Prosím o kazdou radu či názor k přechodu na 2×10 pro 29er kolo v profilu.
Mam kazetu 11–36z plus kliky 44–32–22z převážně jezdím prostřední převodník, bude mi vyhovovat přechod na 2×10 s převodníky 38×26z ?
Budu vděčný za každy názor
Prosím o kazdou radu či názor k přechodu na 2×10 pro 29er kolo v profilu.
Mam kazetu 11–36z plus kliky 44–32–22z převážně jezdím prostřední převodník, bude mi vyhovovat přechod na 2×10 s převodníky 38×26z ?
Budu vděčný za každy názor
Tak si zkus přečíst vlákna které tu jsou už založené a je v nich toho napsano dost.
jj to jsem udelal jen tu z velke casti resi prechod z 3×9 na 2×9 :(
Radši rovnou přejdi na 1×10. Stejně trend směřuje k 1×10, resp. 1×11. Takhle budeš nadčasovej, kdežto 2×10 ti vydrží rok, max. dva. :D
:D asi to nebudu nejak resit a jen jezdit tak jak tu mnoholidi pise
Posed už jsi vyřešil tak špekuluješ dál,38a 26 to víš jen ty sám,záleží kde jezdíš,jak jezdíš a jaký máš nohy,kolem krumlova by to mělo jít.
všichni přejdou na 1×10 resp. 1×11, aby se ti co nezávodí zase pěkně vrátili zpět na 2×10 nebo 3×10.
Jestli máš pocit, že jezdíš stále jen prostřední placku, pak pro tebe 2×10 bude fajn (budeš nově jezdit placku velkou).
Nově musíš koupit přední řazení (levé) na dvojplacku a nové kliky. Zuby máš spočítané, tedy nasadíš, naladíš a budeš jezdit. Původní komponenty si rok necháš, přičemž po roce zhodnotíš, zda to pro tebe mělo přínos (pokud nemělo, nasadíš původní komponenty).
Pak napiš, jak to dopadlo.
Nebylo by jednodušší vyměnit jen převodníky za dva,řazení nechat a velkou zablokovat na dorazu,než kupovat nové řazení,s desítkou skušenost nemám ale na devítce to je v poho,Teď jezdím 2×9,ale převodníky mám doma,co kdybych náhodou šel zpět na 3×9.
jj takto jsem uvazoval
38 ani 26 v nabídce není
jejda špatný link co jsem si dal do oblíbených, někde jsem našlel něco podobného 38/26z
Co jsem tu pročítal par vláken tak tam padalo hodně názorů že jak se jezdí převážně malá tak 2×10 nedoporučují, mám docela chaos :(
Koupit, naladit, jezdit, neřešit.
chyba myslel jsem prostredni
Nechci psát,že za pokus nic nedáš,dáš to za převodníky,ale vyzkoušel bych to,taky jsem šel cestou zkoušky a zatím to nevypadá zpět na 3×9 (mám 2×9 a 11–34)
jsi toho názoru že na 2×10 oproti 3×10 je třeba větší výkonnosti?
Záleží na převodnících viz JakeF
Musíš vědět, co často jezdíš za převody… Pokud jezdíš s prostřední plackou často 36z pastorek, tak v těch situacích už budeš muset jít na malou. Dokonce i proti 32z to bude na velkou o trochu těžší, ale to už zvládnutelně.
Dvojplacka je super v případě, kdy víš, že většinu doby budeš jezdit na velkou a malou akorát do hodně prudkejch kopců. Klidně bych zvážil i 36/24, na 29er to je dostatečně těžkej převod odpovídající cca 40z na 26". Ale to už zase musíš vědět ty, jestli ti to bude stačit.
převážně jezdim střední a nekdy velkou jak chci přišlápnout z kopce, malou jen opravdu málo poněvadž si vzdy řeknu šlapu jak magor a jedu krokem tak sesednu a jdu pěšky
Podle toho se radí dost těžko… Zásadní je, jestli často jezdíš prostřední placku a největší pastorek a pak jakej používáš nejtěžší převod.
Podle toho se radí dost těžko… Zásadní je, jestli často jezdíš prostřední placku a největší pastorek a pak jakej používáš nejtěžší převod.
na pastorky moc nekoukam ale jak kouknu tak nejcasteji jsem od 3 do 8 pastorku, no jsem lajdak :/ velky prevodnik opravdu hodne malo ale prece
Nac nove razeni?
Pro 29" určitě pily 38–26, nebo lépe 38–24, kazetu 11–36. 2×10 má výhodu v tom, že na velkou můžeš beztrestně řadit všech 10 pastorků, na malou to jde též, ale tam to nemá moc význam.
Jen co jsem koukal tak budu muset koupit jiný přesmykač poněvadž půjde dolu jen tak o 5 mm a to bude málo :-
Pokud jezdíš hlavně prostřední placku 32 zubů a nebudeš ji mít, tak ti bude chybět, to je jasñé. Zařadíš se mezi početnou skupinu tzv. „lovců převodů“, kteří mají dobrovolně či nedobrovolně dvojplacku a pak neví jestli mají jet malou nebo velkou, neboť ta prostřední, kterou předtím nejvíce jezdili chyb. Pro devětadvacítku je kombinace 38/26 k lovení převodů docela vhodná, v terénu budeš šaltrovat mezi plackama jak divý. polkud tedy nejseš nabušený jako předchozí přispěvatelé a nebudeš drtit pořád velkou ;-).
Tato úvaha je k zamyšlení asi to tak bude a jak to předělám na 2×10 budu jen nervózní
na 26*11 se da jet kolem 30ti bez nejakych extra kadenci, to opravdu jezdite v terenu rychleji? v terenich trasach muzu klidne zustat na maly, v lehcich trasach zase na velky
kdybych mel vic sily tak souhlasim ze se da jezdit porad na velkou, ale pro slabsi jedince je podle me prave 26ka super prevodnik
Není nad to jezdit nejmenší placku (ať už ze dvou nebo ze tří) s nejmenšími pastorky a to ještě dokonce s 11tkou pastorkem.
