Prechod z HT na fulla - sakra neni to kolo nejaky vysoky?:-)

62 nepřečtených
  • Luh

    Tak sem dostal dneska Canyona XC 3 (velikost L). A muzu vam rict, ze kdyz sem ho slozil, tak sem se trosku zdesil jak je to vysokej parchant:-) Ale uz sem se trosku uklidnil, protoze se mi na nem sedi dobre a do delky me prijde akorat. Ale po tom mem starickem hardtailu je to fakt velkej nezvyk. Sedlo mam na urovni riditek, coz je asi trosku nestandartni, ale zatim me prijde ze mi to tak bude vyhovovat. Mam asi trosku kratsi nohy (merim 186, nohy mam tak 84–85), ale prijde mi, ze to Mko by mi bylo urcite kratky do delky. Tak sem zvedavej, zitra rano ho hned pujdu projet. Jinak je to krasa, lehouckej krasavac:-) No sem zvedavej na jezdeni. Co si myslite o tech posedech, vim ze nakonec je to docela individualni, ale tak nejak obecne? Jo a jeste jedna vec, cetl jsem tu, ze si docela lidi obraceji predstavec, muzete mi rict, co to ma za vyhodu, chapu riditka niz, coz mozna bude muj pripad. A jinak? Diky moc. L

    0 0
    • Lister  

      jde o to že fully mívají výš šlapací střed než HT, ale Canyon je na tom ještě slušne.

      Pokud se to dá říct nějak obecně tak HT mají střed o 25–30 mm níž než josu osy kol, fully trošku výš, podle toho co udává výrobce je BBoffset –10mm, což je pořád pohoda, třeba můj full má BB offset +20mmm, což znamená že má střed o nějakých 4cm výš než standartní HT a to máš pak teprve vidět tu výšku :o)

      0 0
        Výběr z produktů
        Orbea ALMA M50 29 kolo, modrošedá/šedá Skladem > 2 ks

        Novinka -9% Orbea ALMA M50 29 kolo, modrošedá/šedá

        45 899 Kč -9% MOC 50 999 Kč

        SCOTT Spark 900 TR 29 kolo, bordó Skladem 1 kus

        Novinka -29% SCOTT Spark 900 TR 29 kolo, bordó

        149 999 Kč -29% MOC 211 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • Luh  

        Aha. A jak ses na tom pak s doslapem na zem? Protoze ja mam takovej pocit, ze kdyz si dam sedlo jeste vys, tak uz na to kolo snad ani nevylezu:-) Ale je fakt, ze kdyz si pod moji vahou sedne ten tlumic, tak je to hned rozumnejsi… A co si myslite o tech riditkach v rovine se sedlem? Diky

        0 0
        • MlokCZ  

          Výška řídítek je individuální záležitost a ještě závisí na délce rukou. Já mám řídítka v místě středu gripů cca o 1cm výše než sedlo a sedí mi to přesně akorát (můžu z řídítky jak o něco dolů, tak nahoru a obojí jsem testoval). Někdo zase vozí i na fullu řídítka výrazně níže než sedlo.

          No a když sedím na sedle, tak oběma nohama současně na zem v podstatě nedosáhnu, ale tohle je zcela nepodstatný. Důležitěšjí je, jestli ti nevadí horní rámová trubka. Canyon XC nemá narozdíl od ESka tak velký sloping a u Lka bude ta trubka už docela vysoko.

          0 0
          • Luh  

            Trubka je v pohode, jako u staryho HT, kdyz si stoupnu na zem, tak se skoro nedotykam (lehounky kontakt). No tak s tema riditkama si me potesil, uz se zacinam mi pocit, ze mam velky kolo:-) Ale jak rikam, ta delka mi prijde presna, takze je to spis pocit z toho jak je to zvedly na tom tlumici a ty sileny tlusty plaste. Ale je to krasny kolo.

            Jo jinak ja prave nohama ze sedla dosahnu na spicky v pohode, takze je asi pravda, ze ho muzu mit trosku vys, ale to musim poladit pri vyjezdu, ted to necham urcite niz, abych se hned pri prvni projizdce nezabil.

