Pozice kotouče a kazety na nábě

31 nepřečtených
  • Lada,s

    Zdravím, mám teoretický dotaz – jak moc se liší/neliší pozice kotouče a kazety u různých zapletených kol resp. nábojů?

    Jde mě o to že mám kola RM5 a chci koupit ještě jedny kola (konkretně Crossride) které budu mít čistě na silnici. Kola budu podle potřeby přehazovat.

    No a zajima mě jestli bude všechno přesně sedět nebo budu muset pokaždé nějak štelovat třmen popřípadě šaltr (což bych nerad).

    Asi nejlepší by bylo mít dvoje stejné záplety, ale žádné levné RM5 nemůžu sehnat (do 2 tis kč). Crossride jo.

    0 0
    • Ruprt2  

      s kazetou problém není s kotoučem je a bohužel je s ním problém i na stejných nábách.

      Ale třeba budeš mít štěstí.

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Komponenty)
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MlokCZ  

        Přesně tak, většinou si to přesně stejně nesedne ani pro stejná kola.

        Ono si to ne tak ojediněle nesedne stejně ani když se jen kola vyndají a vrátí zpět (proto se používají ty značky pro vrácení ve stejné poloze).

        0 0
        • Lada,s  

          Hmm takže je asi vezmu a budu doufat, že to sedne :-)

          0 0
        • tomoun  

          KDE JE TA TEORIE ZNAČEK,NEMUŽU TO VLÁKNO NAJÍT DIK

          0 0
          • MlokCZ  

            Prostě uděláš značku na nějaké části náboje, která se neotáčí a tu pak dáváš vždy vůči třeba rámu/vidlici stejně. Dle náboje to může být nejsnažší na jiném místě.

            0 0
        • blisterexist  

          myslím že značky sou uplně nanic, já vždy kolo dobře usadím, lehce zatlačím zvrchu na řídítka/sedlo a dotáhnu

          a světe div se, vždy je to stejně:-D

          0 0
          • MlokCZ  

            To, že tobě to funguje bez značek vůbec neznamená, že to tak funguje vždy.

            0 0
            • blisterexist  

              no nějak mi neleze do hlavy aby tam ten rozdíl byl takový, aby třeba škrtal kotouč

              0 0
              • MlokCZ  

                Když jsou brzdy s malou mezerou mezi deskami a kotoučem, tak není mezera ani třeba celý 1mm.

                A pak stačí aby se cokoliv kamkoliv hnulo na ose i jen o nějakou setinku milimetru (to je hned) a u desek se to projeví několikanásob­ně více.

                A máme doma samá kola s brzdami s malou mezerou, kromě jedněch starších J7.

                0 0
                • blisterexist  

                  já mám XT, a když jsou tam celkem nové desky, tak je tam mezera jen několik desetin, možná to může být třeba nesouossýma dosedacíma plochama

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to je jasné, že někde něco není zcela souosé nebo rovnoběžné jak by mělo být.

                    To snad bylo jasné od začátku, že o tom to celé je.

                    A taky je to o tom, jak kdo moc zaregistruje, že nemá brzdu zcela správně a jak moc mu to je jedno.

                    0 0
              • xshreck  

                kdyz mas mekkou osu tak to dela hodne :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  To určitě. Ono ale hlavně těch důvodů může být mnoho a aby bylo vše naprosto přesné a tuhé, to se nestává téměř nikdy.

                  0 0
                • blisterexist  

                  nojo, nesmíš mít jakési remerxy:-D

                  0 0
              • Vilém  

                Ale muze. Je tam vic cinitelu, jednak hloubka radlovani na kontramatce, nebo vymezovacich rozperkach naby, jednak to, zda na ose zavit, nebo je osa hladka. Pokud si pri opetovnem nasazeni nesedne radlovani do stejneho mista, ktere je vymackane na vidlici, pripadne zavit na ose sedne jinak, nez je vytlacen v patkach vidlice, tak to proste muze skrtat.

                0 0
          • tomoun  

            Tohle aplikuju taky, ale možná ještě jedno kritérium zpřesnění by se hodilo.

            0 0
          • DaSnail  

            s pevnými osami už značky nemám, ale keď som mal 5mmRU tak som mal aji značky. a ne nanic.

            0 0
            • MlokCZ  

              Na kole co mám 15mm přední a 12mm X-12 zadní osu je to o hodně lepší a značky tam taky nemám. Ale ani tak na The One se supermalou mezerou nemohu říct, že úplně vždy si to sedne úplně přesně stejně.

              A že na zadní poznám i naprosto minimální pohnutí, protože zadní mám seřízené přesně na žádnou mezeru mezi vnější deskou a kotoučem na nezatíženém kole.

              Takže jakmile se to sebeméně hne, tak je to poznat, protože to v tu chvíli buď o tu desku na nezatížené kole začne škrtat nebo se tam objeví mezerka.

              0 0
    • Vilém  

      Jaky mas kotouce? 6der nebo centrlock? S 6ti derama se to da resit, s centrlockem tez­ko.

      0 0
      • Lada,s  

        na RM5 mám 6-děr, na Crossridech chci také

        0 0
        • Vilém  

          Pak je to resitelne podlozkama pod kotouc. Bud neco takoveho jako Syntace, nebo desitinovejma podlozkama pod kazdy sroub.

          0 0
          • Lada,s  

            Tak druhý set kol už dorazil (Noxon) a všechno pasuje bez škrtání, hurá :-)

            0 0
          • Blunderbuss  

            Vytáhnu tohle vlákno z historie. Mám druhé záplety a potřebuji trochu doladit pozici kotouče na náboji pomocí distančních podložek jako jsou tyto http://www.syntace.de/index.cfm?… . Asi jsem levej, ale nějak se mi je nedaří najít na nějakém českém shopu. Nevíte někdo, kde by se u nás daly sehnat?

            0 0
    • xshreck  

      Mám náby novatec 712 a potom nějaké syncross, jedny 26" a druhé na 28" kolech. Pokud je velká mezera, jde to vyštelovat (včera jsem to dělal). Musel jsem trošku ohýbat zpátky i kotouče aby to moc neškrtalo (jen zvukový problém).

      Jinak se to dá řešit i malýma podložkama. Nevidím v tom problém, ale musí to být na 6 děr … s CL nemám žádnou zkušenost. Tam to asik nepude.

      A ještě – kup si i dva řetězy, na každé kolo jeden … jinak s kazetou není problém. Jen s řetězem by mohl být kvůli sjíždění

      0 0
    • HKou  

      Střídám CrossRide a záplety na 240s, obojí centerlock. Polohy kotouče se liší asi o 2 desetiny, což její potřeba řešit (podle oka je v obou případech kotouč přibližně uprostřed třmene). Pokud by nebyl, je potřeba podložit koutouč (centerlock jde podložit stejně jako 6 děr), pouze je třeba při výměně kol roztáhnout úplně desky, vystředí se samy.

      Poloha kazety se lišila asi o .5 mm, jednu z nich mám podloženou.

      0 0
    • McBlacky  

      ani ty podložky to nespasí. Nejlepší je najít si brzdy s větší vzdálenosti desek od kotouče, nebo ideálně se seřizovatelnou.

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně, při malé vzdálenosti je tu vždy mnohem větší problém.

        Nejlepší ale je místo prohazování páru kol, tak prohazovat celé biky :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.