• MISCHELL

    Zdravím lidičky,

    v květnu jsem si koupila nové horské kolo Superior 815w,09 z webu kupkolo.cz a byla jsem s ním do ted spokojená. Ale o víkendu sa mě stala ošklivá nehoda. Při sjíždění z kopce na zpevněné cestě v rychlosti okolo 30km/h a mírné zatáčce jsem slyšela takové tupé prasknutí. Následoval velmi ošklivý pád a když jsem sa posbírala z příkopy, tak moje nové kolo mělo zdeformovanej a zlomenej ráfek, proraženou duši a hlavně zlomenou vidlici, viz fotky. Co myslíte, mám to zkusit reklamovat? Ani nevím, co mám napsat do popisu závady v reklamačním dopisu :-(

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MISCHELL  

      Tož pár lidí, co sa přišly na mě podívat, zda žiju, tak říkaly, že nejdřív se musela zlomit ta vidlice, tlumič na kterém byla regulace pružení nevydržel nápor, následně se muselo vyosit kolo, které se seklo a následoval pád, který dodělal přední kolo… Nebo jestli se zlomil ráfek v zatáčce a následným pádem se zlomila i vidlice?? Nevím, ale jak je možné, že se zlomí ráfek v zatáčce, kde nebyl žádný terén?? Jak je možné,že se zlomí přední vidlice, když to bylo prodávané jako horské kolo… Nechci si představovat, co by se stalo, kdybych s tím měla jet opravdu do terénu…

      0 0
    • jIrI___  

      Zkusil bych reklamovat, za pokus nic nedáš. Ale osobně pochybuju o tom, že tohle na reklamaci uznají a spíš bych začal prohledávat vnitřnosti prasátka a obhlížet nová kola a vidlici. Podle mě se to stalo stejně jako psal lukas aka mitro. Nejdřív praskl ráfek ve spoji a až potom vidlice. Je to ale hnus, radši si nedomýšlet, co by se stalo ve větší rychlosti.

      0 0
      • toram  

        No já když vidim co mi ta vidlice občas vyvádí tak mam taky strach:D.. jinak bych to zkusil reklamovat…třeba to vyjde..

        0 0
    • juli  

      Ozvi se mi na e-mail.

      0 0
    • Zdyn  

      Osobne si myslim, ze prvni praskla vidlice a rafek je az pricina padu.

      Neni to rozhodne normalni, ale v materialu se muze vyskytnou chyba. Jednou jsem vybalil nove kolo z krabice a vidlice byla taky takto praskla. Jeste byla obalena ochranym papirem. Proste praskla sama pouze vnitrnim pnutim v materialu.

      Tomu by odpovidalo i to tupe prasknuti.

      Na reklamaci je to samozrejme sporny pripad, protoze se tezko dokazuje, ze vidlice nebyla pretezovana (napr. v nejakem bike parku se takovato levna vidlice zlomi raz dva stejnym zpusobem), ale urcite bych to zkusil.

      Napsal bych to, jak se vse odehralo a nic jineho bych nevymyslel. Pripadne jeste doplnit vyjadrenim svedku udalosti.

      Pripadne jde z lomu a rozboru materialu urcit pricinu prasknuti (tedy zda vada je v materialu), ale to se u takto levne veci nevyplati.

      0 0
    • maxipes-fik1  

      Zkusil bych to poslat do reklamace. Určitě bych tvrdil, že jsi jasně slyšela, viděla a cítila, jak rupla vidle a následkem toho nastal držkopád přes říditka včetně likvidace ráfku.

      Pokud nejsi v ježdění úplná lama, nevěřím, že bys hnutý ráfek na cestě neustála.

      Kromě toho, živě si umím představit, jak rupne vidle díky chybce ve slitině. Stačí malý náraz ve správném úhlu a je hotovo. Ale o poznání hůř si představuji, jak se takhle zosmí ráfek na normální cestě.

      0 0
      • McBlacky  

        EDIT, patří to na Root

        být tebou nechám se zastoupit silnějším pohlavím, aby napsal hodně ostrý reklamační dopis ve smyslu, že jsi při rekreační jízdě utrpěla díky materiálové chybě zranění, které tě stálo to a to, co si vymyslíte je na vás.