            0 0
        • Lister  

          no je pravda, že když nasedám do hodně prudkýcho kopce tak je to nezvyk a občas mám ještě lehce problémy :) Prostě špičku sedla cítím při stoji na zemi skoro někde mezi lopatkama :-D

          Jinak řidítka ve výšce řidítek pohoda – níž bych je nechtěl, na HT je mám o cca 2 cm výš než sedlo, na tom fullu je to kvůli tomu vysokému sedlu horší, takže plánuju řidítka s vyšším zvednutím, protože mám ruce na můj vkus hodně nízko......

          0 0
          • Luh  

            Sedlo mezi lopatkama? Ty si asi delal gymnastiku, ne?;-))) Ja mam asi kratky nohy a dlouhy ruce, myslim, ze se tomu rika opice:-) No co nadelame…

            0 0
            • BB  

              na full se v prudkém kopci dá nastoupit pouze tak, že nastupuješ na špičku sedla (alespoň moje zkušenost). Je strašně důležité, aby sedlo mělo kulatou špici a ne ostrou. Dobrou zkušenost mám se SLR T1, což je právě úprava pro bikery.

              0 0
    • smallbrother  

      koukni na kola v ostatních profilech. :) Sedlo v úrovni řídítek mi přijde na tvou výšku dost nízko, ale záleží jak a co budeš jezdit, vyzkoušej si to v nějakým ostrým výjezdu.

      0 0
      • Lister  

        máš pravdu, já bych tak nízko řidítka taky nechtěl :oP

        0 0
      • Luh  

        No to ja sem se prave koukal. Rozhodne maji vsichni o trochu vic vytazenou sedlovku. Ale na druhou stranu, ja si ho mozna taky trochu vytahnu, asi je to tim ze na to fakt nejsem zvyklej, ze to kolo zajede o nekolik centaku niz. No kazdopadne, jak sem tu zjistoval tak nejdulezitejsi je delka kola a to sem si skoro jistej, ze mam spravne…no tak uvidim pri vyjezdu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Sedlo nastav přesně jak potřebuješ pro ideální šlapání a na nic jiného ohled neber. Výšku řídítek vůči sedlu můžeš poštelovat výškou řídítek (i když výše je nedáš, tam jedině jiná řídítka s vyšším zdvihem, níže pak bezproblémů, určitě tam máš nějakou podložku + můžeš otočit i představec). Nebo taky můžeš zkusit nechat zvednout Rebu na 115mm, mě to přišlo tak mnohem lepší (zkoušel jsem Canyona XC4 s Rebou jak na 100, tak na 115mm).

          0 0
          • Lister  

            doporučoval bych poslední možnost – Rebu na 115 :)

            0 0
          • Luh  

            No riditka vys urcite ne. Spis sem premyslel jestli ne niz, ale uvidime na to je asi brzo. Ja si myslim, ze me spis prekvapilo to jak to tlumeni zvedne celkove to kolo. Kdyz na nem sedim, tak je to v pohode.

            Jinak ta vidlice mi prijde docela hodne tuha, jeste sem to nestudoval jak ji zvetsit sag (ehm, preci jen neco sem studovat:-) ale kdyz na ni sednu tak se skoro nezanori, coz asi neni idealni, takze budu ladit. No sem zacatecnik v odpruzeni, jak jste jiste poznali, takze se tady na to forku urcite vyradim. Ale nebojte moje oblibena funkce je search, takze se nebudu ptat na vsechno co uz se tu probiralo.

            0 0
            • Lister  

              jen drobná technická :)

              TReba má dvě samostatně foukatelné komory :)

              0 0
              • Luh  

                Takhle tohle uz sem lehce studoval. Takze si mam proste upustit tu ktera tlaci nahoru (to je predpokladam pozitivni – no teda uplne si jiste nejsem:-) a tim padem se mi zvetsi sag – vidlice se zapusti a riditka budou niz. No to da docela dost velkej smysl:-)

                0 0
                • Lišák  

                  Pokud by jsi potom chodil často nadoraz, tak ji přifoukni a přifoukni i negativku. Tím dostaneš zase požadovaný sag.

