Poradí mi někdo, kde efektivně ušetřit nějaký gramy? http://www.bike-forum.cz/…il-8921.html
Jde mi o rozumnou váhovou úsporu za minimální náklady, tam kde to má smysl. Momentálně uvažuju o kazetě HG80, rozdíl proti HG50 100 g.
Poradí mi někdo, kde efektivně ušetřit nějaký gramy? http://www.bike-forum.cz/…il-8921.html
Jde mi o rozumnou váhovou úsporu za minimální náklady, tam kde to má smysl. Momentálně uvažuju o kazetě HG80, rozdíl proti HG50 100 g.
Kola, obuti, kliky, kotouce.
Kola měnit nechci, viz níže, obutí zvažuju a v kotoučích není prakticky váhový rozdíl.
kola :)
Bohužel tam mám 15QR osu, takže jsem dost limitovanej výběrem. navíc je mi líto SLX náb.
Leda by mi dal někdo tip na QR15 kola za rozumnou cenu.
ZTR naby + ZTR arch/355/crest/alpine ( podle toho co chces jezdit )
jsou drahý jak prase
ja myslim ze je to hodne rozumna cena a investice – jiste lepsi nez menit kazetu ;-)
Teď koukám na Mavic Crossride. Škoda, že ve verzi 15QR jsou o litr dražší než klasika. Jinak poměr cen/váha se mi zdá super.
S poměrem cena váha opatrně, chodí sem pár lidí co tohle neviděj moc rádi :-D
Rozumná cena jak sviňa :-D
rekni mi co je na tom nerozumneho?
Však to píšu. Dát 5k za náby, další 3,5 k za ráfky, nebudu to samozřejmě naplétat na dvojky nerez dráty a nepříjde mi rozumné dát 10 k za kola na bika, který je osazený deorkem. To je jak kdybych chtěl svoje kolo vyzbrojit Cmaxama nebo něčím podobným :-X. Navíc jestli kola ještě slouží, tak bych počkal do prvního rozstřelení a měnil případně až pak.
necim musi zacit a kdyz chce odlehcit tak je blbost kupovat veci tezke ( respektive mene tezke nez predchozi a pritom stejne porad tezke ) proste kdyz chce odlehcovat tak musi zacit nejak aby to nemusel delat znova a znova a znova… proste jak da lehke kola tak uz se o kola starat nemusi.
uvedu priklad: tedka ma 2kg kola odlehci je na 1850g pak odlehci zbytek a rekne si ze to che jeste trochu tak odlehci na 1600g pak zas odlehci zbytek kola a pak si rekne ze by chtel 1400g tak musi znova investovat prachy… at ma lehke kola a pak muze resit dalsi veci ;-)
přesně tak, uvažuju úplně stejně, pak taky ty komentáře u mého biku taky vypadají :D
http://www.bike-forum.cz/…il-9484.html
ježíška jsem zaměstnal říditky,představcem Ritchey carbon WCS a sedlo WCS, utrácet za sedlovku se mi nechtělo, v létě bych chtěl vyměnit rám, snad nějakej carbon :))
představec ritchey wcs carbon je pěkná hovadina ;-)
důvod ?
je to zbytecne tezky oproti hliniku, nic vic Ti to neda :-) ver mi…
jo jasný, uvidím až odzkouším, sem zažranej do carbonu, všechny moje nový věci jsou v carbonu o:), jinak sem ho sehnal za hodně slušný prachy a s tou odolností jak píšou na kupkole že je o 300% větší, nebyl to argument pro koupi ale snad na tom něco bude, hlavní bylo to že se mi to líbilo a vypadá to senzačně, tak uvidím :)…pak sem dám fotky, můžeš ohodnotit ;)
to cpeš na to co máš v profilu? kdyby jsi raději vyměnil rám a kola a nesral se s karbonem kterým stejně nic nevyřešíš :-D
No ona uz ta DT vidle mnohokrat prevysuje cenu ramu:)
Ta jo no,ta je nejvíc mimo :-D
kdybys cetl co pise tak bys vedel ze to planuje vymenit ;-)
Fajn,no stejně cpat prachy do ritchey wcs carbon,ale tak každého věc :-)
ja osobne bych ritchey nechtel ale to je kazdeho vec… :)
No pravě,za takové penize se už dá lecos vymyslet,a ne nějaký tuctový ritchey kdyby priplatil měl by nějaky solidní rám a pak ladil zbytek ;-)
ale on nechce solidni ram, on chce hodne dobry ram ;-)
:-D :-D tak to pak zas bude zaostavat zbytek setupu
vidle ne, kola taky ne a zbytek je fuk :)
tak to není ale nechci si kupovat znova hlínu(díval jsem se po scale 40 2011), to fakt raději počkám na ten carbon
díky ;), snažím se o postupný upgrade :) !
ja vim, ale na druhou stranu je tedka zbytecne tunit kokpit kdyz vlastne nevis co budes mit za ram… ( delka predstavce,sirka riditek…) ale chapu ze clovek si chce udelat radost ;-)
To je naprostá pravda.
btw: vsichni ti rikaji at odlehcis kola a ty si tez furt meles svoji :-P a taky je to naprosta pravda!