        Ať je kolo sebe levnější, tohle by se stát nemělo. Zkus si představit, že jedeš 60+km/h. To by taky mohla být konečná.

        Co prasklo dříve se můžeme jen dohadovat. Prasklá vidle se dá ustát snáz než prasklý ráfek -ale ten by byl doprovázen ránou jak praskne duše a vyfoukne se vzduch. Kvalitní komponenty musí vydržet nejen běžný provoz, ale i lehčí pády. tohle očividně byly nekvalitní chybové komponenty (vidle i ráfek)

        0 0
    • MISCHELL  

      Tak co jsem hledala, tak v případě reklamace přední vidlice se hledí na souosost těch ramen, co držija kolo. Tato souosost zůstala zachována, díru jsem s tím tedy nevymetla (žádná tam nebyla). Ráfek není zdeformovaný od nárazu do díry (Není proražen plášt, nejsou zuby na ráfku z vrchu). Je prostě vidět, že je přední kolo zborceno, jako by do teho někdo najel z boku (následek vyosení kola a následném zlomení ráfku ve spoji v zatáčce). Jako jsou to laické názory, co panují u nás doma…

      Předemnou jely dva kamarádi a projížděly stejnou zatáčkou stejně rychle a jeden na mnohem starším kole a v pohodě projely. Pád viděla kamarádka, co jela za mnou (naštěstí nejela těsně za mnou, tak stačila zabrzdit) a říkala, že kolo zničeho nic, jak jsem byla v náklonu v zatáčce, sebou nepřirozeně škublo a já i s kolem jsem letěla ven ze zatáčky…

      0 0
      • RendyD  

        Reklamuj. Kdyby sis všimla v obýváku praskliny na vidli, taky půjdeš reklamovat, co na tom mění fakt, že jsi lehla? Tím spíš bych si je podal. Musí bohužel (nebo bohudík) nést odpovědnost za zboží co prodávají a měli by dle toho adekvátně reklamaci vyřídit.

        0 0
    • kyl  

      Můžeš dát detailnější fotku toho prasklého místa?Obě části.

      0 0
      • MISCHELL  

        Tady jsou, ted v noci sa blbě fotí detaily, tak snad to bude stačit…

        0 0
        • pstasek  

          jak je to dlouho? ta prasklina vypadá celkem zoxidovaně, takže to vypadá opravdu na vadu materiálu.

          0 0
          • MISCHELL  

            tyden stare

            0 0
            • skvedo  

              Podle fotek je povrch lomu hrbolatý a to znamená, že to prasklo celé naráz, žádná únavová zlomenina ze šířící se praskliny. Na fotce je cosi, co vypadá jako možná nečistota v materiálu, to by mohlo oslavit slitinu, ale takhle nadálku těžko soudit. Možná tam to tolik nedrželo a nějaká díra způsobila, že se to roztrhlo.

              0 0
    • iron.hide  

      najlepsie by bolo zazalovat Suntour za predaj shitnych vidlic, ale nejsme v amerike, ze.

      Sere ma, ze clovek sa skoro zabije, a potom sa este musi triast ci mu vobec uznaju reklamaciu. V tomto maju ti nenavideni amici obrovsku vyhodu.

      Je mozne ze ti to neuznaju, lebo to bolo predane ako sucast bicykla. Aspon tu v SR to tak funguje.

      0 0
    • poge  

      Ahoj,

      z toho co vidim a tveho popisu si troufam tvrdit,

      ze na vine je ten rafek. Vidlice praskla zrejme az pri padu.

      Ten prasklej oblouk na vidlici by ti nezpusobil pad, protoze

      vidlice je dole drzena (zpevnena) nabojem-a to je daleko podstatnejsi.

      Kazdopadne se pokus o reklamaci a bud tvrda-jak ti radi McBlacky.

      0 0
      • skvedo  

        Zlomený můstek těžko ustojí. Náboj nemá šanci udržet nohy aby nezajely rozdílně. Tím se vyhne kolo a zadhne se o brzdy a nohu vidlice. A pak je to už jen loterie, kam a jak se člověk svalí.