Ať žije dlouhá výdrž řetězu a kazety…
:D ale nemuze se vymlouvat ze musi radit na velkou!
To je právě ale špatný… Jezdit na malý má hromadu nevýhod, větší opotřebení řetězu a ozubení, prověšenější řetěz, takže do každýho i kratšího sjezdu to chce přeřadit na velkou a pak alespoň u mě tam je hodně pocit, že jakmile tam dám malou, tak to vůbec nejede :).
Opravdu doufám, že někdo (Shimano) přijde s 11–42 kazetou na 11sp, pak budu mít jasno :).
vsak rikam do terenu, tim myslim TEREN, v lehcim/rychlejsim terenu je to blbost samozrejme
Nemyslím… Nechci se teď nějak hádat, čemu kdo říkáme terén, navíc si myslím, že bychom se nakonec shodli ;). Ale když máš dobře zvolenou dvojplacku, tak fakt na velkou objedeš skoro všechno a malá je potřeba prakticky jen na hodně prudký výjezdy v terénu a tam problém není, je to krátkodobý a řetěz je pořád v tahu. Kdybych musel častějš, tak velmi vážně uvažuju dát menší převodníky.
tak to jsou ty tvoje watty :), nevim ja mam hromadu mist kde proste malou musim jinak bych mel asi problem a jelikoz i v tehle mistech „najizdim objem“ tak malou tam mam relativne casto…ale az budu mit 4w/kg tak si taky dam jednu placku!
1*10 jsem jezdil jenom chvíli koncem sezóny na lehčí závody… Možná s 36z nebo 34z převodníkem by to už skoro stačilo, ale stejně si ještě počkám na větší rozsah kazet.
Nebyla by pro tebe teda lepší varianta 36/24? Osobně o tom taky dost uvažuju na 29er, protože to je dost příjemný, když člověk skoro neřadí vepředu.
kdyz to je trosku naprd zase na maratony, kde 36×11 uz by me asi mistama nestacilo pri tech „silnicarskych“ usecich, a to jsou zrovna mista kde mi to jede lip nez ostatnim vestinou, takze bych o to nerad prisel…24 sem si tam chtel dat kvuli me zalibe se snazit vyjet kraviny a obcas takovy nejaky „trialovejsi“ pokusy…jako ono to zalezi, proste nektery trasy taky pojedu skoro celou na velkou, ale co jezdim nektery kopce tady kolem tak tu 26ku vyuzivam hojne no, kazdpoadne radit na 2placce me neprijde zdaleka takovej opruz jako radit na 3placce
Ona ta velká zase u 38 z není tak velká… je to akorát a na malou není třeba tak často shazovat. Nejsem nijak nabušenej a dvouplacka mi objektivně snížila nutnost řadit na převodníkách. Žádný lovení převodů se nekoná. Stačí nebát se jezdit španěla.
Pokud někdo jezdil převážně 32 pilu a na tu celou kazetu (a hlavně největší pastorky), tak ten bude mít se 38 problém a lovit převody bude.
Pokud naopak někdo poměrně dost řadil mezi střední a velká, tak pro toho bude dvojplacku super.
Není to jen o výkonnosti, ale také o tom, jaké jezdí kdo kadence.
Já třeba i na 32 převodník ocenil na devítce přechod na 11–34 kazetu, kdy jsem získal lehčí převody a nemusel tak často řadit malou placku.
A na desítce s přechodem na 12–36 kazetu to je ještě lepší, zvlášť na 29tce, kde je to všechno zase o cca 10% posunuté do těžších převodů.
Jak už jsem tu někokrát psal, tak mě štvala dvojplacka i s 36 pilou (když jsem chvíli jezdil rockring a dvojplacku) a to bylo navíc i na 26tce. Na 29tce bych 26/38 okamžitě vyhodil oknem jak by mi to nesedělo.
Ty navíc nejezdíš 29tku, takže si to představ jako kdybys měl dvojplacku 29/42 (to cca odpovídá 26/38 na 29tce).
Jedná se o 29 co je v profilu, co tak sleduji tak to vzdám a necham to tak jak to mám
Já bych ti doporučil dát 36/22. Velkou budeš jezdit celou a pokud jsi říkal, že jsi se střední nejezdil 36z pastorek, tak to bude stejný, když budeš na 2*10 jezdit celou kazetu. Co se týče nejtěžšího převodu, tak je podle mě naprosto dostatečnej, pokud teď neřadíš 44/11 (nejtěžší).
Jezdím 29 (viz profil) s 40–26 pilama. Mám v plánu to přeskládat na 38–24 až seženu vhodné převodníky, protože 40/11 moc nepoužívám a 40–24 už se nedalo seřídit a bylo to moc velký skok.
Na 29eru je 38z placka hodně velká… Odpovídá snad ještě lehce přes 42z na 26".
Mam 3×9 22/32/44, 11–34, Loni v lete sem pred rychlebama vymenil velkou za rockring a po navratu uz sem to nechal. 99% casu jezdim stejne na prostredni a velka vyhoda je ze mi velka pila netrha za kalhoty kdyz jedu do hospody :)
Chjo vůbec netuším zda předělat či ne, jde mi o jednoduší řazení a také nějakou tu váhu… nejsem vůbec nabušený jezdec ale jen takovej co ročně najede kolem 3 000 kilometrů
Při takovém nájezdu přinese těch pár gramů úspory rozhodně zcela zásadní a nevídané zlepšení.