nemelu svoji, jen jsem přemýšlel o tom co mi víc dá jestli nový kola nebo nebo rám, mimojiné ty komponenty ritchey jsem si neplatil ;), dostanu je od rodičů :)
to nebylo na tebe ale na zdenekhubner :)
jinak jak ses ptal na ty kola nebo ram tak ja bych se na to podival takhle
kdyz budes mit 2kg ram a 1700g kola tak bych menil prvni ram :) pokud mas dost tezke kola – blizi se k tem 2kg tak bych menil prvni kola ;-)
o hmotnosti rámu nemám ani šajnu(aji by mě zajímalo jestli to někdo víte nebo aspoň cca kolik by mohl mít ;) ) a kola jsem měl RM5 než jsem je rozstřelil po cca 500km :'( a teď tam mám novatec náby na nějakým no name ráfcích, no s kotoučema a kazetou se snad blíží ke 3kg :D
Rám je základ kola a pokud je to nějaká mrcha, tak už to ničím nedoženeš. Proto je naprosto zbytečné, aby ostatní komponenty rám nějak výrazně převyšovaly, protože z toho bude akorát drahá plečka. Hned po rámu, co se týče významu, jsou kola a protože mají velký vliv na akceleraci a jízdní vlastnosti, tak se vyplatí do nich nějaký ten peníz vrazit. U ostatních komponent stačí, aby zhruba odpovídaly. To už je jen o váze a penězích.
ale TJK taky na prumernem ramu postavil nadprumerne kolo ;-)
Na rámu u nás neobvyklém,a měl docela fajn váhu ;-)
ale… :)
Prostě, když máš dobrý rám, tak tě nemusí trápit otázka, jestli to, co na něj věšíš, není zbytečné. Jsi limitován pouze penězi a pokud na to máš, není ti líto to ověšet fajnovými věcmi. Pokud těch peněz tolik není, tak třeba místo XTR dáš jen XT a nic moc se nestane.
Pokud budeš mít mrchu rám, tak na něj pověsit XT může být zbytečnost a XTR už holý nesmysl.
a ten můj rám je zas taková plečka :D?, myslíš si že když ho vyměním za Scale 40 2011 že si pomůžu ?, nebo mám dát radši stejný prachy do kol..?
to je mozna vec nazoru…
kdyz si chcu udelat radost tak si i na plecku muzu koupit neco poradneho ne? ;-) a bikovani je o radosti at uz z kola nebo z jizdy a mi osobne je jedno jestli mi nekdo rekne ze k tomu ramu nemuzu dat XTR…
aktulane jezdim na kole kde je prehazka drazsi než rám a vubec me to netrapi :)
nejsi sám :D!
a dobrej názor ;), ono to tak je..
ja tam tu prehazku daval z nouze, nic jineho jsem doma nenasel a kupovat se mi nic nechtelo :D
Ale můžeš dát, co bys nemohl. Jen to není ono.
Díky za podporu. Pro ilustraci, současný kola mě stály do 2000 Kč obě i s kotoučema.
pak se nediv ze to mas tezke ;-)
no, říkal jsem si, že dvě sady kol nejsou k zahození, ne?
ty mas 2 sady kol?
ne, měl bych, kdybych koupil jiný. Proto by mě výměna kola tolik nemrzela.
vidíš, tak kup pořádný kola, lehký a drahý kola a udělej si dva sety, jedny bytelný na pracovní dny a jedny lehký na víkendovky…
bohuzel nechapu!
co?
Na břiše.
Tak jsem už začal :-)
U ročního dítěte to je nebezpečný hazard se zdravím!
:-)
taky jsem si rikal … jenze ono to uz pod 62 nechce jit a stejne se tri dny nehejbu a sem na 65 KG :(
tak to je mezi námi rozdíl jednoho sjezdového kola :-)
Kolik měříš?
173
Další potencionální člen do Dachau Racing Teamu :)
Co blázníš? Vždyť má BMI přes 20 ;-).
No vidíš, já mám 82 – 85 :)
To jsme na tom bohužel stejně
Ale to bych tu raději neřešil
Proč bohužel, já si na to nestěžuju :)
Sundat ten bílý šoupací pásek z nohy vidlice, dát méně vzduchu do kol, sundat čepičky od ventilků a budeš mít 10 g dole :-)
Jo a ještě na gripech, nevím jaký tam jsou, ale když sundáš gumový a dáš nějaký pěnový, tak 50–120 g dáš dolů.
To nechci, na gripech mi hodně záleží. Dříve jsem vozil ODI Ruffian a tohle jsou Author – cena 250 Kč, prakticky stejný.
OK. Mimochodem, to kolo v profilu má skutečně 12,9 kg nebo je to katalogová cena?
katalogová cena? :D
Co jsem to sakra napsal … :-)) Jasně že hmotnost.
cena? Myslel jsi váha, že? Jo, vážil jsem ho.
ty hmotnosti neverim, bez pedalu ano…
tak si to přijeď převážit ;-)
ram Trance byl relativne tezky, tusim ze TranceX bude nastejno ne-li lehci, zbytek ma pritelkyne temer vsechno lehci a je nekde na 12,9ti… takze az to uvidim na vaze…
Máš pravdu, starší Trance byl docela těžítko. Řekl bych, že nebyl váhově moc daleko od mého GT I-Drive 5 :).
Vykasli se na to a jezdi. Investice je bud nesmyslne vysoka nebo ti bude lito dilu. S timhle tvym pristupem nema smysl investovat. Pouze men spotrebak.