        Ještě se na to mrknu doma na počítači, na mobilu ty fotky tak nezhlídnu.

        0 0
        • poge  

          S tim nemuzu souhlasit.

          Pri namontovanem kole mas vidlici zpevnenou nahore ‚brejlema‘ a dole nabojem. Ten oblouk zpevni vidlici hlavne v krutu.

          Pokud prdne oblouk, tak to porad neni duvod, aby nohy zajely kazda jinak. Vnitrni nohy maj nejaky vedeni, a pokud by mela kazda noha zajet jinak, zacaly by se ve vedeni pricit.

          Z meho pohledu je hlavnim vinikem rafek.

          J.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Vilém  

            Nema duvod? A co kdyz byla zalockovana? Dalsi vec je ze v jedne noze je pruzeni, v druhe tlumic, tzn. kdyz to praskne, tak tlumicova noha zajede.

            0 0
            • McBlacky  

              tenhle šrot bude mít tak pružinu a elastomer v obou.

              prasklý můstek se ustát dá, pochopitelně záleží na okolnostech

              0 0
          • pstasek  

            Podívej se na detail té praskliny … nevypadá jako týden stará. Každopádně reklamace je na místě.

            0 0
    • Swed4  

      Je to děs, bež to reklamovat!

      0 0
    • MISCHELL  

      Napsala jsem email prodejci, ve kterém jsem uvedla to, co jsem psala zde na foru + v přílohách fotky. Prodejce přeposlal uvedený muj popis do společnosti BIKE FUN International, kde bylo toto kolo montované s dotazem, zda je to na reklamaci uznatelné a od nich přišlo tohle:

      Subject: FW: Dotaz na případnou reklamaci

      Dobrý den.

      Toto je jasný případ, kde působila nějaká síla na vidlici zboku, bez

      upnutého předního kola. Při školení u fa. Suntour nás upozornili na tyto

      zlomeniny podkovy a proto tyto reklamace neuznávají. Naše firma při balení

      kol používá rozpěrku aby nedocházelo k těmto tlakům na bok vidlice. Proto se

      tato reklamace i u nás neuznává.

      Reklamační oddělení / Claim department

      BIKE FUN International s.r.o.

      Co na to říct.. Přední kolo bylo uplé i po pádu a přesto vidlice byla prasklá.

      0 0
      • McBlacky  

        docela kurvy.

        to totiž nebylo na reklamaci ale spíš na žalobu.

        0 0
        • mikl  

          To je automat. Nesmí se nechat odbýt. zkouší kam jsou lidi ochotni zajít.

          0 0
      • pstasek  

        Můžeš s jistotou vyloučit, že jsi kolo nepřevážela třeba v autě bez předního kola, nebo něco takového? Soudní znalec na tohle se nevyplatí. Ráfek cca 250 když to přeženu a vidle XCM cca 1300 …

        Je to sice blbý, ale i když tu reklamaci vyhraješ, furt budeš mít vidlici, která je absolutně nevhodná pro lehčí ženu.

        Kup si raději rovnou nějakou vzduchovou vidlici, kterou si nafoukáš na svou hmotnost, třeba Raidona, nebo lépe Epicona. Třeba v rámci okolností půjde vyjednat na Kupkole i nějaká sleva.

        0 0
      • Janouch  

        bohužel klasická odpověd ,ale jak to poisuješ tak máš určitou naději to vyhrát…

        0 0
      • mr.antik  

        Tak „jasný případ“ to zrovna není, na vidlici působí takové síly, že když je nekvalitní, tak to prostě nevydrží – ale tady bych klidně řek, že to bylo ráfkem. Každopádně bych to reklamoval jako celek.

