Mam dotaz. Mám PINARELLO Galileo hliník a našel sem slabou trhlinu v laku, ve sváru mezi sedlovou a horní rámovou trubkou. Je to z boku. Mám to řešit nebo se na to vy… Díky všem za názor.
Mam dotaz. Mám PINARELLO Galileo hliník a našel sem slabou trhlinu v laku, ve sváru mezi sedlovou a horní rámovou trubkou. Je to z boku. Mám to řešit nebo se na to vy… Díky všem za názor.
Nazor? Že spletl jste si stránky, tohle není věštírna.....
Zkuste udělat opravdu detailní fotku čistého rámu , lidé možná budou nejen hádat.
Tak na 99% vestim, ze je to praskle a muzes to nechat zavarit, ale stejne to praskne. Takze zacni setrit na novy ram.
Zkus si zjistit z jaky hliny je to vyrobeny. Jestli 7020 (7005), tak by byla jista nadeje, ze ti to nekdo dustojne opravi. Pokud 6061, tak je to bohuzel zrejme konecna.
Tohle bych prosil vysvetlit. Byl jsem toho nazoru, ze 7005 a 7020 jsou sloziteji svaritelne nez 6061.
Osobni zkusenost s tim nemam, ale obecne by melo platit, ze 7020 nevyzaduji naslednou tepelnou upravu celyho svarence a „starnuti/tvrdnuti“ hliniku probehne samo pri pokojovy teplote. Pripadne se to nejak lokalne žíhá v miste opravy, ale nemusi se to hodiny vypejkat jako 6061. Svaritelnost jako takova by mela bejt stejna. Na opravy by tudiz 7020/7005 mel bejt vyrazne vhodnejsi a veril bych i tomu, ze to bude fungovat.
Ale treba me stavitele hlinikovych ramu vyvedou z omylu.
Co si pamatuju, tak slitiny rady 6 jsou snaze svaritelne, ale 7 maji zase lepsi vlastnosti. Kolik je taky firem, ktere delaji ramy ze slitiny 7020 (RB, Duratec, Nicolai…) Proste znacky co jedou vyrobu o malo kusech. Z rady 6 vari kazdy i strojove.
Ta první věta sice platí tak nějak obecně, ale v obou řadách se najdou slitiny, které jsou velmi pevné a špatně svařitelné, tak i slitiny které se svařují dobře. V řadě 7 jsou známé třeba 7050 nebo 7075, které jsou velmi pevné, ale téměř nesvařitelné. Naopak taková 7005 se svařuje velmi dobře, ale s pevností je na tom podstatně hůře. Podobně to platí i pro eloxovatelnost a chemickou odolnost, nedá se jednoznačně říct, že řada 7 je ve všem horší či lepší.
Pockej, ony jsou svarovane ramy ze slitin 7050 nebo 7075? Nekde o tom mluvil v rozhovoru i Bartosz, ze 7020 se svaruje sloziteji a diky pouziti 6061 u seriovych vyrobcu bych tomu i veril.
Ze 7050 či 7075 podle mě nikdo nesvařuje, já je uvedl jen jako příklad známých slitin z řady 7, které mají velmi odlišné (některé) vlastnosti třeba od 7005. To abych ukázal, že v rámci jedné třídy se ty slitiny mohou velmi lišit.
Já třeba mám celkem obyč rám Maxbike M709 a na něm je napsáno 7005, takže tam to asi nebude problém. Teď už ale mají MTB rámy z 6061.
7075 se uvádí jako nesvařitelná, před pár lety tu někdo házel novinku, že se někomu povedlo najít metodu sváření 7075, což by, pokud by se to zavedlo do praxe, mohlo znamenat lehčí Al rámy.
S tou svařitelností máš pravdu, dohledal jsem to a 7020 by opravdu měla bejt horší. Nicméně ty ostatní výhody co jsem zmínil platí, tudíž oprava týhle slitiny by měla mít rozhodně vyšší naději na úspěch než u 6061. Že výrobci opřednostňujou 6061 jsem osobně přisuzoval ceně a dostupnosti materiálu, nicméně i ta svařitelnost popř. obrobitelnost bude jistě nezanedbatelnej faktor.
Děkuju. Jezdil sem dosud jen karbon a tam je to jasné. Už mám objednán nový. Díky moc
Karbon je celkem snadno opravitelny, svarovat hlinikovy ram je narocnejsi.
Včera bylo kolo představeno po úpravách jako stav nového a dnes je to šrot? Jepičí život…
Z boku? To mi přijde jako divné místo pro prasklinu. Ukaž fotku, jinak ti nikdo víc neřekne.