Ironie? :-)
nikdo nevozi 2placku kvuli gramum co ja vim, ja urcite ne
Však jsem váhu napsal jen jako druhé, především mi jde o jednoduší řazení. Jak jsem psal nejsem žádný jezdec a co jezdím tak někdy koukám co jsem to tam dal vůbec za převod… řeknu si ty jsi ale ******* třeba jsem se přistihnul jak mám zařazeno velký převodník a 36z pastorek
to je na 2 prevodniku uplne v poradku, proste tam nemusis premyslet co mas zarazino zdaleka tolik jako na 3, ja bych zpet uz nesel a to mam porad srovnani protoze obcas vyjedu na 3×9 supu co mam, a je to opruz velikej v porovnani s 2×10 pro me, ale jsou tu taci kteri 2×10 nemuzou, holt obcas je tezky dopredu zjistit
mala moje reklama, koukni na http://gears.mtbcrosscountry.com a porovnej si ty prevody at vis co jezdis na prostrednim a jestli budes muset hodne radit placky nebo ne, a pak se rozhodni, on ti tu nikdo jiny nez ty v tomhle extra neporadi
ty tabulky mi nic neříkají, vůbec nechapu oč tam jde :-) Nyní jezdím z 90% na prostředním převodníku a to od 3 pastorku do 9 pastorku
jsou to pomery prevodu, tak si tam das 3placku co vozis ted, 2placku o ktery uvazujes a uvidis jak se tam ty prevody krizej a tak a zjistis ± jestli budes muset porad radit nebo ne
Na trojplacce je to také v pořádku (velká/velká).
Jediný problém jsou malá placka a spodní polovina kazety, to je to nejhorší co se dá řadit pro životnost pohonu. A taky jediné čemu je dobré se vyhnout.
na to jsem mel asi kratky retez, velka velka me z prehazky udelala takovou natahlou vec :)
Natáhlá věc z ní klidně bejt může ;).
Jsem dutej prostě to nějak nedokážu posoudit
no ted si tam vyber ty prevody ktery si na 3placce jezdil vetsinu casu a podivej se jestli je najdes na velky placce u 2prevodniku vsechny, pokud bys zjistil ze musis radit na malou casto a zase zpet na velkou, tak je urcie lepsi 3placka, poukd na velky 2placce mas vsechny prevody co si jezdil na 3placce, tak bych do toho s cistym svedomim sel
asi nejak takto, tu velkou jen jak jedu nekde z prudkeho kopce a chci prislapnout ale to ozelim
tak vidis ze na dvojplacce ten nejlehci na velky bude o pidikousek tezsi, jinak to ujedes vsechno na velky, takze by pro tebe byla opravdu asi idealni kombinace dvouplacka s 36/24 to bych ti asi doporucil
tak to mám přeflákat na 2×10?
Předělávat na 2×10 je zbytešnost, ale diktát B-F je neúprosný. Takže ti nezbude nic jiného než to předělat, abys šel s davem ;-).
pro me prechod z 3×9 na 2×10 byla jedna z nejlepsich zmen na novem kole, takze diktat nediktat, moda nemoda, tohle proste pro spoustu lidi funguje…pokud pro tebe ne, tak samozrejme nema cenu prechazet
Taky… Trojplacku bych už nechtěl na kolo žádný kategorie, je to jen o volbě vhodnejch převodníků a mít kolo k tomu, na co je určený.
to ja ti nereknu jestli mas nebo nemas, to si musis sam rozmyslet jestli ti ty penize/ prace za to stoji, ale muj nazor je ze s 36/24 budes mit pro sebe optimalni prevody a o tu megacirkularku min
pořídím převodníky a překopu to :-) pak jak neco najedu dám info
Oběť B-F… :-)
To vypadá na min. 2 nově založená vlákna ;-)
:-D
Sleduj nějaký čas co jezdíš za převody. Hlavně se zaměř jak moc jezdíš střední placka a 3 největší pastorky.
A pak se ještě zaměř na to jak moc často řadíš mezi střední a velká.
Pokud poměrně dost jezdíš střední + 3 největší pastorky a mezi střední a velká řadíš málo, tak na dvojplacce budeš řadit na plackách daleko více než teď.
Pokud téměř vůbec nejezdíš střední + 3 největší pastorky + řadíš mezi střední a velká hodně, tak si můžeš dvojplackou dost řazení na plackách ušetřit.
já bych vycházel z toho, jestli si můžeš dovolit přijít o nějaký ten nejlehčí a nejtěžší převod
To je zrovna u většiny lidí dost nepodstatný a jde tam jenom o zvyk. Převod 44/11 je na 29eru stejně prakticky nevyužitelnej.
těžkej může většina oželet, ale zrovna ne ten nejlehčí o to spíš u 29er, záleží na výkonnosti a terénu co chce jezdit, každý to má jinak, ale já o převod 22*32 vzhledem k tomu co jezdím a na co mám bych prostě nechtěl přijít, čili na 2*10 přecházet nemůžu
Proč bys nemoh? 24/36 je dokonce ještě o trochu lehčí a pak si můžeš vybrat, jestli k tomu chceš velkou 38 nebo 36z, obojí funguje. Na 38z budeš mít naprosto pohodovej nejtěžší převod, s bajkovým obutím až zbytečnej nebo s 36z bude krásně plynulý řazení…
Rozsah je fakt u většiny lidí v pohodě řešitelnej problém, to řazení mezi plackama to může dost znepříjemnit, ale podle mě i tak si každej najde kombinaci, pokud nepoužívá jedno kolo na těžkej terén i silniční vyjížďky se slickama.
já jsem k tomu zapomněl dopsat, že bych současně nechtěl přijít o těžký převody, který také využiju, např. v Alpách na slajkách ale i normálně v terénu v mírných klesáních a sjezdech, jak píšeš mohl bych dát vepředu něco jako 24 až 26 ale to by mi zase chyběly ty těžké převody a na rovině nebo klesáních bych já nebyl schopnej držet krok, hodně jsem o tom přemýšlel ale zatím na to nemám mentálně
S 38/11 by ti chyběly na 29eru převody na rovině a vůbec i ve sjezdech? :) A teď tu o Karkulce… Na slickách to chápu, ale to už si zase klidně dovedu představit přehodit kliky, než kvůli tomu celej rok vozit trojplacku.
no ale já jsem nikde nepsal že mám 29, pokud někdo může na 29er úplně oželet těžší převody, tak ať si dvojplackou zachová ty lehčí, beztak tam většina bude potřebovat 36z kazetu, ale u 26 jsem ještě nepřišel na způsob jak s dvojplackou zachovat dosavadní komplet spektrum převodů, protože já si nestavím úzkoprofilový stroj ale od mtb očekávám že mě podrží všude i v extrémech
každopádně mít 29er tak bych do dvojplacky někde mezi 24–38 taky šel ale je to jenom o tom zvážit zda to bude vyhovovat a člověku pak nebude nic chybět, u 26ky si myslím že řadě lidí bude něco chybět
Nějak nechápu ten rozdíl mezi 26" a 29"… Prostě jen na 26" to chce o nějakých 10% víc zubů vepředu a pak to vychází úplně stejně…
Osobně už nevidím důvod pro trojplacku nikde… Na celopevňáku jsem nechal 44/32, na závodní 26" 42/28 ale uvažoval jsem i dát tam 39/26, protože 42/11 jsem prakticky nevyužíval. Teď na 29eru bude 38/24 a uvažuju časem 38/26 nebo 36/24.