        0 0
      • Netbike.cz  
        1. zákazník neodpovídá za stav nového kola jak mu bylo prodejcem

        dodáno/prodáno v krabici nebo bez krabice tzn. jestli tam byla nasazená rozpěrka nebo ne

        1. dovozce vidlic Suntour do ČR zasílá tyto vidlice bez rozpěrek

        v hadrové krabici

        1. pokud kolo nebylo bouráno!!! a jeho stáří je 2,5měsíce tak jasná

        reklamace a v nasraném případě vrátit kolo zpět a chtít prachy zpět už podle chování BFI

        0 0
    • mikl  

      Podle mě je vcelku jedno co prasklo první. Tak jako tak je to na reklamaci. Dneska se ale všechny reklamace každej snaží zamítnout. Záleží kolik tě vyjde nákup vidle a předního kola. Pokud to dá alespoň 5–6 tisíc což je téměř vždy tak se to vyplatí dát soudnímu znalci, kterej si bere tak okolo 2 tisíc. Pokud uzná že to byla vada materiálu pak máš hodné velkou šanci na uznání reklamace a proplacení posudku samozřejmě. Normálně se to posílá i s posudkem. Je třeba si věc dobře propočítat, ale pokud se ti to vyplatí tak být tebou bych nad tím rukou nemávl. jednak jsi mohla skončit mnohem hůř a druhak si nesmí myslet, že si mohou z lidí dělat prdel a zametat s nima. Když to zkurvili tak ať to nahradí.

      0 0
      • juli  

        …žádnýmu soudnímu znalci to dávat nemusí. V tomhle případě dokazuje druhá strana.

        0 0
        • mikl  

          Zase tomu tolik nerozumím ale obávám se, že musí. Alespoň u jiných věcí když se sekne prodejce tak musí spotřebitel jít za znalcem a rozjet to sám. Obvykle pak s posudkem už reklamaci uznají protože jít s tím k soudu to mají téměř prohraný a ikdyby ne tak se jim to nevyplatí kvůli 5 tisícům

          0 0
          • juli  

            Píšu, že nemusí. V zákoně existuje status, kdo má za jakých podmínek důkazní povinnost. V tomhle případě to je, podle toho, co zakladatelka vlákna napsala, na straně prodejce.

            Osobně si myslím, že v tomhle případě je dost reálná šance případný soudní spor vyhrát. Otázka je, zda se vyplatí soudit, kvůli této závadě.

            0 0
            • mikl  

              Nj ale když on ti reklamaci neuzná, tak se bez posudku nevyplatí dávát to k soudu to se vystavuju hodně velkému riziku že to projedu. A prodejce není povinen dát věc znalci. Takže reálně to stejně skončí tak že musíš sám jít za znalcem a podle toho jak dopadne posudek půjdeš nebo nepůjdeš k soudu.

              0 0
              • juli  

                To je furt dokola. Kdyby se soudila, tak žádný posudek nepotřebuje, vzhledem k tomu, že je kolo koupené letos v květnu. U soudu by dokazoval prodejce, že k prasknutí došlo vinou uživatele.

                0 0
                • mikl  

                  Ale ano, to je mi jasné. Ale snad není takový blázen aby šla do sporu k soudu u kterého si nemlůže být alespoň nějak základně jistá, že je v právu. Normální člověk, který nemá pytel peněz půjde s výrobkem ke znalci, zjistí si u něj jestli vůbec může u soudu vyhrát (jestli byl výrobek vadný nebo to byla chyba spotřebitele) a až potom teprva půjde k soudu. To je sice hezké, že v zákonech nese průkazní břemeno prodejce ale většina lidí nejsou blázni takže reálně stejně musí jít za znalcem ona a zjistit jestli vůbec má šanci. Jít k soudu hned aniž by to zjistila se vystavuje prohře a úhradě nákladů protistraně. A to by se potom prohla v kolenou :-D Papír snese všechno, realita je jiná.

                  0 0
                  • juli  

                    Ono to nemusí vypadat tak dramaticky, jak to popisuješ. Existuje pár institucí, které jsou ochotny problém posoudit a pak převzít soudní náklady a zastoupení.

                    0 0
                    • mikl  

                      např? Hoď link na nějakou

                      0 0
                    • mikl  

                      Ale v principu jde o totéž, někdo se na to musí podívat a zhodnotit jestli je nebo není v právu. Totéž jako když jdeš za znalcem.