                  0 0
          • Luh  

            Jo a kdyz ji dam na 115, tak se stane co?:-) Sorry za dementni dotazy, ale snad to prezijete. diky

            0 0
            • Lister  

              Co se stane…no zapré a to nejdůležitejší, budeš mít dalších 1,5cm zdvihu k využití :)

              No a taky řidítka se trochu zvednou, hlavový ůhel se lehce položí, což kolo lehce sklidní a taky se srovnají zdvihy, protože je škody mít vzadu 115mm a vepředu jen 100mm

              0 0
              • Lister  

                ufff…píšu jak ukrajinec :o)

                0 0
              • Luh  

                Jasne prvni bod, zcela jasny.

                Druhy bod. To bych prave nerad:-) Ale chapu, muzu si nastavit ten tlak tak, ze vidlice bude mit vetsi zdvih, a zaroven si muzu nastavit vetsi sag, tim padem az ji zatizim, tak bude stejne vysoko akorat ze rozpeti zdivu se zvysi. Je to tak nejak priblizne?

                0 0
                • Lister  

                  No ani přibližně :)

                  Pokud zvýšíš rebu na 115 a budeš chtít nastavit takový tlak aby ti sag o ten 1,5cm zvětšil, tak budeš mít tu vidlici úplně naměkko a půjde nakonec zdvihu při kdejakého krtince......

                  Řidítka se dají snižovat mnohým jiným způsobem a všechny budou mít větší smysl :)

                  0 0
                  • Luh  

                    Dobra dobra, uz to asi chapu:-)

                    No ja to nejdrziv trochu zajedu a pak uvidime. Diky moc za rady

                    0 0
                • Honza z H  

                  Reba díky progresivitě stejně nebude po zvednutí chodit o moc víc, takže těch 115 posune spíš geometrii (asi 0,5 stupně na úhlu hlavy). Tlak v pozitivní k. dávám na spodní hranici doporučeného rozpětí. Negativní foukám na stejný, nebo o malinko výš (tak 0,1 psa), ale krade to zdvih vidle za cenu většího komfortu. Pokud preferuješ zdvih, tak do té nagativky dávej tak 2/3 tlaku v pozitivní k.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Chodit více bude, rozdíl je docela výrazný (progresivní je až poslední 1/3 zdvihu, takže získá opravdu minimálně 1cm čistého chodu navíc). Ono taky na těch 115mm si pak může dovolit menší tlak v pozitivce a větší sag (a geometrie bude pořád ok) a tím lepší využití zdvihu (to ale nezvětší chod, protože se chod sníží zase o sag).

                    A tlak by měl foukat podle sagu a využití zdvihu a ne podle toho doporučení. I spodní hranice rozsahu doporučených tlaků je ve většině případů pro Rebu hrozně moc (např. já foukám Rebu u-turn na 90–100psi a měl bych foukat na 130psi podle RS).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      No a kdyby mu ta progresivita vadila, tak může hodit Rebu k Milanovi, který ji dokáže upravit na progresivitu u-turnové Reby (což je velký rozdíl) a k tomu i o něco zlepšit citlivost vidlice.

                      0 0
                    • Honza z H  

                      Taky jsem to foukal míň, ale z kopce se to pak při brždění nořilo. Proto radši přefouknu tu negativku.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Přefouknutí ale nic nevyřeší. Citlivost to nezvýší (rozdíl zcela minimální), sežere to zdvih, takže ve výsledku to přinese akorát menší reálný chod vidlice. To že se zanořuje při brždění vidlice ve sjezdu, nevim, proč to všem tak vadí, to tak prostě je, pokud má i dobře žehlit střední a větší překážky.

                        0 0
                        • JSt  

                          tak mne se zda ze lehce prifouknuta negativka na citlivosti dost prida. u-turn rvl.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já měl taky ten prvotní dojem, pak jsem to testoval ještě hodně a po delším pořádném testování mi přišel rozdíl zcela zanedbatelný (od hranice stejných tlaků v obou komorách a postupné zvyšování tlaku v negativce). Pokud měla negativka ale méně než pozitivka, tak šla citlivost rychle do háje. Takže pokud to bylo právě někde kolem hranice stejných tlaků, tak tam určitě rozdíly být mohou.

