Ahoja. Nemáte někdo vodzkoušenou kvalitní pračku řetězu? Postupně jsem pořídil dvě viz odkazy a obě se po čase rozpadly :((((( Chtěl bych něco co mi vydrží dík všem.
Ahoja. Nemáte někdo vodzkoušenou kvalitní pračku řetězu? Postupně jsem pořídil dvě viz odkazy a obě se po čase rozpadly :((((( Chtěl bych něco co mi vydrží dík všem.
hele tu prvni mam doma je to docela dobry dokud tam lejes ten original, pak sem tam zkusil dat technickej benzin a zacli se dit divny veci… ;-), ale funguje dobre… jo ale jinak bych nekoupil ani jednu protoze je proste nejlepsi hadr, nejakej pripravek na retez a trochu casu… mozna to zni blbe ale moje mycka lezi nekde hozena ve skrini a retez myju hadrem a vypada i funguje dobře ;-)
me taky leži myčky nekde doma,mam 2 bo jednu sem vyhral. stejne to nepoužívám,strašne to vysušuje řetěz a pak to chrastí,nejlepší je fakt hadr,a neco na umyvani řetězu,a vš funguje jak má
taky nepoužítám myčku, asi i proto že sem ji nechtěl kupovat, ale jinak meju řetěz naftou nebo ředidlem C6006 .. a běhá výborně , jo a mažu WD40 , není lepší nazadlo!
jo a mažu WD40 , není lepší nazadlo!
Se pak nediv, že musíš čistit řetěz a pastorky ;-)
přesně tak..neříkám,že se někdy WD nehodí,ale na mazání řetězu?To už je lepší dát na každý spoj mikrokapku oleje a protočit,potom lehce otřít.. WD 40 jsem používal na minulém biku jako leštěnku :-))
Jojo lestenka…a nebo taky tekutej sroubovak!;-D Na zarezly srouby dobry, ale na retez? To uz radsi olej z fritaku… :-D
jezis .. to snad ne ? čím mažete vi ?
Olejem na retez od Motorexu…stoji to asi 150 flasticka a vydrzi to hoodne dlouho! Mam suchou a mokrou verzi a nejak si nestezuju…
Vsechny tyhle spreje jsou uplne na prd, vyzkousel jsem vsechno mozny od WD40, pres GT az po nejaky specialni a vubec to nemaze, navic po 30ti kilometrech tam uz nic neni, tak nakonec jsem skoncil u motorovyho oleje. Je nejlevnejsi a maze perfektne. Sice se na nej lepi prach, ale radsi to jednou tejdne vyperu a namazu nez kazdy den strikat predrazenou smesi alkoholu a oleje na sici stroje
co bylo fajn,tak mazadlo s teflonem…nelepil se na to prach,všechno zůstávalo víceméně čisté…ale ta výdrž stála za prd…30 km a dost,bylo to suché
To jsem taky mel a bylo to presne na tech 30km, jenze to moc nestaci… Proste ten motorovej olej nakonec vychazi nejlip.
Stále používám GT85ku a určitě u ní zůstanu. Jednu celodenní vyjížďku akorát vydrží (maximálně na konci když je vedro a hodně prachu řetěz lehce šustí). Ale za to nemusím nic prát, bordel se na to žádný nechytá a mazání i přes to, že je třeba před každou vyjížďkou je extra rychlé (5s utření řetězu hadrem a 5s nastříkání).
Výdrž řetězů nejlepší, co jsem s kterým mazivem měl + nejméně práce. Prostě podle hesla, čím míň namazaný, tím déle vydrží.
Výdrže řetězů mi tu dokonce ani spousta lidí nevěří (HG73, HG93, oba 3–3,5tis. km a kazeta po výměně ok).
V čem tedy vychází ten motorový olej nejlépe?
bordel se na to žádný nechytá tak tomu nevěřím mě špinil pastorky. Nejesme leštič, ale pastorky a řetěz musím mít před každou vyjížďkou krasně stříbrný.
(5s utření řetězu hadrem a 5s nastříkání) Chybí ti ještě dalších 5s utření nakonec, kdysi sem to vynechal a solidně mi to ohodilo celý kolo :-)
Vydrž a druh maziva bude minimalní (teda pokud někdo nebude jezdit nasucho) já rozdíl v živostnosti nepozoroval u mě tak 800km (radši dřív než střílettttt)
Motorový olej vydrží fakt hodně a taky hdně lepííí, mažu sním kolo do práce a dostává přes zimu doboru sadu, ale možná je to tím jak je ten řetěc celý obalený bordelem tak se ta sůl k němu ani neodostane :-)
Lepší je ještě starý převodový olej PP 90. Je totiž hustší, zůstala mě flaška a mažu a mažu již několik let.
