• kejda

    Ahoj, kámošovi se podařilo poškrábat, asi převozem a autě, část Kashimy na levé noze Foxu 34. Je to opravitelné, resp. dá se servisovat levá noha jako náhradní díl nebo ne? To poškrábání už mu samozřejmě mírně natrhlo stírák a začíná mu to vlhnout.

    Díky za rady

    0 0
    • Arty22  

      dej fotku, detail, někdo ti třeba ze zkušenosti řekne, zda je to vyleštitelné, stírák bude samozřejmě na výměnu

      0 0
    • novas752  

      Pokud to je jen skrabnuti a ne rygol jak od sekery, z nouze to jde zalestit co nejjemnejsim smirkem a pak lesticima pastama aby to netrhalo gufera a poptipade i futro, ale opravit uplne to nejde

      A leva noha je spolecne s korunkou a krkem a pravou nohou jeden nerozebiratelny dil jehoz cena je casto treba 60% nove vidlice.

      0 0
      • kejda  

        :). to bude moc rád, ale zase si může po roce udělat radost…

        Nemá k tomu prostě vztah

        0 0
      • Vilém  

        To je pekny, ale ted jeste najit nekoho, kdo si vezme na triko prelisovani tech nohou.

        0 0
        • Ajkalla  

          Lisují to přímo u nich v dílně.

          0 0
          • Vilém  

            Tak to potom jo. Pokud na to davaji nejakou zaruku.

            Pokud to teda dobre chapu, tak cena je cca 250E plus nejaka doprava?

            0 0
            • Ajkalla  

              To nevím, německy neumím.

              Poškrábaný nohy jsem vždycky něčím zabrousil a dál neřeší.

              Jenom jsem na tohle narazil.

              0 0
      • embi  

        to jsou ale nohy 32mm

        0 0
    • kejda  

      fotka je mizerná, jsou to světlé škrábance nad stírákem

      0 0
    • kejda  

      Vidlice je 34 CTD. V tom odkazu jsou nohy 32 mm, jestli tedy čtu dobře

      0 0
    • Rice  

      Zkusil bych se poptat prodejců náhradních dílů Fox u Švece, případně i v zahraničí, na nový vnitřní nohy i s korunkou a sloupkem. Když mi před pár lety spadlo kolo opřený o strom na zem a vnitřní noha trefila kámen, tak na ni zustal taky pěknej zoubek. Ale stačilo to ošmidlat tim co bylo doma po ruce (dřevo, plastová rukojeť nářadí apod.) a bylo to hladký a stíráky v pohodě (jestli jsem zkoušel hranky s citem ojet i smirkem nebo pilníčkem si nepamatuju, ale myslim, že jsem použil jen zmíněný měkký materiály). Jen v tý jedný noze byl při servisu vždycky znatelně tmavější olej.

      0 0
      • kejda  

        Taky myslím, že by se to dalo vyhladit. Ale možná by to mohl po tom vyhlazení poslat Švecovi na výměnu roční servis a zkonzultovat, jestli to neuškodilo

        0 0
        • wladeq  

          Nemyslím, ale vím že to půjde, není důvod, proč by to nešlo. Na Švece se s klidem vykašli, buď to bude tahat olej, a je to na výměnu, nebo nebude, a není co řešit

          0 0
          • kejda  

            Mluvil jsem i se Švecem, poradil to samé. Vyhladit a buď to bude fachčit, nebo ne. Náhradní díl je dostupný jako celek obou noh, v hodnotě cca 12 tisíc. Říkal, že jim na repase chodí dost vidlic, co mají nějak „tuněné nohy“

            0 0
            • wladeq  

              Jo, je to dost na ráně, mám dva škrábance a vidle funguje. Každopádně to máš v nahovno místě, příště to škrábni aspoň výš ;-)

              0 0
              • kejda  

                Moje vidla je hebká jak kapesníček. Umím se ke kolu chovat a když ho převážím v autě, tak mezi dvě kola něco vždycky vrazím. To je kámošové Ripley, on je prostě hovado, švihne kola do kufru na sebe a jede…pak skuhrá, že si odřel barvu, podřel vidlu, dokonce minule skoro utrhl odvzdušňovák na přední brzdě, jak tahal kolo z auta. Pak zabrzdil a vytekl mu olej. Pochopitelně na začátku tripu Křoví – Šmelcovna – Brno.

                0 0
    • milan.v  

      A to po vyhlazení Kashima přežije?