                            0 0
    • cabbage  

      Copak XC full s 10/10 – to je skoro jak u HT(u NRS sem to skoro ani nepoznal), u ES je už to docela dost znát, ale nejhorší je, když si člověšk půjčí sjezďáka – člověk má kliky skoro pod sedlem, takže při slejzání jen tak decentně sundá nohu z pedálu – jenže ouha – k zemi je to ještě proklatě daleko:-)

      0 0
      • Luh  

        Jo skoro jako u HT:-) No ja sem mel teda pocit, ze uz se na zem nedostanu:-) Ale je to asi taky o tech tlumicich…

        No ja si asi vezmu tri dny dovku a budu to studovat:-)

        0 0
      • fousek  

        No a to si asi jeste nesedel na opravdickym Enduru

        0 0
    • Luh  

      Tak sem byl milassska projet rano a je to parada. Sedlo sem si dal trocku vis, takze ho mam v podstate asi jako si psal ty Mloku (v jedne primce se spodni obloukem riditek) – sedlovku mam teda vysunutout tak asi 15 (max 20 cisel), coz je proti vetsine vasich posedu, ktere jsem studoval, hodne zasunute, ale jak sem uz psal trubku mam pri slezeni docela v pohode – lehky dotyk v rozkroku. A hlavni je, ze po prvni projizdce bych urcite nechtel kratsi kolo na delku. Dali mi tam predstavec 12 cm nebo tak, takze to neni zase tak malo, ale jak sem jiz rikal, ja mam proste dlouhe ruce a kratsi nohy:-) Doufam, ze vecer se dostane do poradnyho terenu, jinak o vikendu jedu urcite.

      Jeste posledni drobnost, predni brzda se malinko tre o jednu stranu toho brdoveho kotouce, nevim jestli to mam resit – koukal sem se na navod k avidum, jak se to tam steluje tema sroubama, ale spis se bojim aby to vic nerozesral nez tomu pomohl. Co myslite, stoji to za to? Pouze doplnim, ze pri jizde to nepostrehnu, pouze kdyz sem si doma zatocil kolem tak sem slysel lehounkej zvuk a kdyz se podivam skrz brzdu tak je to videt, ze se to lehce dotyka na jedne strane.

      Diky vsem za rady prispevku.

      Aaa tak jeste posledni. Na moji vahu (kolem 87–88) kolik mam fouknout tu vidli. A jak nastavit ten zadni tlumic. Zatim mi prijde zadni tlumic hodne aktivni (ale libi se mi to:-) a vidle skoro uplne tuha (no uplne ne, kdyz sjedu z chodniku tak se hne, ale proti tomu zadku je to uplne jine kafe). Takze diky.

      0 0
      • BB  

        zkus pozitivní 120 PSI a negativní 95. Tak to vozí syn a s výbavou má 90 kg. Je divné, že je REBA citlivější při tomto nastavení, než když dá 120/120, jak to píšou v návodu.

        0 0
      • MlokCZ  

        Vidlice foukej dle sagu a vyžití zdvihu. To co radí BB pomůže zvýšit využití zdvihu (díky nižšímu tlaku negativky oproti pozitivce můžeš dát menší tlak do pozitivky než kdybys použil tlaky stejné a přitom se nezvýší zbytečně moc sag). Normálně takhle Reba výrazně ztrácí na citlivosti, ale možná to u těžších jezdců není tak znát. BB: Ale že by byla tak dokonce citlivější, to se mi tedy opravdu moc nezdá. Pokud pro něj píšou v návodu 120/120, tak bych spíš zkusil třeba 100/100 (prostě podle sagu, aby měl aspoň tak 20% sag).

        Tenhle problém ale v každém případě lépe řeší úprava vidlice u Milana a tedy snížení progresivity.

        Tlumič opět dle sagu, začni někde v rozmezí 20–25% zdvihu tlumiče a dolaď dle využití zdvihu (ale samozřejmě při tom doladění abys zase nešel do nějakých extrémů se sagem).

