Můžete mi dopoporučit kvalitní pračku na řetězy do 600 kč a abych nemusel sundávat řetěz má 5 litrový cyklostar to bych použil jako čistič
Můžete mi dopoporučit kvalitní pračku na řetězy do 600 kč a abych nemusel sundávat řetěz má 5 litrový cyklostar to bych použil jako čistič
Pračku nebrat.
Klidně barbieri z Lidlu http://www.zbozi.cz/…
Dej si tam spojku na řetěz a nebuď línej, nataháš si ty srajdy do ořechu a náboje, pak zas bude téma, skřípě mě ořech a pod.
ja mam tu finishline a je vyborna, http://www.kupkolo.cz/…eaner_z4539/?…
slouzi uz nekolik let.
Ale podle me by uplne stacila i levna
http://www.kupkolo.cz/…rbieri_z926/?…
Urcite je to uzitecna vec, casto staci vymyt retez od blata i cistou vodou, chodi potom pocitove o neco lip. Pouzivam ho hlavne po jizde v blate.
tak ta finish line mi teda prasklo uložení pojištovacího drátu po druhým použití :/ když se na to podíváš je to podimenzované :( já bych ji nedoporučil.
ted taky sháním nějakou a asi půjdu do modelu co umí dobře i boky. Author má jednu co vypadá fakt dobře. měl jsem i BBB a nic extra. Ta barbieri vypadá k hovnu.
Rychlospojka a PETflaška s naftou.
Co potom děláš s tou naftou?
Nechám usadit, přeleju do druhý, kal ode dna vyleju do kanystru s vyjetým olejem z auta, do toho případně brzdovku a další ropné zbytky a celý koktejl začátkem topný sezony odnesu ekologicky zlikvidovat kamarádovi automechanikovi do kamen na mazut.
vyleje do hajzla ne?
Momentálně jsem maximálně spokojen s tímhle http://www.kupkolo.cz/…orce_z90379/
nevim, ja osobne mam rychlospojku a pokud se mi zda retez hodne zasrany(blaticko, pisecek apod), sundam, vemu PETku z cyklostarem nebo naftou, vysejkruju,necham pres noc, oplachnu,maznu a jedu.
Pokud neni retez az tak moc zasrany, prostrikam cyklostarem, vytru a namazu.
Takze za me pracku nebrat, vzit rychlospojku ;)Retez ale jak uz tu zaznelo nemazat nejak hodne – namazat nechat pusobit, otrit do sucha.
+1 taky tak
Akorát, že když máš 10s tak je rychlospojka jednorázovka. To se to mytí řetězu trošku prodraží :-) Za mě, teda není nic rychlejšího než pračka, do ní trocha cyklostaru. Meju to venku u pumpy, pak to všechno spláchnu vodou a je to čisto. Při představě čistění naftou … co s tím pak. Nehledě na to, že po naftě zůstane řetěz mastnej a nové kvalitní mazivo pak neplní 100% svoji funkci. Po cyklostáru je řetěz víceméně odmaštěn a nové mazivo lépe přilne.
na kole mam 9s SRAM, takze tam je to v pohode…horsi jak ty pises z 10s ;)
Mám 9sp rychlospojku na 10sp řetězu a nepozoruju že by to něčemu zásadně vadilo. Pravda, desetikolečko mám teprvá pár měsíců, blížím se k první tisícovce.
mam doma rychlospojky od 9speed po 11speed, 10 a 11 rukou nejdou rozdelat, poridil jsem na ne kleste (kupkolo za par korun) a i 10 a 11rychlostni rychlospojky jdou pouzit vicekrat…
Pračku nekupuj, je k ničemu. Tak jak tady píší přede mnou. Taky mám rychlospojku a když chci řetěz umýt, tak nic nefunguje lépe než vymáchat sundaný řetěz v naftě či benzinu.
mám najeto tento rok 1000 km a řetěz mažu asi po 200 km a myl jsem ho tento rok 3krát a nemám rychlospojku na řetězu mám tam nýtky ale nevadí příští rok ho budu měnit za shimano teď mám KMC X10
ten mi vydržel 2500 km, ten si budu kupovat
Nenech se odradit. Nejlepší je oboje a ty dvě stovky zase nejsou taková investice.