Proto jsem psal, že chci rozumný nápady. Dají se ušetřit gramy i levně, navíc určitý komponenty můžu přesunout na manželky bike, což bude pro něj jedině plus.
Základní pravidlo, víc gramů člověk nikdy neušetří levně :)
Hele, myslím že jo. Na pláštích, duších, kazetě…
Plaste duse kazeta retez kliky je spotrebak :-) takze o tom sem psal.
To je fakt. Ale kliky se mi zdají fajn.
Nechapu proc se ptas blbcu na foru kdyz se ti vse zda fajn ?
Jinak sem jasne napsal ze mas menit spotrebak az odejde. Takze az ojedes prevodniky je cas na tunig klik.
Myslel jsem fajn váhově. SLX nejsou o moc lehčí a XT jsou pro mě zbytečný.
rozumny napady??? clovece, nekdo ti neco poradi a ty mu odpovis ze tohle zrovna ne, ze je to bud drahy nebo k tomu mas vztah a tohleto tamhleto…
tezko potom radit…:(
za me, urcite kazeta, kola, kliky… pokud nic z toho nechces menit, nebo nejsi smirenej s tim ze to neco bude stat, pak tohle vlakno rovnou zamkni, prtze je to o nicem!
daj si řízek. budeš mať dosť sily aby si rozpohyboval ten svoj ingot…
To spíš biftek než řízek. Ideálně tatarák :)
Docela bych odsadil deore a vyměnil kotouče.. Ty nejsou drahý a něco se ti odečte.. Jinak z 13Kg bys toho musel vyměnit hodně, aby ses dostal na rozumnou hmotnost, takže bych gramy moc neřešil :)
3možnosti:
a)vyměň to z gruntu, dost váhy půjde dolů a dost peněz pryč
b)vykašli se na to, protože měnit drobnosti a přitom tam mít osazení co máš je blbost
c)vyměň kola a až sjedeš tak i pneu, bude to kolem 6–10tisíc, ale podle mě nejzásadnější změna, co se vyplatí pokud chceš málo investovat a kterou poznáš, měnit drobnosti je jen o lepším nošení do schodů a machrováním na cyklostezce…
jako snažil jsem se postavit to velice funkční za super peníze a to se myslím podařilo. Výsledná váha mě ale trochu zklamala.
Lepší je nevážit, nevědomost je sladká…
Ta váha není tak tragická, aby Tě to muselo extra trápit, je prostě odpovídající fullu na Deorečku s patřičnými komponenty. Pokud Tě to trápí, musíš hrábnout do peněz, nic není zadarmo. Pokud chceš odlehčit pro zlepšení jízdních vlastností, nalož do výpletů tak těch lehce pod deset klacků.
co je více účelnější ?, mám v plánu jak jsem již psal výše v létě měnit rám ale jak tady čtu mám raději vyměnit kola??, buď carbon rám nebo kola kolem 1400g-ztr alpine, dt 240s, dt revolution.
Určitě raději vyměnit kola než rám. Tedy pokud nemáš problém s geometrií stávajícího rámu.
mám problém s váhou :D
To je jasný, ale s váhou máš problém u obojeho. A u kol se snížení váhy projeví více.
Kdybys ale měl problém i s geometrií rámu, tak už bych raději měnil první rám, protože vyhovující posed je základ.
Nežrat:)))))
Váha 12.9 kg už není tak hrozná. Asi bych se zaměřil na kola.
Přední nábu nech SLX, ale zadní kup třeba nějaký lehký Novatec + zeslabovaný výplet, to by mohlo hodit pár stovek gramů dolů. U náby tak 150, u výpletu tak necelých 100.
Dál bych vyměnil pláště.
Nevím kolik váží ty Larseny, ale dej dopředu třeba NN 2.25 a dozadu RR 2.1" nebo Karmu 2.0 v kevlaru + dozadu UL duši. Váha plášťe NN 2.25 je cca 520 gr a RR 2.1 470 gr, Karma 2.0 má 480 gr. Larseny budou dejme tomu tak o 100–150 gr težší na plášť v kombinaci s ultralight duší máš tak 300–400 gr. dolů a nebude to závratná investice. Myslím, že do 1500 by ses vlezl. U té zadní náby a výpletů to bude už investice v řádu několika tisíců a váhově dostaneš tak 200–250 gr. dolů. Kdybys šel do obojího, tak ušetříš na váze něco přes půl kila a to v oblasti, kde to poznáš asi nejvíc, tedy na kolech. Tam ta váha je znát na akceleraci, svižnosti jízdy, jízdě do kopce …
Larseny váží 630 g kus. Manželka má pláště sjetý, takže bych pro ně využití měl. Líbí se mi CrossMarky, v kevlaru jsou po 545 g. Celková úspora mi nepřijde tak dramatická, ale stejně musím další pláště koupit.
Tak ti vlastně nevím, jestli chceš od někoho poradit. Jestli chceš šetřit na váze, tak každý gram se počítá. Nebo vyměň rám a kup HT. Ušetříš možná kilo.
Zkus si spočítat, kolik musíš na jednotlivých součástkách investovat peněz, abys ušetřil 1 g. Zrovna u plášťů to podle mě vyjde nejlevněji.