        0 0
      • TheIF  

        Jeste posledni drobnost

        Určitě zkusit vyštelovat nic na tom není a tohle budeš stejně dělat ještě hodněkrát…

        Povolit šrouby, zastočit kolem, zabrzdit, držet zabržděné a lehce dotahovat na střídačku, vyzkoušet jestli OK pokud ano dotáhnout jinak opakovat… Možná to neodstraniš protože jsou tam nový desky a pístky jsou na max(nebo malo roztažený), ale když píšeš že je to jen lehké škrtání tak to po zajetí zmizí

        0 0
        • Luh  

          To sem si presne rikal, to co pises v posledni vete, ze je to mozna tim, ze jsou to uplne nove nezajete brzdy. Jak sem si tu cetl, tak i nez se rozbrdi, tak to chvili trva, tak sem si rikal, ze to nebudu drazdit:-) Ale jak to popisujes, tak to vypada fakt jednoduse. To posledni konecne dotahnuti se delat se zabrzdenou brzdou nebo pustenou (ale asi uz je to jedno, protoze se to nastavi uz tim postupnym utahovanim predtim, jestli to dobre chapu?)

          diky za rady

          0 0
          • TheIF  

            To final dotažení už muže být bez brždění, ale taky nastřídačku ať se to nestáhne k jedné straně

            0 0
          • MlokCZ  

            Dotahovat určitě se zabržděnou. S puštěnou máš téměř jistotu, že se třmen při dotahování pohne. Ono ne vždy to jde tak jak popisuje TheIF (ale je to nejrychlejší, takže to vždy zkusim taky jako první). Někdy se i když držíš brzdu stejně při dotahování třmen pohne nebo zase zabrždění ne vždy dokáže zcela vyrovnat třmen přesně tak akorát. A u zadní to dělej, když budeš sedět na kole, u hodně kol se po nasednutí změní poloha desek vůči kotouči.

            0 0
            • Luh  

              super panove, diky za rady. zkusim to asi vecer. zadni je uplne v pohode, predni je ta lehce problematicka. diky

              0 0
            • Luh  

              Hmm, tak mel si pravdu s tim serizovanim brzd. Ne vzdy se to povede:-) Tak me se to teda dvakrat nepovedlo. Pred tim se to lehce trelo, ted se to tre stejne a navic obcas piskaji:-) vetsinou kdyz brzdim lehce…pritom jim nic nedelam:-) Tak jak na to mam jit? diky

              0 0
    • marapara  

      … no cos čekal, je to velký kousek pro velký kluky do velkých hor :))) Mám HT a fulla a full je taky o poznání výš. Ale jezdí se mi na něm v terénu líp.

      0 0
      • Luh  

        Jasne mas pravdu:-) chce to poradny kolo.

        Tak dneska sem provedl prvni poradnej test. Kolem 30km, prevyseni 700–800m, par sjezdiku, dost blata a listi a krasny pocasi:-)

        Kolo jezdi paradne. Nic moc sem neladil, jenom sem prifouknut RP23 abych mel sag kolem 1.4mm, jak psali v chytre knizce (cc25%), vidlici mam asi 120/120, ale nejak uz se sama rozhejbala a fungovala dobre. Je to uplne jina jizda, muzu to je daleko rychlejs a nikde sem nejslejzal (coz se mi pred tim pravidelne stavalo – ale na tom starem kramu to bylo o zabiti:-). Spis sem se nakonec musel mirnit, abych se nekde nezabil, protoze sem mel pocit ze s tim kolem se da dat vsechno. Ale radsi sem se vratil na zem, kdyz sem projel nejaky erozbahneny koryto, za kterym bylo jeste jedno hlubsi:-) Projel sem to, ale dobrej pocit sem z toho nemel…nejak sem si tenhle usek nepamatoval.

        No kazdopadne paradni zmena s konecnou platnosti sem zjistil, ze mi je to kolo dobre, posed v pohode nic sem zatim nemenil.

        Ovsem do kopce, porad stejna drina:-)

        0 0
        • stan.zak  

          Mám fulla od dubna, a po první jízdě jsem měl stejně opojné pocity, jako ty. Vlastně je mám pořád :-) jen už jsem si trochu zvykl. Přeju hodně prima km!

          0 0
        • AdeptRendl  

          zdravím kolegu, já mám ten samej stroj od středy, akorát v M. „Lehce“ jsem pozměnil původní osazení – zůstal rám s tlumičem, řídítka, sedlovka, přesmyk a bowdeny. Probíhá konkurs na vidlici dodaná REBA x 4 roky starý BLACK. Dnes kolem 60km a 1200m prevýšení a asi podobná spokojenost.

