
Mno jak si vzdycky ctu reporty s tech vasich enduro zavodu, tak si rikam, ze bud tam ste vsichni neuveritelne nabuseni, nebo jenom jsem proste strasna sracka :-D
Jsou nabušení :) To, že jsem sračka samozřejmě nemůžu přiznat veřejně ;)
jsme hrozně nabušení, už je chybí sundat 10 procent tělesné hnmotnosti…
Nepovidej :-)
Jo anebo King of Špičák, který mi líčil kamarád :)
Jo to je sranda, jediný pořádný závody u nás :D
zdar. jedete nekdo ted o vikendu?
Budu jezdit v parku, závodit ne.
ja prave vaham. bojim se ztrapneni v obou dnech :-D
O wejkendu tam budu, ale zajezdit do bikeparku si pojedu až v týdnu. O wejkendu bude asi pěkně husto :-/
A někdy koncem týdne chcem zajet i na Geisskopf…
myslíš že budou fronty? Když je tam ta akce?
Fronty byly na otvíračce. Teď jde akorát o to, že v neděli bude od 12 zavřená Black friday.
Přesně tak… určitě bude víc lidí. Jednak kvůli wejkendu, druhak kvůli závodům. Jsem tam celý týden, tak to nechám na všední den. Ale jestli bude čas, můžu vám udělat fotky :-D
až neco takoveho bude, tak se tam bude jezdit na takovych krutoprisných strojich :)
nemá to nějaké malé kola?
Má, to jsou dětský.
No kdyz poradatel nedostane zavrat tak asi ano…:-)
rikam ze na to musis mit mentalne…
Bych hodil negativni predstavec at se to da poradne lamat v kopci jinak pohoda..B-)
si snizim vidlu na 100mm… ;-)
Vydrzi ty Archy i hodne tvrdy jezdeni?
rekl bych ze jsem tedka nekde u limitu ramu co je pro nej jeste ok a kola zatim drzi… ale samozrejme kdyz se jim neco stane bude to na 90% chyba jezdce…
pro me na moje jezdeni staci, pokud bych je dal na reigna coz planuju tak tam to uz bude asi na hrane… ale tak uvidim…
tedka muzu s klidem rict ze jsem s nima spokojeny… :)
Ok diky. Rad bych je na iQ videl :-), tak treba nekdy.
:O To je Foxka 36ka na tom Anthemovi?!? :O
:D a ja vaham zda dat na Pitche Durolux nebo jen Epicon! :D
160mm na Pitchi je vklidu, takze klidne Duroluxe na 160mm
Ale jo, zdvih me netrapi. Jen ta vaha. Bral bych ho urcite z TT a tam Milan nabizi pouze variantu s ocelovym krkem, ktera vazi 2,6 kg :( Chtel bych toho pitche mit univerzalnejsiho, protoze budu jezdit i hodne do kopce, tak nevim jestli ten Epicon nebude lepsi.
samozrejme :D
I v návodu je že tam můžeš dát 160, takže teoreticky by vstřebal i 180:-D…
Enduro zavody v zahranici rostou jak houby po desti. Na mtbr jsem cetl, ze by to mohla prebrat UCI a udelat neco z toho „oficialni“.
Zavod pro kategorii 130mm nebo neco podobnyho je blbost, to je proste xc. I pro enduro kategorii je diskutabilni jak to vlastne udelat. Ty erzety jsou asi nejlepsi reseni, ale vzdycky se to musi prizpusobit trati.
Tady se o tom diskutuje, tech vlaken se tam da vyhledat vic.
V cesku byl prvni ofiko zavod Rychleby Enduro Challenge a bylo to super! Pokud by se nejakej pohar udelal i v cesku, mam prvni vaznou motivaci prestat kourit:D
No, v Rychlebech to bylo po té, co se to v Krušnejch jezdí už 3 roky:) První enduro závod v ČR byl a navždy bude v Kraslicích.
Taky psal OFIKO :-)
A to se liší čím? Zápisem do UCI kalendáře?
Že to není illegal. Jinak si taky stojím za tím, že u vás to všechno začalo. Illegal neilegal ;-)
Závidí, závidí…
To fakt ne;) Jen jsem chtěl uvést věci na pravou míru (ten závod, kterej byl první, není můj).
Trasy trans-provence se mi fakt hodne libi. Mazec jak to v tom videu z 1. dne nekteri pusti dolu, skoro jak na dh kole
Jj, Transp. je perfektni zavod.
Určovat minimální zdvih je hovadina, když v DH pohárech měli nejlepší kluci na HTčkách skoro stejně rychlý časy jako fullaři.
Enduro zavod by byl fajn!!! Mate s tim nekdo realnou zkusenost?
Máme viz výše.
