prasklé dráty výpletu a reklamace

24 nepřečtených
  • sr71

    Jaká je to podle vás v praxi s prasklými dráty výpletu a zárukou? Uznává se to obecně jako záruční oprava nebo ne? Konkrétně např. po cca roce používání 3 prasklé dráty vzadu kole (týká se levnějších kol) nebo 1 prasklý drát, který se dostal mezi řetěz a přehazku a zničil ji. Nemám v tomhle úplně jasno, ptám se z pozice servisu.

    0 0
    • Vilém  

      Kdyby ses ptal z pozice servisu, tak je to zbytecna otazka:)

      Tipuju, ze toto na zaruku neni. To ze ti vymlati sltr vyplet, pripadne pocucha spadlej retez, tak je to tva vina.

      0 0
    • Erknold  

      být to pozink, tak to posílám výrobci s tím, že prostě špatný materiál. U nerezu je to prostě pech, který se občas stane. Když s sebou vezme na onen svět i něco jiného (přehazovačku), tak to kámošovi vzali jako reklamaci.

      Nicméně z pozice servisu tě asi zajímá i spokojenost zákazníka. Když to znamená jen přeplést drát s materiálem za pár korun (sundat kazetu, disk a podobný drobnosti), docentrovat a vrátit kolo, tak je to možná jednodušší, než to posílat na reklamaci a připravit zákazníka o kolo na dva týdny a Tebe asi o poštovné.

      0 0
    • Esi  

      No nevím po roce používání prasklé dráty bych asi nereklamoval, ta přehazka je pech ale pokud jedeš s prasklým drátem tak je dobré ho přimotat k vedlejšímu drátu právě proto aby se ti nikam nezamotal

      0 0
      • Esi  

        Sakra jsem nějak přehlédl tu poslední větu že se ptáš z pozice servisu :-)

        Podíval bych se jestli není nakopnutej ráfek u jednoho z těch prasklých drátů, pokud potom borec jezdil s prasklým drátem tak dlouho až praskly další dva (potom už předpokládám že byla taková osma že se na tom jezdit nedalo) tak bych mu nějak citlivě sdělil že měl přijít trochu dřív a naúčtoval mu nějaký výchovný poplatek třeba kilo. Zaplatí ti to ty 3 dráty a i trochu času,netuším kolik by to stálo normálně ale pokud to musíš vyndat z kola, zout..... tak to asi stojí víc, dráty případně měním sám tak nevím, v Alpách jsem za jeden drát platil tuším 10euro

        S tou hazkou kecá nějak si neumím představit že praskne drát tak že se dostane do řetězu a vezme s sebou hazku, přece jen i když by jsi měl dlouhé ramínko tak ten drát o ten řetěz bude tak maximálně z boku škrtat ale zamotat se tam nemá moc kam.

        0 0
        • novas752  

          Na mých superlevných kolech mi za 20 000km praskl drat jednou na zavode a aniz bych si toho vsiml, ujel jsem jeste 20km zavodnim stylem. Jibak ty kola nebylo nikdy potreba centeovat i kdyz s nima litam i v doat tezkym terenu a obcas neco hupsnu. To musim zatukat.

          0 0
    • xshreck  

      Pokud se hazka po vyjetí servisu dostane do výpletu a vyletí drát, tak bych to šel vrátit rovnou :-))

      Pěkně to napsal Erknold, ještě bych mrkl jak je domlácený ráfek atd. To by mohlo taky napovědět. Popř když mi do drátu něco vletělo, byl v tom místě deformovaný.

      0 0
      • Vilém  

        Ale on nic takoveho nepise, ze by bylo kolo po servise.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • xshreck  

          Myslím že nepsal nic konkrétního. Toto je jen jedna z možností.

          0 0
    • hovanec  

      Jsou na to dva pohledy. Záleží, co je potřeba uznat a jak se k tomu chceš postavit. Prasklý drát zničí přehazovačku, to je smůla. Dále jestli zákazník nechal kola pravidelně servisovat, potom bych to přepletl zdarma. Jinak je to prostě smůla. S autem se taky musí do servisu na prohlídky. Nabídl bych rozumnou cenu za vypletení, aby byly spokojené obě strany. Praskání drátů při namáhání používáním, je běžná věc, některá kola praskají více, některá méně, některá vůbec. U levných kol se počítá, že nevydrží větší zátěž.