tiez pouzivam PP90
Takovej Chain Star mi vydrží 2 vyjížďky jen se nesmíš bát a naflágat ho tam pořádně – dvě pomlé protočení řetězu… počkat otřít a řetěz se nešpiní ;-)
treba tam naliat naftu alebo petrolej, tie tu umelu hmotu nenapadaju
Inac ja taku cisticku tiez niekde mam, pouzil som ju parkrat a usudil, ze je to skodliva blbost, ktora naopak dopravi necistoty spolahlivo aj dovnutra retaze
hele protoze venku chcije az hruza a ja nemel co delat udelal sem si takovej tes vyhrabal jsem tu mycku nalil obyc technickej benzin a vyzkousel vycistit dva retezy, prace na pet minut ani ne a vysledek me dost prekvapil tak to sem dam… vlevo je na zacatku sezony kupovanej Wippermann 10st., vpravo klasicky osmickovy HGcko ktery je asi pet let stary a vozim ho na zimaku ted docasne na biku ;-) jinak na tech fotkach to neni videt ale oba retezy sou dost cisty i zevnitr akorat dost suchy, ale s trochou prace to sam udelas i s hadrem a hadr=0, mycka=210Kč… jo a je to delany s tou co mas v tech odkazech jako prvni tak abys mel predstavu ;-)
A jak hadrem dostanes tu spinu ze vnitrku tech clanku? To bys musel kazdou tu diru protahnout paskem hadru a procistit. To ti bude trvat tak deset minut. Dale spina zustava po vnejsim obvodu na tech slabsich clancich, takze tam je taky nutne do kazdyho sahnout. Dale jak dostanes ten prach a pisek ze spoje dvou clanku? To hadrem neudelas vubec. Driv jsem to taky delal jen hadrem a rozhodne se to tim moc vycistit neda, jen od toho nehorsiho. Ted to obcas utru hardem a obcas vycistim prackou podle nalady a casu.
Hlavne tady am kazdy naroky na retez jiny. Nekdo tu psal, ze musi mit retez pred vyjizdkou stribrny jako novy a jinymu staci ho utrit hadrem jednou za 14 dni.
Mimochodem, nejlepsi pracka je bahno a voda. Obcas kdyz je hnusne, tak se vratim a mam retez vylesteny, ze takovy nebyl ani jako novy. STaci pak vzit vapku a je to. Ale to bylo loni, letos snad jeste nebylo pocasi, aby bylo nejaky poradny blato.
na co, prosím tě? ;)
nejlepší je plastová miska a nafta
doporucuju velkou sklenici s vikem a petrolej. Muzes si pak udelat takovou „odstredivku“ a s retezem se potom dejou divy – „toz dobre to cisti“ ;))
Já jsem asi čističky řetězu nepochopil. Mám Author AHT-710 a ta perfektně vyčistí řetěz z venku, ale zevnitř ani prd.
myslim že pračka je blbost, nejlíp to stejně vyčitíš kartáčkem na zuby a hadrem:(
taktak :-)
taky se pridavam.
Na doporuceni jsem si koupil pracku od Authora a parkrat jsem ji pouzil, porotoze mi bylo skoda to nepouzit, kdyz jsem za to dal svy prachy. Ale proste neni nad hadr, kartacek a nejaky cistici prostredek k tomu urceny.
Taky jsem dřív pračku na řetěz používal, ale neosvědčila se… Teď to dělám tak, že řetěz sundám, hodím do petky s technickým benzínem, párkrát zatřepu, pak na petce uřežu vršek, řetěz vytáhnu a je jako nový, navíc to zabere jenom chvilku.
Má někdo pračku, která by drbala řetěz i zevnitř?
jo
já taky, používám ji k maximální spokojenosti… arva+myčka a řetěz je jako nový (ale vážně!)
Mam doma takovou uplne obyc…barbery tusim ze se menuje zhruba za 2 kila a liju do toho klasickyho jezevce (cyklostar) kterej stoji stovku za litr a staci fakt trocha, chvilku zatocim klikou a da se z retezu jist a navic ten jezevec voni a nezere to kuzi! ;-) Muzu jen chvalit…
potvrzuji, cyklostar taky liju do myčky… na silnější znečištění spíš arvu a potom ten star..
Tak abych to rekl uplne presne tak kdyz to je fest zasvineny, tak to proste udelam 2× coz je asi deci jezevce a i s utrenim hadrou aby to nekapalo tak 3–4 min. max
ale pak propláchnout vodou, ten star by na řetězu neměl zůstat.. hadrou to nestačí… buď dám do pračky vodu a vyperu a nebo ostříkám vodou
Prdim nato…proste to otru hadrou a nemazu to samozrejme hned…
Mel jsem kdysi nejakou levnou author a to bylo na nic. Takze jsem pak pouzival lahev s petroleji. Loni jsem koupil pracku Pedros, protoze jsem nemohl provozovat to s flaskama a ta je vyborna. Mnohem min prace a bordelu nez se sundavanim retezu a davanim do flasky. A taky to podle me lip vycisti.
nejlepší je 20km v bahně a wapka…
Já používám myčku od Authora a jsem s ní vcelku spokojen. Jednou to projedu petrolejem a pak teplou vodou s jarem a řetěz je jak novej.