      0 0
    • Ludweek  

      Tak to vypadá, že mi umírá Fox vidlice na mém Giant důchodci… viz. foto… Byl jsem na servise a týpek mi říká, že mám vydřenou jednu nohu… Myslel jsem podle hmatu, že je to škrábanec a mohl to udělat i servisák, je to z vnitřní strany, ale na fotce je zřejmé, že je vychozená, mám to teď odservisované, i vidlici, tak asi budu ještě jezdit, ale říkal jsem si, co s tím? Navíc je to staré 26 palců kolo ještě a sloupek 1 1/8", a ještě na pevnou osu, tzn. výběr vidlic už asi veškerý žádný… A to jsem si myslel, jak se o vidlu starám, mazal jsem po každé jízdě silikonem, otíral atd… To ta sezona pěkně začíná… :-(

      0 0
      • mirorek2  

        proč a čím by to udělal servisák??? máš to vydřené, bo si neměnil olej a nedodržoval servisní intervaly, cákej na to co chceš, ale vidla se maže zevnitř!

        4 0
        • theedge  

          Presne tak. Je otazka jestli ta vidle vubec mela od dob 26 nejakej servis.

          0 0
        • Milan  

          By musel měnit blbě udělaný futra každej rok aby se tohle nestalo. Mazáním to nebude.Známej problém starých vidlic od Foxe.

          1 1
          • wladeq  

            Můžeš to rozvést? Co konkrétně bylo na těch futrech špatně?

            0 0
            • carlos1  

              Je to jednoduchým ve Fox vidlí se musí měnit kluzná pouzdra, pokud to neuděláš, tak se za nějaký čas ošoupe kluzná vrstva na podkladový kov a ten začne vydírat povrch, neboť ten je měkčí, to co jde vidět na fotce je jasnou odpovědí. Starší vidle fox mají v kluzných pouzdrech drážky, aby se lépe mazali, tzn. přez ty drážky se olej dostane až na molitanové kroužky a maže je, ta drážka je přesně v tom místě, kde to není vydřené. Jezdit na tom můžeš, ale spíš bych hledal novou vidli.

              0 0
          • mirorek2  

            tak ji měl po prvním servisu reklamovat, kdyby nějaký měla…

            0 0
          • Ludweek  

            Díky za info, škoda, že jsem to nevěděl dřív… Byl bych ještě opatrnější, než jsem byl dosud. Docela mě to právě překvapilo, protože od posledního malého servisu to nájezdově není zas tak dávno, ale tenkrát asi futra nechali a ten další interval už byl moc… I jsem občas kolo před jízdou otáčel vzhůru nohama kvůli oleji a všechno možné, tzn. fakt to mrzí, no… Dneska jsem dal 30km, nějak to ještě vidlí, sezonu asi ještě odjezdím.

            Taky jsem za těch 15 let, co to kolo mám, úplně nezhubnul, tzn. dostává to všechno větší čočku, než při pořízení a samozřejmě tohle je na levé noze, kde je kotouč. Z pohledu těch sil, které na to působí, je to logické, že to jde do kopru zrovna v tomhle místě.

            0 0
        • Ludweek  

          Tak když tu zapátráš v historii fora, tak zjistíš, že vidle poškrabaná ze servisu není zas tak něco vyjímečného. Sám mě na to upozornil a není tam jaksi vidět, byl nejdřív cítit nehtem jen škrábanec. A právě proto jsem dělal tuhle fotku, abych to viděl líp a měl jasno. A ano, teď mám jasno, servis to nebyl…

          Jinak servisované to bylo už nepočítaně krát. Ta vidle dala hrubým odhadem 15k kilometrů, bez servisu by přestala vidlit tak někdy v roce 2013…

          0 0
      • goofy  

        Jak často si ji servisoval? Tohle servisák opravdu nedokáže… ;-)

        Ale 26 se na bazaru ještě objevují, tak něco kupíš a dobré…

        0 0
        • wilda81  

          Když jsem nedávno sháněl na dirta 26, tak výběr na bazaru moc velký nebyl.

          0 0
      • wilda81  

        Jakou máš hlavu na kole? V některých případech jde nalisovat externí spodní miska a pak bys mohl použít vidlice s tapered krkem.

        0 0
        • Ludweek  

          Už v roce 2019 jsem přemýšlel o koupi nového, váhal jsem, tehdy jsem to měl poslat do světa no… Pak přišla kolo bublina s Covidem, ta teď zase těžce opadá a zase asi půjde vyjednávat o cenách hodně dolů, takže přemýšlím, že bych to prodal a právě si nejsem jistý, jestli vůbec nějakou vidli na to kupovat a raději to neprodat s přiznanou vadou. Docela mě to rozladilo, protože servis teď stál zhruba tolik, kolik bych si představoval prodejní cenu toho kola…

          Jinak hlavové složení myslím Cane Creek, ale už si to moc nepamatuji. Ale kdybych měl teď kupovat něco, čím to nahradím, tak možná tak třeba i jetého Epicona.

          Já už do budoucna chci kolo s 34–35 vnitřníma nohama minimálně, aby tam bylo víc materiálu a vůbec, celé aby to bylo tužší a tak.