Problem je v tom, ze tyhle vehikly nejsou vhodne na zadnou trasu. Do vyjezdu je to tezky a pulka sily jde do tlumicu a sjezd kterej je dostatecne narocnej na to, aby byl potreba full, stejne 95% debilu co si fully kupujou sejde radsi pesky a tech zbylych 5% si tam rozbije hubu ;).
nez jsem se podival do profilu bylo mi jasne oskud jsi ale vek jsem netrefil bud bych delil nebo nasobil dvema :D
ale co je hlavni a vsem jasne proste na to mentalne nemas :D
No jasnýýýý! :-D
to je hater…
když na to nemáš finančně nebo mentálně, tak aspoň nezáviď
+100
aspiruješ na cenu „Blábol týdne“ , no a pro mě jsi vítěz už dnes
Jo, přesně takhle to vidím :D.
tak na takovýhle výplod musíš už fakt mít mentálně
Muzes me kdykoliv presvedcit o svy pravde, vyber trasu 50km+ v terenu, vezmi svyho AM za 150.000kc, ja vemu myho crosse zimaka na pevny vidli za 1000kc a uvidime – kdyz dojedes driv, tak rad uznam ‚ze na to mas mentalne‘
mám tady pár takových sjezdíků, jsou mnohem kratší, ať to máme rychlejc za sebou, co ty na to?
4.6.2012 11.00 Rychlebky můžeme dát nahoru a dolu
sraz u informačního centra
Predpokladam, ze myslis 4.7. – pokud razis po praci a hodis me tam i zpatky, tak souhlas.
4.7 sorry
jinak 5–6–7.7 samo může být taky :D
Muzu kazdej z tech dnu, vyber okruh 50km+ a dej vedet kde me naberes.
Docela si věříš, to bych snad i chtěla vidět. :-)
Z prahy to máš 200km, to máš tak na rozjetí
termín a místo znáš, cesta je tvůj problém, tys nahodil podmínky nevím proč by tě tam měl někdo vozit,
nahoru dolu, případně 2× aby o těch 50 dalo
a asi bude blatíčko budeš to mít veselejší
Pokud to neklapne, mohl bych něco vymyslet tady v okolí Prahy. Ale já mám AMko jen 120/120 tak nevím jestli by to stačilo. 50km po Točný a Závisti by mohlo být taky technicky zajímavé.
napadá mě ale jak to měřit, protože pokud oba nebudou znát dobře trasu, není jak. Z principu spolu nepojedou…
to už by se nějak vyřešilo :D
Klidně bych namotal 50km trasu, kde on po 1–2km skončí a měření odpadne:)
Přesně to jsem měl na mysli…
Jenze tu slo o trasu zavodu, samozrejme ze dokazes vymyslet okruh kde bude nejlepsi DH nebo trasu kde bude nejlepsi jit radsi pesky, protoze to neprojedes na nicem. Na kopec vylezt krovim a sutrama pesky a dolu sjet po DH trati a tohle si dat jakozto 20 okruhu aby to dalo 50km a jsi na svym, ale jako zavod je to kravina. Pointa byla v tom, ze nenajdes trasu 50km+ (jakoze 1 okruh) kde by se vyplatilo AMko oproti XC biku.
S tím v podmínkách panujících v ČR nelze nesouhlasit.
140mm full může být ******** rychle bacha na to ;D
Když na něho posadíš Jardu Birella, tak nepochybně :))
já ti nevím tohle vlákno je i AM závodech, trasu AM závodu sem použil.
a osobně si nemyslím že by moje předražené 11kg. AM ko po přezuti na vhodné pneu a nasazeným delším predstavcem představovalo brzdu na Maratonech .D
já ti nevím tohle vlákno je i AM závodech, trasu AM závodu sem použil.
a osobně si nemyslím že by moje předražené 11kg. AM ko po přezuti na vhodné pneu a nasazeným delším predstavcem představovalo brzdu na Maratonech .D
Enduro závod, kde na XC biku rychlejší nebudeš. Ani druhej nejlepší českej krosař si XC kolo nevzal:o) http://www.youtube.com/watch…
Hm tak to je luxusni, zvlast ten trail 50/50 vypada dost fajnove :)
Illegal Enduro a video vystavené na webu. Uvažování některých lidí je opravdu zvláštní :D
normální vejlet…
:) ok
Na to bych se podíval, na dopravu pána s radostí přispěju. (: Kdy se tam budete motat? Ve čtvrtek a pátek mám do Rychlebek taky cestu…
Do toho bych rád šel, jsem ochoten si i vsadit.
Pár pěkných návrhů už tu máš, nu? :-)
Vsadil bych si na tebe. Když už do toho jdeš tak hrrr, tak není možné, abys byl nějaké jelito a asi na tom crossu fakt umíš.
Bude i nejakej live video prenos? Bych se mrknul. :D
Na celopevnaku jezdim takhle.
http://vimeo.com/44248754 aby to jelo z první ;-)
pěkný video
A navíc 29", takže takový cross na širších gumách. Pokud podobně umí i Payia, tak věřím tomu, že by si na tom crossu fakt povodil většinu místních tvrdých AMkářů.
JFtryall umí opravdu hodně (co tu neumí skoro nikdo z BF). A i tak jsou to specifické terény vhodnější na celopevňáka (i když by to většina lidí nedala a spousta ani na fullu).
Když místo toho přijde opravdu hodně rozbitá a k tomu dlouhá pasáž, tak to bude bez odpružení hrozný opruz.