      Jestli je důležitá spokojenost zákazníka, což u kvalitního prodejce/servisu bývá existenční, tak bych šel cestou přepletení zdarma a návrhu levného řešení opravy hazky. Např po měsící používání bych to neřešil a vše reklamoval u výrobce.

      0 0
    • rasto  

      ja jsem uspesne vyreklamoval vyplety, kdy byly draty prokazatelne kratsi, nez niply. tj. draty nedosahovaly k okraji rafku. slo o drazsi rafky.

      neni i toto identicka vada?

      muj nazor: kdyz Ti jde o zachovani dobrych vztahu, byt Tebou, reklamaci bych uznal. zajistis si dlouhodobe zivobyti od daneho klienta + od jeho rodiny ci znamych.

      0 0
    • maajkee  

      To je ale přeci jen na Tobě. Je potřeba vědět jestli zákazník se zápletama přišel na garančku, taky je tak nějak z opotřebení kola vždycky poznat jak se k tomu chová a co na tom jezdí. Každopádně když někomu praskne na mých zápletech drát, dám mu tam novej buď zadarmo nebo za pivo i s prací :)

      0 0
    • jirkous3  

      Zrovna řeším něco podobného, ale z pohledu zákazníka. Na silničce mi v krátké době rupl už třetí nerez drát. Jeden vyměnili na garančce, dva jsem si vyměnil sám. Uvažuji zda je to normální a jestli nebyly použity vadné dráty. Na starém kole jsem neměnil dráty snad nikdy. Ještě tedy počkám, ale pokud by praskaly další, opravdu bych to jako reklamaci zkusil.

      0 0
      • rasto  

        mavic ksyrium sl? kdyz jo, tak jde udajne o vabank. nekdo nema dozivotne zadny problem, jiny resi kazdou chvili.

        0 0
        • jirkous3  

          Co to je za dráty nevím, dostal jsem to už od Lapeirre hotové a nijak dál to nezkoumal.

          0 0
    • maajkee  

      Je dobrý si vyměněný drát označit třeba kousíčkem izolačky a pak sledovat kde dráty praskají, jestli to není pořád na tom samým fleku. Když se 2 x po sobě staně že praskne stejný drát, tak je potřeba výplet povolit a dotáhnout třeba celý znova, ale tak rozdílné napětí jde samozřejmě zjistit tenzometrem. Určitě to ale není normální, aby dráty praskaly jak na běžícím páse, něco je špatně.

      0 0
    • kkrtekk  

      Zdravím, trošku se tady přiživím. Dneska mě na silničce zničeho nic praskl jeden drát na zadním kole. Kolo je v záruce a tak přemýšlím jaká je šance, že mi reklamaci uznají? mate někdo nějakou zkušenost z reklamací prasklého drátu? Všem děkuji za odpověď.

      0 0
      • kemo  

        Jak jsi to vyřešil? Zkoušel jsi reklamovat? Co máš za kolo?

        Stalo se mi totéž, akorát po prasknutí mi kolo skoro neprošlo zadní stavbou. Asi nevýhoda 24 drátů. Potěší na 80km 1/2 IM…

        0 0
        • GrumpySmurf  

          si dobehl ne? :D

          0 0
          • kemo  

            Dojel. Docentrovat nebylo čím, na doběhnutí daleko.

            Při volném točení se sice kolo zastavilo (škrtal plášť), ale šlapat se na tom dalo, i když jsem si připadal jak na spinneru se zátěží a pěkných pár lidí mě díky tomu předjelo.

            Takže jsem jen namotal drát, aby nepřekážel a modlil se, aby vydržel plášť a moc nepodřel zadní stavbu.

            0 0
        • zdenal8  

          To se mi jednou stalo taky. Normálně jsem ten drát vyndal, kolo docentroval a jel dál. Pak mi teda praskl ještě jeden, tak následoval stejný postup a pak jsem na tom dojel zbývajících 40 km. Taky mám 24 drátů. V cíli teda jenom 22. Normálně jsem pak dokoupil dráty, doplnil chybějící a vycentroval. U prasklého drátu by mě nějak nenapadlo něco reklamovat.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.