Podle mýho názoru prostě člověk, co potřebuje převody typu 24/36, nemá výkonnost na to, aby byl schopnej rozumně utočit 44/11 nebo 44/12 a rozsah dvojplacky mu teda musí stačit.
tak to napíšu jinak – na stoupání třeba někde v Dolomitech, kde člověk kolem 15–20 procent nabere několik set vm a ta stoupání nejsou krátká já potřebuji 22*32, nejsem žádná závodní mašina, a pak jsou takový ty rovinatý přejezdy, silnice a sjezdy, táhlá klesání, kde jedu 44*11–12, což dle mého názoru já využiju – jakou mám zvolit dvojplacku abych měl potřebné převody, když nechci stavět několik kol nebo měnit v sezoně kliky?
Nech trojplacku, není proč měnit.
v mém případě si to taky myslím, dvojplacka je lákavá ale z praktických důvodů pro mě nebude ideální
Proč se ti zdá dvojplacka lákavá? Je to jen móda… ;-)
Jednoplacka je móda, dvojplacka je dneska funkčně to nej, co můžeš mít.
Jednoplacku (1×9 nebo 1×10) vozím už x-let a nezdá se mi to nějak extra super.
A to tě někdo nutí nebo proč jí teda vozíš těch x let? :D
Proč bych nevozil? Má to své výhody, ale jako univerzál do terénu to ideální pro většinu lidí nebude.
Proto taky říkám, že jednoplacka je dneska zatím pro většinu lidí akorát móda a nejlepší využitelnost nabízí dvojplacka ;).
je to přece jen nějaké zjednodušení systému a mírná váhová úspora, pokud to nebyla ironie, tak nějaké výhody v tom vidím i já, možná na zimáka si to časem hodím
jakou rychlosti jedes pri tech presunech na 44*11?
po rovině cca 40–45 km/h myslím vyjímečně k 50 kmh když je pěkná asfaltka a z kopce i v terénu odhaduju 50–60 kmh (maximálky nepočítám) a když jedeme z hřebene nějaký x-kilometrový sjezdy tak na 44*11 někdy hodně kvaltuju, kdybych tento kvalt něměl tak bych nestačil zbytku resp. bych šlapal jak kašpárek
Pak nechápu, proč to vůbec řešíš ;). S touhle výkonností musíš kola fasovat v top modelech jak silnici, tak bajk. Jen mi pak nesedí, k čemu ti je těch 22/32, to musíš bejt přeci jedinej, kdo to na svěťáku vozí, ne? :D
možná mě na svěťáku ještě neobjevili, měl bych se jim přijet ukázat, netvrdím že ty rychlosti jedu pořád, ale zase nejsem žádnej chcípák, psal jsem že někdy dám i silnici na slajkách
na trojplacce se tady jezdilo mtb já nevím 20 let, všichni byli happy a mělo to svůj důvod, třeba v širokém spektru převodů, které prostě někdo může využívat celé, na to snad není nic k nepochopení, ale teď se dozvídám, že jsme jezdili v omylu a dvojplacka je jediná správná volba
Jezdilo se léta s 9sp a nižším, kde byla kazeta 11–32 resp 11–28 a míň, takže celkovej rozsah stejnej, jako u dnešní dvojplacky nebo dokonce menší… A jak sám píšeš, všichni byli spokojený, až dneska najednou potřebujou těžší převody, lehčí převody a bez nich to prostě nejde :). Takže tvůj argument v tom, jak byl důvod v širokým rozsahu převodů je na místě, ale dvojplacka dneska nabízí rozsah daleko větší, než trojplacky v tý době. Dnešní trojplacky maj rozsah nesmyslnej, pokud člověk nechce používat bajk do těžkýho terénu a zároveň jako silničku na slickách. Ale to mi tu nedávno vysvětlovali, že ani tam ty převody nepotřebuješ, tak nevím :D.
kdyby byly dostupné rozumné komponenty, tak bych se klidně a rád vrátil na 3×8 s kazetou 11–32, to považuju pro mě za ideál, ale mě jde především o ty krajní převody, které mě dvojplacka vezme oba nebo jeden z nich a to nechci. Možná neumím šlapat, možná nejezdím optimálně, ale kdo z hobíků jo, já zkrátka potřebuju jak ten nejlehčí tak ten nejtěžší, z tvého pohledu tomu rozumnět nemusíš ale všichni nejezdí to samé.
ja jsem hobik a ja to umim!
Pomalu se z tebe stává vševěd B-F… =8-o. Jak říkají železničáři, nox159 násled :-).
Je to zvláštní, nedávno se tu se mnou někdo hádal, že 44/11 převod nemůžu potřebovat ani na celopevňáku s úzkejma gumama. Pokud ho tady joudys běžně jezdí s bajkovejma a točí tam 45km/h, občas 50, tak musí mít výrazně vyšší výkonnost, než já a pak by měl mít výkonnost srovnatelnou minimálně s českou elitou, takže na svěťák dostatečnou.
44/11 z mírného kopečka utočí snad každý… Pro přemisťování v horách dlouhými horskými údolími to může být pro někoho docela dobrý a pohodový převod. Nebo když jede člověk ve skupině a prestižáci točí 44/11 z kopce jak o život, tak se mu nohy při převodu 39/11 mění ve vrtuli :-)
Mimo závody má nějakej smysl šlapat přes 40km/h? Já ti nevím… Přijde mi to jak koupit si offroad a pak si stěžovat, že má zpřevodování do terénu a blbě se s ním na dálnici udržíš týpka ve Ferrari :).
