Praskani sedlovkove vlozky v ramu

19 nepřečtených
  • Vieen

    Zdravim,

    mam problem se skripanim a praskanim na spoji ramu se sedlovkou a uz nevim, co s tim. Historii jsem procetl, ale nic, co by vyresilo muj problem, jsem nenasel.

    Za jizdy ozyva nepravidelne lupani, ktere ale prestane pri odtizeni sedla (napr. pri jizde ve stoje). Kdyz stojim vedle kola a zvednu jej za sedlovku (ne sedlo), tak se mi ozve stejne lupnuti jako pri jizde, tak jsem zuzil mozny vyskyt problemu ke spoji sedlovky a ramu. Sedlo a jeho uchyceni nevrze a ram neni praskly. Jen pro uplnost ram je sedmilety titanovy Lynskey, v sedlove trubce ma (zrejme vlepenou) vlozku (redukci uz z vyroby) na sedlovku 31,6 mm, ktera je zrejme zdrojem praskani.

    Co uz jsem zkousel a nepomohlo:

    • vycistit sedlovku i vnitrek ramu, odmastit a namazat vazelinou – bez uspechu
    • omotat konec sedlovky elektrikarskou paskou – paska se pri nasazovani sedlovky trochu poskodila (spoj je dost tesny a bez vaklu), nicmene praskani to utlumilo jen na 10 km, pak vse pri starem
    • vymenit a vzajemne mezi sebou prokombinovat 3 sedlovky (2 hlinikove a 1 karbonova) a 2 objimky (obe bez RU dotazene na doporuceny utahovaci moment) – praskani je stejne, jen ta karbonova sedlovka vydava tlumenejsi zvuk

    Jako posledni moznost me napada vymena te vlozky v ramu na sedlovku – da se to s uspechem vymenit s ohledem na material ramu?

    Diky za konstruktivni napady.

    0 0
    • mandak  

      Každých 200km (pokud je to v terénu) při pauze dát pryč sedlo, stačí očistit prstem, profouknout, nemazat (má to přece držet mechanicky, tak proč tam rvát vazelinu, která klouže?) a dalších 200 km je klid :)

      0 0
    • RomanH  

      Jako posledni moznost me napada vymena te vlozky v ramu na sedlovku

      Opravdu mas v ramu vlozku ? Pokud ano, zacal bych spravnym rozmerem sedlovky a vlozku dal pryc. Jinak jeste muzes zkusit plisek z plechovky od piva.

      Ja resim podobny problem. Akorat jsem zjistil, ze nemam vnitrek sedlove trubky presne vystruzeny (na jednom miste je lehce vystouply kus materialu). Protoze jsem linej najit nekoho s vystruznikem (asi to priste prvne zkusim vzit pilnikem), jednou za cca 300km sedlovku vyndam a maznu (nejlepe se mi osvedcila pasta na zuby).

      0 0
      • Vieen  

        Vlozka tam je, ma jinou barvu nez zbytek ramu. Je tam uz z vyroby (pri objednavce jsem si mohl vybrat jestli budu pouzivat sedlovku 27.2 anebo 31.6 mm) a nejspis ji tam dava kazdy vyrobce titanovych ramu, coz mi potvrdili napr. i u Festky. Rozmer sedlovky pouzivam spravny, plisek od piva se mi tam rozhodne nevejde, mam problem tam narvat sedlovku polepenou elektrikarskou paskou (viz prvni prispevek).

        0 0
        • Spider_29  

          Zda se, ze to lupe mezi vlozkou a ramem. Zkus se obratit na vyrobce.

          0 0
        • RomanH  

          Plisek od piva (=pasek cca 1cm kolmo dolu) je mene nez ta el. paska (pokud mas tou paskou obtocenu celou sedlovku dokola).

          0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Vložku hoď do koše a kup si adekvátní sedlovku. Jinak se z toho nevyhrabeš.

          0 0
          • Vieen  

            O to mi prave jde, jestli se da ta vlozka nedestruktivne (vzhledem k ramu) odstranit. Jestli je tam zalisovana nebo prilepena, netusim co s tim vyrobce dela. Rozhodne ale vysunout ani pootocit snadno nejde. Pravdepodobne se pod ni dostal bordel, tak to skripe, ale netusim jak ji dostat ven.

            Jinak ani ten maly plisek od piva se tam nevejde, je to tak natesno. Paskou jsem mel oblepeny jen spodek sedlovky (0.5 cm na vysku) a i tak se potrhala.

            0 0
    • Infidel  

      Mně to dělalo sedlo v lyžinách, přenášelo se to do rámu a praskalo to jak prase.

      0 0
      • Vieen  

        Diky za prispevek, ale sedlo mi to nedela. Jednak jsem ho pri vymene a zkouseni trech ruznych sedlovek vzdy ocistil, a jednak ma karbonove lyziny primo nalepene na skelet, tak se to dobre a snadno cisti.

        Staci stojici kolo zvednout za sedlovku (ne sedlo) a lupne to stejne jako pri jizde.

        0 0
    • scoty  

      čím bych začal: pořádně propružit rám střídavě z jedné i druhé strany/boční tuhost/, namazat vazelínou oba zámky, sedlo vymněnit alespoň dočasně na zkoušku za jiné, vlepenou vložku zkusit vyndat nebo promazat řídkou vazelinou nebo za tepla olejem…

      domnívám se: uvolnila se vložka a vrže vůči rámu, nebo povolilo lepní v karb sedle…

      0 0
      • Vieen  

        Na zahranicnich forech jsem se docetl ze titanove ramy obecne pouzivaji vlozku („insert“), ktera neni podelne rozpulena a ma pouze vyrezany otvor stejne jako sedlova trubka, namisto redukce („shim“), ktera je rozpulena po cele delce. Pry ten „insert“ pouziva Dean i Seven, vlastni zkusenost mam ted s Lynskey a potvrzene to mam i od Festky. Takze vyhodit to a koupit tlustsi sedlovku asi reseni neni, spis teda po odstraneni sehnat novou redukci (shim) a doufat, ze to vydrzi.

        0 0
        • scoty  

          Napřed bych to zkusil pořádně něčím promazat. Zkoušels to projet bez sedlovky?

          0 0
          • Vieen  

            Uplne bez sedlovky ne, ale pri slapani ve stoje nic slyset neni. Zato staci stojici kolo nadzvednout za sedlovku a praskne tam uplne stejne jako pri jezde v sede.

            Muzu zkusit striknout nejaky mazivo (mozna na retez?) do nejake skviry mezi tu vlozku a sedlovou trubku.

            0 0
            • scoty  

              to bych udělal..i ze spodu, pak budeš alespoň jednoznačně vědět, že je to tím..

              0 0
            • mirorek2  

              jj něco tekutého, co vyprchá a zůstane jen vosk/vazelína

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.