S pračkou je čištění řetězu neodiskutovatelně rychlejší. Když přijedu zasranej bahnem, nebo po dešti, volím pračku a mám za pět minut kolo nachystané na další vyjížďku.
Když dělám „technickou“ a čistím i převody, volím spojku.
správně je #Volím_Spojku :)
Na rychloodbahnění pokud možno ještě mokrýho bahna používám wapku pro chudé, pak nechat oschnout z nejhoršího, setřít hadrem a pak máznout zeleným Finish Line. Řetěz dávám do PETky tak jednou za měsíc dva, když už toho je víc na údržbu.
ja teda neviem co mate vsetci s tou prackou ale moja skusenost je nasledovna
to je jak keby to spadlo naolejovane do piesku zo vsetkymi efektami na naslednu jazdu.
zaver – nepouzitelna kravina, ak uz z nejkaych dovodov nemozes na dvore bike umyt tak je lepsie po zaschnuti to odrbat hajzlovou kefou (neodrbes si s nou vdaka dlhsej rucke prsty).
Tečka, víc netřeba řešit.
Áno, pračka je v bytě nepoužitelná, to souhlasím. Ale zeptám se tě, když přijedeš a kolo máš zastarný od bláta, taky ho meješ v bytě ??? Asi né, co? Umeješ ho vodou a možná nějakým saponátem venku a pak opláchneš vodou. Podle mě je nejjednoduší při týhle očistě tam nasadit pračku do ní trochu saponátu párkrát protočit řetěz a je hotovo, zabere to max tak 2 minuty času navíc.
Áno, pračka je v bytě nepoužitelná, to souhlasím. Ale zeptám se tě, když přijedeš a kolo máš zastarný od bláta, taky ho meješ v bytě ??? – ked som bol maly ale mama ma vzdy zrubala.
Umeješ ho vodou a možná nějakým saponátem venku a pak opláchneš vodou. – presne tak, ci uz wapkou po ceste alebo malou co ma v pivnici umyvat nasledne este specialne retaz jaksi neni treba.
Taky pracku obcas pouzivam v byte, a neni s tim problem. Ale jen s cistou vodou a opatrne. Par kapek vody na podlaze neni problem.
Pod kolo rozložit noviny nebo letáky z obchodů a není problém ani pár kapek nafty.
Kola mám ve samostatné místnosti, často z nich a z treter je na chodbě bordel, to se zamete, ale chemický smrad z nafty a podobných sajrajtů nesnesu. S tím jedině někde venku.
já si po každé tak třetí jízdě dole ve vchodu do baráku postříkám řetěz rozprašovačem s cyclostarem, projedu to pračkou, otřu hadrem, nakapu mazadlo, otřu a je hotovo
práce na 3–4 minuty, rád ten řetěz mám na pohled spíše čistší než do černa
při mé šikovnosti ten řetěz rozdělávat a máchat v naftě a podobně, no to bych asi vyhořel nebo spíše kupoval spojky a dojebaný řetězy ve velkým :))))))
Stačí používat vhodné mazadlo,které to udržuje namazané, čisté a ne černé a nenamazané.
:-)
tak mi tedy poraď nějaké mazadlo, které mi udrží řetěz po 300–400 km namazaný a čistý bez bordelu, já takové zatím neznám
yarrow new lubrichain racing wax
díky za tip, nicméně i na tohle mazadlo si už pár lidí stěžovalo
Tak 300–400km ne , ale na 200km s přehledem funguje toto
návod zde byl několikrát, méně je někdy více, nakapat na rolničky řetězu, přebytek otřít.
Já to mám podobně, akorát většinou vynechávám ten cyklostar a pračku. Ty využiju jen když je kolo moc od bláta.
