Viz foto. Je nějaká možnost opravy ? Svařit, navařit? Díky
Viz foto. Je nějaká možnost opravy ? Svařit, navařit? Díky
Jsi si polozil otazku na kterou jsi si zaroven sam odpovedel, co vic chces? Omotat to izolackou nebo slepit vterinovym lepidlem:)))) ano je to prekvapive ale hlinik se svaruje
Tyro opravy běžně provádíme . Pro kalibraci otvoru je nutné použít Fe vsuvku místo sedlovky. Vždy je ale příčinou defektu malý rám a příliš vysunutá sedlovka s ofsetem.
Ne, není. Jsou i jiné důvody i když v tomto případě to tak může být.
Jestli je to ten Scud, co máš v profilu, tak vyhodit a koupit v posezonních výprodejích o velikost větší.
No je. No vyhodit bych nerad, jezdí se mi na něm skvěle i vzhledem k velikosti.
Praskne zase.
Nemá to smysl vařit, větší rám a případně i delší sedlovku.
+1
Mel sem to.na ocelaku. Plne stejne. Neresil sem to. Jezdi doted
Tak určitě, ocel, hliník nebo papír, vždyť je to jedno INŽENÝRE!!!
Měl jsem něco podobného. Nechal jsem to svařit, 2 roky to drželo, pak prasklo znovu a po opětovném svaření, kde už materiálem nešetřili, drží bez problémů. Prasklo mi to ale vždy, když jsem tam měl čínskou sedlovku UNO, která byla o poznání pružnější, než původní Truvativ. Mě se ta pružnost líbila, rámu asi moc ne, takže po druhé opravě jsem tam vrátil Truvativ a od té doby v pohodě (délka byla u obou sedlovek stejná a více než dostatečná)
Rám mám z hliníku 7005, u něho jsou opravy jednodušší, protože u slitin řady 7000 dochází k obnově původní pevnosti přirozeně bez dalšího tepelného zpracování. U řady 6000 je potřeba svár tepelně upravit, jinak má nižší pevnost.
Záleží rovněž na přídavném materiálu. Dle mých poznatků je vhodné použít při TIG technologii Al s obsahem Si 12%
Po 2 letech po výměně rámu mi to znovu prasklo. Sedlovka zasunuta cca 11 cm pod napojení zadní vzpěry a horní rámovky.
První reklamace vyřízena během 7 dní. Výborný přístup prodejce.
Řekl bych, celkem běžná závada. Zavařit to určitě půjde a nějaký čas to vydrží. Pak to zase praskne vedle sváru, protože se materiál vyhřeje..
Já to na zimáku oceláku vyřešil tak, že jsem pod rámovou trubkou provrtal trubku i se sedlovkou a skrz prostrčil šroub. Zazadu dal matku a jezdím na tom pět let naprosto bez problémů. Nevypadá to krásně, ale účel splnil prostředky.
už jsme to řešili někde jinde…jde taky o to, jakou má sedlovka v sedlové trubce vůli!
Je určitě lepší, když tam nejde lehce – u jednoho rámu musím sedlovku doslova „šroubovat“ abych ji do rámu dostal! Ale je to lepší než velká vůle, lépe se přenáší zatížení a nepřetěžuje se sedlová trubka v místech upevnění sedlovky (u objímky).
Jasně, jenže to většina z nás zjistí až už je prasklý rám. A teď jde o to co s tím? Svařování je to problematické a s nejistým výsledkem.
já jezdím jedině na oceláku! a vím proč!
Dříve mě také praskl rám(ocelový)-také u konce sedlové trubky-objímky) ..po pádu..prasklinu jsme na konci navrtali malým vrtáčkem , aby se dál nešířila..a kámoš na rámu jezdí dodnes!
To ale funguje i u hliniku.
únavová pevnost je , ale někde jinde…
Unavová pevnost je především o konstrukci a ne o materiálu (v tomto případě).
Díky všem. Přiznám se, že výměnu vzhledem k financím bych dal až jako krajní možnost. Velikost rámu mi přijde také dobrá. Sedlovku jsem prasácky zatěžovat i dětskou sedačkou, držák jinam dát nešel, takže chápu proč se to stalo. Je v Praze někdo, kdo by to uměl svařit ? Díky moc
Moje zkušenost: asi před 5ti lety jsem koupil silniční kolo GT, na 105 ce za 5000. Proč tak levně ? Majiteli praskl, pod sedlem, asi ze stejného důvodu. Byl tak fér, že mi to řekl, já si svár zalakoval a za ty peníze spokojenost. Jen asi po půl roce jezdeni trochu prasklo očko na inbus, sevření sedlovky. Mám ji nízko, tak jsem nastavil výšku, do Al trubky vypiloval půlkruh a do sedlovky vyvrtal dírku 4mm a nanytoval být. Sedlovka neklesá, takže jezdím dál a nemám problém. Za ty peníze, Kauf.