                      0 0
    • unavix  

      Na Tvém místě bych šel za soudním znalcem.Nechal si udělat posudek.Pokud je to vadou výrobku tak bych zažaloval rovnou výrobce.A to alespoň o mega.Z důvodu psychycké újmy atd.Taky ten pád mohl dopadnout daleko hůř,nechci ani domejšlet.Mega Ti soud asi nepřiklepne, ale pěknej obulus by to dát mohlo.

      Ten mail co Ti poslal dovozce že reklamaci neuznávají za to by potřebovali dostat pumpičkou přes koule.

      Kdyby se to stalo někomu z nich nebo z jejich rodiny tak by byli vzteky nepříčetný.

      0 0
      • Janouch  

        uff pumpičkou přes koule to je jak na Prague pride :)))

        je otázka kolik bude ten znalec stát počítam že mín než 5000,– to nebude a výhra jistá není …musí slečna zvážit jetli ji to zato stojí nebo si rovnou koupit novou a lepsi vidli za cenu znalce…

        0 0
      • McBlacky  

        jsem rád, že na to má někdo podobný názor jako já.

        mají kliku, že se nezabila, ikdyž bohužel v ČR by to nic neznamenalo ani tak. Když si přečteš návod k obsluze kola…

        0 0
    • RendyD  

      Napiš sem mail – brno@spotrebitele.info, poradí Ti. Nebo zkus telefonickou poradnu, je sice zpoplatněna cca 8,–Kč za minutu, ale pomohli mi hned s problémem a poradili, jak postupovat a o která ustanovení se opřít.

      0 0
    • MISCHELL  

      Tak přišel mi negativní posudek z reklamace. Co na to říct. Málem sa zabiju a oni napíšou, že to je způsobeno pádem. Kdyby kolo drželo jak má, tak by k pádu nedošlo a je jasné, že pádem se ta vidle musela ohnout…

      0 0
      • Netbike.cz  

        nikdo nic ???

        0 0
        • mart.p  

          jo tak tomu říkám český výmrd. málem se zabiješ na kole co se cestou rozpadne a oni ti řeknou, že se rozpadlo protože jsi spadla. Viděl bych to na nezávislý posudek soudního znalce a pak jim to zaslat spolu s léčebnými náklady, bolestným, příp travlími následky a ušlým ziskem. Samozřejmě stojí to čas i nervy, ale někdy to jinak nejde. Existují firmy co se tím i zabívaj, ale samozřejmě zaúplatu.

          0 0
          • Vilém  

            Nj, ale komu by se toto chtelo absolvovat kvuli par korunam? Me tedy ne. Ale je jasny, ze pokud jde clovekovi o princip, tak by se do toho moh pustit a verim, ze by to vyhral.

            Taky pokud to dobre chapu, tak toto je vyjadreni kupkola jako prodejce, s tim bych si vytrel… Zajimalo by me jako zakaznika spis vyjadreni Superioru.

            0 0
            • vendetta  

              Zkusil bych se jako spotrebitel obratit na COI. Asi bych to tez neabsolvoval.

              Nicmene toto vse poukazuje jen na kvality toho obchodu. Dobre ceny, fajn vyber, ale pokud clovek potrebuje neco vice, tak se na nej vykaslou. Jde jim o to jen prodat a o nic jineho se nestarat. Minuly vetsi nakup byl uz po mych dvou predchozich spatnych zkusenostech posledni tohoto razu. Priste si radeji priplatim par stovek za tu garanci a profesionalitu.

              0 0
            • Netbike.cz  

              pár korun? má skoro měsíc nepojízdné kolo za x tisíc…a to neuvažujeme úraz a zrovna ne velkou důvěru ke kolu :-(

              0 0
              • Vilém  

                Ano, ralativne par korun. To co pises chapu, ale proste bych si to radsi opravil na vlastni naklady, nez se handrkovat s neochotnym prodejcem a nemoh jezdit. Prodejci bych pak udelal patricnou reklamu

                Jak jsem psal, pokud ji jde o princip, coz taky chapu, tak at to zene dal a nebude jezdit treba pul roku i dyl, nez se to nekam dostane. Navic z ne zcela jistym vysledkem.

                Kazdopadne bych se jeste obratil na „vyrobce“, co on na to.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.