http://oleje-vazeliny-cistice.heureka.cz/…-ml/recenze/
toto dobře čistí řetěz ale je drahý a vystačí tak na 3 vyčištění
mám pocit, že jediné co nikdo nedoporučuje jsou všechny ty speciální oleje a mazadla určená právě pro cyklistiku…
a ty jsou tedy dobré na co? pro řetězové pily? nebo na šicí stroje, když olej na šicí stroje se doporučuje pro cyklisty? :)))
já používám maziva Finish Line (WET nebo DRY) a přijdu si podle většiny příspěvků jako hrozná ovce zblblá cyklo průmyslem :)
nicméně ať tak nebo tak, teď zvažuji že vezmu tohle na Wiggle, vyhrálo to nějakou cenu jako nejlepší mazadlo
zblbla ovce nejsi nicmenej pomer cena vykon tychto super special genial pripravkov je zufaly. bez debaty jedine prve a posledne pomazanie co stoji za rec je to originalne, vsetko ostatne je viac menej o nicom lebo sa stejne poriadne nedostane tam kde treba
ja uz som za tie roky viac menej zo srandy skusal kde co, obcas kupil obcas na nejakych pretekoch dostal ako vzorku a pod. a konkretne by som to rozdelil asi takto (aspon co si pamatam)
Extreme Liquid, Shimano PTFE Dry Lube – drahe, moc to nelepi bordel ale zivotnost je tak okolo 50km aj to len v dobrych podmienkach, inak tak po prvu kaluz. aby som pri celodennom vylete v super podmienkach podvecer uz pocuval skripanie tak to ako ne.
menej drahe ale inak plati to co pre 1.
tak na silnicku mozno
najpouzitelnejsie, vydrzi a zasranie je prijatelne.
retaz absolutnym zazrakom Innotech 105 Chain ktory cisti, maze, odhdzuje, poskytne sex zadarmo a co ja viem este co – totozne s bodom 2. akurat dvojnasobne drahe.
neviem.
ticisnasobne nizsiu cenu
nizsiu cenu
prepaleny fritovaci olej.
zaver – cimkolvek namazes alebo aj nenamazes je to jedno, v bordeli je na retazi bordel a po 1–1.5 kkm (ako kedy) ju aj tak treba vyhodit. staci mazat tak aby to neskripalo hocicim. kupa specialnych super prostriedkov su vyhodene peniaze, leda by si potreboval uzatvaratelnu krabicku s kvapkatkom na 10 dnove vylety.
jsi zkoušel dost hrůzy :)
jinak ten wet od FL je myslím celkem ok, ale třeba muck off wet je lepší.
ono hodně záleží jak je řetěz čistý před aplikací maziva, jak ho necháš působit než vyjedeš a jak ho otřeš.
Když máš čistý řetěz, namažeš akorát, necháš do rána a pak dobře setřeš tak dost maziv vydrží celkem uspokojivě a nechytá bordel.
Na druhou stranu (třeba podmínky Loudání) když mažeš totálně vyprasenej řetěz, vymytej a špinavej a hned jedeš tak to je nahovno po 20km a je jedno čím mažeš.
aktuálně tu mám tyhle dva od FL
http://www.bikeradar.com/…t-lube-42749
http://www.bikeradar.com/…t-lube-28377
a upřímně, při tom množství „lubrikantu“ co dáte na řetěz a jak často, je fakt asi jedno jestli těch 100 ml stojí stovku nebo dvě… to vás ten jeden energetický gel vyjde nááásobně více
mám oba a ten bílý mi přijde že je horší a víc špiní
Taky tak. Žádný zázrak.
A ten zelený je jen o trochu horší, jak starý známý soplovitý olej Atlantic.
Díky za rady pračku prozatím brát nebudu raději těch 600 kč vrazím do náhradního řetězu od SRAMU s rychlospojkou
nešpiní on zčerná po pár kilometrech to je napsané na láhvi mám doma dva Ceramic Wet Lube 120 ml a jedno balení vydží dva roky mažu co asi 200 km
chtěl jsi napsat, že tobě vydrží dva roky
pokud myslíš to mazivo tak jo těch 120 ml je asi na dvě sezony já najedu tak 1000 km za rok a řetěz ten taky dvě seony
takže to je nejlepší mazivo pro ty, kteří na kole ani moc nejezdí
no 1000 km je dost vím že to tady najedou za měsíc ale jezdím pouze o víkendech kdy mám čas
teraz na jesen som jak silnicku tak mtb skusil mazat tym Dr. Wack F100 po tom co mi pol roka lezal v garazi. som si vcera uvedomil je prekvapivo dobry co sa tyka vydrze aj v tychto blatovo-snehovo-dazdovych srackach. obzvlast na to ze je to sprej. navyse naozaj po zotreti zbytkov je retaz docela cista.
da sa pouzit aj na vidlu a tlmic namiesto silik. oleja. som prekvapeny, docela slusny univerzal za prijatelnu cenu a asi prvy co reklama celkom zodpoveda realite.