Jen si dej pozor, abys po případném investování tisíců/desetitisíců do lehčích součástek nebyl zklamaný, že ten efekt ušetřených několika stovek gramů není při jízdě až tak velký a znatelný, jak sis představoval :)
Investoval bych ještě do lehčích. Crossmark jsem jezdil a měl 560 gr, tedy žádný velký váhový šlágr. Dopředu bych ho v žádném případě nedoporučil, párkrát mi nečekaně v prudší zatáčce ustřelil a měl jsem co dělat, abych to ustál. Jsou i takový, kteří to neustáli. Prostě má malé boční špunty a v náklonu v terénu nedrží.
Být tebou dopředu hodím X-Kinga 2.2 SuperSport, ten má 460 gr., má i dobrý grip a dozadu třeba toho RR 2.1 nebo Karmu 2.0 a máš oproti CM váhu ještě o 200 gramů níž. Cenově oproti CM v kevlaru vydáš pár stovek navíc.
Promiň, ale nějak se nevyznám v těch zkratkách.
Co ti není jasné? X-King = Continental X-King, RR = Schwalbe Racing Ralph, CM = Crossmark
Ještě k tomu co jsem psal výš, tak NN je Schwalbe Nobby Nic :)
mám ti conti xkingy a nemají 460 ale 522 !!!!
Snad to časem trochu vychytají. To že Conti to lítá je celkem známé, ale tohle je fakt dost. Snad to bude záležitost prvních sérií a pak se to zlepší. Ale přesto je beru tak jako tak, aspoň budou odolnější.
..na druhou stranu jsem s pláštěma MAXIMÁLNĚ spokojenej !
Ještě řekni rozměr (asi ten 2.2, že) a typ, přeci jen je zase víc typů od tohohle vzorku.
Tak zatím se prodává akorát 2,2" RaceSport. I když na bike24 mají i drát. A pár dní tam byl i 2,4 RS a 2,2 Protection.
Jen mysli na to, že právě u plášťů je to velké něco za něco. Lehké pláště jsou lehké, protože jsou to šlupky a nic nevydrží. Zkoušel jsem jezdit RR (430g) místo Panaracer FireXC pro (600g) a těch 170g mi tam chybělo natolik, že jsem snad každou druhou vyjížďku cvaknul. Teď mám Maxxis Ardent (700g) a jsem docela spokojenej.
Volil bych lehký kola obutý do slušnejch, nepoddimenzovanejch plášťů.
Za to ale nemůžou pláště, ale ty ;-)
že to byla moje chyba souhlasím, ale není to technikou. Špatná volba plášťě vzhledem k terénu, byl prostě moc lehký.
Když blbě trefím šutr, tak to většinou cítím. S RR 2.1 jsem cvakal v situacích, kde jsem necítil žádný zásah větším šutrem, třeba při jízdě přes kořeny do kopce.
Tady bych to viděl spíš na chybu jezdce :). Jinak ty lehký šupky jezdím už docela dlouho a s defektama nemám nějaký zásadní problém. Občas je, nějaké proříznutí, trn, i cvaknutí, ale to je chyba jezdce.
Loni jsem v říjnu nasadil na fulla taky docela slupku kevlarový NN 2.25" Evo 120 tpi s vahou cca 510 gr. To je docela málo na takový balon plášť, boční stěny jsou fakt jako z papíru. Najeto 3000 km, žádný defekt, proříznutí nic. A to jsem ho prasil týden na dovči v Jeseníkách po šutrech a tak a dostal docela zabrat. Je na něm vidět jen opotřebení.
Průraz není vždy chyba jezdce.
Jsou samozřejmě jasné situace které jdou jízdou a technikou jezdce ovlivnit.
Na druhou stanu čím náročnější terén,více kamenů a kořenů v kombinaci s agresivnějším pojetím bikingu, tím potřebuješ pláště odolnější.Člověk není schopen například při rychlé jízdě kamenným polem rozpoznat každý kámen a každý kořen ukázkově podtlumit.Jde to jen do určité míry a potom už se musíš spolehnou na odolnost pláště,samozřejmě čím lepší technika tím menší riziko proražení tam bude ale úplně eliminovat to nelze.
asi tak.
Není to pravidlem, ale většinou nebo častěji je to jezdecká chyba. Stačí přehlédnout větší kámen nebo špatně nadskočit nad dírou nebo nějaký žlábkem, mít míň nahuštěné zadní kolo a cvak je na světě.
Předpokládám, že zakladatel s Trancem, který má 105 mm zdvihu nad zadní stavbu freeride nejezdí. Takže by mohl právě na pláštích duších váhově hodně ušetřit. Vím, že jsi na něm taky začínal :).
Ano,byl to můj první full a vozil jsem tam 900g pláště,komplet vážil poctivých 15kg…použití na všechno:)
Ty chyby které popisuješ řadím právě do té první skupiny defektů kterým právě lze slušnou technikou celkem úspěšně předcházet.
Potom jsou tady ty defekty které jsem popsal výše a kterým už tak úspěšně předcházet nelze a to nemusí jít o žádný freeride.Hodně záleží kde člověk jezdí,třeba v Beskydech si s pláštěma typu papír rychlé jízdy z kopce prostě moc neužiješ.
Tvrzení že si za průraz může jezdec svou technikou není prostě pravdivý.Závisí to totiž na daleko více okolnostech a plno z nich prostě člověk ovlivnit nemůže.
jj, to máš pravdu. Do Beskyd nebo Jeseníků, tedy náročnějších hodně kamenitých terénů bych superlehké pláště taky nebral. Tady bych šel spíš do odolnějších a o něco těžších.
