Dnes mně praskl rám Fondriest FZ4 na zadní stavbě v koncovce kde se upíná kolo. Rám byl 2 roky starý. Přijde vám to normální?
Dnes mně praskl rám Fondriest FZ4 na zadní stavbě v koncovce kde se upíná kolo. Rám byl 2 roky starý. Přijde vám to normální?
Vsechno jednou praskne. Takze ano, az tak nenormalni mi to neprijde.
merida mi drží druhej rok bez nějaké újmy, snad vydrží ještě jednou tolik na 30k .-)
neska je fšecko aušus…
2 roky záruka resp. datum spotřeby. No o prasklém Fondriestovi neslyším prvně, ale prasknout může všechno, přesto jsem rád za rámy, které jezdím.
Záruka vypršela před týdnem, už jsem jim volal, říkali, že to půjde řešit, tak jim musí věřit.
No já jsem viděl prasklýho novýho Fondriesta ještě než se na něj začalo něco věšet. Možná to byla barva, ale nevypadalo to hezky…
Co reklamace?
A co se všichni gramhoniči divíte?
Ocelový rám vydržel všechno, přechod na hliník trvanlivosti rozhodně nepřidal, a karbon, to je hračička pro bárbíny.
:-)
Možná máš v něčem pravdu, ale mám doma hliníkovej 4ever, je mu třináct let a drží.
Jasně proto mi ocelový MTB rám praskl a jako děcko mi ocelového Sobíka museli svařovat snad 10X. A po jediném sjezdu schodů mi na BMXce praskla ocelová řidítka… Praskl mi i hliník, ale po asi 5-ti letech a stále jezdím na hliníkových rámech z let 1996 a 1997. Městská kreatura na základě ocelového Favoritu už taky dodělává.
O čem se tu dohadujeme? Že rám vyrobený z oceli bude při podobné kvalitativní úrovni odolnější?
No o tom, že ocel vydrží všechno ;-)
To byl taky řečnický obrat. Pro méně chápavé to znamenalo, že ocelový rám vydržel více než hliník.
On je taky trosku rozdil mezi oceli a zeleznym blatem, ktere tu jmenovals:)
Tim vsak nechci rict, ze bych souklasil s nazorem BikeRidera, protoze je to blbost.
Co je blbost? Ze hlinik casem krehne? Ze netrpi odletujicim kamenim? Ze nejde jednoduse opravit? (6061 nejde vubec)
Je blbost tvrdit, ze ocel vydrzi vse, kdezto hlinik nic. Zalezi na mnoha cinitelich, takze takoveto soudy povazuji proste za blabol.
No a taky tvrdit neco o gramhonicich u kola v cene 30tKc, asi taky neni uplne na miste.
to je pravda, ale rozdil v trvanlivosti je podstatny. Neni nahoda, ze ocelove ramy mely bezne 10letou zaruku (nekdy i dozivotni). To si dnes u hlinikoveho ramu nemuze nikdo dovolit.
ale muže a klidně i u fulla
vyjimky mozna jsou..
zena loni u low-cost spesla dozivotni zaruku na ram (Al HT) dostala…
(jestli to funguje, nebo je to jen reklamni kec, to netusim)
Štěrba píše:některé zboží má tzv. doživotní záruku. Doživotní zárukou je myšlena doba, po kterou vlastní daný produkt původní majitel nebo doba do 5 let od ukončení výroby daného produktu.
Platná je doba, která vyprší dříve.
Jinde zas vnímají „Doživotní záruku“ jako záruku do konce „životnosti produktu“, nikoli majitele…;-)
Není. Rozdíl je vždy konkrétní rám x konkrétní rám a nelze obecně říct, že některý z materiálu je na tom vždy lépe.
Už se to řešilo ve vláknu testů, dávám odkaz znovu:
http://sheldonbrown.com/…gue_test.htm
tam je hezky vidět, jak několik ocelových rámů dopadlo velmi bídně s životností a některé hliníky mnohem lépe. A přitom současně oba hliníkové rámy, které dopadly nejlépe, tak byly i o hodně lehčí než ty ocelové co dopadly mizerně.
Cokoliv tvrdit obecně o jakémkoliv materiálu je nesmysl a vždy je nutné srovnávat konkrétní rámy.
U všech mojich fullů co jsem jezdil a stále některé jezdím, které jsou hliníkové jsem měl záruku 5 let na rám.
Kvalitní ocelový rám krásně pruží. Hliník nepruží prakticky vůbec,když jsem jel na HT s hliníkovým rámem,tak to bylo docela utrpení,jak to bylo tvrdý. Ocelové HT mi ukradli a tak mám teda fulla :-)
jak to teda svářely v továrně?:-D
odpovím si sám.
jahodovým šlahounem:-D
svařili to relativně snadno, ale aby to nebylo bláto, musí se ten rám následně složitým technologickým postupem několikrát zapéct. A to už je jaksi ten problém. To doma v mikrovlnce nezvládneš… :-D
jo jasně,příspěvek zněl jako že to nejde svařit…
No však nejde. Místo toho sváru si ty trubky slep zubní pastou ty troubo. Výsledek totiž bude stejný. Před opětovným upečením je to bláto. Stejně tak okolí svaru tím svařováním ztrácí původní pevnost takže výsledek je ještě horší než před svařením. Tolik k tomu „jde svařit“
za prve pro tebe nejsem žádnej trouba a za druhý vůbec netuším,co se do mě sereš?
nikde nepíšu že to jde svařit:-D
pak taky nic o domácí mikrovlnce…
jediné co jsem se zmínil bylo o tom,jak na tom jsou v továrně.což jsi mi dostatečně vysvětlil ty jeden svářecí technologu:-D :-)
„Ze nejde jednoduse opravit? (6061 nejde vubec) + následující dialog“ – Sorry, ale pravda leží na misce BikeRidera, a ty to dobře víš. :D
6061 nejde opravit?
Jako o míře jednoduchosti/složitosti žádná, ale to už se můžeme začít bavit o tom, že oprava karbonového rámu je vlastně jednoduchá modelařina :)
Jiste, ze to jde opravit, tedy opetovne svarit, ale aby oprava za neco stala, je treba nechat svarovany dil tepelne upravit (odstraneni vnitrniho pnuti, vytvrzeni,…). Cely proces neni nijak extremne slozity, ale je k tomu potreba vybavebni, ktere jen tak nekdo doma nema :).
Abych to shrnul: opravit jde vse,jen je otazka, kde lezi hranice, kdy se to jeste vyplati.
A to jsem zapomnel dodat. ze pred tim pecenim bude zrejme treba uvest ram do syroveho stavu. o jest zbavit laku, pripadne dalsich jinych materialu. To je dalsi prekazka.
překážka ne – jen náklady, přesně jak popsal Zdyn
překážka ne – jen náklady, přesně jak popsal Zdyn
Ty jsi znalec, to se pozná.
pokud klapne reklamace tak pohoda, jinak jak řekl kolega v práci dneska do všeho davají "kurvtka a mají to spočtené aby to lehlo max. týden po záruce
Se divím, že ještě nikdo nenapsal tu univerzální odpověď „neřeš a jezdi“… :)
Jinak – „kurvítko“ evidentně zafungovalo perfektně, prdlo to týden po záruce…
už třetí Fondriest o kterým vím, že prasknul – na to kolik jich jezdí :( Rámy to jsou krásný, ale to není všechno.
No, ale s tou cenou si kapku ustříkli, za to už by byl slušnější titan, ne? :D