Smysl to nemá. Ale pokud jedu se skupinou cyklistů, tak se obvykle prestiží :-). Tedy dělá se jakoby nic a pak se jede skoro šrot jedno jestli do kopce nebo z kopce, v terénu nebo po asfaltu. Jen aby se druhým ukázalo zač je toho loket :-).
Takže je prestiž ve sjezdu jet alespoň 50km/h a pak do kopce všichni svorně nejlehčí převod a plazíte se krokem? :D Já to nechápu, asi všichni jezdíte terénem nahoru a závodíte po asfaltu dolů :).
proč ne? někdy je chuť si dát nějaký kratší rovinatý úsek naostro nebo to z kopce rozkalit, vzpomínám si na jedno alpský klesání (sice jenom pár procenty) ale cca 10 km pořád dolů a na takové vzdálenosti jsem byl za 44*11 vděčný
Jestli kvůli jednomu klesání v Alpách chceš vozit celej rok trojplacku, abys tam moh jet o 2km/h rychlejš, tak pak asi není o čem diskutovat :).
trochu to zjednodušuješ, ale ano – musím vozit trojplacku protože ji často potřebuji, kupodivu často, stejně jako ty ji nevozíš protože ji nepotřebuješ, problém je v tom, že k širokému spektru převodů existuje i široké spektrum lidí co jezdí různé terény a akce a ne každý má na každou akci poladěný spešl bajk
ja mam 1 kolo, vubec ho neladim, jezdim na nem alpy, maratony, xc, vejlety, vyjizdky s necyklistama i po silnici…takze podle meho je 2prevodnik dostatecne univerzalni…ale samozrejme ti nerikam abys to menil,…ale ani v tech alpach me nejak tezsi prevod nechybel abych pravdu rekl, bud je to sama zatacka nebo je rychlejsi nasadit nejaky uberaerodynamicky posez
Vždyť to píšu od začátku : podle mě i tak si každej najde kombinaci, pokud nepoužívá jedno kolo na těžkej terén i silniční vyjížďky se slickama
Jezdění na XC okruhu je specifická disciplína. Když jsem se jel projet po okruhu světového poháru v Novém Městě, tak jsem měl vesměs pořád malou placku nebo prostřední. Žádné delší šlapavé klesavé úseky tam nebyly. Takže porovnávat kolo na běžné jezdění s okruhovými speciály asi není nejlepší nápad. Co nechybí na okruhu, při běžném jezdění může chybět.
Tam jde o výkonnost, co na těch 45 až 50km/h na rovině potřebuješ ;). A ta fakt není na úrovni průměrnýho hobbíka… Jinak samozřejmě tam dlouhý šlapavý sjezdy nejsou, proč by taky byly? Bajk je na ježdění v terénu, ne závodění v asfaltových sjezdech…
ty rychlosti jsem raději neměl udávat, protože to někdo pochopí že to jezdím běžně, samozřejmě že ne, ale Singlespeed v reakci nade mnou to píše jak to vidím já. Proč by 44*11 měl být na mtb nesmyslný převod? Pro lidi co závodí XC asi jo, ale já jsem hobík, co jezdí všechno možný
XC závody do toho netahej, tam těžký převody fakt nepotřebuješ, ale o tom to tu není…
Já taky na kole jezdím všechno možný a 42/11 používám akorát tak na hodně rychlý tréninky, kdy jsou průměry i přes 30km/h (včetně vyjetí na konec), na pohodový ježdění je i těch 42/11 zbytečnejch. Hlavně nechápu jezdit na bajku asfaltový sjezdy a ještě v nich honit rychlost. Zvlášť, když ti pak ty síly chybí a ve výjezdech se musíš plazit na těch 22/32 ;).
Však ti pořád píšu, že většina lidí jezdí jinak než ty, tak je nemůžeš podle sebe soudit. Po asfaltu se prostě na bajku běžně jezdí, procento fullů 120/120 a více na cyklostezkách se také neustále zvětšuje, takže, myslím, není co řešit :-)
Njn, sice by na to ježdění stačila cyklokroska, ale na ty bruslařky na cyklostezce neletí jak na krutý celopéro, chápu :).
jezdit na bajku asfaltový sjezdy nebo zpevněné cesty a točit na nich 44*11 dávají smysl mě, jet svižněji dolů můžu i když zrovna nemám čip na kotníku, a to se z kopce ještě šetřím na výjezdy
každopádně když v jedné sezóně projedu Rakousko nebo Itálii, Jeseníky, Krkonoše, domovskou vrchovinu a to všechno na jednom bajku, jsem rád, že to zvládnu převodama které mám k dispozici
Nauč se šlapat, než si zničíš kolena…
neni 24/36 lehci nez 22/32?
Pro mě je placka 44, (nebo 42) na 29 prostě nepoužitelná. Na svým prvním 29 jsem to tak měl a zařadil jsem ji za sezonu asi 4 x. Nejtěžší převod, (42 – 11), jsem tam neměl nikdy. 2 – placka je pro mě na 29 ideální – vozím pily 36 – 24, kazetu 11 – 34, (9 – tku).
I kdybych vozil kazetu 11 – 36 jako Ty, ty pily bych vozil stejný.
Přeju šťastnou volbu…a taky už normální počasí, *****, ať se dá jezdit na lehko.
chtěl jsem se zeptat co říkáte na přechod z 42–32–24 × 11–36 na 40–28 × 11–36 … díky
pokud nevyužíváš nejlehčí a nejtěžší převody nebo je prakticky nepotřebuješ tak ok, v opačném případě ti můžou chybět
jasně případně mě ještě napadlo převodníky 40–27 což by trochu pomohlo k tomu lehkému převodu …
Klidně bych dal 39/26, který se normálně nabízí… Rozsahem to bude v pohodě, v nejhorším se naučíš trochu točit kadenci, což by bylo spíš pozitivní, pokud jsi teď zvyklej točit těžkej převod na nízkou.