Já to beru ze svého pohledu, ježdění do práce, 22 km po silnici, z práce lesem, polňačky, žádné těžké terény, domů. Nebo Chřiby, Bílé Karpaty, Vizovické vrchy … tady stále nejsou žádné vyloženě kamenité cesty, i když terény jsou už docela těžké.
I se 105 mm zdvihu se dá hrát velké divadlo :-) Není zdvih jako zdvih a musím říct, že Trance zvládá docela hodně. V podstatě se dá na něm dát téměř vše, jen musí člověk zmírnit tempo. Nikdy jsem neměl problém s defekty. Mám na to svůj recept, ale věřím, když ho napíšu tady na foru, spustí se zase strašná zlodiskuze. Celý život vozím celkem podhuštěný pláště, 2 – 2,5 baru. Jednak kvůli pohodlí, jednak kvůli přilnavosti a v poslední řadě díky tomu neprorážím. A teď do mě :-)
taky vozim nizke tlaky, pokud mas duse, mas o zabavu postarano, pokud bezduse.. – letos jsem uz zrusil jeden rafek za 3litry, druhej trochu tuknul… od ty doby i bezduse hustim malinko vic nez driv:))
jake rafky vozis? :)
podle ceny Mavic C-max :-)
:)
mrkni do profilu – CMax ST
sem necekal ze stoji tolik – no sem zas o neco chytrejsi :)
je to necela trojka + neco stoji prepleteni.. takze bajvoko je to tak…
prepletes si to sam ne? ;-)
na zaplety si netroufam…
Celý život vozím celkem podhuštěný pláště, 2 – 2,5 baru.
To nejsou podhuštěné pláště:)
Já vozím celý život tlaky kolem 1.5bar.Foukám podle terénu a způsobu vyjížďky v rozsahu 1,2–1,8bar a 2,5 si dám jedině když vím že pojedu delší dobu po asfaltu:)
No mě spíš pobavilo tvrzení, že díky podhuštěným plášťům neproráží :)
Nevím proč Tě to pobavilo. Nesmí jít samozřejmě nic do ráfku. Jezdil jsem několik let ČP ve sjezdu a problém s defekty jsem prostě neměl, narozdíl od kolegů, kteří tam cpali 3 bary a více… Stejnou teorii měl tenkrát Vouilloz (vozil tlaky kolem 1 baru) a mně se to jen potvrdilo.
1 atm 60kg jezdec 2,1" plast + duše, volné kameny a rychlost cca 30–40km/h – nerikej ze člověk neprorazi :)
Kdybys nemel dusi, tak neni co prorazit.
tak znici rafek :)
Jo, to se stat muze, ale to muze udelat i s tou dusi, u cehoz navic cvakne.
to nepopiram :)
Ježiši, melu kraviny. Šel jsem se raději podívat na pumpu. Jsou to opravdu 2 bary, ne 1 :-) Foukám cca 2 bary. Přitom vážím přes 80 kg. Vouilloz tenkrát tedy jezdil 2 bary. Pro Ti co si nepamatují, byla tenkrát obrovská módy vysokých tlaků. Tlaky nad 3 bary se považovali nad minimum i přesto, že se vozily sjezdový 600 g duše. Podotýkám, že se bavíme o sjezdu.
Omlouvám se, byl jsem dnes v pneuservisu a melu kraviny :-( Mělo to být samozřejmě 1 – 1,5 baru. Teď jsem trochu přibral, tak to bude spíš těch 1,5, záleží na plášti. Pumpa mi ukazuje 40 psi, ale podle mě je to nepřesný.
:D
kolik vaziš?
40psi je ale 2,76 baru. Tak jaké to vlastně tlaky vozíš?
Hele, psal, že ta pumpa asi měří kraviny. Měří zřejmě tlak v hadičce, který bude vždy vyšší. Když jsem měl auto ventil, tak jsem foukal na benzínce do 2 barů. Teď mám galuskový ventilky, takže to nemám jak přesně změřit.
Kup si redukci a foukej zase na benzince.
Nevěděl jsem, že se vyrábí :-o
jj, treba takovato. Clovek to uveze, mam ji strcenou v lepeni.
Díky za tip!
Teď som z toho voåajaký zmätený: Takže jsi vozil podhuštěno na: 2,5 baru, pak jsi ale přidal na 1 – 1,5 baru, mezitím 40psi – ale jen ve šlaušku, no a nakonec nevíš kolik. . .
Hm, už to radši nebudu hulit…
Jinak s tím starým trancem souhlas.Také jsem ho měl(mám ho ještě v profilu)a na svůj zdvih/určení to bylo hodně odolné a hravé kolo.
Ten Tvůj byl ještě odolnější myslím. Ten frézovaný domeček pro tlumič byl nejhezčí.
Jsem si všiml, že je tu moderní se podepisovat nebo psát čísla, jako výraz souhlasu, takže jednoduše:
Flegmatik
(8×7)- 55
:-)) závorka sice zbytečná, ale to je drobnost. Nastolils nový směr B-F, za chvilku se tu člověk bez výkonného výpočtového počítače neobejde :-D
Když není vzduchoprázdno v peněžence, taky rád koupím něco lehčího hezčího:-).Nedávno jsem projel bajk přítelkyně.Váží 12,90 a jelo se mi na něm super.Na oblíbené trase 50km jsem neviděl žádné omezení oproti mému kolu 10,40kg.Samo že moje má lepší akceleraci a lépe se nosí na rameni, ale rozdíl není nijak obrovský.