A i když na celopevňáku se dá projet i hodně rozbitá netechnická pasáž, tak hlavní rozdíl bude v tom, že pojedeš pomalu a celé ze sedla.
Oproti tomu na fullu budeš i hodně sedět a poletíš.
Celé je to jen o tom, že na závodech v ČR až na pár vyjímek je minimum terénu a většina trasy jsou rychlé dálnice, kde full opravdu potřeba není.
To se ale nebavím o terénu a není to nic co by mělo patřit do vlákna závod pro AM full.
Za ten já považuju závody co se jezdí v zahraničí. Tedy více měřených úseků převážně z kopce (ale místy s výjezdy) a mezi tím neměřené výjezdy vlastní silou nahoru na další úsek (ale s limitem).
Chtel jsem jen ukazat, ze se na celopevnaku da jezdit i v terenu celkem rychle. Ale kdyby se vybiral okruh v horach a v rozbitem terenu, korenech, tak by to bylo jedno velky utrpeni. FS je jasna volba a jestli to chce nekdo porovnat s fullhardem tak je trosku mimo misu.:-)
volne sutry na nej a ma po srande :D
vim jak jel asijura na mojem celopevnaku z pusteven/radhoste po zelene a 3× jsme zastavovali protoze mel ruky v prdeli a to vis jake on ma oproti chrtum ruky :D
ale musim se priznat ze mi v prvni pasazi skoro ujizdel protoze jsem to tam vubec neznal…
podle me jde do tlumicu minimalne 70%, a to do kazdeho… a dalsich aspon 45% udela vyssi vaha kola… a dalsich 37,5% udela nizsi tuhost fullu… to je dohromady 222,5% ztrat, na tom se neda jezdit…
Piš častěji. Tvoje ojedinělé bláboly vždycky stojí za to.
Jasný je, že by se musel ten sjezd nějak uměle zvýhodnit, jinak na AM kole nepojede nikdo. Vezmi si závod typu Dolomitenman. To je krátký závod, polovina z toho je prudký sjezd. Nikdo tam na AM kolech nejezdí, protože čas při jízdě do kopce je vždycky důležitější, než čas sjezdu. Prostě proto, že do kopce jedeš dýl – na celkovém čase se tudíš podílí větší měrou. AM kola jsou pro zábavu, na závody ne.
Dá se to, když je místo startu podstatně výš než místo cíle. Prostě dlouhý DH s občasným hrbkem na vyšlápnutí. Problém je, že u nás moc takových kopců třeba půlhodinovým a delším sjezdem není a musíš udělat víc etap s podobnou obtížností.
To je ten problem no, z kopce jde o sekundy, do kopce o minuty. Dalo by se to vyresit tak, ze by nektera etapa byla do kopce, pripadne nejaky hrebenovy singl a nezapocitaval by se soucet casu, ale soucet poradi v jednotlivych etapach.
Zapomněl jsi zmínit, že bys nesměl pro jednotlivé etapy střídat kola, což by bylo zajímavé omezení .)
Stim se samo pocita. :)
Dolomitáka bych nebral jako referenci. Nahoru hodinu a něco jedeš po široké šotce, skoro půl hodiny neseš (někdy víc jedeš a méně neseš, trat není vždy stejná) a tu sjezdovku dolu i lemra jako já dá na oči za cca 15 minut (1400 metrů převýšení) ona je totiž hladká a jediný problém je sklon. Do času sjezdu se pak započítá i úsek městem do cíle, špička tohle celý dává pod 15mins.
O moc víc bys to tam nahrotit dolů nemohl, protože je to tak prudký, že bys prostě nedobrzdil do toček. Některý úseky jsou tak prudký, že pod plnou brzdou (smyk zadku, předek sem tam klouzne) nezpomaluješ ani nezrychluješ (pláště NN / RR). Kdybys obul 2,6" špunty, tak bys měl tu brzdu lepší, ale stejně kolik bys ušetřil? 3 minuty max.
King of Špičák v kategorii „vše na jednom kole“ by mohla být pro svižný AMko s teleskopem vhodná akce.
V dlouhém závodě nahoru/dolů, který navrhuješ si na AM kole proti trénovaným chrtům ani neškrtneš. Rozhodující je totiž celková váha systému jezdec+kolo a fyzická vytrvalost závodníka. Jestli máš na kole nějaké pružení je úplně šumák.
Na AM biku se da ject vsechny zavody, je to jen otazka fyzicky. A co si predstavujes pod terenem do kteryho by si nikdo na 100mm fullu netrouf? Kdyz existuje kategorie DH HT?
Jede nekdo Kouty?
Da se jeste zaregistrovat? Pokud jo, tak jedu.
Předpokládám, že na místě, protože přes ten jejich systém jsem se k enduru nedoklikal.
Potvrdili mi to e-mailem, zaregistrovat se da v karavanu u zavodu:
Pátek 29.06. od 18.00–20.00 hodin
Sobota 30.06. od 8.00–11.00 hodin
Neděle 31.6. od 8.00–11.00 hodin
Paráda, děkuji ti.