Kdykoliv někoho vidím, že má držák dětské sedačky na sedlovce, zastavím ho a upozorním, že tam nepatří!!! Nešel dát jinam, nebo to neumíš? Máš klasický rám, sice malý, ale nevěřím, že nejde dát držák na rám kam patří.
No, tak teď už to ví…
:-) nešel, věř, že jsem to zkoušel. Menší rám se slopingem vs 29´kola to prostě neumožňují. Ale byl bych moc rád, kdyby jsi mě někde po cestě zastavil a vysvětlil, že to tam nepatří. :-)
A kdybys měl jiný typ přesmykače (topswing), u kterého jde lanko podél sedlové trubky?
to teď z hlavy nevím, ale mám pocit, že vadilo to, že držák sedačky byl nízko a tím pádem sedačka drhla o zadní kolo.
Což by řešil větší rám – mohl bys tu upínací kostku dát výš.
no období sedačky je naštěstí pryč. Vím že to byla blbost, ale prostě to jinak nešlo.
Já ale větší rám fakt nechci, jezdí se mi na tomto dobře.
Na větším rámu si nastavíš bez problémů stejný posed, jen Ti nebude tolik vyčnívat sedlová trubka (nebude praskat rám), budeš mít kratší představec (lepší ovladatelnost) a méně podložek pod ním (bude to lépe vypadat).
No já zkusím to zavaření, když to znovu praskne, budu to řešit, ozvu se, Díky
Scud bych fakt nevařil. Aspoň máš teď možnost koupit pořádný rám.
Nejde to do tý doby, než přijde nějakej blbec a dál to znáš.
Kámošovi sem nechával tohle vařit a pojistilo se to uřízlou sedlovkou 31,6 s vnitřním průměrem na 27,2. Tedy 2 objímky kousek nad sebou a dvě sedlovky v sobě. Druhá varianta je koupit Force Epigoni ve vel. L kterej se dá sehnat za 2500,–
Využiji tohle téma.
Bude stačit vyvrtat na konci praskliny malý otvor, aby se to dále nerozšiřovalo? Je to duralový rám.
Moc ti diky.
Sedlovka je přesně.
Jak myslis presne? Jako, ze nema prakticky zadnou vuli, nebo ze sedi cisla?
myšleno, že nemá žádnou vůli. Teď je sedlovka při jízdách zasunuta skoro až po zámek. Moc vám dík za reakce a odpovědi.
Přidám se taky. Měl jste někdo něco podobného ? Pokud ano jak dlouho jste to ještě jezdili. Rám má za sebou 5 a 1/2 sezony.
Tak prej: kupte si titan, ten vydrží. Po 11 letech a 35tis km prdnul kus za hlávkem od svaru to jede nahoru. Měl jsem nad tím brašničku, tak to nebylo vidět, až kamarád na kopci v Rumunsku mi to odhalil. Jo dolů jsem se už bál. Ale asi to je déle. Kontaktoval jsem servis Bicyclekafe, už je to 2 týdny, nějak neodpovídá. Budu muset zase osobně, jestli už kontaktoval výrobce Lynskey.
Praskání u svaru je poměrně běžný problém titanových rámů, který (typicky) souvisí s lokálním zvýšením obsahu TiH2 během sváření. Su zvědavej, co ti na to řeknou.
Tak zase už dostal co proto, čas na změnu:).
S tvým nájezdem mistře, to chce karbon s doživotní zárukou na rám.
Zdravím pánové, tak jsem asi definitivně „doamortizoval“ můj letitý Giant Trance X3 2008. 16 leté kolo, hrubým odhadem najeto ke 20k. Včera a dnes jsem byl jezdit, včera jsem měl chvíli pocit divně „gumového“ kola a dnes, když jsem zastavil na své oblíbené pábitelské vyhlídce, tak jsem si všiml této praskliny, je to cítit nehtem, vede to částečně přes svar a kousek i dozadu… Asi ideální čas využít slev po sezóně a koupit nové, co?
áno
Jen tohle kolo už má po sezóně, na tom už bych nejezdil
Přesně.