To víš, že omezení není. Ale musím říct, že po celodenním výletě Českým Rájem, kde lezeš s kolem na zádech po žebříku bys taky každý deko dolů uvítal.
Dobrý příklad:-D V českém ráji jsem byl s mojí a obě kola jsem tahal po žebříkách a různých římsách.2,5kg rozdílu šlo fest poznat.
Viď? Vynést svoje kolo a ještě se vrátit pro druhý…žádná legrace!
Máš recht!
Prodat a koupit něco lehčího. Oproti výměně většiny dílů za lehčí jrčtě ušetříš.
To kolo prodat nechci, a to z několika důvodů.
Tak co řešíš?
Váhu
Tak nezbývá, než vzít do ruky flexu a vrtačku a pilovat, řezat a vrtat.
Kašli na nějaké gramy,ty stejně nezachrání.A když se stejně pořadně nažereš,tak ty gramy sou tu tam. A to že cyklistika si i vyžaduje řádnou stravu. Správná výživa udělá mnohem víc, než ušetření par gramu. A hlavně jezdit,jezdit,jezdit. ;-)
Já vím, máš jistě pravdu, ale mít po dlouhých letech lehký kolo mě prostě baví. Leta jsem jezdil na těžkotonážních sjezdových strojích, pak FR, konečně mám šanci si užít kolo co trochu jede.
predat kym to nie je opotrebovane a kupit si bike
Zhubnout? Bývá to nejlevnější a největší úspora váhy. Pak tě nějaký to deku na kole na víc nemůže rozhodit. :-)
Není to uplně pravda, ale jak jsem psal, u sebe začnu :-)
o co se tu snažíš? ptáš se kde shodit gramy a když ti to někdo řekne tak opáčíš, že je to pro tebe zbytečně drahý luxus. postavíš kolo na deore, váží 13kg a chceš ho lepší, nicméně nebudeš investovat do ničeho lepšího než tam prakticky máš, protože je to pro tebe zbytečné.
nicméně za mě je blbost to kolo tunit, funguje dobře v tom setupu jaký je a přestavět to na nějaký smysluplný výsledek by stálo hodně peněz. víš co trochu nechápu? proč sis kupoval kolo které ti vlastně nevyhovuje… ehm vlastně vyhovuje, akorát je moc těžké… i když vlastně sakra to asi znamená že nevyhovuje.
EDIT: rozdíl mezi deore a slx klikama je 90g, což jestli ti přijde málo tak asi chceš kilogramařit:-) v tom případě bych doporučoval flexu a diamatnový kotouč
největší těžítka podle mých měřítek: kola, kliky, kazeta, kotouče (!!! boha vždyt ani nebrzdí), pláště, kokpit.
kde váhu naopak moc neušetříš: smyk, brzdy
Já mám taky kolo na Deore a má 11,32kg,rám má 1,64kg a kola asi 1,7kg.Původně mělo taky skoro 13kg ale pláště,duše,rám a kola to odlehčili za nějakejch 14 tis.
no jenže on má fulla… že:-) jenom na rámu bude mít to kilo navíc, něco málo hodí i QR15 a pokud by koupil lehké kola tak už tu zbývající mezeru smaže absolutně
Hele, co se týká QR15, rozdíl tam asi je, ale zcela minimální a v tomto případě je to sakra vyváženo efektem. Co se týká rámu, opravdu není nejlehčí. Nový model Trance šel dolů váhově téměř o půl kila.
Kolo mi opravdu vyhovuje a omlouvám se, jestli Ti to vadí… Rozhodně ho kvůli váze nehodlám prodat, nejsem idiot. Zvlášť, když se díky levným tipům dá dostat lehce s váhou dolů (pláště, duše atd.)
jezdit UL duše se mi z praktického hlediska nikdy neosvědčilo. to už raději kup kit na bezdušáky, nejdostupněji ted nabízí rubena, stojí pár korun. na pláštích třeba ušetříš dvacet deka a sory u 13kg xc/am kola mluvit při úspoře 200g o gramaření mi nepřijde jako moc seriozní.
rozhodni se co chceš, bud skutečně gramařit a vrazit do toho hodně peněz, nebo odstranit ty největší těžítka jako kola, kotouče, kazetu a užívat si kola o dejme tomu půl kila lehčího ve velmi rozumném setupu. já bych na tvém místě volil variantu č.2, ale nechtěl bych zase mávnutím kouzelného proutku z toho shazovat kila, aniž by to cokoli stálo
Jako je to trochu slovíčkaření, ale dobrá, chci tedy odstranit ty největší těžítka. A vzhledem k tomu, že ty Larseny pláště mají opravdu 630 g, není těch 200 g nereálných, a to vůbec. Prostě mi to tenkrát nedošlo. S těmi Ul dušemi je to zajímavý. Já měl totiž celý život velký štěstí a defekty se mi prakticky vyhýbaly. Takže to láká.
Ale čím lehčí plášť, tím více defektů, aspoň podle mých zkušeností. A UL duše to jen dorazí. Ale pokud chceš shodit hlavně tady, tak RoR 2,1 420g nebo těžší RaR, RK, XK. Nějakou UL duši do 100g. Shodíš poměrně dost, ale defektů skoro určitě přibude.