          0 0
          • Luh  

            Tak to je docela hlina, protoze ja sem si ho vyzvednul ve ctvrtek, takze to asi budou brachove:-)

            Tak taky preju vam vsem hodne jizd bez padu:-)

            0 0
            • AdeptRendl  

              jo je to možný na poštu CHEB šly spolu, pak jejich cestu pošta rozdělila. Možná je montoval stejnej německej Lojza. Prostě bráchové – jeden malej druhej velkej :-) .Teda větší.

              0 0
            • AdeptRendl  

              Možná rozjedu thread proč všemi tu vychvalovaná REBA, ve zdvihu 100mm má nohy dlouhý 85mm a v reálu jde tak do 75mm.

              ***** bída, BLACK 100 měl nohy 120mm a chodil aspoň těch 95mm!

              0 0
              • Bully  

                Rebu muze pochvalit tak maximalne ten, komu na jeho jezdeni sedi, takze pokud od ni ocekavas jakykoli jiny vlastnosti nez ty, co jsou potreba na sportovni/zavodni jezdeni (vyjma U-Turnove pruzinove verze nebo poladenych modelu), porid si radsi jinou vidli. Generalizuju, jasne, ale nechci tu psat strany textu. Pokud mas na 100 mm zdvihu vysunuty vnitrni nohy na 85 mm, muze to znamenat: 1/ nemas ji nastavenou na 100mm, ale na 85 2/ mas hodne blbe nafoukany komory vidlice- resp. jejich pomer 3/ meris to uz pri zatezi- po nasednuti, pak je to i se SAGem.

                Na kolik mm zdvihu realne ta vidle chodi jsem uz napsal, pri zmince o jeji progresivite. Vidlice s linearnim prubehem bude mit vyuziti zdvihu lepsi.

                0 0
                • MlokCZ  
                  1. Z toho co píše to tak opravdu vypadá, ale je to divné. To by museli u Canyonu udělat někde chybu (což je samozřejmě klidně možné), protože Canyony XCcčka se vždy dodávaly s vidlicí nastavenou na 100mm. Každopádně zde doporučuju ať už ji dá poladit k Milanovi nebo ne ji přehodit na 115mm (tohle už jsem tu taky psal, testoval jsem Canyona XC na 100 i 115mm a podle mě mu těch 115mm sedne lépe nejen kvůli tomu zdvihu, ale i kvůli geometrii).
                  2. Tohle by mohl být důvod i pro případ, že v Canyonu ji nastavili na 100mm, ale to by musel negativku přefoukat oproti pozitivce opravdu strašně moc, aby mu to sežralo celých 15mm (nebo ještě spíš více, na 100mm by vnitřní nohy měly koukat tak cca 100–105mm; na u-turnové Rebě koukají o 3–4mm více než je nastavený zdvih).

                  Úplně lineární průběh nepotřebuje (ale pro pohodové ježdění a zvlášť na fullu je podle mě progresivita Reby u-turn maximum; no a když pak Reba bez u-turn je progresivní o hodně více…), naopak při lehounce progresivní průběhu mu bude vidlice chodit do zdvihu v prvních 2/3 zdvihu více, protože může foukat na menší tlak (u zcela lineárního průběhu by musel kvůli zabránění chodu na doraz foukat nebo tedy spíše dát tvrdší pružinu, což by způsobilo že v první části zdvihu by se jí do zdvihu tak nechtělo).

                  0 0
                  • Bully  

                    2/ Nekomu taky cast zdvihu docela uspesne sezralo nafouknuti napred negativni a az potom pozitivni komory. Netusim proc.

                    0 0
                    • MlokCZ  
                      1. Tohle není žádná složitá záhada. Pokusím se vysvětlit:
                      • dám teoretický příklad, kdy budu mít na počátku v obou komorách 80/80psi a cílem bude mít v obou komorách 120/120psi.
                      • napřed přifouknu negativku na 120psi, jak ji ale foukám, tak začne pomalu přetlačovat pozitivku a z rovnovážné polohy velikostí komor (pro stejné tlaky pozitivka negativka) se tedy začne ta komora tím zvětšovat
                      • jak se ta komora zvětší, tak potřebuje více nafoukat, aby při větším oběmu ukázala 120psi
                      • pak začnu dofukovat pozitivku na 120psi, ta opět s narůstajícím tlakem začne zpět přetlačovat negativku a negativka začne snižovat objem
                      • snižováním objemu negativky ovšem začne v ní tlak narůstat
                      • výsledkem je, že v pozitivce bude skutečně 120psi, v negativce bude klidně o mnoho více (protože je objemem o mnoho menší, tak se to více projeví).

