Dobrý den, uvažuju o upgradu MTB 29" z 3×9 na 1×11 (Deore M5100, 11–51 a převodník 34Z) Dá se z fotek původního kola poznat, jestli mě čeká i výměna náboje zadního kola, případně středového složení? Děkuji.
Dobrý den, uvažuju o upgradu MTB 29" z 3×9 na 1×11 (Deore M5100, 11–51 a převodník 34Z) Dá se z fotek původního kola poznat, jestli mě čeká i výměna náboje zadního kola, případně středového složení? Děkuji.
Náboj může zůstat, kliky včetně středu ano
Myslis, ze na ty kliky by neslo dat NW prevodnik, ze to nebude mit stejnou roztec (104 tusim)?
Teoreticky ano na prostřední pozici, otázka je řetězová linka ale za cenu bazarový ho převodníku klidně klasický ho na zkoušku úplně vpohode, když to bude Gut koupíš rovnou nějaký NW
na trojpilu na prostredni pozici byva retezova linka dobra.
byva ale vis jak… :)
Dá se z fotek původního kola poznat, jestli mě čeká i výměna náboje zadního kola, případně středového složení?… …ne , nedá
Stavíte barák od střechy. To kolo by potřebovalo určitě lepší věci jinde než ve výměně 1×11.
Proc by nedalo?
Nemůžu si pomoc ale stav středu a náboje z té fotky fakt poznat není.....
Neřeší stav, ale kompatibilitu.
Naboj muze zustat. Prevodnik musis dat novy, kliky teoreticky muzou zustat (pokud maji spravnou roztec der a vyjde retezova linka). Jen dotaz – proc 1×11 a ne 1×12?
Pro posouzení smyslu upgradu to chce fotky a složení celého kola, ale takhle z těch dvou náhledů to vypadá na šunku, do které nemá cenu investovat mimo rámec běžné údržby.
Líbí se mi tvá bezbřehá upřímnost :)
Nesouhlas. To kolo nevypada zas tak prehnane spatne a prechod na 1×12 muze byt docela levny (s vyuzitim bazaru ci aliexpresu).
Tady bych začal asi vidlicí a kotoučema, ale když chceš jít s dobou tak 1 něco prostě potřebuješ jinak je to jako kdybys nežil.Upgrade na 1× jde bez výměny náboje pujde, ale střed a kliky to chce nový, řetězová linka může dělat trochu bordel, ale dá se to nak doladit.Jamou má tohle kolo velikost kol ??
Pardon za překlepy píšu z telefonu což mě neomlouvá ..
Dík za dosavadní reakce. Kolo Specialized, vidlice bude pružinová, brzdy Tektro. Bylo mi nabídnuto za 8K a projel jsem se na něm asi 5 km. Přijde mi, že je to poctivě udělané kolo, jelo se na něm dobře, brzdy OK, vidlice nejspíš bude později taky kandidát na výměnu. Technický stav dobrý, dovnitř samozřejmě nevidím.
Tak proto o kole uvažuju jako o vhodném kandidátovi na upgrade, ale zatím zkušenost nemám a nedokážu odhadnout náklady.
A na 1×11 jezdím a naprosto vyhovuje, rozsah 11–51 je dostatečný.Nevadí mi, že budu mít o kolečko míň :)
Pár fotek ještě mám.
Tak si naklikej do košíku přehazovačku, řadicí dvojpáčku, kazetu, řetěz a NW převodník se správnou roztečí šroubů a budeš znát náklady hned.
Kolo vypadá zachovale, já myslím, že upgrade na 1×11 je správná věc. Jestli máš sedlo nastaveno na tvojí výšku tak bych dal ještě kratší představec a obrátil ho do negativu. Připadá mi na tebe dost dlouhý.
Vypadá to na hezky zachovalý bazar co někdo měl na jízdu jen okolo chalupy.
Rozhodně bych se u 8let starého kola, který stálo nové míň než 13–15 tisíc, se vykašlal na nějakých 1×11. A třeba bych koupit 180mm kotouč a patřičnou redukci . Podle připečeného zadního kotouče na tom jezdil někdo kdo neumí požívat přední brzdu. Při delších turistických výletech s dětskou sedačkou , brašnami atd… to totiž nemusí většího chlapa ubrzdit a zbytečně se to upeče.
Stejně vidlice je v to továrním základu do cca 70–80kg a nebude to tak ani komfortní, ani to tý vidli tak nesvědčí.
Co by mělo také dost vliv jsou pneumatiky těžké s drátovou patkou a divno vzorkem bych třeba vyměnil ranějaké rychlé v kevlaru a klidně semislick aby to lépe jelo.
řazení je co se týká ceny a vlivu na jízdní vlastnosti asi tak to poslední. Vás by nejvíc mělo zajímat to co sníží celkovou hmotnost a ideálně valivý odpor\setrvačnost
Jako ze Fast Trak je divnovzorek? Me naopak na turisticke jezdeni prijde ok, vali hezky a v lehkem terenu nezklame. Samo je otazka jake je tam provedeni plaste, pokud drat tak by zmenou odlehcil, ale kvuli vzorku bych nemenil.
Jestli tohle kolo bufe mít 14 nebo 13kg je skoro jedno, težké tam jsou všechny komponenty, hmotnost nemá příliš cenu řešit nebo by musel vyměnit vše.
Fast Trak je velmi rychlý vzorek, v lepší verzi je to hodně rychlý plášť.
Jo pláště jsou supr upgrade, sníží rotační hmotnost a kolo je hnedka živější.
Přesně tohle kolo jsem měl taky, takže zaprvé mě chytla nostalgie a zadruhé čumím, že vypadá jako nové. Já na něj tehdy koupil vzduchovou vidlici a to byl parádní upgrade.