Prasklý drát - zničim ráfek když budu jezdit chvíli?

19 nepřečtených
  • PickNick

    Ahoj,

    posledních pár týdnů řeším už potřetí prasklý drát vzadu na kole. Jak moc rychle hrozí, že zničím ráfek, když na tom budu jezdit??? Vždycky jsem to nechal vyměnit skoro hned, ale teď nestíhám a potřebuju jezdit.

    Je normální aby to praskalo tak často? Je to DTčko střed i paprsky, na Specialized EPIC Expert 2010. Kde je chyba?

    Díky Honza

    0 0
    • xshreck  

      pokud nebudeš jezdiot extra v terénu tak by to šlo, ale riskuješ další dráty

      0 0
    • Alibaba  

      Normální to není. Buď má ráfek dost a některý dráty jsou přetažený aby se to vyrovnalo, nebo ti tam dávaj nějaký šmuky. Jinak na kole který je vpohodě se dá jezdit i bez jednoho drátu, ale né dlouho a na krev.

      0 0
      • PickNick  

        Díky oběma – no je tam tohle:

        RÁFKY: Custom DT Swiss X420SL, 24mm w/ eyelets, 28/32h

        PŘEDNÍ NÁBOJ: Specialized Hi Lo disc, CNC flange, sealed cartridge bearing, oversized 28mm end caps, 9mm DT RWS, alloy QR, 28h

        ZADNÍ NÁBOJ: Custom DT Swiss 330SL w/ alloy freehub, QR, 32h

        VÝPLET: DT Swiss Competition 1.8/1.6mm stainless

        To by sakra mělo vydržet nějakej ten měsíc.

        Možná nechat znovu vyplést – vážím sice cca 95kg, ale to jsou těžši borci, kteří nepraskaj…

        H

        0 0
        • xshreck  

          kde ti ten drát prasknul smím li se ptát? Máš docela tenčené dráty, možná by se ti na zadek vyplatil jiný výplet.

          jinak s 32 drátama se to nějak dá … mě prasknul s 28 a už se to rozhodilo docela dost (předek).

          0 0
        • Vilém  

          1,8/1,6mm nebude na tvoji vahu to prave. Osobne bych aspon dozadu dal 2/1,8mm.

          0 0
        • Alibaba  

          To bude ono, jak píšou kluci nahoře. 95kg chce bytelnější špice…

          0 0
          • PickNick  

            Se mnou je to těžký :) Já měním podoby jak rumburak. Na jaře mám 95 na podzim 85 :)

            0 0
            • hs74  

              Tak si kup ještě jedny záplety.Budeš mít jedny na jaro a jedny na podzim.

              0 0
    • Mirek1  

      Někde sem čet, že jak praskne po třetí špice, je to známka toho, že ráfek už není, co bejval a je dobrý ho vyměnit. A z vlastní zkušenosti mám dojem, že je to pravda.

      0 0
      • PickNick  

        To mě vůbec netěší teda, jestli to je tato varianta.

        0 0
        • Mirek1  

          Tak není nad experimentální ověření, tak ho jezdi dál a uvidíš. Já nejsem zrovna rachytik, takže ráfky prověřím slušně a měl jsem jeden čas něco co píšeš i ty, DT a v názvu bylo 420, ale ty písmenka myslím trochu jiný. Tak minimálně tři roky držel a pak prasknul jeden drát, po nějaký době další no a tak po třetím, čtvrtym drátu mě to přestalo bavit a mám tam zase DT, ale s číslovkou asi tak 460 nebo 480. To mám od podzima, takže tak do 2014 mám klid :-)

          0 0
          • PickNick  

            Takže teoreticky tenhle ráfek by mi měl vyhovovat, že? http://www.bottico.cz/…yrobkysk.php?…

            je to X430 – 420 už v nabídce není.

            0 0
            • Mirek1  

              Mrkni na web DT, jsou tam kompletní specifikace ráfků, včetně maximálních a minimálních šířek plášťů a maximálního zatížení. A podle toho bych taky asi vybíral. Ale zase ne všechno, co vyráběj tady dycky seženeš. Na druhou stranu zase se vyplatí zeptat se v Botticu, jestli nemaj nějakej vyhovující výběhovej kousek.

              0 0
          • Vilém  

            To vsak vubec nemuselo znamenat, ze to bylo „unavenym“ rafkem. Spis to bylo unavenym vypletem, nebo kdovi jak udelanym vypletem.Samo, ze s prepletenim jsi dal i nove draty:)

            0 0
            • Mirek1  

              Jo to mohlo. Ale drát sem nechával vyměňovat včetně kontroly a případnýho dotažení výpletu v servisu se kterym mám zatím jen pozitivní zkušenosti a těší se tudíž mojí plné důvěře. Ale mohlo to bejt i tím.

              V zásadě jsem ale s mym postupem spokojenej, protože novej ráfek i špice mi zajišťujou klid na pár let. A to mi za to stojí.

              0 0
              • Vilém  

                Vsak jasne, nic tim nezkazis jen je to, mozna zbytecne, drazsi:) Vetsinou zacnou jakmile zacnou prakat draty ve vetsim mnozstvi, tak je to signal pro prepleteni. Pokud rafek neni kopnuty, praskly atd. tak klidne muze slouzit dal.

                0 0
    • PickNick  

      Tak jsem najel nějakou cca stovku i v terénu a zatím jsem nic extra dál nezničil. Tak snad to vyřeším co nejdřív.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.