                      Ideální postup je tedy foukat to navíckrát a k tomu ještě vždy naposledy foukat negativku. Mělo by stačit vždy při velké změně tlaků nejprve pozitivka, pak negativka a ještě jednou zopakovat. Při malé změně tlaků by to mělo stačit foukat jen jednou (a opět lépe nejdříve pozitivku a pak negativku).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A v tom příkladu tedy komory neskončí při tom špatném postupu foukání na rovnovážné poloze velikostí pro stejné tlaky (tedy pro stav, pro který má Reba zdvih jaký má mít), ale negativka končící s vyšším tlakem než pozitivka zůstane na větším objemu a sežere kousek zdvihu. Tohle ale už asi bylo každému jasné, ale pro jistotu jsem to dopsal taky.

                        0 0
                        • Bully  

                          Diky, uz chapu :o) . Skoda, ze na ruzny veci lidi prichazeji az sami. Zvlast okolo Reby je takovych zalezitosti tykajicich se nastaveni, ze by stalo za to, aby se o nich vyrobce zminil v navodu, ze? :o)))

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ono na Rebě bez u-turnu to může být opravdu pro mnoho lidí složitější, protože nevidí, kde je ten rovnovážný stav pro daný zdvih (maximálně to mohou meřením vysunutí nohou přibližně odhadovat). Na u-turnové Rebě je to krásně vidět na stupnici a hned vidím, co přesně dělá vidlice při foukání a na jakém zdvihu se ustálí (a o kolik jsem třeba přišel zdvihu přefoukáním negativky).

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Když chci tedy foukat na stejné tlaky obě komory (což chci), tak pak po pár propružení vidlice vždy jen zkontroluju jestli se ustálí na stupnici právě na 115mm zdvihu a mám kontrolu, že ty tlaky mám přesně stejně.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              A mě osobně foukání zvlášť každé komory na Rebě spíš prudí, protože stejně foukám na stejné tlaky a je to jen víc práce při změně tlaku (zvlášť když v malé negativní komoře se přesný tlak ladí hůře).

                              0 0
              • MlokCZ  

                Viz moje reakce níže, prostě ti vadí u Reby její vysoká progresivita, na kterou se tu pořád snažím upozorňovat, ale většina lidí to tu stále ignoruje (samozřejmě že na určitá použití jako třeba závody to může být dobře, že je tak progresivní). Ona se ta progresivita navíc na fullu projeví více než na HT, protože na fullu vždy aspoň malou část energii, která způsobí, že jde vidlice do zdvihu pohltí zadní stavba a tedy tlumič (až tedy na vyjímky typu dropu a dopadu na přední kolo, to by se ale stávat nemělo, to pak často stejně neskončí dobře).

                0 0
          • MlokCZ  

            Tak pro tohle rozhodování bych doporučil ještě přidat do úvahy variantu nechat Rebu poladit u Milana + hned současně ji nechat přehodit na 115mm. Může ji upravit na méně progresivnější srovnatelně s u-turn Rebou – tím se po progresivitou těsně přiblíží Blacku (i když 120mm Black bude na konci zdvihu stále nepatrně, ale už opravdu jen nepatrně méně progresivní, což je už převážně dané 5mm zdvihu navíc) – a odhaduju, že právě tohle je hlavní problém, proč nad tou výměnou uvažuješ. A pak i ještě zlepšit její citlivost (pokud to tak budeš chtít). Myslím, že takhle upravená Reba bude rozhodně lepší než Black.

            0 0
        • Omen  

          no já jsem na tom podobně mám 140/140 a je fak že když si zpětně uvědomuju jak a kde jezdím mám o sebe strach ale to kolo vysloveně láká si to dát na doraz tu si skočit atd . Celopéro o dost posunulo hranice ale je fakt že jsem si na něj pořádně zvyk tak po 600 km mám na něm 900 a sjezdy i výjezdy si užívám tak že ty co jedou za mnou na ht tak nadávaji co to vybírám za blbou stopu tím horším terénem ale to kolo k tomu svádí tím jak to žehlí

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.