40–26 funguje se shimanem v pohodě.
V podstatě se hádáte o hovnu.Každému sedí něco jiného.
Momentálně vozím na 26ce kliky 36–22 a kazetu 11–36.V podstatě vše vyjedu na velkou placku.Malou 22 beru jako vyprošťovák na ostré, nebo dlouhé výjezdy.Převod 36–11 pobere vklidu 45 km/h.Nepotřebuju s kopce nad 45km/h šlapat.
Tenhle týden jsem vyhodil dvě kazety a měly sjeté jen dva nejmenší pastorky.I takoví jezdí a vyhovuje jim to.Jen se diví jak málo řetěz a kazeta vydrží:-)
asi tak, každému sedí něco jiného
já vyjet na 36 skoro všechno a 22 mít jako vyprošťovák tak jsem štastný člověk a terénní guru
To bychom společně mohli sestavovat nejeté kazety! já sjíždím tak vrchních 5–6 pastorků, spodek skoro nepoužívám.
Pánové, čím více to čtu, tím více jsem mimo. Jsem hobbík, amatér, který zdaleka nejezdí jako dříve (čas), ale proti vám jsem naprostý exot :D Jezdím na biku cross kliky 48–36–26 a 11–34 s tím, že se pohybuji na velký a střed, nepotřeboval bych malý, podotknu 26" kolo. Zvažuji nákup nového a s tím právě změnu, zda jít na 2× něco… Nebo ještě lépe, zda jít do 29" při výšce 175cm. Prostě teď jsem naprosto zmaten :D
A pročpak to tady čteš? Každý trochu inteligentnější člověk přece musí hned poznat, že přispěvatelům Bike-fóra jde hlavně o to, zmást potenciálního čtenáře a pak se tím bavit ;-).
Doplním ti statistiku :-)
Přešel jsem na 29 z 3×9 na 2×9 a zůstane to tam. 38–24×11–34 a jsem spokojenej. Jezdím kopce, lehčí převod mi nechybí a když dojde nejtěžší (ca 45 km/h) tak se prostě vezu a užívám si to.
Na městském kole jsem dal singlespeed a když člověk ví, že tam prostě jiný převod není, tak je to docela dost osvobozující pocit na psychiku – prostě si víc užívá jízdy a nepřemýšlí o blbostech (převodech). Začínám singlespeedařům rozumět..
BTW závodit se silničáři z Ramzové na Lipovou v 80ce neplánuju ;-)
Ahoj,
mám na rámu Canyon namontovanou SLX sadu 2×10, jenže rám je dělaný na 3×10, uchycení přesmykče viz. foto. Je nějaká možnost koupit ten hliníkový profil vytvarovaný tak, aby byl přesmykač níže? Protože teď je cca 1 cm nad největším převodníkem a když přehodím na menší tak řetěz je v něm jen tak tak.
potřebuješ vhodný smyk (2×10), a ne řešit držák
Oni se dělají smyky 2×10 na držáky pro 3×10 ? Případně jaké to jsou prosím ?
Přesně tenhle mám na kole. Jenže je moc vysoko, protože navářka je dělaná pro trojpřevodník.
Tak kolik mas potom velkou pilu?
otázka zní máš SLX FD-M675E nebo SLX FD-M670E?
držáky smyku 2×10 a 3×10 jsou pořád stejné je to řešené až smykem
Mám SLX FD-M670E a velkou pilu 38 zubů
tak tam dej ten co sem ti poslal a máš problém vyřešený, ten je dělaný na 38z
Ahoj. Jezdím 3×9 (44–32–22/11–32) s tím, že převážně jezdím na prostřední převodník, který mi ale občas na asfaltu nestačí. Nejlehčí převod vyjímečně nahodím, ale většinou mi stačí 22/28. No a jelikož mám v plánu nové kliky a nebráním se přechodu na 10ku kazetu i s řazením a hazkou, myslíte, že 38/24 převodníky a kazeta 11–36 bude adekvátní náhrada?
Děkuju.
ano
Radeji 40–28
Ahoj,
jaké kombinace jdou zařadit na 38×26 plackou a 11–34 zadním?
Jdou i ty krajní?
Proc by nemely jit?
no to nevím proto se ptám, nemám s 2×10 zkušenosti jen 3×10 a tam krajní pozice (křížené) nejdou že…
Proc by nesly?
co na tom nechápeš… přední velká placka prostě drhne se zadním velkým kolcem…
Vzhledem k tomu že 2× je oproti 3× trochu jinak usazená tak mě zajímá jestli u 2× už jdou všechny konmbinace převodů bez drhnutí…
Nevim o jakem drhnuti mluvis. I na 3×9(10) proste muzes zaradit vsechny kombinace a drhnout by nic nemelo.
Protože to je megaprasárna a navíc to vůbec funkčně nedává smysl.. ;)
Mozna je to prasarna, mozna to nedava smysl, ale proc by to nemelo jit?
u 2×10 už to trochu smysl dává ne? Ikdyž úplně krajní převody asi řadit nebudu, zajímal o by mě jestli drhnou nebo ne…
Malá/malá je nesmysl. Velká/velká normální použitelný převod (pro životnost pohonu lepší více křížit než více drtit malé převodníky).
A jak psal Vilém, tak to normálně seřídit jde.
Tedy minimálně mně fungovaly vždy všechny převody na 3×8, 3×9 i 3×10 (včetně současných tří kol na 3×10) kromě situací kdy jsem vozil schválně kratší ramínko než bylo třeba na daný rozsah (a pak nešlo pár nejmenších pastorků na malou placku).
Chtěl bych přehodit převodníky z FC-M522 (42/32/24) na dvoukolco 38/26. Půjde to aby byla zachována řetězová linka (laicky aby bylo všechno pěkně zarovnané uprostřed)a nemusel měnit celé kliky?
Protože logicky pokud jen nahradím první dva talíře a třetí odstraním tak ty dva talíře budou dál od osy klik než by měli být ne??
Dvouplacku dáš na pozici nejmenší a střední. Řetězová linka takhle vyjde skoro stejná jako u klik pro dvojplacku. Rozdíl je jen kolem 1mm.