          0 0
          • Azmir  

            To si dal za servis 15k nebo co? U tak starého kola bych max vyměnil občas lanky, bowdeny, seřídil a i kdybych to měl nechat dělat v servisu, do pětikila není co řešit(+ případný materiál řetěz/kazeta)

            1 0
            • Ludweek  

              Velký servis vidlice a tlumiče, ložiska zadní stavby, vlastně všechno, co se v zadní stavbě nějak hýbe, nový řetěz, nové pláště na obě kola, lanka, bovdeny, seřízení, centrování…

              Kdyby ten servisák aspoň zavolal, že je problém s vidlicí, tak místo velkého servisu se mohla koupit nová, resp. doplatit něco. On to místo toho všechno povyměňoval, i když je ta vidlice mrtvá. Resp včera jsem na tom jel, nějak to ještě pruží, ale není to zkrátka už tak hladký chod, jako dřív… Zatím z toho naštěstí neteče olej, nebo něco takového.

              0 0
              • milan.v  

                Trošinku jsi mu posloužil jako kavka, tak proč tě trochu neoškubat…

                0 0
                • Ludweek  

                  jj, taky jsem si říkal, že je to kapánek moc… Navíc co je vtipné, tak v 10k městě, kde působí, tak další servisy jsou 100m od něj jedním i druhým směrem, čili lokální konkurence nemalá a příště si je budu obcházet a jednat… Slepá důvěra se nevyplácí, kdybych měl servis já a byl si vědom konkurence, asi bych se choval jinak…

                  0 0
                  • MatS  

                    Kdyz si daval kolo do servisu, tak jsi dostal papir, kde byl odhad ceny. V pripade, ze v prubehu opravy se zjisti, ze to z nejakeho duvodu bude drazsi min o 1000kc, maji povinnost ti to nejdriv dat vedet a mit tvuj souhlas.

                    Takze bud si vedel predem kolik to bude stat a je to tudiz tvuj problem, nebo servis tu cenu bud predem nerekl, nebo ji zasadne prekrocil a pak nemas povinnost to platit a je to problem servisu.

                    Samozrejme zpetne je to jiz pase.

                    0 0
                    • Ludweek  

                      Tak to jsem nic takového opravdu nedostal…

                      0 0
                      • mirorek2  

                        tak jestli ti nezavolal že vidla je po smrti a udělal na ní servis za trojku, tak je to debil

                        0 0
                        • theedge  

                          Hele hodnotit tady co si ti 2 mezi sebou domluvili nema cenu. Tech vlaken kdy se tu nekdo za kazdou cenu pokousel ze servisaka delat ****** a pak se ukazalo ze to bylo trosku jinak je sposta …

                          0 0
                          • Ludweek  

                            Myslím, že to bylo asi následovně, dal jsem kolo na velký servis, že to bude stát pár k jsem počítal. Nejspíš objednal nové sady těsnění atp., a že je vidle v háji, to zjistil, až když to kuchnul. Co pak s tím materiálem, který objednal pro mě a těžko by ho udal jinde? Tak to prostě vyměnil i tak… Přičemž cena toho servisu mohla být tak 40–50% ceny nějaké nové vidle, asi bych hledal nějakého Epicona/Epixona, něco takového…

                            0 0
              • mirorek2  

                vyměnit servis!

                0 0
    • mirorek2  

      .

      0 0
    • GluckCZ  

      Ahoj, včera se mi stala nešťastná náhoda kdy mi kolo sjelo na betonový plot a trosku se mi odrela vidlice. Nejsem odborník ale myslím si, ze poškození není velké ale pokud jo mate zkušenosti s touto sadou? Popřípadě nějaký servis který by to dělal blízko Prahy? Dekuji

      https://r2-bike.com/…-transparent

      0 0
      • MlokCZ  

        Sada funguje. Když se to dobře udělá to sadou, tak i větší poškození po opravě nebylo vůbec poznat, že tam nějaké poškození původně bylo.

        Někde k tomu byla dobrá videa jak opravovat. Smirek používám co nejméně, ten zbytečně pošozuje i blízké okolí. Více používám něco velmi ostrého rovného (něco jsem na to speciálně pořídil, byly to nějaké náhradní břity do něčeho, extra ostré a přitom dost dlouhé rovné) s čím lze dobře odstranit vše co přesahuje (břit přiložíš ve správném směru, aby držel přesně rovinu).

        0 0
    • Breakpain  

      Citis to, kdyz pres to prejedes nehtem, ma to ostre hrany? Pokud ne, pravdepodobne je to OK.

      Pokud jo, pod vodou osmirkovat jemnym smirkem, at tam nejsou ostre hrany – nicilo by to gufero a tahalo olej.

      0 0
      • GluckCZ  

        Ostré hrany jsem zahladit jak píšeš smirkem ale je tam malá prohlubeň (milimetrových)

        0 0
        • Breakpain  

          Mamzelka / partnerka – nedela si gelove nehty? Jde to tim krasne zaplacnout a vybrousit ;)

          Uvidis, sleduj to, treba to vubec nic delst nebude. Potulanou vidli mam taky a neresil jsem to nikdy, pac olej to netaha a je to jen vizual ;)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.