Přesně tak, 200g dolů na plášťi a zadní kolo budeš lepit každou chvíli.
no já vozím dlouho RR a NN, s UL dušemi to byla vždycky krátká story… teď asi zkusím RR+NN ale ve verzi snake skin (zesílené boky, standardně to je fakt papír) + ten rubena bezdušový kit, váhově to vyjde stejně jako to co jsem vozil dosud, ale měla by se zlepšit trakce a hlavně budu moct vozit nižší tlaky. a neměl bych utrácet pořád za UL duše. toto mi přijde jako velmi zajímavé řešení, i díky faktu, že ten rubena kit stojí zlokem toho co třeba notubes nebo latex cafe. za necele 4 kila je to uplne vv pohode, uvidime funkci.
Pokud vozíš 2,25tky a chceš odolnější, tak ber rovnou double defense. Váhový rozdíl oproti snake skin je už malý.
Akorát ve 2,4 double defense verze nejsou.
Hele, koukám na váhu Tvýho Sterea a myslím, že je vzhledem k zdvihům docela luxusní. Gratulace.
Tak zrovna váha až tak moc luxusní není. Kdybych vybíral kolo především dle váhy, tak bych za stejné peníze určitě mohl pořídit o něco lehčí.
Novější Stereo je dost těžký rám (i když má X-12 pevnou osu), má nějakých 3,35kg s tlumičem.
Obě Sterea mám poměrně slušně osazená, proto výsledná váha ještě ujde.
Kdybych to měl osazené něco ve stylu jako máš toho Trance, tak budou obě Sterea tak o 1,5kg těžší.
Mně ta váha přijde slušná, vzhledem k tomu, že se jedná o bike, který už jasně spadá do škatulky enduro. Na můj vkus se mi zdají trochu předimenzovaný kola, ale určitě to má svůj důvod.
Odolností by mi na moje ježdění stačila STčka jako mám na starším Stereu. Ta kombinace Red Zone XLR/SX je ale jen o 100g těžší než starší STčka (než současná asi o 130g nebo kolik mají aktuální STčka), takže kvůli 2,4 UST plášťům to byla jasná volba (kvůli širšímu 21mm ráfku).
A jsem rád, že jsem to tak udělal, na STčkách s 19mm ráfkem sedí i nepatrně užší 2,25 RR UST hůře než ty 2,4 UST NN na těch 21mm ráfkách.
A další důvod byly osy. STčka nejdou na 12mm osu. A Fulcrumy letos nešly na X-12 osu žádné (2011 už půjdou), takže ani nešlo volit adekvátní Fulcrumy.
A chtěl jsem UST kola, takže moc jiných variant nebylo (jinak by se dala varianta třeba na ZTR Arch/Flow).
No vidíš, říkal jsem, že to má určitě svůj důvod. S tou zadní osou jsi spokojen. Věřím, že tuhost zadní stavby musí být někde jinde. Snad se jednou dočkáme tohoto standartu i u trail biků.
Jo jsem a hodně. Zrovna u Sterea je to znát docela dost, protože to není zrovna nejtužší rám. Na druhou stranu jsem poměrně lehký, takže ani na starém Stereu to zase tak hrozné není (jak ho mám laděné do rychla, tak teď je to úplně fuk).
Dělá to více výrobců, i když zatím je toho minimum. Třeba Liteville 301čka to má taky.
Měl jsem Reigna, ve verzi 1 2006 a 2007 model a v obou případech jsem se nedostal pod 15 kg.
Z jakýho důvodu si vlastně necháváš obě Sterea? Jako mít dvě kola je optimal, ale většinou jsou jiné kategorie určení :-) Jinak jsem si na Tebe vzpomněl… před lety jsi tady psal, jak jsi laboroval s řidítkama. Já mám třetí v pořadí, dvoje visí v bazaru :-) Nakonec jsem skončil u úhlů 5° rearward / 4° upward a jelikož se nedělají v ideální šířce, musel jsem nastavovat. Asi je to nějaký onemocnění, říká manželka :-) Ale znám více takových ;-)
Mám obě teď úplně jinak laděné. Starší je laděné hodně jezdivě do méně náročných terénů (mám tam UST RR 2,25, mírně lehčí kola, celkově je také lehčí a zase chybí obě pevné osy).
Letos jsem na začátku roku postavil chrtího 100mm fulla, že bych to jezdivější kolo postavil na nižším zdvihu a prodal pak starší Stereo.
Jenže jsem pak zjistil, že rozdíl jak jede ten 100mm full a starší Stereo poladěné do rychla je nula, nula nic a že mi ten zdvih a geometrie chybí.
Takže jsem místo staršího Sterea zase prodal toho chrtího fulla.
A takhle teď maximální spokojenost (tedy až na silničku, kteoru jsem krátce zkusil a zase brzo prodal a stavím místo toho opět celopevňáka, tak doufám, že už budu mít delší dobu setrvalý stav kol).
Ještě právě teď začínám testovat na starším Stereu tlumič s Boostvalve, že by bylo ještě jezdivější. Do teď jsem měl na obou dvou tlumič upravený s TF tuned na maximální citlivost. A měl jsem tu z nového Sterea sundaný třetí tlumič s BV (velocity tune M, BV 200psi), na kterém jsem nechával vyměnit komoru za standardní, aby se dal použít. A teď mi přišel a budu ho testovat na tom starším Stereu. Uvidím, jestli nebude ztráta citlivosti moc velká.