Vychází to tak proto, že u HTII trojplacka má řetězovou linku debilních 50mm místo aby měla správných 47,5mm.
Teď je otázka jestli koupit ty dvě placky FC-M785 celkem za cca 1400,– nebo celé komplet kliky FC-M615 za cca 1600,– (je pravda že je to jiná řada, otázkou je jestli tam je reálný rozdíl)
Potvrzuju, páč když mi při posledním pseudošvihu začal ve výjezdech brutálně střílet řetěz na snad všech pastorcích, tak jediný, co pomohlo, bylo zařadit velkou placku (48z) a druhej největší pastorek.
Chtěl bych si koupit tyhle kliky 40/28
http://www.chainreactioncycles.com/…rp-prod67200
akorát nevím jakej potřebuju přesmykač,chci přejít z 3×10 na 2×10.půjde mi tam třeba tento?
http://www.kupkolo.cz/…-sys_z93417/
kolo mám v profilu,díky za případné rady…
Pokud ten ram ma navarku na smyk, tak ano.
ano má..díky
Zeptám se tady, ať nevymýšlím už vymyšlený.
Aktuální setup 3×10:
Kliky 42–32–24
Řazení Deore M591
Přesmyk Deore M591
Kazeta 11–36
Přehazka SLX M670
V plánu jsou kliky Deore nebo SLX 38–24. Stačí vyměnit jen kliky, nebo je třeba dát nový řazení a/nebo přesmyk?
Idealne kliky i s patricnym smykem.
Já jsem vyhodil velkou pilu a koupil dva nový převodníky 26z/38z. Místo velkýho převodníku jsem dal rockring 36–39z. Plus napínák commander lite na ISCG05. Foto mám v profilu kola.
Nejdřív jsem měl původní páčku řazení 3×10. Není to problém, prostě na poslední polohu nepustí dorazy přesmykače. Pak jsem páčku úspěšně urazil a tak jsem koupil SLX s tím přepínačem 2/3×10. S přesmykačem jsem nic nedělal, ten mám původní.
Tak Ti třeba něco z toho pomůže…
Jo, asi pomůže. Kupovat nový převodníky na stávající kliky se mi nevyplatí a navíc bych radši původní dvojpalcku, ne bastl z trojplacky. Rockring ani napínák není v plánu, na moje xc není třeba. Nejdřív to zkusím s původním smykem a když nebude dělat dobrotu, tak dokoupím dvojplackovej smyk.
dvojsmyk zase není tak velká investice, už pro ten pocit bych si koupil novej :-) Jen si ověř že ti bude pasovat na rám, oproti 3-smyku bude mít nižší umístění.
Dobrá připomínka, sedlová trubka se ke středu dost rozšiřuje, tohle mě nenapadlo.
Na svém předchozím kole jsem měl kliky 44–32–22. Stejně jsem většinou jezdil na 44 pile a do kopců na 32. 22 jsem nikdy nevyužil akorát se na ni lepilo bláto. Teď mám nově 40–28 a kazetu 11–36 je to super. I tak ale nejlehčí převod 28–36 stejně dávám jen výjimečně do prudkých, nebo hodně dlouhých kopců, když už nemůžu. Dokonce uvažuju, že přejdu na jednoplacku. Akorát ještě nevím kolik zubů by pro mě bylo nejvhodnější.
Si přehodil celý kliky, nebo jen přeházel převodníky?
Jak jsem to kolo kupoval tak jsem hned tomu prodejci řekl, že tam nechci troj placku, která tam byla původně ale jen dvoj a oni to rovnou vyměnili. Dali tam úplně nové kliky SLX.
Tak to je dobrý řešení. Mám zálusk na canyona nerva, ale tam to jinak než s trojplackou nejde ( nechápu proč v dnešní době), tak mě asi čeká hned ze začátku výměna.
Tomu nerozumím. Trojplacka je přece univerzální řešení, není třeba ji měnit, nabízí dostatek lehkých i těžkých převodů a velký převodový rozsah. Mění ji obvykle jedinci, kteří ji opotřebují nebo lidé pomatení diskuzemi na B-F. Tito pak nejen, že vyhazují zcela nové nebo téměř nejeté trojplacky, ale i jiné funkční nové komponenty. Utrácejí hromady peněz úplně zbytečně, přesvědčeni, že naopak zcela nezbytně a že bez dodatečných mnohatisícových investic do výměny ještě nejetých nových komponentů se na novém kole nedá vůbec jezdit. To všechno jen v důsledku čtení B-F bez zapojení tzv. zdravého selského rozumu :-).
Asi přestanu chodit na BF. Poté, co jsem se o sobě dozvěděl pravdu, jdu vyštrachat třetí placku do sklepa …
A proč bych měl jako jezdit s trojplackou když ji nevyužiju? To raději rovnou řeknu prodejci a on mi tam dá jakou budu chtít a to dokonce bez navýšení ceny. Pokud je to kolo nové.
To beru, to je chvályhodný přístup prodejce. Ale téměř odstrojovat nové kolo, jak to tady někteří občas dělají nebo plánují udělat je docela mazec :-).
Zase je rozdíl odstrojovat nový kolo kvůli gramaření, tam ten efekt může být i téměř neznatelný, kdežto výměna převodů je docela velkej zásah do funkce kola, kterej někomu může značně zlepšit využitelnost kola.
To by mě docela zajímalo, jak se změní využitelnost nového kola kolegy Roury, když demontuje zcela novou trojplacku a přesmyk a zakoupí dvojplacku a další nový přesmyk :-). Podle mě bude kolo využívat úplně stejně jako s trojplackou, jen se odlehčí o nějakou tu tisícovku :-).
Postupně mu doma zbude hromada zachovalých použitelných dílů a napadne ho dokoupit rám a zbylé věci a postavit si pseudozimáka (kolo vzniklé z funkčních dílů sundaných z prvního kola pod vlivem četby B-F, ovšem nevhodné pro provoz v horším počasí, neboť mu chybí blatníky a odrazky). A tak dále, mnozí čtenáři B-F by mohli pokračovat.
