Zdravím,
súrne potrebujem pomoc.
kúpil som si brzdy Shimano Sora a keď som ich namontoval na bike, tak mi brzdy nesedia na ráfku ale na pneu, existuje nejaky adapter ?? alebo nieco, ako by som to vedel opravit ?
Velmi pekne ďakujem za pomoc !
Zdravím,
súrne potrebujem pomoc.
kúpil som si brzdy Shimano Sora a keď som ich namontoval na bike, tak mi brzdy nesedia na ráfku ale na pneu, existuje nejaky adapter ?? alebo nieco, ako by som to vedel opravit ?
Velmi pekne ďakujem za pomoc !
Resenim jsou brzdy te spravne vysky.
Adapter snad ani neexistuje. Potřebuješ brzdy s delšími ramínky. Délku ramínka najdeš ve specifikaci. Shimano takové brzdy nemá, pokud vím.
Delaji se brzdy s ruznou delkou – 39–91mm viz http://www.sport-kola.cz/…-brzdy-1.htm
O adapteru nevim a i kdyby, tak bych ho urcite neriskoval.
No to mas asi nejaky stary cestak. Doporucil bych brzdy Force z kupkola, je to tak odpovidajici te Sore a brzdi slusne, vcetne vymennych patek, stoji kolem 650.
Pokud ti chybí jenom několik milimetrů, můžeš propilovat očka u brzd, aby špalky dosáhly až na ráfek.
// brzdy nesedi na rafku ale na plasti// takze tam bude asi vic nez par mm
Nemas tam nahodou dobastlene 650B nebo 650C rafky z jineho kola? Favorit neco takoveho taky delal. Ze by treba stalo za to prehodit na kola s klasickym rozmerem. Jestli nemas obute plaste, tak bych si zmeril rafky, pripadne pohledal oznaceni, abys nebyl pri nasazovani plastu prekvapeny.
Má spíš opačnej problém. Favorit dělal kola s ráfkama 630mm. Když se pak do rámu na 630 ráfky daly 622 ráfky, tak byly krátký čelisti…
Ked som renovoval stareho favorita tak som pouzil Force brzdy s vetsim rozsahom a vzadu na 622 rafku stale este kusok chybal, len uz nebolo kam pilovat. Na 630 by to zrejme vyslo, ale toho rozmeru som sa radsej zbavil.
Tak som bol nuteny vyrobit adapter. Tiez som tomu moc nedoveroval ale nakoniec sa ukazal ako prekvapivo pevny.
Zvonku je to len nejaky plech a zospodu je duralove Lko.
Tak na toto bych asi odvahu nemel. Vzadu jeste snad, tak se to prinejhorsim opre o zasdni stavbu, ale v predu bych si to nelaznul.
Radsi koupit brzdy patricne vysky.
Teraz som si spomenul ze za mladi som zdedil jedneho favorita po autonehode a musel som vymenit vidlu, Nova chromovana z obchodu za 400Sk, krasny kus ale origo central brzda nedociahla na rafik. Mal som tam nejake nastavce ktore tu brzdu spustili nizsie pod vidlu, s distancnym stlpikom a aj to prezilo mrtemrte km. zakladom je spravit to pevne.
Otazka je na aky ucel sa to pouzije, ja som turista, nie zavodnik.
Tohle je teda hodně vágní konstrukce. Řešil jsem to podobně, ale já tam mám 5mm AL plech prošroubovaný to těch 3 děr, co jsou na plechu a do toho plechu pak mám dole našroubovanou brzdu.
Ty si dobra vagna konstrukcia.
Kazdopadne mam na tom odjazdenych 250km a zadna brzda sa ani nepohne, ziadne kmitanie ako u povodnych „central“ brzd sa nedeje.
Clovece rozhodujici jsou krizove momenty, kdy musis vzit celou silou za paku, co by to pak asi udelalo? V tu chvili na brzdach zavisi tvuj zivot a sila na uchyt je klidne o rad vyssi. V takovem momente dostanou dobrou cocku i ocelove cepy Vcek, o tom uhelniku si nedelam iluze.
Clovece je to oskusane niekolkymi krizovymi situaciami. Niekolkokrat som brzdil naplno, aj ocami, az tak ze zadne kolo prechadzalo do smyku. Ustal som to aj ja aj uholnik aj brzda. Az sa na tom zabijem tak sa vsetkym odbornikom tu verejne ospravedlnim.
Kazdopadne chapem preco nikto takyto adapter nepredava – proste si to nikto nevezme na triko. Takze bud vymenit brzdy alebo ram.
Udělej to jak píše alinceb. Celej kus plechu, kterej chytneš za ty dvě horní díry a jednu spodní původního „můstku“. Bude se to o šavle opírat daleko větší plochou a spíš to vydrží než tenhle úhelníček.