Řídítka naštěstí už pár let vozím ty co jsem tenkrát našel jako ideální a mám jich doma pár v zásobě (jediný díl, který na kole stojí opravdu jen pár Kč, takže bylo levné nakoupit zásobu).
S řídítky jsem si zalaboroval teď na silničce a tam to ale zkončilo tím, že mi neseděly prostě žádné a bude ten celopevňák místo toho.
Také nemáš jednoduchý život, koukám :-) Co se týká Tvé historky, napíšu svou, také docela vtipnou. Chtěl jsem univerzální bike pro všechno. Koupil jsem Reign 1 model 2007. Absolutně mi ale nesedla geometrie rámu, která byla odlišná od verze 2006. Rám 2006 byl delší a měl jiný úhel hlavy. Takže jsem sehnal nový rám 2006 a vše přeházel. Pak jsem zjistil, že na XC vyjížďce nestíhám – Reign nejede a v bikeparku jsem s XC geometrií nebezpečný sám sobě a navíc je mi ho líto. Prodal jsem ho a koupil Reign X1. Super kolo do bikeparku, ale na dlouhých výletech jsem se trápil a začaly mě v té době bavit víc než ty bikeparky. Takže jsem skončil u Trance a doufám, že mám na chvíli pokoj. Tedy vidlici F100 jsem vyměnil za F120, ale už dost :-D
Třeba Davidovo Blur
http://www.bike-forum.cz/…il-6966.html
je výrazně lehčí a odolnost osazení je srovnatelná (akorát vozím odolnější pláště, ty ale nedají 1,5kg rozdílu). A to má ještě o jednu velikost větší rám.
To je vážně super váha. Ale řekneme si upřímně, Stereo je rozhodně víc sexy.
Chtěl bych dodat, že mě baví kupovat komponenty s výborným poměrem cena/výkon. Do výkonu zařazuju i jeho váhu.
po přečtení zbytku vlakna jsem zjistil že jsi žena! :D
taky nevíš co chceš ;-)
…četl jsem celý vlákno od začátku a díky tvému postřehu jsem konečně pochopil, proč se nikde ještě nedobrali ke konečnému řešení! :-)))
Nejsem žena, jsem muž. A používám je všechny, lehké vůně od Old Spice :-)
aspon neco lehkeho no… :D
:D
Možná jsem to v diskuzi výše přehlédl, ale kolik gramů chceš vlastně sundat?
Btw, ten rám Trance je vzhledem ke svému zdvihu taky docela těžký kousek…
Chtěl bych se dostat pod 12,5
sundal bych rychloupínací pásek z nohy vidlice..ušetříš dobrý asi 2g..což je dost
Hehe, však ho máš ľahký jako pierko, ja budem rád, ak sa po mojich plánovaných úpravách aspoň priblížim k tvojej váhe :-) Ja napríklad neriešim cena/váha ale cena/funkčnosť.
Ja ti poradim… chces odlehcit? pak nech jen ram a vymen vsechno co tam mas, pokud chces aby kolo lip jelo tak si za 11 nech zaplest neco na Hope / ZTR a nahod tam lehci plaste kolem 450g , jinak se na to vyser jelikoz to nema cenu… budto to pujde pod 10kg a pak ti zbyde max ram, nebo to furt bude ± 12kg a je uplne jedno jestli 200g vic nebo min… jediny co poznas sou lehky kola…
lepšie si to už ani vystihnúť nemohol , presne ako píšeš
Vsak vim o cem mluvim, presne nejak takhle jsem v tom zahucel ja, akorat v te horsi variante vymenit vsecko krome ramu :-D
:-)
A pak sis říkal, že bys za to měl novýho kompleta s ještě lepší výbavou, ne?
videl si kola od TJK? jakou lepsi seriovou vybavu znas? :D
v první řadě celé kolo rozmontuj (není nutné rozplétat kola a vypouštět z tlumičů vzduch a olej :) a každou součástku zvlášť dej na váhu – nevěř katalogovým hmotnostem dílů. Pak budeš vědět, kde jsou největší hmotnostní rezervy.
Třeba taková drobnost – v popisu kola píšeš o kazetě HG-50, ale už nepíšeš, jestli je to 11–32 nebo 11–34. Před týdnem jsem měl v ruce Sram 950 11–34, váha ukázala pro mě neuvěřitelných 440 gramů. Deore 11–34 se od toho moc lišit nebude, přitom Deore 11–32 váží 360 gramů. Takže i výměnou Deore za Deore může kolo zhubnout o 80 gramů :)
Až budeš řešit kola, tak třeba 80–90 gramů je rozdíl mezi 2,0 a 1,8 výpletem. Hlavně ale počítej s tím, že Crossridy tě připraví o tuhost, kterou máš díky QR15. Spíš si nech uplést lehké zadní kolo (za cenu cca stejnou jako Crossridy:) a na duralový ořech je XT kazeta šetrnější než SLX díky lepšímu unašeči – jako bonus získáš další gramy dolů. A pokud nebudeš gramařit shozením malého převodníku (což zdejší chrti rádi radí:) tak 11–32 stačí prakticky na všechno.
Pláště a duše – když light duše, tak i light pláště, jinak to nemá cenu. Anebo bezdušáky, což je IMHO lepší varianta.
Zbytek nevím jestli má smysl řešit. Stejně to bude drahé :)