:-)
Tak jasný, že to chci hlavně kvuli tomu že je to zrovna „in“. Taky by si nechodil s buřinkou na Hip-hop kemp.
tak si to ale kua dobre rozmysli aby si nebol sklamany a nasledne nezistil ze ti chyba rozsah pripadne ti to nevyhovuje. ono to svoje obmedzenia ma.
No, i když… pouštět se do debaty o převodech se Singlespeedem… :))
Jak člověk stárne, tak kolečka vzadu i vepředu přibývají :-).
Jsem myslel, že je to samozřejmost u všech prodejců, kteří mají solidní servis, že si může člověk sám rozhodnout, jaké chce mít na kole komponenty.
Výhoda trojplacky, krom využití prakticky všech kombinací převodů (oproti trojplacky) je ve jednodužší řazení převodů a možnost skokově měnit rychlost, např. když jdu ve sjezdu náhled o prudkého kopce, tak jen přehodím placku z těžké na lehkou
presne to je jedna z veci ktore mi chyba. kazdy sa nahana za co najjemnejsim odstupnovanim co je ale imho na mtb uplna blbost a skor opak je potrebny.
můžu to naladit třeba takto a rozdíl v převodech bude mininalní, jen že budu mít mnohem jednodušší řazení, a možná i nějaký ten gram odpadne.. http://gears.mtbcrosscountry.com/…
Ahoj všem. Potřeboval bych taky poradit ohledně přechodu na 2×10. Kazetu mám 11–36. Vybral jsem si dopředu 38/24. Šel jsem tou cestou, že jsem z 3×10 vyhodil největší převodník a místo střední 32 jsem dal 38 ZEE převodník na zkoušku(upiloval jsem zuby dle návodu jednoho uživatele), jestli mi to bude vyhovovat. Dále jsem koupil nový smyk XT top swing 2×10. A teď mám problém. Když dám přesmyk klasicky 2–3mm na převodník, tak na velkou nepřeřadim! Pokud ho dám výš,tak na 7–10mm, tak přeřadím celkem bez problému, ale zase na malé drhne řetěz o spodní část klece. Resp. nedrhne na posledních 3 pastorcích.
A můj dotaz zní, pokud koupím 38 s náběhama a určenou na 2×10, myslíte, že to pak bude fungovat? Nebo napadá vás jiná varianta? Možná kdybych vrátil původní SLX smyk, který má delší klec, tak by to taky chodilo…ale už jsem koupil nový, tak bych ho chtěl využít :)
Děkuji moc za případné rady.
Vytáhnu vlákno… Mám SLX kliky 42–32–24 a chtěl bych přejít na dvouplacku. Když pořídím jenom převodníky a dám místo prostřední a nejmenší, bude stejná řetězová linka jako u klik vyrobených pro dvě placky? Někde jsem viděl, že cca jo. Protože se ale nechci vzdát těžkých (občas 42×11 prostě zařadím z kopce) ani lehkých převodů, napadlo mě, že bych tam dal převodníky 40–28 a k tomu koupil 11–40 kazetu. Teď ale nevím, jestli SLX hazka s GS ramínkem zvládne největší pastorek. Celkový rozsah je mimo, to vím, ale malá-malá snad nikdy řadit nebudu. Řazení je v pohodě, to jen přepnu, co smyk? Teď mi při prostřední placce a největším pastorku docela škrtá řetěz. Co myslíte, bude to v pohodě nebo je to bastl, co půjde obtížně vyladit? Nic proti třem plackám nemám, jezdil jsem na nich vždycky, ale docela mě láká jednu shodit, abych mohl častěji řadit jen vzadu :-) Díky za rady.
Řetězová linka bude ještě vhodnější než u dvojplackových klik. Trojplackové kliky jsou pro přestavbu na 2×něco úplně nejvhodnější. Ale pokud jezdíš dost prostřední placku, připrav se na to, že ji budeš docela postrádat a pokud si nedáš dozadu megakazetu se 40 nebo 42 zuby, tak budeš lovit převody jak o závod a zbytečně šaltrovat mezi plackama, kdežto u trojplacky bys v pohodě jel pořád na prostřední.
Díky. Dozadu bych právě chtěl dát 11–40 kazetu, akorát nevím, jestli to pobere hazka s GS ramínkem tak, aby to v celém rozsahu chodilo rozumně
Bude to bastl, přehazku budeš muset odklonit nastavovacím šroubkem dost dozadu. Na těžších pastorcích bude přehazovačka daleko od kazety. Na chodu řazení se odklonění přehazovačky obvykle trochu projeví.
Myslel jsem si to, díky za rady :-)
Chlapi, mám dotaz.
Mám 3×10, to je zbytečně moc kvaltů. Raději bych zjednodušil na 2×10. Ale chtěl bych to udělat ekonomicky.
Mám řazení SL-M610 které má přepínač 2×/3×. Pokud přepnu na 2× pak se přesmykač pohybuje po velkém a prostředním převodníku.
Moje idea a nevím zda správná, je koupit novou středovou osu a kliky Deore M6000 – 36/26.
https://www.kupkolo.cz/…10s_z102220/
Co nevím je to, zda je to jediné co budu muset měnit. Zda se neposune ta magická věc, které se říká „řetězová linka“ a kterou stále nechápu :-) A pokud ano, bude pak stačit přesmykač znova nastavit nebo ho bude třeba taky vyměnit? Mám tam FD-M611.
Kazeta 11–36 a hazka předpokládám zůstane.
Takže rekapitulace: bude stačit vyměnit kliky a střed? ANO – NE?
No tak kuci, nedelejte Zagorky :-)
Zkus nekdy, aspon jednou v zivote nebyt ten treti /co se smeje/ ale ten prvni …
Díky za názor, posíláme přívěšek.
Nemas zac a dekujeme do podhradi za maly odpustek :))
Přesmykač se pohybuje pak na malém a středním převodníku. Mělo by stačit koupit jen převodníky a vyměnit jen ty (levnější varianta). Pak nastavíš jen přesmykač a uvidíš jak to bude chodit.