Posunování pláště po ráfku

18 nepřečtených
  • lutte1

    Ahoj.

    Potýkám se s nepříjemným problémem.Obvzláště teď v zimě mám problémy s posunem pláště a tími duše v ráfku.To má za následek vytržení ventilku duše.Problém mám na obou kolech.Minule k tomu stačilo agresivní zabrždění před stromem z vyšší rychlosti.Už mě ta spotřeba duší nebaví,jsou pak na vyhození,jiný defekt sem letos neměl.Vždy vylomený ventilek.

    Pláště vozím Schwalbe Big Betty SS 2.4 (kevlarová patka)

    Ráfky DT Swiss EX500

    Páska Kore 20mm

    Tlak v létě více,v zimě méně.Proto se mi to stává teď častěji.

    Duše Continental 2.25–2.5 nějaký lehčí.

    Laborovat s tlakem nehodlám,foukám podle povrchu,někdy více někdy méně.Rada foukat víc mi nepomůže.:)

    Ráfky nevyměním dokud je někde nerozstřelím.

    Pláště měnit taky nechci,maximálně mi na moje XC/Enduro/FR vyhovují.Až je sjedu chci je koupit zas.

    U duší jsem ochoten uvažovat o změně,ale myslím si že to nikčemu nepomůže.

    Řekl bych že by mohly pomoci lépe držící pásky do ráfků.Jaké?

    Co mě ještě napadlo tak drážky v ráfku zdrsnit šmirglem.

    Děkuji za rady.

    Anketa: Řešení problému je:

    0 0
    • vertak  

      co tam dát rubena kit

      0 0
      • lutte1  

        Předělat na No Tubes?

        0 0
        • vertak  

          jo jo a pláš¡ať se posouvá jak chce

          http://www.kupkolo.cz/…it_5896.html

          0 0
          • lutte1  

            Né že by mě to nenapadlo.Ale nechtěl jsem se připravit o možnost měnit pláště podle nálady.Navíc když na defekty netrpím,řekl bych že jezdím hodně čistě.A na trny nemám smůlu.Další mínus je že nemám dílenskou pumpu ani kompresor.

            Taky je trochu otazníkem jak to bude kompatibilní s mými plášti.

            Ale uznávám že tohle by vyřešilo problém dokonale.Pokud by to nepřineslo jiné problémy.:) Třeba ucházení vzduchu nebo svlékání pláště. :)

            0 0
            • pelhrimov  

              Já to použil na V-čkový ráfky, DT 4.1, protože jsem tam nechal i původní pásku, tak tam šla Rubena nasadit velmi těžko a zkušebně jsem okamžitě nafoukal i bez tmelu pumpičkou z auta. Možnost pohodlné výměny plášťů ovšem ztratíš a toho tmelu je v tom kitu málo. Já si na tom ověřil, že systémy typu NoTubes fungují a na nová kola už použiji všude originál NoTubes v litrovým balení. Měl jsem problém s ucházením kolem ventilku, moc jsem ho utáhnul, co chce vycitovat, teď kolo drží od října, ale už je dost měkké.

              0 0
            • vertak  

              psal jsi že jiné pláště nechceš :-),kámoš to měl na NN 2.4 a v pohodě neviděl bych v tom problém,maximálně ti to nahodí někde v servise ;-)

              0 0
              • lutte1  

                No na Endurko,Freeride jiný nechci.Ale pokud budu jezdit zase do rachoty v létě,tak tam prdnu aspoň dozadu něco jezdivějšího.

                0 0
            • pelhrimov  

              To svlékání mne také děsí, na DT 4.1 je to asi vyloučené, ale na super lehkých ZTR s nizoučkým bokem ráfku se toho bojím.

              0 0
      • pelhrimov  

        Jo, přidej gumovou pásku z Rubena kitu a zaručeně se Ti plášť posouvat nebude, hodně se tím totiž zvětší vnitřní průměr ráfku a plášť bude na fest. Bonusem je, že nebudeš potřebovat duši.

        0 0
    • baboon  

      Mám naprosto ten samý problém a to s pláštěm Conti MK 2,4 v kevlaru. Už od začátku se mi tenhle plášť moc nezamlouvá, neboť jakoby na ráfku hrozně plandá. Takže když ho sundám a nandám, tak ne vždy (skoro nikdy) nezaskočí do patek správně a musím ho dorovnávat při nízkém tlaku rukou a tak..Nicméně zpět k problému: Posouvá se jako čert..Sice jsem ventilek zatím nevytrhnul, ale po vyjíždce je to posun třeba o 5mm. Zkoušel jsem všelicos, vyčistit ho pořádně mýdlovou vodou, zkoušel jsem i různé ráfky (i šířky), duše (vozím teď rubeny které jsou pro 2,4 pláště) a pořád nic. Srovnám-li to s kendou nevegal taky v kevlaru, tak na těch samých ráfcích naprosto bez problému. I při nasazování je znát, že je ten plášť prostě těsnější. Nicméně ijednu trošku drastičtější metodu jsem vyzkoušel také – zdrsnit hranky ráfků smirklem. Docela to pomohlo, avšak ne úplně..:( Možná kdybych si s tím víc pohrál..

      Takže jediná rada – zkusit zdrsnit ráfky, nebo pláště zahodit a nebo prodat či vyměnit.

      0 0
      • lutte1  

        Ty schwalbe nejsou nějaký přehnaně volný a do patek mi zaskočí dobře.To zdrsnění asi zkusím,tim nic nezkázim.

        0 0
      • Ondracici  

        vidim to stejně. Tenhle problém sem řešil s Conti RK. Po všemožnym odmašťování a jinym laborování jsem došel k funkční kombinaci zdrsnit pilníkem/smirkem boky ráfku a na patku pláště namazat trochu lezeckýho magnézia(křídy). Tahle kombinace zatim zdá se drží a pevně doufam že bude i dál, už to stálo dost duší i nervů kdy to povolí ve sjezdu.

        0 0
        • lutte1  

          Díky za radu.Zkusím jiný pásky do ráfku plus zdrsnit a použít křídu. :)

          0 0
      • mr.antik  

        S MK 2.4 (made in Germany) jsem na EX500 žádný podobný problémy neměl.

        Ale Continental Vertical se protáčel – vyřešeno vyhozením

        0 0
    • mxv  

      taky sem mival problem, kdyz sem mel plastove pasky Michelin. Pomohla mi vymena pasky za pogumovanou maxxis, co davali k dusim flyweight.

      0 0
    • Balvan  

      delalo mi to taky, namazal jsem vnitrni boky rafku chemoprenem a nechal poradne uschnout(24h).Od ty doby mam pokoj.

      0 0
      • Flegmatik  

        když jsem měl stejné problémy, tak jsem zkoušel leccos, ale ten Chemoprén byl nakonec nejspolehlivější. Ani jsem to pak nenechával uschnout a napral to na patky přímo, hned nafoukl a drželo to dobře spousty měsíců (resp. do prvního defektu).

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.